Baru je semalam Ds Vida bongkarkan keputusan hak jagaan ank. Sekali tiba tiba ank Ds Vida bagi tahu dia takut nak jumpa bapa kandung. Mengejutkan rupa rupanya ini puncanya.

Artis

Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini memutuskan bekas suami kepada jutawan kosmetik, Datuk Seri Hasmiza Othman atau dikenali sebagai Datuk Seri Vida gagal mendapatkan hak hadanah untuk bertemu dengan dua anaknya.

Dalam prosiding itu, Hakim Mahkamah Tinggi Syarie, Datuk Abu Bakar Abdullah Kutty mengarahkan Edlynn Zamilleen, 16, atau Cik B dan Muhammad Eric Zaquan, 14, atau lebih dikenali sebagai Kacak menghubungi bapa mereka, Mohd. Amin Yasin sekurang-kurang sebulan sekali.

Abu Bakar berkata, ia bertujuan mengelakkan ikatan silarutahim antara anak dengan bapa terputus. ”Mahkamah turut memberikan hak kepada kedua-dua beradik itu untuk membuat keputusan bertemu bapa mereka sekiranya sudah bersedia.

”Ibu (Datuk Seri Vida) tidak mempunyai hak untuk menghalang kedua-dua anak sekiranya bersedia untuk bertemu ayah mereka,” katanya. Dalam prosiding itu, Datuk Seri Vida diwakili peguam Nurul Shuhada Ab. Aziz manakala Mohd. Amin diwakili oleh peguam Mohd. Zaki Zainal Abidin dan Nik Mohamad Amin Nik Abdullah.

Selain Cik B dan Kacak, Mohd. Amin yang berkahwin dengan Datuk Seri Vida pada tahun 2000 turut dikurniakan dua lagi cahaya mata iaitu Muhammad Eddie Zuhdie dan Muhammad Edrie Zikrie. Bagaimanapun, Muhammad Eddie Zuhdie dan Muhammad Edrie Zikrie yang ketika itu masing-masing berusia 11 dan 10 tahun pergi menghadap illahi dalam kjdian kebkaran di rumah Datuk Seri Vida di Meru Hill di sini pada tahun 2013.

Mohd. Amin sah berpisah dengan Dr. Vida pada tahun 2008 iaitu selepas lapan tahun mendirikan rumah tangga. Sementara itu, Datuk Seri Vida ketika ditemui pemberita melahirkan rasa syukur dan lega diatas keputusan tersebut. Katanya, beliau tidak pernah menghalang dua cahaya matanya itu untuk bertemu dengan bapa mereka.

Sementara itu anak lelaki kepada Datuk Seri Dr. Hasmiza Othman atau Datuk Seri Vida, Muhammad Eric Zaquan, 14, mengakui takut untuk bertemu dengan bapa kandungnya sendiri iaitu Mohd. Amin Yasin,42. Dia yang lebih dikenali dengan panggilan Kacak mengakui masih memerlukan masa yang secukupnya sebelum bertemu ayahnya.

”Pengalaman ketika bersama satu masa dahulu membuatkan saya takut untuk bertemunya. ”Jadi perkara itu masih melekat dalam fikiran saya,” katanya pemberita di sini hari ini. Sementara itu, Cik B ketika ditemui pemberita berkata, dia sudah bersedia untuk menghubungi ayahnya itu seperti yang diputuskan oleh mhkamah.

”Mama, tidak pernah memaksa kami dalam membuat keputusan. Dia amat memberikan sokongan dalam membuat keputusan mengikut naluri kami,” katanya yang lega apabila perbicaraan pada hari ini berjalan lancar. Bapa kandung dua beradik itu, Mohd. Amin turut akur dengan keputusan mhkamah dan akan mengemukakan rayuan sekiranya kedua-dua anaknya itu tidak mengikut perintah mhkamah dengan menghubunginya pada masa akan datang.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : http://limauais.pw/2021/01/05/anak-vida-kacak-bapa-kandung/

Cik B Akan Hubungi Bapa Jika Dah Bersedia. Lama Menyepi Akhirnya Datuk Vida Dedahkan Keputusan Hak Jagaan Ank. Rupa Rupanya Hak Penjagaan Ank Tu Jatuh Pada Individu Ini.

USAHAWAN kosmetik, Datuk Seri Hasmiza Othman atau lebih dikenali sebagai Datuk Seri Vida meluahkan rasa syukur apabila hak penjagaan terhadap kedua-dua anaknya berpihak kepadanya. Menurut Vida, dia juga lega kes tersebut tidak berpanjangan dan menganggu emosi anak-anaknya iaitu Nur Edlynn Zamilleen, 16, atau lebih dikenali sebagai Cik B dan Eric Zaquan (Kacak), 14.

“Alhamdulillah, hak penjagaan hadanah dapat pada saya dan kes ini tidak dipanjang-panjangkan atas budi bicara hakim. Saya harap lepas ini jangan pula ada yang cakap Cik B dan Kacak derhka pula (sebab tidak mahu jumpa bapa).

“Hakim sendiri yang bertanyakan kepada Cik B dan Kacak dan memang saya tidak pernah menghalang untuk mereka berhubung dengan bapa mereka. “Saya sangat lega kerana keputusan ini tidak mengganggu emosi anak-anak. Saya harap lepas ini jangan pula ada yang cakap Cik B dan Kacak derhka pula (sebab tidak mahu jumpa bapa). “Yang bercakap memang sedap, tapi yang menghadapinya kami,” katanya.

Terdahulu pada pagi Isnin, Mahkamah Syariah Kota Bharu, Kelantan membuat keputusan mengenai tuntutan hak penjagaan anak ahli perniagaan itu yang difailkan oleh bekas suami, Mohd Amin Yasin pada November lalu.

Menerusi keputusan tersebut, Hakim Mahkamah Tinggi Syarie, Abu Bakar Abdullah Kutty memerintahkan bekas suaminya untuk tidak mengganggu kedua-dua remaja itu sekiranya mereka belum bersedia untuk berhubung dengan bapa mereka.

Vida turut menambah, dia tidak berniat untuk memutuskan hubungan hubungan di antara bapa dan anak, namun disebabkan konflik yang pernah melanda keluarga menyebabkan dia terpaksa melindungi anak-anaknya.

“Cik B dan Kacak boleh hubungi ayah mereka, bukan sebaliknya. Saya tak nak putuskan silaturrahim tapi anak-anak sendiri yang belum bersedia untuk berjumpa dengan ayah mereka atas sebab-sebab tertentu,” ujarnya. Sementara itu, Cik B berkata, dia dan Kacak akan menghubungi bapa sekiranya mereka sudah bersedia.

“Saya rasa lega kes ini sudah berakhir dan kalau saya dah bersedia, saya sendiri akan call ayah,” katanya. Datuk Seri Vida lega keputusan tidak menjejaskan emosi anak-anak. Pada 3 November lalu, Mohd Amin yang juga seorang peniaga diwakili peguam Mohd Zaki Zainal Abidin dan Nik Mohamad Amin Nik Abdullah memfailkan tuntutan hadanah iaitu hak lawatan, bermesra dan bermalam bersama anak-anak.

Mohd Amin sebelum ini menyatakan kali terakhir dia bertemu dengan anak-anaknya pada Mei 2018. Mohd Amin berkahwin dengan Vida pada tahun 2000 dan bercerai pada 2008. Mereka dikurniakan empat cahaya mata, namun anak pertama dan kedua mereka pergi menghadap illahi dalam kejadian rumah di Ipoh, Perak pada 3 Ogos 2013.

Perkongsian Kisah Hidup Cik B Masa Kecil Bongkar Perangai Sebenar Ayahnya

Disebabkan kisah ini mendapat perhatian ramai, ada yang berkongsikan ciapan oleh Cik B sendiri mengenai kisah hidupnya pada masa kecil. Walaupun thread ini telah di post pada hujung tahun 2019, namun ia seakan menjawab pertanyaan warganet mengenai sebab DSV bertindak menjauh daripada bekas suami.

“Masa CikB kecik CikB selalu kena dra dengan bibik CikB kena kurung kena pkl kena semua lah pastu masa CikB kecik ayah kandung CikB dra mama jugak pkul pkul sampai nak bkar rumah sebab mama tak kasi duit…ayah cikb kaki mbkkaki rpit semua kaki dia ada..”

“Ayah CikB  pulak selalu ugt mama nak ptng tangan abg CikB Kalau tak kasi duit..pastu ada satu hari tu ayah CikB bawak lari CikB ke rumah dia pastu mama pun ambil CikB balik rumah sampai gadh2 dgn ayah kandung CikB..” Walaupun mama dgn ayah CikB dah pisah setiap bulan dia mintak duit Tapi mama pun kasi jela.

Mama sebenarya dulu kena buang dgn mak mama sendiri pastu mok jah, abah ajit jaga mama..Tapi bila mama besar mama cari mak mama balik..” Ramai terkejut dengan perkongsian Cik B dan memberikan kata semangat kepadanya kerana beliau adalah seorang yang kuat.

Megharapkan Ds Vida Tak Bertemu Jodoh Lain. Mengejutkan Ini Punca Cik B Tak Perlukan Ayah. Rupa Rupanya Benda Ni Yang Pernah Terjadi.

Tidak melihat figura bapa sebagai individu yang diperlukan dalam kehidupannya kini, anak kepada usahawan terkenal Datuk Seri Vida iaitu Cik B berkata dia tidak rasa cemburu meskipun tidak mempunyai ayah.

Ujarnya, selama ini ibunya bersendirian yang berperanan sebagai bapa dan juga ketua keluarga sepanjang tempoh dia membesar. Katanya lagi, dia lebih selesa tiada bapa kerana boleh bermanja dengan ibunya. “Saya tak rasa pun tak ada ayah ni membuatkan saya cemburu dengan orang lain. Saya rasa lebih bagus tak ada ayah, saya boleh tidur dengan mama, boleh manja-manja dengan mama.

“Saya lebih selesa kalau tak ada ayah, sebabnya mama adalah mak, ayah, kakak dan kawan saya. Semua mama!” katanya kepada Gempak. Meskipun pernah mempunyai dua bapa tiri sebelum ini, namun Cik B tidak menganggap mampu memberikan kebahgiaan dalam keluarganya. Malah, Cik B berharap ibunya tidak akan bertemu jodoh lain.

“Bila ada bapa tiri, saya dah rasa saya tak perlukan ayah. Saya tak boleh tidur dengan mama. Mama kurang bagi perhatian kepada saya dan lebihkan ayah tiri saya. Bercuti pun mereka berdua. “Dengan usia mama sekarang, saaya harap mama tidak bertemu jodoh lain. Teman hidup mama adalah saya. Tambah pula berdasarkan pengalaman sebelum ini, mama dah lalu macam-macam. Full stoplah!” katanya.

DSV sebelum ini pernah mendirikan rumah tangga dengan usahawan Fairuz Ahmad Zainuddin selama tiga tahun namun berpisa pada April 2017. Vida juga pernah dua kali berkahwin sebelum itu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: rotikaya

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Kecoh Tentang Cik B Tergedik Gedik Nak Kan Lelaki Kacak. Sekali Cik B Tampil Bagi Respon Win Buat Warganet Terkedu. Selamba Je Dia Boleh Bagi Respon Macam Ni.

“Tak mungkin Aniq mahukan saya, mesti dia pilih teman wanita yang cantik,” demikian pengakuan jujur anak jutawan kosmetik, Datuk Seri Vida iaitu Cik B berhubung gosip yang mendakwanya menjalinkan hubungan cinta dengan pelakon baharu, Aniq Suhair.

Aniq, 20, dan Cik B, 15, menjadi tumpuan bergandingan sebagai pasangan kekasih dalam drama bersiri, Lelaki Lingkungan Cinta terbitan Zeel Production hingga menimbulkan andaian menjalin hubungan cinta. Cik B berkata, dia sedar diri dan berpijak kepada bumi nyata pada saat dikaitkan dengan finalis Hero Remaja 2020 itu.

“Hakikatnya, tiada apa-apa yang berlaku antara kami. Saya menganggap Aniq lebih kepada rakan kerja dalam arena seni. Lagipun, kami baru bertatih dalam dunia lakonan. “Secara kebetulan, kami menjadi pasangan kekasih dalam drama arahan Emi Suffian itu. Jadi, tak salah kami saling mengusik dalam media sosial. Hubungan tak lebih daripada seorang kawan.

“Bagaimanapun, ada yang menganggap kami menjalin hubungan serius,” katanya kepada BH Online. Cik B atau nama sebenarnya, Nur Edlynn Zamileen Muhammad Amin berkata, dia juga mendapat kritikan apabila gosip berkenaan bertebaran.

“Jujurnya, saya sudah terbiasa berdepan dengan kritikan sejak dahulu lagi. Sebelum ini, fizikal dan warna kulit saya pernah dipersendakan. Inikan pula digosip dengan pelakon berwajah jambu seperti Aniq. “Warganet mengkritik saya ‘feeling’ dan tergedik-gedik mahukan lelaki kacak. Malah, ada yang hina saya tak layak menerima cinta atau bercinta dengan lelaki tampan.

“Saya sedar diri ini, saya bukannya datang dengan pakej cantik. Saya tak pernah fikir soal perasaan, selama ini. Saya pernah merasakan tak perlu lelaki dalam hidup. Mama pun sudah membuktikan boleh hidup selepas dikecewakan lelaki,” katanya.

Bagaimanapun, Cik B berkata, dia masih sedar fitrah hidup memerlukan pasangan, cuma terlalu muda untuk bercinta. Baru-baru ini hangat diperkatakan gosip mengenai anak jutawan kosmetik Datuk Seri Vida iaitu Cik B dikatakan sudah mempunyai kekasih, pelakon baru, Aniq Suhair mengakui hubungan mereka rapat sejak berlakon bersama.

“Cik B Seorang Yang Sweet, Baik Hati & Sopan Santun”

Menurut pelakon berusia 20 tahun yang juga pelakon Lelaki Lingkungan Cinta, dia selesa berkawan dengan Cik B kerana keikhlasan yang ditunjukkan oleh gadis berusia 15 tahun itu. Malah, Aniq menyifatkan Cik B seorang yang baik hati dan sopan santun.

“Kamu mula kenal dan berkawan sejak penggambaran drama Lelaki Lingkungan Cinta. Memandangkan kami banyak babak bersama, jadi daripada situlah kami mula berkawan rapat. “Walaupun Cik B nampak pendiam tapi sebenarnya di set penggambaran dia suka bergurau. Contohnya dia pick up line dan saya suka berbalas pick up line dengan dia.

“Sejujurnya saya selesa berkawan dengan Cik B kerana dia seorang gadis yang sweet, baik hati, sopan santun dan mudah bergaul,” katanya. Mengulas mengenai stataus Cik B memberitahu dia sudah berpunya dan berkongsi beberapa gambar bersama, Aniq minta peminat tidak ambil serius kerana ia hanyalah gurauan sesama teman.

“Saya harap orang luar tidak lihat perkongsian itu secara serius. Semua tahu Cik B masih lagi belajar dan saya pun baru melangkah masuk dalam industri ini. “Posting di laman sosial itu hanya gurauan sahaja, tapi tak sangka pula ramai yang ambil serius sehingga ada yang tuduh saya bukan-bukan. Sejujurnya kami memang selalu bergurau dan berborak macam-macam topik,” katanya.

Sumber: Berita Harian

Sekali Lagi Cik B Diperlekehkan Oleh Warganet Gara Gara Bentuk Badan. Akhirnya Cik B Tampil Bagi Komen Padu Buat Warganet Terkedu.

Pelakon muda Cik B tampil menempelak tindakan segelintir warganet yang agresif di media sosial. Baru-baru ini, Cik B sekali lagi mendapat komen berbaur sinis yang memperlekehkan bentuk badan dan paras rupanya. Malah, pengguna terbabit turut mengaitkan kekayaan keluarga Cik B dengan memintanya untuk menguruskan badan dan mencantikkan wajah.

Tulis pengguna berkenaan; “Duit banyak, pergilah kuruskan badan, cantikkan muka. Itu pun nak ajar. B*d*h.” Bagaimanapun, Cik B tampil menjawab ciapan berkenaan dengan menjelaskan dia selesa dengan tubuh badannya sekarang.

“Cik B suka muka dan badan Cik B yang sekarang,” jawabnya ringkas. Kematangan Cik B itu meraih pujian warganet dan menganggap tidak perlu untuk menghakimi bentuk badan dan paras rupa seseorang. “Muka dah manis dan badan kalau Cik B sihat tak da apa-apa penyakit okey, as long as Cik B happy thats good.. Dont listen or pay attention to negative talk, unless advice by professional,” tulis seorang pengguna.

“Kalau ikutkan kekayaan Cik B dgn Dato Vida ni, setakat nak kuruskan badan cantikkan muka macam si bdh tu cakap, sebelah mata ja bro. tapi sebab dia ada kecantikan dia sendiri, tak perlu pun dia nak buat semua tu,” tambah pengguna lain pula. Warganet lain juga menyokong pendirian Cik B dan meminta agar tidak melayan komen sebegitu lagi.

Sumber : GEMPAK

Tergamam Bila Cik B Muat Naik Foto Tengah Bersanding. Baru Kecoh Cik B Ada Kekasih Tapi Kali Ini Warganet Terkedu Bila Tengok Cik B Dah Kahwin Dengan Lelaki Kacak.

Baru-baru ini hangat diperkatakan gosip mengenai anak jutawan kosmetik Datuk Seri Vida iaitu Cik B dikatakan sudah mempunyai kekasih, pelakon baru, Aniq Suhair mengakui hubungan mereka rapat sejak berlakon bersama.

Menurut pelakon berusia 20 tahun yang juga pelakon Lelaki Lingkungan Cinta, dia selesa berkawan dengan Cik B kerana keikhlasan yang ditunjukkan oleh gadis berusia 15 tahun itu. Malah, Aniq menyifatkan Cik B seorang yang baik hati dan sopan santun.

“Kamu mula kenal dan berkawan sejak penggambaran drama Lelaki Lingkungan Cinta. Memandangkan kami banyak babak bersama, jadi daripada situlah kami mula berkawan rapat. “Walaupun Cik B nampak pendiam tapi sebenarnya di set penggambaran dia suka bergurau. Contohnya dia pick up line dan saya suka berbalas pick up line dengan dia.

“Sejujurnya saya selesa berkawan dengan Cik B kerana dia seorang gadis yang sweet, baik hati, sopan santun dan mudah bergaul,” katanya. Mengulas mengenai stataus Cik B memberitahu dia sudah berpunya dan berkongsi beberapa gambar bersama, Aniq minta peminat tidak ambil serius kerana ia hanyalah gurauan sesama teman.

“Saya harap orang luar tidak lihat perkongsian itu secara serius. Semua tahu Cik B masih lagi belajar dan saya pun baru melangkah masuk dalam industri ini. “Posting di laman sosial itu hanya gurauan sahaja, tapi tak sangka pula ramai yang ambil serius sehingga ada yang tduh saya bukan-bukan. Sejujurnya kami memang selalu bergurau dan berborak macam-macam topik,” katanya.

Sejak akhir-akhir ini, anak perempuan kepada usahawan kosmetik, Datuk Seri Vida iaitu Cik B terus menjadi bualan hangat warganet selepas bergelar pelakon. Terdahulu, dikatakan Cik B kini sudah mempunyai teman lelaki, iaitu seorang jejaka kacak apabila dia memuat naik gambar kekasih hatinya menerusi Insta Story berserta kapsyen ‘with my fav person’.

Cik B dah kahwin?

Terbaru, kecoh lagi apabila Cik B memuat naik foto bersama jejaka yang didakwa sebagai kekasih hatinya di Instagram, mengenakan busana pengantin. Bagaimanapun, gambar tersebut mungkin sedutan daripada babak drama yang sedang dilakonkan oleh Cik B, iaitu Lelaki Lingkungan Cinta yang ditayangkan di TV3.

Sweetnya Cik B dan pasangan. Namun, foto Cik B sedang bersanding itu telah menarik perhatian ramai, dan mengundang pelbagai reaksi daripada warganet yang teruja melihat anak usahawan kosmetik itu ‘berkahwin’. Apa kata anda?Kongsikan bersma kami

Lepas Kecoh Tentang Ds Vida Dan Bekas Suami Kali Ni Giliran Cik B Pula Bersuara. Katanya Tak Kisah Kalau Abah Nak Jumpa Tapi Dengan Syarat. Rupa Rupanya Ini Syarat Yang Cik B Tetapkan.

Anak kepada usahawan kosmetik popular Datuk Seri Vida (DSV), Cik B tidak mempunyai masalah untuk bertemu dengan bapa kandungnya, Mohd Amin Yasin. Cik B atau nama sebenarnya Nur Edlynn Zamilleen, 15, berkata, dia cuma berharap bapanya yang dipanggil ‘abah’ itu benar-benar sudah berubah.

“Saya tak ada masalah nak jumpa abah, tapi untuk bermalam macam yang dinyatakan dalam tuntutan Hadhanah tu, mungkin tidak kot. “Sebab saya akan rasa awkward kalau bermalam dengan abah, sebab tak biasa kan…Insya-Allah, kalau abah nak berjumpa saya okay sahaja.

“Cuma satu, saya harap sangat abah benar-benar sudah berubah dan kalau dia dah berubah, buktikanlah kepada saya dahulu. “Tak mahulah macam dulu, jumpa saya tapi lepas tu suruh minta duit kat mama,” katanya.
Tambah Cik B lagi, dia hanya mengetahui mengenai tuntutan dibuat bapanya selepas diberitahu oleh salah seorang kakitangan DSV.

“Memang staff mama yang beritahu dan reaksi saya masa tu macam blur dan tanya kat mama. Mama pula memang sangat tenang mengenai berita tersebut. “Bila tengok mama tenang, saya pun tak tertekan. Asalkan mama happy, saya dan Kacak pun happy. Saya tengok mama tak fikir sangat tentang benda tu, lagi pun dia sibuk dengan kerja sampai tak ada masa nak fikir benda-benda lain,” kata Cik B positif.

Mengulas mengenai kritikan warganet terhadap bapanya, Cik B berkata dia tidak marah kerana tidak membaca komen negatif. “Saya tak marah sebab saya tak baca komen negatif, saya just let it be. Cuma mungkin saya rasa marah pada diri sendiri sebab pernah tulis dekat Twitter tentang masalah keluarga yang sepatutnya menjadi privasi.

“Disebabkan itu ramai yang mengungkit dan korek balik kisah lalu. Saya tak ada rasa apa-apa pun, tapi warganet yang tertekan. “Mereka ambil berat tentang saya, tak apalah…Saya okay tak ada trauma, cuma mungkin kesan tersebut lebih kepada diri mama.

“Mama yang lalui kisah perit dalam hidupnya dulu,” katanya ketika dihubungi Gempak. Dalam perkembangan lain, Cik B baru sahaja selesai menjalani penggambaran untuk telemovie Puteri Felora yang bakal ditayangkan di Astro Ceria pada Januari 2021.

Pada Selasa lalu, Mohd Amin yang diwakili peguamnya, Mohd Zaki Zainal Abidin dan Nik Mohamad Amin Nik Abdullah memfailkan tuntutan hadhanah (hak lawatan, bermesra dan bermalam) bersama anak-anak di Mahkamah Syariah Kota Bharu, Kelantan.

Takut Untuk Jumpa Ayah. Setelah Sekian Lama Menyepi Akhirnya Cik B Tampil Bongkarkan Kisah Hidup Dia Masa Kecik. Rupa Rupanya Ini Punca Nya.

Kalau sebut sahaja nama usahawan terkenal Dato Seri Vida (DSV) pasti ramai yang tahu DSV ada dua orang anak Cik B dan Kacak yang sering dibawa ke mana sahaja sehingga dikenali oleh warganet. Salah seorang anak DSV yang lebih mesra dipanggil Cik B pernah membuat pengkongsian di laman Twitter mengenai kisah hidup dia semasa kecil.

CiK B atau nama sebenar Edlynn Zamilleen Muhammad Amin, 14, telah menceritakan kisah hidup dia semasa kecil dan secara tidak langsung membuatkan warganet sebak. Cik B menceritakan bahawa masa kecil dia pernah di kasari dan di dra oleh pembantu rumahnya. Dia pernah di kasari dengan menggunakan buluh.

Namun begitu, dia tidak mengadu akan perbuatan pembantu rumah tersebut kepada ibunya kerana bimbang akan dimarahi. Namun, bagai tupai jatuh ke tanah. Kelakuan pembantu rumah tersebut kantoi apabila DSV melihat rakaman cctv dimana dia sedang mengasari Cik B. Terkejut dengan pebuatannya itu, lantas DSV memecat pembantu rumah tersebut.

Lebih menyedihkan apabila Cik B ada menceritakan tentang sisi gelap ayahnya sendiri. Dia mengatakan bahawa ayahnya sering mengasari DSV meminta wang. Jika tidak diberi, Cik B pula yang di ugt untuk di ptg tangannya.

Tambahnya lagi, ayahnya pernah mengugr untuk mmbkr rumah mereka jika tidak di berikan duit. Rata-rata warganet terharu apabila membawa thread yang ditulis oleh Cik B ini. Sebelum tragedi hitam menimpa DSV apabila dua orang puteranya pergi menghadap illahi disebabkan rumah terlibat dalam kejadian tak diingini. Eddie Zuhdi Mohd Amin, 11, dan adiknya Edrie Zikrie, 10, ditemui di bilik mandi. Kej4dian berlaku sekitar 7 tahun yang lalu.

Tidak di nyatakan dengan jelas Bapa yang mana sanggup berbuat demikian kepada Cik B dan DSV. Tapi dalam kes terkini melibatkan DSV dan bekas Suami pertama, DSV ada menyebut yang Cik B dan Kacak sendiri takut untuk berjumpa dengan bapa mereka

Usahawan kosmetik, Datuk Seri Dr Hasmiza Othman atau Datuk Seri Vida tidak pernah menghalang dua anaknya, Edlynn Zamilleen, 15, atau Cik B dan Muhammad Eric Zaquan,13, atau lebih dikenali sebagai Kacak untuk bertemu bapa mereka.

Vida ketika dihubungi berkata, bagaimanapun Cik B dan Kacak yang tidak mahu berjumpa dengan bapa mereka kerana takut. “Saya tak pernah halang, tapi mereka yang tak mahu berjumpa kerana takut. Buat masa ini, untuk keselamatan Cik B dan Kacak, lebih baiklah tak payah jumpa,” katanya kepada Harian Metro.

Ditanya kenapa Cik B dan Kacak takut berjumpa bapa mereka, Vida enggan mengulas lanjut. “Saya tak mahu besarkan cerita, lebih baik saya diam saja. Selama ini pun, dia ada menghubungi pembantu peribadi saya meminta wang,” katanya.

Terdahulu, bekas suami Vida iaitu Mohd Amin Yasin, 42, menerusi peguamnya, Mohd Zaki Zainal Abidin dan Nik Mohamad Amin Nik Abdullah memfailkan tuntutan hadhanah (hak lawatan, bermesra dan bermalam) dengan dua anak, Cik B dan Kacak di Mahkamah Syariah Kota Bharu, Kelantan, hari ini.

Vida berkata, dia hanya mengetahui tuntutan bekas suaminya itu menerusi media, hari ini. Mengulas mengenai sebutan semula kes yang ditetapkan mahkamah pada 25 November ini, Vida berkata, dia perlu berbincang dengan peguamnya dulu.

Mohd Amin mendakwa kali terakhir dia bertemu dua anaknya itu pada Mei 2018 di ibu pejabat Vida Beauty Sdn Bhd di Ipoh, Perak dan perjumpaan itu hanya 15 minit sahaja. Katanya, dia amat merindui dua anaknya itu dan hanya mengetahui perkembangan terkini mereka melalui media sosial dan televisyen.

Mohd Amin berkahwin dengan Vida pada 2000 dan mereka dikurniakan empat anak iaitu Muhammad Eddie Zuhdie, Muhammad Edrie Zikrie, Edlynn Zamilleen dan Muhammad Eric Zaquan. Namun, dua daripada anak mereka pergi menghadap illahi pada 2013. Mohd Amin dan Vida berpisah pada 2008 selepas lapan tahun mendirikan rumah tangga.

Diharapkan Cik B bila sudah besar akan menjadi sekuat ibunya DSV. Berikut sedikit info mengenai Cik B Nur Edlynn Zamilleen Muhammad Amin atau nama popularnya, Cik B merupakan anak kepada pengasas produk kosmetik, Datuk Seri Dr. Hasmiza Othman atau lebih dikenali sebagai Datuk Seri Vida (DSV).

Beliau menempa populariti kerana sering menghasilkan video-video kreatif hingga mengumpul peminat yang tersendiri di laman sosial Instagram miliknya, @cikb_havoc66. 1. Nama sebenarnya, Nur Edlynn Zamilleen bin Muhammad Amin.

2. Lebih mesra disapa dengan nama panggilannya, Cik B. 3. Lahir pada 19 Mei 2005. Kini berumur 15 tahun (2020). 4. Anak kepada pasangan Muhammad Amin (bapa) dan Datuk Seri Dr. Hasmiza Othman atau Datuk Seri Vida (ibu).

5. Menggunakan media sosial Instagram atas nama @cikb_havoc66 yang sehingga kini sudah mencatatkan lebih 470,000 pengikut. Diminati ramai kerana perwatakan dan gaya hidupnya yang ‘sempoi’. Menyifatkan dirinya sebagai seorang yang peramah. Suka mendengar muzik, menyanyi rap dan membuat magik. Meminati bidang kreatif. Penyokong kelab bola sepak, Real Madrid. Gemar melayan para peminat di laman sosial. Tidak gemar bersolek walaupun sering dipaksa ibu! Menggalas peranan sebagai CEO seawal usia 14 tahun.

Sumber: Lobak Merah, Cikb Havoc

Cik B Muat Naik Foto Ootd Terbaru. Kali Ni Cik B Berjaya Buat Orang Ramai Tergamam Bia Tahu Harga Barang Yang Dia Pakai Tu.

Nur Edlynn Zamilleen Muhammad Amin atau nama popularnya, Cik B berjaya membuat orang ramai tergamam dengan outfit of the day yang bernilai lebih RM100,000 – daripada topi yang berharga RM100.00 lebih kepada jam tangan yang menyamai harga sebuah kereta.

Pada 2 November lalu, Cik B telah berkongsi gambarnya bergaya dengan baju kemeja warna biru di laman Twitter dan Instagram miliknya. Sejak itu, warganet tampil berteka teki dengan harga dan nilai setiap barangan yang diperagakan oleh Cik B.

Tidak mahu warganet terus tertanya-tanya, Cik B tampil menjelaskan nilai setiap barangan yang dipakai olehnya di laman Twitter – Topi TNTCO bernilai RM160.00, cincin berjenama Gucci bernilai RM5,500, jam tangan Omega bernilai RM85,000, beg tangan berjenama Louis Vuitton berharga RM13,000, kasut Nike Air bernilai RM1,300 dan cincin emas bernilai RM13,500. Jika dicampur, ia mencecah sehingga RM118,460.

Kebanyakan warganet tergamam dengan pendedahan Cik B, ada sebahagian daripada mereka yang menyatakan bahawa harga cincin Cik B menyamai harga motosikal mereka. Manakala yang lain pula bergurau dengan meminta untuk bekerja dengan Cik B.

Terdahulu, Cik B dikritik oleh orang ramai apabila mengenakan fesyen yang pelik, namun dakwaan itu ditepis oleh ibunya, Dato Vida. Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Kredit: TheVocket.com

Like Page Kami Juga Di Facebook @Apam Pink Media

Sedih Sebab Ayah Kandung Tak Dapat Jumpa Cik B Dan Kacak. Individu Ini Sampai Sanggup Pergi Mahkamah. Tergamam Hanya Permintaan Ini Yang Beliau Harapkan Dari Ds Vida.

KOTA BHARU – Bekas suami pertama usahawan kosmetik, Datuk Seri Dr. Hasmiza Othman atau Datuk Seri Vida mengatakan dia dihalang berjumpa dua anaknya, Edlynn Zamilleen, 15, atau Cik B dan Muhammad Eric Zaquan,13, atau lebih dikenali sebagai Kacak.

Mohd. Amin Yasin, 42, mendkwa, kali terakhir dia bertemu dua orang anaknya itu pada bulan Mei 2018 di ibu pejabat Vida Beauty Sdn. Bhd. di Ipoh, Perak dan perjumpaan itu berlangsung hanya selama 15 minit. Menurutnya, dia mengakui bahawa amat merindui kedua-dua anaknya itu dan hanya mengetahui perkembangan terkini mereka melalui media sosial dan televisyen.

“Sebagai bapa, saya amat rindukan mereka. Saya tidak mahu hak penjagaan. Cukup sekadar dibenarkan untuk bertemu mereka berdua dalam tempoh yang slngkat. “Sebelum ini, saya ada menghubungi Cik B dan Kacak, namun tidak berjawab. Saya tidak pasti sama ada mereka sudah menukar nombor telefon atau sengaja tidak mahu mengangkat panggilan,” katanya ketika ditemui pemberita di Kompleks Mahkamah Syarlah di sini hari ini.

Susulan daripada itu, Mohd. Amin selaku plaintif telah memfailkan tuntutan hadhanah iaitu hak lawatan, bermesra dan dan bermalam untuk bertemu kedua-dua anaknya itu daripada Datuk Seri Vida sebagai dfendan dua minggu lalu di Mhkamah Syarlah di sini. Mohd. Amin diwakili oleh Peguam Mohd. Zaki Zainal Abidin dan Nik Mohamad Amin Nik Abdullah.

Bagaimanapun, Datuk Seri Vida,49, tidak hadir dalam prosiding hari ini. Mohd. Amin dalam llnangan air mata turut mendkwa, sebelum ini, dia hanya bertemu kedua-dua anaknya itu di kawasan pagar rumah Datuk Seri Vida di Meru, Ipoh atau di pusat beli-belah beberapa bulan sekali jika rindukan Cik B dan Kacak.

“Dalam pengetahuan saya, mereka (Cik B dan Kacak) masih mengenali saya. Dalam pertemuan sebelum ini, mereka akan memeluk saya dan masih mengenali bapa kandung mereka. “Itu sudah cukup buat saya. Bertemu dengan mereka sudah membuatkan saya gembira. Jika teringatkan mereka, hanya linangan air mata dan kenangan-kenangan lama kami bersama sebagai pengubat rindu,” ujarnya sebak.

Mohd. Amin berkahwin dengan Datuk Seri Vida pada 2000 dan mereka dikurniakan empat orang cahaya mata iaitu Muhammad Eddie Zuhdie, Muhammad Edrie Zikrie, Edlynn Zamilleen dan Muhammad Eric Zaquan. Bagaimanapun, Muhammad Eddie Zuhdie,11, dan Muhammad Edrie Zikrie,10, pergi menghadap illahi dalam kejadlan tak diingini di rumah Datuk Seri Vida di Meru Hill, Ipoh tiga hari sebelum menyambut Hari Raya Aidilfitri pada tahun 2013.

Mohd. Amin sah berpisah dengan usahawan kosmetik itu pada tahun 2008 iaitu kira-kira lapan tahun mendirikan rumah tangga. Dia yang kini seorang peniaga gerai makan di Kampung Pasir Senor, Machang sudah berkahwin dengan Wan Rahimah Wan Abd Rahman,53, pada bulan November dua tahun lalu.

Sementara itu, Hakim Mhkamah Tinggi Syarle, Datuk Abu Bakar Abdullah Kutty dalam prosiding pengurusan kes menetapkan 25 November ini sebagai sebutan semula kess. Menurut Abu Bakar, beliau tidak akan membuat sebarang keputusan hari ini sehingga mendengar dan dihadiri kedua-dua belah pihak. Tambahnya, beliau juga mengarahkan kedua-dua anak plalntif dan defendan turut hadir dalam prosiding tersebut.

Sumber : KosmoOnline/IGDSVida

Terkini Cik B Jadi Buah Mulut Warganet Gara Gara Imejnya. Sampai Ada Yang Minta Dato Vida Ambil Perunding Imej Untuk Cik B. Sekali Cik B Bersuara Memang Win Habis.

Usahawan muda Cik B atau nama sebenarnya Nur Edlynn Zamileen Muhammad Amin, 15, jadi perhatian wargamaya apabila gaya pemakaiannya menerima teguran ramai. Menerusi laman sosial Instagram, ibunya Datuk Seri Vida (DSV) berkongsi foto terbaru anaknya itu untuk tatapan peminat.

“Tengoklah OOTD (outfit of the day) Cik B. Separuh-separuh dah. Hip hop + gils + bling dah,” tulis DSV di ruangan kapsyen. Menerusi perkongsian itu, Cik B mengenakan dress kuning yang dibutangkan senget di tengah dengan inner bewarna putih serta bercelana hitam. 

Tambah menarik, Cik B turut menggayakan beg berjenama mewah Christian Dior yang dipakai di bahagian depan.  Malah, Cik B turut tinggalkan ulasan tentang fesyennya di ruangan komen foto tersebut. 
“Yang tak tahu ni fesyen apa, ni fesyen ‘suka hatiku lah’,” balas Cik B. 

Menjengah ke ruangan komen, ramai yang memberikan teguran tentang imej pilihan Cik B.  Namun, tidak kurang juga ada yang memuji pemakaian Cik B dan meminta dia untuk jadi diri sendiri. “Tiba-tiba nampak gambar ni di feed, speechless. Kesian pun ada,” komen seorang wargamaya.

“Nakal molek Cik B. Takpe Cik B, pelan-pelan. Ada duit semua boleh. Nanti dah dewasa cantik molek la tu,” sokong seorang wargamaya. “OMG, dia perlukan perunding imej dalam kadar segera,” tegur seorang wargamaya.
“Pakai macam orang ramai

ramai dah la, jangan pelik pada orang, sedih tengok,” kata seorang wargamaya. “Datuk, upahlah penata gaya untuk Cik B,” luah seorang wargamaya lagi. Sehingga kini, foto tersebut telah menerima hampir 30,000 tanda suka daripada warga Instagram. 

Tular Tentang Seorang Remaja Perempuan Yang Bawa Kereta Tanpa Lesen Sama Macam Cik B. Setelah Sekian Lama Mendiamkan Diri Akhirnya Dato Seri Vida Tampil Bagi Respon Pada Buat Warganet Terkedu.

Usahawan kosmetik tersohor, Datuk Seri Vida tampil memberi perjelasan mengenai video yang sedang tular ketika ini. Menurut Vida atau lebih mesra disapa DSV, video berkenaan adalah video lama ketika dia menghadiahkan anak perempuannya Cik B sebuah kereta jenama Mercedes Benz.

“Itu video lama sekitar tahun 2017 atau 2018.  “Cik B dapat hadiah kereta pada hari jadi dia,” katanya ketika dihubungi Gempak. Ditanya mengenai laporan polis yang dibuat susulan tindakan remaja tersebut memandu tanpa lesen, DSV menjelaskan dia tidak tahu mengenai hal tersebut.

“Jadi kes polis ke? Saya tak tahu. “Itu video lama jadi saya harap orang tak sebarkan infomasi yang tidak betul,” katanya. Terdahulu, video berdurasi 33 saat itu kecoh di media sosial dan dipercayai dirakam di kawasan Meru Hills, Ipoh Perak.

Menerusi wajah remaja berkenaan, ada yang mendkwa individu berkenaan mirip Cik B atau nama sebenarnya Nur Edlynn Zamilleen Muhammad Amin. Sementara itu, menerusi laporan Mstar, Polis kini sedang mengenal pasti identiti remaja perempuan di dalam video berkenaan.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner A Asmadi Abdul Aziz berkata, video berkenaan memaparkan seorang remaja perempuan sedang memandu sebuah kereta, namun model dan nombor pendaftaran tidak dapat dikenal pasti. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: GEMPAK

Mengejutkan Cik B Tetiba Upload Rakaman Yg Dia Tengah Hisap Rokok Di Laman Ig Nya. Tergamam Ini Yg Dato Seri Vida Lakukan Bila Dpt Tahu Tentang Kelakuan Anknya Itu.

Usahawan kosmetik Datuk Seri Hamiza Othman atau Datuk Seri Vida (DSV) terkejut melihat aksi anak sulungnya, Cik B yang sedang menghisap vape. DSV telah memuat naik video aksi tersebut di laman Instagram miliknya, @datoserivida.

“Cik B hisap vape? Macam ye ye jer.. Muka sikit punya feeling… Tapi yang penting… Cik B dah berjinak jinak dgn foundations… Kreatifnya dia punya imaginasi… Kejut mama tengok,” tulis DSV. Menerusi video tersebut, DSV merakam aksi Cik B yang kononnya sedang menghisap vape.

Objek yang sedang dihisap oleh Cik B merupakan sebotol bedak asas yang menyerupai bentuk vape. Selepas melakukan aksi menghisap ‘vape’, Cik B melakukan silap mata dan mengeluarkan kapas dari mulutnya. Di akhir video, Cik B mencalitkan bedak asas tersebut ke tangan dan menyapu bedak itu ke muka.

Aksi lawak Cik B nyata menghiburkan hati warganet, terutamanya pengikut laman Instagram DSV. Cik B sering melakukan video-video kreatif dan mengumpul peminat tersendiri di laman Instagram miliknya, @cikb_havoc66 yang kini mengumpul lebih 95,000 pengikut. Sebelum ini, Cik B pernah menghasilkan video kelakar berkenaan dengan topik jejaka yang ingin menghampiri ibunya.

Foto: Instagram @datoserivida

Artikel lain : Mana ada rappers pakai macam ni. Tergamam Dato Vida belanja gambar Cik B yg cun melecun.

Ramai mungkin sudah melihat gambar cover hadapan majalah Nona yang viral baru-baru ni, menampilkan Cik B iaitu anak kepada Dato’ Seri Vida kelihatan lebih feminin dan berpenampilan vogue dengan dress lip lapnya. Foto muka hadapan majalah ni obviously mendapat pujian ramai warganet,

yang mana rata-rata suka dengan rupa Cik B yang baru ni. Bukan saja warganet tau yang teruja, DSV sendiri pun apatah lagi siap kongsikan gambar tu di ig!  “Hambekkk… mana makcik bawang yang selalu dok kutuk Cik B?” 

Menerusi perkongsiannya, sebagai ibu yang berbangga dengan perubahan anak, DSV mempersoal kritikan orang ramai selama ini terhadap Cik B yang rata-rata mengatakan anaknya itu tidak reti berfesyen, berkulit gelap dan kurang feminin.

Namun penampilan Cik B dalam cover Nona ni ternyata berbeza malah dia kelihatan lebih classy dan vogue tau! “Cik B dah improve banyak. Berkat sokongan semua. Dari sangat pemalu, tak yakin diri….” tulis Dato’ Seri Vida. “Inilah pertama kali Cik B menyarung dress lip lap”

Dalam pada itu, managing editor bagi majalah Nona, Kiffy Razak juga sempat berkongsi gambar Cik B dan DSV dari sisi lain sambil memberitahu yang inilah kali pertama anak muda yang masih di bangku sekolah ni menyarung baju lip lap tersebut tau!

Yelah kan sebelum ni Cik B macam rappers sikit. Mana nak pakai dress…  So ada yang masih nak kutuk Cik B lagi tak? Siapa kata Cik B tak lawa? Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami.Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:Lobak Merah

Artikel lain : Nak jadi pm sangatkan. Terkejut Dato Seri Vida selamba membahan Dato Aliff yg menyibuk dgn kehidupan org. Nak jadi wartawan sangat.

Sebelum ini tak selesai lagi isu ‘live’ dengan isteri Abam, kali ini Datuk Aliff Syukri menerusi laman Facebook katanya sedang mencari jalan bagaimana dia boleh menemuramah dua individu penting negara iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ekoran itu, usahawan terkenal, Datuk Seri Vida atau mesra disapa DSV memuat naik sebuah video ‘mengkritik’ tindakan Datuk Seri Aliff Syukri. Video tersebut dikongsi menerusi sebuah entri di akaun Instagram miliknya buat tatapan ramai.

DSV menunjukkan potongan ayat Aliff meminta cadangan sama ada dia harus menemu bual Tun M ataupun Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengurangkan kerisauan orang ramai terhadap isu politik yang sedang melanda. DS Vida: PESAL KO PULAK YG TERHEGEH NI??!! Adoi sedeyhhh weh…Nak jadi apa ni si Dato Aliff oii?? Staro diva saya pun

Masih waras.. sedar diri lagi. Bukan nk menyibok Tapi duk diam diam la, ASYIK NAK JAGA DALAM KAIN ORANG jerr ,Hu hu kadang kadang sy kena tegur jugak Bnda macam ni Sbb tak pasai pasai orang samakan saya Dgn dato aliff @aliffsyukriterlajaklaris 

Sayang sayang. Cer citer… Asal ada viral jer nk live Nak menempel ni?? PM IKAT TEPI JER LAA – Ha ha.. Jangan marahh yerr, Gurau jerr @aliffsyukriterlajaklaris. Jawab jgn tak jawab Sentap jgn tak sentap yerrr.. hu hu muah . JANGAN CEPAT KOYAK YE.. NAK JADI PM KAN.. NAH PM IKAT TEPI.WARTAWAN CNN JANGAN HAWAUU YE.

Aliff Syukri, banyak lah kau punya hal, nak jadi ‘wartawan CNN’, nak buat live interview Tun M atau Datuk Seri Anwar? Tutuplah CNN TV, lepas tu nak jadi Perdana Menteri? Berniaga sudahlah! Banyaknya cita-cita, nak jadi wartawan, nak jadi Perdana Menteri. Apa yang awak cari lagi dalam hidup awak lagi ya? Semua dah ada, berniaga dah berjaya, duit banyak, kepuasan apa lagi awak cari?” kata DSV dalam video tersebut.

Jangan marah ya, gurau je @aliffsyukriterlajaklaris jawab jangan tak jawab, sentap jangan tak sentap ya,” tulis DSV di ruangan kapsyen.Namun begitu, kecaman DSV tidak kelihatan terlalu serius kerana teguran itu disampaikan dalam bentuk gurauan. Menjengah ruangan komen, rata-rata warganet tinggalkan respon berbentuk jenaka, ada juga yang mengatakan cadangan temu bual itu tidak ditulis oleh Aliff, sebaliknya hanya ‘troll’ dari warganet.

Sebelum ini, gelagat DS Aliff Syukri dan DS Vida yang berbalas video, berkenaan tips serta cara betul untuk membela ikan dalam skala besar untuk sebuah kolam. Ceritanya bermula bila ratusan ikan dari spesis kelah emas yang dibela oleh Aliff Syukri dilihat telah tiada disebabkan kekurangan oksigen.

Dato Seri Vida telah berkongsi video tentang cara untuk membela ikan yang betul kepada Aliff Syukri bagi ikan komersial itu.Tetapi, lain pula yang terjadi apabila terdapat sindiran dan bahan membahan di antara mereka berdua semalam. Turut dikongsi oleh DS Vida berkenaan video pendek hasilan daripada suntingan warganet yang telah mend@kwa Aliff sepeti telah kantoi berkenaan tahap kedalaman kolam ikan yang terdapat di rumahnya itu.

Macam-macam hal la pula dengan perangai usahawa jutawan ini. Semoga mereka tetap baik sahaja bersahabat. Netizen juga turut terhibur dan geli hati dengan kedua mereka ini. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Kredit:Gempak via apampink

DSV Pancing Anknya Cik B Nk Belikan Kereta Mercedes Berharga 3.2 Juta Tapi Bersyarat. Terkejut Cik B Bila Tahu Syaratnya.

UMUM mengetahui usahawan kosmetik, Datuk Seri Vida sentiasa memberi dorongan kepada anak perempuannya, Cik B untuk tampil lebih feminin, kurus dan putih. Namun perbualan dua beranak itu di aplikasi WhatsApp yang dikongsi Cik B atau nama sebenarnya, Edlynn Zamilleen Muhammad Amin di Twitter ternyata mencuit hati warganet.

Tweet Cik B dengan kapsyen ‘Camna nak kuruskan badan?’ mendapat lebih 25,000 ulang kicau dan 37,400 tanda suka di platform media sosial itu. Menerusi paparan skrin mesej tersebut, Vida atau nama sebenarnya Hasmiza Othman menawarkan untuk membelikan kereta mewah jenis Mercedes Brabus G79 6×6 yang berharga RM3.2 juta kepada anaknya itu.

Paparan skrin mesej Vida yang dikongsi Cik B di Twitternya menjadi tular.

Namun Cik B perlu mengikut syarat ditetapkan sebelum permintaan itu ditunaikan ibunya. “Mama beli untuk Cik B nak? Asal Cik B kurus & putih ye,” tulis Vida. Vida ketika dihubungi mStar turut mengesahkan dia serius dengan tawaran tersebut.

“Saya serius… saya memang nak dia kurus. Jadi saya beri dia tempoh lima bulan dari tarikh hari tu sebab dia dah cakap OK. Lagipun saya suka tengok dia naik kereta besar. Awalnya dia suka kereta Hummer tapi Hummer tu bergegar-gegar. Jadi kereta yang macam jeep, ganas macam tu (Brabus) memang sesuailah untuk dia,” katanya.

Kereta mewah itu dianggarkan berharga RM3.2 juta.

Meskipun harga kereta tersebut terlalu mahal, Vida bagaimanapun tidak kisah asalkan Cik B boleh memenuhi permintaannya itu.

“Harga tu boleh tahan tapi tak pelah janji Cik B boleh kurus, putih. Saya mahukan dia kurus secara sihat. Saya tak nak jenis potong-potong usus sebab benda tu bahaya. Jadi first sekali Cik B cakap dia nak pakai braces dulu so dia boleh control makan,” katanya.

Saya serius… saya memang nak dia kurus. Jadi saya beri dia tempoh lima bulan dari tarikh hari tu sebab dia dah cakap OK. HASMIZA OTHMAN, Usahawan kosmetik, Pada masa sama, Vida turut mendedahkan dia berhasrat untuk mengupah seorang jurulatih kecergasan bagi membantu Cik B merealisasikan hasratnya itu.

“Sebenarnya sebelum ni dia dah ada fitness trainer tapi tak tegas. Bila Cik B kata penat, tak naklah jadi dia pun ikut je. Jadi saya kena cari yang lain pula. Saya kena buat interview dan prefer trainer perempuan,” katanya. Vida memberi tempoh masa selama lima bulan kepada Cik B untuk memenuhi permintaannya itu.

Susulan itu, ramai berkongsi petua dan tips dengan Cik B untuk kurus dan memutihkan kulitnya demi mendapatkan kereta yang ditawarkan ibunya itu. “Try buat intermittent fasting (IF) Cik B. Pastu minum air banyak dooh. Malam jangan makan stop at 7 and slowly cut sugar. Jangan lupa buat cardio sikit-sikit,” kata Chibimun.

“Cik B kalau nak kurus jangan diet secara extrem tau. Cuba kurangkan nasi dalam setiap meal, kurangkan juga lauk pauk tu. Makan sayur, minum air banyak-banyak. Lepas tu exercise 3 kali seminggu. Kalau consistent setahun InsyaAllah kurus,” katanya Ipan

Sementara itu, terdapat warganet yang terkejut dengan tawaran Vida terhadap Cik B. “Tanya macam nak beli kereta mainan je guys… punya selamba,” kata Aiskrim KitKat. “Nak kereta ni? Tanya macam nak belikan kereta control je,” kata Farr.

SUMBER : Mstar