Lama menghilangkan diri dari industri hiburan. Rupanya dalam diam ini kehidupan baru Wahid Senario yang ramai tak tahu.

Artis

Seketika dahulu, kumpulan lawak Senario menjadi fenomena hebat dalam industri lawak tanah air. Setiap cerita, filem, drama pentas dan program televisyen akan dipenuhi dengan mereka ini. Boleh dikatakan lawak mereka pada zaman kemuncaknya memberikan banyak kenangan pada kita semua.

Mereka bukan sahaja fokus kepada unsur lawak jenaka semata-mata. Setiap cerita yang disampaikan oleh kumpulan Senario ini akan diselangi dengan unsur nilai moral dan pengajaran kepada kita. Malah cerita yang disampaikan juga dekat dengan masyarakat kita.

WAHID LEBIH BANYAK BERDIAM DIRI

Dah lama kita tak lihat ahli-ahli Senario ini bersatu setelah masing-masing mengambil keputusan untuk membawa hala tuju masing-masing. Mungkin Saiful Apek, Yasin, Lan Pet Pet ada juga muncul kadang kala di kaca tv. Yang lebih banyak berdiam diam adalah Wahid.

Tahun terakhir Wahid dilihat aktif adalah pada 2011 menerusi rancangan Melodi dan pada ketika itu dia digandingkan bersama Fara Fauzana untuk mengacara program berkenaan. Difahamkan kini Wahid sedang berehat di kampong halaman di Ipoh, Perak dan menjadi penyampai radio untuk Hingker FM.

KEHIDUPAN TERKINI WAHID SENARIO

Bertanyakan kehidupan baharu Wahid, dia memberitahu yang kini dia lebih banyak menghabiskan waktunya di masjid. Walau bagaimanapun itu tidak bermaksud dia tinggalkan segala aktiviti seninya. Jelas Wahid, dia masih menerima tawaran aktiviti hiburan sekiranya ada yang sudi.

LEBIH MENDALAMI AGAMA

Disapa hal jarang muncul di kaca tv, dia akui yang dirinya sudah jarang mendapat tawaran untuk melakukan persembahan bahkan berlakon sekali pun. Mungkin kerana Wahid sendiri yang kurang menonjolkan diri di media sosial. Yela sekarang siapa pandai gunakan peluang platform media, makin terkenal dan senang untuk didampingi.

Apa pun Wahid lebih selesa mendalami ilmu agama dan jelasnya dah jadi tanggungjawab seorang muslim untuk menyampaikan kebaikan di tahap umurnya sebegini. Dia kini lebih kerap dijemput sebagai tetamu di program agama dan juga dakwah.

SENARIO TAK PERNAH BERPECAH

Menurut Wahid, kumpulan Senario tak pernah berpecah pun. Mereka masih seperti dulu cuma kini hanya kerap berhubung melalui aplikasi whatsapp maklum lah masing-masing berjauhan. Dikatakan kali terakhir mereka berjumpa pada tahun 2016 atau 2017.

Diharapkan kumpulan Senario akan kembali membuat comeback melalui program dan sketsa seperti dulu-dulu. Ramai peminat yang mula rindukan persembahan mereka kini. Sama-sama kita doakan agar Wahid dan kumpulan Senario dimurahkan rezeki untuk mereka kembali beraksi.

Sumber:Facebook Perak Gazette

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : http://www.dnq.pw/2021/03/30/terdiam-sepi-dari-industri-hiburan-inilah-kehidupan-baru-wahid-senario-yang-ramai-tak-tahu/

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Pintu Rumah Selalu Diketuk Pada Lewat Malam. Azlee Senario Jelaskan Punca Pintu Rumahnya Selalu Diketuk Dan Jelaskan Siapa Mereka

Beberapa tempat di Malaysia kini di kejutkan dengan fenomena ketukan misterii. Namun lain pula pengalaman yang dilalui oleh bekas pelawak terkenal tanah air, Azlee Senario apabila rumah beliau di ketuk pada lewat malam kerana memerlukan pert0longan

Pelawak Azlee Senario mendedahkan, ada dalam kalangan penduduk yang datang ke rumahnya di Taman Saujana Utama, di sini untuk meminta bantuan beras berikutan menghadapi kesulitan hidup akibat penularan C0vid-19.

Pemilik nama penuh Azlee Jaafar berusia 52 tahun itu berkata, setakat pengetahuannya ramai dalam kalangan penduduk di kawasan perumahan tersebut hilang pekerjaan dan mengalami pemotongan gaji akibat penularan pandemik tersebut.

“Sangat menyedihkan apabila ada dalam kalangan mereka yang mengetuk pintu rumah saya dan meminta beras pada lewat malam. Saya amat simpati dengan nasib mereka, jadi saya beri dahulu bantuan mengikut kemampuan saya sebagai anak seni.

“Ramai juga yang berjumpa saya dan bertanya cara hendak meminta sumbangan dan sebagainya. Memandangkan saya bekerjasama dengan NGO, jadi kita akan kenal pasti mereka yang betul-betul terkesan akibat situasi Covid-19.

“Kita bantu mereka kerana ALLAH dan mudah-mudahan jasa baik kita ini mendapat balasan daripadaNya,” katanya yang juga seorang pelakon kepada Sinar Harian ketika ditemui selepas majlis penyerahan sumbangan kepada penduduk Kejiranan Lili (KELI), Saujana Utama yang disampaikan oleh Pertubuhan Program Ceria Al-I’tisam (Al-I’tisam), hari ini.

Seramai 70 keluarga menerima bantuan daripada NGO berkenaan dan Azlee merupakan salah seorang aktivis Al-I’tisam.Sementara itu Ketua Pegawai Eksekutif Pertubuhan Program Ceria Al-I’tisam, Mohd Shah Sapiei berkata, bantuan disampaikan itu adalah bantuan pek makanan asas.

Antara penerima yang menerima sumbangan yang disampaikan pertubuhan bukan kerajaan (NGO), Pertubuhan Program Ceria Al-I’tisam (Al-I’tisam) hari ini.“Pek makanan asas ini adalah daripada Food Bank Al-I’tisam yang mengandungi lima belas jenis barangan dan mencukupi untuk keperluan sepanjang sebulan bagi isi rumah yang tidak melebihi lima orang.

“Pada masa sama Al-I’tisam menawarkan kepada penduduk yang hilang sumber pendapatan untuk mendapatkan bantuan makanan secara bulanan hingga keadaan ekonomi mereka kembali pulih,” katanya.Tambah beliau, bantuan berkenaan adalah di atas permintaan Azlee dalam usaha membantu golongan memerlukan.

Berikut sedikit info mengenai Azlee Senario.Azlee Jaafar (lahir 11 Jun 1967) ialah seorang pelawak dan pelakon Malaysia. Beliau lahir di Johor dan mula mencipta nama bersama kumpulan komedi Senario pada era 1990-an.[1] Beliau juga adalah seorang penggiat muzik ghazal di Johor.

Pernah dicalonkan di Festival Filem Malaysia untuk kategori Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik (FFM) pada edisi FFM 14 (1999) menerusi filem Senario The Movie.Selain lakonannya sebagai pemuda terencat akal dalam filem tersebut, lakonan Azlee sebagai pengusaha warung roti canai dalam filem Lagi-Lagi Senario (2001) juga mendapat pujian ramai pengkritik. Beliau juga amat terkenal dengan lawak membuat muka pelik kerana lawak muka peliknya itu dibuat dari mula menjadi artis sehingga sekarang.Sumber : Sinar Harian

Ketukan Pintu Menular Pula Di Pahang. Wanita Ini Langsung Tak Buka Pintu Dan Terus Berselimut Di Rumah Malah Demam Serta Tak Pergi Kerja. Mengejutkan Sekali Wanita Ini Dedahkan Bau Yang Dia Hidu

Antara rumah penduduk kampung yang diketuk dalam kejadian pada Jumaat lalu.SELEPAS beberapa negeri dilaporkan mengalami kejadian misteri ketukan pintu, ia kini dikatakan menular di Pahang.Seorang pembantu kedai travma selepas terkejut dengan ketukan misteri di rumahnya pada Jumaat lalu ketika dia sedang melayari media sosial mengenai kejadian berkenaan.

Siti Fatimah Ghazali, 37, dari Kampung Perias, Jerantut Feri di Jerantut memberitahu, rumahnya antara dua buah kediaman di kampung yang terlibat dengan ketukan misteri.Menurutnya, kejadian berlaku pada pukul 9 malam ketika dia sedang tidur di dalam bilik.

“Saya memang mengetahui kejadian itu di Selangor dan Melaka melalui media sosial dan akhbar. Ketika ketukan berlaku saya sedang melayari Facebook dan membaca mengenai misteri itu.”Ketika berharap semoga tiada kes seperti itu tiba-tiba terdengar bunyi ketukan di pintu. Saya tidak membuka pintu kerana takut dan terus berselimut,” katanya kepada Sinar Harian pada Ahad.

Tambahnya, ketika kejadian dia tinggal seorang diri manakala dua anaknya berusia 16 tahun sedang bekerja dan seorang lagi berusia 12 tahun berada di rumah jiran.Siti Fatimah mengakui dia sangat takut dan sehingga kini masih demam dan tidak mampu pergi kerja.

Menurutnya, kini dua anaknya ketakutan dan tidak boleh tidur sendirian terutama selepas mengetahui jirannya, Habibah Sulong, 57, juga berdepan situasi sama selepas itu.Sementara itu, Habibah berkata, kejadian ketukan selama lima minit kira-kira pukul 9.30 malam itu berlaku ketika dia dan suami, Jamaludin Sulaiman, 61, serta tiga anaknya berada di dalam rumah.

Katanya, mereka hanya terfikir remaja nakal di kampung itu mengetuk pintu tetapi tiada sesiapa di depan rumah selepas diintai.”Lebih menakutkan kami berbau sesuatu yang amat busuk seperti bngkai,” jelasnya.

Beliau memberitahu, selepas ketukan berakhir suami dan anak-anaknya membuka pintu dan tiada kelibat atau kesan kehadiran tetamu atau individu tetapi masih tinggalkan bau busuk.Sementara itu, Ketua Polis Daerah Jerantut, Superintendan Mazlan Hassan mengesahkan pihaknya ada menerima laporan polis mengenai kejadian tersebut. – Sinar Harian

Lepas Tular Pasal Ketukan Misteri Kali Ni Brader Ni Berjaya Rakam Entiti Misteri Masa Tengah Lepak Depan Rumah. Mengejutkan Benda Tu Siap Pusing Kepala Lagi.

Menerusi Kelab Cerita Hantv Malaysia, seorang lelaki berkongsi pengalaman seram ternampak kelibat mahklus halus di depan rumahnya. Pada mulanya lelaki itu terbau hanyir di kawasan rumah diikuti dengan bunyi sayup-sayup orang menangis. Namun selepas diperiksa rupanya ada sesuatu sedang memerhati.

Lebih menyeramkan apabila video tersebut memaparkan jelas entiti tersebut berpusing ke arahnya. Ok semua, Abang Man akan susun balik pengalaman ni untuk dikongsi. Bukan niat nak mena.kutkan sesiapa, tapi sekadar nak berkongsi pengalaman abang malam tu berdepan dengan makhluk ni.

Malam tu abang dengan anak lelaki abang tengah rehat-rehat depan rumah mertua abang ni sambil isap rkok. Tiba-tiba terasa sunyi semacam. Sebelum dia betul-betul muncul, memang abang dah terasa lain macam suasananya dengan angin yang datang sepoi-sepoi.

Mula-mula terbau hanylr macam bau siang ikan keli tu. Tiba-tiba abang terdengar bunyi macam ada orang perempuan ketawa, abang abaikan sebab mungkin jiran, sebab kejiranan teres kan.  Sekali terdengar pulak bunyi tu bertukar jadi nans teresak-esak. Sayup je bunyi tu..angin terus datang kuat. Time tu baru abang terperasan ada bayang kabur-kabur macam asap kat kawasan pokok kemboja depan rumah tu.

Dua kali makhluk ni cuba tunjukkan diri dia. Yang pasti memang dia mula jelas kat pokok bunga kemb0ja tu. Tu yang abang man dapat snap dua gambar, tapi masih kabur jugak macam camera hp ni takmau focus.

Pusingkan kepala

Tu yang abang man dapat snap dua gambar, tapi masih kabur jugak macam camera hp ni takmau focus. Abang tunggu je, baru je nak duduk balik terus dia jelas. Terkejut campur takutt campur nekad,abg on camera/video, bangun dan terus rakam.

Nauzubillah minzalik, mukanya buruk, pucat habis, mulutnya tak ada, bajunya lusuh buruk dengan macam bertanah-tanah, rambutnya panjang menggerbang. Bila abang cuba zoom in, camera ni tendang balik zoom out, abang zoom balik terus jadi pecahh gambar tu tak tau kenapa.

Sedangkan video-video lain abang ambik time malam masa dengan family, elok je clear. Abang pakai A51s je. Masa start dia jelas, dia dah mula pusingkan kepala dia 360 darjah. Abang kuatkan semangat baca ayat dan surah, terus dia toleh muka abang sambil mula peletakkan kepala kebelakang.

Time tu abang dah mere.mang tahap habis dah, kaki ni macam tak rasa pijak lantai, jantung jangan cakapla. Laju macam orang baru lepas lari pecut 100meter. Video dan gambar ni abang sharekan untuk korang nilai sendiri bahawa benda ni memang wujud kalau di izinkan Allah kita nampak.

Kalau tak jelas jugak cuba cari tempat gelap yang mana handphone korang tak silau dari cahaya pada screen tu, tengok ulang-ulang kali. Amati betul-betul rupa dia. Ada yang kata mcm pakai mask, sebenarnya yang jelas depan mata abang memang benda ni tak ada mulut. Lepastu korang dengar betul-betul saat ke 0.40.

Dia mengilai, kalau tak dengar cuba gunakan earphone dan kuatkan volume tu. Abang mintak maaf pada semua kalau ada yang tetap tak boleh nampak, abang tak berani nak cakap apa-apa atas sebab apa korang tak boleh nampak.

Kat sini abang kongsikan sekali gambar waktu siang tempat tu, l0kasi kejadlan abang man terpaksa rahslakan atas fakt0r kesela.matan. Apa yang abang mintak do’a kalian semua moga-moga abang dan keluarga serta kalian semua dijauhkan dari segala muslbah dan sentiasa dilindungi Allah SWT…Aminn.

Sumber : Man Manz/OhBulan

Kes Ketukan Di Sabak Bernam Belum Habis Lagi. Kali Ni Di Klang Pulak Yang Kecoh. Tengah Hari Pun Boleh Kena Gegar. Rupa Rupanya Ini Punca Kenapa Rumah Tu Kena Ganggu Begitu Teruk Sekali

TIDAK lagi berlaku misteri ketuk pintu di Sabak Bernam, namun kini menular pula ke Alor Gajah, Melaka dan terbaharu di Klang, Selangor, lapor Kosmo! Jika sebelum ini misteri ketukan tanpa salam hanya berlaku di pintu depan rumah, namun kini gangguan tersebut kini turut menyasarkan pintu bilik tidur.

Kejadian tersebut dialami penduduk di Jalan 4, Jalan 12, Jalan 78 dan beberapa jalan lain di Pandamaran Jaya di sini yang menjadi lokasi baharu misteri ketukan tersebut selepas Sabak Bernam, Selangor dan Alor Gajah, Melaka.

Menceritakan kejadian itu, seorang sasaran, Nor Hidayah Salehudin, 29, mendakwa pintu bilik tidur di bahagian beranda luar menerima ketukan seba­nyak dua kali pada pukul 2 pagi kelmarin. Katanya, semasa kejadian dia tidur di tingkat atas, manakala bapanya di bahagian bawah di dalam rumah teres dua tingkat tersebut. “Ketukan kedua itu sangat kuat sehingga menyebabkan bulu roma saya meremang dan ini pertama kali berlaku gang­guan seperti ini.

Rakaman Video ada di Bawah Sekali

“Pada masa sama, saya terfikir insiden ketukan pernah berlaku di Sabak Bernam sebelum segera membuka bacaan ayat suci ­al-Quran di radio,” katanya kepada Kosmo! semalam. Jelasnya, ketukan itu membuatkannya tidak boleh tidur semalaman sebelum memaklumkan kepada bapanya yang tidak mendengari sebarang ketukan pada awal pagi itu.

Seorang wanita, Aryana Rosli, 35, pula mendakwa menjadi sasaran ketukan juga sebanyak dua kali sekitar pukul 1.40 pagi. “Saya beranggapan hanya rumah ini sahaja yang diketuk, rupanya banyak rumah turut mengalami insiden sama sehingga menjadi kecoh di Facebook,” katanya.

Bagi Mohd. Shahrul Ridzwan Mohd. Sani, 29, pula, dia memberanikan diri menyelak langsir rumah selepas menerima ketukan ketika dalam kejadian bermula pukul 1.15 pagi.“Bagaimanapun, tiada sebarang kelibat dengan pintu pagar berkunci rapat dengan mangga. Perkara ini sungguh pelik,” ujar­nya.

Tengah Hari pun Kena Gegar, Rumah ini Kena Ganggu Dgn Begitu Teruk Sekali

Mlsteri ketukan pintu kediaman tambah memblngungkan apabila kejadlan itu sebenarnya berlaku di kulim, kedah. Video kejadlan yang tular di media sosial itu menunjukkan jeriji besi kediaman berkenaan digegar dengan kuat berulang kali tanpa ada sesiapa melakukannya.

Malah, seorang lelaki yang juga pemilik kediaman dilihat berdiri berhampiran pintu gelongsor kaca sambil menlnjau pvnca kejadlan pelikk itu. Menerusi laman facebook Kulim Media TV, pihak mereka berjaya menemui keluarga seperti yang tular di dalam video tersebut. Dan jelaskan apa yang terjadi sebenarnya serta l0kasi kejadlan. Rakaman Terbaru Pada 11.30 Pagi

Sumber : https://budaksitu.pw/

Tiada Kes Terbaharu Dilaporan Selepas 18 Hari Heboh Tentang Ketukan. AKhirnya Brader Solo Rungkai Cerita Sebenar Ketukan Pintu

SABAK BERNAM: Selepas 18 hari menghantui penduduk di daerah ini, mlsteri gangg.uan ketukan pintu rumah pada waktu malam berakhlr apabila tiada lagi kess terbaharu dilap0rkan berlaku.Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superlntendan Agus Salim Mohd Alias ketika dihubungi, mengesahkan perkara itu.

Beliau berkata, pihaknya tetap melakukan kawalan r0ndaan di kampung dan taman perumahan meskipun gang.guan itu telah berakhir.“Kita juga menggalakkan penduduk supaya membuat r0ndaan di kawasan masing-masing bagi mengela.kkan perkara tidak dilngini berlaku,” katanya.

Dalam pada itu, Agus Salim menglngatkan masyarakat agar tidak memperbesarkan lagi lsu gang.guan ketukan pintu mlsteri itu.“Orang ramai diminta tidak men0kok tambah perkara sedia ada selain menyebarkan maklumat tidak sahlh hingga menlmbulkan ketidak.tenteraman kepada penduduk,” katanya.

Sebelum ini dilap0rkan, penduduk daerah Sabak Bernam dilanda tanda-tanya dan keta.kutan susulan gang.guan ketukan pintu mlsteri yang berlaku sejak 18 November lalu.Menerusi hantaran terbaru dari individu yang terkenal dengan keberanlan beliau menylasat dan menjejaki l0kasi-l0kasi secara berseorangan, solo ambush tampil beritahu apa yang beliau jumpa selama 2 hari beliau di sabak bernam.S0lo Ambvsh ( Rungkalan Mlsteri di Sabak Bernam)Ok geng ..seperti yg di janjlkan….Aku dah upload video di YouTube tentang data,analisls dan stra.tegy yg ringkas selama dua hari aku di Sabak Bernam.Ninndiaa..sila share dan beritahu semua ye.

Reaksi Orang Ramai.lhamdulillah..semakin upgradee video SA..analisls SA memng tinggal tanda tanya bila terjumpe kotak r0kok yg sama,botol air dn tmpat lepak..kalau benar ia adalah perbvatan manusia patut la 2 hari SA kat sana tiada gang.guan sbb depa tau sifu menyelusurl setiap sudut. Takut terkant0i..tu pendapat sy kalau betul manusia…kalau sebaliknya memng seramm..apa2 pon semoga sabak bernam kembali aman seperti sedia kala..aamin.

Sepanjang men0nton bkn rlsau makhlvk haluss yg muncul tp risau ada blnatang buass/berblsa yg keluar and ada org pr0voke or buat sesuatu semoga dilindvngi selalu ya bro hani.Ketuk2 pintu ni sebelum sabak bernam pernah kec0h kt kampung sy di gunung semanggol. Pastu sampai ke rumah sy di bukit gntang ni. Rumah abg ipar sy 2 org kena ketuk. 1 umah kg 1 umah taman. Takutt org kg nk keluar mlam. Awal2 dah ketuk. Ketuk pulak x beragak..nk r0boh pintu.. pastu senyap jap..ni dengar balik kt sabak bernam.. pastu ada kata jalan p Selangor dah..ni kat melaka pulak.. sebenarnya yg ketuk tu nak apa.

Misteri Ketukan Pintu Beralih Ke Negeri Sembilan

BELUM reda misteri ketukan pintu di Sabak Bernam, Selangor, pada bulan lalu, kini khabar angin bertiup kencang mengenai kejadian itu berlaku di Negeri Sembilan dan Melaka.Menerusi satu mesej yang kini tular di media sosial termasuk aplikasi WhatsApp, penduduk di beberapa kawasan di Negeri Sembilan dinasihatkan supaya tidak membuka pintu sekiranya terdapat ketukan sebanyak tujuh kali.

“Minta penduduk di sekitar kawasan Ampangan, Sikamat, Panchor, Taman Tasik Jaya untuk tidak membuka pintu jika diketuk tujuh kali.“Ketukan misteri dari Sabak Bernam sudah ke Negeri Sembilan,” menurut dakwaan menerusi maklumat yang kini tular.

Maklumat tersebut turut mendakwa 25 penghuni kediaman di Taman Tasik Jaya di Seremban telah membuat aduan kepada Kawasan Rukun Tetangga (KRT) di lokasi berkenaan.“Betul ke bunyi ketuk-ketuk pintu sebanyak tujuh kali tu dah sampai Negeri Sembilan dan Melaka. Kalau dengar bunyi ketukan tu jangan buka tau,” tulis seorang pengguna Twitter menerusi satu ciapan, lewat Isnin malam.

Mesej yang tular di media sosial termasuk aplikasi WhatsApp.Bagaimanapun, kejadian misteri ketukan pintu itu dinafikan oleh Pengerusi KRT Taman Tasik Jaya, Abu Hassan Osman selepas dimaklumkan mengenai perkara tersebut.Menurut laporan Sinar Harian, Abu Hassan dipetik sebagai berkata, penduduk di sekitar Taman Tasik Jaya tidak perlu bimbang kerana maklumat yang tular itu adalah tidak benar.

“Saya telah membuat pemeriksaan, memantau dan bertanya kepada semua penduduk di taman ini mengenai perkara tersebut, namun tidak ada yang kena kacau.“Tiada pun orang ketuk pintu, misteri ketukan pintu tidak berlaku di taman ini, ada pihak yang tidak bertanggungjawab sengaja mengada-adakan cerita,” katanya.

Kita tetap perlu mengambil langkah berjaga-jaga, sentiasa mengunci pintu rumah dan tingkap dengan kemas bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku ABU HASSAN OSMAN.Sehubungan itu, beliau menasihatkan penduudk di sekitar taman tersebut supaya berhati-hati dan sentiasa mengambil langkah berjaga-jaga demi keselamatan bersama.

“Walaupun ini adalah sekadar maklumat palsu yang ditularkan dan diada-adakan, namun kita tetap perlu mengambil langkah berjaga-jaga, sentiasa mengunci pintu rumah dan tingkap dengan kemas bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku,” katanya sambil menambah perkara itu telah dimaklumkan kepada pihak polis namun tiada laporan polis dibuat.

Menurut Abu Hassan, beliau dan beberapa penduduk KRT membuat rondaan di kawasan Taman Tasik Jaya pada Isnin, namun tiada sebarang kejadian yang mencurigakan berlaku.Ciapan yang tular di laman Twitter sejak Isnin.Bulan lalu, kecoh mengenai misteri ketukan pintu yang kuat sehingga mengejutkan penghuni rumah di beberapa kampung sekitar Sabak Bernam.

Selepas 18 hari menghantui penduduk di daerah itu, misteri gangguan ketukan pintu rumah pada waktu malam berakhir apabila tiada lagi kes terbaharu dilaporkan berlaku.Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Agus Salim Mohd Alias mengesahkan perkara itu sambil menambah pihaknya tetap melakukan kawalan rondaan di kampung dan taman perumahan meskipun gangguan itu telah berakhir.

Selepas ketukan misteri di Sabak Bernam, kejadian aneh itu turut dilaporkan menghantui penduduk di Alor Gajah, Melaka dan Klang, Selangor.Lebih menyeramkan, ketukan misteri tanpa salam itu bukan lagi hanya berbunyi di pintu rumah, malah dilaporkan berlaku di pintu bilik tidur.Bagaimanapun, setakat ini tiada pengesahan rasmi berhubung perkara itu.Kredit : FBSoloAmbush/OM

Tular Satu Mesej Supaya Tidak Membuka Pintu Sekiranya Terdapat Ketukan Sebanyak Tujuh Kali. Pengerusi KRT Taman Tasik Jaya Tampil Beri Kenyataan Tentang Mesej Tersebut

BELUM reda misteri ketukan pintu di Sabak Bernam, Selangor, pada bulan lalu, kini khabar angin bertiup kencang mengenai kejadian itu berlaku di Negeri Sembilan dan Melaka.Menerusi satu mesej yang kini tular di media sosial termasuk aplikasi WhatsApp, penduduk di beberapa kawasan di Negeri Sembilan dinasihatkan supaya tidak membuka pintu sekiranya terdapat ketukan sebanyak tujuh kali.

“Minta penduduk di sekitar kawasan Ampangan, Sikamat, Panchor, Taman Tasik Jaya untuk tidak membuka pintu jika diketuk tujuh kali.”Ketukan misteri dari Sabak Bernam sudah ke Negeri Sembilan,” menurut dakwaan menerusi maklumat yang kini tular.Maklumat tersebut turut mendakwa 25 penghuni kediaman di Taman Tasik Jaya di Seremban telah membuat aduan kepada Kawasan Rukun Tetangga (KRT) di lokasi berkenaan.

“Betul ke bunyi ketuk-ketuk pintu sebanyak tujuh kali tu dah sampai Negeri Sembilan dan Melaka. Kalau dengar bunyi ketukan tu jangan buka tau,” tulis seorang pengguna Twitter menerusi satu ciapan, lewat Isnin malam.Mesej yang tular di media sosial termasuk aplikasi WhatsApp.

Bagaimanapun, kejadian misteri ketukan pintu itu dinafikan oleh Pengerusi KRT Taman Tasik Jaya, Abu Hassan Osman selepas dimaklumkan mengenai perkara tersebut.Menurut laporan Sinar Harian, Abu Hassan dipetik sebagai berkata, penduduk di sekitar Taman Tasik Jaya tidak perlu bimbang kerana maklumat yang tular itu adalah tidak benar.

“Saya telah membuat pemeriksaan, memantau dan bertanya kepada semua penduduk di taman ini mengenai perkara tersebut, namun tidak ada yang kena kacau.”Tiada pun orang ketuk pintu, misteri ketukan pintu tidak berlaku di taman ini, ada pihak yang tidak bertanggungjawab sengaja mengada-adakan cerita,” katanya.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan penduudk di sekitar taman tersebut supaya berhati-hati dan sentiasa mengambil langkah berjaga-jaga demi keselamatan bersama.”Walaupun ini adalah sekadar maklumat palsu yang ditularkan dan diada-adakan, namun kita tetap perlu mengambil langkah berjaga-jaga, sentiasa mengunci pintu rumah dan tingkap dengan kemas bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku,” katanya sambil menambah perkara itu telah dimaklumkan kepada pihak polis namun tiada laporan polis dibuat.

Menurut Abu Hassan, beliau dan beberapa penduduk KRT membuat rondaan di kawasan Taman Tasik Jaya pada Isnin, namun tiada sebarang kejadian yang mencurigakan berlaku.Ciapan yang tular di laman Twitter sejak Isnin.Bulan lalu, kecoh mengenai misteri ketukan pintu yang kuat sehingga mengejutkan penghuni rumah di beberapa kampung sekitar Sabak Bernam.

Selepas 18 hari menghantui penduduk di daerah itu, misteri gangguan ketukan pintu rumah pada waktu malam berakhir apabila tiada lagi kes terbaharu dilaporkan berlaku.Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Agus Salim Mohd Alias mengesahkan perkara itu sambil menambah pihaknya tetap melakukan kawalan rondaan di kampung dan taman perumahan meskipun gangguan itu telah berakhir.

Selepas ketukan misteri di Sabak Bernam, kejadian aneh itu turut dilaporkan menghantui penduduk di Alor Gajah, Melaka dan Klang, Selangor.Lebih menyeramkan, ketukan misteri tanpa salam itu bukan lagi hanya berbunyi di pintu rumah, malah dilaporkan berlaku di pintu bilik tidur.Bagaimanapun, setakat ini tiada pengesahan rasmi berhubung perkara itu.

Ahli Paranormal Cuba Merungkai Ketukan Misteri. Akhir Sekali Polis Panggil Untuk Memberi Keterangan.

SABAK BERNAM – Polis sudah memanggil beberapa mangsa yang mendakwa diganggu dengan bunyi ketukan misteri bagi menjalankan siasatan lanjut berhubung kejadian yang tular di beberapa kampung dan taman perumahan di daerah ini sejak tujuh hari lalu. Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Agus Salim Mohd Alias berkata, penduduk termasuk ahli paranomal yang membuat rakaman secara ‘Live’ telah dipanggil untuk memberikan keterangan. Bagaimanapun, katanya, tidak semua mngsa ketukan pintu misteri dapat hadir ke balai polis bagi memberikan keterangan.

“Bagi mngsa yang tidak dapat memberikan keterangan di balai, kami (polis) pergi ke rumah mereka untuk mendapatkan maklumat berkaitan,” katanya kepada Sinar Harian di sini hari ini. Mengulas lanjut, Agus Salim memaklumkan sehingga kini pihaknya hanya menerima satu sahaja laporan polis yang dibuat pemimpin peringkat kampung berhubung gangguan ketukan misteri itu.

“Kita menerima satu aduan yang dibuat pada 22 November lalu yang mendakwa rumahnya diganggu sebanyak dua kali termasuk 24 rumah penduduk di kampung terbabit,” katanya. Misteri ketukan pintu didakwa sudah sampai Kuala Selangor

Polis beri amaran tindakan tegas pihak cuba takutkan penduduk. Dengar jeriji pintu digegar, objek dilempar ke dinding rumah. ‘Dengar bunyi ketukan tapi tiada pelaku dalam CCTV’ Dalam pada itu, katanya, polis juga turut meningkatkan rondaan di beberapa kawasan kampung dan taman perumahan terlibat.

“Kita juga meminta kerjasama semua penduduk agar membuat rondaan di kawasan masing-masing bagi menangani isu ini,” katanya. Justeru, beliau menasihati orang ramai agar tidak menokok tambah atau menyebarkan perkara yang boleh menimbulkan ketakutan kepada masyarakat. Polis bimbang ada pihak yang cuba mengambil kesempatan atas isu ini. Jika ada maklumat, salurkan segera kepada pihak polis,” katanya.

Sinar Harian sebelum ini melaporkan, polis akan mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang cuba menakut-nakutkan penduduk berikutan kejadian tular ketukan pintu yang mengganggu penduduk beberapa kampung di daerah ini pada waktu malam. Agus Salim menegaskan, pesalah yang melakukan perbuatan itu boleh dikenakan tindakan kerana mengundang ketakutan dan kegu-saran kepada orang awam.