Dah 5 tahun jadi janda tiba tiba kahwin dengan suami orang pulak. Ingatkan hidup akan kurang terbeban sikit rupa rupanya ada permainan dia sebalik hubungan ni.

Kisah Rumah Tangga

Assalamualaikum… trkasih jika sudi post kisah ini… sekadar ingin meluahkan…betapa skitnyaa untuk bertahan dalam sebuah perhubungan. selepas 5 tahun menjanda akhirnya saya di lamar suami orang kami nikah tanpa pengetahuan isteri dia tapii benda macam ni tak bole simpan lama2 akhirnya di tahu jugaa..

waktu saya jadi isteri simpanan tu memang dah skit sangat.. hanya yang melalui akan paham. jodoh saya. kami tak bercintaa. mungkin dia rasa simpati ke atas saya… saat itu hidup saya daif sangat… di perlakukan suami pertama.. bekas suami kaki pkl, pemalas, saya tggung anak2 dari sejak lahir lagi…

Dia tempat saya mengadu… kerana itu memang kerja dia.. untuk membantu ibu2 tunggal macam kami… bukan niat nak merampass… dulu pun saya ngeri tengok orang bermadu2… sapa tahu akhirnya jadi kat saya… tapii alhmdulillah isteri prtma suami… terima saya sebagai madu… masa tu hanya kami2 je yang tahu…

mak mertua pernah marah saya… sebab family mereka smua sayang kat isteri pertama suami… nak di jadi kan cerita… kadang kami elok kadang kami makan hati.. BERMADUU… hanya yang mengalami akan tahu… saya hidup tanpa ada nafkah dari suami sekarang apa lagi anak2 bukan daging suami… saya tanggung makan minum kami sndiri… suami pertama dah lebih entah ke mana.. tak dapat di jejaki…

saya kerja biasa2.. duit gaji dari mula kahwin suami saya pegang. saya kerja siang malam. dia cuma bagi semingu rm 50 sahaja untuk bekal… makan hati juga laa. sampai lah ada satu tahap saya brbalah dan minta sekeras2nyaa kad atm saya… selama 6 tahun juga dia simpan.

Tapi isteri pertama asyik cakap nafkah dia anak beranak tak cukup dia banyk iri hati dengan saya… dia buruk sangka dia cakap suami banyk lebihkn saya… padahal harta d rumah semua milik saya sndiri bukan suami… hasil duit saya… kalau ada pun mintk suami belikn.. lepas tu saya bayar sikit2… sebab kad dia dah pegang…

sedang madu saya simpan duit snyap2. tapii dia cerita kat saya tak suruh bagi tahu kat suami kami. ok laa tak ape. tapi isteri dia still cakap duit nafkah tak cukup padahal gaji saya dengan suami semua di laburkn pada anak2 dia dengan dia.

Makan hati jugak laa dah istri ke 2. telan jelah, sapa suruh erkk… sebab dah kejap2 elok. BERMADU. akhirnya dia meminta untuk di lepaskn dengan alasan suami tak mampu..senyap2…habis jee tempoh iddah dia terus nikah dengan lelaki yang sebaya anak sulung dia orang dengan suami, dia jemput kami ke majlis kahwin tu…

mula la bersambung kisah hidup saya yang perit lagi skit… anak dia 6 orang suami saya ambil ahli untuk jaga mereka semua.. alasan dia bekas istri dah lupa anak2 asyik dengan suami dia yang mudah tu… tak berenggang dah smpai anak2 semua asyik kebuluran d rumah…

Dah laa anak2 saya sndiri saya tanggung hidup diaorang… ape salahnya korang berbahagi jaga anak2… ramai tuuu semua serah kat saya. Saya ade bawa mereka bincang. tapi masuk kanan keluar kiri. takde makananya… semua dengan ego masing2.. akhirnya saya akurr, saya terima smua, saya dah anggap macam anak2 saya jugaa, dengan kerja dari pagii smpai ke malam.

tak apelaa mungkin ini rezekii kami lagi pun saya dah biasa hidup susah, yup suami pun dah berduit…saya pun begituu gaji ade laa sikit2… alhmdulillah…CUMA MASALAHNYA SEKARANG…SUAMI SUKA MENGASARI ANAK2 SAYA…ANAK SAYA SMUA DALAM KETAKUTAN KADANG LARI TUMPANG RUMAH KAWAN DORANG… selama 10 tahun mereka dalam ketakutan tak pernah bebas di rumah sendiri, untuk pengetahun dari dulu lagii dia suka skiti anak2 saya…

suami seorang yang sangat bengis…mula kenal dia watakanyaa sangat lemah lembut,.tak sangka pecah tembelang bila dah kahwin, kadang dia pernah mengasari anak2 sebab saya belikn anak sulung hand phone, lepas tu ke 6 semua anak2 dia belikn fon juga… niat nak suh dia anggap anak2 saya macam anak kandungnya sendiri tapii sapa la saya untuk memaksa malah dia mengasari mental dn fizikal anak2 saya.

Skittt ya Allah… satu dugaan aku tempuhi…entah mungkin sehingga nafas ini terhenti… saya dah takut untuk berpisah… tapi dalam masa yang sama…dia semakin dn semakin mengasari anak2 saya… dia semakin benci kat anak2 saya…hilang arah saya di buatnya skrg ni…

Sekarang anak2 saya pun dah mula panjang langkah tak nak balik rumah dgn alasan rasa tak seronok tinggal di rumah, suami lagi bertmbah ego bila anak2 tunjuk besar kepala, memang saya buntu sgt dgn sikap suami. Kalau ikutkan hati mmg saya nk minta dilepaskan. Saya tak sanggup hadapi semua ni. Tolong doakan saya agar sy kuat