Ramai yang kecewa bila duit isinar tak masuk lagi. Akhirnya pihak Kwsp tampil beritahu sampai bila tarikh akan dapat duit isinar untuk bulan april ni.

Berita

KWSP Malaysia menerusi satu perkongsian di laman Twitter rasmi mereka memaklumkan mengenai pembayaran bagi permohonan i-Sinar bagi bulan April. Menurut perkongsian berkenaan, bayaran bagi bulan April sedang dibuat secara berperingkat sehingga 16 April 2021.

Para ahli boleh mendapatkan status bayaran terkini melalui i-Akaun(Ahli) ataupun menghubungi talian Hotline Khas i-Sinar. KWSP juga memaklumkan bahawa pengkreditan amaun ke amaun bank adalah dalam masa 1-5 hari bekerja bergantung kepada prosedur bank anda.

Dalam pada itu, KWSP juga menghargai kesabaran dan pertimbangan ahli sepanjang proses pembayaran dilaksanakan. Berikut adalah makluman pembayaran bagi permohonan i-Sinar untuk bulan April. Kami menghargai kesabaran dan pertimbangan ahli sepanjang proses pembayaran dilaksanakan.

Bayaran bulan April sedang dibuat secara berperingkat sehingga 16 April 2021. Pengkreditan amaun ke akaun bank adalah dalam masa 1-5 hari bekerja bergantung kepada prosedur bank anda. Ramai warganet sebelum ini meluahkan rasa kecewa apabila pembayaran i-Sinar untuk April masih belum dikreditkan ke dalam akaun mereka.

Mereka membalas di ruangan komen Facebook rasmi Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) sejak Selasa. Seorang pelayar Facebook yang menggunakan nama Muhammad Hazim mempersoalkan tarikh pengeluaran i-Sinar dilanjutkan selama empat hari.

Seorang lagi pelayar, Ecah Kamsani turut membalas di ruangan sama dengan memaklumkan dia baru sahaja menghubungi talian i-Sinar bagi menanyakan tarikh pemb.ayaran berkenaan. Dia difahamkan, tarikh sebenar pemba.yaran ke akaun miliknya masih belum diketahui buat masa ini.

Kredit : SK/KWSP

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Kalau Suami Dah Pergi Menghadap Illahi Isteri Tiada Hak Ke Atas Duit Kwsp. Para Wanita Perlu Tahu Ini Sebabnya Yang Ramai Tak Tahu.

Macam-macam pandangan warganet tentang 2% dari gaji suami masuk KWSP isteri, ada yang setuju dan ada yang tidak setuju. Tetapi kebanyakan wanita mestilah setuju. Lelaki pula ada yang setuju dan ada yang tak setuju. Yang setuju, bagus sebab duit potngan itu nanti adalah tetap milik kita, bukan milik orang lain, tak perlu risau.

Itupun masih ramai yang gunakan KWSP untuk pelbagai perkara lain yang dibolehkan. Sehingga menyebabkan tidak ramai mempunyai wang persaraan yang mencukupi ketika bersara. Lagipun, kalau ikutkan tugas seorang suri rumah sangat berat. Kena bangun awal pagi, masak, kejvtkan anak dan suami,

sediakan makanan, basuh baju, sidai baju, angkat baju, lipat baju, jaga anak, mandikan anak, susvkan anak, kemas rumah, buang sampah, hantar anak sekolah, ambil anak sekolah, beli barang dapur, masak, membebel, tidurkan anak.

Jadi anggaplah 2% caruman KWSP itu sebagai penghargaan dari seorang suami terhadap pengorbanan isteri. Buat golongan yang banyak sangat pertikaikan pasal 2% KWSP itu, anda pernah tak fikirkan kalau situasi suami pegi menghadap illahi tapi isteri tak berhak pun ke atas KWSP suami? Haaa, kalau masih sama-samar jemput baca perkongsian Puan Herda Johan ini.

Maksud Penama Dalam KWSP. Akak baru baca status kawan akak tentang isteri tak berhak dapat bayaran KWSP jika suami pergi menghadap illahi walaupun penama adalah isteri. Jadi akak pun search laa apa maksud penama dalam kwsp tu? Bukan semua suami sedar atau tahu atas perkara ni dan tak semua suami pun nak cerita.

Walaupun penamanya ialah isteri tapi isteri hanya sebagai pemegang amanah dengan mendapat bayaran tapi ia akan di agihkan mengikut faraid. Bahasa mudahnya nak bagi senang urusan duit tu masuk akaun kita je pastu kita kena bahagikan pada waris yang layak. Pendek cerita ISTERI DAN ANAK TAK DAPAT 100%.

Kalau camtu fungsi penama KWSP tu apa? Penama tu hanya sebagai wasi/pentadbir yang urus bayaran/duit KWSP tu. Pendek cerita sebagai pemegang amanah. Kita hanya pegang duit tu je pastu kena bahagi dengan waris lain.

PENAMA BUKAN HAK MILIK MUTLAK PENINGGALAN KWSP TU.

Penama ni bagi memudahkan urusan pembayaran terus kepada penama jika berlaku pemergian pada ahli. Kalau takda penama, pihak w4ris kena dapatkan svrat kvasa tadbir. Makan masa dan kos pulak. Lepas tu akan di agihkan ikut faraid.

Kalau isteri atau anak ambik semua maknanya dia makan harta batil! Menjawab la kat akhirat nanti. Ambil Tahu Apa Itu Penama. Tapi abang akak dah bahagi % siap dalam penama? Lagi susah. Jadi lebih baik seorang penama. Jika di bahagi % pun masih tak di guna pakai dan tetap kena ikut FAR4ID (untuk orang islam). Pastu jika suami berhutang, kena settle dulu dengan duit tu bakinya pula di bahagikan ikut faraid.

Ramai yang tak tahu benda ni terutama surirumah-surirumah yang tak bekerja. Malah suami sendiri pun tak jelas. Mereka ingat, penama tu sebagai penerima 100%. Sebenarnya bukan! Bukan nakkan harta. Tapi ini penting. Suri-suri semua, bincanglah dengan suami demi masa depan.

Suami mana nak biarkan isteri dan anak merempat kalau jadi apa-apa kan? Bukan semua suami mampu nak carum takaful untuk diri sendiri bagi kemudahan masa depan (tapi sebaiknya kena ada). Jadi hanya harapkan simpanan KWSP jelah.

Jadi suami-suami, silalah HIBAH kan KWSP tu untuk keperluan isteri dan anak jika korang takda satu hari nanti. Ada caranya. Boleh hibah ke unit Amanah atau Hibah Takaful. Ini bertujuan untuk kegunaan isteri selesaikan htang suami yang tertnggak dan keperluan kehidupan isteri dan anak kemudian hari.

Banyak cerita kita dengar, suami pergi menghadap illahi, isteri terpaksa tanggung hutang sedia ada dek kerana tak boleh tuntut sebab perkara ni. Dan ada juga sebab harta, waris terdekat sanggup lupakan daging sendiri dan menuntut hak masing-masing. Akhirnya anak isteri jadi sasaran.

Rambut sama hitam hati lain-lain. Bila mata hati stan dah terbuka luas, keinginan pun bersrang, daging sendiri pun tak heran dah. Tu sebab kenapa ‘2%’ potong KWSP suami tu dicadangkan. Bukan sebab nakkan harta tapi demi kelangsungan hidup isteri dan anak jika suami dah takda.

Fikir-fikirkanlah Akhirat Sama. Info ni bukan nak menakutkan surirumah tapi kita wajib kena tahu supaya jelas. Sedikit pesanan Puan Herda kepada kaum mak-mak di luar sana, untuk persediaan awal mintalah suami carum takaful sebagai back-up. Jika tak mampu rancanglah dari sekarang kewangan kita.

Luahnya lagi, dia pun dah mula sedar bab ni sebab pemergian hanya Allah yang tentukan. Bila dah tak ada, urusan dunia bukan hal dia dah. Lagi-lagi bila suami dah takda si isteri sendiri menanggvng anak-anak untuk teruskan kehidupan. Nak tak nak hidup kena teruskan hidup.

Nota kaki: Akak bukan ejen takaful atau unit trust. Akak cuma surirumah yang ‘bdh’ dan kena belajar! Apa yang akak share ni untuk celik mata surirumah supaya jangan duduk saja dan tunggu. Buat tindakan untuk masa depan. Jika info yang akak kongsikan ni tak betul silalah beri penj3lasan lebih lanjut y.

Sumber: MPress

Terkini Rakyat Sekali Lagi Kecewa Bila Terpaksa Semak Semula Status I Sinar. Pihak Kwsp Tampil Jelaskan Punca Sebenar. Rupanya Ini Yang Terjadi.

Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) telah meminta kepada pemohon i-Sinar untuk menyemak semula status permohonan selepas terdapat masalah teknikal. Kenyataan yang dibuat tengah malam tadi hadir beberapa jam selepas kebanyakan permohonan i-Sinar kategori 2 dilaporkan telah lulus selepas pemohon membuat semakan pada Ahad malam.

“KWSP ingin memohon maaf atas kesulitan kerana terdapat masalah teknikal pada paparan status I-Sinar online. Anda disarankan untuk menyemak semula status anda bermula 8 pagi pada 8 Februari 2021,” kata kenyataan tersebut.

Pemohonan Kategori 2 adalah melibatkan ahli yang masih bekerja tetapi mengalami pengurangan pendapatan keseluruhan sebanyak 30 peratus dan ke atas selepas 1 Mac 2020. Laporan ini semestinya mendapat pelbagai reaksi warganet, kebanyakan daripada pemohon menyatakan sudah gembira apabila status i-Sinar mereka sudah diluluskan.

Namun apabila mereka menyemak semula pagi ini, ada ahli yang permohonannya masih dalam proses. Tidak pasti bagaimana masalah ini boleh terjadi, namun diharapkan KWSP memudahkan para ahlinya yang ingin mengeluarkan wang simpanan mereka sendiri

Kempunan Nak Merasa Duit Kwsp Sendiri. Wanita Ni Sebak Bila Cerita Tentang Suami Yang Dah Pergi Menghadap Illahi Teringin Nak Keluarkan Duit Kwsp. Tak Sangka Ini Yang Yang Terjadi.

MALAYSIA: Isu mengeluarkan duit dalam akaun Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) bukanlah satu isu baru kerana ia sering diperdebatkan di media sosial. Terbaru tular beberapa hari lepas kisah mengenai sebuah keluarga yang mana suaminya tidak sempat untuk merasa wang KWSP apabila telah pergi menghadap illahi terlebih dahulu.

Kisah ini diceritakan oleh Ariahni Eny pada 28 Januari yang lalu. Menurutnya sebelum suaminya pergi menghadap illahi dia sibuk menyuruh Ariahni untuk memohon KWSP dia (suaminya). Nak buat repair rumah dan bayar hutang. Sanggup suaminya telefon kawan-kawan dia ambikkan gambar dan slip gaji dia. Nak cuba untuk mohon kali ke-2. sebab kali pertama dalam proses jadi mereka mahu mohon untuk kali ke-2.

Hantar dokumen, tepat jam 12 malam. suami suruh dia buat tapi tak boleh sebab sistem ketika itu tergendala. Pada jam 1 lebih suami kejut suruh buat sekali lagi. Tapi ketika itu masih lagi tergendala. Katanya susah betul untuk dapatkan duit sendiri. Bermacam-macam syarat. Pada pukul 6 lebih kata Ariahni dia terbangun tengok suami dah terbaring. Sebab selama ini, suaminya memang tidak pernah tidur baring.

Dia akan tidur duduk, Allahuakbar, perasaan terus jadi tak sedap ambik henfon dan bukan “touchlight” Tengok sudah tidak bergerak. Buka lampu, kejut suami memang dah tak bangun katanya. suami dan pergi tinggalka aku dan 4 orang anak kami untuk selamanya.Patutlah malam itu dia suruh aku bersungguh-sungguh untuk mohon KWSP dia. Al fatihah (dibaca) semoga suami aku Mohd Afizinorisham Bin Md Fauzi tenang di sana. AMinn. Tulis Ariahni Eny.

KENAPA RAKYAT MASIH MARaAH DALAM ISU PENGELUARAN WANG AKAUN 1 KWSP?

1. Hakikatnya apa yang rakyat faham ialah wang yang dicarum melalui potongan gaji dan disimpan di dalam Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) adalah tetap milik penyimpan ataupun pencarum tersebut sendiri

2. Kerajaan melalui KWSP hanyalah bertindak selaku pemegang amanah, di mana sepatutnya jika pemiliknya ingin mengeluarkan wang tersebut atas sebab yang mustahak dan tidak dapat dielakkan kerana kehidupan terjejas akibat pandemik Covid-19, kerajaan tidak ada alasan menghalang dan wajar menyegerakan pengeluaran tersebut

3. Sekiranya wujud isu KWSP atau kerajaan tidak mempunyai aliran tunai yang cukup untuk diberikan, ia tidak sepatutnya dijadikan alasan untuk berdolak-dalik dengan pelbagai syarat – di mana jika benar masalah aliran tunai tersebut berlaku, kerajaan perlu selesaikan dengan penuh saksama tanpa melibatkan rakyat

4. Rakyat melihat keadaan ini semakin susah dan rumit sedangkan ia boleh diselesaikan dengan mudah, malah tidak akan menambah bebanan kerja kakitangan KWSP untuk mengesahkan “bukti rakyat terjejas” serta urusan semakan dan pemprosesan dokumen akan menjadi lebih mudah

5. Rakyat juga meluat apabila melihat kerajaan tidak mampu memberi cadangan yang lebih baik berbanding pengeluaran RM10,000 secara ‘one off‘ yang diminta rakyat, kerana itu asyik memberi pelbagai alasan termasuk perbandingan yang tidak masuk akal dan tersilap kiraan

6. Apatah lagi cadangan ini bukanlah permohonan geran atau bantuan lain seperti BR1M, BSH ataupun BPR yang memerlukan semakan kelayakan pemohon – malah cadangan ini jauh lebih baik kerana semua pencarum layak secara automatik kerana simpanan tersebut adalah wang mereka sendiri

7. Ini yang rakyat tidak faham kenapa kerajaan tidak boleh memahami perkara yang semudah ini sebaliknya rakyat terpinga-pinga melihat kerajaan asyik ‘menyusahkan’ rakyat dengan ‘syarat tersembunyi’ – antaranya di awal pengumuman rakyat dibenarkan keluar sehingga RM10,000 tetapi rupa-rupanya perlu menunjukkan bukti

8. Kemudiannya ditambah syarat lain iaitu hanya akan diberi separuh iaitu bayaran pertama (jika diluluskan) adalah sebanyak RM5,000 dan bakinya akan dibayar dalam tempoh enam bulan, kemudian terdedah pula pembayaran paling cepat akan diterima adalah pada penghujung bulan Februari tahun hadapan.

9. Sedangkan ketika inilah rakyat sangat memerlukan, terutamanya di penghujung tahun di mana rakyat akan berdepan masalah untuk pembayaran yuran pengajian, sekolah dan taska, termasuk melangsaikan hutang, menyediakan keperluan anak-anak serta keluarga

10. Cukup-cukuplah kerajaan ‘meremehkan’ kesusahan rakyat ketika ini apatah lagi memerlukan bukti kononnya “hanya untuk yang terjejas” – kerana adakah rakyat perlu menunjukkan sebarang bukti jika ingin mengeluarkan wangnya sendiri?

11. Terpulanglah kepada rakyat sendiri untuk mendefinisikan maksud ‘pendapatan terjejas’ masing-masing dan menimbangkan sama ada perlu mengeluarkan RM10,000 tersebut ataupun tidak

12. Jangan hadkan atau wujudkan sebarang tempoh pengeluaran sebaliknya hanya hadkan kepada jumlah yang dibenarkan keluar iaitu sebanyak RM10,000 sahaja, malah tidak perlupun sehingga RM60,000 seperti yang dicadangkan kerajaan

13. Kerajaan boleh menjadi ‘hero’ jika bertindak sebagai pemudah cara di mana “siapa hendak keluar, boleh keluar, siapa tidak mahu, tidak perlu keluar” – janganlah pula menjadi punca masalah sehingga merumitkan keadaan

14. Namun jika kerajaan tetap mahu ‘berpolitik’ sehingga sanggup menyukarkan pengeluaran KWSP ini kerana khuatir ia akan memberi ‘mileage‘ kepada ahli politik lain, maka adakah kerajaan sedar rakyat juga boleh membalas dengan cara yang sama?

15. Bagaimana jika rakyat pula meletakkan syarat agar tidak mahu mengundi sebarang parti dalam kerajaan Perikatan Nasional jika tuntutan pengeluaran wang sendiri sebanyak RM10,000 secara ‘one off‘ ini tidak dimudahkan? – bukan rakyat sebaliknya kerajaanlah yang akan rugi atas ‘kesalahan’ meremehkan kesusahan rakyat.

Wallahualam. – Editor Malaya

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : http://transformasi.pw/2021/02/04/xdan-nk-merasa/

Terkini Pihak Kwsp Dedahkan Sebanyak 4.8 Juta Pemohon I Sinar Bawah Kategori 1. Sekali Tengku Zafrul Tampil Buka Mulut Umumkan Berita Gembira Untuk Pemohon Lain.

KUALA LUMPUR: Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) telah menerima 4.8 juta permohonan di bawah Kategori 1 bagi program i-Sinar setakat Selasa lalu. Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz berkata, daripada jumlah berkenaan, sebanyak 3.18 juta permohonan bernilai RM25.3 bilion telah diluluskan.

Menurut Tengku Zafrul, ahli-ahli yang lulus telah mula me­nerima jumlah keseluruhan RM13 bilion bermula bulan ini dengan baki permohonan sedang diproses KWSP. Katanya, bagi menambah baik kemudahan i-Sinar terutama bagi mereka yang menghadapi cbaran akibat Perintah KawaIan Pergerakan (PKP) dan bencna bnjir,

KWSP akan membuat bayaran interim sehingga RM1,000 bagi pemohon i-Sinar Kategori 2 seperti diumumkan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin. “Proses pengeluaran i-Sinar Kategori 2 juga dipermudahkan di mana ahli hanya perlu mengisytiharkan secara kendiri bahawa mereka memenuhi kriteria yang ditetapkan dan dokumen sokongan boleh dihantar secara dalam talian dengan semakan akan dibuat kemudian.

“Kerajaan juga telah meminta KWSP memudahkan proses ba­yaran interim ini yang akan di­buat mulai 26 Januari,” katanya. Beliau berkata demikian dalam Laporan Laksana Ke-37 Pelaksanaan Pakej Rangsa­ngan Ekonomi Prihatin Rakyat (Prihatin), Pelan Jana Semula Ekonomi Negara (Penjana) dan Pakej Rangsangan Ekonomi Kita Prihatin (Kita Prihatin), semalam.

MenguIas mengenai Pakej Bantuan Perlindungan Ekonomi dan Rakyat Malaysia (Permai), Tengku Zafrul menjelaskan, pakej tersebut merapatkan jurang rakyat kerana bncana bnjir tervk dan pelaksanaan PKP hampir seluruh negara.

“Permai membuktikan ko­mitmen kerajaan yang sentiasa mendengar dan tidak berkompromi dalam menyelamatkan nyawa dan memastikan punca rezeki rakyat serta perniagaan terutama perusahaan kecil dan sederhana (PKS) sentiasa ter­beIa.

“Melindungi nyawa rakyat adalah menjadi keutamaan kerajaan ekoran kadar jngkitan harian yang masih tinggi. Justeru, strategi penambahbaikan di bawah Permai digubal daripada pelbagai segi. “Ia termasuk pelaksanaan Program lmunisasi Kebangsaan bernilai RM3 bilion, pengukuhan sistem kesihatan negara, program pencegahan jngkitan yang diperkukuhkan dan skop pelepasan cukai,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : Dbongkar via Utusan

Ini Yang Rakyat Tunggu Tunggu. Setakat Ni Hanya 1 Peratus Je Permohonan I Sinar Yang Tidak Lulus. Sekali Pihak Kwsp Dedahkan Puncanya Buat Warganet Tergamam.

KUALA LUMPUR: Hanya satu peratus permohonan i-Sinar di bawah Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) tidak diluluskan setakat ini. Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz, berkata sehingga kini 65 peratus permohonan i-Sinar sudah diluluskan, manakala 35 peratus pula sedang diproses.

“Kerajaan juga bersetuju memudah cara i-Sinar dengan pendahuluan kategori dua sebanyak RM1,000. Isytihar sendiri dan akan dapat,” katanya pada sesi taklimat media, di sini hari ini. Pada masa sama, Tengku Zafrul berkata, kerajaan akan meneruskan amalan bntuan bersasar melalui moratorium dengan membantu golongan yang paling terkesan.

“Kalau dibuka kepada semua, sumber kita akan ‘terbeban’ (stretched). Lebih baik menyokong mereka yang memerIukan daripada menyediakan bantuan yang tldak diperIukan oleh golongan yang tidak memerlukannya. “Kadar kelulusan moratorium adalah lebih 95 peratus dan bagi perusahaan kecil dan sederhana (PKS) ialah 99 peratus. “Manakala 85 peratus peminjam PKS meneruskan bayaran pinjaman masing-masing,” katanya.

Sumber: bh

Ada Sebabnya Kenapa Ada Yang Tak Lulus. Akhirnya Pihak Kwsp Tampil Bersuara Lantang Bongkarkan Sebab Sebenar Buat Warganet Terkedu. Rupa Rupanya Ini Sebabnya Yang Ramai Tak Sangka.

KUALA LUMPUR: Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) setakat ini sudah meluluskan 2.5 juta permohonan i-Sinar daripada jumlah keseluruhan sebanyak 3.88 juta, sejak permohonan di bawah Kategori 1 dibuka bermula 21 Disember lalu.

KWSP dalam satu kenyataan berkata, jumlah pengeluaran yang diluluskan adalah sebanyak RM 19.62 bilion, dengan pembayaran bulan pertama berjumlah RM 10.07 bilion yang dibuat secara berperingkat bermula 5 Januari lalu.

“KWSP maklum bahawa sebahagian besar daripada 1.4 juta permohonan yang masih belum diluluskan, berada di dalam krlteria Kategori 2, yang akan dibuka untuk permohonan mulai 11 Januari ini. “Bagi ahli yang termasuk dalam Kategori 2, mereka disarankan untuk menyediakan dokumen yang berkaitan seperti slip gaji rasmi yang tertera jumlah keseluruhan gaji atau penyata bank untuk dimuat naik di i-Sinar Online.

“Untuk memastikan proses permohonan berjalan dengan lancar dan pantas, ahli hendaklah memastikan semua dokumen yang dihantar adalah jelas, sah dan dapat menyokong permohonan mereka,” menurut kenyataan itu, di sini, hari ini.

Jelasnya lagi, daripada jumlah keseluruhan 3.88 jvta permohonan diterima, 701 permohonan tidak dapat diluluskan atas beberapa sebab seperti perbezaan nombor akaun bank, permohonan dibuat untuk ahli yang sudah pergi menghadap illahi atau ahli sudah pun berumur 55 tahun berikutan layak untuk mengeluarkan kesemua simpanan KWSP mereka.

“KWSP memberi jaminan kepada ahli bahawa setiap aspek keselamatan diambil kira bagi mengelakkan pihak ketiga atau penipu yang tidak bertanggungjawab daripada membuat permohonan palsv dan menj.ejaskan slmpanan persaraan ahli.

“KWSP juga ingin menasihatkan ahli untuk tidak berkongsi gambar atau dokumen berkaitan permohonan i-Sinar mereka di platform media sosial, kerana ia boleh mend3dahkan mereka kepada penlpuan dan aktiviti penlpuan,” menurut kenyataan itu.

Dalam masa yang sama, mengambil kira situasi semasa C0VID-19, ahli adalah digalakkan untuk memohon secara dalam talian melalui isinar dan tidak perlu hadir di cawangan KWSP. Permohonan i-Sinar akan terus dibuka sehingga 30 Jun ini.

Sumber : BHOnline

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://mediabawang.net/awat-tu/