Amalina kini nampak semakin tenang dan ceria disamping suaminya. Bapa akhirnya kongsi keadaan Syafiq Ahmad yang dilihat membuat sesuatu dengan pakaian anak bongsunya

Viral

Selepas lebih 2 minggu kejadian yang tidak diingini itu, isteri pemain skuad Harimau Malaya, Muhammad Syafiq Ahmad, 25, kini berada di kampung halaman keluarganya di Pedang, Kedah selepas dibenarkan keluar dari w4d Hospital Kuala Lumpur (HKL) Sabtu lalu.Berita itu dimaklumkan sendiri oleh bapa Syafiq, Ahmad Ibrahim, 56, kepada wartawan Kosmo! di Bayan Lepas, di sini malam tadi.

Ahmad berkata, menantunya, Nur Amalina Nurain, 25, selamat tiba di kediaman keluarganya pada malam Sabtu lalu selepas bertolak dari Kuala Lumpur dengan menaiki pesawat pada lewat petang.” Nur Amalina kini berehat di kediaman keluarganya dan akan mendapatkan raw4tan susulan di Hospital Seberang Jaya (HSJ) di sini nanti.

” Kepulangan Nur Amalina tempoh hari disambut dengan suasana p1lu oleh bapanya, Norain Shahadan, 50, dan beberapa ahli keluarga lain.” Dia (Nur Amalina) kini nampak semakin tenang dan ceria disamping suaminya dan anak mereka, Aaira Nur Saffiya yang kini berusia dua tahun,” katanya.

Ahmad memberitahu, dia dan isterinya akan ke kediaman keluarga menantunya itu esok untuk bertemu dengan mereka.Mengenai Syafiq, Ahmad menyifatkan yang anaknya itu seorang yang kuat semangat dan sepenuh masanya kini hanyalah untuk isteri dan anaknya.

” Masa Syafiq kini adalah memfokuskan keluarganya termasuk memberi suntikan semangat kepada isteri. Saya percaya, Syafiq mampu melakukannya.Keadaan Syafiq kini kembali ceria, dilihat menc1um pakaian anak bongsu” Riak wajah Syafiq juga kembali ceria berbanding pada awal kjdian lalu. Dia dilihat menc1um pakaian anak bongsunya, Muhammad Aisy Saqeef pada malam selepas persemadian arwh,” ujarnya lagi.

Dalam kjdian pada 6 Disember lalu, tiga terbunh, manakala tiga lagi cedera selepas kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Toyota Vellfire yang dipandu Muhammad Syafiq terbbas di kilometer 163.6 Lebuh Raya Utara-Selatan arah utara dekat Sungai Bakap, Nibong Tebal di sini kira-kira pukul 4 pagi.

Antara yang sudah hembuskan nafas terakhir, bayi Muhammad Syafiq yang berusia 22 hari, Muhammad Aisy Saqeef, ibu mentuanya, Zainab Wahab, 45, dan wanita warga Indonesia, Titik Sukamti, yang berusia 30-an.Muhammad Syafiq dan Aaira Nur Saffiyya hanya cedera ringan, manakala Nur Amalina dilaporkan parh.

Sebelum itum Ahmad berkata beliau dan keluarganya sedih membaca laporan yang mengatakan anak sulungnya itu dipercayai terlelap sebaliknya apa yang diceritakan Muhammad Syafiq adalah berlainan.” Berkali-kali Syafiq memberitahu bahawa beliau ketika itu cuba mengelak sesuatu dan bukannya terlelap apatah lagi ketika itu Syafiq menceritakan bahawa dia sedang berbual dengan isterinya sebelum kjdian itu.” Keluarga kami terkilan dan sedih dengan laporan yang mengatakan Syafiq dipercayai terlelap sebelum terbabit dengan kejadian itu.

Isteri Masih Belum Boleh Bangun. Ustaz Ebit Lew Sayu Dengar Soalan Syafiq Ahmad Dan Isteri Yang Mahu Bantu Emak Masuk Syurga

PETALING JAYA- Penceramah terkenal, Ustaz Ebit Lew meluangkan masa menziarahi pemain skuad Harimau Malaya, Muhammad Syafiq Ahmad dan isterinya yang terlibat kejadian yang tidak diingini baru-baru ini.Perkara itu dikongsikan Ebit Lew menerusi satu hantaran di laman sosial Facebooknya selain menyifatkan tidak mampu menahan sebak ketika bertemu kedua-dua mereka.

Dalam statusnya, Ebit menyatakan dia berasa begitu sayu ketika menziarahi Syafiq serta tidak dapat menahan tangis atas dugaan yang dihadapi anak muda terbabit.“Amalina (isteri) masih belum boleh bangun. Tadi bercerita ujian kerana kasih sayang Allah. Insya-Allah anak menanti dalam syurga. Buat ibu yang baik, semoga Allah ampunkan dosa beliau dan hadiahkan syurga Firdaus.

“(Saya) sayu dengar soalan Syafiq dan Amalina. Bagaimana nak bantu emak masuk syurga. Nak hadiahkan amalan buat arwh emak. Banyak soalan dan luahan hati mereka,” katanya tadi. -K! ONLINE

Tak Terlelap Tapi Mahu Elak Sesuatu. Sekali Bapanya Luah Rasa Terkilan Ekoran Laporan Yang Mengatakan Syafiq Ahmad Terlelap

GEORGETOWN: Keluarga pemain bola sepak kebangsaan, Muhammad Syafiq Ahmad, terkiln dengan laporan yang mendakwa pemain Johor Darul Takzim (JDT) itu disyaki terlelap ketika memandu hingga berlaku kejadian yang tidak diingini di Kilometer 163.6 Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) berhampiran Plaza Tol Jawi, Ahad lalu.

Bapa pemain terbabit, Ahmad Ibrahim, 56, berkata beliau dan keluarganya sedih membaca laporan yang mengatakan anak sulungnya itu dipercayai terlelap sebaliknya apa yang diceritakan Muhammad Syafiq adalah berlainan.

Sempat berbual dengan Isteri

“Berkali-kali Syafiq memberitahu bahawa beliau ketika itu cuba mengelak sesuatu dan bukannya terlelap apatah lagi ketika itu Syafiq menceritakan bahawa dia sedang berbual dengan isterinya sebelum kejadian yang mengambil nyawa bayi mereka, ibu mentua serta pembantu rumahnya berlaku dalam sekelip mata.

“Syafiq juga sudah memberi keterangan kepada polis semalam berhubung ins-iden yang menimpanya,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.Polis sebelum itu memaklumkan sisatan awal yang dijalankan mendapati punca kejadian itu disebabkan pemandunya dipercayai tertidur ketika memandu.

Ekoran daripada itu, kenderaan jenis Toyota Vellfire yang dipandunya hilang kawalan dan melnggar pembahagi jalan sebelum tersret sejauh kira-kira 30 meter dalam kejadian kira-kira jam 4 pagi itu,Muhammad Syafiq, 25, dalam perjalanan membawa isterinya, Nur Amalina Norain, 25 yang sedang berpantang ke kampung mentuanya di Pendang, Kedah.

Turut ada dalam kenderaan terbabit ialah ibu mentuanya, Zainab Wahab, 45, dan dua anak pemain bola sepak itu Aaira Nur Saffiya, 2 dan Muhammad Aisy Saqeef berusia 22 hari serta pembantu rumah warga Indonesia, Titik Sukamti, 42.Kejadian terbabit mengambil nyawa Zainab, Muhammad Aisy Saqeef dan Titik.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seberang Perai Selatan, Superintendan Lee Chong Chern mengesahkan pihaknya sudah mengambil keterangan Muhammad Syafiq berhubung kejadian itu.“Polis akan menyemak semua fakta yang ada untuk rujukan Timbalan Pendakwa Raya dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya

Ini keadaan terkini Syafiq

” Keadaan Syafiq juga kini nampak semakin tenang.” Saya tahu dia tidak mahu menunjukkan kesedihan demi memberi semangat kepada isterinya yang pastinya lebih terkesan dengan kjdian itu kerana kehilangan anak yang baru dilahirkan dan ibunya,” katanya.

Semalam, media melaporkan isteri kepada pemain bola sepak terbabit selamat menjalani pembdahan di bahagian prut dan dilaporkan stabil.Nur Amalina dipindahkan dari Hspital Sungai Bakap (HSB) ke Hspital Seberang Jaya (HSJ) selepas mengadu keskitan di bahagian prut dan belakang anggota badannya.

Pemeriksaan dktor mendapati Nur Amalina mngalami kecderaan ptah tlang rsuk, pendrahan dalam prut dan otak serta ptah tlang peha kiri.Dalam kjdian kira-kira jam 4 pagi kelmarin, Muhammad Syafiq, 25 yang memandu Toyata Vellfire dari Johor Bahru dalam perjalanan membawa isterinya, Nur Amalina, yang berpantang ke kampung mentuanya di Pendang, Kedah.

Turut menaiki kenderaan terbabit ialah ibu mentuanya, Zainab Wahab, 45, dan dua anak pemain bola sepak itu termasuk Muhammad Aisy Saqeef berusia 22 hari serta pembantu rumah warga Indonesia, Titik Sukamti, 42.Kejadian terbabit mengrbnkan Zainab, Muhammad Aisy Saqeef dan Titik.

Syafiq sebelum itu dilihat tidak dapat mengawal perasaan serta mnangis setiap kali rakan dan ahli keluarga datang menziarah dan bertanyakan tentang kjdian itu.Semoga Syafiq terus bertabah dan bangkit dari kejadian ini serta menerima ketentuan Ilahi.

Tular Isu Pihak Polis Laporkan Kejadian Tersebut Disebabkan Terlelap. Adik Syafiq Ahmad Pula Tampil Dedah Perkara Sebenar Yang Berlaku

Kejadian di jalan raya yang membabitkan pemain JDT, Syafiq Ahmad pada Ahad lalu di KM 163.6 Lebuhraya Utara-Selatan dekat Sungai Bakap.Seperti yang diketahui umum, kejadian terbabit telah menyebabkan bayi yang berusia 22 hari dan ibu mentua Syafiq Ahmad serta seorang pembantu rumah warga Indonesia pergi buat selamanya

Ayah sangkal Syafiq Ahmad terlelap.Sebelum ini, pihak polis melaporkan punca kejadian adalah disebabkan dia ‘terlelap’ ketika memandu. Namun, perkara tersebut disangkal oleh ayahnya sendiri Ahmad Ibrahim ketika ditemu ramah media.

Adik nafi Syafiq Ahmad terlelap.Malah, adik kepada Syafiq Ahmad, Fadhliz turut menafikan perkara tersebut dan tampil memberikan respon menerusi Instastory di plaftom Instagramnya.Menerusi posting di IG Story, dia menyatakan atlet berusia 25 tahun itu malah dalam keadaan segar dan sempat berborak dengan kakak iparnya.

Kelibat satu objek hitam panjang melintang di atas jalan.Sebelum terbabas, Fadhliz memberitahu isteri Syafiq telah terlihat kelibat satu ‘objek hitam panjang melintang’ di atas jalan sebelum cuba dielak oleh Syafiq.Menurut Fadhliz, abangnya ketika itu sama sekali tidak mengantuk dan berkhyal. Ketika kejadian, Syafiq cuba mengelak satu objek di atas jalan dan dia ketika itu sedang bersembang dengan isterinya.

Pengguna lain turut menceritakan benda yang hampir sama.Tidak berakhir di situ, Fadhliz turut berkongsi satu tweet yang menyatakan terdapat pengguna lain turut menceritakan benda yang hampir sama iaitu melihat sesuatu di lebuh raya tersebut.Lelaki tersebut juga telah membuat laporan kepada pihak PLUS susulan melihat objek tersebut.

Tiada sebarang laporan polis dibuat daripada mereka sekeluarga.Tambahan pula, Fadhliz turut ‘pelik’ dengan kenyataan daripada pihak media sedangkan sehingga kini tiada sebarang laporan polis yang dibuat daripada mereka sekeluarga.Tidak berakhir di situ, dia turut menyangkal laporan media yang menyatakan anak saudaranya Aaira, mengalami pendrahan dalaman di bahagian otak.

Aira selamat dan tidak mempunyai sebarang lvka.Sebenarnya, Aaira selamat dan tidak mempunyai seberang lvka akib4t kejadian yang tidak diingini dan memberitahu Aaira Nur Saffiyya kini dalam keadaan sihat.Difahamkan, menerusi keputusan MRI Aaira tidak menunjukkan anak buahnya itu mengalami sebarang luka dalaman yang didkwa media sebelum ini.

Terdahulu, Syafiq memandu dari Johor Bahru menuju ke rumah mentuanya di Pendang, Kedah.Kejadian yang berlaku kira-kira empat pagi itu telah mengorbankan ibu mentuanya, Zainab Wahab, 45, Muhammad Aisy Saqeef berusia 22 hari, serta pembantu rumah warga Indonesia, Titik Sukamti, 42.

Salam tkziah kepada keluarga ini, semoga mereka sekeluarga diberikan ketabahan dan kekuatan menjalani ujian getir ini.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube

Dua Hari Lepas Kejadian Hitam Tu Bapa Mula Bongkarkan Keadaan Terkini Syafiq Ahmad. Mengejutkan Ini Keadaan Terkini Yang Ramai Tak Tahu

”Mohon beri masa dan ruang kepada anak saya serta mendoakan mereka sekeluarga diberikan kekuatan untuk menjalani kehidupan selepas dugaan berat menimpa mereka,” Demikian luahan Ahmad Ibrahim, 56, bapa kepada pemain bola sepak kebangsaan, Muhammad Syafiq Ahmad yang meminta orang ramai mendoakan dan meminta supaya memberikan ruang kepada anaknya sebelum tampil bercakap tentang kejadian itu.

Ahmad berkata, banyak panggilan diterima untuk bercakap dengan anaknya itu namun beliau tidak membenarkan kerana keadaan belum sesuai untuk pemain Johor Darul Takzim (JDT) itu berkongsi trgedi htam yang menimpanya.

”Ramai yang menghubungi saya untuk bercakap dengan Syafiq terutamanya media namun saya minta maaf kerana pada masa ini tidak sesuai dan biarlah anak saya fokus terlebih dahulu pada keluarganya. ”Keutamaan Muhammad Syafiq kini adalah pada isterinya, Nur Amalina Norain, 25 yang masih diraw4t di Hspital Seberang Jaya (HSJ) serta puteri sulung mereka, Aaira Nur Saffiya, 2,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Dalam pada itu, Ahmad berkata, keadaan menantunya dilaporkan semakin baik manakala cucunya sudah keluar dari hospital semalam. ”Difahamkan menantu saya akan terus dirawat di hospital itu atas nasihat pakar perubatan yang mahu memantau keadaannya sehingga sembuh.

Ini keadaan terkini Syafiq

”Keadaan Syafiq juga kini nampak semakin tenang. ”Saya tahu dia tidak mahu menunjukkan kesedihan demi memberi semangat kepada isterinya yang pastinya lebih terkesan dengan kjdian itu kerana kehilangan anak yang baru dilahirkan dan ibunya,” katanya.

Semalam, media melaporkan isteri kepada pemain bola sepak terbabit selamat menjalani operasi di bahagian prut dan dilaporkan stabil. Nur Amalina dipindahkan dari Hspital Sungai Bakap (HSB) ke Hspital Seberang Jaya (HSJ) selepas mengadu keskitan di bahagian prut dan belakang anggota badannya.

Pemeriksaan dktor mendapati Nur Amalina mngalami kelukaan ptah tlang rsuk, masala dalam prut dan otak serta ptah tlang peha kiri. Dalam kjdian kira-kira jam 4 pagi kelmarin, Muhammad Syafiq, 25 yang memandu Toyata Vellfire dari Johor Bahru dalam perjalanan membawa isterinya, Nur Amalina, yang berpantang ke kampung mentuanya di Pendang, Kedah.

Turut menaiki kenderaan terbabit ialah ibu mentuanya, Zainab Wahab, 45, dan dua anak pemain bola sepak itu termasuk Muhammad Aisy Saqeef berusia 22 hari serta pembantu rumah warga Indonesia, Titik Sukamti, 42. Kejadian terbabit mengorbnkan Zainab, Muhammad Aisy Saqeef dan Titik.

Syafiq sebelum itu dilihat tidak dapat mengawal perasaan serta mnangis setiap kali rakan dan ahli keluarga datang menziarah dan bertanyakan tentang kjdian itu. Semoga Syafiq terus bertabah dan bangkit dari trgedi ini serta menerima ketentuan Ilahi. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : http://limauais.pw/2020/12/08/

Ramai Yang Kata Syafiq Ahmad Terlelap Masa Memandu. Kali Ni Adik Pulak Tampil Sangkal Dakwaan Tu. Rupanya Ini Yang Syafiq Dan Isteri Nampak

Berita kejadian yang diingini yang membabitkan pemain Johor Darul Tazim (JDT) Syafiq Ahmad,25 pada hujung minggu lalu sememangnya mengejutkan ramai pihak. Tiga daripada 6 sasaran yang berada di dalam kenderaan jenis Toyota Vellfire yang dipandu Syafiq pergi menghadap illahi termasuklah bayi lelakinya berusia 22 hari. Namun begitu, terdapat kenyataan yang mendakwa bahawa pemain JDT terlelap semasa memandu sehingga mengakibatkan kenderaannya terbbs kena pembahagi jalan.

Sangkal dakwaan abang terlelap semasa memandu

Perkara tersebut telah disangkal oleh adiknya yang dikenali sebagai fadhliz di Instagram apabila memaklumkan bahawa abangnya tidak terlelap ataupun berhalusinasi ketika memandu.Menurutnya, Syafiq memberitahu terlihat sesuatu yang melintang di jalan dan memandu di lane kiri (perlahan) ketika kejadian.

Nafi anak buah alami masalah di bahagian otak

Selain daripada itu, Fadhli juga menafikan dakwaan anak sulung abangnya mengalami masalah di bahagian otak kerana kanak-kanak tersebut tidak mengalami sebarang kelukaan dalaman ataupun luaran.

Emosi sudah semakin stabil

Syafiq juga kini dalam keadaan stabil dan lebih baik berbanding hari kejadian. Ketika gambar tersebut dirakam, pemain berusia 25 tahun ini sudah boleh berbual dan bergurau dengan anak sulungnya yang berusia 2 tahun.

Memang ada sesuatu di jalan

Fadhli turut memuat naik satu kenyataan dari Twitter yang memaklumkan bahawa memang terdapat sesuatu  dijalan tersebut apabila seorang pengguna jalan raya mengalami kerosakkan di bahagian depan kereta sejam sebelum kejadian.

Dalam kejadian yang berlaku sekitar 4.00 pagi di Kilometer 163 Lebuhraya Utara Selatan, berhampiran Plaza Tol Jawi, Nibong Tebal, kenderaan dipandu Syafiq dilihat remuk teruk dan terblk selepas kejadian. Selain anak lelakinya dan ibu mertua, seorang pembantu rumah warga Indonesia turut pergi menghadap illahi .

Sumber: Fadhliz_

Syafiq Bukan Terlelap. Bapa Syafiq Tampil Buka Mulut Bongkarkan Ada Sesuatu Atas Jalan Yang Syafiq Nak Elak. Tiba Tiba Tok Singa Dedahkan Ada Benda Di Jalan Tu Yang Ramai Tak Tahu.

SEBERANG PERAI – “Dia tidak mengantuk, sebaliknya cuba me­ngelak sesuatu di tengah jalan, tetapi saya tidak pasti apakah objek itu.” Itu kata Ahmad Ibrahim, 56, bapa kepada pemain skuad Harimau Malaya, Muhammad Syafiq Ahmad yang terlibat dalam kejadian tak diingini selepas kenderaan pelbagai guna jenis Toyota Vellfire yang dipandunya terbbs di Ki­lometer 163.6, Lebuh Raya Utara-Selatan arah utara dekat Sungai Bakap, Nibong Tebal di sini awal pagi semalam.

Dalam kejadian tu kira-kira pukul 4 pagi itu, tiga dilaporkan pergi menghadap illahi iaitu bayi lelaki Muhammad Syafiq yang berusia 22 hari, Muhammad Aisy Saqeef, ibu mertuanya, Zainan Wahab, 45, dan wanita warga Indonesia, Titik Sukamti, 30-an.

Kenderaan Toyota Vellfire dipandu Muhammad Syafiq terbalik dalam kejadian di Kilometer 163.6, Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Sungai Bakap, Nibong Tebal semalam. Muhammad Syafiq, 25, yang juga pemain muda Johor Darul Ta’zim (JDT) dan anak pe­rempuannya, Aaira Nur Saffiyya berusia 2 tahun hanya luka ringan. Isterinya yang sedang berpantang, Nur Amalina Norain, 25, pula luka teruk dan dikejarkan ke Hospital Seberang Jaya di sini.

Cuba Elak Sesuatu

Ahmad memberitahu, Muhammad Syafiq yang juga anak sulungnya memaklumkan bahawa dia cuba mengelak daripada sesuatu yang tidak dikenal pasti berada di atas jalan. Muhammad Syafiq ditenangkan ibunya semasa menatap bayi dan ibu mentuanya buat kali terakhir di Pendang semalam.

Dalam pada itu, menurut perkongsian oleh Pakar Perubatan Islam yang di kenali sebagai Tok Singa, beliau mengigatkna yang jin itu wujud dan memberithau yang kawasan susur keluar ke jawi dari arah selatan memang ada ‘masalah’ sikit. Sudah banyak kes yang melibatkan nyawa di situ. Tok Singa menasihati kepada semua pemandu supaya berhati-hati

“Saya bukan nak menakutkan orang awam…tetapi kalau boleh beringat… “Banyak kawasan yang agak mistik sebenarnya… “Takdir dan ketentuan itu milik Allah swt.. “Dan jin juga wujud..tempat mereka juga ada “Takziah buat keluarga syafiq ahmad.-Al fatihah

Dalam pada itu, warganet juga menceritakan pengalaman yang sama

“Betul.Saya pernah sekali ride dgn motor siang hari lebih kurang waktu asar macam tu dekat susur tu sebelum flyover kereta wira terbbs melekat di pokok depan mata ada 4 lelaki Melayu meraung minta tolong saya lemh sikit bab ni, Saya cuma tolong call pihak bomba dan ambulans untuk bantu. keadaan jalan situ agak kers sikit, Hati2 buat semua pengguna bila melalui jalan tersebut. tempat nya sama macam ks semalam velfire tu” tulis seorang warganet.

“saya dlu 1 bulan 2 kali kali balik dari kl smpai penang, pkul 2am baru brtolak, smpai pendang pkul 7, sebulan 2 kali, brulang la selama 3tahun, Alhamdulillah allah pelihara, xdak la nmpak2 yg ngeri2 sgt smpai membuatkan hilang kawalan, dlm 3 tahun tu, pernah jmpa 1 lembaga saja,

Tinggi botak bentuk badan samar2 bentuk fizik manusia, cuma dia tinggi kaki panjang mcm getah, Badan hitam belagam seakan2 bayang2 berlari lintas jalan depan sy, Sy naik moto saja, Mmg jelas la nmpak, Berlaku dlu la, tahun 2016 dlu, Leoas tu bau hanyir2 tu perkara biaasa,

Yg penting fokus pada jalan, Naik ja atas moto, baca doa mintak pelindungan dari allah, yakin pada allah, InshaAllah selamat, kalau jdi jugak perkara2 xdiingini, tu takdir allah”

Baru lepas jalani operasi, ini keadaan terkini isteri pemain JDT Syafiq Ahmad

Butterworth: Isteri kepada pemain bola sepak kebangsaan, Muhammad Syafiq Ahmad, 25, selamat menjalani operasi di bahagian perut semalam dan dilaporkan stabil. Perkhabaran positif itu dimaklumkan bapa Muhammad Syafiq, Ahmad Ibrahim, 56, ketika dihubungi di sini, hari ini.

Ahmad berkata, sepatutnya Muhammad Syafiq mahu memindahkan isterinya, Nur Amalina Norain, 25 dan anak sulung mereka, Aaira Nur Saffiyya, 2, ke sebuah hospital swasta untuk rawatan lanjut. “Bagaimanapun, doktor yang melakukan pemeriksaan mendapati di dalam perut menantu saya ada sedikit masalah dan memerlukan operasi segera.

“Syukur semuanya berjalan lancar dan kini menunggu keputusan daripada pakar yang lain berhubung kesihatan menantu,” katanya.Nur Amalina dan anak perempuannya luka selepas kenderaan pelbagai guna dinaiki mereka sekeluarga terbabit kejadian tak diingini di Kilometer 163.6 berhampiran Plaza Tol Jawi di sini, semalam.

Susulan itu, Nur Amalina dipindahkan dari Hospital Sungai Bakap (HSB) ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) dan pemeriksaan mendapati dia mengalami path tulang rusuk, masalah dalam perut dan otak serta ptah tulang peha kiri. Anak perempuannya juga dipercayai mengalami masalah dalam otak yang mana kedua-dua ibu dan anak itu kini dirawat di HSJ.

Mengulas lanjut mengenai keadaan Muhammad Syafiq yang juga pemain Johor Johor Darul Ta’zim (JDT) itu, Ahmad berkata, anaknya sudah jauh lebih baik berbanding semalam dan mampu berbual seperti biasa. “Syafiq yang semalam dilihat murung dan keletihan, kini dia lebih semangat apabila dari pagi sudah menghantar mesej kepada saya bahawa dia sudah bergerak dari Pendang, Kedah untuk melawat isteri dan anaknya.

“Syafiq turut mengajak saya, tapi pada masa ini hanya Syafiq sahaja dibenarkan masuk dan daripada apa yang dimaklumkan keadaan menantu serta cucu dalam keadaan baik. “Saya berharap masyarakat dapat terus mendoakan keadaan anak saya dan keluarganya kembali pulih serta kuat menjalani kehidupan seterusnya,” katanya.

Kejadian jam 4 pagi itu turut menyebabkan anak Muhammad Syafiq, Muhammad Aisy Saqeef, 22 hari; ibu mentuanya Zainab Wahab, 45; dan pembantu rumah warga Indonesia, Titik Sukamti, 42, pergi menghadap illahi. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : http://trendingsangat.pw/