Tular gadis panik setelah contact lens tersekat pada bola mata. Tak sangka sampai ini keadaan matanya.

Kehidupan Kesihatan Viral

Pemakaian Kanta Lek4p / lebih dikenali sebagai “cOntact Lens” bukan satu perkara yang baharu dan telah mendapat ‘tempat’ terutamanya bagi golongan wanita. Penggunaanya tidak terhad semata2 untuk menggantikan kaca mata bahkan mengikut trend dan teknologi yang semakin pesat membangun ia dapat digunakan sebagai ‘penyeri’ bagi wajah sese0rang itu. Tidak berakhir di situ, “contact lens” ini juga ditawarkan dengan pelbagai jenis dan w4rna mengikut citarasa pemakai itu sendiri.

Peristiwa Pahit

Menerusi video se0rang wanita di laman TikT0k, se0rang gadis yang dikenali sebagai Widyadwihardian, memaparkan pekerjanya yang mengalami kesukaran untuk mengeluarkan kanta lekap yang dipakai 0lehnya setelah tidur selama tiga jam bersama kanta lekap tersebut. Vide0 tersebut telah tular dan jelas menunjukkan gadis itu panik dan berusaha sedaya upaya mengeluarkan kanta lekap jenis s0ft lens itu yang melekat pada b0la matanya. Aduh!!

Bercerita lebih lanjut, w4nita ini menjelaskan pekerjanya terpaksa menanggung sakit selama tujuh jam berikutan kanta lekapnya tersebut yang tidak berjaya dikeluarkan setelah lebih 7jam memakainya. Lebih memedihkan, apabila gadis tersebut menjelaskan matanya sudah mula berasa pedih dan bengk4k. Video tersebut bagaimanapun, memberi peng4jaran buat gadis-gadis di luar sana supaya lebih berhati-hati dalam memakai kanta lekap yang disifatkan sebagai sangat sensitif dan memerlukan penjagaan yang sangat khusus.

Sumber : Bangkit Media

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.