Anak Aliff minta tolong selamatkan dia. Aliff Syukri dedah kisah anaknya melalui satu proses ini dan tenang sahaja Datuk Aliff tangani

Artis

Baru baru ini, Datuk Aliff Syukri yang merupakan usahawan kosmetik terkenal membuat perkongsian membawa naka lelakinya Ibraheem adham jalani proses berkhatan. Menerusi perkongsiaannya di akaun IG, ALiff kongsi momen Ibrahem atau lebih gemar dipanggil Baem selepas melalui proses tersebut.

Perkongsia ringkas yang dimaut naik Aliff dengan gelagat Baem yang tersenyum dan teruja untuk melakukan proses berkh4tan. Namun begitu,lain pula jadinya leoas selesai aktiviti tersebut dan keberkesanan ubat bivs itu hilang. Baem kemudiannya menangis teresak esak menahn sakit.

“S4kit Abah! Dia macam pedlh! Lepas tu pedlh g1la lepas tu saklt! Ya Allah tolong. Tolong selamatkan Baem…” teriaknya.Namun begitu, pujian harus diberikan kepada Aliff kerana begitu tenang melayan ragam Baem. Melihat entri yang sama, Aliff juga turut mengimbas kembali kenangannya ketika berkhtan suatu ketika dahulu.

“Hari ni abang bawa anak abang @baemadhamterlajaklaris untuk pergi bersunat. Pengalaman sunt masa kini, sangat moden dan tak sama macam zaman dulu.“Bila imbas kembali zaman dulu, teringat jahit4nan kat ***** yang mengerikan. Siap berdrah-darh, sekarang semua main lser dan mesin, darh pun tak ada. Hebatkan,” kongsinya.

Dalam pada itu menerusi ruagan komen, rata-ratanya mendoakan kesembvhan Baem selain terhibur dengan gelagat anaknya.Aliff mendirikan rumah tangga dengan Datin Seri Shahida pada Ogos 2007.Hasil perkahwinan itu, pasangan ini dikurniakan lima cahaya mata, Ammar Ahyan, Qadejah El Zahra, Ibraheem Adham, Yusoff Al Qardawi dan Raudhah Arshiyah.

Aliff Syukri Hadiahkan Bonda Rozita Kereta Baru. Sekali Bonda Rozita Dedahkan Yang Dato Aliff Syukri Dalam Kesusahan. Ini Nasihat Bonda Pada Aliff Syukri Buat Warganet Terkedu.

Sepanjang tahun 2020, kita berdepan dengan situasi sukar gara-gara penularan Covid-19. Di Malaysia, ramai yang hilang pekerjaan dan tak kurang juga yang mengalami kerugian yang besar dalam perniagaan. Tak terkecuali, usahawan Dato Seri Aliff Syukri yang juga meneruskan perniagaannya ketika pandemik.

Hal ini telah diakui oleh ibunya sendiri, Rozita Ibrahim atau lebih mesra dipanggil Bonda Rozita menerusi sebuah komen di Instagram. Komen itu dibuat sebagai tanda terima kasih beliau kepada Aliff kerana membuat kejutan dengan menghadiahkan sebuah kereta mewah.

“Mak tak sanggup tengok hadiah ini. Ujian berniaga teruk, Kri (Aliff Syukri) banyak masalah, bertrung kita laluinya. Mak malu nak ambil sebab Kri dalam susah, berniaga selepas Covid-19 teruk. Mak tiada apa boleh balas, tapi nanti mak tiada, mak akan tinggalkan sesuatu dari tangan dan idea mak khas untuk Kri.”

Rata-rata warganet dilihat kagum dengan apa yang ditunjukkan Aliff. Menurut Bonda Rozita, dia bangga kerana Aliff banyak berubah menjadi seorang anak yang baik. Malah dia menasihati Aliff supaya tidak lemah semangat dalam memajukan perniagaan.

“Kri sangat berubah menjadi anak impian mak, sebelum mak pergi ya Kri, sempat mak lihat Kri hijrah yang lebih baik” “Kri jangan lemah semangat sebab kejatuhan Kri merupakan kerugian besar penyumbang ekonomi negara. Kri banyak jasa pada negara dengan negara dengan cukai zakat bagi orang kerja” “Umur masih muda Kri, jaga adab, jaga agama, jaga keluarga, lebih-lebih lagi anak perempuan ya Kri”

Nasihat dari Bonda Rozita ini cukup menyentuh hati warganet. Sokongan moral daripada keluarga amat penting pada saat ini. Memang tidak dapat dinafikan, masyarakat pada hari terpaksa menjalani kehidupan normal baharu dalam kehidupan susulan pandemik Covid-19 dan tidak cepat mengalah dengan situasi ketika ini. Semoga tahun 2021, kehidupan kita semua bertambah baik dan lebih positif.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Murai.my

Dato Aliff Syukri Cakap Nak Tinggalkan Malaysia Dan Tinggal Di Australia. Dato ALiff Syukri Akhirnya Dedahkan Sebab Dia Nak Pergi Dan Ini Reaksi Warganet Tentang Berita Tersebut

Yang Berhormat Datuk Seri Aliff Syukri bin Kamarzaman, SSAP, DIMP (lahir 3 April 1987) merupakan salah seorang anak kepada pengasas pr0duk k0smetik Sendayu Tinggi, Rozita binti Ibrahim.Beliau dilahirkan di Felda Kechau, Kuala Lipis, Pahang pada 3 April 1987 dan mula terlibat dalam dunia pernlagaan sejak berumur tujuh tahun sewaktu tinggal bersama neneknya di Sabak Bernam, Selangor.Penglibatan beliau dalam dunia perniagaan bermula sejak kecil lagi. Bermula dengan berniaga secara kecil-kecilan, akhirnya berjaya membina perniagaan yang dikenali ramai.

Berasal dari keluarga yang sederhana membuatkan beliau menghargai setiap sen yang diperolehi.Sebelum ini, nama Aliff Syukri tidak pernah sunyl daripada kontr0versi dan pelbagai lsu hangat.Terbaharu, seorang gadis dikenali sebagai Wani Comel yang mengalami masalah berat badan hampir 300 kil0gram menuntut pam.pasan sebagai ganti rugl kerana mend.akwa tidak mendapat sebarang faedah seperti dijanjikan sebagai duta pr0duk pelansingan badan.

Dalam sidang media pada Jumaat, Wani mendakwa usahawan berkenaan gagal melaksanakan janji untuk memberikannya rumah, kereta dan belanja harlan selepas menandatangi k0ntrak sebagai duta pr0duk keluaran usahawan itu.Aliff Syukri dalam kenyataan balas yang dibuat melalui media sosial menganggap tudhan Wani atau nama sebenar Nurul Airawani Nazira Ibrahim, 23, adalah untuk mer0sakkan nama baiknya.

Yang terbaru pula, Aliff Syukri berkata ingin tinggalkan Malaysia untuk menetap di Australia.

Yes.. itu yg terbaik.. Pernlagaan di malaysia, teruskan shj. Tapi bermastautln la di negara luar supaya kamu buka mlnda.Jom kita nyanyi, Bertemu & perpsahanan, Adt Manusia Biasa, Hilangg di mata tapi dihati tidak lupa, berdoalah kita agar aman dan sentosa, Semoga panjang umur kita akan jumpa lagi. Jika salahh dan silap harap dima.afkan. Moga berkat aman dapat diabadlkan. Segala kenangan tidak akan dilupakan. Terslmpul erat dalam ingatan berkekalan.

Bertemu & perpisahanan Adat Manusia Biasa, Hilaang di mata tapi dihati tidak lupa, Berdoalah kita agar aman dan sent0sa, semoga panjang umur kita akan jumpa lagi.Dia kayaa..xde apa yg pelikk..yg pelik kalau gelan.dangan nak merantav ke australia..baru lah sy amik perhatlan..apa pun selamat maju jaya lah ya.

Nlkmat dok msia ni, ada fmly, rezki murah, mashyvr, saudara seislam pun rmai.kalu ikut hawa napsu ni mmg sampai bila2 tk tenteram.jgn ku.fur nlkmat yg pnting.1 th dok sana.. Lepas tu.. Jadi.. Hujan emas negara orang, hujan batu di negeri sendiri, walupun cantik negeri orang, cantikkk lagi bumi M’sia.

Dikritik Gara Gara Tak Jaga Makan Masa Dalam Jagaan Dato Aliff Syukri. Sekali Wani Tampil Berauara Buat Ramai Yang Terkedu.

Gadis obesiti, Wani Comel tampil menjelaskan selepas terdapat segelintir warganet mempertikaikan tindakannya menikmati makanan yang tidak sesuai dengan keadaan kesihatannya. Jelas Wani atau nama sebenarnya, Nurul Airawani Nazira Ibrahim, dia hanya memakan sekadar untuk merasa.

“Saya jaga makanan yang saya makan. Saya tak makan yang bukan bukan. Doktor pun cakap saya boleh makan dalam kuantiti yang sikit.“Bukan banyak. Jangan terus menilai saya ya,” jawabnya di ruangan mesej yang dihantar.

Tambah Wani lagi, dia tidak pernah merasa ayam cheese sebelum ini. “Tak baik cakap macam ni pada kak Bella, dia datang lawat saya dan kak Bella bawa saya makanan yang saya tak pernah makan dan saya pun makan sikit saja.

“Salahkan saya orang kampung yang tak pernah merasa makan makanan macam ni?” tulisnya lagi. Tindakan Wani memuat naik foto ayam cheese dan lauk set kenduri telah menimbulkan rasa kurang senang hati dalam kalangan pengikutnya.

“Doktor selalunya tak bagi makan walaupun rasa makanan yang tak sihat macam ni. Lagipun adik Wani kan tak sihat. Macam-macam penyakit ada. “Tolong Wani jaga pemakanan ayam tu tak sesuai untuk kesihatan Wani. Akak tau Wani kuat lwn penyakit. “Adik Wani kalau boleh jangan makan makanan yang berminyak. Makan yang rebus, sayur dan buah,” antara nasihat yang dihantar.

Sebelum ini, Wani dikejarkan ke Hospital Putrajaya selepas mengalami masalah kesukaran bernafas. Selepas pemeriksaan lanjut, Wani mendapati dirinya mengalami komplikasi jantung bengkak. “Nanti jangan raih siimpati derma masyarakat..”

Terdahulu, Wani bertandang ke ibu kota bagi mengadakan sidang media susulan konflik dirinya bersama usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber: Gempak

Wani Tuntut Janji Dato Aliff Nak Bagi Kereta Dan Rumah. Sekali Dato Aliff Minta Bukti Dekat Wani. Setakat Cakap Je Kuda Pun Boleh Terbang. Memang Win Habis Bila Dato Aliff Mula Bersuara Bagi Respon.

” Kalau setakat cakap je, kuda pun boleh terbang..semua orang boleh cakap” Itu kata-kata Datuk Seri Aliff Syukri yang tampil menafikan yang dibuat oleh seorang gadis obesiti yang dikenali sebagai Wani Comel terhadapnya.

Menurut Aliff, 33, dia tidak pernah menabur janji manis kepada Wani dan segala tuntutan gadis itu pada dasarnya tidak pernah dinyatakan dalam kontrak yang ditandatangani kedua-dua pihak. ”Kalau saya kata nak buat perjanjian, mesti ada ‘agreement’. Ada tak saya tulis nak bagi kereta, rumah dan nak bantu keluarga dia.

”Saya cuma cakap nak membantu dia boleh berjalan. Zaman tengah COViD ni orang tengah takde duit dikk.. ”kalau ada tangan boleh meniaga, meniagalah..kalau boleh bekerja, bekerjalah..Tak payah nak meminta-minta. ”Kalau rasa saya tak tunaikan janji, mudah saja..saman.

Tunjuk bukti saya nak bagi kereta, rumah

”Saya memang tunggu saman daripada Wani dan tunjukkan bukti yang mengatakan saya nak bagi kereta, nak bagi rumah dan nak anya mereka. ”Saya minta maaf kerana benda ini berunsurkan permintaan yang di luar jangkauan.

”Sebelum saya kenal Wani saya sendiri sudah berniaga dan saya malas nak cakap lebih-lebih, saya rasa tindakan meminta itu tak manis lah.. Tambah Aliff lagi beliau tidak tidak pernah menjanjikan bulan dan bintang dan tujuannya hanya untuk membantu dirinya (Wani) berjalan semula yang sekali gus dapat membantu dia untuk menjaga ibunya yang sakit.

Penyanyi lagu Cuba Bahagia ini mengadakan sidang media di kediamannya yang terletak di Kota Damansara, Selangor pada Isnin. Sementara itu, Aliff tidak menolak ada pihak yang cuba menjatuhkan dia dan perniagaannya dengan membangkitkan isu tersebut.

Enggan isu ini terus memburukkan nama dan jenama perniagaannya, Aliff berkata dia tidak teragak-agak untuk membawa perkara itu ke muka pengadilan. ”Saya akan membawa perkara ini ke saluran undng-undng, cuma apa tindakan yang akan dibuat, ketika ini belum boleh saya kongsi.

” Sementara itu berkenaan sman yang akan dikemukakan mana-mana pihak, saya mengalu-alu sman anda,” ujarnya. Wani kcewa nasib sebagai duta produk kurus tidak terbela.Pada Jumaat lalu, Wani yang mengalami masalah berat badan hampir 300 kilogram menuntut pampasan sebagai ganti rugi kerana mendkwa tidak mendapat sebarang faedah seperti dijanjikan sebagai duta produk pInsingan badan.

Wani mendkwa usahawan berkenaan gagal melaksanakan janji untuk memberikannya rumah, kereta dan belanja harian selepas menandatangi kontrak sebagai duta produk keluaran usahawan itu. Menerusi kenyataan balas yang dibuat melalui Instagram, Aliff menganggap tuduhan Wani atau nama sebenar Nurul Airawani Nazira Ibrahim, 23, adalah untuk merosakkan nama baiknya.

Dari Semalam Mengadu Sakit Perut. Wani Chomel Kini Ditahan Di Hospital. Mengejutkan Rupa Rupanya Ini Punca Dia Masuk Hospital.

Gadis yang mempunyai masalah obesiti, Wani Chomel dimasukkan ke hospital Putrajaya sekitar jam 9 pagi tadi akibat kesukaran bernafas. Wani atau nama sebenarnya Nurul Airawani Nazira Ibrahim, 23, dibawa ke hospital selepas mengadu sesak nafas, sakit perut dan muntah teruk.

Wakil Wani yang dikenali sebagai Aishah ketika dihubungi berkata, gadis tersebut kini di bawah pemantauan doktor  selepas disahkan mengalami jngkitan kuman di paru-paru. “Wani terus dikejarkan ke bahagian kecemasan sebaik tiba di hspital. Wani mengadu skit perut sejak malam tadi dan dia mengalami muntah teruk.

“Pagi tadi dia kata sesak nafas dan kami terus bawa ke hspital. Saya teman Wani di sejak jam 9 pagi tadi dan sudah berjumpa dengan doktor yang merawat Wani. “Beliau mengesahkan paru-paru Wani terkena jangkitan kuman. Wani akan ditahan di wad untuk rawatan lanjut dan menjalani pemeriksaan terperinci termasuk di bahagian perut.

“Doktor bimbang jika ada jangkitan kuman di bahagian tersebut kerana tidak ada rawatan susulan selepas operasi dilakukan,” katanya kepada Gempak. Dalam pada itu Aishah memohon orang ramai mendoakan kesihatan Wani dan berharap agar gadis comel tersebut pulih seperti sediakala.

“Ibu Wani di kampung pun kurang sihat, doakan Wani ya supaya dia pulih dan sihat,” katanya. Terdahulu Wani bersama pasukan Gempur mengadakan sidang media mendakwa dianiaya pengasas kosmetik. Wani mendakwa berasa ter-tipu selepas tidak mendapat sebarang faedah dan bayaran seperti yang dijanjikan.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! 

Sumber: gempak

Wani Comel Dikatakan Ada Individu Yang Dorong Dia Untuk Jatuhkan Dato Aliff Syukri. Dato Aliff Tampil Bersuara Bongkarkan Benda Buat Ramai Yang Tergamam.

SUSULAN pendedahan Wani Comel yang mendakwa diperdya dengan janji manis usahawan kosmetik berhubung pelantikannya sebagai duta produk pelangsingan, individu yang dikaitkan dalam kontroversi berkenaan menganggap tdhn wanita itu berniat jahat.

Datuk Seri Aliff Syukri dalam kenyataan balas yang dibuat melalui Instagram miliknya menganggap tdhan Wani atau nama sebenar Nurul Airawani Nazira Ibrahim, 23, adalah untuk mersakkan nama baiknya. Pengasas dan pemilik D’Herbs Holding Sdn. Bhd ini turut mempersoalkan tindakan Wani yang mengungkit semula isu yang sudah setahun berlalu.

“Saya dah lama beritahu yang saya buat bariatic pada Wani atas nasihat doktor dan saya post di Facebook pada tarikh 19 Ogos 2019. “Benda dah lama kenapa baru nak cerita, ketinggalan ke awak? Lain kali nak kenakan orang research habis-habis dahulu.

Wani mendakwa dirinya diperdya oleh usahawan kosmetik.

“Nak tahu detail tunggu Isnin ini dan apa tindakan yang saya ambil pada mereka yang tak habis-habis ambil kesempatan untuk jatuhkan saya. Saya nak berniaga tak kacau orang, ” katanya. Terdahulu pada petang Jumaat, Wani yang mengalami masalah berat badan hampir 300 kilogram menuntut pampasan sebagai ganti rugi kerana mendakwa tidak mendapat sebarang faedah seperti dijanjikan sebagai duta produk pelansingan badan.

Sepanjang rawatan kos semua saya tanggung, satu sen pun tak minta duit awak adik Wani. Wani mendakwa usahawan berkenaan gagal melaksanakan janji untuk memberikannya rumah, kereta dan belanja harian selepas menandatangi kontrak sebagai duta produk keluaran usahawan itu.

Dalam pada itu, Aliff turut meminta Wani untuk bekerja berikutan keadaan kesihatannya yang kini sudah mampu untuk berjalan. Tambah Aliff, dia sudah menanggung segala kos termasuk terapi kaki, makan dan tempat tinggal sepanjang melakukan operasi pintasan usus itu.

Aliff tanggung kos operasi pintasan usus Wani pada tahun 2019.

“Kepada Wani terima kasih banyak-banyak, awak nak sman saya? Kerjalah adik Wani sayang oi, dah boleh jalan carilah rezeki, orang lain kerja siang malam, pagi petang dik… untuk keluarga, awak nak harap duit bantuan sampai bila?

“Sepanjang rawatan kos semua saya tanggung, satu sen pun tak minta duit awak adik Wani, jadi jangan menangguk di air yang keruh, ” sindirnya. Aliff juga tidak menolak tindakan Wani itu didorong oleh individu lain yang cuba menjatuhkan dirinya atas sebab tertentu.

Dato Aliff juga memuat naik satu lagi status berkenaan “Melayu jatuhkan Melayu” “Good morning smua ramai betul melayu nak jatuhkan melayu..korang rasa siapa ekk org tuu.seronok sy baca komen warganet bkn apa warganet sekrang bijak2.. siapa yg bijak cer komen di bawah”

Tidak dipastikan siapakah individu yang di maksudkan oleh Dato Aliff yang di lihat cuba menjatuhkan beliau. Tambah gadis berasal dari Jerantut, Pahang itu, segala rekod kesihatan selepas dia menjalani operasi bagaimanapun dipegang pihak usahawan tersebut dan dia tidak mengetahui status serta tindakan lanjut yang perlu dilakukan.

Dalam pada itu, seorang pendakwah kontroversi di kenali sebagai Abu Syafiq turut memuat naik isu yang sama di IG beliau. Dia di lihat cuba membela Wani Chomel dengan menawarkan khidmat peguam “Saya difahamkan Wani Chomel mungkin akan disaman. Saya tidak pasti apakah sebabnya. Namun saya mahu ingatkan pihak yang mahu menyaman Wani agar muhasabah diri sendiri dahulu.

“Wani bukan orang senang. Kamu mungkin kaya. Boleh guna duit dan segala kemudahan. Tapi ingat Allah Ada. Tu jek. Ingat ye. Allah ada. “Jika Wani disman kerana hanya meluahkan kesedihan diri kerana merasakan dirinya diperguna insya Allah pihak saya akan turut bantu beliau atas dasar hamba yang susah. Cukup-cukup kenakan orang. Bertaubatlah!” tulis Abu Syafiq lagi

Apa kah Abu Syafiq yang di maksdukan oleh Dato Aliff? Sama-sama kita nantikan episode kisah ini pada isnin nanti, kerana menurut Dato Aliff dia akan mengdakan sidang media khas untuk memberi penjelasan lanjut mengenai kes yang melibatkan beliau dan Wani

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : trendingsangat via Slamber Media

Lepas Je Adik Wanie Buat Sidang Media Bongkarkan Sesuatu. Kali Ni Dato Aliff Pula Tampil Bagi Respon Padu. Sampai Macam Ni Sekali Respon Dato Aliff Buat Ramai Yang Tergamam.

PETALING JAYA – Seorang gadis yang pernah tular sebelum ini kerana mengalami masalah berat badan mencecah hampir 300 kil0gram (kg) tampil membuat pendedahan dan tuntutan terhadap seorang jutawan kosmetik atas tudhan teranya dan dimanlpulasi.

Gadis itu, Nurul Airawani Nazira Ibrahim atau lebih dikenali sebagai Wani Comel, 23, mendakwa dirinya seperti ditipu selepas tidak mendapat sebarang faedah dan bayaran seperti yang dijanjikan. Menurut Wani, dia telah didatangi seorang usahawan kosmetik sekitar Ogos tahun lalu untuk melantik dirinya sebagai duta sebuah prroduk pelangsingan badan tetapi saya perlu menjalani operasi pada bahagian perut terlebih dahulu.

“Selepas menjalani operasi di sebuah pusat perubatan di Kuala Lumpur pada Ogos 2019, saya telah didatangi pihak usahawan tersebut untuk menandatangani kontrak. “Bagaimanapun saya tidak diberitahu dengan jelas tentang kandungan k0ntrak tersebut tanpa mengetahui isi kandungannya,” katanya ketika ditemui pada satu sidang akhbar sebentar tadi. 

Ujarnya lagi, selepas selesai menjalani operasi bariatrik tersebut, segala urusan melibatkan rawatan susulan dilakukan sendiri olehnya tanpa diberikan wang pembayaan yang dijanjikan. Tambah gadis berasal dari Jerantut, Pahang itu, segala rekod kesihatan selepas dia menjalani operasi bagaimanapun dipegang pihak usahawan tersebut dan dia tidak mengetahui statvs serta tindakan lanjut yang perlu dilakukan.

“Saya memikirkan soal keluarga kerana pihak usahawan itu telah berjanji akan membantu saya dari segi kewangan. “Bagaimanapun saya tidak menerima sebarang bentuk bantuan seperti yang telah dijanjikan. Lebih menyedihkan apabila saya cuma menerima ‘upah’ kurang daripada RM 1,000 selepas terlbat dengan penghasilan kandungan video tentang produk pelangsingan badan,” katanya.

Pada sidang akhbar tersebut, Wani turut memberitahu bahawa dia terpaksa membuat laporan polis untuk menjamin keselamatan diri selepas didatangi wakil usahawan itu dalam keadaan marah dan telah mengoyakkan kontrak yang telah ditandatangani.

“Saya telah dimarahi hanya kerana telah menerima bantvan daripada pihak lain,” ujarnya

Tampil membuka mulut, Wani yang turut ditemani peguam, Haziq Aizuddin Subhi berkata, dia ingin menu.ntut pampasan dan habvan yang telah dijanjikan selain ingin memb.atalkan k0ntrak yang telah ditandatangani.

“Saya mengalami kemurungan disebabkan perkara tersebut selain turut dikritik dan dicaci warganet dengan tuduhan tidak berasas. “Ada yang menggelar saya sebagai tidak kenang budi, pemalas dan hanya mengharapkan bantuan semata-mata,” katanya. Selain menuntut hak, Wani berharap pendedahan ini mampu membersihkan namanya yang dipandang sebelah mata oleh masyarakat.

Respon Pertama Dari Datuk Aliff Syukri

Sumber : Kosmo/IGDatoAliff