Ramai tak tahu rupa rupanya boleh tahu positif Covid 19 atau tidak melalui telefon bimbit. Mengejutkan tak sangka macam ni caranya.

WABAK Covid-19 tidak lama lagi boleh dikesan menerusi batuk atau bersin pada telefon pintar. Satu sensor yang disambungkan pada peranti itu berupaya untuk memaklumkan seseorang dijangkiti virus itu dalam tempoh hanya 60 saat. Gajet tersebut pada awalnya dibangunkan untuk memerangi virus Zika yang disebabkan oleh nyamuk, sehingga mencetuskan kecemasan kesihatan global pada 2016 dan ia dikaitkan […]

Continue Reading

Allah Kenakan Lelaki Ini Dgn Sekelip Mata. Bapa Pengantin Perempuan Tiba Tiba Berdiri Tangguhkan Pernikahan Hanya Kerana Tok Kadi Minta Nak Tengok Duit Hantaran.

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum. Akad nikah merupakan detik indah yang paling indah dan dinantikan oleh setiap pasangan yang bercinta. Saat lafaz akad nikah diakad, maka bersatulah dua jiwa dalam melayari bahtera rumahtangga. Namun, cuba bayangkan di mana majlis yang diimpikan tidak menjadi kenyataan. Ini bukan cerita cinta putus di tengah jalan, bukan dua minggu lagi […]

Continue Reading

Suami tk pernah pegang isteri sejak kahwin. Isteri nk bersama. Tak sangka suami sanggup tolak dan tak layan isteri. Malam tu isteri pergi kt katil suami dan buat sesuatu yg tak dijangka.

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum. 3 tahun lepas. Aku mengenalinya di salah sebuah IPT. Suatu hari dia mula meluahkan rasa cintanya terhadap aku, kerana dia sangat sibuk dengan kerjayanya dan dia juga sering meminta aku untuk menjaga batas pergaulan kerana ingin merasakan kemanisan dalam ikatan perkahwinan nanti. Kami bercadang mengikat tali pertunangan. Keluarga dan rakan-rakannya datang […]

Continue Reading

Mengejutkan bila tiba tiba bekas guru Ameera Khan tampil bongkarkan perangai sebenar dia. Rupanya dalam diam ini perangai sebenar dia yang ramai tak tahu.

Nampaknya isu adik Neelofa memperlekehkan jenama telefon pintar popular di Malaysia menjadi antara topik hangat yang sedang diperkatakan oleh warganet. Seperti yang min pernah katakan tidak tahulah sama ada ia memang disengajakan ataupun tidak hanya tuan punya badan sahaja tahu. Namun, kisah ini bukan sahaja mendapat perhatian dikalangan warganet, sebaliknya bekas guru-gurunya. Melalui DM Media […]

Continue Reading

Sejak kahwin tak pernah datang jenguk ibu kat kampung kerana duduk dengan mertua. Saru hari tu tiba tiba kakak dapat msj dari ibu sampai buatkan dia terduduk. Rupanya sampai macam ni sekali ibu cakap pada kakak.

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum semua. Maaf kalau kisah yang aku nak cerita ini akan menyinggungkan mana-mana pihak. Kisah ini terjadi dalam keluarga aku sendiri, terjadi pada kakak sulung. Kakak aku dah mendirikan rumatagga selama 18 tahun. Dia kini tinggal di rumah keluarga mertuanya sejak dia berkahwin. Sehingga sekarang, dia tidak pernah beraya bersama kami sama […]

Continue Reading

Isteri selalu makan hati gara gara mertua selalu cakap isteri hasut suami. Rupanya bila dah 5 tahun kahwin ini perangai sebenar mak mertua.

Saya tidak tahu macam mana mahu bersabar dengan mak mentua ini. 5 tahun sudah berkahwin, selalu brbalah dengan suami berpunca dari keluarga mentua. Tolanglah ibu bapa/ipar/biras/ adik beradik bila mana salah seorang ahli keluargmu sudah berumahtangga, tolonglah jangan masuk campur, menyibuk dan mengata lebih kurang. Kenapa tidak diberikan galakan dan sokongan untuk mereka bina sebuah […]

Continue Reading

Pelajar cemerlang ni terpaksa kahwin dengan cikgu selepas Spm. Lepas kahwin tiba tiba suami ada bawa perempuan lain balik rumah. Tapi apa yang jadi lepas memang betul betul buat wanita ini terduduk.

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum hai.. saya Linda… saya berasal dari kelantan… saya sedih dengan Takdir hidup saya… apa salah saya saya dibesarkan disebuah keluarga miskin. saya berkahwin kerana terpaksa… mak saya pergi buat selamanya kerana sakit sewaktu saya berusia 16 tahun.. saya anak tunggal..1 Tahun saya meratapi pemergian mak… ayah yang jaga saya. Saya tak […]

Continue Reading

Terkini KPM nekad untuk tetapkan tarikh SPM mulai 6 januari dan ini tarkh peperiksaan lain yang juga diubah. Rupa rupanya ini sebab KPM tukar tarikh SPM.

PERHATIAN buat semua calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)!Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) membuat penjadualan semula buat kali kedua takwim peperiksaan di bawah kementerian itu dengan tarikh peperiksaan SPM kini dipinda ke 6 Januari hingga 9 Februari tahun depan. Peperiksaan itu sebelum ini dijadual bermula 16 November hingga 7 Disember ini, menurut kementerian itu dalam satu kenyataan pada […]

Continue Reading

Akhirnya setelah sekian lama mendiamkan diri Erra tampil bongkarkan hubungan nya dengan Shahir. Rupa rupanya dlam diam ini status mereka buat warganet terkejut.

ARTIS ternama Erra Fazira mengumumkan yang hubungannya dengan penyanyi yang juga juara Akademi Fantasia musim kelapan, Shahir Zawawi sudah berakhir. Pasangan berkenaan menamatkan hubungan kasih sejak Januari lalu, umum Erra seperti dilaporkan portal MHE pada Jumaat. Erra berkata, sekalipun dia dan Shahir sudah membawa haluan masing-masing, namun kedua-duanya masih berhubungan sebagai rakan biasa. “Kami sudah […]

Continue Reading

Suami nekad beli barang dapur mak angkat satu troli tapi bagitau isteri gaji kena potong. Selamba suami cakap isteri dengki bukan benda penting pun semua nak cakap.

Dalam diam suami beli barang dapur untuk mak angkat tanpa pengetahuan isteri. Mengejutkan ini respon suami bila isteri dapat tahu pasal cerita sebenar. Diam2 dia tak bagitau apa yang dia buat bila isteri tahu, dia cakap buat apa nak bagitau bukannya penting pun. Hidup ko jangan dngki dengan orang. Assalam. Nak tanya pendapat dari warganet […]

Continue Reading