Teruk kena kritik dengan warganet sampai dikatakan tak pandai didik anak jadi Islamik. Azhar Sulaiman buka cerita fasal anak dia yang ramai tak tahu

Artis

Baru baru ini, Leona telah raih perhatian ramai sehinggakan nama Azhar Sulaiman naik. Selepas sahaja isu itu naik, warganet secara tak langsung mengatakan bahawa Azhar Sulaiman tak pandai didik anak. Azhar SUlaiman sendiri menjelaskan bahawa dia akan selesaikan isu kritikan warganet terhadap anaknya Kasih Iris Leona dengan cara tersendiri.

Azhar Sulaiman, 50, dedahkan dia sama sekali tidak mahu memanjangkan situasi ini dengan melibatkan pihak media yang mungkin membuatkan keadaan menjadi lebih teruk. Kata Azhar Sulaiman, “Maaf tidak ada apa yang perlu diulas. Saya akan selesaikan isu ini sendiri dengan warganet,” Manakala berkaitan isu berpakaian tak sopan, Azhar Sulaiman berkata dia sebagai seorang bapa, Azhar, 50, turut dikritik warganet kerana dianggap tidak pandai mendidik anaknya menjadi seorang muslimah yang baik.

“Jadi hari ini Leona kena kritik lagi termasuklah Mami (Azhar) juga kena kritik sebab tak pandai didik Leona untuk jadi Islamik.“You ada anak?” katanya. Leona dikritik selepas sahaja berkongsi gambar di laman sosialnya yang kelihatan terlalu terdedah lebih-lebih di bahagian dada.Lepas satu, satu lagi isu… Hari itu (isu) tidak boleh cakap Melayu harian dan asyik cakap Inggeris.

Berikutan kritikan yang diterima, Azhar secara tak langsung bergurau menyarankan anak bongsunya melakukan operasi bagi mengecilkan payudara selain kos akan ditanggung sepenuhnya oleh Azhar sendiri selaku ayah kepada gadis itu.“Lepas satu, satu lagi isu… Hari itu (isu) tidak boleh cakap Melayu harian dan asyik cakap Inggeris. Lepas itu sibuk belajar cakap Kelantan… Sekarang pasal pakaian pakaian kurang sopan pula. Untuk pengetahuan selain Leona, Azhar turut mempunyai dua orang anak lagi iaitu Kasih Leia Ixora, 23, dan Andika Rees Pahamin, 19, yang merupakan kembar kepada Leona.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Simplehijab dan Apam Pink Media

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Akui pernah marah anak sampai tr4uma.

Azhar Sulaiman menjelaskan anak anak dia tahu ayah mereka seorang yang cool dan pada masa yang sama bila saya marah mereka tahu saya akan jadi seperti seorang gngster yang akan seperti nak blsh dengan pnmbuk dan flying kck. Saya akan jadi teruk bila marah. Dan semua akan tr4uma lepas itu.

Sepanjang menjadi ayah mereka, Rees pernah kena marah dengan saya masa di bangku sekolah rendah bila dia kejar Leona guna barang tak sepatutnya dan tak mengaku dah pthkan kaki meja. Manakala Kasih pula kena marah 2 kali masa sekolah menengah atas sebab teman lelaki dan perbalahan dengan anak anak. Cuma Leona ni masih belum kena lagiTambahnya lagi, dalam hidup berbalah 2 kali sahaja. Itu pun sekali masa sekolah rendah. Mami hntk kepala ke cermin bas dan gigt telinga si yang tak bertanggungjawab dalam bas sekolah dan masa belajar silat dulu. Tak lama kemudain Mami bertukar jadi romantik guy.”Jelas Azhar Sulaiman sebelum mengakhiri perkongsian

Leona Azhar Dikritik Teruk Oleh Warganet Dengan Perkongsian Dibuat. Sekali Ini Respon Padu Dari Azhar Sulaiman Sendiri.

Mugkin ada yang mengenali dan ada juga tidak. Terdahulu, anak kepada Azhar Sulaiman pernah menjadi bualan warganet selepas berkogsi perbelanjaan bulanan di Tiktok. Tak lama kemudian, anak kepada Azhar Sulaiman telah memohon maaf dan akui tindakannya itu agak tak sensitif dengan situasi semasa.

Baru baru ini lagi, Leona raih perhatian lepas memuat naik sekepig gambar di Twitter. Warganet berpendapat gaya tersebut agak kurang sopan dan terdedah di bahagian dada. Tambahan pula, ibu baoanya juga turut terkena tempias apabila dikritik tidak tahu menegur anak

Menerusi Facebook, Azhar Sulaiman dilihat memberi respon kepada teguran yang dibuat warganet. Dengan ringkas dia bertanya, ‘you ada anak?’. Katanya lagi,kekuatan iman seseorang tidak boleh dinilai melalui pakaian semata-mata. Dia berpendapat setiap daripada kita mempunyai bahagian dan ujian masing-masing.

Akui Silap Didik

Azhar Sulaiman yang merupakan pelakon akui telah membesarkan keluarganya dengan cara moden sehinggakan penampilan anaknya menimbulka rasa kurang senang di kalangan warganet. Namun begitu, Sebgai ketua keluarga Azhar berkata dia masih cuba berusaha untuk memperbaiki apa yang patut dalam bimbingan dan didikannya.

“Saya akui kami hidup dalam keluarga yang agak moden dan ‘urban’ sejak dari awal lagi.“Jadi apa yang berlaku pada anak-anak saya mungkin saya galas kesilapan saya sendiri. Saya ambil pengajaran ini untuk membentuk anak saya menjadi seorang yang baik sehingga tiada ruang untuk warganet kritik

“Saya juga nasihati mereka jika buat kesilapan itu cuba perbetulkannya dan kembali mendekatkan diri dengan Islam.“Apa-apa pun marilah berharap agar mereka mengambil langkah yang selamat dalam apa jua yang mereka lakukan. Insya-Allah mereka pasti sedar,” katanya

Sejak kebelakangan ini, Leona sering menjadi tumpuan di kalangan warganet dengan aksi dan penampilannya yang lebih kepada kebaratan dan moden.Terdahulu, Leona dikritik gara-gara merakam dirinya dari aplikasi TikTok ketika berada di dalam kelas dalam sebuah institusi pengajiannya.

Pelbagai kritikan yang telah diterima anaknya itu sebelum ini, Azhar akui anaknya belum matang.“Saya rasa dia masih muda dan kadang-kadang belum matang untuk mengawal situasi yang dihadapinya.“Sepatutnya dia tidak perlu menjawab atau balas kembali teguran dari warganet itu,” katanya lagi.

Leona pada Mac lalu turut hangat diperkatakan apabila dia dan kembarnya Andika Rees Pahamin berjaya meraih pencapaian terbaik dalam SPM 2019.Azhar berkahwin dengan isterinya, Chempaka Emalin Pahamin dan mereka dikurniakan sepasang kembar Leona dan Andika Rees Pahamin serta Kasih Leia Ixora yang berusia 21 tahun.

Anak Dikritik Rakam TikTok Dalam Kelas, Azhar Sulaiman Tampil Respon

Anak kepada pelakon Azhar Sulaiman, Kasih Iris Leona dikritik gara-gara merakam dirinya dari aplikasi TikTok ketika berada di dalam kelas dalam sebuah institusi pengajiannya.Malah nama Leona terus trending di Twitter semalam selepas mendapat teguran selepas kerap beraksi di TikTok.

Ciapan yang ditulis seorang pengguna Twitter mendapat perhatian ramai sekaligus dikongsi lebih daripada 4,000 dan tidak kurang yang tinggalkan komen.“Anak Azhar Sulaiman doing TikTok all the time, everywhere, even in a class…and I be like – girl can you just be normal one? (Anak Azhar Sulaiman buat TikTok setiap masa, di mana jua, malah di dalam kelas juga…dan saya seperti – adik, boleh tak jadi orang normal?)” tulisnya.

Pun begitu, Leona tidak berdiam diri malah tampi memberi penjelasan.“Semua TikTok yang anda lihat itu, dilakukan ketika masa lapang, tidak pun ia sebelum atau selepas pengajian. Kenapa saya nak buat TikTok jika ia buat rakan kelas dan guru tidak selesa . Walaupun mereka tidak kisah malah biasanya akan menyertai bersama,” jelasnya.

Dalam pada ramai yang kritik, terdapat juga yang turut menyokong Leona.Azhar tidak mendiamkan diri, menerusi akaun Instagram miliknya pula, dia tampil memohon maaf.“Salam Semua…..“Dengar cerita kat Twitter harini sibuk betul pasal anak saya Leona sampai nama Azhar Sulaiman kena petik.“Komen Mami (Azhar), How I wish my dotter Leona is like me…..Play safe selalu dengan public!“Apapun kepada semua yang terguris hati dgn perangai anak saya ni…. Mami dengan rendah hati mohon maaflah dengan you uollss semua ok…Peace K!,” responnya.Leona pada Mac lalu turut hangat diperkatakan apabila dia dan kembarnya Andika Rees Pahamin berjaya meraih pencapaian terbaik dalam SPM 2019.

Tayang perbelanjaan bulanan, anak Azhar Sulaiman mohon maaf selepas dikritik

Seerti yang semua sedia maklum aplikasi TikTok mendapat banyak sambutan oleh masyarakat di seluruh dunia, termasuklah di Malaysia.Baru-baru ini, antara trend yang sedang hangat di TikTok ialah merakam video cabaran menunjukkan perbelanjaan bulanan seseorang kepada khalayak ramai.

Anak perempuan kepada pelakon terkenal Azhar Sulaiman, iaitu Kasih Iris Leona turut tidak ketinggalan mencuba cabaran berkenaan. Malahan, video itu telah mengundang reaksi pelbagai pihak sehingga ada yang menyifatkannya sebagai sesuatu yang tidak elok dan seolah-olah Leona tidak sensitif dengan situasi semasa.

Susulan itu bagi menjernihkan keadaan, remaja berusia 18 tahun itu tampil memberi penjelasan berkenaan video yang dikongsinya itu di laman sosial Twitter miliknya.“Saya dah ulang ni banyak kali, duit itu adalah 100% hasil dari titik peluh saya sendiri dan ibu bapa saya tidak beri saya duit belanja dah.

“Saya rasa tidak perlulah saya menjelaskan tentang perbelanjaan saya malah, bukan saya yang memulakan trend TikTok tersebut,” tulisnya dalam posting di Twitter.Di samping itu, Leona turut memohon maaf sekiranya ada pihak yang terasa hati saat melihat video TikTok tersebut.

“Saya mengaku yang TikTok saya mungkin tidak kena/tidak sensitif dan saya meminta maaf tentang itu. “Saya dah memadamnya semalam setelah sedar dan ya jika kamu berasa tidak selesa dengannya, saya minta maaf,” tulisnya lagi.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Simplehijab dan Apam Pink Media

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.