Ketahuilah ini antara 10 tips kesihatan yang sangat berguna untuk kebaikan bersama. Sekali Dr Amirul tampil dedahka n tips tersebut.

Pejam celik dah masuk hari keempat berpuasa. Lazimlah di bulan Ramadhan, ramai mula mengamalkan pemakanan yang sihat dan memperbanyakkan beribadah. Tapi anda mesti nak tahu kan tips kesihatan di bulan Ramadhan yang anda boleh amalkan. Di bulan Ramadhan, pasti ramau di antara kira yang amalkan gaya hidup yang berbeza dari hari hari kebiasaannya akibat pengambilan […]

Continue Reading

Tular disebabkan produk mukanya jadi bahan eksperimen. Tak sangka sampai dapat cecah nilai ini.

Lelaki atau perempuan masing-masing menginginkan kulit wajah yang cantik, mulus dan terhindar daripada ‘anasir’ jahat yang terdiri daripada jerawat, bintik hitam dan putih. ‘Kotoran’ ini akan memberi kesan yang besar kepada kulit muka sekaligus membuatkan hilang keyakinan diri kepada individu berkenaan. Nak muka cantik kenalah rajin kan? Penjagaan kulit muka yang konsisten sangat penting dalam […]

Continue Reading

Suami kalau isteri masak pujilah sikit. Baru lah isteri tu rasa macam dihargai dan hilang semua penat memasak tu.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Balik kerja, dengan baju tak sempat tukar, kadang-kadang isteri ni terus je ke dapur untuk bersilat memasak. Tapi bila ada tak kena, suami terus kritikan masakan isteri tu. Lagi-lagi bulan puasa ni. Betul-bentul menduga dari segi masa dan tenaga isteri. Lelaki bernama Amir Syahir ini kongsi, Setiap kali isteri masak tu pujilah sikit. Barulah […]

Continue Reading

Untuk anda yang terlalu kurus boleh cuba tips ni untuk naikkan berat badan. Terkejut dalam masa sebulan boleh naik banyak ni.

Jika anda lihat di media sosial seperti Facebook atau Instagram, kebanyakan orang akan berkongsikan tips-tips untuk menurunkan berat badan. Jarang sekali kita lihat tips berkaitan dengan cara menaikkan berat badan, betul tak? Seorang pengguna Facebook, Siti Shairah ada berkongsikan pengalaman peribadi beliau berjaya menaikkan berat badan dalam masa sebulan sahaja. Dengan ketinggian 165cm dan berat 48.5kg, dia […]

Continue Reading

Ramai yang ingat makan coklat punca jadi gemuk. Ketahuilah ini 4 tips cara untuk kurus dengan coklat.

Rupanya Cara Makan Coklat Kita Selama Ini Salah, Baca Perkongsian Pakar Ini. Cara biasa yang kita gunakan ialah beli, buka bungkusan, patahkan kecil, masuk coklat ke dalam mulut dan kunyah sampai habis. Tapi tahukah anda sebenarnya ada cara yang betul untuk kita makan coklat supaya kita benar-benar menikmatinya? Rupanya cara makan coklat kita selama ini […]

Continue Reading

Pasangan yang nak kahwin kena bijak kira perbelanjaan untuk majlis suapaya tak berlaku pembaziran. Ketahuilah ini tips untuk dapatkan kos yang berbaloi.

Pasangan pengantin harus bijak mencongak perbelanjaan di majlis perkahwinan mereka agar tidak berlaku pembaziran yang tidak sepatutnya. Sebut sahaja mengenai kahwin, pasti kita terbayangkan dua mempelai segak bersanding di atas pelamin. Tapi harus diingat, ada 1001 perkara yang perlu diuruskan dalam menjayakan majlis raja sehari itu. Silap hari bulan, mungkin puluhan ribu ringgit terpaksa dibelanjakan demi merealisasikan […]

Continue Reading