Ank perempuan baru je naik pelamin sekali tiba tiba Tok Ram mula bersuara luahkan sesuatu buat ramai yang sebak. Janji tak ganggu rumahtangga.

Artis

PENGARAH muzik terkenal, Datuk Ramli MS melahirkan rasa syukur apabila masih diberikan kesihatan yang baik untuk melihat anak perempuannya iaitu Nadiah Ramli berkahwin pada 21 Februari lalu. Menganggap setiap manusia akan melalui fasa yang sama, Ramli atau lebih mesra disapa sebagai Tok Ram berjanji untuk tidak mencampuri kehidupan baharu puterinya itu.

“Kita semua akan lalui fasa berkahwin, ada anak, dapat menantu, cucu, sakit dan pergi menghadap illahi. Itu semua adalah sebahagian daripada kehidupan. Tok Ram bersama isteri, Alyah (kanan) ketika majlis pernikahan anaknya iaitu Nadiah dan Taufik Nazri.

“Secara peribadi, saya sangat bersyukur kerana dapat lalui fasa itu dengan dikurniakan kesihatan yang baik di usia sekarang… dapat tengok anak berkahwin. “Saya tidak mahu campur dalam urusan kehidupan dia tapi saya tetap akan sokong sahaja apa yang dia nak. Selagi perkara itu tidak memerlukan saya… biarlah dia dengan kehidupan baharu,” katanya kepada mStar.

Suami kepada penyanyi Datin Alyah ini ditemui ketika sidang media pelancaran program Panggung Tok Ram di Ladang Farm Fresh Universiti Putra Malaysia (UPM), Serdang, baru-baru ini. Nadiah adalah anak hasil daripada perkahwinan bersama bekas isteri, Jennifer Thompson, selain mempunyai seorang lagi anak lelaki bernama Najee.

Sekarang, ramai artis main ‘lnggr’ saja benda-benda ini (jati diri dan tatasusila). Dalam pada itu, pengarah muzik berusia 63 tahun ini bakal berkongsi ilmu dan pengalamannya selama 47 tahun dalam industri muzik menerusi program terbaharunya iaitu Panggung Tok Ram.

Mengakui ramai artis generasi baharu tidak mengutamakan jati diri dan tatasusila, Ramli berkata dia mahu mencipta masa depan yang lebih baik untuk barisan pelapisnya. “Kalau saya tak gunakan segala ilmu yang ada untuk dicurahkan kepada bakat-bakat baharu yang akan menjadi pelapis tanah air ini, rugilah. Lagipun bukan boleh dibawa mti, betul tak?

“Memang saya nak latih bakat-bakat baharu supaya apabila mereka sudah bersedia muncul sebagai artis dalam dunia sebenar, mereka tidak akan lalui kejutan budaya. “Sekarang, ramai artis main ‘lnggr’ saja benda-benda ini (jati diri dan tatasusila). Saya dah lihat perkara ini selama berdekad-dekad dan ia nampaknya mula menjadi sesuatu yang normal.

“Kalau dibandingkan dengan zaman Tan Sri P Ramlee, disiplin mereka lebih padu terutamanya daripada segi pengurusan masa. Inisiatif ini adalah untuk masa depan industri kita,” jelasnya. Panggung Tok Ram ditaja oleh jenama susu terkemuka tanah air,

Farm Fresh itu terbuka kepada semua rakyat Malaysia berusia 13 hingga 18 tahun. Tok Ram bersama-sama pihak wakil daripada Farm Fresh akan menilai kemampuan peserta dan akan menyalurkan peserta ke cabang seni yang sesuai dengan kemampuan mereka seperti muzik, lakonan atau pengacaraan.

Alyah, Ramli MS mula dalami ilmu agama demi jaga perkahwinan – “Kita berubah di kedua-dua pihak, rumah tangga ada up and down”

MASALAH rumah tangga Datin Alyah dengan pengarah muzik terkenal Datuk Ramli MS sejak pasangan itu berkahwin pada 2013 hampir membuatkan penyanyi itu berputus asa. Ujar Alyah atau nama sebenarnya Noor Hasliah Abu Hasan, 39, dia sedar wujud pihak tertentu yang tidak senang dengan perkahwinan mereka dan ingin memecah-belahkan rumah tangganya.

Enggan terus membiarkan ia terus berlanjutan, penyanyi lagu Meluruh itu dan suaminya sama-sama mendalami ilmu agama dan saling memperbaiki diri untuk menguatkan lagi hubungan mereka sebagai suami isteri. “Kita berubah di kedua-dua pihak. Dulu pernah satu waktu kita rasa sudah tiada jodoh dah… macam memaksa diri sendiri. Ini pengalaman saya sendiri sebelum ini, rumah tangga ada up and down.

“Orang dekat luar pun get ready saja… bukan semua orang suka kita dan perkahwinan kita. Ada yang datang dekat saya dan cerita perkara lama masa saya tak wujud lagi. “Untuk apa… semua untuk memecah-belahkan rumah tangga. Apa yang menguatkan saya adalah agama. Ibu bapa kita dulu tak ada laman sosial, walaupun bapa saya garang tapi ibu saya tetap menunggu bapa saya.

Ada satu waktu yang tak boleh nak dikongsikan, tapi saya akan bersara bukan berehat. “Itulah agama yang dididik oleh orang tua mereka. Itulah yang saya rasa terlepas untuk beberapa tahun lalu. Alhamdulillah saya dah dapat balik, saya harap dapat terus kekalkan macam ini,” kata Alyah kepada mStar.

Alyah ditemui pada majlis memperkenalkan dia sebagai duta produk Zafesha Simply di Hotel Dorsett, Putrajaya pada Sabtu lalu. Dalam pada itu, Alyah mengakui dia ada perancangan untuk bersara daripada dunia seni beberapa tahun lagi dan salah satu sebabnya mahu memberi tumpuan bagi mendapatkan zuriat.

“Secara jujur saya memang tak akan menyanyi sampai tua… kita pun tak tahu tapi ini hanya perancangan. Allah lebih mengetahui. Ada satu waktu yang tak boleh nak dikongsikan, tapi saya akan bersara bukan berehat. “Ini keputusan yang terbaik dan memang saya tidak akan menyanyi sampai umur 45 tahun. Saya pernah luahkan hasrat itu kepada suami dan dia pun faham kenapa saya buat keputusan itu.

“Selagi saya beri komitmen sepenuhnya pada karier seni, mungkin saya tak dapat nak berusaha untuk menambahkan ahli keluarga. Saya memang ada perancangan untuk lakukan rawatan kesvburan In Vitro Fertilisation (IVF),” ujarnya. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

sumber: mstar

Sumber : http://trendingsangat.pw/

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Kali Ni Tular Gambar Datin Alyah Pula Ke Langkawi Sampai Ada Yang Dm Luah Rasa Kecewa. Tak Boleh Berdiam Akhirnya Datin Alyah Tampil Bersuara Jelaskan Perkara Sebenar.

Negara masih hang4t dengan isu kesal4han merentas negeri yang membabitkan beberapa nama selebriti tanah air. Ia menimbulkan rasa kurang senang orang ramai kerana sekatan tersebut masih berjalan di banyak negeri di Malaysia. Pada 7 April 2021, penyanyi Datin Alyah telah memuat naik satu hantaran di Instagram miliknya.

Hantaran itu memberitahu bahawa Alyah telah menerima banyak mesej di Instagram yang mempersoalkan dirinya yang berada di Langkawi. Menjawab persoalan tersebut, beliau telah memberitahu alasannya berbuat demikian dan turut sertakan bukti berkaitan urusan rentas negeri.

Melalui caption:- “Assalam sejak saya berada di langkawi ni, mcm mcm Dm yg saya terima contoh DM seperti diatas.itu belum no yg tak kenal dgn tiada salam terus mki hamn saya persoal itu ini pasal SOP. Saya masih seorng penyanyi dan sy bekerja dibawah record saya sendiri.

sebagai peniaga musik saya harus mengeluarkan lagu bagi memastikan peniagaan ini berterusan. peniagaan musik ini bukan hanya pada halwa telinga sahaja. tapi pihak saya perlu juga mengeluarkan product dlm bentuk visual juga.” Alyah juga berkata, tujuannya ke Langkawi adalah atas urusan kerja.

“Pihak saya dan team like music sdn bhd ke langkawi kerana atas urusan kerja bagi menyiapkan MV terbaru saya #ThankyouALLAH. Apa yg di usulkan oleh anda yg mcm tak puas hati terhadap saya betul ia terjadi tapi kesemuanya atas pemintaan bagi menyiapkan MV terbaru saya ya.

Saya tk naik KAPAL utk suka suka dan tidak berkeinginan pon ke langkawi kalau setakat nak tukar tukar baju fesyen…sebelum saya dan team ke langkawi, Kami sedaya upaya menyediakan segala document perjalan juga surat kebenaran dari pihak berkuasa. Kalaulah saya TAK CERDIK juga, saya minta maaf.” Oleh itu, jelaslah bahawa Alyah tidak ingkar arahan merentas negeri tanpa alasan kukuh. Sementara itu, hantaran ini juga dihujani dengan pendapat orang ramai.

Semoga isu rentas negeri seperti ini tidak lagi menjadi perbalhan ramai.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Apam Pink Media

Sumber: HOTFM

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.