Kecoh tentang majlis nikah Neeofa dan Pu Riz tak ikut sop yang ditetapkan. Sekali Alif Satar mula bersuara buat warganet terkedu.

Artis

KUALA LUMPUR: Pelakon dan hos TV popular Alif Satar mempertahankan pelakon Red Velvet, Noor Neelofa Mohd Noor berhubung tudvhan tidak mematuhi SOP ketat pada majlis perkahwinannya baru-baru ini. Dia mengatakan bahawa kejadian itu boleh berlaku tanpa niat untuk tidak patuhi garis panduan.

“Saya yakin ia tidak disengajakan. Dengan kedudukannya di dalam masyarakat, saya yakin bahawa perkara terakhir yang diinginkan Neelofa adalah masalah pada hari besarnya, apalagi membuat masalah yang sangat sensitif sekarang ini, “kata artis berusia 30 tahun

itu di media pelancaran kempen” Buka Lembaran Baharu “Astro untuk bulan puasa di Bukit Jalil semalam. Alif yang juga salah seorang duta kempen pulih dari Covid-19 tahun lalu. “Hidup mesti diteruskan, tetapi ingat untuk selalu berpegang pada SOP,” katanya.

AKSI mesra Neelofa dan PU Riz yang tertangkap kamera selepas sah jadi suami isteri.

Hangat sungguh ciuman Neelofa

MASIH tentang Neelofa dan Haris Ismail. Ketepikan sekejap soal kertas siasatan majlis perkahwinannya kini dimulakan polis, Mizz Lahar nak cakap tentang kemanisan pasangan sama cantik sama padan itu yang dipuja ramai. Seperti tidak bernoktah, setiap hari ada saja cerita tentang mereka jadi bahan bualan, termasuklah gambar Neelofa sedang mencium pipi Haris yang dicemburui ramai.

Amboi! Manja sungguh aksi Neelofa dengan suaminya itu. Di sebalik niqabnya, mungkin itulah sisi berbeza yang tidak semua tahu tentang Neelofa. Malah, ada yang menggelar aksi tersebut sebagai ciuman berlapik buat suami tercinta. Lucu mendengar semua gelaran yang diberikan warganet.

Mengejutkan, apabila ada juga insan semacam tak puas hati tengok kemanjaan Neelofa yang dipertontonkan kepada umum. Katanya gelojoh sangat. Betul ke? Biarlah, dah halalkan. Ramai juga yang tidak sabar menanti zuriat mujtahid daripada mereka.

Neelofa terima Anugerah Tokoh Wanita Kelantan

KOTA BHARU: Selebriti tersohor, Neelofa menjadi salah seorang daripada 14 tokoh wanita Kelantan yang menerima anugerah khas sempena sambutan Hari Sayyidatina Khadijah (HSK) 2021 anjuran kerajaan negeri. Malangnya, Neelofa yang baru melangsungkan perkahwinan di ibu negara Sabtu lalu tidak hadir untuk menerima pengiktirafan kerajaan negeri Kelantan kerana dikatakan masih berada di Langkawi.

Malah ketika nama pengacara dan ahli perniagaan itu diumumkan pengerusi majlis, tidak ada ahli keluarga atau individu tampil mewakili Neelofa untuk menerima anugerah terbabit bagi pihaknya. Neelofa atau nama sebenarnya Noor Neelofa Mohd. Noor menerima Anugerah Sayyidina Juwairiyah Al-Harith bagi kategori Tokoh Pempengaruh Mega atau influencer.

Sumber: http://trendingsangat.pw/2021/04/alif-satar-mula-bersuara

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dikritik Teruk Gara Gara Pergi Bulan Madu. Akhirnya Terbongkar Punca Sebenar Neelofa Dan Suami Pergi Ke Langkawi Buat Warganet Terkedu.

SANGKAAN kononnya selebriti Neelofa dan Pencetus Ummah (PU) Riz merentas negeri untuk berbulan madu di Pulau Langkawi akhirnya meleset apabila mereka bergerak ke sana atas urusan kerja. Pasangan pengantin baharu ini dimaklumkan berada di pulau peranginan itu bagi mengadakan lawatan kerja dengan sebuah jenama minuman francais terkenal.

Menjelaskan kekeliruan yang timbul dalam kalangan warganet, Pengarah Urusan Kumpulan Chatime Malaysia, Aliza Ali memberitahu pasangan ini menghadiri pembukaan beberapa cawangan di utara tanah air. “Untuk makluman, Neelofa dan Muhammad Haris sedang menjalankan lawatan kerja ke tiga lokasi di zon utara iaitu Sungai Petani dan Langkawi Kedah serta Kangar, Perlis bagi tujuan pembukaan cawangan-cawangan baru Chatime di zon utara.

“Lawatan ini juga melibatkan beberapa kakitangan dan bahagian operasi dan pengurusan Chatime Malaysia. Kebenaran merentas negeri ke Langkawi telah diperolehi dari Balai Polis berdekatan mengikut SOP yang ditetapkaChatime keluarkan kenyataan mengenai pergerakan rentas negeri pasangan selebriti ini.

“Diharap kenyataan ini dapat memberi pencerahan kepada segala kesulitan. Terima kasih,” katanya menerusi satu kenyataan yang dimuat naik di Instagram rasmi jenama minuman francais tersebut pada Selasa malam. Neelofa merupakan salah seorang selebriti yang menjalinkan kerjasama dengan Chatime sejak tahun 2019.

Sementara itu Timbalan Ketua Polis Daerah Brickfields, Superintendan Basri Sagoni, mengesahkan pihaknya memberi kebenaran kepada Neelofa dan tiga yang lain untuk bergerak ke Pulau Langkawi atas urusan kerja.

Borang Permit Pergerakan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) berkenaan ditandatangani Ketua Polis Balai, Balai Polis Sri Hartamas. Ujar Basri seperti yang dilaporkan portal Berita Harian, mereka dibenar bergerak ke lokasi tujuan bermula 27 Mac hingga 4 April ini.

Neelofa ke Langkawi atas tujuan kerja. Mereka dijadual tiba di Langkawi pada 29 Mac dan akan berada di sana sehingga 2 April sebelum melawat cawangan Chatime di Sungai Petani dan Kangar pada 3 April. Sejak Isnin, Neelofa atau Noor Neelofa Mohd Noor, 32, dan suaminya, Haris Ismail, 26, sekali lagi menjadi bualan ramai apabila beberapa gambar di Pulau Langkawi tular di media sosial.

Menerusi gambar yang tular di media sosial, Neelofa dan suaminya dilihat berada di lapangan terbang dalam penerbangan dipercayai menuju ke pulau peranginan itu. Neelofa sah menjadi isteri kepada Riz di Hotel Grand Hyatt, Kuala Lumpur pada Sabtu lalu. Sejak semalam tersebar foto pasangan pengntin baru NeeIofa dan Haris Ismail atau PU Riz yang didkwa pergi berbuIan madu di Lngkawi dan dikec4m ramai.

Tiada apa-apa penjelasan baik dari NeeIofa mahupun PU Riz tujuan sebenar mereka ke sana, cuma seorang individu yang didkwa agen pelancongan tampil membela pasangan itu. Mnurut individu terbabit, NeeIofa mengambil tiket penerbangan ekonomi berharga RM290 yang biasa di tawarkan dalam pakej pelancongan. Jsteru tiada istilah NeeIofa meInggar S.O.P atau rntas negeri tanpa kbenaran kerana NeeIofa telah mengikut saluran yang dibenarkan kerajaan.

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

sumber: mstar

Ramai Yang Pelik Bila Jebat Jayden Tiada Masa Majlis Pernikahan Neelofa Dan Pu Riz. Sekali Atisha Khan Tampil Bongkarkan Cerita Sebenar Buat Warganet Terkedu.

Adik kepada selebriti terkenal Neelofa iaitu Athisha Khan memberi pencerahan mengenai ketiadaan Jebat Jayden Ahmad ketika majlis perkahwinan kakaknya dengan Pencetus Ummah (PU) Haris. Menurut Athisha, 23, Jebat tidak dibawa sekali kerana dia tidak suka dengan persekitaran yang bising.

“Jayden dan Idrees mempunyai tempat untuk mereka bermain. Mereka berdua tidak suka berada di tempat yang bising,” katanya. Athisha menjawab pertanyaan warganet di ruangan komen menerusi foto keluarga yang dimuat naik di Instagram (IG), pada pagi Isnin. “Di mana Jebat? Gambar yang terakhir pun tak ada,” tanya individu yang menggunakan nama @monaa.idris.

Pada Sabtu lalu, Neelofa dan Haris selamat bergelar suami isteri dalam sebuah majlis tertutup serba putih dengan sekali lafaz. Majlis akad nikah tersebut telah diadakan di Hotel Grand Hyatt, Kuala Lumpur. Haris selamat melafazkan akad dengan berwalikan adik kandung Neelofa, Mohamed Aqief Mohd Noor.

Sumber : Gempak

Sedap Sangat Sampai Buka Kopiah. Warganet Teruja Lihat Perkongsian Terbaru Dari Neelofa Hidang Juadah Buat Suami

Jika dihitung, sudah masuk hari ketiga Neelofa dan PU Riz bergelar suami isteri dan mereka masih lagi jadi bualan orang ramai terutama sekali dalam kalangan peminat mereka tersendiri. Menerusi perkongsian di @ lofa.page, kelihatan beberapa video pendek telah dikongsi dan memaparkan pasangan tersebut sedang menikmati menu daging ibu Neelofa iaitu Noor Kartini

Kelihatan Neelofa sedang menyediakan juadah makanan sambil bergurau senda dengan suaminya yang nampak tersipu malu. Bahkan ada yang lebih menjadi tumpuan peminat apabila Neelofa menganggap suaminya itu sebagai tikus makml untuk merasai produk makanan ibunya selain meminta PU Riz bersikap jujur.

Dapat dilihat selebriti berusia 32 tahun itu menyediakan juadah makanan sambil bergurau senda dengan suaminya yang nampak tersipu malu.Lebih menjadi perhatian peminat apabila bekas pengacara MeleTOP itu menganggap suaminya sebagai ‘tikus makmal’ untuk merasai produk makanan ibunya selain meminta PU Riz bersikap jujur.“Ghoyak molek, ghoyak molek (beritahu jujur),” soal Neelofa selepas suaminya memuji kesedapan juadah tersebut.

Di perkongsian lain.Puan Noor Kartini pasti gembira apabila menantunya nampak berselera menikmati pelbagai juadah termasuk roti dan nasi sampai ‘licin’ pinggan!Bila tinjau ke ruangan komen, ramai teruja dan terhibur melihat gelagat romantis pasangan tersebut selain menyifatkan PU Riz bertuah mempunyai ibu mentua ‘sporting’ seperti Noor Kartini.

Neelofa Telah Dinikahkan Sendiri Oleh Adik Yang Mewakili Bapanya Sebagai Wali. Ternyata Ini Mas Kahwin Yang Diberikan Oleh PU Riz

Setelah sekian lama, akhirnya Neelofa dan PU Riz sudah sah bergelar suami isteri pada harini. Kelihatan Neelofa kelihatan anggun dengan busana putih dan masih kekalkan niqab dan agak sedondon dengan PU Riz. Dilaporkan akad nikah berlangsung kira kira jam 11 pagi dan ia bertempat di Hotel Grand Hyatt Kuala Lumpur dengan bertemakan Jabal Rahmah.

Para tetamu juga kelihatan mengenakan pakaian serba putih bagi bersesuaian dengan tema. Untuk makluman, Neelofa telah dinikahkan sendiri oleh adiknya yang mewakili bapanya sebagai wali dengan mas kahwinnya sebentuk cincin. Menarik sekali pernikahan pasangah ini disaksikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri iaitu Senator Datuk Dr Al Bakri yang bertindak sebagai jurunikah.

Difahamkan perkahwinan Neelofa da Haris menjadikan ini antara Wedding of The Tear buat kalangan selebriti kerana menjadi salah satu majlis yang sangat dinantikan oleh orang ramai. Tambahan pula banyak petunjuk yang muncul tentang perkahwinan pasangan ini yang dikatakan akan berlangsung dalam masa terdekat. Ianya bermula bila seorang individu ini tampil kongsi yang dia melihat Riz sedang membelek sampin songket di sebuah kedai

Berbalik kepada majlis hari ini, PU Riz melangkah masuk ke dewan sebelum upacara akad nikah berlangsung di Hotel Grand Hyatt, Kuala Lumpur. Ternyata ia terus menjadi perbualan hangat wargane di media sosial selepas Neelofa pula pada Rabu lalu memuat naik tiga potngan doa meminta orang ramai mendoakan urusannya dipermudahkan.Kemudian pada Khamis, inai pada jari tangan kirinya kelihatan seperti kebiasaan dipakai oleh bakal pengantin baharu.

Pasangan ini mengikat tali pertunangan pada 2 November lalu dalam sebuah majlis tertutup hanya dihadiri keluarga kedua-dua belah pihak.Pada Disember tahun lalu, Neelofa dalam kenyataannya menafikan dakw4an sudah melangsungkan perkahwinan dengan Riz dan dinikahkan bapa kandungnya di Kelantan.Neelofa turut menafikan tuduh4n yang mend4kwa kononnya dia terkena ubat pengasih dan memindahkan sejumlah wang kepada pendakw4h muda itu.

Kisah hubungan cinta pasangan ini mendapat perhatian ramai apabila Neelofa dikatakan tidak lagi memakai cincin merisik pemberian keluarga Riz.Bagaimanapun pada awal tahun ini, Neelofa dilihat memakai semula cincin terbabit di jari manisnya sekaligus membuktikan hubungan cinta mereka masih berada dalam keadaan baik.

Gambar Bekas Kekasih PU Riz Pula Jadi Perhatian Ramai. Ternyata Ini Kisah Di Sebalik Dia Berpenampilan Busana Putih

Jika sebelum ini, Amal Syahmina telah menjadi bualan warganet sebaik sahaja pendakwag dari program Pencetus Ummah Eiz merisik Neelofa pada bulan lalu. Ternyata kisah sedih berkaitan perhubungan mereka pernah dikongsi di IG miliknya dan ambil keputusan untuk lupakan segala kenangan bersama pendakwah itu. Bahkan baru baru ini, PU Riz dan Neelofa dilaporkan bernikah pada hri ini.

Susulan hal itu, pengikut Amal di IG makin bertambah saban hari dan terbaru dia ada berkongsikan beberapa gambar yang mengenakan busana persalinan serba putih.. Jika dilihat pada perkongsian itu, dapat dilihat dia memegang sejambak bunga sambil tersenyum manis. Amal yang meiliki wajah yang begitu cantik merupakan antara satu kurnian Allah swt yag amat berharga.

Difahamkan foto tersebut dipercayai adalah ketika ulang tahun perkahwinan ibu bapanya namun dia masih menerima ucapan tahniah daripada warganet yang tersilap dia telah dirisik oleh seseorang. Dapat dilihat warganet terus menitipkan kata-kata positif selain mendoakan agar Amal akan menemui jodoh terbaik dalam kehidupannya.Kami di sini mendoakan agar Amal jumpa jodoh yang baik.Terdahulu, akaun Instagram miliknya mencecah ratusan ribu pengikut namun telah digodm oleh individu tidak bertanggungjawab sebelum mencipta akaun baru ini.

Ini tema dan lokasi sebenar Majlis pernikahan Neelofa dan PU Riz

Sebelum ini NeeIofa mengakui dia sudah mengenali Riz atau nama sebenarnya Haris Ismail sejak tiga tahun lalu dan mereka sering bekerjasama dalam program dakwah namun tidak mendapat perhatian.” Ramai orang yang tidak mengetahui sebenarnya saya dan ustaz Haris (Riz) sudah lama bekerjasama sejak tiga tahun lalu. Saya banyak membuat program yang melibatkan Haris dan juga ustaz Tarmizi.

” Tapi orang tak fokus sangat program tersebut sebab ia tidak melibatkan media tapi hanya untuk peminat saya serta mereka yang terlibat dalam NeeIofa hijab,” katanya kepada mStar.Bercerita lanjut tentang keperibadian Riz, bekas pengacara program MeleTOP ini berkata, jejaka itu dianggap sebagai seorang pendakwah muda yang baik, bijak dan mempunyai tarikan tersendiri.

” Bagi saya dia seorang anak muda yang sangat bijak, ada latar belakang agama selain seorang pendakwah yang bagus.” Dia boleh tarik orang untuk mendengar tazkirah. Tak semua orang ada tarikan itu,” kata NeeIofa lagi.Suasana di sekitar Hotel Grand Hyatt Kuala Lumpur di mana majlis pernikahan Neelofa dan PU Riz akan berlangsung sebentar lagi.

Teka Teki Tentang Pernikahan Neelofa Dan PU Riz Terjawab Jua Akhirnya. Sumber Ini Dedahkan Tentang Majlis Tersebut

Setelah sekian lama teka teki tentang isu perkahwinan pasangan selebriti ini, akhirnya terjawab jua setelah Neelofa dan PU Riz akan disatukan dalam ikatan suami isteri pada pagi ini. Dilaporkan majlis akad nikah Neelofa dan PU Riz dijangka akan berlangsung di sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur pada jam 10 pagi. Walaupu Neelofa dan PU Riz masih tidak membuka mulut, namun sumber yang terdekat telah memaklumkan bahawa pasangan itu bernikah dalam satu majlis tertutup.

Ada sumber memaklumkan bahawa majlis pernikahan Neelofa dan PU Riz hanya dihairi sekitar 200 tetamu terdiri daripada ahli keluarga kedua dua pihak dan rakan baik mereka. Kata sumber”Ya, Neelofa dan PU Riz akan diijabkabulkan dalam satu majlis tertutup pagi ini. Bagaimanapun, ia dihadiri ahli keluarga dan teman rapat sahaja kerana mengikut prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan,”

Jika dilihiat di akaun Instagram (IG), @lofapage, sebuah video istimewa Neelofa bercerita mengenai lelaki idamannya dimuat naik, semalam.Biarpun tidak menyebut nama PU Riz, namun video yang memaparkan gelagat Neelofa disisi bekas peserta program Pencetus Ummah itu dipercayai dituju kepada bakal suaminya itu.”Saya banyak berdoa soal jodoh. Ada satu masa, saya menulis doa saya.

“Saya bukan hanya mahu lelaki yang boleh membahagiakan saya tetapi memberikakan kebaikan dan membimbing orang sekeliling. Itu sudah cukup membuatkan saya gembira.”Saya ada banyak mata yang memandang. Ramai menjadikan saya sebagai ikon. Hinggakan siapa pasangan hidup saya akan memberi impak sangat besar kepada orang ramai,” katanya.

Neelofa berkata, setiap wanita mengimpikan lelaki beriman, begitu juga dirinya.”Selain beriman, saya mahukan lelaki berilmu, beramal, bijak, rajin dan bertanggungjawab.”Itu antara ciri-ciri penting yang perlu ada untuk mencari calon suami. Apabila bersama lelaki beriman dan bertanggungjawab, saya rasa banyak perkara boleh diselesaikan dengan baik.

“Sebab itulah, saya sangat tekankan berkahwin dengan orang yang mempunyai ilmu agama,” katanya.Kisah perkahwinan Neelofa dan PU Riz meraih perhatian sebuah entri video menerusi akaun sama memaparkan PU Riz di sebuah kedai sambil membelek sampin songket, bagaimanapun dipadam selepas beberapa jam dimuat naik.Video itu menyusul selepas kelihatan Neelofa di sebuah butik baju dimuat naik dalam akaun sama.

Seterusnya inai dijari menjadi petunjuk baharu mengenai teka-teki tarikh Neelofa dan PU Riz. Gambaran jelas dilihat dalam satu perkongsian menerusi IG Story Neelofa ketika mempromosikan satu produk makanan.Menguatkan dakwaan apabila beberapa gambar rakan baik sedang bersiap dalam bilik Neelofa dengan memakai persalinan sedondon berwarna merah.Berdasarkan komen, ia adalah majlis berinai yang diadakan secara tertutup di kediaman Neelofa pada Rabu lalu.

Macam Dah Nak Dekat Je Majlis. Baru Je Jumpa Neelofa Untuk Satu Rancangan Sekali Tiba Tiba Ustaz Don Dedahkan Sesuatu Tentang Neelofa Di Laman Fb Buat Warganet Teruja.

KUALA LUMPUR: Nampaknya bau nasi minyak perkahwinan usahawan dan selebriti terkenal negara, Neelofa dengan pasangannya, PU Riz semakin kuat. Semalam dilaporkan gadis berasal dari Pasir Mas, Kelantan itu akan melangsungkan majlis akad dalam sebuah majlis tertutup pada Sabtu dan hari ini berita gembira itu itu semakin kencang bertiup.

Menerusi kemaskini di Instagram Story milik juara Dewi Remaja 2009/10 it, atau nama sebenarnya Noor Neelofa Mohd Noor dilihat memberi bayangan seolah-olah sudah pun bersiap sedia menghitung hari untuk bergelar isteri kepada PU Riz atau Haris Ismail.

Sementara menerusi video yang dimuat naik lebih kurang dua jam lalu,  didapati jari pengasas syarikat Naelofar Hijab dan Nilofa Group dilihat sudah berinai warna merah. Inai dijari Neelofa, 32, kelihatan begitu ketara ketika beliau sedang mempromosikan produk makanan tambahan, Markaz Tijaari.

Kebiasaannya majlis malam berinai menjadi simbolik kepada bakal mempelai yang mahu mendirikan rumah tangga. Dalam laporan pada Rabu, sumber memaklumkan bahawa pasangan berkenaan akan melangsungkan majlis akad di sebuah hotel lima bintang di sekitar lingkaran Kuala Lumpur City Centre (KLCC).

Jelas sumber, segala persiapan sedang dijalankan dan Neelofa turut dikatakan memilih perunding perkahwinan sama yang mengendalikan majlis pernikahan kakaknya, Noor Nabila minggu lalu. Hubungan Neelofa dan PU Riz sentiasa menjadi sorotan

media tempatan sejak beberapa bulan lalu kerana mereka juga tidak terlepas melalui pelbagai ujian dan cabaran. Pada hujung Januari lalu, Neelofa ada memberi bayangan bakal mengumumkan tarikh pernikahan mereka, namun, tiada sebarang pengumuman dibuat.

Ustaz Don Beri Nasihat

Alhamdulillah selesai hari ni penggambaran dengan 2 orang insan hebat yg Allah pilih mereka atas kehebatan mereka, Nabil & Neelofa. Untuk Nabil Ahmad my brother, saya doakan agar sentiasa dalam peliharaan Allah, dilindungi daripada ftnah, selamat daripada bla bncana, dijauhkan daripada tangan-tangan yg tidak bertanggungjawab, sentiasa dalam circle yang diredhai Allah.

Credit kepada kumpulan tabligh, Sri petaling, maulana2 yg banyak bagi kesan kepada sahabat saya ini. Brother, I love u. Untuk Neelofa , saya doakan untuk hari mendatang, agar disatukan dalam keberkatan, dihimpunkan dengan orang baik, diberi pilihan itu pilihan yg baik, semoga Neelofa menjadi isteri solehah, dan kepada Riz, jaga perhiasan dunia yg baik yg Allah bagi ini.

Kredit : Astro/FBUstazDon

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.