Ibu nekad hantar adik belajar ngaji dekat rumah jiran . Tergamam masa nak balik tu cikgu yang mengajar tu tiba tiba pegang sesuatu kat badan adik sambil senyum.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Kalau kita dengar sahaja ustazah ataupun ustaz mestilah kita menyangka yang baik-baik sahaja. Alim, mempunyai personaliti yang baik, malangnya tidak semuanya sama seindah mana yang kita sangkakan. Saya ada sebuah cerita mengenai satu keluarga ini yang mengaku diri mereka ustaz dan ustazah. Nak dipendekkan cerita, mereka ni jiran baru di sebelah rumah […]

Continue Reading

Wanita ni bengang dengan kakak ipar gara gara suap ank dia 5 bulan dengan laksa pedas sampai merah muka. Tergamam ini tindakan mengejut dari wanita ni bila kakak ipar buat macam tu.

Sudah menjadi pengetahuan am berkenaan makanan yang boleh diterima bayi berusia lebih enam bulan hanyalah pepejal, tetapi masih ramai yang mengendahkan hal itu. Lebih menyayat hati, usaha ibu bapa menjaga pemakanan bayi menjadi sia sia sebabkan perangai yang tidak bertanggungjawab orang sekeliling. Sewaktu berkumpul bersama sanak saudara, ada sahaja yang sanggup menyuapkan makanan yang tidak […]

Continue Reading

Nenek naik angin bila semua cucu balik kampung tapi takde sorang pun yang bantu dia kat dapur. Rupa rupanya semua sibuk buat video tik tok. Sampai hati buat nenek macam ni.

Antara perkara wajib dilakukan ketika hari perayaan untuk insan-insan yang merantau sudah pastinya pulang ke desa untuk meraikan bersama keluarga tersayang. Dan sudah tentu perasaan meraikan hari perayaan adalah seronok, walau beraya di kampung sendiri ataupun kampung belah mertua. Ia kerana aura sewaktu berada di kampung adalah sukar diluahkan dengan kata-kata. Menatap wajah ibu ayah […]

Continue Reading

Menantu nekad nak balik kampung 2 minggu semata nak jaga mertua. Tergamam keluarga mertua bila tengok menantu balik kampung dalam diam. Mengejutkan sepanjang 2 minggu sempat wanita ni balas dekat mertua cukup cukup.

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum. Aku Husna (bukan nama sebenar). Terima kasih andai cerita aku disiarkan. Di sini aku ingin kongsikan serba sedikit cerita aku dengan ibu mertua aku dulu. Allah hanya bagi aku pinjaman yang sangat berharga ini hanya 4 tahun sebagai menantu buat ibu mertua ku (sekarang usia perkhawinan aku dah nak masuk 8 […]

Continue Reading

Terkejut bila ank tiba tiba bagi tahu pembantu rumah bawa masuk jantan dalam rumah. Satu hari wanita ini nekad buat sesuatu sampai kantoi segala perbuatan pembantu rumah.

Memang banyak kes kes tentang pembantu rumah yang buat masalah. Pembantu rumah kebanyakkannya adalah dari negara jiran samada dari Indonesia, Filipina atau Thailand. Mereka datang ke Malaysia untuk mencari rezeki tetapi ada segelintir dari mereka yang buat perkara tidak sepatutnya ketika berada di rumah majikan. Pembantu rumah ini diberikan kepercayaan sepenuhnya oleh majikan terutama majikan […]

Continue Reading

Gara gara buat jahat dengan ibu masa tengah tunaikan umrah. Tergamam wanita ini bila dapat blasan di tanah suci. Sampai macam ni sekali jadi kat dia buat dia menyesal.

Nama aku Zatul. Ringkas tapi mendalam. Aku bersyukur tak terhingga diberi kesempatan mengerjakan umrah bersama mak ayah. Tapi ini apa yg jadi. Jejaknya kaki di tanah Madinah, lepas berjam-jam kesejukan, tidur tak nyenyak dlm kapal terbang dan bas, aku yg becok mulut, dalam sejarah berdiam diri sepanjang perjalanan. Masa hendak turun bas, ada sesuatu di […]

Continue Reading

Wanita ni niat nak berhenti sekejap untuk tidur. Tergamam bila dia bangun dari tidur 3 bulan kemudian. Rupa rupanya masa dia tidur tu ini yang jadi kat dia.

Pelik Gadis ini tertidur di RNR tetapi terbangun selepas 3bulan. Pengalaman hitam apabila pengsan di dalam kereta dan akhirnya tidak sedarkan diri selama 3 bulan yang bermula pada pertengahan 2014 nyata telah mengubah kehidupan seorang gadis baru berusia 24 tahun… Ummu Diyana Ibrahim yang kini mampu menyambung pelajaran di Universiti Utara Malaysia (UUM), Sintok. Pelajar […]

Continue Reading

Gades nih dgr suara emak nya menjerit mintak sesuatu. Teros dia tak tentu arah siap panjat pagar rumah lepastuh teros lari masok rumah. Apa yg gades nih nampak kt ruang tamu sgt mengejutkan.

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum dan salam sejahtera. Nama aku Rambutan, kawan kepada Maria. Aku nak confess dekat sini bahawa seingat aku, sepanjang hidup aku, aku tak pernah cakap aku sayang mak aku dekat mak aku. Bukan aku tak sayang, cuma aku tak pernah cakap. Dalam adik beradik aku, aku sorang je yang paling kenal mak […]

Continue Reading

Hairan gades nih selalu sgt upload gambar pergi holiday dgn boyfriend ke Thailand balek hari. Tergamam rupanya dia lakukan sesuatu benda yg tk elok buat semua org terkejut bila tengok.

Pelik Gadis Ni Selalu Sangat Muat Naik Foto Bercuti Dengan Pakwe Pergi Thai Balik Hari. Mengejutkan Rupa Rupanya Dia Ada Buat Benda Tak Elok Yang Buat Semua Orang Cair Bila Tengok. Saya nak cerita pasal salah satu member saya dekat tempat kerja saya. Saya bekerja sebagai seorang executive dekat syarikat marketing. Dah 3 tahun kat […]

Continue Reading

Gades nih hairan ibu sering mintak gambar dia. Ibu cakap rindu. Satu hari gades ni nekad buka phone ibu dia. Tergamam dia tgk rupa rupanya ibu dia guna gambar dia untok lakukan benda mcm nih.

Assalamualaikum semua. Tak tahu nak mula macam mana. Aku dibesarkan dengan keluarga yg kurang didikan agama. Adik beradik aku 4 orang kesemuanya. 3 perempuan dan seorang adik lelaki. Aku anak ketiga. Umur aku sekarang dah 33 tahun. Kehidupan masa kami kecil memang susah. Tapi mak ayah tetap usaha cari rezeki buat kami sekeluarga. Tapi masa […]

Continue Reading