Bertuah betul nasib warga emas ini. Selesai divksin tapi paling istimewa bila disuntik oleh seseorang ini.

Seorang wanita warga emas dari Kampung Manir, di sini menjadi penerima vaksin tertua di Pusat Pemberian Vaksin (PPV) Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) di sini, hari ini. Warga emas berusia 102 tahun itu, Fatimah Muda ditemani anak ketiganya, Azhari Mohd, 56, ke PPV UniSZA dan menerima vaksin Sinovac pada 2.10 petang. Lebih istimewa apabila Fatimah […]

Continue Reading

Dua sahabat ni terpaksa keluar untuk siapkan tugasan. Sekali tak sangka pula terpaksa kira duit tabung untuk selesaikan bayaran ini.

Biasa tengok orang lain kena saman, siapa sangka diri sendiri pun terkena… kan dah kena korek syiling! Begitulah nasib Natasha Zulaikha dan rakannya Nur Sabrina, masing-masing berusia 21 tahun, apabila mereka dikompaun kerana melanggar Prosedur Operasi Standard (SOP) sewaktu negara diletakkan di bawah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Mengakui kesilapan mereka, Natasha menjelaskan pada hari kejadian […]

Continue Reading

Wanita ini perlu lakukan berbagai kerja dalam sehari. Sampai terpaksa selesaikan kerja ini setelah lewat malam.

Noorul Hafizah sanggup melakukan apa sahaja pekerjaan termasuk melipat pakaian demi menyara dirinya dan empat anak. Lipat kain memang menjadi salah satu tugas yang paling ‘dibenci’ kebanyakan wanita, tapi tidak bagi wanita ini. Sebaliknya kerja ini menjadi salah satu punca rezeki buat Noorul Hafizah Roslan yang berusia 33 tahun. Malah, tiada istilah rehat bagi ibu muda […]

Continue Reading

Tular guru terkejut apabila pelajar terjerit marahkan adik ketika kelas online. Sekali baru tersedar yang dia terlupa sesuatu ini.

Sudah dua tahun Malaysia melazimi kelas atas talian baik dari peringkat sekolah ataupun di Institut Pengajian Tinggi (IPT). Pandemik yang melanda telah membuatkan medium tersebut sebagai satu bentuk inisiatif utama untuk pembelajaran. Jadi, sejak dari awal ia dikuatkuasa, pelbagai kerenah lucu atau perkara tidak terdvga ketika mengikuti kelas online itu berlaku. Lupa tutup mic time kelas online […]

Continue Reading

Sampai macam ni sekali kehidupan ibu tunggal 5 anak ini. Sampai terpaksa meminta sesuatu ini untuk teruskan hidup.

Ibarat jat0h ditimpa tangga, itu perumpamaan buat ibu tunggal berusia 45 tahun, Siti Suzanne Anton, yang pernah bertugas sebagai penganalisis di sebuah syarikat cari gali. Lapan bulan lalu, dia kehilangan pekerjaan. Lantaran itu, kehidupannya terus berubah daripada seorang yang bekerjaya dalam golongan M40 kepada golongan susah di bawah kategori B40. Hanya berbekalkan bantuan zakat RM500, […]

Continue Reading

Gadis ini dapat tempahan perlu siapkan dulang hantaran dan solek pengantin pada hari pentingnya. Sekali tak sangka rupanya pengantin itu adalah seseorang ini.

Siapa sahaja yang mempunyai hubungan pasti mahu berkekalan hingga ke atas pelamin. Namun tidak semua mempunyai jodoh yang panjang sehingga ke pelamin. Ada yang putvs di tengah jalan atas sebab-sebab tertentu. Begitu lah kisah kali ini apabila gadis ini telah putvs dengan kekasih hatinya namun siapa sangka dia akan menguruskan perkahwinan bekas teman lelakinya. Cerita […]

Continue Reading

Tular gadis panik setelah contact lens tersekat pada bola mata. Tak sangka sampai ini keadaan matanya.

Pemakaian Kanta Lek4p / lebih dikenali sebagai “cOntact Lens” bukan satu perkara yang baharu dan telah mendapat ‘tempat’ terutamanya bagi golongan wanita. Penggunaanya tidak terhad semata2 untuk menggantikan kaca mata bahkan mengikut trend dan teknologi yang semakin pesat membangun ia dapat digunakan sebagai ‘penyeri’ bagi wajah sese0rang itu. Tidak berakhir di situ, “contact lens” ini juga […]

Continue Reading

Pemuda ini tetap hadir ke rumah bekas isteri semata mata nak buat kejutan. Ramai yang tersentuh dengan usaha pemuda ini.

Biarpun telah berpisah dengan pasangan, kasih sayang antara ibu bapa dan anak tak akan terpvtus hingga ke hujung usia. Malah, tanggungjawab terhadap anak-anak tetap berjalan seperti biasa walaupun hak penjagaan dimiliki bekas pasangan. Baru-baru ini, seorang lelaki membuat orang ramai tersentuh dengan tindakannya yang tetap mendatangi si anak bagi menyambut ulang tahun kelahiran kanak-kanak itu. […]

Continue Reading

Jururawat kongsi foto emosi si isteri sendirian saat lahirkan bayi. Sekali ini pesanan jururawat tersebut.

Liyana berkongsi pengalaman mengenai pesakit yang hendak melahirkan anak menggenggam tangannya di bilik bersalin. Mengenggam tangan suami bagi menahan kesakitan ketika hendak melahirkan anak merupakan perkara biasa di bilik bersalin. Menerusi satu perkongsian di laman Twitter, seorang gadis memuat naik foto tangannya digenggam oleh seorang pesakit yang sedang bertarung nyawa melahirkan anak. “Since Covid, husbands are not allowed to […]

Continue Reading

Pelajar Form 5 luka teruk apabila terlibat dengan kejadian ini. Ianya berlaku sewaktu nak pergi cari sesuatu ini.

Seorang pelajar berusia 17 tahun cedera teruk selepas terlibat dalam satu kejadian jalan raya Jumaat lepas ketika dalam perjalanan untuk mendapatkan capaian internet bagi mengikuti sesi Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah (PdPR). Berdasarkan laporan, kejadian terbabit berlaku pada jam 9.45 pagi di Selama, Perak dan ketika itu pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Datuk Haji Hussein berkenaan […]

Continue Reading