Suami penat balik kerja tapi isteri tak hidangkan makanan. Tapi malam tu lepas terbaca mesej lama dari isteri baru suami sedar yang rupanya ini yang terjadi pada isteri.

Bila jam 2 lebih saja, mesti isteri WhatsApp saya tanya dah lunch ke belum. Dan jawapan saya biasanya sama.“Tak makan, abang sarapan saja,” so, daripada jawapan saya itu, dia tahu dia kena masak. Jam 7.00 malam, saya sampai rumah. Tetapi yang musykilnya, nasi masih tak terhidang. Lauk masih dalam periuk. Air panas masih dalam cerek. […]

Continue Reading

Gara gara drhaka dgan mak masa mengerjakan umrah. Terduduk gadis ini bila dapat balasan dia tanah suci buat dia menyesal.

Nama aku Zatul. Ringkas tapi mendalam. Aku bersyukur tak terhingga diberi kesempatan mengerjakan umrah bersama mak ayah. Tapi ini apa yg jadi. Jejaknya kaki di tanah Madinah, lepas berjam-jam kesejukan, tidur tak nyenyak dlm kapal terbang dan bas, aku yg becok mulut, dalam sejarah berdiam diri sepanjang perjalanan. Masa hendak turun bas, ada sesuatu di […]

Continue Reading

Dah tua bangka pun adik beradik tetap gunakan gadis ini. Pinjam duit sampai beribu. Janji nk bayar tapi tak pernah tepati. Akhirnya ini yang terjadi pada gadis ini.

Assalamulaikum. Nama aku Amirah. Akhir 20-an, masih bujang dan ada pekerjaan tetap. Keluarga aku biasa-biasa sahaja. Ramai tapi aku tak rapat sangat dengan mereka. Mak adalah kawan baik aku dari kecil. Hampir semua benda aku ceritakan pada Mak. Ada orang suka aku bagi surat cinta zaman sekolah dulu-dulu pun semua aku beritahu mak. Huhu. Mak […]

Continue Reading

Hanya kerana asal dari pantai timur wanita ini dibenci oleh keluarga mertua sampai dijadikan macam orang gaji. Rupa rupanya ini perangai sebenar mertua padahal duduk di Madinah.

kawin time belajar last semester. Husband aku pegawai bank kat selangor. Husband aku ank no 2 dan ank kesayangan mak mertua aku. Sebelom kami kawen, laki aku ada cakap yang mak dia tak suka orang pantai timur. Bagi dia, org pantai timur ni cakap ntah apa2, tak pandai jaga diri and selekeh. Nak dijadikan cerita, […]

Continue Reading

Perempuan ini baru habis skolahterus dinikahkan dengan guru. Terkedu bila tiba tiba satu mlm isteri terjumpa sesuatu dlam beg mengajar suami dia.

Perempuan ini baru habis sekolah terus dikahwinkan dengan cikgu. Terkedu bila tiba tiba satu malam isteri terjumpa sesuatu dlam beg mengajar suami dia. Hai assalamualaikum semua pembaca. Nama saya Linda… saya berasal dari kelantan… saya sedih dengan Takdir hidup saya… apa salah saya saya dibesarkan disebuah keluarga miskin.. saya berkahwin kerana terpaksa… mak saya pergi […]

Continue Reading

Pelik isteri suka sangat sedekah tapi gaji kecik. Sampai aiskrim sebatang pun boleh kongsi 8 orang. Rupanya ini yang selalu buat sampai boleh sedekah banyak macam tu.

Nama saya Nizam, berumur lewat 20an. Saya seorang juruteknik di sebuah kilang farmasi di Negeri Pantai Timur. Sudah pun berkahwin dengan isteri yang kira paras rupanya cantik dan manis orangnya. Apa yang buatkan saya lebih tertarik kepadanya adalah sifatnya yang sangat pemurah! Yes, isteri saya seorang yang suka BERSEDEKAH. Kami dikurniakan sepasang anak kembar yang […]

Continue Reading

Terkedu bila isteri terjumpa Phone dlm kereta suami. Isteri sengaja sent emoji dkat chat paling atas. Tiba tiba ada orang balas tk puas lagi ke tdi.

Saya sudah tiga tahun berkawin tiada masalah. Tiba-tiba semalam semasa saya cari barang dalam bonet kereta suami, terjumpa sebijik iPhone. Apabila saya klik iPhone tersebut, ada gambar seorang gadis, saya bawa iPhone tersebut dan tanya suami saya siapa punya ini. Dia kata dia terjumpa dekat bawah kereta semasa dia pergi pulau pinang. Dia terus ambil […]

Continue Reading

Petang tu tersalah sentuh badan isteri. Pelik tiba tiba esok suami balik rumah petang isteri dan ank dah hilang. Rupanya dalam diam ini yang isteri buat.

Hai salam semua, pada 20hb mei 2018 jam lebih kurang 6.30 petang berprang mulut didapur. Gduh pasal apa tak perlu tahu la kot tapi salah 1nya pasal duit. Aku tengah mandikan anak yang kecil, dia tengah memasak laksam untuk buka puasa. Membebel smpai jiran2 pun boleh dengar.. malu aku kat orang.. Tak tahan dan geram […]

Continue Reading

Pelik bila keputihan isteri makin banyak. Suami kerap sangat tidur lewat malam. Terkejut rupa rupanya ini kelakukan suaminya masa isteri tidur

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum semua pembaca. Nama aku Tia, aku da berkahwin. Mungkin cerita aku pernah dialami para isteri diluar sana. Aku pasti bukan aku sorang je yang alami situasi macam ni. Cuma bnyak isteri yg berdiam dan tak ambil kisah atau mungkin tuntut perpisahan. Kisah nya bermula macam ni, tahun lepas kami pernah ke […]

Continue Reading

Bonda Rozita tampil bongkarkan sikap sebenar Datin Shahida. Mengejutkan rupa rupanya macam ni perangai sebenar Datin Shahida. Tak sangka sampai macam tu sekali.

Belum sepi dari komen-komen warganet yang tidak bersetuju mengenai tindakan Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman yang memuat naik detik isterinya Datin Seri Shahida mener4n untuk melahirkan bayi, nyata ibunya Rozita Ibrahim bijak menenangkan keadaan dengan memberi pandangan berbeza. Kegembiraan menyambut kehadiran cucu baru dalam keluarga ini membuatkan dia begitu menghargai menantunya itu malah Rozita atau […]

Continue Reading