Jadi duda hampir dua tahun. Satu hari jumpa pengganti isteri dia untuk jaga anak. Lepas kahwin terbongkar terus perangai isteri dia

SETELAH menduda hampir dua tahun, Daus berasakan dia perIu mencari psangan yang boleh menyerlkan hldup dan menjaga makan mlnumnya.Pada masa sama, dia juga mempnyai seorang anak yang memerlukan kaslh sayang seorang lbu.Daus menjadi duda setelah lsterinya hembuskan nafas terakhir selepas tiga bulan meIahirkan anak mereka. “Anak saya membsar tnpa kaslh sayang seorang lbu. Saya berasakan […]

Continue Reading

Dapat isteri gemok pakai kereta besar macam badan dia. Suami luah tabiat isteri kat rumah. Ada satu hari tu isteri bawa penanggal balik rumah. Terkejut rupanya benda ni.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Luahan ini telah dikongsikan di laman media sosial sebelum ini dan kini disiarkan untuk pengajaran buat semua. Hai min. Tlg hide profile. Saya guna fb adik saya. Saya ni umur 43, isteri umur 31. Kami kahwin dah 4 tahun tapi isteri jenis tak pandai menyimpan. Gaji saya 2100, gaji dia 6000. Kereta […]

Continue Reading

Lewat datang bulan. Bila buat ujian kehamilan disahkan positif. Tunggu masa je nak bersalin sekali baru tahu rupanya isi dalam tu bukan bayi. Terkejut bila dapat tahu kisah sebenar.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Apabila sudah mula muntah-muntah atau kitaran haid sampai lambat daripada kebiasaan, kebanyakan isteri akan segera membuat UPT (urine pregnancy test) dengan harapan dapat melihat kemunculan 2 garisan biru petanda rahim sudah ‘berisi’. Namun keralatan juga boleh berlaku dan lebih menyedihkan, perkara itu hanya diketahui selepas beberapa tempoh yang lama. Amat sukar dipercayai, namun […]

Continue Reading

Suami selalu abaikan isteri. Asyik hadap handphone sampai tak pedulikan isteri. Akhirnya wanita ni nekad buat sesuatu sampai suami menyesal seumur hidup.

Bila berumahtangga, jangan terlalu lebihkan aktiviti sendiri sehingga anak dan isteri/suami rasa diabaikan. Perlu bijak membahagikan masa atau paling tidak pun, ajak keluarga sertai aktiviti itu, sekali gus dapat merapatkan hubungan kekeluargaan. “Aku rasa dah tak nak hidup di muka bumi ini bila isteri aku dah failkan surat berpisah. Aku dah pujuk rayu pergi ke […]

Continue Reading

Isteri sanggup pergi hospital semata untuk ubat penenang. Dapat tahu pula suami tak nak anak. Akhir sekali ini yang terjadi

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Cubaan membuat cerpen berbentuk diari. Harap dapat memberi kritikan yang bermanfaat untuk semua. Hayati lah. 11.11.2011 – Hari ini aku sah bergelar seorang isteri kepada seorang lelaki yang bernama Qaidir. Setelah enam tahun kami menyemai kasih. Akhirnya aku dan dia bersatu dalam ikatan yang suci. Aku bukan tak mahu mempercepatkan nikah. […]

Continue Reading

Isteri orang miskin dan suami pula orang berada. Suami terima isteri atas sebab ditinggalkan kekasih hati. Satu hari isteri dia tanya soalan yang buat suami dia terdiam

Puas si isteri mengajaknya berubah, tetapi suami enggan peduli dan hanyat dengan dunianya sendiri. Dalam masa sama seringkali berfoya-foya di luar meskipun tahu isterinya mengandung anak sulung. Kerana bagi si suami, isterinya tetap akan setia dan tidak akan berani tinggalkan dia. Bila kantoi punyai hubungan dengan perempuan lain, si suami beri alasan dia sekadar menggatal, […]

Continue Reading

Sudahlah isteri dipisahkan dengan cara atas talian. Tapi ini pula tindakan si suami terhadap anaknya setelah berpisah.

Setiap rumah tangga pasti ada manis dan pahitnya sepanjang kehidupan. Bagi setiap pasangan, tidaklah selesai sekiranya sudah selamat bernikah, malah bernikah itu adalah titik permulaan untuk sesuatu hubungan tersebut. Namun setiap hari selepas bernikah merupakan hari pengenalan bagi setiap pasangan itu sehinggalah hari tuanya. Tidaklah indah bagi semua pasangan pada kehidupan perkahwinannya pasti ianya akan […]

Continue Reading

Niat nak bergurau mahu poligami dengan isteri. Sekali isteri nekad untuk berpisahdengan isteri. Nampak macam biasa rupanya ini kesan yang terjadi pada isteri.

Apabila menyebut sahaja isu poligami, kebanyakan lelaki tersenyum simpul, manakala si isteri pula bermuram duka mengenangkan nasib jika bermadu. Hakikat sebenar rasa madu itu manis tetapi madu berpoligami sebaliknya.  Seorang wanita yang juga merupakan seorang peguam berkongsikan kisah anak guamnya  yang mahu meminta pisah dari suaminya hanya kerana gurauan untuk berpoligami. Isu ini tampak mudah, […]

Continue Reading

Anak nak kahwin tapi malangnya ayah pergi dulu. Abang wakilkan diri jadi wali dan naikkan harga hantaran. Akhirnya ini yang bakal suami dia buat

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Nama aku ivy,story aku ni real zaman yg pernah aku lalui sebelum ni,harap siapa yg baca dapat bertenang sehingga habis.Semoga ia dapat dijadikan pengajaran buat semua.Aku berasal dari selatan tanah air,Batu pahat,Johor. Zaman aku kahwin dulu… iyalah… 12 tahun yang lepas.. keluarga aku tidak berapa terdedah pada majlis kahwin yang simple […]

Continue Reading

Isteri sampai 4 kali jumpa doktor. Sampai satu masa suami sanggup pergi masjid. Tanpa pengetahuan suami isteri ikut dan ini yang dia nampak

Lepas solat di masjid laki terus pergi satu rumah dan dalam diam isteri ikut tanpa pengetahuan suami. Mengejutkan bila tiba tiba isteri nampak ada perempuan tengah urut bahu suami.Assalamualaikum. Hai salam semua.. Ramadhan kali ni memberi aku erti dan seribu makna hubungan aku dan suami. Nama aku Yani. Aku berasal dari negeri Kedah. Orang utara […]

Continue Reading