Kecoh pasal isu Syuk Sahar buat hal. Sekali tiba tiba peguam ni tampil bersuara sound ramai suami sampai tak jadi nak buat perangai.

Artis

Sejak beberapa hari lalu, nama Syuk menjadi hangat selepas isterinya, Rossalennah Natassyiah Asshaferah mendedahkan suaminya kembali tidak setia. Shuk didakwa tidak setia buat kali kedua dengan wanita sama yang pernah menimbulkan suasana tak harmoni dalam rumah tangga mereka sebelum ini, Fara Salleh.

PEGUAM VIRAL DIMINTA ULAS TENTANG ISU SHUK TIDAK SETIA

Nor Zabetha adalah seorang peguam yang aktif di media sosial. Penulisan beliau sering dijadikan rujukkan dan bacaan. Boleh dikatakan dia antara peguam selebriti di media sosial. Peguam Nor Zabetha selalu akan ulas perkara perkara yang tular di media sosial yang memerlukan pandangan dari segi undang undang. Baru baru ini dia memuat naik satu posting di Facebook berkenaan kes tidk setia melibatkan Shuk

“Baru-baru ini, viral rintihan isteri Syuk pengacara radio. Mungkin ramai yang ingin tahu kedudukan undng-undng di Malaysia tentang isu tidak setia ini. Isu tidak setia ini memang sangat sensitif. Kerana tidak setia jugalah sehingga menjadi punca berpisah. Ada juga digntung tidak bertali.

Sehingga pasangan dan anak-anak diabaikan. Mungkin juga sehingga terjadinya kegnsan rumahtngga. Tulisan saya ini berkenaan isu tidak setia. Saya tidak langsung akan menyentuh isu menduakan atau diduakan atas kerelaan secara poligami.

Itu adalah hak dan pilihan masing-masing.

Bagi mereka yang diduakan atau mungkin lebih truk dikasari atau disakiti atau mungkin diabaikan tanpa nfkah, kita ada undng-undng. Kita perlu belajar serba-sedikit hak kita. tidak setia itu tidak semestinya kerana suami tetapi ada juga kes-kes si isteri juga tidak setia. Jadi tulisan saya ini berkenaan hak suami atau isteri yang tidak setia.

Adakah terdapat sebarang hkman kepada pasangan yang tidak setia? Atau pihak ketiga yang menjadi punca kertakan? Apakah kita boleh gnti ruugi dari segala kek4cauan dan kepayahan? Beberapa tahun dahulu, dilaporkan dalam berita bahawa pihak ketiga yang menjadi punca kertakan rumah tngga boleh disman dan diambil tndakan.

Bagus undng-undng begini, sekurang-kurangnya dapatlah mengawal kes-kes yang kian menjadi-jadi. Mungkin juga boleh jadi amaran kepada mereka yang terlibat. Sejauh mana keberkesanan perlaksanaan ini? Secara jujurnya tndakan menyman pihak ketiga ini tidak semudah yang digambarkan atau kita sangkakan.

Di Malaysia terdapat perbezaan bidang kuasa mhkamh yang mengawal isu perkhwinan, perwarisan harta, agama dan kekeluargaan di antara orang IsIam dan bukan IsIam. Segala perihal berkaitan hal ehwal ini bagi orang Islam perlulah dibawa ke mhkamh syariah manakala orang bukan IsIam ke mhkamh sivil.

Jadi isu pihak ketiga dalam perkhwinan ini masih dalam bidang kuasa syariah. Segala tndakan berkaitan perkhwinan perlu dimulakan di mhkamh syariah. Berdasarkan undng-undng jnyah syariah hampir setiap negeri memang memperuntukkan kesalahan bagi individu yang menjadi punca kertakan rumahtngga. Ada hkman yang bakal dikenakan tetapi tndakan itu bukanlah dibawa oleh pasangan yang terkilan tetapi akan dimulakan oleh pendkwa Syarie.

Prosesnya sebelum kes ini, dibawa ke mhkamh syariah, pasangan yang diduakan perlu membuat aduan ke pejabat agama. Bukti-bukti juga perlu dilampirkan. Berkenaan bukti pula, bukanlah mudah hendak mengumpulkan bukti kerana kebiasaannya hal-hal berkaitan ‘orang kedua’ ini sentiasa dibuat secara berhati-hati supaya tidak diketahui.

Sekiranya bukti tidak cukup kuat, barangkali kes tidak akan diteruskan. Kalian perlu faham, bagi kes begini kuasa terletak pada pendkwa Syarie sama ada untuk meneruskan kes terhadap pihak ketiga atau tidak. Jika bukti tidak cukup, kes tidak akan diteruskan.

Kita sebagai pihak terkilan tidak mempunyai kuasa. Kita hanya sebagai pengadu dan saksi dalam kes. Situasinya sama seperti kes laporan polis dalam kes misalnya rmpk, cri, rgl. Laporan oleh kita tetapi berdasarkan siasatan jika semua bukti lengkap barulah pihak pendkwn memberikan izin untuk diteruskan ke mhkamh. Kuasa membawa ke mhkamh bukan ditangan kita

Jadi sekiranya kita menemui segala bukti. Simpanlah terlebih dahulu. Mungkin ianya dapat membantu. Jadi setelah meneliti tentang prosedur ini, boleh dikatakan tndakan pihak ketiga ini barangkali akan jadi susah dan payah. Adakah tiada tndakan langsung kepada pasangan yang tidak setia dan pihak ketiga ini?

Adakah ada undng-undng yang boleh kita menuntut nilaian gnti ruugi terhadap kepayahan yang ditetapkan oleh pihak ketiga dan pasangan yang tidak setia ini? Bagi tujuan ini, saya hendak rujuk kepada Sksyen 58 Akta Membaharui undng-undng (Perkhwinan Dan perpisahan) 1976 (Akta 164).

Pun begitu Akta ini hanya terpakai kepada orang bukan IsIam. Tetapi mengapa saya menyebut dan merujuk kepada Akta ini? Ini kerana Sksyen 58 sangat relevan dengan topik ini, Sksyen ini memperuntukkan bahawa gnti ruugi kerana perznaan boleh dituntut terhadap responden bersama.

Berdasarkan Sksyen ini sekiranya suami/isteri dapat membuktikan pasangannya telah melakukan penznn. Maka pasangan ini boleh juga menuntut gnti ruugi terhadap pihak ketiga. Berapakah nilaian gnti ruugi yang boleh dituntut? Dalam kes LEOW KOOI WAH v. NG KOK SENG PHILIP dan ANOR [1994] 1 LNS 278, inilah petikan dari sebahagian keputusan mhkamh:

”Memandangkan zna telah dibuktikan, isteri adalah layak untuk mendapatkan gnti ruugi terhadap pihak ketiga”. ” “Pihak ketiga tahu bahawa si suami dan isteri telah berkhwin apabila beliau melakukan zna dengan si suami, itu adalah satu perkara yang memperburuk yang perlu dipertimbangkan”

” Nilai pasangan itu dan luka kepada perasaan pasangan terkilan berbeza dari kes ke kes kerana gnti ruugi sedemikian tidak mungkin dapat ditentukan secara matematik” Bermaksud tiada nilaian yang spesifik berapakah gnti ruugi yang perlu dibayar kerana kerosakan yang dilakukan adalah berbeza dalam setiap kes yang berlaku ketidak setiaan. Jadi benarlah tidak setia itu tidak boleh dinilai secara matematik.

Akta ini tidak terpakai kepada orang IsIam namun, jadi kita tidak boleh menuntut gnti ruugi berdasarkan Akta ini. Malahan kita tidak boleh diambil tndakan berdasarkan Akta ini. Tetapi terdapat perkembangan dalam kes AJS v. RIS dan ANOR [2020] 1 LNS 228, si isteri telah mendkwa suaminya mempunyai hbngan sult dengan seorang wanita IsIam. Pasangan suami isteri ini adalah bukan IsIam.

Wanita ini kemudian memohon untuk mengenepikan tuntutan terhadapnya kerana dkwanya, dia adalah seorang IsIam dan segala undng-undng dalam Akta 164 termasuklah Sksyen 58 adalah tidak terpakai terhadapnya.

Mhkamh telah memberikan pendapat bahawa walaupun penzna itu adalah seorang IsIam ini tidak menghalang tuntutan gnti ruugi terhadapnya. Memandangkan Akta 164 adalah bagi hal ehwal perkhwinan sedangkan Sksyen 58 pula ada tuntutan gnti ruugi terhadap pelaku.

Nampak? Bagaimana perkembangan kes? Kes ini baru diputuskan tahun lepas. Mhkamh akan mempertimbangkan sesuatu kes. Kadangkala undng-undng itu memang wujud tetapi boleh dihujahkan dan dicabar juga di mhkamh. Dalam kes ini, si isteri mencuba untuk turut mengambil tndakan kepada pihak ketiga walaupun jelas dalam Sksyen 3″ “Akta ini adalah tidak terpakai kepada orang IsIam…”

Tetapi si isteri cuba, barangkali dia berpendapat yang kedua-duanya perlu diambil tndakan dan diajar. Melalui peguamnya, dia berhujah dan mhkamh berpendapat walaupun pihak ketiga seorang IsIam. Masih juga boleh diambil tndakan.

Benar. Tiada undng-undng dalam mhkamh sivil atau syariah yang memperuntukkan satu Sksyen khas untuk pasangan yang terkilan ini menuntut gnti ruugi terhadap suami atau pihak ketiga bagi segala kesusahan yang dialami.

Tetapi secara amnya, undng-undng membenarkan seseorang menuntut bagi gnti ruugi kcau ganggu, kepayahan, kesusahan dan apa jenis kes. Jadi tidak salah sekiranya mencuba mempertahankan hak dan sebagai pengajaran kepada pihak sana. Boleh sekiranya hendak dibawa kes ke mhkamh. Manalah tahu tuntutan kita dibenarkan.

Pun begitu, saya juga tahu bahawa urusan keluarga ini teramatlah sensitif. Jika berlaku, terbaik adalah penyelesaian yang tidak memberi kesan kepada anak-anak dan yang tidak memberi kesan jangka panjang. Sikap orang berbeza. Kadangkala memang kita hendak selesaikan secara damai tetapi pihak ketiga itu yang jenisnya tidak boleh bawa bincang. Payah juga. Hendak melarikan diri terus, tetapi anak-anak masih perlukan ibu/bapa. Payah memang payah.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber: FB Nor Zabetha/http://trendingsangat.pw/

Lepas Jadi Perbualan Ramai Akhirnya Status Hubungan Shuk Dan Isteri Terjawab Lepas Rossa Tunjuk Satu Gambar Yang Tarik Perhatian Ramai. Rupa Rupanya Ini Yang Terjadi.

Sudah empat hari berlalu, namun kisah kontroversi yang melibatkan pengacara Shuk Sahar dan isteri, Rossalennah Natassiah Asshaferah masih menjadi tumpuan warganet. Baru-baru ini, posting Rossalennah di Instagram (IG) menjadi perbualan ramai selepas menunjukkan foto ‘wallpaper’ di telefon bimbit miliknya.

Mengikut tarikh yang tertera iaitu 25 Januari, Rossalennah masih mengekalkan gambar bersama Shuk dan anak pada skrin tersebut. ‘Wallpaper’ Telefon Isteri Masih Gambar Shuk, Warganet Mula Berteka-Teki – “Dah Berbaik Ke?”

Meninjau ke ruangan komen, hampir 3,000 respon daripada kalangan warganet yang tertanya-tanya status hubungan mereka berdua. Malah, ada segelintir yang beranggapan pasangan suami isteri ini sudah berdamai. warganet juga menasihati Rossa supaya tidak menyebarkan aiib suami jika masih tidak dapat move on.

Usaha untuk mendapatkan kenyataan gagal apabila mesej yang dihantar tidak dibalas dan panggilan telefon juga tidak dijawab sejak isu ini hangat. Terdahulu, kecoh apabila Rossalennah mendedahkan suaminya itu masih lagi menjalinkan hubungan dengan wanita bernama Fara Salleh.

Jelas Rossalennah lagi, dia juga bertindak menerjah ke rumah wanita tersebut untuk meminta suaminya pulang ke rumah namun terpaksa beredar dengan hampa. ‘Life Must Be Go On, Sebab Ada Dua Anak Kena Tanggung’ – Isteri Shuk Sahar

Beberapa hari yang lalu, nama pelawak dan pengacara popular iaitu Shuk Sahar menjadi bualan hngat selepas dia didkwa berlaku cur4ng dan tidak pulang ke rumah. Perkara ini didedahkan sendiri oleh isterinya, Rossalennah Natassyiah Asshaferah menerusi laman Instagram miliknya. Terbaru, Rossa memuat naik satu posting bahawa dia akan meneruskan kehidupan bersama dua orang anaknya iaitu Nur Qurratu Ain dan Nur Assyifatu Aimy.

Dua anak nak kena tanggung

No matter what happen, life must be go on sebab ada dua anak lagi sera nak kena tanggung. I am a strong women because a strong women raised me. Di Instagram, Rossa memuat naik satu kapsyen di mana walau apa jua berlaku, kehidupan masih perlu diteruskan. Ini kerana, dia perlu menanggung dua orang anak.

Tambahnya, dia seorang wanita yang kuat dan wanita yang kuat juga telah membesarkannya. Menjengah di Instagram Storynya pula, Rossa dipercayai masih meneruskan kerja-kerja ‘paid reviewnya’. Pernah mer4yu untuk kembali semula

Terdahulu, Rossa telah bertindak ke rumah Farah selepas suaminya dikatakan tidak pulang. Namun dia dihalau walaupun dia yakin Shuk berada di dalam rumah tersebut memandangkan Farah tidak mengizinkan dirinya untuk memerlksa dalam rumah itu. Rossa turut meluahkan rasa kecewa apabila dirinya pernah meryu kepada Shuk untuk kembali semula, namun segalanya ggal. Malah dia mendkwa sering ditipu sehingga perkara ini berlarutan dalam rumah tangga mereka.

Sumber : GEMPAK

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak

Shuk Sahar Kantoi Lagi Ada Perempuan Lain. Isteri Siap Terjah Lagi Rumah Dan Mengejutkan Ini Yang Dia Nampak Bila Pergi Rumah Perempuan Tu.

Nampaknya kemelut rumah tangga penyampai radio Hot fm, Shuk Sahar atau nama sebenarnya Mohammad Shukri bin Mohamed Sahar, 34 seakan kembali bergelora. Sejak pagi tadi isterinya, Rossalennah Natassyiah Asshaferah atau Seraa telah memuat naik beberapa luahan hati berkenaan suaminya yang didakwa mempunyai hubungan lain dengan wanita sebelum ini yang dikenali sebagai Farah.

Isteri dedah teman wanita Shuk

Menerusi Instagram Seraa, dia telah mendedahkan hubungan terlarang suaminya dan Farah dengar menyertakan beberapa video menunjukkan Shuk berada di kediaman wanita itu serta tangkapan perbualan WhatsApp yang dihantar wanita tersebut kepada Seraa.

Cari suami tak balik2

Dalam salah satu muat naik tersebut, Seraa menyatakan dia telah pergi ke kediaman wanita tersebut untuk bertemu dengan Shuk namun dibiarkan dihadapan rumah tanpa diendahkan langsung. Seraa juga akui yang dia berasa amat sedih memandangkan Shuk adalah suaminya dan diperlakukan sebegitu seperti tiada harga diri.

Terima mesej makian daripada ‘wanita itu’

Selain daripada itu, wanita kelahiran Sabah tersebut juga memaklumkan ‘kekasih gelap’ suaminya juga kerap menghantar pesanan WhatsApp memaku hamun dirinya dan memberitahu Shuk ada di rumahnya pada awal pagi.

Orang lain pun menangis tengok Seraa

Pada perkongsian terakhir, Seraa menyatakan dia tidak ada niat mahu membuka aib suami, namun tindakan mereka berdua benar-benar meninginjak maruahnya sebagai isteri. Dia juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada rakannya kerana sudi menemani dirinya ketika datang ke kediaman ‘wanita perampas’ itu bagi meminta suaminya pulang.

Instagram Shuk di banjiri komen kritikan

Setakat ini, belum ada sebarang penjelasan daripada pelawak tersebut berkenaan hal rumah tangganya ini. Walau bagaimanapun, Instagram Shuk sudah mulai dihujani kritikan daripada warganet kerana tidak menerima tindakannya yang berlaku tidak setia terhadap isteri.

Semoga Seraa sabar

Menerusi Istagram Seraa pula, rata-rata warganet telah tampil memberi kata-kata semangat kepada wanita tersebut dan berharap agar masalah yang berlaku dapat diselesaikan. Mereka juga meluahkan rasa geram diatas tindakan suaminya yang dipercayai bermain kayu tiga dengan wanita tersebut.

Pada tahun lalu, Shuk Sahar pernah mencetuskan kontroversi apabila dikatakan mempunyai hubungan dengan wanita lain selepas didedahkan oleh warganet. Walau bagaimanapun, penyampai radio itu tidak memberikan sebarang komen dan mengakui masih bahagia bersama isteri dan anak-anak.

Sumber: Rossa.seraa

Baru Je Pindah Rumah Di Kawasan Baru. Mengejutkan Bila Tiba Tiba Ada Suara Wanita Menangis Dalam Live Ig Shuk Sahar. Sekali Shuk Sahar Dedahkan Cerita Sebenar Buat Warganet Terkejut.

PELAWAK Shuk Sahar terkejut apabila dimaklumkan oleh pengikut mengenai kehadiran bunyi misteri seakan-akan wanita menangis semasa dia sedang bersiaran langsung di laman Instagram. Shuk atau nama sebenar Mohammad Shukri Mohamed Sahar, 34, berkata semasa kejadian dia tidak menyedari sebarang bunyi misteri kerana terlalu fokus melayan pengikut.

“Saya betul-betul tak perasan dengan suara yang masuk dalam live saya… saya memang tak dengar apa pun waktu live tu. “Mula-mula saya live biasa je… lepastu kami main teka-teka umur dan nama… siapa menang dia dapat duit RM150.

“Kemudian saya tengok kat ruangan komen semua kata ada suara orang menangis, padahal saya tak dengar apa pun!” katanya. Bunyi wanita menangis dikesan semasa Shuk Sahar buat siaran langsung di Instagram. Penyampai radio Hot FM ini berkongsi mengenai kejadian misteri itu menerusi Instagram miliknya pada malam Khamis.

Dia turut memuat naik rakaman berdurasi 12 saat memperlihatkan dirinya bersama seorang teman yang turut berada dalam video tersebut. Saya cuba panggil ustaz untuk tengok benda apa sebenarnya!Lebih menakutkan apabila ada pengikut yang sempat merakam bunyi misteri itu dan menghantar kepadanya sejurus selesai bersiaran langsung.

“Bila orang hantar screen recorder dekat saya, baru saya perasan memang ada bunyi orang menangis, ” ujarnya. Shuk dan keluarga baru mendiami kawasan tersebut. Sementara itu, Shuk berkata pada malam itu dia bersiaran langsung di rumahnya yang baru sahaja didiami.

“Jujur saya cakap rumah saya ni baru duduk dan belum sempat buat doa selamat lagi.“Tak apa esok saya cuba panggil ustaz untuk tengok benda apa sebenarnya,” katanya. Dalam pada itu, rata-rata pengikut yang turut menyertai siaran langsung itu mengesahkan kehadiran suara misteri itu.

“Dari awal live lagi saya dengar tapi buat tak endah saja, mula-mula masa teka beg tu, masa tu dah dengar bunyi menangis tapi buat tak tahu je… seram!“Seriuslah! Tadi saya ingat ada orang main-main sebab Abang Shuk buat macam tak kisah je. “Saya dengar tadi masa Shuk nak video call pemenang tiba-tiba dengar suara perempuan menangis… dengar benda yang sama, lepas itu semua cakap benda sama,” antara komen pengikut.

Kali Ni Giliran Shuk Sahar Pula Ke Pejabat SPRM. Mengejutkan Rupa Rupanya Ini Punca Dia Ke Pejabat Tersebut Buat Ramai Terkedu.

Kebelakangan ini kita digemparkan dengan kes ‘Macu Scm’ yang melibatkan golongan selebriti bagi membantu siasatan kes pengubahan wang haram. Menurut laporan Berita Harian, ramai lagi rakan selebriti yang akan dipanggil kerana mereka diperlukan untuk membantu siasatan berhubung kes penggubahan wang yang dikaitkan dengan sindiket Mcu Skemm dan jdi dalam talian.

Terbaharu, Shuk pula dipanggil ke pejabat (SPRM) TETAPI bukan kerana kes pengubahan wang harm, sebaliknya untuk merakamkan muzik video mengenai pencegahan rsuah. Haa terkejut bukan? Memandangkan kes rsuah di Malaysia semakin berleluasa, pihak SPRM terpanggil untuk membuat satu muzik video untuk memberi kesedaran kepada semua rakyat Malaysia tentang bah4ayanya benda ini.

Untuk anda yang tidak tahu apa itu rsuah, ia adalah penerimaan atau pemberian suapan sebagai upah atau dorongan kepada seseorang individu, yang melakukan atau tidak melakukan sesuatu perbuatan, yang berkaitan dengan tugas rasmi. Suapan terdiri daripada wang, hadiah, bonus, undi, perkhidmatan, jawatan upah ataupun diskaun.

Sebagai contoh, seorang kontraktor telah menghadiahkan seutas jam tangan kepada seorang pegawai kerajaan kerana telah meluluskan projek kepada syarikat milik kontraktor berkenaan. Muzik video ini juga menampilkan Fizie dari Geng Pagi Hot sebagai penyanyi utama selain Shuk. Jom tonton!

Jadi untuk semua masyarakat di luar sana, anda tidak perlu gentar untuk membantu membanteras kes rsuah. SPRM sentiasa memastikan kerahsiaan maklumat yang diberikan dan pemberi maklumat akan dilindungi serta tidak boleh didedahkan kepada mana-mana pihak dalam apa jua keadaan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : HOT.FM

Lama Menyepi Tiba Tiba Isteri Shuk Sahar Dedahkan Rumahtangga Masih Diganggu Orang Ketiga. Tergamam Ini Tindakan Isteri Shuk Bila Perempuan Tu Masih Ganggu Lagi Rumahtangga.

Isteri kepada penyampai radio Shuk Sahar, Rossalennah Natassyiah Asshaferah meluahkan rasa marah terhadap individu yang difahamkan Fara Salleh yang sebelum ini pernah didakwa bermain kayu tiga dengan suaminya.

Menurut Rossalennah, terdahulu dia pernah berjumpa dengan Fara namun wanita itu masih tetap menganggu keluarganya. “Aku dah penah jumpa kau elok-elok. Aku bercakap dengan kau elok-elok.  “Tapi lama-lama kau marah dengan aku. Kau sakitkan aku balik. Kau screenshot macam-macam.

“Kau sakitkan aku masa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Kau sedar tak Fara. Kau dah sakitkan aku lama sangat-sangat.  “Aku tak pernah minta kau hadir dalam rumah tangga kami ni. Kau yang hadir dan kacau keluarga ni, kau kacau aku, maki aku dengan anak-anak aku. “Mana akal kau Fara? Antara kau dengan laki aku itu hal kamu,” dakwanya.

Pendedahan itu dibuat menerusi sebuah entri yang disertakan dengan screenshot kiriman mesej yang dihantar Rossalennah di Instagram (IG) miliknya. Tegas Rossalennah, dia tidak akan berpisah demi kebahagiaan Fara.

Malah, Rossalennah berharap agar Fara meneruskan hidup tanpa suaminya. “Minta maaf, jangan block unblock apa yang kau hantar semua tu. Aku tetap tak akan berpisah. “Minta maaf sangat-sangat. Aku harap kau move on juga. Doa la banyak-banyak Fara semoga Allah terima taubat. Aku maafkan dosa-dosa kau dengan Shuk,” dakwanya lagi.

Walaubagaimanapun, posting itu telah dipadam selepas dikongsikan. Gempak juga sudah menghubungi Syuk dan Rossalennah melalui kiriman mesej di WhatsApp, namun masih menanti jawapan dan pencerahan. Selain Shuk, Fara juga didakwa pernah menjalinkan hubungan dengan Shah Jaszle dan Kecik Ogie sebelum ini.

Pada bulan Julai lalu, beberapa pengguna laman sosial Twitter tampil membuat dakwaan mengenai sikap buruk Shuk yang dituduh bermain kayu tiga. Shuk mengakui pernah mengenali wanita yang dikaitkan dengan dirinya namun enggan mengungkit lagi kisah terbabit.

Setelah Sekian Lama Menyepi Lepas Tular Isu Ada Perempuan Lain Kali Ni Shuk Sahar Tampil Bongkarkan Sesuatu Tentang Perkahwinannya. Rupa Rupanya Ini Yang Terjadi Antara Dia Dan Isteri.

SELEPAS lama mendiamkan diri, penyampai radio Hot FM iaitu Shuk Sahar akhirnya tampil menjelaskan dakwaan berlaku tidak setia terhadap isterinya, Rossalennah Natassyiah Asshaferah. Shuk atau nama sebenarnya Mohammad Shukri Mohamed Sahar, 34, mengakui pernah mengenali wanita yang dikenali sebagai Fara Salleh dan isterinya mengetahui tentang perkara itu.

Menurut Shuk, dia dan isterinya sudah berbincang untuk tidak memberi sebarang kenyataan lebih lanjut lagi mengenai isu tersebut kerana fokus utamanya kini hanya keluarga serta kerjaya. Shuk belajar daripada kesilapan dan akan lebih berhati-hati di masa kelak.

“Saya mengaku yang saya pernah kenal insan terbabit dan isteri pun mengetahui perkara itu. Sebenarnya masalah tersebut sudah lama selesaikan. “Tapi saya tak tahu apa niat individu yang menyebarkan perkara itu. Saya pun dah berbincang dengan isteri dan ambil keputusan untuk tidak mengulas lebih lanjut.

“Apa yang berlaku sudah berlalu dan saya nak fokus kepada keluarga serta kerjaya sahaja sekarang ini,” kata Shuk kepada mStar. Pengacara dan pelawak terkenal itu ditemui ketika media night bersama HotFM & KoolFM di Red Box, The Gardens, Mid Valley, Kuala Lumpur pada Rabu.

Sebelum ini, Shuk didkwa berlaku tidak setia dan mempunyai hubungan dengan seorang wanita yang dikenali sebagai Fara Salleh. Kisah tersebut menjadi tular pada awal Ogos lalu selepas seorang pengguna di Twitter mendedahkan beberapa bukti. Malah individu tersebut juga membuat pelbagai dkwaan bruk terhadap Shuk dan Fara.

Dalam pada itu, anggota kumpulan lawak Balas ini menjelaskan dia mengambil keputusan untuk berdiam diri ketika itu kerana sedang dalam perjalanan pulang ke kampung untuk menyambut Hari Raya Aidiladha. Shuk akui mengenali wanita yang didkwa kekasihnya.

Shuk meluahkan rasa syukur kerana hubungannya dengan isteri sentiasa baik malah mereka tidak berenggang sepanjang kontroversi itu hangt diperkatakan. “Ketika benda itu (isv tidak setia) berlaku, saya dan isteri serta anak dalam perjalanan pulang ke kampung di Pulau Pinang untuk sambut hari raya sebab itu saya ambil keputusan untuk berdiam diri.

“Sepanjang waktu itu, isteri dan saya tak pernah berenggang dan Alhamdulillah, hubungan kami baik saja. Sebagai seorang lelaki, ketua keluarga dan suami… kita tak mungkin lari daripada buat kesilapan. “Itu keluarga saya dan saya akan cuba pertahankan sampai bila-bila. Saya belajar daripada kesilapan dan akan lebih berhati-hati selepas ini,” ujarnya.

Shuk mendirikan rumah tangga dengan Rossalennah Natassyiah Asshaferah pada 2015 dan dikurniakan dua cahaya mata perempuan. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Apam Pink

Sumber : Mstar

Shuk Sahar menduakan isterinya? Isteri dikatakan tahu cerita sebenar

Tiada angin tiada ribut, secara tiba-tiba muncul cerita kurang enak membabitkan pelawak Shuk Sahar yang dikatakan menduakan isterinya. Menerusi perkongsian seorang individu di Twitter, penyampai radio Hot FM itu dikatakan mempunyai hubungan dengan seorang wanita dikenali sebagai Fara Salleh. Individu itu juga membuat pelbagai perkara buruk terhadap Shuk dan Fara.

“Perempuan ini memang suka menggoda laki (suami) orang saja. Kalau boleh yang kepuk (berduit) kemudian dia sara hidup mana-mana lelaki yang solo baru nak up. Apa punya perangai. “Nanti I kongsi pula tentang perempuan itu sama laki orang lain pula,” tulisnya di Twitter. Antara kenyataan yang dikongsikan di Twitter.

Menerusi pemerhatian mStar, wanita yang dikatakan sebagai kekasih Shuk itu sudah memadam akaun laman sosialnya. Usaha mStar untuk mendapatkan kenyataan daripada Shuk dan pihak stesen radio Hot FM gagal apabila mereka tidak menjawab panggilan dan mesej. Semakan di Instagram Shuk juga mendapati dia sudah menutup ruang komen.

Berdasarkan perkongsian balas di Twitter, difahamkan isteri Shuk iaitu Rossalennah Natassyiah Asshaferah sedia maklum mengenai perihal suaminya dan dia dikatakan pernah berinteraksi dengan Fara bagi membincangkan isu mengenai Shuk.

Dalam pada itu, individu tersebut juga berkongsi paparan skrin status yang dipercayai dimuat naik oleh adik ipar kepada Shuk bagi meluahkan rasa berang terhadap wanita yang didakwa bercinta dengan pengacara tersebut. “Sebenarnya, kau yang dedahkan perangai yang tak baik kau sendiri. Lepas itu meroyan macam kakak aku yang kacau hidup kau. Sedar la perempuan. Berapa tahun sudah kau siksa hidup kakak aku.

“Cukup la aku sabar dengan hanya mampu menatap ratapan tangisan kakak aku. Aku mahu buat kau malu pun kakak aku sendiri tak suruh sebab kesian dengan kau. “Tapi kau tiada hati langsung buat kakak aku begitu. Now you know, Allah itu maha adil,” tulisnya. Shuk mendirikan rumah tangga dengan Rossalennah Natassyiah Asshaferah pada 2015 dan dikurniakan dua cahaya mata perempuan.

Shuk tak kecil hati usikan warganet

Dijadikan bahan jenaka apabila disamakan dengan wanita dikenali sebagai Qaseh Eiman, pelawak dan penyampai radio Hot FM, Shuk Sahar tidak kisah. Shuk atau nama sebenarnya, Mohammad Shukri Mohamed Sahar, 34, berkata, dia tidak sangka ada wanita mirip wajahnya, namun tidak mengambil hati usikan tersebut daripada warganet.

“Memang betullah ada tujuh wajah dalam dunia ini. Saya sudah berjumpa orang kedua. Warganet tanya adakah kakak atau adik saya. Kami tiada pertalian saudara dan tiada kena mengena dengan saya,” katanya kepada BH Online.

Terdahulu, tular aksi seorang gadis berang di hadapan pintu masuk gedung perabot popular menarik perhatian warganet. Wajah gadis itu dikatakan mirip Shuk. “Saya tak kisah disamakan dengan Qaseh sebab orang ramai pun tahu, itu bukan saya. Pada saya, benda ini kelakar sebab selagi tidak memberi kesan pada saya. Bagaimanapun, jika betul adik beradik saya yang buat, mungkin saya tak rasa kelakar.

“Bagaimanapun, setakat ini, saya terbuka dan okay sahaja. Saya sendiri pernah muat naik di laman sosial bergurau mengenai kami,” katanya yang ditemui pada majlis memperkenalkan stesen televisyen (TV) swasta terbaharu, Awesome TV, baru-baru ini. Menerusi Awesome TV, Shuk tampil dengan beberapa program baharu.

Menafikan dirinya menjadi anak emas stesen itu, Shuk berkata, bukan dirinya sahaja diberi peluang, malah ramai penggiat seni termasuk artis lama dan baharu diberikan peluang sama rata. “Awesome TV adalah satu platform yang baik, mana bertambahnya satu lagi stesen TV yang sedia ada untuk artis terus berkarya.

“Saya pernah bekerjasama dengan Ketua Pegawai Eksekutif, Datuk Adam Ilyas di TV3 menerusi kafe Pop Yeh Yeh, jadi apabila beliau menghasilkan program bagi Awesome TV, dapatlah saya peluang. “Saya terbabit dengan program bual bicara Shuk Nak Tanya, Anugerah Malam Ini dan Awesome yang seumpama program MeleTOP. Saya baru sahaja selesai merakamkan program Shuk Nak Tanya untuk musim kedua,” katanya.

Shuk yang juga penyampai radio Hot FM itu bersyukur apabila tawaran kerja yang diterimanya tidak putus. “Alhamdulillah, ini boleh dikatakan rezeki selepas Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Sebab apabila bercakap mengenai pandemik COVID-19, bukan sahaja industri hiburan, malah satu dunia terkesan. “Jadi, saya bersyukur masih mempunyai kerja dan terima kasih kepada Hot FM ketika PKP. Kerja itulah yang banyak menampung hidup saya dan keluarga. Kami tetap bekerja walaupun ke udara dari rumah,” katanya yang akan tampil dengan sitkom Jenaka Kampung Kalut (JKK) musim keenam.

Wanita Dedah Shuk Sahar Tidak Setia, Pernah Paksa Hilangkan Kandungan?

Beberapa pengguna laman sosial Twitter tampil membuat pernyataan mengenai sikap buruk penyampai radio dan pengacara Shuk Sahar yang dikatakan bermain kayu tiga. Ujar pengguna yang dikenali sebagai @laudyaTaylor, wanita yang dikatakan menjalinkan hubungan sulit dengan Shuk dikenali sebagai Fara Salleh. “Perempuan ni memang minat akan laki orang saja, kalau boleh yang then dia konon sara hidup mana lelaki yang solo baru mau up. Apa punya perangai,” kata akaun berkenaan.

Ujar akaun berkenaan, hubungan sulit Fara dan Shuk sejak setahun lalu kini diketahui oleh isteri pelawak berkenaan, Rossalennah Natassyiah Asshaferah. Malah, menerusi paparan skrin yang turut disebarkan di Twitter, Shuk dikatakan telah mencipta akaun palsu @_sflia untuk berhubung dengan Rossalennah dan memberitahu perkara sebenar. Ujar @_sflia Shuk pernah menghamilkannya dan memaksa dia menghilangkan kandungan. “Tak nak mengaku suami ada perempuan lain di belakang? Tak nak mengaku suami dah mengandungkan perempuan lain?

“Nak tengok bukti yang ada? Boleh je… Sampai paksa suami suruh pisah kalau bercontact lagi. Ingat tak tahu? Pura-puralah tak tahu Sera. “Kita tunggu di akhirat kelak. Segala apa yang keluarga kau dah buat pada aku. Suami kau sendiri bawa aku pergi hilangkan anak dalam perut ini. “Masih nak menafikan walaupun sendiri meroyan dalam kereta tadi?”

kata @_sflia yang turut kesal dengan perbuatannya bagi menghilangkan kandungan tersebut. Rossalennah turut memuat naik komen terbabit di akaun Instagramnya namun telah memadamkan status berkenaan. Selain Shuk, Fara juga dikatakan pernah menjalinkan hubungan dengan Shah Jaszle dan Kecik Ogie sebelum ini. Gempak masih cuba menghubungi Shuk dan Rossalennah untuk kepastian lanjut.

Yang penting ada kerja, bukan popular saja

PELAWAK dan penyampai radio Hot FM, Shuk Sahar mengakui namanya agak ketinggalan dari segi populariti berbanding rakan pelawak lain sejak memutuskan bekerja di stesen berkenaan sejak 2017 lalu. Shuk atau nama sebenarnya  Mohammad Shukri Mohammed Sahar  34, berkata, dia sengaja mengambil pendekatan itu disebabkan mahu menumpukan kepada kerjaya tetap itu selain mencari rezeki yang menjamin masa depan keluarganya.

“Dulu memang kalau kita fikir balik, populariti itu datang dengan kerjaya dan duit. Tapi apabila saya dapat bekerja di Hot FM sebagai penyampai, saya sudah terfikir ke arah lebih kepada mencari sumber pendapatan daripada populariti. “Saya pun sudah berkeluarga dan ada dua anak, asal saja saya mampu beri mereka makan dan ada rezeki untuk sara hidup, populariti itu saya letak belakang. Sebab zaman sekarang ini, kalau kita tengok semula, pekerjaan itu sangat susah nak dapat.

“Kalau kita tengok orang yang menang banyak pertandingan dan berlakon, apabila terjadinya Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), tiada penggambaran, duduk rumah, baru kita fikir balik jika tiba-tiba tiada kerja,” katanya kepada Harian Metro. Pengacara program I Can See Your Voice Malaysia itu bagaimanapun tidak menafikan rindu untuk kembali menyertai pertandingan besar seperti Maharaja Lawak Mega (MLM). 

Malah, Shuk turut tumpang gembira melihat kejayaan besar ramai rakan lain. “Apabila saya tengok rakan-rakan lain bertanding, kerinduan itu masih ada untuk bersama mereka. Misalnya Man, sekian lama tunggu, tiba-tiba dia masuk balik dan menang juara MLM yang bukan satu gelaran kecil.

“Kepada rakan-rakan yang masuk bertanding dan menang, saya suka tengok kejayaan mereka. Mungkin juga, suatu hari nanti kalau saya sudah ada sedikit masa untuk masuk kembali bertanding MLM, saya teringin juga,” katanya. Shuk pernah menjadi peserta Raja Lawak Musim ke-5 bersama kumpulan Balas pada tahun 2011 dan mendapat tempat ketiga. Tahun lalu, dia turut menjuarai program Super Bintang Bersama Bintang (BBB) di TV3.

Shuk Sahar tayang video mesra dengan isteri. Tapi kenyataan Shuk macam beri gambaran ada kaitan dengan gosip mengenai rumahtangganya. Mengejutkan bila tiba tiba ini yang Shuk bongkarkan.

SELEPAS beberapa hari mendiamkan diri di laman sosial berikutan dkwaan berlaku tidak setia, pelawak dan pengacara Shuk Sahar akhirnya muncul dengan video mesra bersama isteri. Walaupun tanpa menyebut dengan jelas, namun kenyataan Shuk memberi gambaran ia ada kaitan dengan dakwaan mengenai rumah tangganya. “Saya nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha, maaf lambat beri ucapan.

Shuk didkwa menjalinkan hubungan sulit dengan wanita bernama Fara Salleh (kanan).

“Cuma nak beritahu, Shuk dan isteri Alhamdulillah tak ada apa-apa. InsyaAllah kalau ada masa yang sesuai nanti Shuk akan bercakap,” kata Shuk menerusi video Instastory. Menerusi rakaman berkenaan Shuk dilihat merangkul isterinya, Rossalennah Natassyiah Asshaferah sambil berjalan bersama.

Malah Shuk turut meminta isterinya memberikan sedikit ucapan kepada warganet. Sebelum ini, Shuk dikatakan berlaku tidak setia dan dikatakan mempunyai hubungan dengan seorang wanita yang dikenali sebagai Fara Salleh.

Kisah yang mendakwa Shuk bermain kayu tiga dengan wanita tersebut menjadi tular sejak Khamis minggu lalu selepas seorang pengguna di Twitter mendedahkan beberapa bukti. Malah individu tersebut juga membuat pelbagai dkwaan burvk terhadap Shuk dan Fara. Bagaimanapun, menerusi pemerhatian mStar, wanita yang didakwa sebagai kekasih Shuk itu sudah memadam akaun laman sosialnya.

Pendedahan mengenai Shuk di Twitter yang menjadi tular.

Berdasarkan perkongsian balas di Twitter, difahamkan isteri Shuk juga sedia maklum mengenai perihal suaminya dan dia dikatakan pernah berinteraksi dengan Fara bagi membincangkan isu mengenai suaminya itu. Dalam pada itu, individu tersebut juga berkongsi paparan skrin status yang dipercayai dimuat naik oleh adik ipar kepada Shuk bagi meluahkan rasa berang terhadap wanita yang didakwa bercinta dengan pengacara tersebut.

Shuk mendirikan rumah tangga dengan Rossalennah Natassyiah Asshaferah pada 2015 dan dikurniakan dua cahaya mata perempuan. Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Mstar