Baru je warganet tegur Aeril tak takut SPRM sekali tiba tiba Wawa Zainal bongkarkan sesuatu tentang perniagaan dia buat warganet terkedu. Sampai macam ni sekali Wawa dedahkan.

Artis

MInggu ni kecoh di media sosial tentang SPRM tahan instafamous dan selebriti yang dikaitkan dengan pengubalan wang harm. Shuib sepahtu juga ada terlibat sekali dalam siasatan pihak SPRM. Disebabkan kes masih dalam siasatan Shuib tidak dapat keluarkan apa apa kenyataan.

Warganet macam biasa akan buat bermacam macam speklasi dan ianya berpunca sebelum ini Shuib seperti selalu menunjukkan kemewahan seperti kereta dan jam tangan. Aeril Zafrel pun antara selebriti yang ada menunjukkan kemewahan. 

Oleh hal yang demikian, pelakon kacak Aeril Zafrel telah dinasihati oleh warganet agar tidak terlalu menayang kekayaan di Instagram bimbang menjadi salah seorang yang dipanggil oleh pihak berkuasa. Ini susulan daripada muat naik Aeril yang memperlihatkan pejabat urusan Wawa Cosmetics serta kereta mewah milik pasangan selebriti tersebut.

Ada warganet yang tanya tentang SPRM kepada Aeril Zafrel dan ini jawapan dia .. memang kelakar. Walau bagaimanapun, kebanyakkan warganet mempercayai bahawa pasangan ini menggunakan saluran yang betul dalam perniagaan kosmetik mereka sehingga mampu meraih pendapatan yang besar. Mereka juga mengakui terinspirasi dengan pasangan pelakon Aeril Zafrel dan Wawa Zainal dan mendoakan mereka kekal berbahagia hingga ke Jannah.

Wawa Zainal Buka Mulut Hal Kehidupan bersama suaminya Aeril Zafrel

Siapa sahaja yang tidak mengenali dengan pelakon dan pasangan usahawan, Wawa Zainal dan Aeril Zafrel yang kini semakin berjaya dalam bidang diceburi mereka itu. Sekali gus menjadi inspirasi buat orang ramai dengan kisah kejayaan mereka yang pastinya tidak mudah untuk berjaya. Menerusi posting bagaimanapun, Wawa Zainal turut menulis kapsyen panjang mengenai kisah jatuh bangun yang turut dihadapinya dan suami.

“Susah kan nak kurus?? Macam tu jugak la dengan kejayaan… bukan harini buat esok da kaya, Wawa dan Aeril pun bisnes da lama.. jual baju pernah, jual tudung pernah, jual contact lens…” Wawa Zainal yang turut memuat naik satu rakaman video sedang melakukan aktiviti turut akui bahawa susah untuk kurus dan baginya begitu jugalah dengan kejayaan yang tidak mudah untuk terus berjaya.

Malah, dia dan suami juga mengambil masa yang lama dan pernah jatuh serta bangun semula untuk memperoleh kejayaan. “Sehingga la @wawacosmeticshq sekarang, since 2016… 4 tahun bukan sekejap, pernah jatuh bangun balik, siapa kata Wawa instant kaya cubit dia.

“Now pun tak kaya lagi pun. Alhamdulllah cukup memadai buat Wawa dan team. Syukur, so cerita dia siapa nak kurus? Jom gym hehehe” tulis Wawa Zainal di Instagram. Diruangan komen pula, rata-rata tinggalkan pelbagai reaksi dan dalam pada masa yang sama posting terbabit juga meraih ribuan tanda suka.

Reaksi diruangan komen

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : HCL

Terkenal Dengan Gelagat Mesra Bagi Pasangan Bahagia Ini Lebih Lebih Lagi Apabila Video Tiktok Mereka Selalu Tular Di Media Sosial. Kalini Aeril Zafrel Kenakan Wawa Zainal Sehingga Meraih Perhatian Warganet. Ini Reaksi Mereka.

Pasangan selebriti ini cukup terkenal dengan video ” masuk air ” mereka. Aeril Zafrel dan Wawa Zainal, kedua-duanya adalah pelakon dan usahawan. Memiliki tiga orang cahaya mata, namun kedua-dua pelakon ini masih kacak dan jelita. Aeril Zafrel yang cukup terkenal dengan videonya yang suka mengusik Wawa Zainal dan video Tiktok, tidak pernah menghampakan peminatnya. Sering sahaja video yang dikongsikan olehnya membuatkan ramai terhibur.

Terbaru, Aeril Zafrel kenakan Wawa Zainal sekali lagi dengan video gurauan ‘kasar’. Menerusi video tersebut kelihatan wajah Wawa Zainal diletakkan filter menjadikan mukanya seperti lelaki. Siap dengan misai dan janggut! Video Aeril Zafrel kenakan Wawa Zainal sekali lagi yang telah dikongsikan olehnya sendiri menerusi laman Instagram miliknya baru-baru ini Aduh, ada sahaja idea Aeril Zafrel untuk mengenakan isterinya itu.

Nanti mesti Wawa Zainal balas balik perbuatannya itu! Video tersebut telah meraih lebih 195 ribu tontonan dan 38 ribu likes. Rata-rata warganet terhibur dan ada juga yang berpendapat Aeril Zafrel ‘nakal’ mengenakan isterinya itu. Berikut antara reaksi warganet yang ditinggalkan warganet mengenai video tersebut di ruangan komen: “Dia punya ‘okayyyy’ tu….”. “Ya Allah tergelak aku depan orang Ariel oiii”. “Hahahha par bibik tu kelakar…Ulang banyak kali still nak gelak”

Sumber: HCL

Terhibur Wawa Zainal sampai tak boleh berhenti gelak melihat imej baru suaminya yang dikongsikan melalui lama instagramnya baru baru ini.

Pasangan popular, Wawa Zainal dan Aeril Zafrel jadi perhatian peminat lagi apabila berkongsikan satu rakaman mereka dimana kali ini bukan menunjukkan momen sweet namun lain pula yang menarik perhatian umum. Ini kerana, Wawa Zainal berkongsikan satu rakaman video dia bersama suaminya itu dengan merakam penampilan Aeril Zafrel yang melepaskan rambutnya.

Sedia tahu juga, Aeril Zafrel dilihat mengubah penampilannya yang sebelum ini berambut pendek namun kini dia menyimpan rambutnya dan mengayakan sehingga paras bahu. Jika sebelum ini, penampilan Aeril Zafrel mendapat pelbagai reaksi daripada warganet dan terbaharu pula Wawa Zainal dilihat melalui posting terhibur ketika merakam gelagat suaminya ini dalam kereta.

Berseloroh mengenai rupa suaminya itu, Wawa Zainal memberitahu bahawa dia sendiri turut akui akan hal itu lalu membuatkan pelakon dan usahawan jelita ini tidak dapat menahan ketawa. Aeril Zafrel bagaimanapun dapat diperhatikan turut tertawa dengan gelagat isterinya ketika merakam video ini lalu dikongsikan kepada umum. Selain video itu meraih perhatian peminat dan pengikut dengan ditonton lebih 230,000 kali oleh mereka, posting terbabit turut membuatkan orang ramai gelak besar melihat gelagat pasangan sama cantik, sama padan ini. “Hahaha macam cerita tarzan tu…” “Hahaha. Terikut gelak dengar Wawa gelak”

SUMBER: HCL

“Negatif Covid, Positif Handsome” – Aeril Zafrel Syukur Bebas COVID-19

Terdahulu, pelakon Aeril Zafrel berkongsi sepotong video ketika melakukan ujian saringan COVID-19. Menurut Aeril, dia mengalamai rasa kurang sihat baru-baru ini dan mengambil langkah untuk mendapatkan pemeriksaan doktor. “Hari itu rasa tak sedap badan, panggil doktor buat ujian COVID-19,” tulisnya di Instagram. Tambah suami pelakon Wawa Zainal ini, dia bersyukur kerana ujian tersebut telah menunjukkan keputusan negatif.

“Meleleh air mata, keputusan dapat semalam, Alhamdulillah negatif covid, positif handsome,” selorohnya. Meninjau ruangan komen entri berkenaan, rata-rata pengikut Aeril meninggalkan respon berbeza, ada yang berkongsi pengalaman membuat ujian saringan COVID-19, ada juga yang menggambarkan rasa pedih ketika melakukan ujian itu. Apapun, pastikan anda sentiasa mengutamakan semua langkah pencegahan COVID-19 dan patuhi SOP ketika berada di luar rumah.- GEMPAK

Selepas Wawa Zainal membuat keputusan untuk mengubah sikapnya ternyata ini yang terjadi dengan rumah tangganya itu. Tak sangka sampai macam itu berubah selepas berkahwin dengan Aeril Zafril.

PELAKON Wawa Zainal mengakui rezekinya sekeluarga lebih terbuka luas selepas dia mengubah sikap dan menjaga hubungan dengan suami iaitu Aeril Zafrel. Dalam hal ini, Wawa atau nama sebenar Nur Hawa Zainal Abidin, 29, berkata, dia percaya mengutamakan pasangan dan keluarga merupakan kunci kebahagiaan. “Saya selalu kongsi dalam seminar bahawa rezeki saya berubah 360 darjah selepas saya mengubah sikap saya… sebelum ini saya suka bertelingkah, sakitkan hati Aeril dan suka cari fasal.

“Kadang-kadang benda kecil pun nak diperbesarkan! Selepas saya ubah sikap, rezeki kami pun semakin baik. “Apabila saya nilai semula, sekarang saya percaya kalau kita jaga hubungan dengan suami dan utamakan keluarga, InsyaAllah rezeki murah!” katanya kepada mStar. Pasangan selebriti ini sering menerima pujian masyarakat apabila masing-masing dilihat menjalani kehidupan rumah tangga dengan harmoni dan bahagia. Malah mereka juga dijadikan contoh oleh segelintir pasangan yang baru memasuki alam perkahwinan.

Rasanya semua orang tahu diawal perkahwinan kami diuji dengan macam-macam ujian.

Sementara itu, Aeril pula mengakui hubungan mereka juga pernah diuji, namun dia sentiasa bersabar dan berpegang kepada prinsip sesebuah ikatan perkahwinan. “Ramai tanya rahsia kekalkan keharmonian rumah tangga… tipulah kalau kita kahwin tak ada masalah! “Rasanya semua orang tahu diawal perkahwinan kami diuji dengan macam-macam ujian tapi paling penting kami menyokong satu sama lain dan saling memaafkan.

“Masa mula-mula kahwin tu memang ada gaduh tapi apabila dah jadi suami isteri baru kita tahu 100 peratus tentang perangai pasangan dan dalam tempoh itulah ujian sebenarnya, ” ujarnya. Wawa dan suami yang juga pelakon Aeril Zafrel berkahwin pada 2013. Pasangan ini dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Ahmad Fakhruddin Attar, 7, Hayla Maghfiratul Adzkiyaa, 5 dan Aya Soffya kini berusia 7 bulan. Tiada rumah tangga yang bebas daripada ujian. Namun setiap ujian pasti ada jalan penyelesaiannya. Rumah tangga bahagia adalah yang mampu menghadapi ujian bersama-sama tetapi masih berpegang teguh pada syariat-Nya. Kita perlu belajar bahawa ujian dalam rumah tangga akan datang dari segala arah, bersedialah menghadapinya.

SUMBER: MSTAR

Akui Cemburu Dengan Aeril Zafrel Dan Wawa Zainal. Shuib Sepahtu Luah Satu Perasaan Ini Terhadap Pasangan Tersebut Dan Rupanya Ini Sebab Musabab Perasaan Itu Muncul

Pelawak dan penyampai radio, Shuib Sepahtu berhasrat mahu meluaskan empayar perniagaan agar dapat memberi banyak manfaat kepada orang lain.Impian terbabit diluahkan Shuib bersempena ulang tahun kelahiran ke-36 yang disambut pada 12 September lalu.”Sempena hari lahir, saya mahukan keluarga yang bahagia, kerjaya berjalan lancar dan bisnes yang berkembang baik.

“Saya juga mahu ada empayar perniagaan besar dan Alhamdulillah, bisnes yang dijalankan semakin mendapat respon positif.”Menerusi perniagaan, saya mahu memberikan banyak kebaikan kepada orang lain dan mahu memberikan pertolongan kepada mereka yang memerlukan,” kata Shuib.

Tambah usahawan Bubble Bee itu, dia turut menyimpan hasrat untuk membina masjid.”Saya ada simpan impian untuk mendirikan sebuah masjid menerusi perniagaan yang dibina, menghantar ramai orang menunaikan ibadah Umrah dan mahu membantu orang setiap hari.

“Sejujurnya, saya rasa cemburu melihat Aeril Zafrel dan Wawa Zainal yang sedang dalam proses membina masjid menerusi perniagaan yang mereka usahakan, tapi cemburu terbabit adalah cemburu yang baik.”Sebelum melihat mereka membina masjid pun saya sudah simpan impian itu tetapi ia bukannya sesuatu yang mudah.”Jadi, saya mahu berusaha dengan sehabis baik agar apa yang saya impikan menjadi kenyataan,” katanya lagi.-gmpk

Syarikat Hampir Gulung Tikar Tahun Lepas. Shuib Nekad Beri Sesuatu Yang Agak Istimewa Buat Siti Sarah Yang Bernilai Puluhan Ribu Ringgit Sempena Ulang Tahun Isteri Tercinta

PETALING JAYA: Shuib Sepahtu menghadiahkan isteri tersayang, Siti Sarah Raissuddin seutas jam tangan jenama mewah bernilai puluhan ribu ringgit sempena hari jadi ke-36 penyanyi itu. Sarah yang menyambut ulang tahun kelahiran, hari ini, diberi kejutan pada majlis sambutan hari jadi di sebuah hotel di Subang Jaya, malam tadi.

Mengaku jam tangan mewah itu menjadi antara hadiah paling mahal pernah diberi suami, Sarah yang tidak suka memakai aksesori perlu belajar menyarung jam tangan, mulai sekarang.”Saya hargai pemberian suami. Jika hendak diikutkan, saya bukan jenis materialistik. Kalau orang tak suruh beli atau belikan untuk saya, memang tidaklah saya berbuat demikian.

“Setakat ini, tas tangan berjenama antara yang saya beli untuk ganjaran selepas bekerja keras.”Saya bukan suka pakai aksesori termasuk jam tangan sejak zaman sekolah. Tetapi sekarang, kenalah mula pakai jam tangan,” katanya ditemui pada majlis sambutan hari jadinya di sini, malam tadi.

Sarah yang baru-baru ini membuat permohonan maaf kepada masyarakat Orang Asli atas berita video promosi syampu, percaya angka 36 pada usia melambangkan kematangan diri.”Semoga saya terus dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Harapnya segala urusan dunia akhirat saya dipermudahkan.

“Moga saya terus mendapat memberi manfaat dan mempengaruhi orang lain dalam segala segi termasuk perniagaan,” katanya.Sementara itu, Shuib mempunyai alasan kukuh menghadiahkan jam tangan mewah kepada isterinya.”Sebelum ini, saya paksa isteri pakai gelang emas biarpun tahu dia tidak suka aksesori. Sekarang saya hadiahkan jam tangan supaya dia boleh aturkan masa dengan baik.

“Apatah lagi, isteri cemerlang dalam perniagaan kecantikannya. Jika diikutkan, tahun lalu, syarikatnya hampir gulung tikar,” katanya.Shuib yang genap 36 tahun, Sabtu lalu, turut dihadiahkan beg sandang berjenama oleh Sarah.Pasangan ini mempunyai tiga cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, Dzahira Talita Zahra dan Ariq Matin.Pada sambutan hari jadi itu, Sarah menyumbangkan suara mendendangkan beberapa lagu termasuk berduet dengan bapanya, Raissuddin Hamzah dan Mark Adam.-bh

Warganet Masih Tidak Berpuas Hati Walaupun Siti Sarah Baru Buat Permohonan Maaf Secara Terbuka. Sampai Satu Tahap Siti Sarah Berjumpa Dengan Wakil Masyarakat Orang Asli

Susulan kontroversinya didkwa menghiina Orang Asli, penyanyi Siti Sarah mengambil keputusan bertemu wakil masyarakat Orang Asli untuk memohon maaf secara terbuka berhubung kenyatannya itu yang mengundang kemarahan ramai pihak.

“Tak tenang hati ini selagi tidak bersemuka dan memohon maaf. Apatah lagi keluarga saya sendiri sangat rapat dengan masyarakat Orang Asli,” katanya. Jelas Sarah lagi, dia akui terlepas kata dan tiada niat langsung untuk menghiina mana-mana pihak, malah dia sendiri mempunyai seorang adik angkat daripada masyarakat Orang Asli

“Tidak terlintas langsung di hati ini untuk menghiina kerana saya sendiri memiliki adik angkat dari suku kaum ini, yang bernama Rainbow.“Atuk dan nenek saya juga sangat rapat dengan mereka ini, jadi untuk apa saya menghiina? Saya kesal gara-gara terlepas kata, ramai pihak terluka” katanya.

Dalam pada itu, Sarah menafikan dkwaan sesetengah pihak bahawa dia cuba melarikan diri, sebaliknya dia tidak mahu isu tersebut diperbesarkan.“Selama ini saya cukup-cukup menjaga kandungan media sosial saya. Saya berdiam bukan kerana mahu bersikap lempar batu sembunyi tangan, sebaliknya tidak mahu isu diperbesarkan.“Saya mengakui kejadian ini banyak mengajar saya dalam menjaga kata-kata, berhati-hati memilih kawan dan dengan siapa saya bercakap,” ujarnya.-ctto

Isu Video Siti Sarah Yang Menerima Banyak Kritikan Warganet. Siti Sarah Nekad Buat Permohonan Maaf Atas Silap Dia Semasa Membuat Promosi Produk Syampu

PENYANYI Siti Sarah Raisudin tampil membuat permohonan secara terbuka berhubung isu mengkritik rambut rambut orang asli yang dilakukannya tanpa sengaja menerusi sebuah video promosi shampoo yang tular beberapa hari lalu.

Sarah, 36, mengharapkan permohonan maaf tersebut diterima baik dan tidak diperbesarkan lagi selepas ini. “Saya ingin menyusun sepuluh jari memohon maaf kepada semua rakyat Malaysia, terutamanya kepada masyarakat Orang Asli.

“Saya amat berharap permohonan maaf saya ini diterima kerana ianya bukanlah sesuatu yang disengajakan.“Saya mohon isu ini tidak akan diperbesarkan lagi dan kenyataan ini akan menjadi yang pertama dan terakhir daripada saya,” ujar Sarah menerusi sebuah kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh syarikat pengurusannya, Indigital Music.

Tambah Sarah yang juga isteri kepada pelawak Shuib Sepahtu itu, selama lebih dua dekad dalam industri seni, dia sedar kedudukannya sebagai selebriti yang sering menjadi perhatian masyarakat. “Saya sangat mementingkan etika dalam setiap perkara yang saya lakukan termasuklah setiap posting yang ingin dimuat naik di media sosial. Saya percaya segala perbuatan akan menjadi perhatian masyarakat.

“Namun susulan kejadian yang tercetus, ia sedikit sebanyak menjejaskan reputasi saya sebagai selebriti dan usahawan.“Di sini, saya ingin jelaskan bahawa saya Siti Sarah Raissuddin tidak pernah terlintas untuk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak, malah menghormati seluruh masyarakat di Malaysia.

“Bagaimanapun sebagai manusia kita semua tidak terlepas daripada melakukan kesilapan.“Justeru saya menerima permohonan maaf yang dibuat Pengarah Syarikat House of Ridz Okumura Sdn Bhd, Ridzo Okumura yang memuat naik video perbualan kami tanpa mendapat keizinan saya terlebih dahulu sehingga menjadi tular,” jelasnya.Terdahulu Sarah menerima kritikan hebat selepas kenyataan yang dibuat menerusi video terbabit dikatakan menghiina rambut Orang Asli.(FOTO: Instagram Siti Sarah)

Dikatakan Sentuh Hal Sensitif. Siti Sarah Terus Dikritik Oleh Warganet Bila Dia Menyentuh Isu Fizikal Seseorang Ini

Penyanyi Siti Sarah Raisuddin menjadi perhatian wargamaya selepas dirinya menjadi sasaran kritikan di media sosial gara-gara sepot0ng video yang mendkwa dirinya ada menyentuh mengenai rambut masyarakat Orang Asli mencetuskan tular.

Menerusi video yang diperkatakan itu, Sarah awalnya dipuji kerana mahir berbisnes dan kemudiannya dilihat cuba mempromosikan produk rambut di sebuah salon yang dikunjunginya. Bagaimanapun, Sarah antara lain membayangkan andai buka tudung, seolah-olah seperti rambut Orang Asli.

Lalu, ia sekali gus membuatkan sebahagian warganet tidak berpuas hati sebagaimana yang dikongsi pada ruangan komen entri tersebut. Namun begitu, ada juga yang memberikan pandangan bahawa kenyataan itu bukanlah dikatakan dalam suatu bentuk yang idan isu tersebut tidak patut diperbesarkan.