Isteri hairan suami hari hari balek kerja lambat. Terperanjat isteri satu hari suami tetiba bwk balek ank angkat ke rumah. Suami ckp bdk tu maseh study. Hingga lah satu hari isteri terkejut lihat apa yg suami dgn bdk tuh buat kt rumah.

Kisah Rumah Tangga

Salam semua, Saya ingin menceritakan sebuah pengalaman kehidupan. Saya seorang wanita berkerjaya agak baik, berpendidikan tinggi, berjawatan dalam politik. Cerita bermula bila saya berkahwin dengan duda anak dua. Suami membawa 2 anak perempuan nya tinggal dgn saya dirumah ibu bapa saya. Mak dan ayah saya sangat sayangkan ke 2 cucu baru itu walau bukan datang dari rahim saya.

Saya berkahwin selama 13 tahun dgn suami Saya bekerja dgn kuat termasuk berniaga sampingan dan kehidupan kami agak mewah. Suami tak bekerja. Anak2 tiri saya semuanya hidup dalam keadaan baik termasuk pendidikan.

Suami saya tidak bekerja tetap dia hanya buat kerja2 kg sahaja. Sampailah suatu ketika saya berjaya membeli 4 buah kereta dan membina sebuah rumah diatas tanah saya sendiri bernilai 200k. Saya amat menjaga suami tatang bagai minyak yg penuh kerana tiada anak dgn suami. Wang saku saya berikan setiap hari Makan minum semua terjaga,malah mewah. Suami mula bosan katanya duduk dalam umah besar. Lupa nak cerita anak2 tiri saya semua dah berkahwin pada usia muda iaitu 18 dan 19 tahun.

Perkahwinan berlangsung semuanya saya tanggung. Pendek cerita bagi menghilangkan kebosanan suami saya. Saya meminta suami mengambil PSV bas dan saya biaya sepenuhnya. Segalanya bermula. Suami mula jadi pemandu bas universiti. Itupun saya yg carikan. Suami mula balik lewat katanya budak2 Uni banyak aktiviti malam sampai 2,3 pg. Saya mcm biasa tetap bg wang saku rm50 sehari pada suami walau dia bekerja. Suatu hari dia bawa balik seorang budak perempuan berusia 21 tahun katanya anak angkatnya. Dia suruh saya sediakan sebuah bilik sbb budak tu praktikal kat negeri saya. Budak tu org pantai timur. Saya turutkan.

Saya terus hubungi universiti dan tanya kenapa budak tu tak buat praktikal di negerinya. Kata pihak universiti budak tu berkeras nak buat praktikal kat negeri saya. Suami bawa bas macam biasa. selalu saya masak budak tu akan call teman lelakinya bagitau apa saya masak. Selalu dia dapat hadiah yg menarik dari teman lelaki dia. Saya hanya memerhati sebab budak tu sangat hormatkan saya dan memanggil saya mama. Dia juga memakai tudung labuh dan sopan.

Suatu hari kakak saya sebelah umah datang nasihatkan saya supaya jangan membenarkan budak tu tinggal dirumah saya. Dia kata takut jadi apa2. Saya khabarkan pada suami dan suami marahkan keluarga saya. Suami pula bila gaji tak pernah ada duit malah ambik duit poket dari saya macam biasa. Saya diam. Suatu hari saya terpaksa berkhusus selama 4 hari dipenang. Saya suruh budak tu balik hostel dan budak tu bersetuju.

Lepas 2 hari kakak saya call dan minta saya balik mengejut tengok keadaan rumah saya katanya. Malam tu juga saya balik jam 11.30 malam sampai rumah tumpang kawan. Saya sengaja jalan kaki masuk kawasan umah saya diam2. Alangkah terkejutnya saya bila kelihatan suami hanya memakai tuala mengadap tv sambil merokok dan budak perempuan itu hanya mengenakan baju labuh tali kecil tanpa lengan. Saya selamba masuk dalam umah dan terus masuk bilik. Saya nampak dengan ekor mata mereka terkejut biawak hahahahaha. Saya masih diam.

Selang 5 hari lepas tu budak tu balik pantai timur bercuti. Saya pulak ajak suami naik super bike jalan2 dalam kampung. Saya minta henfon suami untuk call kawan kononnya saya tak bawa henfon. Suami tanya number berapa dia nak tekan saya cuma bercakap terus.

Bila dia bagi handphone dia saya terus padam dan buka wasap dia. Sambil mulut pura2 bercakap. Dia tak nampak sebab dok bawa motor. Saya sempat baca semua wasap yg baru masuk bertubi2. Allah luruh jantung saya..” abg nanti Za balik Za singgah alor setar kita pergi tidur dulu kat tutttt…nanti za call pompuan tu (sayalah) ambik za kat kangar ok?

Saya diam. Balik rumah saya minta penjelasan dari dia. Dia diam. Tidak menjawab sepatah pun. Saya minta baik2 dia keluar dari rumah saya. Saya ambik semua wang hanya tinggal rm20 dalam poketnya. Semua kunci kereta dan motosikal.

Dia menangis terus melangkah keluar dari rumah. Saya call bapa budak tu seorg ustaz dekat Terengganu cerita benda sebenar dan minta mereka datang ambil semua barang dia dalam 3 hari. Saya langsung tak menangis, cuma sedih sebab mereka berdua balas tuba pada kebaikan saya.

Hari ini dah 4 tahun berlalu. Saya dah kawen lain sekarang. cerita yang saya dengar budak tu dah kikis suami saya habis2an untuk tanggung pengajiannya. Selesai saja pengajian budak tu balik pantai timur dan berkahwin dengan org lain.

bekas suami? Tinggal dalam kabin kontena pekerja. Nasib baik saya bagi sebiji motosikal sebab kesian. Duit? Entahlah. Mula2 saya susah nak move on tp saya bangkit bila saya ingatkan diri saya saya berdiri di atas kaki saya sendiri.

Anak2 dia tak membantu sebab mereka dah kawen dan tinggal jauh di johor. Saya masih baik dengan bekas suami. Dia masih nakkan saya dan memohon maaf. tapi saya sangat terluka. Buat budak perempuan tu. Maizah tq sbb rosakkan rumah tangga kami. Ma doakan kau bahagia sentiasa. Buat bekas suami semoga abang berjumpa dengan wanita yg lebih baik dr saya. InsyaAllah saya sentiasa doakan abg.

Waktu Malam Pertama Masa Untuk Bersama Dgn Suami Bini Keluar Check In Dengan Pakwe. Bini Taknak Hamil Ank Suami. Dia Sanggup Tinggalkan Suami Dia Hanya Untuk Hamilkan Ank Pakwe. Akhirnya Ini Yang Terjadi.

Di sini ingin berkongsi masalah saya dan dapatkan pandangan dari pihak tuan/puan. Saya seorang isteri, berusia 24 tahun dan baru berkahwin bulan Julai 2014 yang lalu. Sebelum berkahwin saya telah jatuh cinta dengan suami orang yang berusia 39 tahun. Dia juga telah mempunyai 4 orang anak.

Isterinya mengandung, kami berkenalan. Semasa isteri nya mengandungkan anak ke 4, kami mula berkenalan melalui aplikasi WeChat. Semasa berkenalan, secara jujur, dia mengakui bahawa dia adalah suami orang dan bapa kepada anak-anak kesayangan. Memang saya tiada masalah, kerana sekadar kawan-kawan biasa sahaja…

Dia terus menerus menghubungi saya sehingga saya jatuh cinta padanya dalam masa tidak sampai 2 bulan. Bermula dari situ kami saling mencintai dan menyayangi. Dia kerja offshore dan cuma balik darat setiap 2 bulan. Masa dia nak balik, kami telah atur pertemuan sulung kami di sebuah hotel.

Hati sungguh berdebar-debar kerana itu adalah kali pertama kami bersemuka. Sebelum ini kami hanya video call sahaja sepanjang dia berada di laut… Terlanjur jua akhirnya… Kali pertama dating saya telah kalah dengan dia. Saya terlanjur dengan dia.

Dia adalah lelaki kedua yang penah saya terlanjur. Sebelum ini, saya pernah terlanjur dengan bekas teman lelaki semasa menjadi pelajar di universiti. Kami terlanjur di hotel itu, atas kehendak masing-masing, tiada paksaan…

Seterusnya, begitulah setiap kali balik ke darat, kami telah atur pertemuan untuk pergi honeymoon. Dia sanggup menipu isterinya untuk pergi honeymoon dengan saya. Kasih sayang dan cinta kami makin erat dan sukar untuk saya lupakan dia.

Saya cuba lupakan dia, tetapi saya tidak dapat bohong perasaan saya sendiri. Saya cintakan dia sangat-sangat. Kenapa sanggup selingkuh? Saya ada bertanya, kenapa dia selingkuh dengan isteri. Katanya, “Abang takkan selingkuh kalau isteri tiada masalah. Kehendak batin abang selalu tidak dipenuhi”.

Itu sahaja alasannya… Saya pun terdetik, “Adakah aku ini hanya pemuas nafsu untuk dia?”. Saya cuba bencikan dia dan tidak berhubungan dengan dia, tetapi gagal. Sayang saya pada dia sangat kuat… Dalam masa kami bercinta, pernah isteri dia baca mesej kami.

Bila isterinya tanya, dia jawab cuma kawan sahaja. Saya keliru dengan cinta kami… Terima lamaran… Dalam masa bercinta dengan suami orang itu, tiba-tiba kawan lama saya masa kanak-kanak dahulu datang melamar… Saya menerima lamaran itu dengan harapan inilah cara terbaik untuk saya berpisah dan melupakan suami orang itu.

Setelah tarikh kahwin ditetapkan, saya beritahu dia, “Abang, ayang dah nak berkahwin”. Dia benar-benar terperanjat dan menangis. Dia ada nyatakan hasrat untuk berkahwin dengan saya. Namun, saya sendiri takut untuk beritahu keluarga kerana status dia sebagai suami orang.

Jarak umur kami juga jauh, dan saya adalah anak bongsu. Keluarga mengharapkan yang terbaik untuk saya…. Saya suruh dia jumpa kelurga saya kalau betul mahu kahwin dengan saya. Dia kata, “Abang akan cari masa yang sesuai”..

Setelah memberitahu dia yang saya akan berkahwin, saya fikir ini akan buatkan hubungan kami terputus. Sebaliknya, ia jadi semakin galak dan masing-masing tidak dapat kawal diri. Kami sangat sayang antara satu sama lain.

Sehinggakan, dia sanggup berikan duit untuk saya, sponsor semua barang hantaran perkahwinan dan baju kahwin saya. Barang hantaran dan baju kahwin, kami pergi shopping bersama-sama. Sampai macam itu sekali dia sanggup layan saya. Kadang-kadang terfikir, patutlah dia boleh belanja saya kerana bergaji besar.

Hubungan terlarang dengan saya dia dapat, jadi apalah sangat dengan duit itu. Kadang-kadang terfikir, betapa bongoknya saya…. Hari ijabkabul… Tanggal hari perkahwinan saya, dia menangis lagi. Setelah sebulan kahwin, kami masih tidak berjumpa.

Kami masih tidak dapat kawal diri kami. Kami terlanjur lagi, walaupun selepas saya kahwin. Ia berlanjutan sehingga ke hari ini. Saya buntu bagaimana mahu berpisah dengan dia. Saya ada beritahu, saya tidak mahu berkawan lagi dengan dia.

Dia hanya cakap, “Abang tetap sayang dan cintakan ayang macam dulu-dulu. Abang akan tunggu ayang selamanya”. Dia masih tidak mahu lepaskan saya… Saya tidak dapat elak dari dia. Saya sayang dia sangat-sangat. Kadangkala, terfikir mahu beritahu isterinya, bahawa suaminya selingkuh dengan saya.

Namun, saya terfikir pula kerana faham perasaan lembut perempuan. Mesti isteri dia sedih bila tahu suaminya selingkuh dengan saya. Sebelum ini, dia juga pernah terlanjur dengan perempuan lain. Pernah bawa berjumpa dengan isterinya untuk minta izin berkahwin lagi. Isterinya tidak izinkan. Kini, saya pula menghadapi situasi ini…

Hubungan jarak jauh Saya tinggal jauh dari suami. Sebab itulah saya ada masa untuk layan suami orang itu bila dia balik ke darat. Sudahlah jauh, suami saya pula sibuk dengan kerja. Isteri kekasih saya juga sibuk dengan kerja. Jadi, selama ini, sayalah yang melayan suami orang itu…. Kalau boleh saya tak mahu mengandungkan anak suami, saya mahu mengandungkan anak kekasih saya iaitu suami orang..

13 ​Perkara Yang Akan Terjadi Jika Anda Bercinta Dengan Suami Orang!

1. Masa Bersama Si Dia Terbatas :Tengah syok makan kat restoran siap candle light dinner lagi tiba-tiba isteri si dia telefon suruh balik. Nak tak nak anda terpaksa akur sebab andalah yang mengambil masanya. Sepatutnya time-time macam ni si dia meluangkan masa dengan isterinya bukan dengan anda. Bukan setakat itu sahaja, bila anda keluar shopping beli kasut, tengok wayang dan sebagainya anda sering di tinggalkan saat akhir kerana sebagai suami orang tanggungjawabnya lebih berbanding single.

2. Perlu Berhati-Hati Ketika Keluar :Part ni paling susah dan leceh! Bila berhubung secara rahsia inilah masalah utama. Anda dan pasangan nak berjalan kat taman petang-petang pun rasa diperhatikan. Anda mungkin rasa biasa tapi kekasih yang rasa lebih-lebih sebab takut kantoi yang dia selingkuh. Si dia juga akan mengelak tempat-tempat yang isterinya selalu pergi supaya tak bertembung. Cukup bulan si dia boleh jadi paranoid dan takut dengan dengan isteri sendiri walau satu rumah! Huhu.

3. Sering Memberi Arahan :Boyfriend anda selalu bagi arahan untuk mengelakkan diri dari dikesan oleh isterinya. Sebagai contoh anda hanya boleh call si dia selepas jam 12 malam sewaktu isteri dan anak-anaknya dah tidur. Anda tak boleh sesuka hati pergi ke rumah dan pejabat dia. Anda juga dilarang untuk berteman rapat dengan rakan-rakannya bimbang rahsianya diketahui.

4. Rasa Tak Selamat :Bercinta dan jatuh hati dengan suami orang risikonya tinggi. Kalau isteri kekasih anda dapat tahu, silap-silap anda boleh masuk hospital kena belasah. Lagi power kalau dia bawak geng! Jangan main-main dengan isteri yang di rampas suaminya, hilang emas pun tak mengamuk macam tu.

5. Makan Hati :Apa boleh buat, nak juga suami orang kena lah berkongsi kasih. Sebelum ni sedap makan jantung pisang masak lemak, sekarang makan hati sendiri. Hah tu maknanya anda terpaksa memendam rasa kerana di duakan oleh si dia. Anda tahu cemburu, bagaimana pula dengan isterinya yang mempunyai ikatan sah kalau dia dapat tahu? Cemburunya tentu lebih hebat.

6. Sering Menerima Alasan :Anda sering menerima pelbagai alasan darinya saban hari. Si dia perlu menjaga hati anda dan juga isterinya. Natijahnya, dia bagi alasan tak dapat keluar dengan anda hujung minggu ini kerana outstation tapi sebaliknya dia pulang ke kampung isterinya. Dia juga bagi alasan penat bekerja jika anda mesej tetapi sebenarnya dia tak balas sebab isterinya ada di sebelah.

7. Di Pandang Negatif :Jika hubungan anda di uji dengan si dia, persepsi masyarakat adalah ujian sebenar. Bayangkan jika anda mempunyai masalah dengan boyfriend anda dan luahkannya pada kawan, anda akan di persalahkan kembali kerana andalah punca kepada masalah itu.

Belum lagi dengan keluarga, tak semua boleh terima kalau dapat tahu salah seorang dari ahli keluarga mereka jalinkan hubungan dengan suami orang tanpa pengetahuan isterinya. Masyarakat tak payah cakap, lagi hebat mengutuk.

8. Rasa Bersalah :Hati anda rasa tak tenteram. Lagi anda teruskan hubungan itu lagi anda rasa bersalah. Anda cintakan dia tetapi bagaimana dengan perasaan isterinya? Anda tersepit dalam situasi yang sukar. Apabila cinta di pertaruhkan sesetengah orang sanggup bina kebahagiaan diri sendiri atas derita orang lain.

9. Cenderung Untuk Ditinggalkan :Anda perlu ingat bahawa boyfriend anda mungkin hanya gunakan anda untuk melupakan masalahnya dengan keluarga. Bila bosan si dia akan jumpa anda. Bila sedih si dia akan meluahkan masalahnya.

Tapi bila si dia tak perlukan anda, dia bahagia dengan keluarganya, anda tak dilayannya. Sebenarnya dia tak berniat pun nak jadikan anda sebagai isterinya. Kalau dia pernah berjanji berkahwin dengan anda sekalipun, tindakannya tak menggambarkan percakapannya.

10. Suami Akan Menipu Isterinya :Biasalah dah nama pun selingkuh, penipuan dah jadi makanan. Dia perlu menipu isterinya untuk luangkan masa lebih untuk anda. Dia perlu ciptakan alasan untuk keluar dengan anda malam-malam. Menipu adalah perkara yang sukar dan perlu bekerja keras untuk bagi isterinya percaya. Jika dia boleh tipu isterinya, maka dengan anda lagilah!

11. Menyumbang Kepada Keruntuhan Rumah Tangga :Bagi para isteri, suami yang selingkuh adalah mimpi terburuk dalam institusi rumah tangga. Tidak ada isteri yang boleh terima tingkah laku si suami yang dulu bersungguh sungguh untuk dapatkannya tetapi akhirnya dibiarkan hancur begitu sahaja. Andalah puncanya! Anda perlu ingat, lelaki sememangnya akan ambil kesempatan jika anda memberi peluang. Itulah kelemahannya yang terbesar!

12. Menggalakkan Suami Lari Dari Tanggungjawab :Kalau dahulu, si suami luangkan banyak masanya dengan isteri dan anak-anak. Kini masanya diberikan pada anda. Anak-anak terabai dari mendapat didikan sempurna.

Masalah kewangan mula memberi kesan dan membuatkan suami tak memberi nafkah kepada keluarga kerana banyak berbelanja untuk anda. Si dia pun tidak lagi berminat untuk bermesra dengan isteri kerana asyik teringatkan anda.

13. Bahagia Sukar Dikecapi :Menjadi orang ketiga dalam hubungan orang lain sememangnya perlukan usaha keras dan berterusan untuk dapatkan kebahagian. Anda perlu buat itu buat ini, pergi sana sini sebelum anda dapat apa yang anda nak.

Tetapi itu bukan persoalannya. Anda perlu tanya diri anda adakah anda bahagia merampas hak orang lain? Adakah anda boleh berpura-pura seperti tidak ada apa-apa berlaku jika anda jumpa isteri pertama, kalau anda berkahwin dengan suaminya?

Bagaimana Kalau Dah Jodoh?Itu soalan yang selalu kita dengar kalau dah malas nak bertekak. Benar jodoh itu ditetapkan oleh Allah, tetapi kita perlu usaha terlebih dulu untuk elakkan diri kita dengan laki orang. Jika hubungan anda baru di peringkat permulaan, sebaiknya anda selidik dulu latar belakang dan perhatikan sikapnya supaya anda tidak mudah terjebak dalam cinta suami orang. Ingat! Jangan jadikan diri anda terlalu mudah untuk di dekati!