Beberapa hari ni tular tentang kisah Adik Amir. Sayu bila ibu angkat dedahkan adik Amir sempat datang dalam mimpi. Mengejutkan dalam mimpi tu Adik Amir siap pesan benda ni.

Viral

Beberapa hari ni tular tentang kisah Adik Amir. Sayu bila ibu angkat dedahkan adik Amir sempat datang dalam mimpi. Mengejutkan dalam mimpi tu Adik Amir siap pesan benda ni.

Tengah hari semalam, adik Amir yang yang pergi menghadap illahi dipercayai didra ibu kandung dan bapa tirinya, Jumaat lalu, selamat diuruskan kira-kira 12.40 tengah hari tadi di Jasin Melaka. Nasib tidak menyebelahi mereka apabila tidak dapat membawa pulang Amir pulang, ibu angkat kepada kanak-kanak itu iaitu Norlida Abu Hassan reda ‘anak bongsunya itu diuruskan di kampung ibu kandungnya.

Dalam pada itu, Norlida yang mesra dipanggil Ummi berkata anak lelakinya ada mimpikan Amir dan dalam mimpi tersebut Amir meminta agar segera diuruska. “Adik minta diuruskan cepat. Itu permintaan dia kepada abangnya dalam mimpi malam tadi,” katanya.

Menceritakan keadaan kanak-kanak itu sewaktu proses pengecaman dan operasi siasat semalam, Ummi berkata wajah Amir tenang dan bersih seolah bukan seperti orang sudah pergi menghadap illahi.

“(Sepanjang menjaganya) dia selalu tidur dengan saya, peluk saya sebelum tidur. Sebelum tidur dia akan tengok wajah saya dan saya tengok wajah dia. “Wajahnya (selepas pergi menghadap illahi) tenang dan bersih, sama seperti apa yang saya tengok hari-hari (sebelum ini).

“Saya berjanji dengan dia dalam hati untuk datang semula ke tempatnya lagi. Insya-Allah saya akan selalu datang sini. Tolong doakan untuk Adik ya,” katanya. Terdahulu, siasatan polis mendapati, hasil pemeriksaan fizikal terhadap Amir menemui kesan lebm dan kelukaan di beberapa anggota badan. Selain itu, terdapat kesan luka kecil sepanjang tiga sentimeter di belakang kepala yang dipercayai baru berlaku ke atas Amir.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber: https://gulapop.com/amir-datang-dalam-mimpi-minta-cepat-

Tular Kisah Pemergian Adik Amir. Akhirnya Individu Ini Tampil Kongsi Cerita Tentang Ibu Kandung Kepada Amir

Baru baru ini tular satu hantaran di FB mengisahkan beliau mengenali ibu kandung adik Amir iaitu Zuraida Atan.Ternyata perkongsian yang dibuat oleh individu ini meraih perhatian ramai.

Imbau – 2017.Aku dalam perjalanan ke ofic, di Rumah Media MITC. Awal pagi itu mataku tertancap pada seorang wanita muda dengan sebelah tangan memangku bayi dalam dukungan, seorang anak kecil dalam usia 2 tahun merangkul erat badan wanita muda itu, dan sebelah tangan lagi memegang handle motor buruk yang begitu nazk kondisinya.“Jika berlaku apa2, hish, ” hati berbisik.“Aku pandu kereta, menyusuri wanita tadi. Aku hon dan berhenti. Dia juga berhenti. Aku meluru keluar kereta dan bertanya.“Adik nak ke mana ni?Ni bawa anak2 mcm ni bahaya.”

“Saya nak ke bangunan WAY. Ada kursus.“Kenapa bawa anak naik motor mcm ni. Bahaya,” sekali lagi aku sergah.“Tak de orang jaga kak. Saya nak join kursus tu. Ni peluang saya untuk belajar dan tambah income. Saya tak kerja kak.“Nama apa? “Zura. Zuraida, ” dia jawab.“Tinggalkan motor dekat McD tu, naik kereta akak hantar ke bangunan WAY tu,” aku memberi usul.park motor di McD MITC. Kemudian aku hantar ke WAY yang jaraknya dalam 5 minit.“Zura tak de keluarga ke, tolong jagakan anak” tanyaku.

“Adik beradik ramai kak. Duduk pun merata2. Tapi saya malu nak minta tolong dengan family, mereka macam tak suka saya,” jawabnya.“Kenapa pulak?“Dulu masa saya belajar di KYM saya ada kenal dengan seorang lelaki ni. Agak tua, jauh beza usia, macam pangkat bapak2. Tapi dah jodoh, kami kahwin. Anak2 suami lagi tua daripada saya. Mereka memang tak suka saya. Keluarga saya pun, ada yang tak suka perkahwinan saya. Kami ada dua anak. Lepas tu kami berpisah. Sorang anak, saya bagi orang, keluarga angkat jaga “cerita si Zura.

Aku ralit pandang bayi di pangkuannya, dan dia langsung bersuara.“Lepas tu saya kahwin lain kak. Suami sekarang muda juga la. Tapi dia pun kewangan sederhana je. Dulu kerja maintenance di MITC hotel, tapi dah berhenti, gaji sikit, ni baru tiga minggu pergi kerja Singapore. Gaji sana tinggi, ceritanya lagi.

“Dah sampai WAY ni. Pergi dulu kursus tu, dah habis nanti call akak. Akak ambil ” ujarku.“Eh anak tak kacau ke masa kursus ni. Kalau tak boleh jaga biar akak jagakan. Dah habis nanti akak ambil awak kat sini ““Tak pe kak, ok ni. Dia tak banyak ragam sebenarnya”.Lepas hantar dia ke WAY, aku balik ofic siapkan kerja2 yang tertangguh. Tengah hari selepas jam 2 seingatnya, si Zura tu call.“Akak saya dah habis ni. Akak boleh ambil saya ke?”dia minta kepastian.

“Boleh. Tunggu situ. Nanti akak sampai. Dekat je ni, “beritahuku.Sampai WAY, si Zura dah tunggu di bawah. Aku terus bukakan pintu kereta, dia dan anak2 masuk.“Dah makan?“Belum,” jawabnya pantas. Lapar barangkali.“Jom kita makan dulu. Nanti baru akak hantar awak ambil motor. Anak2 naik kereta, akak hantar sampai rumah.Aku terus bawa tiga beranak ni makan di Restoran Bung di Taman Tasik. Berselera sungguh. Sambil makan kami bersembang lagi.“Kenapa pergi kursus kosmetik tu.“Saya minat beauty kak. Kalau ada rezeki nak kerja di saloon ke. Tak pun nak buat dropship.”Panjang lagi dia bercerita kisah hidup. Lebih banyak sedih daripada gembira. Konklusinya, dia tertekn. Susah berganda. Dpresion maha dasyat. Kasihan… muda, cantik, tapi diduga berbagaikesakitan.

Selepas makan aku hantar dia ke McD, ambil motor. Anak2 dalam kereta. Aku mengekori dia dari belakang. Bawaannya sangat perlahan. Perlahan yang merbahaya. Jauh juga. Dari Krubong ke MITC pagi tadi dengan mempertaruhkan dua anak. Kalau apa2 terjadi di tengah jalan. Oh seram.“Akak terima kasih banyak, tak terbalas jasa dan budi baik akak. Sepanjang jalan dari Krubong ke MITC tu tak de seorang pun yang berhenti nak bantu saya. Tapi Allah hadirkan akak untuk saya pagi ni. Terima kasih kak,” dia mencium tanganku. Terus peluk sambil menangis. Aku turut sebak.

“Tak apa la Zura. Itu yg termampu akak bantu. Akak risaukan anak2 tu. Lain kali jgn buat mcm tu lagi. Jika ada kerja tak de orang nak jaga anak bagi tau. Boleh tinggalkan sekejap di rumah akak. Anak2 akak pun ada boleh tolong layan anak2 Zura. Ok akak nak balik ofic semula ni. Masih byk kerja. Zura take care. Apa2 call akak ye,” balasku sambil memegang tangannya. Air mata bertakung. Entah apa lagi deritanya ketika itu yang tidak terluah.Sejak itu kami berhubung.Sesekali dia hantar gambar dan berita.“Akak, baby dah besar.”“Akak, ada kerja kosong tak.”Akak, saya str3ss.”Akak, apa nak buat ni.”Akak, boleh bantu saya.”Zura! Kenapa begini?Kenapa buat Amir macam tu .

Jiran kanak-kanak yang sudah pergi buat selamanya di Taman Krubong Jaya, di sini mendakwa budak lelaki itu sering kelihatan bersendirian dan kerap termenung.Jiran yang berusia 47 tahun itu berkata, anaknya juga pernah mengambil gambar beliau termenung di sebalik jeriji besi di hadapan rumahnya.

“Apabila anak saya melambai ke arahnya dan ajak bersembang, dia tidak membalas dan segera masuk ke dalam rumah.“Dengan ibu bapanya juga kami jarang bersembang,” katanya ketika ditemui, hari ini.

Keadaan rumah yang didiami adik amir bersama ibu kandung dan bapa tirinya. FOTO Amir Mamat Seorang lagi jiran berusia 43 tahun pula mendakwa sempat bertanya petugas kesihatan yang hadir di kediaman berkenaan mengenai penemuan amir.Dakwanya, petugas berkenaan memaklumkan kanak-kanak malang itu berkemungkinan sudah lama pergi buat selamanya Menurutnya, dia sering mendengar bunyi tangisan budak di rumah namun tidak mengambil serius kerana menganggapnya biasa bagi keluarga yang mempunyai kanak-kanak.

Warganet Tersentuh Hati Bila Tengok Video Perpisahan Dengan Ibu Angkat.Selepas 3 Bulan Serah Kat Ibu Kandung Tak Sangka Ini Yang Berlaku

Kata ibu angkat,Norlida Hassan,“SAYA menyesal kerana tak pertahankan Amir ketika ibu kandungnya beriya-iya mahu ambil dia dulu”luah ibu angkat kepada Zubaidi Amir Qusyairi Abd Malek, 7, yang dilaporkan pergi buat selamanya pada Jumaat, dipercayai akibat did3ra.

Tak dapat menahan sebak ketika dihubungi mStar pada tengah hari Sabtu, Norlida berkata dia terlalu sedih dan masih terkejut dengan berita pemergian anak angkat yang mesra disapa sebagai Amir, yang sudah dipeliharanya selama enam tahun.

mStar pada Oktober tahun lalu menyiarkan kisah Norlida dan keluarganya yang terpaksa menyerahkan semula Amir kepada ibu kandungnya yang menetap di Melaka selepas wanita berkenaan mahu mengambil semula kanak-kanak tersebut.Video detik perpisahan keluarga Norlida dan Amir yang dikongsikan di Facebook begitu menyentuh hati warganet, apabila memaparkan mereka saling menangis teresak-esak dan berdakapan sebelum kanak-kanak tersebut dibawa pergi.

Menurut Norlida yang menetap di Rawang, Selangor, dia kini baharu tiba di Melaka selepas diminta memberi keterangan oleh pihak polis.Bercerita saat mendengar perkhabaran duka yang disampaikan suaminya malam tadi, Norlida berkata hatinya begitu luluh mengenangkan cara pemergian kanak-kanak malang berkenaan yang sudah dianggap seperti anak kandung sendiri.

“Malam tadi suami dapat panggilan daripada jiran ibu Amir di Melaka. Jiran tersebut beritahu suami, katanya Amir dah tak ada. Katanya, dia dapat tahu Amir sudah tiada dan ditemui di bilik air.”Bila suami beritahu saya, ya Allah…. luluh sangat hati ini. Saya terlalu rindu, nak dengar suara dia, nak jumpa dia… tiga bulan tak dengar khabar berita kerana ibu kandungnya ‘control’.

“Kali terakhir jumpa bapa tirinya bawa Amir pada 7 November. Amir ceria dan gembira sangat. Dia cakap nak sekolah dekat rumah ‘Umi’, nama panggilan untuk saya. Anak-anak saya pun ikut sekali nak jumpa adik bongsu mereka. Kini saya tak berpeluang lagi nak tengok dia, dengar suara dia,” ceritanya dalam nada sebak.

Tambah wanita berusia 50 tahun ini, dia tidak dapat membayangkan kesakitan yang ditanggung oleh Amir sebelum menghembuskan nafas terakhir memandangkan dia dan keluarga menatang kanak-kanak itu ibarat minyak yang penuh.”Saya tak tahu nak cakap macam mana… dari malam tadi, sikit pun saya belum lelap. Saya tahu, saya dapat rasa dia memanggil-manggil ‘Umi’ ketika sakit. Sebab kalau dia jatuh atau sakit, saya lah orang yang akan dicari dulu.

“Kalau tak mampu jaga, tak payah lah ambil Amir. Sebab tu saya rasa terkilan sangat tak pertahankan Amir sebelum ini tapi nak buat macam mana, itu hak mutlak ibu kandungnya.”Anak-anak saya semua terlalu sedih dengan kehilangan adik bongsu mereka. Amir pergi buat selamanya di tangan manusia kjam… manusia yang ada hubungan dengannya. Saya berharap sangat keadilan berpihak kepada Amir. Moga pelakunya dapat hukman setimpal,” ujar ibu kepada lima cahaya mata ini.

Menurut Norlida, dia cuba mengusahakan untuk membawa pulang jnzh anak angkatnya itu untuk dibawa pulang dan disemadikan di Rawang.”Selepas ini urusan bdh siasat jnzh Amir. Saya berharap sangat dapat kebenaran untuk bawa pulang jnzh Amir dekat kediaman keluarga kami di Rawang, supaya dapat ziarah tempat persemadiannya selalu,” katanya lagi.

Anak-anak Norlida begitu rapat dengan Amir.Media pada Jumaat melaporkan seorang kanak-kanak lelaki pergi buat selamanya dipercayai dibuat oleh ibu kandung dan bapa tirinya di rumah di Taman Krubong Jaya.Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang itu, anak angkat dia ditemukan lemas dalam tong air di rumah berkenaan dengan terdapat beberapa kesan kecederaan di beberapa bahagian badan.Ketua Jabatan Siasatan Jnyh Melaka, Asisten Komisioner Mohd Sukri Kaman berkata pihak polis kini menahan ibu dan bapa tiri masing-masing berusia 32 dan 38 tahun.Kedua-duanya direman tujuh hari sehingga 5 Februari depan untuk membantu siasatan.

Sebak Dengan Kisah Budak Lelaki Ini Bila Dia Kehilangan Ayahnya Sebab Covid19 Masa Dalam Kuarantin Dan Lebih Menyedihkan Lagi Apabila Melihat Riak Wajah Adik Ini

Sungguh mengharukan, seorang anak muda kehilangan ayahnya akibat Covid-19 ketika dirinya sedang menjalani tempoh kurarantin.Tak dapat menatap buat kali terakhir, apatah lagi mencium dahi kerana pandemik yang membahayakan ini.Video adik ini tular di Twitter setelah perkongsian daripada Fahmi ini telah meraih sebanyak hampir 7K retweets dalam masa 13 jam ia dikongsikan.

Adik ini dikatakan sedang menjalani tempoh kuarantin di Maeps Serdang. Orang ramai yang turut bersimpati di dalam pusat kuarantin itu turut memberikan sokongan moral.Mereka membuat bacaan yassin dan tahlil untu arwah ayah adik ini. Orang ramai yang berada disana juga turut memberikan sumbangan kepada adik ini.

Sudah semestinya  ia membuatkan kami rasa sebak bahkan warganet juga apabila mengenangkan nasib ini, lebih menyedihkan lagi apabila melihat riakk wajah adik ini. Mungkin dia sunyi berseorangan dalam pusat kuarantin sebab ayah dia dah tak ada.Tak boleh bayangkan kalau aku ada dalam situasi ini – Warganet

Orang ramai yang ingin salurkan bantuan boleh berikan sumbangan anda ke nombor akaun Maybank,  Nur Kamilatul Alifah, 162021615921 atau ke nombor akaun ibunya NORASAH BINTI ABDUL AZIZ, Agrobank seperti yang tertera dibawah.

Sebelum Ini Kecoh Video Budak 5 Tahun Naik Ambulans Seorang Diri Selepas Disahkan Positif Covid 19. Ini Keadaan Terkininya.

Ketika ambulans sampai untuk mengambil anak perempuannya, Nur Saffiya di rumahnya di Sepang malam tadi, hati Ira Hazwani tidak tenteram. Baru berusia lima tahun, Saffiya disahkan positif Covid-19, sedangkan ibu dan adik perempuannya tidak dijangkiti virvs berkenaan.

“Semasa Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) ambil Safiyya, saya tak dapat ikut untuk hantar dia. Kalau saya ikut, saya perlu bawa anak yang kecil sekali. Ini akan merisikokan anak kedua saya yang baru berusia tiga tahun,” kata Ira Hazwani kepada Malaysiakini hari ini.

Saffiya dipercayai mendapat virus itu daripada ayahnya, yang disahkan positif selepas disaring di tempat kerja. Ayahnya, Muhammad Ifwan ditempatkan pusat kuarantin dan rawatan berisiko rendah (PKRC) di Taman Ekspo Pertanian Malaysia Serdang (MAEPS).

Setelah Saffiya disahkan positif, Ira Hazwani berkata KKM memindahkan suaminya ke Hospital Kuala Lumpur, supaya dia dan Saffiya dapat bersama. Meskipun tahu Saffiya akan tinggal bersama ayahnya, Ira Hazwani tetap risau untuk melepaskan anak perempuannya itu ke hospital menaiki ambulans seorang diri.

“Perasaan saya memang sedih dan risau, sebab dia baru umur lima tahun, kena pergi seorang-seorang naik ambulans. Takut tak jumpa ayah dia dekat sana. Tapi bila tanya dia, ‘Kakak okay ke naik ambulans seorang-seorang? Mama tak ada’ Dia jawab, ‘Kakak okay. Kakak nak jumpa ayah. Nak peluk ayah. Sekarang dia dah bersama ayah dia,” kata Ira Hazwani.

Dalam satu video yang dirakam Ira Hazwani, Saffiya kelihatan tenang dan bersemangat ketika mengucapkan selamat tinggal. Satu lagi video yang dirakam Muhammad Ifwan selepas itu pula, menunjukkan Saffiya teruja apabila dapat bertemu dengan ayahnya. Ira Hazwani mengucapkan rasa terima kasih buat KKM kerana membantu Saffiya untuk diwadkan bersama Muhammad Ifwan.

“Terima kasih sangat pada KKM yang sangat-sangat bertoleransi dalam situasi kami ini, dan dapat satukan wad anak dan suami,” katanya lagi. Pastinya situasi itu sangat menyebakkan kerana kanak-kanak perempuan terbabit sempat mendengar nasihat ibunya dan sempat berpesan supaya wanita itu turut sama menjaga diri sebelum dia melambai dan bergerak ke arah ambulans.

Tak nangis, pesan dekat ibu jaga diri

Walau bagaimanapun, sikap positifnya itu membuatkan warganet berasa terharu serta mendoakan agar kanak-kanak tersebut segera sembuh. Mereka juga berharap agar dia terus kuat walaupun berada seorang diri di pusat kuarantin itu nanti.

Pastinya situasi itu sangat menyebakkan kerana kanak-kanak perempuan terbabit sempat mendengar nasihat ibunya dan sempat berpesan supaya wanita itu turut sama menjaga diri sebelum dia melambai dan bergerak ke arah ambulans.

Tak nangis, pesan dekat ibu jaga diri. Walau bagaimanapun, sikap positifnya itu membuatkan warganet berasa terharu serta mendoakan agar kanak-kanak tersebut segera sembuh. Mereka juga berharap agar dia terus kuat walaupun berada seorang diri di pusat kuarantin itu nanti.

Pakcik Ini Tercungap Cungai Buat Pengakuan Di Hospital Sebab Tak Percaya Covid 19. Sebak Doktor Ini Bila Mendengar Pesanannya.

Seorang doktor berkongsi mengenai perbualannya bersama pesakit Covid-19. Masih ada yang mempercayai bahawa Covid-19 itu merupakan satu teori konspirasi, termasuk spekulasi yang mengaitkan virus itu dengan golongan iluminati.

Keadaan itu sedikit-sebanyak mempengaruhi mereka untuk melanggar prosedur operasi standard (SOP) seperti tidak memakai pelitup muka dan tiada penjarakkan sosial. Seorang doktor pakar perubatan berkongsi luahan seorang pesakitnya yang dijangkiti Covid-19 sehingga isu mengenai virus itu terus hangat menjadi topik perbualan Dalam keadaan tercungap-cungap, pesakit berkenaan masih mampu tersenyum, tetapi dengan linangan air mata.

“Pakcik ini seorang pesakit positif ujian Covid-19. Aku terpaksa masuk dalam bilik dekontaminasi/ isolasi untuk memeriksa pakcik sama ada memerlukan bantuan pernafasan atau tidak. Pakcik didiagnoskan Covid-19 tahap empat-lima. Setiap kali aku berkelengkapan dengan PPE (peralatan perlindungan diri) penuh, namun hati ini tetap kurang senang. Yalah, kita berdepan dengan virus Covid-19 seolah-olah halimunan. Setiap kali, hati ini mesti berdebar-debar. Inikan pula berdepan dengan pesakit sah positif Covid-19 yang sedang bertarung nyawa. Tipulah jika kata aku tak takut. Demi Allah aku takut,” kata Dr Ahmad Zakimi Abdullah yang berkongsi kisahnya di laman Facebook beliau.

Dikenali sebagai Dr Zek, beliau memeriksa keadaan pakcik tersebut sebelum pesakit itu mahu bercerita mengenai kisahnya berkaitan dengan Covid-19. “Asalnya pakcik tak percaya Covid ni tau. Sebab ada orang kata Covid ni iluminati la, tak wujudlah, konspirasilah. Pakcik ambil lewa je la. Covid ni betul pakcik. Tak apa pakcik. Pakcik jangan cakap banyak sangat nanti susah nafas,” katanya yang mengimbas kembali perbualannya bersama pesakit itu.

Menurut Dr Zek, keadaan pakcik tersebut tercungap-cungap seperti memerlukan bekalan oksigen sebelum menyambung perbualan. Pesakit itu kemudian membuat pengakuan mengenai kemungkinan dirinya terdedah kepada bahaya jangkitan virus itu. “Pakcik ingat macam selesema biasa saja. Rupa-rupanya begini bahaya ye. Demi Allah, pakcik mengaku, pakcik salah. Sebelum ini tak percaya doktor. Pakcik menyesal tak pakai mask (pelitup muka).

Demi Allah aku yang sering berdepan dengan Covid-19 tahu apa sebenarnya dan aku pasti mereka yang menafikan pandemik… tak pernah berdepan dengan pesakit Covid-19.

“Itulah satu pengakuan dari pesakit Covid-19 aku sendiri. Mata kepala telinga aku sendiri mendengar keluhan hatinya. Namun ada di luar sana masih mengatakan Covid-19 ini konspirasilah, iluminatilah, plandemiklah, macam selesema biasalah. Demi Allah aku yang sering berdepan dengan Covid-19 tahu apa sebenarnya dan aku pasti mereka yang menafikan pandemik… tak pernah berdepan dengan pesakit Covid-19,” tambah beliau.

Dr Zek berkata, pesakit tersebut sempat memberikan pesanan terakhir sebelum beliau beredar dari bilik rawatan, sehingga mengundang sebak dalam dirinya. “Nanti apa-apa doktor beritahu orang lain semua percayalah Covid ni, lepas tu suruh pakai mask ye doktor. Ya, pakcik. Aku akan sampaikan kepada seluruhnya. Hatiku sayu. Please people please! Covid-19 adalah benar. Tolonglah ikut pemakaian pelitup muka, kekalkan penjarakkan, kerap basuh tangan dan elakan di tempat yang sesak.mIkut SOP. InsyaAllah sedikit masa lagi kita akan menerima vaksin. Kami hampir maksima. Ya Allah, lindungilah kami,” katanya.

16 Sekeluarga Termasuk Seorang Kanak Kanak Berusia 2 Tahun Di Johor Disahkn Positif COVID19. KKM Tampil Jelaskan Berkenaan Isu Ini

Sehari selepas pemergian warga emas, salah seorang saudara perempuannya didapati positif Covid-19, kata sumber itu. 16 sekeluarga termasuk seorang kanak-kanak berusia dua tahun di Labis, Segamat, Johor disahkan positif Covid-19 selepas menghadiri perjumpaan di Lembah Klang.

Menurut sumber Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), kesemua mereka tinggal di sebuah rumah yang sama di Labis, dan telah mengunjungi ahli keluarga lain di zon merah di Kuala Lumpur dan Selangor antara 17 dan 25 Disember.Difahamkan, perjumpaan keluarga itu turut dihadiri seorang warga emas berusia 60 tahun yang pergi buat selamanya akibat wabak itu pada 3 Januari.

Individu yang sudah tiada menghidap sakit diabetes dan tekanan drah tinggi, mula menunjukkan simptom selepas kembali ke Segamat.16 sekeluarga itu turut pulang ke Segamat pada hujung Disember untuk melawat wanita itu.Dia dihantar ke Hospital Segamat untuk menerima rawatan sebelum meninggal dunia.

Sehari selepas pemergian warga emas, salah seorang saudara perempuannya didapati positif Covid-19, kata sumber itu.”Pengesanan kontak dan tindakan susulan yang dilakukan oleh Kementerian Kesihatan mendapati bahawa 16 anggota keluarga warga emas itu menghidap Covid-19.”Mereka dikuarantin sementara ada yang ditahan di hospital untuk rawatan yang diperlukan,” katanya. – The Star.

Pengantin Perempuan Disahkan Positif COVID19. Pasangan Ini Sanggup Sarung PPE Dan Teruskan Perkahwinan Di Pusat Rawatan

Sebuah video dimuat naik di Twitter menunjukkan satu pasangan di India disatukan dalam suasana lain daripada yang lain telah mendapat perhatian ramai.Menurut India Times, video itu menunjukkan majlis perkahwinan satu pasangan yang diadakan di sebuah pusat rawatan Covid-19 Kelwara di Shahbad. Pasangan itu serta paderi yang menyatukan mereka dilihat memakai PPE selepas pengantin perempuan disahkan positif pada hari perkahwinan mereka.

Melalui video tersebut, mereka dilihat mengenakan persalinan lengkap PPE dan melafazkan ikrar perkahwinan. Selain mereka bertiga, terdapat seorang dua individu lain dipercayai ahli keluarga yang turut hadir dan memakai persalinan PPE.

Tidak melupakan adat dan budaya, meskipun menyarung PPE pengantin lelaki tetap memakai serban tradisional. Pengantin perempuan juga dilihat memakai pelindung muka dan kedua-duanya dilihat memakai sarung tangan sepanjang upacara itu berlangsung.

Majlis mereka itu dijalankan mengikut norma baharu Covid-19 dan protokol yang telah ditetapkan oleh kerajaan tempatan. Disebabkan kenaikan kes Covid-19 di Rajasthan, Ketua Menteri Ashok Gehlot memutuskan untuk melanjutkan perintah berkurung sehingga 31 Disember 2020.

Wanita Ini Sanggup Botakkan Kepala Semata Nak Taja Majlis Perkahwinan. Lebih Menarik Sekali Ini Yang Kawan Dia Buat Lepas Kantoi Dan Siap Ada Yang Nak Derma Wang Sebab Lakonan Menjadi

Toni Standen (kanan) turut membotakkan kepalanya untuk menjadikan pembohongan itu lebih nyata.LAIN manusia lain ragamnya.Begitu juga dengan seorang wanita ini yang sanggup mengaku kononnya dia mempunyai sakit teruk atau knser terminal.Lebih teruk, Toni Standen, 29, turut membotakkan kepalanya untuk menjadikan pembohongan itu lebih nyata.

Perbuatan itu berjaya membohongi rakannya sehingga ada yang bersimpati dan menaja majlis perkahwinannya.Di Facebook, dia turut memuat naik kenyataan bahawa hayatnya hanya berbaki dua bulan lagi.Tidak lama kemudian, rakan-rakan mula menghidu pembohongannya.

Malah, dia tampil dengan idea baharu, kononnya dijangkiti Covid-19 pula.Namun segalanya terbongkar sehingga menyebabkan rakannya berang.Malah, salah seorang rakan yang menderma wang mendakwa lakonan wanita itu boleh melayakkan dia untuk memenangi Anugerah Oscar. – Daily Star.