Ada yang tak bertegur sapa pun dengan orang lain. Rita Rudaini tampil bongkar dan beri nasihat untuk ubah sikap jika mahu kekal lama

Artis

Walaupun industri hiburan sekarang ramai pelakon muda yang lebih jelita dan cantik, nama Rita Rudaini ternyata masih mampu bertahan untuk muncul di televisyen. Tak kekok berkongsikan rahisa masih lagi bertahan sehingga kini, Rita berkongsi nasihat buat pendatang baru terutama dalam bidang lakonan.

Jujur Rita berkata dia sering melihat beberapa pelakon baru yang tidak bertegur sapa ketika bekerja. Jelasnya jika mahu bertahan lama,sikap tersebut harus dibuang. Tambahnya lagi teguran yang diberikannya itu bukan kerana iri hati tetapi hanya nasihat. “Terus terang saya katakan, kebanyakan (pelakon baru) yang saya lihat sangat berlag4k, tidak bertegur sapa pun dengan orang lain. Sebagai pelakon baru, kenalah ramah dan perkenalkan diri kepada orang lain.

“Pada masa yang sama, kena banyak bertanya supaya dapat fahami watak. Ia akan memudahkan proses lakonan bukan saja untuk diri mereka tetapi juga memudahkan urusan produksi.“Mungkin ada yang beranggapan apabila pelakon lama tegur sebegini, mungkin sebab kami dngki. Tidak sama sekali, ia hanya satu nasihat buat mereka,” katanya lagi.

Kisah Rumahtangga Rita Rudaini Dan Bekas Suami Masih Tidak Temui Titik Noktah. Rita Rudaini Akhirnya Dedah Cerita Sebenar Tentang Kehadiran Aidil Zafuan

Sehingga kini,masalah yang melibatkan antara pelakon Rita Rudaini,45 dan bekas suami iaitu Aidil Zafuan,34, nampaknya masih belum temui titik noktah. Terbaru Rita mendedahkan Aidil pernah datang ke rumah dan bermalam selama seminggu dengan anak anaknya,Airit Rayyan dan Airit Qaq Arjuna.

Tambahnya,katanya dia turut memasak untuk Aidil dan anak anak makan bersama. Rita Rudaini terpaksa buka rahsia kerana sudah banyak cerita tersebar. “Siap masak bagi ayah dan anak makan bersama-sama. Jadi apa lagi? Haishh sebenarnya tak mau cerita sebab ini rahsia saya dan Aidil. Tapi banyak pula pihak sana tabur fitnah kan. Jadi inilah kisah,” kata Rita menerusi ruangan komen di Instagram (IG).

Dalam pada itu, pelakon filem Mami Jarum ini berharap agar pihak berkaitan tidak melenting kerana dia berkongsikan cerita sebenar.Malah, dia turut memohon agar tidak lagi menggangu kehidupannya bersama anak-anak.”Jangan marah na. Ini adalah kisah benar, tak baik mohong (bohong). Dosa..

Bila dah ada yang mengungkit, jadi makanya kami nak habaq (bagitahu) lah perkara sebenar.”Jangan dok kata kami yang dok hingaq (bising). Jangan dok kacau kami la kalau dah rasa bahagia dengan plan korang.”Ke masih tak puas hati tengok saya masih elok hidup besarkan malaikat kecil saya? Insya-Allah. Allah tak pernah tinggalkan kami. Saya percaya, Allah akan lindungi orang yang benar dan teraniaya.”Bahagia la dengan cara sendiri. Masing-masing ada bahagian yang Allah dah janji. Jangan cuit, kalau tak mau terpelanting,” tulisnya lagi.

Lepas Aidil Zafuan Rita Rudaini Dedahkan Kali Ni Ahli Keluarga Pulak Sampai Ada Yang Sanggup Dm Peminat Rita Hanya Untuk Twist Cerita. Rupa Rupanya Ini Punca.

”Ahli keluarga di sinun sampai sanggup DM peminat saya burukkan saya, twist cerita.. tak abis lagi ke dendm kesumat tu.. Itu perkongsian terbaru pelakon Rita Rudaini di Insta Story Instagram beliau yang jadi perhatian ramai.

Rita tidak menyatakan kepada siapa dia tujukan kata-kata tersebut, namun berdasarkan situasi semasa dan status yang ditulis Rita sebelum ini, rata-rata peminat faham maksud Rita tersebut. ” Ingatkan dah bertahun, umur meningkat, rambut beruban, anda semua dah insaf..

” Hmm betul laa, dah2 laa tuu, kesian yang kat dalam sana nuu kalau kita kat atas ni dok prangai sama memburukkan dan memecahbelahkan orang.. ”Anda sedar tak yang tuhan tu Maha Kaya? Sudah-sudah la kot DM orang sana sini hanya membrukkan saya.

” Orang cerdik boleh menilai jenis apakah manusia begini. Tuhan tu tak tidur ye sedara sedari sekalian..dsa yang dulu belum lagi terampun. ” Bawak-bawak la ingat Allah..” tulis Rita. Tambah Rita lagi, individu terbabit hanya akan berasa puas hati sekiranya melihat dia pergi menghadap illahi sahaja baru semua dndam kepadanya terlerai.

” Orang macam tu akan puas hati kalau saya dah pergi. Baru dndam kesumat terlerai.. legaa rasa puaihh.. ” Tak letih ka hati tu berdndam dengan saya?” tulis Rita. Sementara itu menerusi perkongsian berasingan, juga di Insta Story, Rita turut memuatnaik paparan skrin keratan artikel dari Harian Metro bertajuk “Tanggungjawab pada anak bukan setakat bagi duit”.

Artikel tersebut memaparkan gambar Rita dan juga bekas suaminya, Aidil Zafuan yang juga pemain bola sepak pasukan Johor Darul Takzim (JDT). ” Baca dan hadam..ada orang ingat saya meminta-minta duit. Excuse me, cuba faham dan hadam baru nak komen.

” Jangan suka hati komen nanti jatuh ftnh, saya tidak pernah meminta naik jumlah, call whatsapp atau sewaktu dengannya. ”Saya takde masa, banyak lagi benda yang saya kena kejar buat untuk besarkan anak-anak.. ”Dan siapa yang bangkitkan isu nafkah ni kat IG? Sapa yang mula? Fikir sebelum komen..” akhiri Rita.

Terdahulu kisah antara Rita dan Aidil kembali hangat diperkatakan ramai selepas Aidil membuat penafian di atas tduhan yang mengatakan beliau tidak membayar nfkah. Dipercayai Aidil membuat kenyataan itu selepas beberapa artikel ditulis pihak tidak bertanggungjwb yang mengatakan beliau tidak membayar nafkah tetapi membuat ‘claim’ pada LHDN menggunakan nama anak-anak di bawah jagaan Rita.

Artikel yang ditulis bIogger tidak bertanggungjwb itu pula dipercayai hanya memetik kata-kata warganet yang tidak tahu hujung pangkal cerita, kemudian disebar ke seluruh alam. Untuk rekod, seperti yang diakui Rita sendiri, Aidil sentiasa membayar naf-kah kepada dua anaknya sebanyak RM3000 sebulan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://limauais.pw/2021/01/27/rita-kata-ahli-keluarga-di-sinun/

Siap Dedahkan Jumlah Nafkah Ank Dari Bekas Suami. Lepas Aidil Zafuan Bersuara Kali Ni Giliran Rita Rudaini Pula Tampil Bersuara Sound Lagi Pedas Buat Warganet Terkedu.

NAMPAKNYA tuduhan demi tuduhhan antara Rita Rudaini dan Aidil Zafuan Abdul Radzak terus berpanjangan apabila aktres itu sekali lagi mendedahkan mengenai sikap bekas suaminya itu. Ia selepas Aidil mengatakan tidak pernah gagal memberi nafkah bulanan kepada dua anaknya yang kini dipelihara oleh Rita sebagaimana diperintahkan oleh mahkamah.

Namun menurut Rita, dia tidak mempertikaikan nafkah bulanan diberi namun hanya terkejut apabila Aidil memasukkan nama dua anak bawah penjagaan Rita bagi mendapat pengecualian cukai pendapatan Lembaga Hasil Dalam Negrii (LHDN).

Menurut pelakon berusia 45 tahun itu, dia mempersoalkan tindakan Aidil itu memandangkan anak-anak mereka hanya diuruskan oleh dirinya tanpa bantuan orang lain. “Saya tak pernah cakap pun tak bayar nafkah. Selama ini semua orang tahu keputusan nafkah untuk anak umur setahun dan tiga tahun.

Itulah duit pembelanjaan susu dan pampers. Sekarang dah 2021 tapi jumlah yang sama. “Aik hari ini (Ahad) berbunyi pula fasal kes LHDN ke… Kenapa pergi claim? Kesian saya sebab bela seorang, bukan saya nak claim tapi masa nak isi borang itu ada dinyatakan apa yang boleh.

Antara status terbaru yang dimuat naik Rita. “Rupa-rupanya dah ada orang claim. Saya tak bising pun masa dapat tahu empat tahun lalu. Nak beritahu warganet daripada takut Allah. Moga Allah beri kesedaran dan bersihkan hati,” kata Rita.

Pelakon drama siri Geng Mak Mak ini mendedahkan perkara tersebut dengan memuat naik beberapa status di laman Instastory miliknya sejak Ahad. ” Sedekah sana sini, tapi tanggunjawab pada yang utama iaitu ibu, bapa&anak kita abaikan, ZERO sedekah tu” – Rita

Bagaimanapun Aidil ketika dihubungi mStar pada Isnin memilih untuk mengunci mulut mengenai segala dakwaan yang dilontarkan terhadapnya. “Maaf ya… saya tak nak komen apa-apa,” kata Aidil secara ringkas menerusi aplikasi WhatsApp kepada mStar.

Sebelum ini, Aidil menjelaskan dia menjalankan tanggungjawab terhadap dua cahaya matanya iaitu Airit Rayyan Rizqin, 12, dan Airit Qaqa Arjuna, 10, tanpa gagal pada setiap bulan seperti ditetapkan mahkamah. Aidil turut memberitahu dia menyimpan bukti pembayaran nafkah bulanan dan berhak menyatakan setiap tanggungannya kepada LHDN malah Rita selaku bekas isterinya juga mengetahui perkara tersebut.

Pemain kelab bola sepak Johor Darul Takzim (JDT) itu juga terkilan, apabila pihak Rita tidak menjelaskan perkara sebenar sehingga menimbulkan salah faham dan spekulasi burk yang menjejaskan nama dan kerjayanya. Dalam pada itu, pemilik nama Rita Rudaini Mokhtar ini berkata dia tidak pernah meminta dan menaikkan wang pembelanjaan anak-anak sejak 2015.

Malah, pelakon telefilem Milik Kita ini memberitahu pemain bola berusia 34 tahun itu sepatutnya berasa bersyukur kerana mempunyai bekas isteri yang telah mendidik anak-anak mereka dengan baik. “Jangan bunyi, saya tak bunyi dan tak minta naikkan belanja pun dari 2015 hingga sekarang. Saya tak kac4u pun duit awak anak beranak. Kenapa sentap? Patutnya hang bersyukur la ada bekas bini yang bagus didik benih hang ini jadi manusia.

Rita membesarkan dan menguruskan dua orang anaknya tanpa bantuan orang lain. “Sekurang-kurangnya aku tak lari tinggal anak-anak aku. Pergi mana pun aku bawa, didik anak seorang tak pernah cuit atau kacau duit harta hang. Pengalaman dulu yang ajar aku jadi loud dan berani.

“Saya tak minta disokong mana-mana warganet sebab saya tak pernah takut jalan/ berjuang seorang diri sebab Allah sentiasa ada dengan kami. Alhamdulillah, kami elok-elok saja hingga sekarang sebab Allah jaga,” ujarnya.

Untuk rekod pada tahun 2017, Mahkamah memerintahkan Aidil membayar RM3,000 sebulan pada Januari 2015, manakala untuk tuntutan mutaah, dia diperintah membayar RM30,000 pada Oktober 2015. Aidil berkahwin dengan Rita pada 2008 namun berpisah pada September 2013.

Hasil perkahwinan, pasangan itu dikurniakan dua cahaya mata lelaki, Airit Rayyan Rizqin, 12, dan Airit Qaqa Arjuna, 10, yangkini di bawah jagaan Rita. Aidil seterusnya berkahwin dengan Zarema Zainal pada 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata lelaki.

Diharapakan kedua-dua belah pihak dapat menyelesaikan perselisihan yang berlaku dalam kekeluargaan dari terus membuat sindiri di media sosial. Apa kata anda? Kongsikan bersama kami. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : http://trendingsangat.pw/rita-aidill-nafk-anak/

Baru Sahaja Aidil Zafuan Respon Tentang Kes Claim LHDN. Mengejutkan Sekali Rita Rudaini Bersuara Tentang Isu Nafkah

Selepas isu berkaitan nafkah mula menajdi perbualan warganet,Aidil Zafuan yang merupakan pemain bola kebangsaan akhirnya tampil bersuara jelaskan keadaan sebenar selepas dikatakan tidak memberi nafkah terhadap kedua anak yang kini di bawah jagaan bekas isterinya ,Rita Rudaini.

Bekas suami Rita,Aidil atau nama sebenarnya Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak menafikan dakwaan pihak tertentu yang mengatakan beliau mengabaikan tanggungjawab sebagai seorang bapa.Ia susulan beberapa pihak yang mendakwa Aidil membuat ‘claim’ terhadap LHDN walaupun tidak menjaga anak-anak di bawah tanggungan Rita.

” Assalamualaikum untuk makluman para warganet dan followers ynag dikasihi, di sini saya ingin membuat sedikit penjelasan.” Untuk pengetahuan semua, statement ini bukanlah untuk mengeruhkan keadaan mahupun mencari kesalahan sesiapa. Sudah cukup saya berdiam diri selama ini.

” Ingin saya nyatakan yang selama ini saya telah memberi nafkah kepada anak-anak saya pada setiap bulan tanpa gagal seperti yang ditetapkan oleh pihak mhkamah.” Saya ada semua bukti pembayaran ke dalam akaun. Seharusnya pihak di sebelah sana sedia maklum nafkah telah diterima pada setiap bulan.

” Sebagai seorang rakyat Malaysia saya tidak lari daripada tanggungjawab saya untuk membayar cukai pada setiap tahun.” Oleh itu, saya berhak untuk menyatakan setiap tanggungan saya kepada pihak LHDN. Ini termasuklah pembayaran nafkah saya kepada anak-anak.” Saya difahamkan daripada tudhan orang ramai yang mengatakan saya tidak pernah memberi nafkah, dan saya juga difahamkan pihak sebelah sana tidak menerangkan perkara yang sebenar.

” Ia sekaligus menimbulkan keraguan orang ramai terhadap saya yang mengatakan saya seorang bapa yang langsung tidak menjalankan tanggungjawab saya dalam membayar nafkah kepada anak-anak.” Selebihnya tentang tanggungjawab saya sebagai seorang bapa, biarlah urusan ini antara saya dan pihak di sebelah sana yang tahu.

” Adalah tidak manis urusan keluarga dihebahkan kepada orang ramai. Anda semua sedia maklum yang selama ini saya banyak berdiam diri dari mengeluarkan kenyataan dan tudhan.” Bukan takut tapi saya tidak suka bercerita kerana saya tahu akan impak sosial media pada masa akan datang untuk anak-anak yang sedang membesar.

” Di sini saya juga ingin memberi amaran kepada pihak-pihak mengeluarkan ftnah, penghin4an dan kritikan tanpa asas dan bukti yang kukuh yang boleh menyebabkan imej, karier dan nama baik keluarga saya tercalar di mana saya tidak teragak-agak untuk mengambil sebarang tndakan.

” Saya juga manusia biasa yang tidak lari dari melakukan kesalahan.” luah Aidil.Tambah Aidil, dia juga telah memaafkan kepada sesiapa yang memberi komen sebelum ini dan menganggap mereka tidak tahu perkara sebenar.Aidil minta doakan yang baik-baik saja.Selain dari itu, Aidil turut memberitahu dia tidak akan mengeluarkan sebarang kenyataan lagi selepas ini dan akan menyerahkan semua kepada peguam saya untuk tndakan lanjut.

” Saya harap anda semua jelas dgn penjelasan saya.” Berhati-hati ketika mengeluarkan kata-kata yg anda sendiri tidak pasti yg boleh menjatuhkan ftnah.” Saya minta anda jangan comment benda yg boleh mendatangkan perbalahan saya dan mengeruhkan lagi keadaan saya dgn pihak disebelah sana. Cakap dan doa yg baik-baik sahaja.

” Banyak benda yg kita bole fikirkan di dalam situasi yg sedang melanda kita sekarang dari kita melemparkan kata-kata yg bole mendatangkan ftnah.” akhiri AidilRita atau nama sebenarnya Rita Rudaini Mokhtar dan bekas suaminya, Aidil Zafuan berkahwin pada 2008, namun bercerai pada September 2013.Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan dua anak lelaki, Airit Rayyan Rizqin, 11, dan Airit Qaqa Arjuna, 9.

Patut Hang Bersyukur Laa Ada Bekas Bini Yang Bagus Didik Benih Hang Ni Jadi Manusia – Rita Rudaini

” Saya tak pernah cakap pun tak bayar nfkah, selama ni semua orang tahu keputusan nfkah untuk anak umur 1 tahun dan 3 tahun..itu lah duitnya, perbelanjaan susu dan pampers.”Itu respon balas pelakon Rita Rudaini kepada bekas suami yang juga pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak.

Aidil sebentar tadi membuat penjelasan di Instagram beliau berkenaan pembayaran nfkah yang dibuatnya kepada anak-anak, Airit Rayyan Rizqin, 11, dan Airit Qaqa Arjuna, 9, yang kini dibawah jagaan Rita.Susulan dari penjelasan Aidil itu, Rita dilihat berkongsi di Insta Story yang mencuri perhatian ramai.

” Sekarang tahun berapa ya? Owh 2021, tapi amaun yang sama, dari dulu tiada duiy baju raya, tiada baju raya, tiada duit lain2, tiada duit taska, tiada duit sekolah.. ke tak tahu anak dah sekolah mungkin.” Duit bulan Disember 2019 terlepas pandang kot, tak bagi.. tapi saya diamkan saja lah sebab berapa sangat la pun untuk anak-anak yang dah besar ni.

” Amaun yang sama 2013 punya, saya tak bising dan tak pernah mintak duit sekolah, duit perayaan, baju raya, duit raya..anak-anak kena buli pun saya tak kacau dia pun dan dia pun tak berbunyi..” Aikk arini berbunyi plak pasal kes LHDN ke, nape pi claim.. kesian saya sebab bela sorang-sorang..

” Saya bukan nak claim tapi masa nak isi borang tu ada dinyatakan apa yang boleh, rupa-rupanya dah ada orang claim..saya tak bising pun masa dapat tahu 4 tahun lepas..” Alahaii nak bagitahu warganet sebab warganet kritik, takut? Lebih takut warganet dari takut Allah. Moga Allah bagi kesedaran dan bersihkan hati..

” Allah lebih mengetahui apa yang berlaku dan apa yang telah diperlakukan..” Jangan bunyi, saya tak bunyi dan tak mintak naikkan belanja pund ari 2015 hingga sekarang.. saya tak kacau pun duit awak anak beranak.. awat sentap? Kuat sentap ekk, sapa ajaq? Dulu tak pon..

” Patut hang bersyukur laa ada bekaih bini yang bagus didik benih hang ni jadi manusia…kurang-kurangnya aku tak lari tinggalkan anak-anak aku macam.. pi mana pun aku bawak, didik sorang-sorang tak pernah cuit atau kacau duit harta hang pun..

” Tak reti bersyukur langsung alahaii,” tulis Rita.Terdahulu Aidil menafikan dakwaan pihak tertentu yang menudvh beliau mengabaikan tanggungjawab sebagai seorang bapa.” Assalamualaikum untuk makluman para warganet dan followers ynag dikasihi, di sini saya ingin membuat sedikit penjelasan.

Ada Mulut Mulut Yang Mengatakan Aidil Zafuan Tidak Beri Nafkah Kepada Anak Anaknya. Aidil Zafuan Tampil Jawab Tentang Isu Tersebut

Macam yang semua sedia maklum,hubungan rumah tangga pelakon Rita Rudaini bersama pemain bola sepak negara iaitu Aidil Zafuan telah berkahir pada tahun 2014. Tak lupa juga,pasangan ini dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Airit Rayya Rizqin dan AIrit Qaqa Arjuna. Tak lama kemudian, Aidil Zafuan ambil keputusan untuk berkahwin bersama Zarema Zainal pada tahun yang sama berpisah dengan pelakon itu.

Malahan,sebelum ini juga Rita Rudaini pernah didakwa mempertahankan haknya sebagai seorang ibu untuk tuntut nafkah kepada Aidil Zafuan di mahkamah. Cerita ini tidak kesudahan apabila ada mulut mulut yang mengatakan AIdil Zafuan tidak beri nafkah kepada anak anaknya.

Dan Aidil Zafuan mengeluarkan satu kenyataan menegur mulut sesetengah pihak yang mengatakan dirinya tidak memberikan nafkah secukupnya kepada anak-anak. Kenyataan tersebut telah dimuat naiknya menerusi entri di IG Story.

Aidil menjelaskan bahawa dia selama ini telah memberikan nafkah secukupnya kepada anak-anak setiap bulan tanpa gagal seperti mana yang ditetapkan oleh pihak mahkamah. Malah, dia juga mempunyai bukti pembayaran wang yang telah dipindahkan ke akaun yang seharusnya. Tambahnya lagi, seharusnya ‘pihak sebelah sana’ sudah maklum terima nafkah tersebut.

Aidil didakwa mengeluarkan kenyataan sebegini adalah kerana ada segelintir pihak memberi kenyataan dengan mengatakan dia tidak memberi nafkah. Dia juga berharap agar ‘pihak sebelah sana’ tidak menghebahkan perkara sebenar sehingga menimbulkan keraguan orang ramai mengenai tanggungjawabnya sebagai seorang ayah.

Tambah Aidil lagi, dia selama ini tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan adalah bersebab. Dia tidak mahu masalah yang dihadapi ini memberi kesan di media sosial dan anak-anak yang sedang membesar.Bukan itu sahaja, dia tidak akan teragak-agak untuk mengambil sebarang tindakan terhadap individu yang mengeluarkan kenyataan berbaur ftnah tanpa bukti asas.

Tanpa ragu Rita Rudaini akui bukan ibu sempurna, pernah leka zaman remaja –

Rita berharap anak-anaknya menjadikan Al-Quran sebagai panduan hidup mereka.PERKONGSIAN pelakon Rita Rudaini yang meluahkan rasa syukur apabila anak lelaki sulungnya iaitu Aarit Rayyan Rizqin menjadi imam solat sunat Aidilfitri di rumah pada Syawal lalu mendapat perhatian warganet di laman sosial.

Rita atau nama sebenarnya Rita Rudaini Mokhtar, 44, menyedari dirinya bukanlah seorang ibu yang sempurna namun dia akan sentiasa memastikan dua orang anaknya tidak leka dengan kehidupan dunia.Malah, Rita juga mahu anak-anaknya menjadikan Al-Quran sebagai panduan mereka.

Rita berkongsi perkara itu di laman Instagramnya.”Bukan ibu yang sempurna… Saya pernah remaja dan leka, semuanya saya ceritakan pada anak-anak supaya jadi panduan untuk mereka. Saya asuh mereka dari kecil sebab saya nak mereka jadi lebih baik daripada saya.”Saya tegas kerana saya tak nak mereka rasa rugi di hari tua andai umur panjang. Saya tak gunakan kedudukan saya sebagai ibu tapi saya mengajar mereka hormat sesama manusia.

“Tak semestinya ibu tidak pernah buat silap kerana ibu juga manusia biasa. Siapa ada buat salah kena minta maaf dari hati. Termasuklah saya. Kalau ada silap, saya akan minta maaf kepada mereka.Kerana Saya la cermin untuk mereka dan saya tak nak anak saya leka dengan dunia. Biar Al-Quran jadi panduan hidup mereka supaya menerangi perjalanan dan dipermudahkan,” katanya.

Rita berkongsi perkara tersebut dengan memuat naik paparan skrin sebuah artikel mengenai luahan perasaan syukur melihat anaknya yang berusia 11 tahun sudah menjadi imam di Instagram pada Khamis.Selain Aarit Rayyan Rizqin, 11, Rita juga mempunyai seorang lagi anak lelaki bernama Airit Qaqa Arjuna yang berusia sembilan tahun hasil perkahwinan dengan pemain JDT iaitu Aidil Zafuan.

Rita mendirikan rumah tangga dengan pemain JDT, Aidil Zafuan pada tahun 2008 kemudian berpisah pada September 2013.Rita bersama dua orang anak lelakinya.Dalam pada itu, Rita memberitahu dia banyak belajar daripada pengalaman serta kesilapan lampau dan berharap anak-anaknya tidak melakukan perkara yang sama.

“Pengalaman dan kesilapan adalah pelajaran untuk kehidupan kita yang ke depan. Baik buruk saya dah lalui, semua itu saya bekalkan pada mereka untuk dijadikan sempadan.”Supaya mereka cepat matang dan boleh bezakan baik serta tidak. Perjalanan saya masih panjang untuk mendidik dua lelaki ini menjadi orang yang disegani kerana akhlaknya.”Doakan saya dan saya juga mendoakan kita semua ditemani anak-anak yang soleh dan solehan sehingga hujung nyawa,” ujarnya.