Berjaya hamilkan teman wanita. Tak sangka lepas 4 tahun tiba tiba lelaki itu jumpa teman wanitanya semula tapi yang pelik nampak seronok sgt dgn anak perempuannya

Kehidupan

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum buat smua ..harap kisah saya ni dapat dijadikan sebagai pngajaran buat lelaki lelaki diluar sana ..kisah yang bermula pada umur saya 28 tahun ..saya berkenalan dengan seorang pmpuan yang cantik dan sangat baik berumur 23 tahun ..

dia memang lain dari yang lain ..tu sebab saya terpikat dengan dia dan disinilah bermulanya kisah cinta kami .. Pada awal hubungan semua baik baik belaka .. saya dan dia saling menyayangi dan telah membuat keputusan untuk menghalalkan hubungan kami ni ..

jujur saya sangat sayang dan cintakan dia begitu juga dia .. tapi saya silap sesilap silapnya .. dalam baik dia , dalam setia dia , saya ambik kesempatan atas semua tu ..saya ambil maruah dia dengan janji janji manis saya padanya .. saya tak salahkan dia sebab saya yang mulakan dulu ..

saya memang tak guna .. Pada 1 hari dia bagi tau saya yang dia mengandung .. yer dia mengandungkan anak saya benih saya.. dia merayu menangis minta saya percepatkan nikah dengan dia tapi entah kenapa saya marah dia , saya bagi kata kata kesat kat dia , saya benci dia ..

padahal saya sangat sayangkan dia .. saya tinggalkan dia terkapai kapai sorang diri dengan kandungan tu .. Allah berdosanya saya, jahatnya saya perlakukan dia sbegitu .. betapa buruknya dia dimata saya waktu tu sedangkan dia ikhlas sayangkan saya .. kurang bijaknya saya..

Tak lama saya bernikah dengan isteri saya atas pilihan keluarga .. saua turut sebab saya tak nak bertanggungjawab atas ape yang dah jadi .. semua orang melihat kegembiraan saya ketika bernikah tapi hati saya masih teringatkan dia yang tiba tiba menghilangkan diri entah kemana sampailah saya dah anak sorang ..

waktu tu saya langsung tak ambik tahu pasal dia dengan kandungan tu .. Dia pun tak ada cari saya atau hubungi saya.. saya tak tahu keadaan dia baga imana .. saya tahu dia kecewa sebab saya buat dia macam tu dia , malah saya memperlekehkan maruah dia ..

mungkin dia bencikan saya atas prbuatan saya tapi hati saya masih sayangkan dia .. saya rindukan dia .. sungguh saya rindu semua tentang dia .. kurang bijaknya saya sebab tinggalkan dia .. Selama 4 tahun dia menghilangkan diri ..saya sendiri pun tak tahu ape yang berlaku pada hidup dia dan anak kami ..

selama tu jugalah hidup saya tak tenang asyik teringtkan dosa dosa lama walaupun saya dah bertaubat tapi saya tetap tak tenang selagi saya tak jumpa dia , tak mintk maaf dari dia , tak tengok dia dengan anak saya dengan mata kepala saya sendiri..

Bukan setakat tu je saya jugak berdosa pada keluarga dia terutama mak ayah dia sebab saya buat jahat pada anak mereka .. rumah tangga saya pun dah lama tak aman sebab kami sering brbalah walaupun hal kecik tapi saya sayangkan anak saya.. smua ni terjadi sebab dosa lalu saya..

mungkin ni balasan Allah terhadap saya.. Pada awal bulan 11 tahun lepas waktu itu saya ada ditesco beli barang keperluan harian sedang saya leka pilih pilih barang barang saya terdengar suara perempuan dengan sorang budak perempuan mngekek ketawa dibelakang saya..

terus saya berpaling tengok siapa .. betapa terkejutnya saya melihat dia .. yer dia perempuan yang saya sayang dan cinta dulu hingga sekarang .. Dia berhenti ketawa lepas tengok saya.. lama kami bertatapan .. lama juga saya tenung mata dia .. waktu tu lah saya teringat kembali bagaimana saya

memperlekehkan maruah dia dan saya buang dia macam sampah dulu .. mata tulah yang pandang saya dengan penuh kasih.. dulu dan mata tu jugaklah bengkak menangis sebab ketidak pandaian saya.. lidah saya waktu kelu .. nak sangat saya tegur dia tapi saya kaku dan malu ..

Saya tiba tiba jljik dengan diri sendiri .. saya tengok anak perempuan saya.. comel sangat anak saya sebijik macam muka ibu dia .. bangganya saya anak saya sangat comel dan kemas terurus .. pandai dia juga anak kami .. meriah saya tengok mereka walaupun cuma berrdua ..

cemburu saya tengok kegembiraan mereka .. dia kemudian pegi dari pandangan saya.. pertama kali dalam hidup saya rasa sebenar benarnya bahagia walaupun saya dah kawin tapi saya tak rasa bahagia seperti itu .. Sejak dari itulah saya ikut gerak geri dia ..

saya nak tahu perkembangan hidup dia .. saya sangka dia dah kawin tapi rupanya tak .. dia masih single ..saya senang hati tahu dia masih lagi single .. dia tinggal di ….. bersama mak dan ayahnya .. dia bahagia sekarang .. Anak saya yang dia kandung tu lah penyeri hidup mereka semua ..

saya dapat lihat betapa sayangnya mak dan ayah dia dengan anak saya ..bertuahnya anak saya tu .. kalau boleh saya nak sangat peluk cium anak saya tapi saya tahu saya tak layak untuk tu .. saya cuma mampu lihat kebahagiaan mereka semua dari jauh ..

Kadang saya menangis seorang diri terkenangkn nasib hidup saya.. dia lebih bahagia dari saya rupanya .. dia boleh hidup tanpa saya sedangkan hidup saya masih lagi tidak tenteram selagi tak dapat kemaafan dari dia dan keluarga .. dia jauh berbeza dari isteri saya bila bercakap mesti cakap kuat

dan bila brgduh walau hal kecil mesti perkataan perpisahan yang keluar dari mulut dia .. selalu nak saya ikut kemahuan dia.. Allah kuatkan lah saya untuk hadapi semua ni .. Pada hujung bulan 11 tu saya tekad untuk jumpa dia walau apa pun yang jadi ..

pagi pagi lagi saya keluar tunggu jauh sikit dari rumah dia .. saya nak follow ikut dia .. lama saya tunggu dia tapi saya tak kisah asal saya dapat jugak jumpa dia .. tak lama dia keluar dan dia bawak sekali anak kami .. senyum saya tengok diorang ..

manja betul anak saya tu dengan ibu dia .. Alangkah indahnya jika saya suaminya tapi saya tahu tu semua tak mungkin brlaku .. saya terus ekori dia .. rupanya dia keluar jumpa dengan kawan lama kami ..yer saya kenal perempuan tu .. maknanya dia tahu yang ex saya kandungan anak saya dulu ..

selepas selesai bertemu saya tengok dia dengan anak pegi ke kereta dan saya cepat cepat kejar diorang .. waktu tu lah saya tegur dia tapi kali ni dia tak terkejut pun tengok saya malah dia diam je .. Saya tanyakan dia ke mana awak menghilang selama ni ..

siapa yang jaga semasa awak mengandung dulu .. dah lama abang cari awak ..4 tahun awak hilang akhirnya abang jumpa jugak .. dah besar anak kita .. banyak lagi yang saya nak tanya dia tapi dengan tenang dia jawab .. Allah sentiasa bersama dengan orang orang yang teraniaya ..

kenapa awak cari saya sedangkan awak yang buang saya macam sampah .. saya dah lalui ujian hebat dari Allah untuk saya rasa pahitnya sabar dan indah pada pengakhirannya bersama keluarga saya.. pesan saya untuk awak jangan jadi perosak ..

itulah kata kata dia pada saya yang masih terngiang ngiyang di kepala otak saya smpai sekarang .. Dia dah pegi jauh dari hidup saya dengan anak saya ..sedihnya saya hanya Allah yang tahu ..saya harap Allah lembutkan hati dia untuk maafkan segala kesalahan saya padanya ..

saya sangat rindukn mereka .. Buat awak Che , abang tak sempat pun nak mintak maaf dengan awak .. abang harap awak akan lebih bahagia disamping keluarga .. juga dan didiklah anak kita sebaik mungkin .. walau ape pun dia tetap anak abang , satu daging abang ..

sungguh sungguh bertuah siapa yang dapat miliki awak , miliki hati awak , miliki kasih sayang awak ..demi Allah abang menyesal tingglkan awak dulu .. Kepada lelaki lelaki kat luar sana , jangan sia siakan perempuan yang benar benar ikhlas sayangkn kau ..

jangan sesekali ambik kesempatan atas kekurangan yang ada pada diri pasangan kau .. jangan jadi macam saya mnyesal tak sudah sampai ke hari ni .. jangan jadi kurang waras macam saya.. Pesanan saya buat lelaki kat luar sana yang pernah rosakkan anak dara orang .. jadilah lelaki yang bertanggungjawab ..

kalau tak hidup kau akan jadi macam saya.. bila orang yang kau aniaya tu angkat tangan dan memohon doa pada Allah , siaplah kau untuk terima balasan kau ..jangan ingat kau akan terlepas dengan perbuatan kau.. Saya harap kisah saya dijadikan tauladan buat smua ..terima kasih ……