Tinggalkan rumah dengan berbekalkan RM1.30 telah membina kehidupan baru. Mengagumkan sekali pengutip sampah ini mampu jadi jutawan

Sesungguhnya nikmat kekayaan sebenarnya adalah ujian sejauh mana kita bersyukur dengan nikmat yang dikurniakan atau kekayaan itu menjadikan kita lalai. Kemiskinan bukan bermakna kita terlepas daripada ujian Allah SWT kerana ia juga ujian terhadap kesabaran atau menyebabkan kita mengeluh. Bak kata ikon usahawan muda, Mohamad Azlan Abdullah @ Ali,32, terbaru kisah hidupnya dibukukan dengan tajuk […]

Continue Reading

Bos bayar RM127 sahaja walaupun gaji sebenar dia RM1200. DIkatakan lupa tolak KWSP dan terduduk lelaki ini

Beberapa bulan lepas, seorang kawan saya nak beli handphone baru. Setelah 7 tahun guna handphone lama, memang kena beli yang baru juga untuk memudahkan urusan harian.Speaker rosak, bateri tahan hanya 30 minit. Kamera blur habis. Cuma dia minta bayar dua kali. Saya ok saja sebab dia ni memang pemurah. Ketika guna kereta waja dulu, kalau […]

Continue Reading

Warganet mula persoalkan kesahihan youtuber ini diganggu oleh sesuatu. Akhirnya ustaz ini tampil dengan kata kata yang tak disangka oleh orang ramai

Seperti yang kita tahu,sebelum kita mulakan apa yang terjadi,hendaklah kita tahu bahawa memang wujud makhluk lain selain dari manusia yang diciptakan oleh Allah s.w.t. Makhluk tersebut memang wujud. Dan baru baru initular di media sosial dimana seorang Youtuber yang bernama PrinceMeed telah diganggu dengan satu entiti atau makhluk halus selepas diia membeli sebuah kotak bernama […]

Continue Reading

Sengaja rakam video minuman baru jenama popular. Sekaligus gadis ini terus dapat tahu dia dijangkiti COVID19 dan segera menamatkan rakaman tersebut

Bayangkan tengah rakam video TikTok, sekali kantoi dapat tahu korang rupanya positif COVID-19?Itu yang berlaku terhadap seorang gadis berusia 19 tahun baru-baru ini. Niatnya cuma nak rakam TikTok sambil cuba minuman baru dari Starbucks, tapi tak sangka lain pula jadinya! Memetik laporan Times Now News, seorang gadis bernama Maryn Short sedang mencuba minuman yang baru dibelinya […]

Continue Reading

3 kali pegang perut. Terduduk wanita ini bila bayi kembarnya hilang dalam kanddungan lepas bidan usap perut. Ini rupanya cerita sebenar yang terjadi kepada wanita tersebut

Terduduk wanita ini bila bayi kembar hilang dalam kandungan lepas bidan mak lmpir ni usap perut. Mengejutkan rupa rupanya ini puncanya.Gambar sekadar hiasan. Assalamulaikum. 4/2011 tahun yang amat bermakna untuk diri aku. ye la rezeki bertimpa timpa. dapat keje tetap dan disahkan “twin pregnncy”. Aku bukan jenis upload UPT kat FB. canang babyy bumb, share […]

Continue Reading

Satu keluarga 16 positif Covid19. Seorang wanita ini ceritakan detik ahli keluarganya terkena virus tersebut sehinggakan salah seorang dalam keluarganya pergi buat selamanya

Setiap individu yang disahkan positif C0vid-19, sudah pasti mempunyai kisah tersendiri bagaimana mereka boleh terkena jangkitan wabak tersebut dan cara mereka melwan virusitu.Di Facebook, seorang wanita yang dikenali sebagai Myra Jijie, berkongsi kisah bagaimana dia dan ahli keluarga yang lain menjadi individu yang terkena wabak tersebut. Lebih menyedihkan, mereka turut kehilangan insan yang mereka sayangi. […]

Continue Reading

Terjumpa bayi depan pejabat bila dah sampai tempat kerja. Lepas buat laporan terus terbongkar pemilik bayi tersebut.Tapi ini yang tukang jumpa buat lepas jumpa pemilik bayi

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada pembaca. Nama aku Aina (bukan nama sebenar), berusia 30 tahun dan membuka sebuah company Accounting Firm bersama 2 orang partners Nora (bukan nama sebenar) 28 tahun dan Aisyah (bukan nama sebenar) 29 tahun di selangor. 2 bulan lepas, Budak practical terjumpa baby lelaki kat pejabat. Pejabat aku ni tingkat 2, […]

Continue Reading

Isteri suka sangat bersedekah walaupun gaji kecil. Sampaikan masa raya pun sanggup bagi jumlah yang besar kat budak budak. Satu hari terbongkar punca isterinya berbuat sebegitu rupa

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Nama saya Nizam, berumur lewat 20an. Saya seorang juruteknik di sebuah kilang farmasi di Negeri Pantai Timur. Sudah pun berkahwin dengan isteri yang kira paras rupanya cantik dan manis orangnya. Apa yang buatkan saya lebih tertarik kepadanya adalah sifatnya yang sangat pemurah! Yes, isteri saya seorang yang suka BERSEDEKAH. Kami dikurniakan […]

Continue Reading

Adik beradik sebelas orang. Adik beradik lain hantar duit tapi hanya seorang sahaja yang jaga nenek. Sampai satu hari tergamak abang sulung tuntut sesuatu ini kat nenek

Assalamualaikum W.B.T dan selamat sejahtera kepada semua pembaca tegar. Terima kasih diucapkan kepada pihak admin seandainya luahan hati aku ni dapat dipamerkan untuk bacaan orang ramai. Acap kali juga aku berfikir, betulkah tindakan aku dengan menghantar luahan ini untuk bacaan khalayak awam sedangkan ini bersangkutan aib keluarga aku sendiri. Tapi akhirnya aku ambil keputusan dan […]

Continue Reading

Adik beradik ada tujuh orang. Satu hari adik dapat keputusan cemerlang tapi ayah pula yang sakit. Dalam diam rupanya adiknya buat sesuatu dalam bilik stor lepas dapat tawaran masuk sekolah asrama penuh

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat pembaca. Buat pengetahuan,gambar di atas sekadar hiasan. Seperti biasa, tiap kali tahun baru tiba gelagat semasa di permulaan sesi persekolahan pasti menjadi tumpuan ramai, ibu bapa, guru dan pelajar khususnya. Kisah yang ingin kami kongsikan ini pasti membuatkan ramai pembaca tersentuh. Kisah yang asalnya disiarkan di laman IIUM pada tahun […]

Continue Reading