Jadikan bilik persalinan yang ada di sebuah kedai baju sebagai ruangan untuk tunaikan solat. Perkongsian Nubhan di Instagram terus raih perhatian pengikut

Artis

Nubhan tunjuk cara mudah bersolat jika surau di pusat beli-belah ditutup.BAGI mengekang penularan wabak Covid-19, beberapa ruangan yang sempit dan padat terpaksa ditutup bagi mengurangkan jangkitan virus itu dalam komuniti.Ini termasuklah penutupan surau atau ruangan solat di dalam pusat membeli-belah sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) yang dilaksanakan di beberapa negeri.

Bagaimanapun, penutupan ruangan solat itu sama sekali tidak menghalang penyanyi Nubhan menunaikan ibadah itu mengikut waktu.Menerusi Instagram, Nubhan berkongsi cara mudah dengan menjadikan bilik persalinan atau fitting room yang ada di sebuah kedai baju sebagai ruangan untuk dia menunaikan solat.

“Sekarang surau dalam shopping mall semua tutup! Adoi… tapi surau mall ni saya tak tahu tutup ke tak… sebab jauh dan malas nak pusing, jadi inilah cara paling senang.Perkongsian Nubhan di Instagram menarik perhatian pengikut.“Kita pergi tandas ambil wuduk siap-siap. Lepas itu kita pergi solat, ” katanya dalam rakaman video berkenaan.

Dalam perkongsian video itu, Nubhan dilihat membawa bersama sehelai baju ke bilik persalinan sebelum menunaikan solat.Dipercayai video itu dirakam semasa dia dan isteri, Afifah Tawfek sedang berbelanja di sebuah pusat membeli-belah di Seremban, Negeri Sembilan.Negeri Sembilan merupakan antara enam negeri yang melaksanakan PKPB sejak Rabu lalu.

Nubhan bersama isteri tersayang, Afifah.Sementara itu, rata-rata pengikut bersetuju dengan tindakan penyanyi berkenaan memandangkan solat merupakan perkara wajib yang tidak boleh diabaikan.“Tiada alasan tiada tempat untuk solat. Hidup ni kena kreatif, orang perempuan pun boleh buat, yang penting pakaian dah bersedia untuk solat.

“Tak pernah terfikir nak buat macam tu, terima kasih kerana bagi idea… semoga Covid ini cepat berakhir!“Dalam keadaan sekarang ni banyak surau dalam mall ditutup, baguslah bantu bagi idea macam ni, lepas ni boleh bawa sejadah siap-siap, ” komen warganet.

Bengang Gara Gara Isteri Dikatakan Berhenti Kerja Doktor Gigi Gara Gara Tak Sambung Kontrak. Sekali Nubhan Tampil Bongkarkan Benda Ni Buat Warganet Terdiam.

Bengang gara gara isteri dikatakan berhenti kerja doktor gigi gara gara tak sambung kontrak. Sekali Nubhan tampil bongkarkan benda ni buat warganet terdiam.

PENYANYI Nubhan Ahmad marah apabila terdapat segelintir pihak mendakwa isterinya iaitu Afifah Tawfek tinggalkan kerjaya sebagai doktor gigi disebabkan ditamatkan kontrak. Nubhan menerusi laman Instagram menegaskan dakwaan tersebut tidak benar memandangkan isterinya sudah menerima tawaran untuk pekerjaaan tetap dan ditugaskan ke hospital kerajaan di Johor.

Bagaimanapun, Nubhan memberitahu keputusan isterinya untuk berhenti kerja dan menjadi suri rumah sepenuh masa itu atas kerelaan sendiri yang lebih mengutamakan keluarga. Isteri Nubhan ambil keputusan berhenti kerja dan menjadi suri rumah sepenuhnya.

“Amboi, sedap mulutnya cakap wife saya tak diserap la, propa la, tamat kontrak la. Macam-macam lagi. Sejak dia dapat tawaran kerja tetap dan diserap ke kerajaan, saya serahkan 100 peratus pada dia untuk memilih. “Alhamdulillah keluarga adalah keutamaan dia. Saya tak paksa isteri untuk kerja dan tak paksa dia untuk berhenti kerana keluarga saya adalah tanggungjawab saya. Tak apalah, pendapat orang macam-macam.

“Ada yang cakap masa depan isteri saya bakal msnah la tapi tak fikir ke? Entah-entah masa depan dia makin gemilang lepas ni? Mana tahu kan? Sebab kita bukan Tuhan,” katanya. Penyanyi lagu Ada Untukmu itu turut memuat naik paparan skrin memaparkan keputusan isterinya dilantik sebagai Pegawai Pergigian Gred UG41.

Kita kan sesama umatnya di muka bumi ni. Ilmu tinggi adab tak ada pun tak kemana juga. Sebelum ini, Afifah atau lebih mesra menggelarkan dirinya Fie mendedahkan dia nekad dengan keputusan untuk tinggalkan kerjaya sebagai doktor gigi untuk menjadi suri rumah sepenuh masa.

Kata Afifah, dia senang hati untuk mengikut kata suaminya dan menganggap tugas sebagai suri rumah adalah pekerjaan yang mulia. Menerusi laporan mStar pada 31 Oktober 2018, Nubhan pernah meluahkan rasa terkilan apabila warganet menuduhnya tidak bekerja dan kehidupan ditanggung oleh isteri.

Dalam pada itu, pemenang tempat ketiga Akademi Fantasia musim keenam ini memberitahu segala apa yang berlaku termasuklah rezeki ditentukan oleh Allah. Nubhan dan isteri dikurniakan dua cahaya mata. “Dulu masa wife saya bekerja, dikatanya aku mengikis duit bini. Sekarang dah tak keja, meh duit kau, aku nak kikis… Allah sebaik perancang, dia juga menentukan rezeki kita masing-masing.

“Ramai yang tahu tapi mungkin kurang mengerti. Apa orang-orang ni kurang yakin dengan rezeki Allah? Mungkin juga hidup kalian rasa megah dan bahagia di mata manusia? “So go ahead dengan setiap pandangan dan andaian kalian. Doakanlah yang baik-baik. Ilmu tinggi adab tak ada pun tak kemana juga. “Tapi macam mana yang tak ada ilmu dan tak ada adab eh? Boleh sesiapa tolong jawabkan? Saya keliru ni,” ujar Nubhan.

Nubhan terasa hati dikatakan tidak bekerja segalanya ditanggung isteri

Sebelum ini PENYANYI Nubhan memberitahu komen-komen negatif warganet yang menuduh dia tidak bekerja dan kehidupan ditanggung isteri adalah keterlaluan. Nubhan berkata, perkara tersebut menggores perasaannya yang selama ini tidak pernah melepaskan tanggungjawab sebagai suami dan bapa.

“Komen-komen pedas itu saya nampak sejak kebelakangan ini apabila saya memuat naik foto atau video berkaitan isteri. “Mereka tidak nampak saya di televisyen atau mengadakan persembahan dan menjangka saya tidak ada sumber pendapatan dan ditanggung isteri,” ujarnya.

Nubhan sebelum ini memuat naik status teguran terhadap beberapa individu yang mempersoalkan kerja dan sumber pendapatannya. Dalam pada itu, Nubhan berkata, tuduhan tersebut mungkin disebabkan dia jarang kelihatan di televisyen sebagai penyanyi dan kurang aktif memuat naik foto peribadi seharian di media sosial.

Nubhan dan isteri bersama anak sulung mereka, Aafiya Kamilia. “Mereka mungkin ingat saya hanya menyanyi sahaja dan bila tiada di TV mereka sangka saya tidak ada duit. “Mereka tidak tahu saya ada menjalankan perniagaan kosmetik dan sibuk setiap hari sehingga tiada masa untuk muat naik gambar selfie dan melakukan kerja seharian,” ujarnya.

Tambah Nubhan, kehidupan sebagai seorang usahawan membataskan untuk dia aktif seperti dahulu sebagai anak seni. Bagaimanapun, Nubhan berkata, dia baharu sahaja melancarkan single terbaharu iaitu Selamat Jalan Cinta bagi mengubati rindu kepada dunia nyanyian.

“Walaupun bidang nyanyian bukan lagi keutamaan seperti dahulu namun saya hormat pekerjaan ini. “Saya sentiasa anggap ia sebagai satu pelerjaan yanh serius dan bukan sekadar suka-suka atau sampingan,” ujarnya. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!MK

Sumber : trending sgt

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Dedah tidak direstu keluarga mertua. Nubhan dedahkan keluarga mertua meletakkan harga hantaran yang besar jumlahnya dan ini yang Nubhan lakukan

Nubhan turut menjelaskan isu perbelanjaan rumah tangga ditanggung oleh isterinya.SEMPENA ulang tahun ke lima perkahwinan, penyanyi Nubhan berkongsi kisah percintaannya dengan isteri Dr Afifah Hidayah Tawfek yang pernah dihalang dan dipisahkan keluarga wanita itu. Nubhan atau nama sebenar Ahmad Nubhan Ahamad, 34, berkata, keluarga mertua meletakkan harga hantaran tinggi dengan harapan dia tidak dapat menunaikan permintaan itu.

“Masa mula-mula nak pinang you (merujuk Afifah) tu… daddy you tak suka. Letak hantaran tinggi-tinggi supaya tak boleh bagi hantaran. Iya… mereka letak RM50,000 hantaran, pitaam pakcik.“Lepas kahwin dengan you, sebenarnya ibu sangat-sangat penyayang… dia sebenarnya sangat care pasal you. Dia risau you jatuuh kat tangan orang yang tak betul, walaupun yang jadi sasarannya.

Saya tak suka tunjuk-tunjuk tapi bila tak tunjuk tu orang kata saya yang ditanggung la apa la.

“Masa tu datang rumah you, ibu you tak nak masak. Masa tu ped1h hati… macam Kasim Selamat,” katanya. Bagaimanapun, Nubhan berkata, demi cintanya terhadap wanita itu, dia tidak pernah patah semangat dan cuba berusaha menunaikan permintaan keluarga mertuanya itu. Malah, kata Nubhan, kehidupannya berubah menjadi lebih mudah selepas berkahwin dan rezeki dalam bidang perniagaan kosmetik semakin mencurah-curah.

Sementara itu, Nubhan berkata, dia tidak gemar menunjuk-nunjuk kemewahannya namun terpaksa menjelaskan hal sebenar bagi menepis dkwaan warganet yang menganggap kehidupannya ditanggung isterinya.Nubhan dan Afifah menyambut ulang tahun kelima pada Sabtu.”Lepas kahwin dengan you, bisnes pun menjadi-jadi. Kita pun selalu ke luar negara bercuti.

“Saya tak suka tunjuk-tunjuk tapi bila tak tunjuk tu orang kata saya yang ditanggung la apa la. Ada yang kata isteri yang membanting tulang mencari rezeki untuk keluarga la. Semua tu tak betul. Sebab tu kami kena betulkan. Kalau tak, benda tu jadi ftnah,” ujarnya.Nubhan dan Afifah mendirikan rumah tangga pada 29 Ogos 2015 dan dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Aafiya Kamilia, 3, dan Ahmad Aafan, 2.-mstar

Tak Nak Kawin Dengan Artis. Isteri Kepada Nubhan Buka Cerita Tentang Nubhan Yang Ramai Tak Tahu Sampaikan Ibu Bapa Mereka Masuk Campur Urusan Mereka

Baru sahaja menyambut ulang tahun perkahwinan yang kelima, menerusi perkongsian di Instagram Isteri kepada penyanyi Nubhan Ahmad iaitu Dr. Afifah mengimbau kenangan sewaktu di awal perkahwinannya bersama suaminya itu. Afifah berkata dia mengakui fasa tahun pertama dalam perkahwinannya merupakan tempoh yang cukup mencabar memandangkan masing-masing baru cuba menyesuaikan diri untuk hidup bersama sebagai suami isteri.

“Tahun pertama berkahwin masing-masing baru nak kena antara satu sama lain. Masing-masing ada cara hidup berbeza. Tahun pertama sangat mencabar bila dikenang balik, kelakar pun ada. Saya pernah hidang periuk depan muka Nubhan masa pertama kali masakkan untuk suami.

“Hot (panas hati) betul Nubhan malam tu sampai merajuk. Haha. Rupanya, dia nak kita hidang macam isteri mithali. Out (gagal) betul hari pertama nak tunjuk bakat memasak,” katanya.Menerusi perkongsian itu, Afifah berkata dia sebenarnya tidak pernah terdetik untuk berkahwin dengan selebriti, malah ibu bapanya membntah perhubungan mereka namun jodoh mereka kuat.

“Jodoh pertemuan tu di tangan tuhan. Walaupun ibu bapa saya bntah sekeras-kerasnya, tapi jodoh akhirnya dua orang anak dah sekarang,“Bukan nak menunjuk tapi dulu masa dekat bumi Mesir, mulut sendiri cakap ‘aku takkan kahwin dengan artis kot’. Nak cari doktor akhirnya ketulahan,” katanya.Pasangan tersebut mendirikan rumah tangga pada 29 Ogos 2015. Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan dua cahaya mata, Aafiya Kamilia dan Ahmad Aaffan.-rotikaya

Lepas Tular Video Nubhan Tunjal Kepala Isteri Depan Orang Ramai. Kali Ni Isteri Nubhan Tampil Bersuara Luahkan Sesuatu Buat Warganet Terkedu.

Isteri penyanyi Nubhan Ahamad, Dr. Afifah Hidayah Tawfek mengakui berasa terkejut dengan tindakan awal suaminya yang berkasar sehingga sanggup menunjl kepalanya di tempat awam walaupun hakikatnya ia prank semata. Menurut Afifah, suaminya itu tidak pernah bertindak sedemikian rupa selama ini.

“Selama ini dialah yang selalu ingatkan agar kalau ada apa-apa jangan brbalah di depan orang sekalipun di depan ahli keluarga lain. Apa-apa katanya tunggu balik rumah. “Jadi, saya terkejut bila dia tiba-tiba menjerit. Dah lah di tempat umum dan ramai orang. Saya pun reda sahaja bila kena tunjl kepala sebab masa tu dah rasa bersalah kerana hilangkan keretanya sebab kecuaian sendiri,” katanya ketika dihubungi Gempak.

Menurut Afifah, dia tidak pernah terfikir bahawa ia merupakan satu rancangan untuk membuat kejutan sempena ulang tahun perkahwinannya. “Saya tak terfikir pun itu satu kejutan. Sebab saya faham yang hilang itu kereta dia. Orang lelaki kalau kereta tu memang sesuatu yang cukup berharga buat mereka.

“Bila dia marh-marh tu, saya tak boleh nak jawab. Saya diam sebab memang teringat dia ada beri kunci kepada saya. “Saya rasa dah lemah kaki masa tu. Terdetik Allah nak uji saya sampai begini. Masa tu terfikir habislah 30 tahun tak boleh berbelanja ni nak gantikan kereta Mercedez dia,” katanya.

Menurut Afifah ada beberapa babak yang tidak dipaparkan  dalam video penuh yang dilakukan suaminya itu. “Bayangkan saya sampai bertanya orang sana sini bertanyakan ada nampak ke tak kereta. “Sampailah ahli keluarga datang kata ia satu kejutan. Terus saya menangis. Sebelum tu saya memang dah nak menangis sebab perasaan dah bercampur-baur dengan takut, tapi saya tahan sebab malu kat tempat umum ramai orang,” ceritanya.

Menurut Afifah, biarpun ia merupakan satu kejutan, kejadian tersebut membuatkan dirinya menjadi seorang yang lebih berhati-hati. “Sekarang ni saya jadi lebih berjaga-jaga dengan barang. Kalau tak, sebelum ni, apa-apa semua sumbat je dalam beg. Lepas ni, saya akan letak elok-elok,” katanya. Bagaimanapun, kata Afifah, dia sudah memaafkan tindakan suaminya yang terpaksa berksar demi menjayakan rancangan untuk membuat kejutan tersebut.

Terdahulu, satu video Nubhan mengasri isterinya di sebuah taman rekreasi menjadi perhatian warga net. Bagaimanapun, selepas beberapa hari kejadian tersebut, Nubhan mendedahkan bahawa ia hanyalah satu rancangan untuk membuat kejutan kepada isterinya sempena ulang tahun perkahwinan mereka yang kelima Ogos depan.

Nubhan berkahwin dengan Afifah pada 29 Ogos 2015. Hasil perkongsian hidup pasangan itu dikurniakan dua orang cahaya mata, Aafiya Kamilia, 3 dan Ahmad Aaffan yang kini baru berusia setahun. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : GEMPAK/ Berita Semasa

Tular Video Perbalahan Nubhan Dan Isteri. Ini Penjelasan Nubhan Bila Dipersoalkan Tentang Kejadian Tersebut

Sejak petang semalam hangat diperkatakan mengenai sebuah rakaman video penyanyi Nubhan Ahmad dan isterinya, Dr Afifah Hidayah Tawfek sedang berbalah mengenai kereta hilang di kawasan khalayak ramai. Menerusi Astro Gempak, Nubhan memohon agar memberi ruang kepadanya untuk menyelesaikan masalah rumah tangga bersama isterinya. Nubhan berkata dia perlu masa untuk bertenang buat seketika.

“Aduh pasal video tu biarlah dulu. Saya pun taktau nak cakap macam mana. Saya rasa biarlah saya selesaikan dulu rumah tangga saya. Bagi bertenang dulu,” katanya menerusi kiriman WhatsApp. Video tular itu memaparkan Nubhan menvnjal kepala isterinya kemudian menj3rit sambil menc3ngkam kepala isterinya itu. Kedengaran Nubhan berkata,”Sekarang ini kan kereta tau, kereta hilang.

Saya dah takda duit nak beli kereta. Faham tak?”Video tersebut mendapat pelbagai reaksi daripada warganet yang menimbulkan rasa kurang senang dengan tindakan penyanyi itu yang berpendapat tidak sepatutnya berk4sar dengan wanita.Bagaimanapun, ada yang beranggapan ianya sekadar lakonan semata-mata. Tidak kurang juga ada yang mendkwa ia mungkin strategi pemasaran untuk melancarkan produk baharu. Nubhan dan isterinya, Dr. Afifah Tawfek mendirikan rumah tangga pada Ogos 2015. Mereka dikurniakan dua orang cahaya mata, Aafiya Kamilia dan Ahmad Aaffan. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!-mstar

Penyanyi Nubhan cemas anak terkunci dalam kereta

“TERIMA kasih atas keprihatinan”. Itu luahan penyanyi Nubhan Ahamad apabila mengalami detik cemas setelah anak sulungnya, Aafiya Kamilia, 3 tahun, terkunci di dalam kereta miliknya semalam Katanya, dia mengakui sebagai manusia memang ada masanya lalai dan tidak sempurna. “Apa pun semuanya selamat… perkara ini bagi pengajaran pada saya dan mungkin kepada orang di luar sana juga…” tulisnya di Instagram.

Jelas Nubhan, kejadian terbabit terjadi selepas dia masuk ke dalam rumah untuk mengambil barang. “Anak terkunci dalam kereta, selamat dekat rumah je. Jenuh ajar dia tekan sana sini, dia buat tak tahu je.”Saya tinggalkan dia kejap je, nak ambik barang dalam rumah. “Dia tekan lock dan tak tau nak unlock. Lepas call my kawan saya, baru pintu dapat bukak. Kalau tak memang kasi p3cah itu cermin,” katanya.

Bintang Akademi Fantasia musim keenam, mendedahkan anak perempuannya itu terp3rangkap selama 15 minit.Rata-rata peminat membanjiri ruang komen dan menasihatkan Nubhan supaya menurunkan tingkap seperti pintu tidak ditutup rapat untuk elak perkara sama berulang.Peminat juga memberi cadangan menyediakan dan menggunakan kunci pendua sebagai langkah berjaga-jaga.

iqin ceria berkata,”Saya pernah kena tapi nasib kunci spare ada. Panik rasa nak pvtus jantung”Dalam pada itu, Nubhan dan isterinya, Dr Afifah Tawfek mendirikan rumah tangga pada Ogos 2015.Mereka dikurniakan dua orang cahaya mata, Aafiya Kamilia dan Ahmad Aaffan.Sementara itu, video durasi 2 minit 9 saat itu tular di media sosial hingga meraih lebih 74,000 tontonan dari warganet.-sinarharian