Ali Puteh bukan penakut. Setelah sekian lama menyepi terkini Ali dedahkan kes saman Nor Hidayah bermula. Nak petahankan maruah keluarga sampai sanggup buat macam ni.

Artis

Masalah antara pelawak Ali Puteh dan balu kepada Abam, Nor Hidayah Mohd Ali kini memasuki fasa baru apabila kes saman antara meraka kini mula didengar di Mahkamah Seksyen Kuala Lumpur. Menurut Ali, adik kepada Abam Bocey ini kes tersebut dah didengar di hadapan hakim menerusi prosedur yang diadakan dalam talian pada 16 dan 17 Februari lepas.

“Sepatutnya kes tersebut didengari pada September tahun lalu namun terpaksa ditunda untuk beberapa kali disebabkan PKP. Alhamdulillah kes samn melibatkan tiga pihak sudah mula didengari pada 16 dan 17 Februari lalu secara online.

“Saya pun tak boleh nak kongsi lebih sebab kes ini masih berjalan dan Insya-Allah pada 17,18,19 dan 29 Mac depan akan ada perbicaraan selanjutnya,” katanya kepada mStar. Status yang dimuat naik Ali menarik perhatian warganet.

27 Ogos tahun lepas Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 32, ada keluarkan saman terhadap Nor Hidayah dan jutawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman. Saman tersebut dikeluarkan oleh Ali selaku plaintif keempat bersama ibunya Sabariah Arshad (plaintif pertama), bapa Syed Mohd Ridzuan (plaintif kedua) dan kakak sulung Sharifah Norwahidah (plantif ketiga).

Keputusan untuk menyaman adalah sebagai tindakan balas trhadap balu Abam, Nor Hidayah yang terlebih dahulu keluarkan saman trhadap Ali dengan tuntutan jumlah terkumpul hampir mencecah RM900,000. “Tentang bahagaian faraid tiada kaitan dengan saya, jadi kenapa saya perlu hadir.” Kata Ali.

Sementara itu menerusi muat naik di laman Instagram, Ali luahkan rasa lega apabila proses undang-undang akhirnya dapat dimulakan segera. “Alhamdulillah, kes pun dah bermula di mahkamah. Saman menyman pun dah mula dibhs. Mantap! Pepatah ada mengatakan sarang tebuan jangan dijolok. Hint sikit sajalah pada warganet semua yang banyak memki hamun saya.

“Insya-Allah lepas ini anda akan terdiam dan tersipu-sipu malu memikirkan mkn anda pada saya. Allah tu Maha Mendengar, Maha Adil. Buat baik dibalas baik. Best pertama kali naik mahkamah. “Gelak dan senyum melihat gelagat masing-masing. Jangan dibiar maruah keluarga dipjak-pjak. Demi mu wahai abang Abam Bocey, semoga dipermudahkan urusan fitnh ini. Berani kerana benar,” tulisnya.

Ali memfailkan saman balas terhadap Nor Hidayah pada Ogos tahun lalu. Mengulas lanjut mengenai status berkenaan, Ali berkata tulisan itu bagi menjelaskan kepada warganet yang sebelum inikata dia sengaja tidak hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam ketika sebutan kes tuntutan faraid pada 10 September tahun lalu.

“Status yang saya muat naik itu ditujukan kepada waranet yang pernah mki dan tduh saya penakut nak hadir ke mahkamah untuk kes tuntutan faraid. Jadi di sini nak jelaskan saya tidak hadir pada waktu itu sebab ia bukan kes atas nama saya. Bahagian faraid itu tak ada kena mengena dengan saya, jadi kenapa saya perlu hadir.

“Yang buat saya bengang… warganet yang tak tahu perkara sebenar, mereka marah dan tuduh saya macam-macam. Untuk kes saman melibatkan saya, sudah tentulah saya akan hadir,” ujarnya. Dalam pada itu, Ali menegaskan dia dan keluarganya ingin membersihkan maruah yang telah tercalr dan berharap segala kebenaran akan terjawab.

“Kami sekeluarga hanya mahu membersihkan maruah kami yang selama ini dipj-pijk. Sebelum ini Nor Hidayah (kakak ipar) kata dihalau dari rumah sehelai sepinggang tetapi hari ini dia kata tidak bertanggungjawab dengan semua kenyataan dikeluarkan menerusi video Aliff Syukri.

“Semoga kebenaran akan terjawab selepas ini. Mungkin inilah yang Allah SWT nak tunjukkan selepas kami sekeluarga bersabar sekian lama. Saya bersyukur. “Apa-apa pun saya maafkan semua yang telah mengeluarkan kata-kata tak sepatutnya terhadap kami sekeluarga,” ujarnya.

Sumber:trending sangat

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Lepas Achey Kali Ni Ali Puteh Pula Tampil Bersuara Dedahkan Rutin Keluarga Kalau Hari Lahir Abam. Rupanya Ini Yang Selalu Keluarga Buat Kalau Hari Lahir Abam.

Bersempena dengan ulang tahun kelahiran Allahyrham Abam Bocey yang ke-33, pelawak Ali Puteh menitipkan ucapan menerusi sebuah entri di Instagram (IG) miliknya. “Ali atau nama sebenarnya, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 32, menyatakan sudah menjadi rutin keluarganya untuk keluar makan bersama di sebuah restoran mamak.

Walaubagaimanapun, momen itu tinggal kenangan kerana kini dia hanya mampu sedekahkan doa “Jika kamu masih ada Genap harini umur kamu 33 tahun insan yang bergelar abang. “Setiap kali hari lahir sapa-sapa ja adik beradik kita mesti open table kedai mamak ja satu keluarga.. cara kita.

“Tapi sekarang semua hanya kenangan abang. Kau dah takda di dunia ni hanya doa yang mampu kami kirim buat mu abang. “Esok lusa kami pula menyusul kamu di sana. Semoga tenang di alam sana abang,” tulisnya. Dalam pada itu, akui Ali, abangnya seorang insan yang sangat baik, justeru ramai orang turut sama berduka saat mengetahui berita pemergiannya pada 10 Februari tahun lalu.

“Kau orang yang baik dan tersangat baik pada semua orang. Pemergian kau semua orang tangisi.’ “Setiap perbuatan orang pada kau Allah akan balas nanti abang.. Cukup lah hanya kami yang tahu apa yang terjadi pada kau. “Allah Maha Adil dan Maha Kaya.. Cukup Allah membalasnya nanti. Selamat hari jadi abang. Doa ku kirim buat mu, berjumpa kita suatu hari nanti,” tulisnya lagi.

Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Ahmad Ridzuan pergi menghadap illahi akibat demam panas di kediamannya di Gombak, Selangor. Abam tinggalkan isteri, Siti Norhidayah Mohd Ali, 29, dan seorang cahaya mata lelaki, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang berusia setahun tujuh bulan.

Sumber: GEMPAK

Genap Usia Abam 33 Tahun. Sekali Achey Tampil Buka Mulut Luahkan Sesuatu Pasal Abam Buat Ramai Yang Sebak.

Tanggal 10 Februari 2020 merupakan tarikh yang sangat mengejutkan buat peminat dunia hiburan apabila pelawak terkenal, Abam Bocey atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Ridzuan telah pergi menghadap illahi di usia 32 tahun.

Pemergian Abam telah tinggalkan kesan yang sangat besar kepada ahli keluarga serta ahli kumpulannya iaitu Bocey yang terdiri daripada Achey serta Fad. Bersempena dengan ulang tahun Abam yang jatuh pada 19 Januari, sebagai sahabat baik, Achey telah memuat naik sekeping gambar Abam berserta caption yang menyayat hati.

Achey telah menceritakan sedikit sebanyak tentang apa yang sedang terjadi di sini yang mana kita semua sedang menentang virus Covid-19. “Rumah’ kau makin cantik… Haritu aku dengan Fad dan Sya dapat laa singgah jap… Sebelum PKP balik.. Sekarang kalau dapat ruang jumpa Fad benda lain takda.. Mesti borak pasal kau..” Dalam masa yang sama, Achey turut mengatakan bahawa semua orang masih lagi mengirim doa kepada Abam walaupun kini kita semua berada dalam keadaan yang sangat genting.

Ruangan komen laman Instagram Achey dihujani dengan kata-kata semangat daripada ramai peminat Abam. Semoga Abam dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman. Selamat Hari Lahir yang ke-33, Abam! ‘Gemok is awesome!’

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber: HOTFM

Muat Naik Gambar Bersama Ibu Dan Abam. Sekali Ada Warganet Yang Komen Negatif. Mengejutkan Selamba Je Ali Respon Dengan Komen Tu Buat Warganet Terkedu.

”Rindu saat ni…mak masih di hspital sekarang ni dan masih belum sedar dari tidur…doakan semoga mak sembuh ye,” Demikian perkongsian pelakon dan pelawak Ali Puteh, 31, yang meluahkan rasa rindu terhadap dua insan tersayangnya iaitu ibu, Sabariah Arshad dan abangnya, Abam Bocey.

Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan menerusi perkongsian di Instagram memaklumkan sudah lima hari dia tidak bertemu ibunya yang kini dirawat di hospital. ” Rindu saat ni, mak masih di hospital sekarang dan masih belum sedar dari tidur. Doakan semoga mak sembuh. Tak ada apa yang mampu, selain doa untuk mak kembali pulih.

” Lima hari dah mak di hospital dan kami belum dibenarkan melawat mak. Hampir 11 bulan dah abang pergi. Tengok gambar ini, terasa macam baru semalam kami semua bersama,” tulisnya. Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Ahmad Ridzuan, 32, pergi menghadap illahi pada 10 Februari lalu di kedimannya di Gombak, Selangor.

Menurut Ali lagi, begitu kuat ujian Allah SWT buat dia dan keluarga. Ujarnya, dia tetap percaya Allah uji tanda sayang dan terus istiqomah kepada-Nya. ”Kuat ujian Allah pada kami. Tapi, saya percaya Allah uji tanda sayang. Semoga ada sinar buat keluarga kecil kami ini. Doakan ye,” katanya.

Terdahulu, Ali juga membuat perkongsian di Instagram memaklumkan ibunya, Sabariah, 63, dikejarkan ke bahagian kecmasan Hopital Selayang disebabkan sakit as-ma sejak Khamis lalu. Ali berkata ibunya masih ‘ditidurkan’ kerana perlu berehat berikutan mengalami as-ma yang ter-uk dan menggunakan alat bantuan pern4fasan.

Warganet dakwa Ali Puteh ‘crop’ gambar Hidayah

Sementara itu, menerusi perkongsian tersebut, Ali yang memuatnaik gambar dia bersama isteri, ibunya dan Abam, segelintir warganet telah mempersoalkan gmbar tersebut. Berdasarlan laporan Cari Forum, Ali difahamkan telah meng’crop’ gambar asal tersebut yang sepatutnya ada Hidayah bersama.

Ia terbukti apabila foto asal yang jelas kelihatan wajah Hidayah terpapar di sebelah Abam Bocey. Susulan dari itu, ada beberapa warganet yang menulis komen berkenaan perkara itu.

Ali ‘bertek4k dengan warganet

Namun sesetengah komen dijawab semula Ali dan timbul ‘perdebtan’ yang tidak dijangka antara Ali dengan individu terbabit. ”Saje mengundang.. macam la takde gambar ampa 1 family yang lain.. kebudak-budakan la,” tulis Eyka.

Namun komen itu menimbulkan rasa kurang senang Ali apabila dia memberi respon mngejutkan pengikut-pengikutnya. ” Pegi pikir anak tu dah lah..kang kebulur tak mkn plak dri menyibuk hal org…bod#h. ” B#ngang kau ni menyibuk hal org…kalau aku jadi laki kau sekarang aku lepaskan orang bod#h macam kau ni… keje menyibuk hal org…” balas Ali.

” Cakap baik pon bukan elok kan..meh cakap kasar…kau jela boleh cakap kasar aku tak boleh??” balas Ali lagi. Disebabkan komen balas Ali itu, beberapa warganet lain menasihati Ali supaya bersabar dan tidak memberi reaksi terhadap warganet.

Namun ada juga warganet membalas semula dan sengaja menimbulkan provkasi. Susulan itu, Ali meminta individu terbabit agar tidak sewenang-wenangnya mengkritik beliau sekiranya tidak mahu dikec4m balik. Dalam pada itu, menerusi perkongsian sama, beberapa rakan artis mendoakan ibu Ali agar segera sembuh.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : http://limauais.pw/2020/12/23/ali-beri-respon-kepada-pengikut/

Ramai Yang Tak Suka. Setelah Sekian Lama Menyepi Tiba Tiba Isteri Ali Puteh Tampil Bersuara Bongkarkan Perangai Ali Yang Ramai Tak Tahu. Rupanya Sampai Macam Ni Sekali Perangai Dia

JIKA dilihat menerusi cara penulisannya membalas komen warganet di laman sosial, pasti ramai yang menyangkakan pelawak Ali Puteh seorang yang bersikap garng dan tegas. Berkongsi mengenai karakter sebenar Ali, isteri iaitu Melati Fitri mendedahkan suaminya itu seorang lelaki yang berprinsip dalam kehidupan dan tidak mudah berputus asa mengejar impian.

“Awak rasa dia macam mana? Ramai yang kata dia garang tapi tak la sangat sebenarnya. Dia mengurat saya masa sekolah-sekolah dahulu. “Dia punya prinsip… selagi dia tak dapat selagi itulah dia akan try! Akhirnya Alhamdulillah sampai sekarang diberikan amanah dari-Nya yang tiada nilainya iaitu si tanje, adik Ainul dan adik Syed buat masa ini,” tulisnya.

Melati berkata demikian bagi menjawab pertanyaan seorang pengikut di laman Instagram.

Melati jawab pertanyaan seorang peminat di Instagram.

Menerusi perkongsian tersebut, individu itu ingin mengetahui perangai sebenar adik kepada pelawak Allahyarham Abam Bocey dan cara Ali memikat hati isterinya masa awal perkenalan. “Ali tu seorang yang kelakar atau serius di luar? Macam mana dia mengurat sis?,” tanya individu berkenaan. Sebelum ini, Ali terpalit dengan pelbagai kontrversi membabitkan dirinya dan dia juga dilihat lantang bersuara di media sosial.

Ali atau nama sebenar Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan dan Melati mendirikan rumah tangga pada 2016 dan dikurniakan anak sulung, Sharifah Nur Aaira Qaireen berusia tiga tahun. Pada 25 September lalu, pasangan ini dikurniakan cahaya mata ketiga yang diberi nama Syed Umar Iskandar.

Tahun lalu, anak kedua mereka iaitu Sharifah Nur Ainul Mardhiah yang berusia tiga bulan pergi menghadap illahi akibat komplikasi jantung. Manakala, Abam pergi menghadap illahi di rumahnya di Gombak pada Februari lalu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Mstar

Muat Naik Foto Dengan Nak Tapi Ada Komen Individu Ini Harapkan Ank Ali Jangan Ikut Perangai Dia. Sekali Ali Puteh Balas Balik Buat Warganet Terkedu.

Tetapi kesan yang ditinggalkan sebelum itu masih kekal. Jika anda lihat ramai yang menyokong Ali Puteh tetapi tidak kurang ramai juga yang membenci Ali Puteh. Di dalam akaun instagram Ali Puteh sendiri sudah biasa dia menerima kritikan atau komen yang bukan bukan setiap kali Ali Puteh memuat naik sesuatu.

Baru baru ini Ali Puteh telah memuat naik satu gambar bersama anak dia yang masih bayi. “My king… syed umar iskandar…” itu lah kapsyen yang digunakan oleh Ali Puteh. Seperti biasa pasti ada warganet yang akan tinggalkan komen negatif tetapi komen kali ini melampau kerana ia menyebut nama anak Ali Puteh.

“Hope dia tak ikut perangai ali. Ali tidak berdiam diri dan dia memberi respond dan mengikut nada komen Ali sememangnya dalam keadaan marah dan tidak puas hati kepada individu tersebut. “mulut jage sikit…jgn main bangst kat sini…anak aku kau kate tu…ingt ehhh jangan bangst kat sini…aku pesan lagi skali..anak aku kau kate tu…kau bgus sgt ke??esok ank kau tu pulak…jgn main bangst eh melayuu” – Ali Puteh

Ali juga membalas satu komen @umie846 dimana dia telah menulis “kemana tumpah nye kuah” “Dah tua2 mulut jage sikit makcik..makan penampr mulut tu pecah nnti…jgn kate anak aku makcik…esok makan penmpar lurus mulut tu makcik…g sembahyang doa panjang umur..esok2 nk mti dah..g jge amal lagi baik dri mengata sane sini makcik…ingt ehh mulut jage makcik…mau aku sental ngn cili api nnti” Bapa mana yang tak marah bila anak sendiri dicakap bukan bukan. Sebelum tulis tu fikir la dulu.

Artikel By: AwatttSyeikhh Network 

Sumber via Transformasi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Genap 9 Bulan Abam Pergi Menghadap Illahi Ali Puteh Dedahkan Abam Muncul Dalam Mimpinya. Mengejutkan Abam Datang Dalam Mimpi Dalam Keadaan Macam Ni.

GENAP sembilan bulan berlalu, adik kepada pelawak Abam Bocey iaitu Ali Puteh berkata masih ramai yang datang menziarahi abangnya. Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, berkata, kasih sayang terhadap abangnya itu masih kuat biarpun dia terpaksa menerima pelbagai kritikan dan hinaan sejak pemergian Abam.

“Hari ini 10 hari bulan… genap sembilan bulan pemergianmu abang… kubur masih dilawati orang dan sentiasa bersih. “Biar apa orang kata… orang hina pekakkan telinga kerana apa pun terjadi kita tetap adik-beradik. Mereka tidak tahu apa-apa perihal kita.

“Hanya kita sekeluarga yang tahu. Maafkan sajalah mereka semua yang hina kita,” kata Ali. Pelawak berusia 31 tahun itu memuat naik foto kenangan Abam dipeluk erat oleh ibunya iaitu Rosbiah Arshad di Instagram. Sebelum ini, Ali terpalit dengan kontroversi melibatkan kakak iparnya iaitu Nor Hidayah selepas Abam meninggal dunia pada Februari lalu.

Semenjak konflik antara mereka menjadi perhatian, Ali yang juga seorang pelawak terpaksa berdepan dengan kritikan dan hinaan daripada warganet di laman sosial. Menerusi laporan mStar pada 28 Februari lalu, Ali mendedahkan dia menerima lebih 700,000 mesej kritikan gara-gara kontroversi tersebut.

Dalam pada itu, anggota kumpulan lawak Puteh ini memberitahu dia didatangi arwah dalam mimpinya pada malam Isnin lalu. Dia juga meitipkan doa kepada Abam agar ditempatkan dalam kalangan orang beriman.

“Malam tadi mimpi kau datang bang jenguk kami… senyum saja kau. Semoga tenang di sana ya bang. Mak sihat Alhamdulillah dan semua sihat. “Semoga kau ditempatkan dalam kalangan orang beriman. Tengokkan Ainul Mardhiah ya kat sana,” ujarnya. Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed pergi menghadap illahi akibat demam panas pada 10 Februari lalu.

9 Bulan Dah Abam Pergi Menghadap Illahi. Ali Muat Naik Foto Pergi Melawat Psara Abam. Tiba Tiba Ada Individu Tanya Pasal Balu Abam. Mengejutkan Ali Selamba Je Boleh Jawap Macam Ni.

Hampir genap sembilan bulan pemergian pelawak popular Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan atau Abam Bocey yang pergi menghadap illahi di kediamannya di Gombak pada 10 Januari lalu. Berita tersebut telah mengejutkan seluruh industri hiburan tanah air di mana Abam ketika itu dikatakan berada pada kemuncak kariernya.

Adik Abam , Ali Puteh adalah individu terawal yang berkongsi berita tentang pemergian abangnya itu. Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan ketika itu mengesahkan abang tercinta pergi mngadap Ilahi kerana dmam panas.

Suasana sedih dan sayu mengiringi pemergian Abam di Sungai Pusu, Gombak pada petang hari yang sama. Dianggarkan kira-kira 2,000 tetamu hadir bagi memberi penghormatan terakhir kepada Abam yang selesai diuruskan kira-kira pukul 7.30 malam. Sejak itu juga orang ramai tidak putus-putus menziarahi Abam yang dikatakan sering membantu golongan kurang bernasib baik sewaktu hayatnya.

Ali luah rindu pada Abam Bocey

Ali Puteh sendiri sering berkongsi luahannya di Instagram merindu abangnya itu. Dalam perkongsian terbaru, Ali memuatnaik gambar Abam sewaktu berkunjung dan menjenguk Abam. ”Tadi sempat melawat kau abang. 9 bulan dah kau pergi… rindu teramat sangat pada kau..dapat jenguk kau tadi…

” Mak sihat alhamdulillah..semua sihat…tenang disana ye bang…pergi itu benar…akhirat itu benar., berjumpa kite suatu hari nanti,” tulis Ali Perkongsian Ali mendapat reaksi warganet yang turut merindui Abam dan turut sama menitipkan doa buat Abam.

Warganet tanya soalan ‘panas’, kaitkan dengan Hidayah?

Namun dalam ramai-ramai memberi komen murni, terselit satu komen seorang individu yang sengaja bertanyakan soalan ‘panas’ kepada Ali. ”Minah tu ada datang tak ? Ke datang sebab harta ja” tulis individu terbabit yang dipercayai merujuk kepada Hidayah, balu Allahyrham Abam.

Soalan individu terbabit telah dijawab oleh warganet lain yang memintanya agar tidak masuk campur hal keluarga orang lain. ” Dah memang hak isteri..harta tu…apesal pulak dah”, balas seorang warganet. Namun apa yang jadi tumpuan, soalan itu mendapat reaksi balas dari Ali Puteh sendiri. ” Tak pernah jenguk pon…harta dia tau lah,” balas Ali ringkas.

Ali turut membalas komen warganet lain yang dilihat cuba membela Hidayah dengan mengatakan Hidayah mempunyai hak ke atas harta Abam. ” Tak baik gitu…kalau rasa macam takde benda penting nak cakap tak payah komen…sebab anda bukan dalam ahli keluarga kami jadi anda tak mengetahui apa terjadi… jadi lebih baik jangan ambil tau takut jatoh ftnh nanti,” tulis Ali lagi.

Isu membabitkan Ali Puteh dan balu Abam, Nor Hidayah sememangnya hangat diperkatakan sejak beberapa bulan lalu. Pihak admin berharap suatu hari nanti Ali dan Hidayah dapat melupakan segala perbezaan pendapat antara mereka dan semoga hubungan mereka kembali jernih.

Sumber: IG Ali Puteh via limauais

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Letak Nama Ank Sama Macam Nama Abam. Sampai Macam Ni Sekali Respon Mak Ali Puteh Bila Cucu Nama Seakan Nama Abam.

Awal pagi ini, pelawak Ali Puteh berkongsi berita gembira dan mengucapkan rasa syukur tidak terhingga selepas isterinya selamat melahirkan anak ketiga mereka. Isteri Ali, Melati selamat bayi lelaki seberat 3.07 kilogram itu dilahirkan pada jam 4.42 pagi tadi (Jumaat) di sebuah hospital bersalin swasta di Ampang. Selain memuatnaik hantaran di Instagram, Ali turut berkongsi berita tersebut kepada Gempak dan memberitahu, bayi lelaki dan ibu berada dalam keadaan sihat.

Diberi nama sempena nama Abam

”Alhamdulillah, Melati selamat lahirkan bayi ketiga kami. Bayi dilahirkan secara normal dan berada dalam keadaan sihat bersama ibunya. ”Saya bersyukur urusan dipermudahkan dan terima kasih kepada yang sentiasa mendoakan Melati dan anak,” katanya.

Ali turut menjelaskan dia dan isteri sudah memiliki nama buat putera mereka itu dan memilih untuk menamakannya sebagai Syed Umar Iskandar.” Memang dari awal saya nak nama Abam ada. Jadi saya ambil Umar itu. Ingatan kami terhadap Abam tidak pernah pudar. Umum mengetahui nama sebenar Abam adalah Syed Umar Mokhtar bin Syed Mohd Redzuan.

Emak Ali tidak berhenti menangis selepas dapat berita kelahiran Umar

”Sebaik sahaja Umar Iskandar dilahirkan, saya sebak…Emak juga tidak berhenti menangis sejak saya kongsikan berita kelahiran Umar. ”Pastinya Abam orang yang paling sibuk saat ini kalau dia ada…Sebab sebelum ini pun memang begitu, teringat pula keletah teruja Abam saat ini,” katanya sebak.

Ali memberitahu dia membawa isteri ke hospital petang semalam selepas Melati mengadu sakit, namun pulang semula ke rumah kerana bukaan rahim baru 2cm. Bagaimanapun kira-kira jam 8.30 malam Ali kembali ke hospital kerana isterinya mengadu rasa saakit datang dengan lebih kerap.

Pelawak yang juga adik kepada Abam itu kemudiannya menghantar mesej menerusi aplikasi Whatsapp kepada gempak pada jam 4.48 pagi, berkongsi tentang bayi lelakinya itu. Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan dan Melati Fitri Abdullah berkahwin pada Mei 2016.

Hasil daripada perkahwinan tersebut Ali dan Melati dikurniakan dua anak perempuan Sharifah Nur Aaira Qaireen, 3 tahun dan Sharifah Nur Ainul Mardhiah yang pergi menghadap illahi selepas tiga bulan dilahirkan. Sharifah Nur Ainul Mardhiah, menghembuskan nafas terakhir akibat kmpilasi jntung, kira-kira jam 11.30 pagi, 25 November 2019.

Difahamkan anak perempuan Ali yang dilahirkan pada 6 Ogos 2019 itu dikesan berdepan masalah sakit jntung terbalik dan jntung berlbang. Kelahiran Umar ini adalah genap selepas 10 bulan pemergian Ainul Mardhiah.

Sumber asiakini

Warganet Persoalkan Tentang Kereta Vellfire Abam Ditarik Atau Tak. Sekali Ali Puteh Tampil Bersuara Lantang Bagi Respon Padu Habis Bila Dia Tanya. Mengejutkan Sampai Macam Ni Sekali Respon Ali.

Minggu lalu, tumpuan media dan orang ramai tertumpu kepada berita berhubung keputusan mhkamah melibatkan tuntutan faraid yang difailkan balu Abam Bocey, Siti Norhidayah Mohd Ali. Hidayah, 28, antara lain menjelaskan dia berpuas hati dengan keputusan Mhkamah Rendah Syariah Shah Alam yang menetapkan pembahagian berdasarkan hukum syarak.

Difahamkan harta Abam membabitkan rumah, kereta, wang ringgit, barang peribadi seperti jam tangan, kasut, telefon bimbit, kamera dan barangan lain. Ketika di luar mhkamah, antara soalan ditanya wartawan kepada Hidayah adalah berkenaan kereta Velfire milik Abam yang didakwa sudah ditarik.

” Keputusan untuk berpindah ke rumah itu pun, tak tahu lagi. Tunggu urusan faraid ini diselesaikan. ”Nak dapatkan kereta semula pun, insya Allah. Kereta kena tarik tak benar. Kereta masih ada, tapi saya tak nak komen lebih lanjut. Nanti akan tahu juga,” kata Hidayah

Bagaimanapun kenyataan Hidayah itu dilihat bercanggah dengan penjelasan AIi Puteh. AIi menerusi kenyataan peguamnya, Noorazmir telah mengesahkan Toyota Vellfire milik Abam itu sudah dilelong bank pada 19 Ogos lalu. ” Apa yang saya maklum, kereta itu sudah dijual dan dilelong. Kereta itu atas nama Abam,” kata Noorazmir .

AIi sound warganet tanya soalan pasal Velfire

Sejak dari keputusan mhkamah itu, sepatutnya tiada isu berbangkit yang timbul kecuali berkenaan kereta Velfire tersebut yang pastinya cuma salah faham sahaja. Sementara itu AIi dilihat berkongsi status di Instagram beliau dengan memuatnaik gambar aktiviti sehariannya.

” Dah jom balik..apa lagi hntamlah warganet gambar ni…sedap membaca ni” tulis AIi. Kebiasaannya setiap perkongsian AIi pasti akan disambut dengan kata-kata prvokasi warganet, namun AIi tidak pernah membalas komen-komen negatif tersebut.

Bagaimanapun tidak kali ini apabila seorang warganet dilihat sengaja mencabar kesabaran AIi. ” Nak tahu satu jer, Velfire kena tarik ke tak sebenarnya?” tulis individu terbabit Tanpa disangka, AIi dilihat telah membalas komen tersebut dengan kata-kata agak pedas. ” Meh datang rumah, kalau kena tarik (Velfire), memang kau makan penampar jurus ke-3,” balas AIi.

Tidak cukup dengan respon balas Ali, seorang individu yang AIi anggap seperti adik sendiri iaitu Syuk telah membalas komen individu terbabit. ” Kang orang tu dah cakap dah kena tarik. Kalau tak percaya meh datang rumah, kalau nak jumpa Ali nanti deal..aduhh” balas Syuk mempertahankan AIi.

Susulan dari komen AIi itu jaga, beberapa indvidu lain turut tinggalkan komen balas, ada yang menyokong Ali dan ada juga yang menghentam Ali. Ali kemudian dilihat tinggalkan satu lagi komen kepada seorang warganet lain dengan kata-kata pedas. ”Tengok IG anak kecik tu…jaga makan minum anak lagi baik dari menyebok hal orang…esok-esok anak lapar kang tak makan pulak…bapak keja mencari dsa je…ajak jumpa datang umah tak berani pulak” tulis AIi.

Kredit: Asiakini (AKASOHOR)

Cuba Untuk Menghalang Proses Faraid. Ali Puteh Tiba Tiba Tampil Bongkarkan Punca Sebenar Dia Tak Hantar Ibunya Ke Mahkamah. Rupa Rupanya Ini Punca Buat Warganet Terkedu.

PELAWAK Ali Puteh menerima keputusan Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam yang menetapkan pembahagian harta peninggalan abangnya yang juga pelawak Abam Bocey mengikut hukum Islam. Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 32, berkata, dia dan keluarganya tidak pernah menghalang proses faraid seperti yang didakwa segelintir pihak, malah sentiasa bersetuju pembahagian itu dilakukan dengan kaedah yang betul.

“Memang saya tahu, orang cakap saya dan keluarga cuba menghalang proses tersebut. Orang anggap saya yang salah.“Sedangkan masa sidang media yang saya pernah adakan beberapa kali sebelum ini pun dah cakap memang semua kena faraid ikut hukum Islam. Sebab itu yang sepatutnya, ” ujarnya kepada mStar.

Menerusi laporan mStar pada Khamis, balu kepada Abam Bocey iaitu Siti Nor Hidayah Mohd Ali berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam berhubung tuntutan faraid yang difailkannya pada 15 Julai lalu.

Menurut Nor Hidayah, 28, mahkamah menetapkan pembahagian berdasarkan hukm syarak melibatkan rumah, kereta serta barang peribadi peninggalan suaminya. Memang saya tahu, orang cakap saya dan keluarga cuba menghalang proses tersebut.

Kata Nor Hidayah, meskipun ibu mentuanya iaitu Sabariah Arshad tidak hadir pada prosiding yang berlangsung pada Khamis namun wanita itu akan tetap menerima bahagiannya mengikut hukm Islam. Dalam pada itu, Ali berkata, dia tidak dapat menghantar ibunya menghadiri prosiding itu disebabkan perlu membawa isteri yang kini sarat mengandung menjalani pemeriksaan doktor.

“Alhamdulillah… bagi saya, itu yang terbaik. Baguslah, benda itu (harta peninggalan Abam) memang perlu difaraidkan. “Saya tak datang sebab bawa isteri buat pemeriksaan doktor, dia dah nak bersalin. Ibu saya pula berkerusi roda, macam mana nak datang sendiri, ” kata Ali.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Apam Pink Media

Sumber : Mstar

Mengejutkan Lepas Ali Puteh Muatnaik Alamat Rumah Ajak Berdepan Ini Yang Terjadi Pada Ali. Tak Sangka Sampai Macam Tu Sekali Yang Terjadi Kat Ali Puteh.

Meskipun ramai yang mengkritik, namun Ali memberitahu dia menerima banyak mesej daripada warganet yang ingin meminta maaf. Tegasnya lagi, mereka yang mengkritiknya tidak tahu tentang hukvm pembahagian harta faraid.

“Yang masih mengkritik itu saya anggap mereka tidak faham hukvm faraid. Selalunya yang mengkritik ni budak-budak. Sudah saya terangkan saya tidak mahupun harta abam saya tahu hukvm. Tapi sebenarnya lebih ramai yang tinggalkan pesanan minta maaf di laman sosial saya. Selama ini tidak tahu apa-apa. Jujurnya saya juga malu dengan apa yang berlaku.

“Dalam soal ini sebagai seorang anak adik dan pak cik, perlu saya lakukan sesuatu. Bukan saya tidak tengok wajah anak buah saya itulah satu-satunya waris abang saya,” katanya. Ali juga telah memuat naik keratan kad pengenalan yang menunjukkan alamat penuh rumah beliau kepda warganet sebagai ajakan untuk datang bersemuka sendiri dengan beliau jika mempunyai sebarang koman atau pandangan mengenai kemelut yang sedang melanda beliau dengan kakak ipar

Jemput tuan tuan dan puan puan..

Namun begitu, warganet terus menerus dengan kritikan terhadap Ali sehingga beliau bertindak membalas kembali beberapa komen, “Segerakan faraid…tolak la siap2 bhgian dayah yg dia dh ambik tu..bhgian anak dia bg kat dayah sbb dia yg bela jaga kan..settle..simple je kan…apa nk.ssh2”

“Cerita dekat media macam Hidayah sam4n dia. Padahal tu prosedur biasa menuntut harta sepencarian jika suami pergi menghadap illahi. Cerita kat media macam Hidayah sam4n kau sebab tak puas hati. Lepas tu kantoi PDF tulis gelaran biadap. Ingat pakai kopiah tu terus jadi betul la kau? Ingat keturunan Syed tu jaminan berilmu ke?” tulis warganet.

Ali Balas Komen

Tidak berdiam diri, Ali puteh terus membalas koemen tersebut dengan mengajak mereka semua supaya berdepan dengan beliau.@syihabuddin13 ala haji ..meh dm sy jap..kalau islam meh jumpa sy meh… @syihabuddin13 syed xde ilmu??meh dm sy meh..sy dh bg alamat tu

“Semoga dipermudahkn ni bukan hal harta ni hal maruah dicaci difitnah dan diaibkn . Salah mngambil harta faraid senyap2 tnpa persetujuan semua waris. Tak salah punn kalau nk guna hrta tu utk kelansungan hidup tapi pstikn berbincang dgn semua waris. Mengambil dan memakn harta faraid tanpa brbincang dgn semua ahli waris haram disisi Allah..

Tak slah pun balu tu amik yg salahnya dia tak brbincang dgn mak ayah ali. Bila tnya ada amik mngaku tak amik heboh kt media keluar tnpa amik apa2. Skrg kntoi ckp ada amik .. Menipu tk mnghalalkan segala cara. Brkata benarlah wlaupun ia pahit.

bahana menipu satu 1fmly kena hamun.. Selagi balu tk bersihkn nama baik kluarga baik kau . Trusknlah ali. Tpi klau dia nak brbaik memaafkn itu lebih baik. Maruah yg dah calar tkkan mmpu dibersihkn dgn harta” tulis seorang lagi warganet

Sumber : http://trendingsangat.pw/ Berita Semasa

Ramai Masih Tak Puas Hati Sekali Ali Puteh Muatnaik Gambar Yg Buat Warganet Terkejut. Sampai Macam Tu Sekali Ali Puteh Muatnaik Gambar.

Ali juga telah memuat naik keratan kad pengenalan yang menunjukkan alamat penuh rumah beliau kepda warganet sebagai ajakan untuk datang bersemuka sendiri dengan beliau jika mempunyai sebarang koman atau pandangan mengenai kemelut yang sedang melanda beliau dengan kakak ipar

Jemput tuan tuan dan puan puan.. Terdahulu Ali mendedahkan dia menerima surat saman daripada Hidayah bermula 26 Februari lalu. Saman itu berkaitan tuntutan faraid, tuntutan hak penjagaan anak, tuntutan kereta dan sebagainya.

Tak fikir soal sam4n adik ipar, Hidayah luah gembira tengok anak sudah pandai berjalan

Dalam pada itu Bekas isteri kepada Abam, Siti Norhidayah meluahkan rasa gembira apabila anaknya, Syed Uthman Hamzah kini sudah mulai pandai berjalan. Anak tunggal kepada pelawak yang disayangi ramai itu sudah mencecah usia lebih setahun.

Di samping itu, Hidayah mendoakan agar anaknya membesar dengan baik sebagai seorang anak yang soleh. “Moment my dear son Alhamdulillah, thanks to Allah. Hamzah already know how to walk. Falling and getting up is normal, learning process, Keep it up and you can do it. May God bless you and grow up to be a good child.Al-fatihah buat Syed Umar Mokhtar.. Aamin

Meskipun kini sedang kecoh mengenai kes saman yang dibuat oleh pelawak Ali Puteh terhadap alu kepada pelawak dan pelakon Abam Bocey iaitu Siti Norhidayah. Namun, menjengah ke laman Instagram Hidayah, dia dilihat terus cekal dalam menempuh kehidupan bersama anak tunggalnya, Syed Uthman Hamzah hasil perkahwinan bersama Abam Bocey.

Seronok tengok Hamzah dah boleh jalan. Menerusi entri di IG, Hidayah meluahkan rasa gembira dan mendoakan agar anaknya yang kini sudah mencecah usia lebih setahun itu membesar dengan baik sebagai seorang anak yang soleh.

Membesar jadi anak soleh seperti ayah dia

Melihat di ruangan komen, rata-rata peminat memberi kata semangat kepada ibu tunggal itu supaya cekal dan tabah menghadapi ujian hidup. Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar telah menghadap illahi pada 10 Februari lalu akibat dem4m panas.

SUMBER:UTUSAN ONLINE

Selepas Heboh Kes Ali Puteh Dan Balu Abam Akhirnya Lelaki Ini Tiba Tiba Tampil Bongkarkan Sesuatu. Warganet Terkejut Dengan Apa Yang Dibongkarkan. Rupa Rupanya Ini Cerita Sebenar.

Nampaknya kemelvt antara pelawak Ali Puteh dengan balu kepada Abam iaitu Nor Hidayah yang berpanjangan sehingga dibawa ke mahkamah. Pada Rabu, Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 31, bertindak memfailkan sam4n balas terhadap kakak iparnya, Nor Hidayah dan jutawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman.

Ali mengambil tindakan tersebut selepas mendapatkan nasihat daripada peguamnya berikutan balu kepada Abam Bocey itu terlebih dahulu memfailkan sam4n terhadap dia dan keluarganya. Sam4n tersebut dikeluarkan oleh Ali selaku plaintif keempat bersama ibunya Sabariah Arshad (plaintif pertama), bapa Syed Mohd Ridzuan (plaintif kedua) dan kakak sulung Sharifah Norwahidah (plantif ketiga).

Berikut Posting dari TN KA sebgai perkongsian kita bersama.

Assalamualaikum semua, Sebenarnya saya tidak berhasrat untuk campur tangan isu keluarga sesaorang, tetapi kerana saya berada dalam bidang pewarisan dan telah membantu menyelesaikan banyak kes kes pusaka, ramai yang, bertanya kepada saya untuk mendapat pandangan dan analisa akan perkara yang berlaku dan telah tersebar di media social. Saya akan beri pandangan saya dari sudut professional berdasarkan maklumat saya dapat dari apa yang ada di media dan yang telah menjadi pengetahuan umum.

SIAPAKAH WARIS FARAID ABAM?

1. Ayahnya (Syed Mohd Redzuan yang diberitakan masih lagi hidup) Hak Faraid 4/24. 2. Ibunya (Rosbiah Arshad) hak Faraid 4/24. 3. Isterinya (Siti Nurhidayah Mohd Ali) 3/24. 4. Anaknya (Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey) bakinya sebagai Assobah Binafsih 13/24. Hak nya akan dijaga oleh penjaganya. Untuk kes ini Ibunya berhak menjadi penjaga.

APAKAH TANGGUNG JAWAB WARIS ABAM?

1. Jika ada sebarang harta yang telah dihadiahkan (Hibah) oleh Abam dengan cukup syarat dan rukunnya, keluarkan harta tersebut dari pengiraan Pusaka. 2. Jika ada sebarang harta yang Abam pegang sebagai pemegang amanah bagi pihak sesiapa, keluarkan bahagian yang dipegang amanah dari pengiraan Pusaka

3. Jika ada sebarang kos lepas uruskan Abam, boleh diambil dari harta tunai ynag ditinggalkan seperti duit tunai dalam dompet, duit yang sempat dikeluarkan dari ATM dll. Dan sekiranya ada ahli keluarga yang dahulukan pembayaran kos, boleh tuntut dari pusaka tunai Abam.

4. Jika ada sebarang hutang Abam kepada Allah seperti Zakat, Fidyah, Haji, waris boleh gunakan pusaka tunai Abam untuk lunaskan. 5. Jika ada sebaran hutang Abam kepada manusia atau kerajaan, waris uruskan untuk membayarnya mengunakan harta yang ditinggalkan (Rujuk Surah An Nisa ayat 11-12)

6. Jika ada isteri yang sah, Si isteri boleh menuntut 3 perkara. Nafkah sara hidup semasa iddah atau sebaiknya selama 12 bulan ( Rujuk Surah Al Baqarah ayat 240) Peruntukan untuk tempat tinggal ( Rujuk Surah Al Baqarah ayat 240) Tuntutan harta sepencarian sekiranya ada harta yang diperolehi sepanjang perkahwinan mereka

7. Jika ada sebarang wasiat yang dibuat oleh Abam kepada bukan waris atau untuk tujuan kebajikan dan nilainya tidak melebihi 1/3 dari harta yang ditinggalkan, maka wajib waris laksanakan ( rujuk Surah An Nisa ayat 11 dan 12)

HAK WARIS

Setelah dilaksanakan 7 perkara di atas, barulah bakinya menjadi hak waris faraid. Waris-waris ini setelah tahu berapa kadar hak faraid mereka dan nilai pusaka yang ditinggalkan, mereka boleh bermuafakat ( At Taharuj). Ada 4 jenis permuafakatan yang mereka boleh ambil.

Melepaskan hak mereka dengan redha kepada waris lain. Jika ini berlaku waris yang melepaskan hak itu seolah olah memberi sedekah akan hak mereka dan akan mendapat ganjaran pahala. Melepaskan hak mereka dengan menerima pampasan yang dipersetujui. Semua waris setuju untuk membahagikan pada kadar tertentu. Semua waris setuju untuk dibahagi mengikut kadar faraid

Setiap harta boleh mengikut kaedah muafakat ynag berbeza, bukan bermakna satu muafakat terpakai untuk semua harta. CARA TERBAIK MENYELESAIKAN ISU PUSAKA

Jemput pihak ketiga yang pakar dalam menyelasaikan isu pusaka. Tindakan sendiri dari pihak waris, lebih lebih lagi dengan pengaruh emosi dan bertindak tanpa kefahaman yang tepat tentang faraid dan proses urus pusaka akan mengeruhkan keadaan.

Mulakan proses urus pusaka di tempat yang sepatutnya, sebaik baiknya dengan bantuan pakar. Membuat kenyataan di media social dan tindakan sam4n menyam4n tidak akan menyelesaikan masalah. Untuk semua yang masih hidup dan yang mempunyai keluarga, harta, Hasrat dan satu haru nanti akan menghadap illahi, disarankan untuk membuat perancangan legasi yang lengkap.

ANALISA PERIBADI SAYA

Apa yang berlaku kepada urusan Pusaka Abam adalah kesilapan yang biasa berlaku dalam pengurusan pusaka masyarakat kita yang menyebabkan ketika ini ada lebih RM 80 billion harta milik orang pergi buat selamanya, masih terbeku, ada hampir 1 juta geran tanah masih milik orang yg sudah tiada dan banyak kes perbalahan antara waris berlaku yang menyebabkan urusan pusaka tidak selesai

SEKIRANYA PERKHIDMATAN SAYA DIPERLUKAN UNTUK MENYELESAIKAN ISU INI, SAYA SEDIA UNTUK MEMBERI PERKHIDMATAN SECARA PERCUMA, INSYAALLAH

Pandangan ikhlas dari KAMARUL AZMAN. CEO Mypusaka. Pemegang tauliah berceramah dan mengajar Faraid dan Urus Pusaka dari Pejabat Mufti Negeri Sembilan ( No Ruj 02749)

sumber: Aida Mypusaka