Fatin minta Adam supaya tak rapat dengan anaknya lagi. Fatin sanggup dedahkan video berdurasi 3 minit mengenai perbualan dan nafkah di IG Stories dan ini jawapan Adam Shahz

Artis

Pelakon jelita Fatin Afeefa mengejutkan pengikut di Instagramnya apabila memuat naik video perbualan antara dirinya bersama anak di IG Stories malam tadi.Dalam video pendek tersebut, anak perempuannya, Ivy Herra Sophia, 5 tahun, memberitahu bahawa dia tidur sebilik bersama ayahnya, seorang wanita dan satu lagi nama yang turut disebut.

“Ivy tidur dengan daddy, dengan Auntie Candy, dengan abang Danial,” kedengaran anaknya memberitahu Fatin di dalam video tersebut.“In the same room is it?” tanya Fatin.“Ya”, jawap anaknya sambil menganggukkan kepala.“Okay, thank you sayang,” ucap Fatin kembali.

Pada video yang sama, Fatin turut menulis beberapa ayat yang menunjukkan dia begitu marah dengan apa yang didengarnya itu.“Do not get close to my daughter ever again!!!!“I’ve been potrayed as bad this whole time but never have I ever involved my kids whenever I’m in a relationship. Let alone to bring my daughter to sleep in the same room with someone I’m not arried with. This is fucked up. Leave my daughter alone,” tulis Fatin.

Turut dikongsikan oleh Fatin adalah satu tangkapan skrin aplikasi WhatsApp bersama bekas suaminya.Selain itu terdapat beberapa lagi tulisan yang turut dimuat naik Fatin di IG Stories yang turut mendakwa mempunyai video penuh berdurasi 3 minit perbualan bersama anak perempuannya itu, termasuklah nafkah yang tidak pernah diterimanya sejak 4 tahun lalu daripada bekas suami.

Selepas beberapa ketika Fatin kemudiannya memadamkan semua yang dimuat naiknya ke IG Stories sebelum ini dan berkongsi satu IG Story memohon maaf.Pelakon Adam Shahz menegaskan akan mengambil mengambil tindakan terhadap bekas isteri, Fatin Afeefa kerana memuat naik tudvhan tidak berasas berkaitan dirinya menerusi ruangan IG Story di Instagram (IG).Adam ketika dihubungi Gempak berkata, tuduhn yang dibuat bekas isterinya itu mencalarkan nama baik dan reputasinya.

“Saya tidak tahu apa motif dia buat macam tu. Sedangkan dia dah lama ‘block’ saya dari IG iaitu, sejak kami berpisah lagi.“Saya tidak mahu ulas mengenai apa yang dimuat naik dia, tetapi cukup jika saya katakan anak saya tidak men-pu tetapi dima-ipulasi.“Saya nekad bawa perkara ini ke mahkamah. Semua tudhan dia tidak berasas dan tanpa usul periksa! Cukup-cukuplah saya berdiam selama ini,” katanya.

Terdahulu Fatin telah memuat naik status mendakwa bekas suaminya itu tidur sebilik dengna teman wanita ketika membawa anak mereka, Ivy Herra Sophia, 6, pergi bercuti.Fatin turut berkongsi video perbualan bersama Ivy untuk menguatkan dakwaannya terhadap bekas suami.Bagaimanapun tidak lama kemudian Fatin memadam kesemua perkongsian tersebut dari IG Storynya.Adam dan Fatin mendirikan rumah tangga selama empat tahun bermula 2013 dan berpisah pada 2017.

Fatin Afeefa Terkedu Bila Ank Mengadu Bekas Suami Tidur Sebilik Dengan Wanita Lain. Sekali Bila Tanya Bekas Suami Ini Pula Respon Dia Buat Fatin Afeefa Bengang.

Umumnya mengetahui, penyanyi dan pelakon cantik Fatin Afeefa sudah berpiah dengan suaminya Adam Shah, pada tahun 2017. Perpisahan itu berlaku setelah empat tahun mereka berumah tangga. Hasil perkahwinan tersebut, mereka berdua dikuarniakan seorang dua cahaya mata iaitu Adam Aish Arrian dan Ivy Herra Sophia.

Terbaru, menerusi Instastory yang dimuat naik oleh Fatin Afeefa di laman Instagramnya, dia terkejut apabila anaknya mendakwa bekas suaminya tinggal di dalam bilik yang sama bersama teman wanita. Perkara tersebut telah diceritakan oleh anaknya menerusi satu panggilan video yang dibuat.

Perbualan bersama anak

Memetik laporan Gempak, anaknya menceritakan dia tidur bersama bapanya, aunty Candy dan abang Danial dalam satu panggilan yang dibuat Fatin.  Jawapan anaknya ketika itu membuat dia tergamam. In the same room is it? Yaa (jawab anaknya)

Susulan daripada itu, Fatin kelihatan berang dengan tindakan bekas suaminya itu. Menerusi beberapa perkongsian yang dimuat naik di Instastory, dia meluahkan rasa kecewa kerana sering ‘dipandang serong’ oleh sesetengah masyarakat dan menyatakan dia sama sekali tidak pernah melibatkan anaknya dalam perhubungannya. Jangan sesekali dekati anak aku lagi!

Menerusi tangkap layar Whatsapp tersebut, Fatin bertanyakan kepada bekas suaminya mengenai statusnya bersama perempuan tersebut. Namun, bekas suaminya dilihat seolah-olah menafikan dia telah berkahwin dengan perempuan tersebut..

Terkini, segala posting tersebut sudahpun dipadam olehnya, dan dia meminta maaf atas tindakannya. Jelasnya, jika isu ini melibatkan anak-anak dia tidak sanggup untuk memendam secara seorang diri. Walaupon Instastory tersebut telah dipadam olehnya, itu tidak bermaksud dia setuju dengan apa yang telah dilakukan oleh bekas suaminya.Sumber: Fatin Afeefa & GempakApa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Boleh Menyebabkan Hilang Penglihatan. Fatin Afeefa Dedah Punca Dia Undurkan Diri Dari Program Setelah Kenalpasti Satu Masalah Pada Matanya

PETALING JAYA – Pelakon Fatin Afeefa terpaksa me­ngalah dan menarik diri daripada meneruskan perjuangannya dalam pertandingan nyanyian Vokal Mania gara-gara me­ngalami masalah ulsr kornea iaitu sejenis jangkitan pada mata.

Menurut selebriti berusia 26 tahun itu, dia mengalami jangk1tan pada mata kirinya sejak beberapa hari lalu dan telah mengambil keputusan untuk berehat.“Tetapi makin lama jangk1tan pada mata kiri saya menjadi lebih teruk sehingga menyebabkan mata saya jadi berair dan sakit.

“Selepas berjumpa dengan doktor, saya terus ditahan di wad kerana doktor mendapati terdapat uls3r pada bebola mata saya,” ujarnya ketika dihubungi Kosmo! semalam.Lebih burvk lagi, doktor memberitahu, jika tidak dir4wat dengan segera, mata kirinya boleh menjadi bvta sekali gus menyebabkan dia h1lang penglihatan.

Fatin yang baharu sahaja dibenarkan keluar dari hospital pada Khamis lalu berkata, dise­babkan mas4lah tersebut, dia terpksa mengundurkan diri daripada program Vokal Mania walaupun dirinya layak ke peringkat separuh akhir.“Namun, untuk tidak menyusahkan pihak TV3 dan atas nasihat doktor, saya terpaksa menarik diri walaupun rasa agak sed1h dan terk1lan,” katanya lagi.

Tambahnya, jika matanya terdedah dengan cahaya lampu, ia akan menyebabkan matanya jadi bertambah ­bera1r sekali gus boleh ­menjejaskan persembahannya pada malam tersebut kerana banyak pencahayaan.“Alhamdulillah, saya kini se­ma­kin pulih, masih mengambil ubat dan akan ­kem­bali memulakan penggambaran tidak lama lagi,” kata Fatin.

Terdahulu, pelakon drama The Gadis itu pernah menarik perhatian pengikutnya dalam laman sosial yang memuji kebolehannya menyanyi dan memiliki suara yang lunak dalam program Vokal Mania.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral. Sumber: KOSMO

Didkwa ganggu suami orang, nama Fatin Afeefa terpalit kontroversi Alya Iman – “Saya bukan pakar motivasi nak komen fasal itu”

KONTROVERSI melanda pelakon baharu Alya Iman yang didakwa menjalin hubungan dengan lelaki berstatus suami orang, nama Fatin Afeefa turut terpalit dan disebut-sebut warganet di laman sosial.Ia berikutan Fatin Afeefa atau nama sebenarnya Fatin Nur Afifah Shamsudin, 26, pernah menjadi hangat sekitar tahun lalu apabila menerima tudhan yang sama.

Bagaimanapun, Fatin ketika ditemui enggan mengulas lanjut berikutan dia sendiri tidak mengenali anak kepada pelakon legenda Azmil Mustapha itu.“Saya tak kenal siapa Alya Iman yang diperkatakan. Jadi, saya tak nak beri sebarang komen mengenai isu tersebut. Lagipun, saya tidak sesuai untuk memberi komen memandangkan saya bukan pakar motivasi.

“Dia juga tiada kena mengena dengan saya dan saya sendiri tak kenal dia. Malah, dia pun tak ada dalam senarai pengikut saya di laman sosial pun,” kata Fatin kepada mStar.Pelakon drama bersiri The Gadis itu ditemui pada sebuah sidang media perlantikannya sebagai duta Havainas.

Sebelum ini, Fatin pernah didakwa menjalinkan hubungan cinta dengan seorang lelaki berstatus suami orang sekitar Jun tahun lalu.Sekitar Jun tahun lalu, seorang wanita mendkwa Fatin mempunyai hubungan dengan suaminya di Twitter.Perkara itu didedahkan oleh seorang wanita yang menggunakan nama Mag di Twitter yang mendkwa pelakon drama Red Velvet itu menjadi orang ketiga dalam rumah tangganya sejak dua tahun lalu.

Bagaimanapun, Mag memberitahu Fatin sudah menghubunginya bagi memohon maaf dan berjanji tidak akan menganggu hubungan mereka.Fatin sebelum ini pernah berkahwin dengan pelakon Adam Shahz pada 21 Disember 2013 dan berpisah dengan talak satu pada 30 Mei 2017.Hasil perkahwinan itu, dia mempunyai dua cahaya mata iaitu Adam Aisy Arrian, 6, dan Ivy Herra Sophia yang kini berusia empat tahun.Nak macam-macam info? Join grup Telegram mStar!

Fatin Afeefa tak serik? Wanita bagi amaran… “Berjanji tak kacau rumah tangga aku lagi, berhenti sorok-sorok berjumpa”

NAMA pelakonFatin Afeefa sekali lagi menjadi perhatian apabila didkwa menjalinkan kembali hubungan cinta dengan seorang lelaki berstatus suami orang.Perkara itu didedahkan oleh individu yang menggunakan nama Mag di Twitter pada Khamis yang mendkwa pelakon drama Red Velvet itu menjadi orang ketiga dalam rumah tangganya sejak dua tahun lalu.

Menurut Mag, Fatin ada menghubunginya pada minggu lalu untuk memohon maaf dan berjanji tidak akan menganggu hubungan mereka.”Kalau dah berjanji tak kacau rumah tangga aku lagi, pegang janji dan berhenti sorok-sorok berjumpa. Kalau buat, jangan salahkan I muat naik gambar kau.

Mag membuat pendedahan tersebut menerusi laman twitter.“Beritahu saya kalau saya patut percaya Fatin Afeefa yang hubungi saya untuk mohon maaf minggu lalu. Dia usaha untuk hubungi selepas saya dedah beberapa mesej perbualannya.”Saya masih baik meminta izin kalau okey untuk tweet gambar bgel juga. Saya telah dipermainkan dan ditipu olehnya selama dua tahun,” kata Mag.

Mag sebelum ini juga pernah memuat naik paparan skrin perbualan antara Fatin dengan suaminya di Twitter pada Ogos tahun lalu.Bagaimanapun, usaha mStar menghubungi Fatin untuk mendapatkan kenyataan dan penjelasan masih tidak berjaya.Dalam pada itu, Mag mengakui bukan mudah untuk dia memaafkan seseorang yang berulang kali melakukan kesalahan yang sama.

Fatin sebelum ini menafikan dia adalah individu dalam foto wanita bercium.“Fatin Afeefa, awak tahu saya betul. Awak menipu untuk menyembunyikan kebenaran tapi sekarang rahsia awak sudah terbongkar.”Bukan mudah nak maafkan orang yang pernah dimaafkan lebih daripada dua kali. Maaf saya dipermainkan, dimanipulasi dan diambil kesempatan.

“Saya tidak tahu jika kali ini adalah drama yang sebenar atau hanya satu lagi. Pastikan ia sebaliknya, jika tidak… karma akan mengambil bahagian dalam drama ini,” ujarnya.Fatin sebelum ini pernah berkahwin dengan pelakon Adam Shahz pada 21 Disember 2013 dan berpisah dengan talak satu pada 30 Mei 2017.Dia mempunyai dua cahaya mata iaitu Adam Aisy Arrian, 6, dan Ivy Herra Sophia yang kini berusia empat tahun.

“Luahan nak pergi buat selamanya kerana terlalu penat bekerja” – Fatin Afeefa jelaskan status benci dengan kehidupan yang dilalui

PELAKON Fatin Afeefa menjelaskan status yang dimuat naiknya di Twitter meluahkan rasa bnci dengan kehidupannya itu hanya sekadar mainan perasaan.Fatin atau nama sebenarnya Fatin Nur Afifah Shamsudin, 25, berkata status tersebut ditulis kerana dia terlalu penat disebabkan kerja tanpa henti.

“Status itu sekadar luahan perasaan saya sahaja. Bukannya saya betul-betul nak bahayakanh diri. Dah tentu kalau melakukan perkara itu berdosa besar.”Saya muat naik status di Twitter tu disebabkan terlalu penat. Saya kerja tanpa henti dan tidur hanya dua tiga jam sahaja.

Status yang dimuat naik Fatin di Twitter menarik perhatian warganet.“Biasalah, bila kalau sudah terlalu penat dan letih ni memang akan ‘meroyan’ sikit,” kata Fatin ketika dihubungi mStar.Pelakon drama bersiri Jodoh Jodoh Anissa diminta mengulas mengenai status dia ingin mati kerana benci dengan kehidupannya.

Status tersebut telah menarik perhatian warganet yang rata-ratanya berpendapat Fatin mengalami masalah despresi atau kmrgn.Bagaimanapun menurut Fatin, dia tidak mahu meletakkan dirinya ada masalah tersebut kerana hanya pakar psikologi yang boleh mengesahkan.

“Saya tak nak letak diri ada masalah despresi sebab hanya doktor atau pakar psikologi sahaja boleh sahkan jika seseorang berhadap dengan masalah tu.”Bukan hanya senang-senang nak kata kita ada despresi. Saya cuma terlalu penat sahaja dan perlukan rehat,” ujarnya.

Fatin mahu memberikan yang terbaik untuk anak-anaknya.Dalam pada itu, Fatin memberitahu dia bekerja tanpa henti demi dua cahaya matanya, Adam Aisy Arrian, 7 dan Ivy Herra Sophia yang kini berusia empat tahun.”Apa yang saya lakukan sekarang, kerja tanpa henti demi anak-anak saya. Saya mahu berikan yang terbaik buat mereka.

“Tapi Insya-Allah sepanjang bulan Ramadan nanti, saya akan berehat sekejap daripada mengambil sebarang tawaran.”Nak luangkan masa bersama anak-anak pula. Bawa mereka pergi terawih. Tapi jadual saya kembali padat selepas raya,” katanya.Sebelum ini, Fatin pernah berkahwin dengan pelakon Adam Shahz pada 21 Disember 2013 namun berpisah pada 30 Mei 2017. Tags/Kata Kunci:

“Adakah mereka akan anggap saya ibu yang jahat?” – Fatin Afeefa bimbang ftnah beri kesan kepada anak-anak

PELAKON Fatin Afeefa mengakui berasa tertekan apabila terlalu memikirkan kesan yang bakal dia dan anaknya alami berpunca daripada kecaman serta tuduhan tidak berasas di laman sosial.Malah, Fatin atau nama sebenarnya Fatin Nur Afifah Shamsudin berkata, dia penat memikirkan sekiranya anaknya akan tersalah anggap membnci dirinya gara-gara ftnah yang diterima itu.

“Tadi borak dengan Arrian. Masa drive nak balik, saya beritahu dia saya terpaksa bekerja esok dan dia cakap ‘kerja lagi’? Dia diam sekejap dan cakap ‘mummy kerja nak cari duit kan? Tak apa, Arrian faham. Lain kali sajalah’.”Kata-kata itu menusuk hati saya. Sudah lama kami tak pergi bercuti bersama. Saya terlalu sibuk bekerja. Dari pagi sampai lewat malam saya kerja untuk beri yang terbaik kepada mereka.

“Mummy penat kadang-kadang. I really am. Bukan pasal kerja. Tapi kecaman orang ramai terhadap saya. Setiap hari saya fikir, bila anak-anak sudah besar dan baca artikel yang menulis perkara tidak benar mengenai saya, adakah mereka akan anggap saya ibu yang jahat? Atau mereka akan bnci saya?, katanya.

Fatin bersama dua anaknya iaitu Adam Aisy Arrian dan Ivy Herra Sophia.Fatin meluahkan rasa itu menerusi sebuah catatan berserta foto dua anaknya iaitu Adam Aisy Arrian, 7, dan Ivy Herra Sophia, 4, di laman Instagram miliknya pada Ahad.

Tambah Fatin, status ibu tunggal yang digalasnya bukan suatu perkara mudah malah apa sahaja yang dilakukannya pasti dianggap salah oleh segelintir pihak.”Ibu tunggal. Gelaran itu sahaja sangat berat untuk digalas. Apa sahaja saya lakukan pasti salah.”Mesti mereka cakap mummy tak reti jaga Arrian dan Arra. Tapi mereka harus sedar, saya tidak pernah meminta apa-apa bantuan pun dari anda.

“Saya besarkan anak saya 100 peratus usaha saya sendiri. Tak siapa tahu apa yang saya lalui setiap hari,” katanya.Fatin memberi amaran akan menyekat mana-mana akaun media sosial yang mengeluarkan komen berunsur kritikan.Dalam pada itu, Fatin mmemberi amaran akan menyekat mana-mana akaun yang mengeluarkan komen berunsur kritikan terhadap kedua anaknya itu.

“Setiap kali saya hampir putus asa, saya akan ingat pesan Arrian pada saya. Jangan menangis sebab Allah ada dengan Mummy.”Dia sahajalah kekuatan saya ketika ini. Kalau dia tak ada, saya tak tahu apa akan jadi pada saya. Arra terlalu kecil untuk faham tapi dia seorang anak perempuan yang sangat baik.

“Maaf kerana tidak menjadi ibu yang baik kepada anda berdua. Tapi saya mencuba dan terus mencuba. Mummy kumpul duit sikit lagi lepas tu kita pergi bercuti ya. My beautiful child, mummy sangat menyayangi kamu dan takkan pernah biarkan sesiapa menyakiti kamu. I’ll block them!, katanya.Fatin berkahwin dengan Adam Shahz pada 21 Disember 2013 namun kedua-duanya mengambil keputusan untuk berpisah pada 30 Mei 2017.Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Ivy Herra Sophia.

Fatin Afeefa serik kahwin lagi, tak suka ‘terikat’… “Saya tak fikir anak-anak perlu kasih sayang ayah”

KEGAGALAN rumah tangga yang dibina bersama pelakon Adam Shahz menjadikan aktres Fatin Afeefa serik untuk membuka pintu hatinya kepada mana-mana lelaki dalam masa terdekat.Malah Fatin atau nama sebenarnya Fatin Nur Afifah Shamsudin, 25, berkata dia juga tidak mahu terikat dengan apa-apa komitmen.

“Saya tidak lagi mempercayai perkahwinan. Saya dah ada dua orang anak, untuk apa lagi saya nak berkahwin? Anda takkan dapat bayangkan betapa ramainya warganet yang mendesak dan tanya saya untuk kahwin.”Saya pernah tanya mereka untuk apa mereka suruh saya berkahwin kerana saya tak jumpa sebab kukuh untuk saya mendirikan rumah tangga lagi.

“Saya sangat-sangat selesa dengan kehidupan sekarang kerana sudah tidak perlu stress dengan benda yang saya tak boleh kawal. Sekarang saya boleh hidup happy dengan anak-anak dan pergi ke mana sahaja ikut suka saya. Saya suka dengan kehidupan sekarang dan tak sukakan kehidupan yang terikat,” katanya kepada mStar.

Fatin bersama dua anaknya iaitu Adam Aisy Arrian dan Ivy Herra Sophia.Dia ditemui sewaktu majlis pelancaran filem Showtime 1958 dan majlis rumah terbuka di Panggung Seni jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara JKKN, Kuala Lumpur.Fatin dan Adam mendirikan rumah tangga pada 21 Disember 2013 sebelum berpisah pada 30 Mei 2017.

Pasangan itu dikurniakan dua cahaya mata iaitu Adam Aisy Arrian dan Ivy Herra Sophia.Selain itu pelakon drama Red Velvet ini juga berkata dia tidak terbeban untuk membesarkan dua anaknya seorang diri.”Saya akan teruskan kehidupan begini selamanya malah saya tidak rasa terbeban walaupun terpaksa membesarkan anak seorang diri.

“Saya pun tak tahu kalau mengenali lelaki lain, adakah mereka boleh menerima anak saya atau tidak… atau mereka akan menyusahkan saya lagi.”Daripada saya ambil risiko dan melukakan hati saya lagi, lebih baik tidak,” katanya.Fatin menjelaskan selesa dengan kehidupan solo.

Dalam pada itu, Fatin berkata, rezekinya kini semakin mencurah-curah sejak berpisah dengan bekas suaminya.”Alhamdulillah, rezeki saya langsung tidak pernah putus sejak berpisah. Kalau setakat kahwin untuk mengharapkan lelaki itu menjaga anak-anak, tak perlulah.

“Saya tidak fikir anak-anak perlukan kasih sayang daripada seorang lelaki kerana dalam tempoh ini saya boleh menjadi kedua-duanya, iaitu ayah dan juga ibu kepada mereka. You dont need other daddy yang boleh sakitkan kepada mummy.”Saya tak mahu pening kepada dengan baby (suami) yang sudah tua tapi masih peningkan kepada saya,” katanya.