Gambar mengejutkan Fattah Amin kantoi dgn pelakon popular ni dlm kereta. Tergamam ini tindakan Fazura bila nampak kejadian tu.

Artis

Abdul Fattah bin Mohd Amin, yang dikenali sebagai Fattah Amin adalah seorang pelakon dari Malaysia. Dia terkenal kerana bermain sebagai Adrian, watak utama dalam drama Playboy Itu Suami Aku. Selepas penampilan sulungnya dikritik kerana kekurangan inventori sebagai pelakon, Fattah menunggu selama dua tahun untuk membuktikan bakatnya.,

Pada tahun 2015, Fattah secara amnya diterima sebagai pelakon kerana bertindak sebagai pelakon dalam beberapa drama seperti Bencinta, Rencana Cinta Tak Jadi dan peluang untuk mengembangkan bakat mereka ke Indonesia melalui telefilm yang saya Mengejar Cinta Ke Malaysia dan From Hater To Lover.

Dia meneruskan bakatnya sebagai Kapten Ejaz Fakhri bersama Neelofa dalam pertunjukan Suri Hati Encik Pilot dan Tengku Ian Uzzam bersama Fazura dalam Hero Seorang Cinderella. Dia juga berkahwin dengan pelakon Fazura.

“Tahap Kebahagiaan Saya Sekarang Di Skala 100”

Sudah dua tahun mendirikan rumah tangga bersama pelakon cantik Nur Fazura, pelakon Fattah Amin mengakui kehidupannya kini sangat bahagia. Ujarnya, disebalik kejayaannya, Fazura adalah wanita yang banyak mendorongnya dan sentiasa ada ketika susah mahu pun senang.

Jika diberi skala kebahagiaan, Fattah memberikan markah maksimum untuk menggambarkan kebahagiaan rumah tangganya. Kata Fattah lagi, kebahagiaan rumah tangganya itu atas doa peminat dan keluarga. “Kalau bagi skala bahagia 1 sehingga 10 tu, 10 la. Kalau 100 sehingga 100 tu, 200 peratus. Ini mungkin doa daripada peminat dan keluarga. Alhamdulillah Allah makbulkan. Saya bahagia dengan isteri saya.

“Fazura banyak membantu saya. Kan orang cakap, di sebalik kejayaan seorang lelaki ada wanita. Wanita itu adalah Fazura,” katanya kepada Media Hiburan. Ditanya mengenai soal zuriat, Fattah memberitahu dia dan Fazura menyerahkan soal itu kepada ketentuan rezeki dan meminta para peminat mendoakan agar mereka dipermudahkan untuk mendapat cahaya mata.

“Saya tak salahkan orang untuk tanya soalan itu. Bila kita tak kahwin orang tanya bila nak kahwin. Bila dah kahwin, orang tanya bila nak ada anak. “Kami sama-sama berusaha tapi rezeki itu datang daripada Allah Taala. Doakan supaya Fattah dan Fazura dapat baby tidak lama lagi,” katanya.

Sumber : Rotikaya

Fazura hamil empat bulan

PELAKON popular Fazura berkongsi berita gembira apabila kini hamil anak pertama hasil perkahwinan dengan suaminya yang juga pelakon Fattah Amin. Fazura berkata, kandungannya kini berusia empat bulan dan dia menyifatkan sekarang masa paling tepat untuk mereka menimang cahaya mata.

“Selepas melayari perkahwinan selama dua tahun, saya dan suami Fattah Amin ingin berkongsi berita yang amat mengembirakan. Insya-Allah dengan izin Allah kami bakal menimang cahaya mata kami yang pertama. “Kandungan saya kini dalam bulan keempat.

Alhamdulillah, kami sentiasa yakin dengan peraturan Allah dan sesungguhnya ini adalah waktu paling tepat bagi kami dikurniakan zuriat yang amat membahagiakan ini,” katanya. Pelakon itu turut bersyukur terhadap doa daripada semua pihak sepanjang mereka melayari kehidupan berumah tangga.

“Tiada yang lebih diutamakan dalam hidup kami sekarang melainkan yang tersayang. Kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang sentiasa mendoakan dan memberikan ucap selamat kepada kami selama ini.

“Kami amat mensyukuri setiap detik dalam fasa ini dan hari-hari indah yang akan datang,” katanya. Fazura dan Fattah bernikah pada 27 November 2017 dalam sebuah majlis tertutup yang berlangsung di sebuah hotel terkemuka di ibu negara.

Wajah Fazura makin berseri sejak hamil

SELEPAS mengumumkan berita kehamilannya pada 17 April lalu,  pelakon Nur Fazura ada berkongsi sekeping foto terbaharunya di Instagram. Dengan kapsyen ringkas ditulis, ‘Doctor’s appointment’ (Temujanji doktor), foto dimuat naik pada Jumaat lalu itu mendapat lebih 300,000 tanda suka termasuk lebih 6,000 komen daripada pengikutnya.

Rata-rata komen ditulis warganet terdiri di kalangan selebriti dan peminat itu, mengucapkan tahniah kepada Fazura serta tak kurang juga yang memuji keayuan wajahnya sejak hamil. Ada juga komen warganet yang mula membuat tekaan jantina bayi dikandungnya kini berdasarkan raut wajah Fazura yang berseri-seri.

Pada pendedahan awal dibuat Fazura berkenaan kandungannya ketika berusia empat pada April lalu, dia menyifatkan sekarang masa paling tepat untuknya bersama suami, pelakon Fattah Amin menimang cahaya mata. “Selepas melayari perkahwinan kami selama dua tahun, saya dan suami ingin berkongsi berita yang amat mengembirakan. InsyaAllah dengan izin Allah SWT kami bakal menimang cahaya mata yang pertama.

“Alhamdulillah, kami sentiasa yakin akan peraturan Allah dan sesungguhnya ini merupakan waktu yang paling tepat bagi kami dikurniakan zuriat yang amat membahagiakan ini,” tulisnya. Pelakon filem Gol & Gincu itu turut bersyukur terhadap doa diberikan daripada semua pihak

buatnya dan suami sepanjang mereka melayari kehidupan berumah tangga. Fazura dan Fattah bernikah pada 27 November 2017 dalam satu majlis tertutup dihadiri kekuarga dan kenalan rapat yang berlangsung di sebuah hotel terkemuka ibu negara.