Tak habis lagi isu rumah. Tak boleh berdiam akhirnya bekas isteri Pu Raihan bongkarkan harga sebenar banglo tu buat ramai yang terkedu.

Viral

KISAH pertikaian membabitkan sebuah rumah banglo antara Pencetus Ummah (PU) Raihan Husni dengan bekas isterinya, Ain Qaiyimah terus menjadi perhatian ramai. Terbaharu, ibu kepada dua cahaya mata itu menyifatkan bekas suaminya sebagai individu yang tidak bersyukur apabila enggan bersetuju dengan tuntutan mut’ah sebanyak RM300,000 sebagai tebus nilai rumah berkenaan.

“Sebagai bekas isteri PU Raihan, saya tampil diri untuk memberitahu yang harga rumah sebenarnya mencecah RM500,000. “Saya dah bagi banyak diskaun dan hanya minta RM300,000 pun tak bersyukur,” katanya. Ain tampil menjelaskan di ruang komen Instagram mStar susulan kenyataan Raihan sebelum ini yang tidak bersetuju dengan nilai tuntutan tersebut.

Ain memuat naik status dan komen di Instagram.

Ujar Raihan, dia percaya nilai banglo tersebut tidak seperti yang dituntut Ain atas beberapa faktor termasuk hanya terdapat dua bilik tidur selain perabot dan peralatan rumah akan dikosongkan. Malah Raihan juga memaklumkan dia tidak berniat untuk merobohkan kediaman yang dibina di atas tanah milik bapanya itu seperti laporan sebelum ini.

Mengulas mengenai hal berkenaan, Ain bagaimanapun berkata dia sendiri tidak memahami apa yang dikehendaki bekas suaminya itu. “Dah tak ada niat nak robh pula… memang putar belit sangat ni,” kata Ain lagi. Sebelum ini Ain mendakwa mempunyai bukti pendakwah bebas itu mahu merobhkan kediaman yang dibina menggunakan wangnya selepas mereka berpisah.

Antara gambar bahagian dalam rumah yang dimuat naik ke Facebook Ain.

Bagaimanapun Raihan berkata dia sedia menunggu proses undang-undang bagi menyelesaikan pertikaian berkenaan. Proses tuntutan mut’ah Ain terhadap Raihan dijadual berlangsung di mahkamah Rendah Syariah di Hulu Langat pada 16 Jun depan. Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Mstar

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Pu Raihan Sendiri Yang Buka Aib Tentang Isu Rumah. Terkejut Sekali Tiba Tiba Bekas Isteri Kaitkan Pula Adik Ipar Tahu Punca Mereka Berpisah.

Viral di media sosial apabila seorang lelaki yang dikatakan bekas peserta Pencetus Ummah (PU) didakwa telah memuat naik satu status di mana dia sedang mencari perkhidmatan untuk merbhkan sebuah rumah lama dalam masa terdekat. Berikutan daripada itu, bekas isteri PU tersebut telah mengaku bahawa rumah yang dimaksudkan itu merupakan rumah yang pernah didiami oleh mereka.

Terbaru, wanita yang bernama Ain ini berharap bekas suaminya dapat membuat permohonan maaf secara terbuka kerana status yang dimuat naik itu seakan berbaur ugutan memandangkan isu rumah mereka belum dibicarakan di mahkamah.

Siapa buka aib sendiri?

Tak salah mohon maaf secara public atas posting untuk runtuhkan rumah itu. Siapa dulu yang start up status nak runtuhkan rumah dekat media sosial? Sebelum ini tak ada siapa yang tahu siapa bekas suami saya. Siapa yang buka aib sendiri. Menurut Ain, dia tidak bercakap bahawa pihaknya berada dalam keadaan yang betul. Ini kerana, dia juga mempunyai kesalahan dan kekurangan sebagai manusia. Tambahnya lagi, dia tidak mahu bekas suaminya itu melakukan provokasi berkaitan isu rumah, perempuan atau menggtnya dengan menggunakan polis, peguam dan mahkamah.

Kalau dah pisah tu pisah dah. Habis cerita. Ya

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim. Hanya kepdamu aku meminta pertolongan. Jangan main-main dengan balasan Tuhan. Kalau Allah nak buka aib kita sekelip mata sahaja. Jangan aniaya orang. Jangan rasa angkuh. Takutlah dengan Allah. Takutlah dengan balasannya. Jelas Ain lagi, tidak salah sekiranya bekas suaminya itu melakukan permohonan maaf berhubung isu hendak meruntuhkan rumah mereka.

Adik ipar kesayangan

Ya As*** Hu** adik ipar kesayangan kakak. Hanya As*** orang pertama yang tahu punca dan sebab kakak berpisah. Dah tahu kan salah abang PU dekat mana? Masih nak tegakkan perkara yang batil? Jaga keluarga baik-baik. Takut suami cari nombor tiga pula nanti. Sementara itu, Ain turut memuat naik satu posting terhadap adik ipar kesayangannya. Menurut Ain, adik iparnya merupakan orang pertama yang tahu mengapa dia dan bekas suami berpisah.

Dakwaan mahu robh banglo bekas isteri, PU Raihan tampil beritahtu perkara sebenar

BARU-BARU ini Pencetus Ummah (PU) Raihan Husni menimbulkan pelbagai tanda tanya dalam kalangan warganet apabila muncul dengan status di Facebook mencari perkhidmatan untuk merbhkan sebuah rumah ‘batu’. Bagaimanapun persoalan itu segera terjawab apabila bekas isteri PU Raihan atau Raihan Husni yang dikenali sebagai Ain Qaiyimah tampil menjelaskan kisah di sebalik rumah berkenaan.

Ujar Ain, dia kecewa apabila Raihan mahu mendahului mahkamah berhubung status rumah tersebut yang dibina menggunakan wangnya di atas sebidang tanah milik bapa pendakwah berkenaan. Tampil menjelaskan mengenai hal itu Raihan muncul menerusi kenyataan terkini dan berkata bahawa isu dia dengan sengaja mahu merobhkan rumah berkenaan sebenarnya tidak berbangkit.

Malah kini dia berkata mahu menunggu proses mahkamah berhubung tuntutan mut’ah bekas isterinya di Mahkamah Rendah Syariah di Hulu Langat pada 16 Jun depan. Menerusi perkongsian di Facebook, Raihan mendedahkan butiran tuntutan Ain selaku plaintif yang meminta bekas suaminya membayar mut’ah sebanyak RM300,000.

Ujar Raihan, dia bagaimanapun tidak bersetuju dengan jumlah tuntutan berkenaan. Saya pasti rumah itu nilainya tidaklah seperti jumlah yang dituntut, apatah lagi setelah segala perabot dan perhiasan dibawa keluar nanti. “Pada 6 Mei lalu saya tanpa gagal hadir ke Majlis Sulh di Mahkamah Rendah Syariah Hulu Langat tepat pada masanya.

“Tetapi apabila mendapat tahu tentang tuntutan mut’ah sebanyak RM300,000 itu sebenarnya adalah bayaran tebus harga rumah, sememangnya saya berhak untuk tidak bersetuju,” kata Raihan. Tambah pemenang tempat keempat rancangan Pencetus Ummah 2016 ini, dia yakin nilai rumah berkenaan tidak seperti yang dituntut Ain atas beberapa faktor.

Notis tuntutan mut’ah. “Kenapa saya tidak bersetuju? Kerana ia merupakan rumah dua bilik yang dibina atas tanah yang pemiliknya masih ayah kandung saya sehingga saat ini. “Saya pasti rumah itu nilainya tidaklah seperti jumlah yang dituntut, apatah lagi setelah segala perabot dan perhiasan dibawa keluar nanti.

“Jadi bagi saya tiada isu tentang saya tidak bertanggungjawab, tidak beri kerjasama atau jauh sekali dengan sengaja ingin meruntuhkan rumah itu,” katanya seperti yang dipetik daripada hantaran Facebook. Bagaimanapun usaha mStar untuk mendapat penjelasan terperinci daripada Raihan tidak berhasil.

“Saya dah buat laporan polis dan kepada SKMM (Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia) serta serahkan kepada peguam. “Saya tak boleh nak cakap apa-apa sebab ini privasi saya,” katanya ketika dihubungi mStar pada Isnin.

Sumber: Instagram

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tular Tentang Kisah Pu Raihan Dan Bekas Isteri. Tak Boleh Berdiam Akhirnya Pu Raihan Tampil Bongkarkan Cerita Sebenar Buat Ramai Yang Tak Sangka.

BARU-BARU ini Pencetus Ummah (PU) Raihan Husni menimbulkan pelbagai tanda tanya dalam kalangan warganet apabila muncul dengan status di Facebook mencari perkhidmatan untuk merbhkan sebuah rumah ‘batu’.Bagaimanapun persoalan itu segera terjawab apabila bekas isteri PU Raihan atau Raihan Husni yang dikenali sebagai Ain Qaiyimah tampil menjelaskan kisah di sebalik rumah berkenaan.

Ujar Ain, dia kecewa apabila Raihan mahu mendahului mahkamah berhubung status rumah tersebut yang dibina menggunakan wangnya di atas sebidang tanah milik bapa pendakwah berkenaan. Tampil menjelaskan mengenai hal itu Raihan muncul menerusi kenyataan terkini dan berkata bahawa isu dia dengan sengaja mahu merbhkan rumah berkenaan sebenarnya tidak berbangkit.

Malah kini dia berkata mahu menunggu proses mahkamah berhubung tuntutan mut’ah bekas isterinya di Mahkamah Rendah Syariah di Hulu Langat pada 16 Jun depan. Menerusi perkongsian di Facebook, Raihan mendedahkan butiran tuntutan Ain selaku plaintif yang meminta bekas suaminya membayar mut’ah sebanyak RM300,000.

Ujar Raihan, dia bagaimanapun tidak bersetuju dengan jumlah tuntutan berkenaan. Saya pasti rumah itu nilainya tidaklah seperti jumlah yang dituntut, apatah lagi setelah segala perabot dan perhiasan dibawa keluar nanti. “Pada 6 Mei lalu saya tanpa gagal hadir ke Majlis Sulh di Mahkamah Rendah Syariah Hulu Langat tepat pada masanya.

“Tetapi apabila mendapat tahu tentang tuntutan mut’ah sebanyak RM300,000 itu sebenarnya adalah bayaran tebus harga rumah, sememangnya saya berhak untuk tidak bersetuju,” kata Raihan. Tambah pemenang tempat keempat rancangan Pencetus Ummah 2016 ini, dia yakin nilai rumah berkenaan tidak seperti yang dituntut Ain atas beberapa faktor.

Notis tuntutan mut’ah. “Kenapa saya tidak bersetuju? Kerana ia merupakan rumah dua bilik yang dibina atas tanah yang pemiliknya masih ayah kandung saya sehingga saat ini. “Saya pasti rumah itu nilainya tidaklah seperti jumlah yang dituntut, apatah lagi setelah segala perabot dan perhiasan dibawa keluar nanti.

“Jadi bagi saya tiada isu tentang saya tidak bertanggungjawab, tidak beri kerjasama atau jauh sekali dengan sengaja ingin meruntuhkan rumah itu,” katanya seperti yang dipetik daripada hantaran Facebook. Bagaimanapun usaha mStar untuk mendapat penjelasan terperinci daripada Raihan tidak berhasil.

“Saya dah buat laporan polis dan kepada SKMM (Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia) serta serahkan kepada peguam. “Saya tak boleh nak cakap apa-apa sebab ini privasi saya,” katanya ketika dihubungi mStar pada Isnin.

Keluarga Mentua Tak Percaya

Dalam status terkini, Ain Qaiyimah mendedahkan campur tangan dari pihak mak mertua dalam isu terbabit walaupun mereka tidak mempunyai bukit yang kukuh. Menurut Ain lagi, dia masih simpan segala bahan bukti termasuk keratan perbualan wassap dan bersedia untuk berkongsi di facebook atau di mahkhamah

Sepatutnya keluarga dan saudara mara tolong redakan keadaan bukan masing-masing berebut jadi hero tambah dosa. Mujur mak ayah saya masih hidup, agaknya Kalau saya keseorangan apa agaknya jadi pada saya? Kenapa ya pihak sana masih nak terjah dan mencari perhatian warganet tanpa mengumpulkan bukti yang kukuh?

Saya ada bukti kukuh SS Wasap PU Yang mengatakan Kalau ada perkhidmatan Buka, Cabut Atau alihkan rumah, Mohon alihkan ke tempat lain. Nak saya tunjuk kat sini? Atau nak saya tunjuk kat mahkamah? Cc: muaz, sumaiyah, asmak, Hamidah. Dalam pada itu, warganet terus memberikan sokongan kepada Ain

“Cukup ler sis. Jgn cc bagai. Setel je kat mahkamah. Perbuatan sis ni akan memudaratkan diri sendiri. Dengan up status begini dgn mudah je sis boleh kene saman dengan pihak sana. Saya simpati dengan sis tapi dalam pada masa. yang sama cuma nak ingatkan je. Walau kita berada dipihak yang betul tapi kalau salah cara mempertahankan diri nanti kita sendiri yang rugi.

Ingat pesan ni sis. Dan stop update apa2 yang cc kepada mereka. Jangan risau la sis. Rumah ni dibina masa dgn suami kan. So xde isu sangat. Kuil hrm pon ssh nak roboh secara legal inikan pula rumah yg dibina atas izin dgn duit sendiri. No hal lah” “Pihak sana putar belit cerita Tanpa bukti yang kukuh?”-Ain

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Selepas Rumah Tangga Goyah PU Dakwa Mahu Lakukan Ini Pada Rumah Bekas Isteri. Rupanya Ini Cerita Sebalik Rumah Tersebut.

Pada Aidilfitri tahun ini ramai yang berkongsi berita gembira termasuklah pendakwah Da’i Farhan yang memuat naik beberapa keping gambar bersama keluarga kecilnya seolah-olah memberitahu beliau sudah kembali rujuk dengan bekas isterinya. Kisah perkahwinan Da’i Farhan sebelum ini telah tular di media sosial apabila beliau telah berkahwin kali kedua dengan seorang wanita yang dikenali sebagai Dr. Erin.

Kontroversi rumah tangga seorang lagi PU. Sementara itu, ada pula timbul kontroversi rumah tangga mengenai seorang lagi pendakwah lain baru-baru ini. Seorang pendakwah PU Raihan atau dikenali sebagai Raihan Husni dilihat memuat naik satu status sedang mencari perkhidmatan bagi membantunya merobohkan sebuah rumah. Status tersebut bagaimanapun turut dikongsikan oleh bekas isterinya di ruangan Facebook Ain Qaiyimah.

Status berkenaan terbongkar apabila bekas isterinya berkongsi kisah sebenar yang merujuk kepada rumah yang dibina atas nama PU tersebut. Ain Qaiyimah turut berkongsi beberapa keping gambar rumah dan keadaan isi rumah yang cantik dan indah itu. Terkilan dengan mudah rumah ini mahu dimvsnahkan

Bekas isterinya turut terkilan kerana rumah yang tersimpan kenangan dan dibina menggunakan titik peluhnya sendiri itu dengan mudah mahu dimvsnahkan. Namun begitu, Ain Qaiyimah turut pasrah dan redho dengan ujian yang menimpa dirinya dan tidak akan menuntut apa-apa mengenainya.

“Tapi tu la. Dia memang silap pergi up status nak robohkan rumah. Ada tak selama ni saya kacau hidup dia sehingga dia sendiri up status untuk runtvhkan rumah “batu”. Tu dah macam ugvtan jenyh sbb k3s belum bicara di mhkmh. Dia yg mulakan pergi public benda ni.” Nak sabotaj pada harta orang. “Dia yang ded4h dulu. Lepastu saya pulak yang kene, pastu cakap saya yang fitnah dia?” Tu satu jenyh sebab mhk4mah belum putvskan. Nak lakukan sab0taj pada harta orang.”

Tak langsung mengaku status tu dia yang buat sendiri. “Dia sendiri up status nak robohkan rumah “batu”. Tak ada siapa pksa dia buat status tu.” Bila kena ser4ng, dia nak buat rep0rt. Maknanya dia secara tak langsung mengaku status ugvtan sab0taj tu dia yg buat sendiri.”

“Dengan kata lain, dia dah masuk per4ngkap sendiri. Buat ugutan jenyh utk buat sab0taj pada harta orang boleh kena rmn.” So bagus la awak buat reprt. Awak serah diri pada p0lis. Selamat beraya dlm pagar besi.” Hanya dengar sebelah pihak sahaja Dan khusus untuk kerabat awak yang tiba2 serng saya kat wall saya, Selama ni awak pernah tanya apa mas4lah saya?” Ada pernah call? Wasap?

Or datang rumah? So awak pun hanya dengar sebelah pihak sahaja. Awak nak saya tunjuk fail PU kenapa saya mohon untuk berpisah? Mana tabayyun yg awak belajar? Main terjah wall orang dan buat huru hara menambahkan lagi api.” Awak nak saya tunjuk fail PU kenapa saya mohon untuk berpisah? Saya boleh bagi. Tapi lepas saya bagi, awak kena up di wall supaya semua orang baca. Berani tak.”

“Saya telah mendapat satu permintaan daripada seseorang untuk melihat rumah yang “Hangs” atas Sebab dibina Di atas tanah bekas Suami.” Harini baru saya tergerak hati nak letak. Sebab nak post pun perlu ada kekuatan. Saya dah penat naik turun mhkmh Saya taknak tuntut apa2 Sebab saya dah penat naik turun mhkm4h. Dan dia pun pernah up status untuk runtvhkan rumah Ini.”

Bagi saya, silakan buat apa sahaja yang dia nak, Mungkin dia tak rasa macam mana susahnya untuk keluarkan duit sampailah tertegaknya rumah Ini dan isinya. Mudah-mudah dia nak runthkan. Sebab itu mudah2 dia nak runthkan. Bayangkan Kalau dia yg keluar duit untuk rumah Ini? Mahu dia simpan rumah Ini untuk keturunannya. Tak apalah, Hari Ini Allah telah uji saya Dengan mengambil harta saya, Tapi saya yakin tak dapat kat dunia, Allah akan gantikan saya Dengan sebuah Rumah Di syurga nanti.”

Isteri kalau ada harta cipta sendiri. “Pengajaran, isteri Kalau ada harta, cipta harta sendiri.. Sebab kita tak tahu jodoh kita dengan dia sampai bila. Saya sendiri tak sangka jodoh saya sudah habis.” Selain itu, ain turut memberitahu isu rumah tersebut masing-masing belum dibicarakan di mhkmah.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warganet turut sedih dengan nasib yang menimpa Ain dan turut menitipkan semangat semoga wanita ini terus kuat mengharungi kehidupan mendatang.

Sumber:yoynetwork

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Kucingasm Media dan Kucing Media Online

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.