Kes melibatkan artis dan isu yang sedang tular sejak kebelakangan ini. Zed Zaidi mula tampil ke hadapan dan mahu selebriti yang ada kaitan tampil beri kerjasama dengan berbuat sesuatu

Artis

Baru-baru ini heboh berkaitan sindket Macau Scm yang menggunakan populariti artis untuk menjalankan kegiatan ‘mencuci’ duit haram melalui pelbagai usaha sama dan perniagaan sah.Perihal itu turut mendapat perhatian Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Zed Zaidi yang menggesa selebriti yang ada kaitan dengan kegiatan ‘cuci duit’ haram tampil memberi kerjasama dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasu4h Malaysia (SPRM).

“Tampil untuk serah diri bagi memberi kerjasama. Ia lagi baik dilakukan secara suka rela kerana boleh nampaklah artis-artis yang berkenaan itu bertanggungjawab.“Jadi, untuk benda yang berkait rapat seperti ini, sesiapa artis terbabit atau berasa nama mereka mungkin ada boleh menghubungi SPRM untuk dapatkan maklumat lanjut atau tampil secara sukarela,” katanya.

Bagi Zed, biar sikap tanggungjawab dilakukan selebriti berkenaan boleh menjadi contoh kepada masyarakat. Katanya lagi, mungkin imej artis berkenaan akan tercalr namun keberanian mereka boleh dijadikan contoh.“Sebelum kes ini pun, ada juga golongan artis terbabit dengan ‘along’ dan dadh. Apapun, tak perlu berasa malu kerana kerjasama diberikan itu boleh jadi contoh tanggungjawab pada masyarakat.

“Kalau kita tak bersalah, tak perlu rasa takvt. Dengan keberanian dan sikap tanggungjawab itu, artis boleh jadi ikon kepada orang ramai,” katanya.Terdahulu, SPRM mendedahkan pihak merkea mempunyai senarai individu termasuk selebriti dan ahli perniagaan yang dikesan terbabit dalam aktiviti ‘mencuci’ wang haram tersebut.

Ketua Pesuruhjaya, Datuk Seri Azam Baki, berkata individu terbabit diminta menghadirkan diri di SPRM, sebelum dipanggil untuk membantu si1asatan.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral Sumber: Rotikaya

Persoalan Tentang Jam Tangan Yang Dipakai Shuib Menjadi Bualan Orang Ramai. Warganet Bongkarkan Harga Jam Tangan Shuib Dan Harganya Melangkaui 4 Juta

Tak dinafikan, sejak berita Shuib memberi kerjasama kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasvah Malaysia (SPRM) terkait isu penggubhan wang hram atau Macau Scm, pelawak ini terus menjadi perhatian ramai. Antaranya adalah spekulasi yang mendkwa kereta mewah milik Shuib telah dis1ta (SPRM). Meski demikian, kesahihannya belum dapat dipastikan.

Belum reda isu tersebut, kini jam tangan yang pernah disarungkan Shuib pula menjadi perbualan ramai. Makcik Kiah tak kata Soeb ni terlibat macau scm yeee. Cuma dengan gaya hidup mewah yang di tonjolkan Ib sefamili, maka…Daripada beberapa foto yang tersebar, Shuib dipercayai memakai jam tangan jenama mewah termasuk Rolex, Audemars Piguet dan Richard Mille.

Perkongsian itu menunjukkan harga seutas jam mewah itu dianggarkan sekitar RM60,000 hingga RM4 juta.Menerusi pemerhatian Gempak, rata-rata ‘tntera bwang’ mula membuat spekulasi dengan tinggalkan pelbagai jenis komen.Posting tersebut sehingga kini telah menerima lebih 200 komen dan hampir 160 shares.

Terdahulu media melaporkan pasangan suami isteri artis dan selebriti yang juga usahawan terkenal, adalah antara individu yang dipanggil bagi membantu siasatan berhubung kes pengubahan wang hram.Pasangan itu dibawa ke Ibu Pejabat SPRM Putrajaya selepas dijemput di kediaman mereka kira-kira jam 4 pagi semalam.

Sementara itu, pihak syarikat pengurusan Shuib Sepahtu mengesahkan pelakon dan pelawak itu memberi keterangan kepada SPRM.Pengarah Urusan Indigital Music, Nana Mohamad Rom berkata, hanya Shuib memberi keterangan kepada SPRM, manakala isterinya, Siti Sarah sekadar menemani suaminya.Siasatan kes berkenaan kini dijalankan oleh Unit Siasatan Pengubahan Wang Haram (AMLA) SPRM.sumber via transforma

Persoalan Akhirnya Telah Terjawab. Dialog Jep Sepahtu Pada Shuib Dahulu Menjadi Perhatian Ramai Apabila Kejadian Yang Tidak Diingini Berlaku Kepada Shuib

Baru baru ini, kita dikejutkan dengan berita penhanan beberapa individu yang terlibat dalam penpuan wang berjuta ringit yang dikenali sebagai Macau Scm. Menerusi laporan media, dalang utama sndiket berkenaan dipercayai rakyat China, tetapi menggunakan ‘ejen’ di Malaysia untuk menguruskan ‘pelaburan’ termasuk mencari perniagaan berpotensi sebagai platform ‘membersihkan’ wang hasil penpuan.Memetik laporan Berita Harian, sndiket terbabit menjadikan Malaysia sebagai pangkalan operasi atau pusat panggilan kegiatan hram berkenaan dengan menyasarkann sasaran di China dan Taiwan.

Ejen dekati selebriti tanah air sntik modal 

“Ejen sndiket akan mendekati selebriti tanah air dan menyatakan minat melabur dalam perniagaan atau menyntik modal untuk selebriti berkenaan memulakan perniagaan,” kata sumber berkenaan.Pelawak, usahawan dan juruhebah radio terkenal, Shuib telah disahkan dipanggil Suruhanjaya Pencegahan Rsuah Malaysia (SPRM) hari ini.

Menerusi laporan Malaysiakini, Pengurus Shuib, Nana Mohamad Rom, bagaimanapun berkata tiada maklumat lain dapat diberikan buat masa ini kerana enggan mengganggu siasatan pihak berkuasa selain menghormati sistem perundangan negara.Rentetan daripada itu, ramai peminat hiburan tanah air terkejut dengan kes yang melibatkan selebriti ini.Rata-rata merasa kasihan dengan nasib yang menimpa Shuib dan satu video yang di mana dialog pesanan Jep pada Shuib di dalam satu drama menjadi perhatian warganet

“Kau ni mudah kena t1pu la ib, lain kali rambut jangan sikat tepi..”Dalam pada itu, beberapa hari lepas ada warganet mengajak untuk memb0ikot perniagaan individu yang terlibat di dalam siasatan tersebut.Menerusi perkongsian di laman sosial Twitter, individu menggunakan nama ‘YB Kak Mira’ menulis ciapan supaya memb0ikot francais dibeli Datin A daripada pelawak Shuib.

Tweet tersebut bagaimanapun telah mendapat perhatian pelakon Sharnaaz Ahmad yang juga pemilik Bubble Bee cawangan Danau Kota, Setapak.Menerusi ciapannya, Sharnaaz menegur ‘YB Kak Mira’ dengan menegaskan mereka tiada kaitan dengan aktiviti jnyh dilakukan datin berkenaan.“Jangan begitu YB, kami ni takdak (tak ada) kena mengena, kami cari rezeki halal,” tulisnya.

Terdahulu beberapa portal melaporkan pasangan terbabit hadir ke Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya untuk membantu siasatan agensi vtersebut.Utusan Online melaporkan siasatan itu dibuat berkaitan kegiatan pengubahan wang harm.sumber via obulan

Kecoh Dengan Isu Shuib Dan Siti Sarah Disiasat Dengan SPRM Baru Baru Ini. Kini Shuib Luahkan Sesuatu Selepas Mendapat Banyak Reaksi Dari Warganet.

PELAWAK dan penyampai radio Hot FM, Shuib menzahirkan rasa terima kasih kepada orang ramai yang mendoakan dia dan isteri yang juga penyanyi Siti Sarah selepas dipanggil ke ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Putrajaya, semalam. Shuib berkata, dia dipanggil SPRM bagi memberi keterangan berhubung siasatan kes pengubahan wang haram mengikut Akta Pengubahan Wang Haram (AMLA) SPRM 2001.

“Alhamdulillah, syukur. Terima kasih kepada semua yang mendoakan saya dan isteri. “Saya dipanggil untuk membantu siasatan SPRM berkenaan AMLA dan terima kasih kepada pihak SPRM kerana memberi layanan yang sangat baik terhadap saya sepanjang 23 jam siasatan,” tulisnya dalam satu hantaran terbaharu di Instagram, hari ini.

Menurut Shuib, dia menganggap apa yang berlaku sebagai satu cabaran dalam menjalankan perniagaan. “Saya anggap ini satu cabaran dan dugaan dalam perniagaan. Doakan perniagaan Bubblebee kami terus maju dan memberi manfaat kepada semua orang,” katanya. Sementara itu, Sarah yang menemani suaminya semalam menjelaskan, dia dan suami sudah menjalankan tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia dengan sebaiknya dan bersyukur proses siasatan berjalan lancar.

“Alhamdulillah syukur. Kami dipanggil hanya untuk memberi kerjasama dan menjalankan tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia,” katanya. Terdahulu Harian Metro melaporkan pasangan selebriti itu dipanggil SPRM bagi membantu siasatan dipercayai berkaitan kes pengubahan wang haram. Difahamkan, pasangan berkenaan masing-masing berusia 36 tahun hadir ke Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya sejak 4 pagi, semalam. Difahamkan, terdapat beberapa individu termasuk seorang usahawan terkenal turut dipanggil memberi keterangan.

Sumber: Harian Metro

Sekian lama bergiat aktif dalam dunia perniagaan. Terkini Siti Sarah dan Shuib dipanggil SPRM gara gara sesuatu ini. Lebih mengejutkan bila mereka disyaki terlibat dalam kegiatan ini.

KUALA LUMPUR: Pasangan selebriti, Siti Sarah dan Shuib dipercayai dipanggil Suruhanjaya Pencegahan Rasu4h Malaysia (SPRM) hari ini setelah disyaki terlibat dalam kes pengubahan wang haram membabitkan perniagaan air yang dijalankan mereka.

Difahamkan, pasangan selebriti itu hadir tengah hari ini ke Ibu Pejabat SPRM, Putrajaya untuk diambil keterangan membabitkan kes tersebut. Menurut sumber, setakat ini, siasatan masih dijalankan namun penglibatan pasangan selebriti tersebut tidak dapat dipastikan.

Jelasnya, selain mereka, beberapa individu termasuk selebriti lain yang mempunyai kaitan dengan kes terbabit mungkin akan dipanggil. “Masih tidak dapat pastikan sama ada mereka akan ditahan atau pun tidak memandangkan proses merakam keterangan masih berjalan,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Sementara itu, Utusan Malaysia cuba mendapatkan pasangan selebriti ini untuk pengesahan namun gagal dihubungi. Terdahulu,Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Azam Baki mengesahkan terdapat pasangan selebriti dipanggil pihaknya namun enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu. – UTUSAN ONLINE

Syarikat hampir gulung tikar tahun lepas. Shuib nekad beri sesuatu yang agak istimewa buat Siti Sarah yang bernilai puluhan ribu ringgit sempena ulang tahun isteri tercinta

PETALING JAYA: Shuib Sepahtu menghadiahkan isteri tersayang, Siti Sarah Raissuddin seutas jam tangan jenama mewah bernilai puluhan ribu ringgit sempena hari jadi ke-36 penyanyi itu. Sarah yang menyambut ulang tahun kelahiran, hari ini, diberi kejutan pada majlis sambutan hari jadi di sebuah hotel di Subang Jaya, malam tadi.

Mengaku jam tangan mewah itu menjadi antara hadiah paling mahal pernah diberi suami, Sarah yang tidak suka memakai aksesori perlu belajar menyarung jam tangan, mulai sekarang.”Saya hargai pemberian suami. Jika hendak diikutkan, saya bukan jenis materialistik. Kalau orang tak suruh beli atau belikan untuk saya, memang tidaklah saya berbuat demikian.

“Setakat ini, tas tangan berjenama antara yang saya beli untuk ganjaran selepas bekerja keras.”Saya bukan suka pakai aksesori termasuk jam tangan sejak zaman sekolah. Tetapi sekarang, kenalah mula pakai jam tangan,” katanya ditemui pada majlis sambutan hari jadinya di sini, malam tadi.

Sarah yang baru-baru ini membuat permohonan maaf kepada masyarakat Orang Asli atas berita video promosi syampu, percaya angka 36 pada usia melambangkan kematangan diri.”Semoga saya terus dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Harapnya segala urusan dunia akhirat saya dipermudahkan.

“Moga saya terus mendapat memberi manfaat dan mempengaruhi orang lain dalam segala segi termasuk perniagaan,” katanya.Sementara itu, Shuib mempunyai alasan kukuh menghadiahkan jam tangan mewah kepada isterinya.”Sebelum ini, saya paksa isteri pakai gelang emas biarpun tahu dia tidak suka aksesori. Sekarang saya hadiahkan jam tangan supaya dia boleh aturkan masa dengan baik.

“Apatah lagi, isteri cemerlang dalam perniagaan kecantikannya. Jika diikutkan, tahun lalu, syarikatnya hampir gulung tikar,” katanya.Shuib yang genap 36 tahun, Sabtu lalu, turut dihadiahkan beg sandang berjenama oleh Sarah.Pasangan ini mempunyai tiga cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, Dzahira Talita Zahra dan Ariq Matin.Pada sambutan hari jadi itu, Sarah menyumbangkan suara mendendangkan beberapa lagu termasuk berduet dengan bapanya, Raissuddin Hamzah dan Mark Adam.-bh

Akui Dipanggil Sprm Lagi. Sekali Tiba Tiba Mak Shuib Luahkan Sesuatu Bila Macam Ni Jadi Ada Ank Dan Menantu. Mengejutkan Sampai Macam Ni Sekai Luahan Hati Mak Shuib.

Akui dipanggil sprm lagi. Sekali tiba tiba mak Shuib luahkan sesuatu bila macam ni jadi ada ank dan menantu. Mengejutkan sampai macam ni sekai luahan hati mak Shuib.

” Salam Jumaat, Alhamdulillah syukur.. Terima kasih pada semua yang mendoakan saya dan isteri. ” Saya dipanggil untuk membantu siasatan SPRM berkenaan AMLA dan terima kasih pada pihak SPRM kerana memberi layanan yang sangat baik pada saya sepanjang 23 jam siasatan.

” Saya anggap ini satu cabaran dan dugaan dalam bisnes. Doakan perniagaan BubbleBee kami terus maju dan memberi manfaat pada semua orang..” Demikian hantaran ditulis pelawak Shuib Sepahtu di Instagram beliau selepas dipanggil SPRM untuk memberi keterangan berhubung isu penggubahan wang hram dan Macau Scam.

Difahamkan nama Shuib terpalit sekali selepas individu yang menjalankan aktiviti Macau Scam tersebut mahu ‘halalkan duit hram’ mereka dengan membuat kerjasama (franchise) BubbleBee milik Shuib. Susulan posting Shuib tersebut, rata-rata rakan artis tampil memberi sokongan dengan menitipkan kata-kata serta doa kepada Shuib dan isterinya, Siti Sarah.

Namun terdapat juga segelintir warganet yang mengec4m serta menudvh Shuib turut sama terlibat dalam aktiviti penggubahan wang hram meskipun beliau hanya dipanggil memberi keterangan. Terkesan dengan kata-kata kritikan warganet, emak kepada pelawak itu tampil bersuara.

Menggunakan nama Amy Salmi di Instagram, emak Shuib tampil membela anak dan menantunya dengan menulis komen memberi penjelasan menerusi posting Shuib tersebut. ”Allah sentiasa bersama orang-orang yang benar. Biarlah apa pun yang orang nk kutvk anak menantu saya..

” Saya ibu yang mengandungkan dan melahirkan Shuib, saya tahu siapa anak saya.. ” Biar semua orang membenci pun, dia tetap anak saya yang baik taat pada suruhan Allah, taat kepada seorang ibu..dan saya tahu anak saya macam mana.

” Berani kerana benar.. tak terbang dek sanjungan. Tak tumbang dek kejiian. Allah sentiasa ada bersama kita. ” Kalau tak tahu apa-apa belajar lah jaga pertuturan kita.. dosa dengan Allah, Allah sentiasa membuka pintu kemaafan. Tetapi jika dosa dengan manusia, faham-fahamlah sendiri..

” Untuk anak menantu ku.. bertabahlah dengan segala dugaan yang dihadapi..pasti ada hikmah di sebalik semua ini. ”Bukan semua orang suka melihat kita bahagia… berhati hati selalu…mama sayang kamu Shuib dan Siti Sarah,” Sementara itu, komen emak Shuib itu turut mendapat reaksi balas warganet lain di mana ada yang bersimpati dengannya dan ada juga yang mempersenda kata-katanya.

Sedih bila anak saya yang kandung 9 bulan 10 hari dihna

” Tak apa lah, biarkan saja dan serahkan segalanya pada Allah..hanya Allah maha mengetahui. Setiap solat saya tidak pernah berhenti berdoa agar anak mnntu saya dijauhkan dari perkara yang mungkar… ” Semoga anak menantu saya sentiasa diberikan pertunjuk ke jalan yang diredhai Allah..hidup bukan untuk dunia sahaja..

” Saya sentiasa tabah melalui perjalanan hidup menjadi ibu kepada seorang anak yang brgelar artis. ” Tapi sebagai manusia biasa saya juga punyai perasaan. Dan sedih bila anak saya yang kandung 9 bulan 10 hari dicerca dihiina sesuka hati.

” Sebelum terbukti dia lakukan kesalahan.. Hebat betul kuasa mulut dan lidah yang tidak bertulang dan jari melakukn dosa… ” Terima kasih pada yang mrnghna semoga hidup kalian sentiasa di berkati Aamin, ” akhiri Salmy

Sebelum itu heboh mengenai penahanan seorang lelaki berpangkat Datuk Seri dan Datuk oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dipercayai terlibat dalam kes penipuan sindiket atau ‘macau scam’. Dikatakan, lelaki berpangkat Datuk Seri itu adalah ketua atau bos yang selama ini menjalankan aktiviti ‘macau scam’ dan sangat dikenali dalam kalangan selebriti tanah air dan menjalani kehidupan serba mewah.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : Obulan

Isu Shuib Dan Siti Sarah Hadir Ke Ibu Pejabar SPRM. Peguam Yang Mewakili Pasangan Selebriti Itu Akhirnya Menjelaskan Punca Mereka Hadirkan Diri Dan Harap Semua Mohon Maklum

Putrajaya: Peguam yang mewakili pasangan selebriti, Shuib Sepahtu dan Siti Sarah iaitu, Muhammad Fadhli M. Sutris menafikan khabar angin anak guamnya itu ditahan rman Suruhanjaya Pencegahan Rsuah Malaysia (SPRM). Dalam satu kenyataan rasmi, Muhammad Fadhli berkata sebarang komen mengenai kes itu memang tidak dapat dikongsikan buat masa sekarang kerana boleh mengganggu proses siasatan.”Ingin kami tekankan sekali lagi bahawa kehadiran anak guam kami hanyalah untuk membantu proses siasatan pihak SPRM sahaja. Anak guam kami sudah memberi kerjasama penuh dalam membantu siasatan terbabit.  

“Tiada sebarang tngkapan mahupun permohonan remn dibuat terhadap kedua-dua anak guam seperti dilaporkan beberapa media sebelum ini. Kesemua kenyataan yang bertentangan dan tular adalah tidak benar sama sekali.”Tujuan kenyataan kami ini adalah bagi menjawab sebarang khabar angin mahupun berita tidak sahih dan spekulasi yang tular di media sosial mahupun berita-berita yang diterbitkan di media cetak sejak kehadiran anak guam kami di pejabat SPRM pada hari Khamis lepas,” katanya.

Tambah Muhammad Fadhli, sebarang komen berkenaan kehadiran dan sebab mengapa mereka hadir di pejabat SPRM tidak dapat didedahkan buat masa ini memandangkan ia masih berada di dalam peringkat siasatan SPRM.”Seperti yang sudah kami nasihatkan dan untuk menghormati proses perundangan negara, anak guam mahupun pihak pengurusan mereka tidak digalakkan untuk mengeluarkan sebarang kenyataan berkaitan perkara terbabit.  

“Perkara ini amatlah penting bagi mengelakkan sebarang gngguan terhadap siasatan yang sedang dijalankan oleh pihak SPRM,” katanya.Terdahulu, Harian Metro melaporkan pasangan selebriti itu dipanggil SPRM bagi membantu siasatan dipercayai berkaitan kes pengubahan wang hram, pada Rabu lalu.

Difahamkan, pasangan berkenaan masing-masing berusia 36 tahun hadir ke Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya.Selain pasangan itu, difahamakan terdapat beberapa individu termasuk seorang usahawan terkenal turut dipanggil memberi keterangan.-metro

Mengejutkan Shuib Nk Jual Motor Ysuku Dia. Sekali Zizan Masuk Komen Nk Beli Dgn Harga Yg Tk Masok Akal. Rupa Rupanya Ini Punca Shuib Nk Jual Motor Dia.

Kali pertama Shuib post pasal Ysuku di Instagram untuk pujuk Siti Sarah beli motor Ysuku ialah pada 23 Mei 2019. Punca Kenapa Shuib Beli Ysuku. Kali pertama Shuib terdetik untuk beli motor Ysuku berpunca daripada plate number sebenarnya. Sebelum ni Shuib ada sebuah motor yang jarang sekali digunakan.

Motor tersebut dibeli sebab nak beli plate number yang digunakan untuk kereta Shuib sekarang ni. Semuanya bermula apabila ada seorang follower di Instagram yang DM Shuib, hantar gambar kat Shuib bersama dengan sebuah motor Ysuku parking sebelah kereta Shuib.

Yang menariknya, plate number motor tersebut berjaya menambat hati Shuib. Kesudahannya, motor Ysuku tersebut dibeli oleh Shuib daripada follower yang DM di Instagram. SHUIB NAK JUAL MOTOR YSUKU. Hari ini Shuib telah memuat naik satu video di instagram beliau dengan kapsyen ‘Tak di bawak,jarang di start,, NAK JUAL LAH,ade yg nak beli tak? Bukak harga tgk brp yg berani???’.

Adakah Shuib betul betul nak lepaskan motor kesayangan beliau? Zizan Razak antara yang terawal menawarkan harga kepada Shuib. ‘RM45K’ – Zizan Razak. Semua sedia maklum bahawa Zizan sudah mempunyai motor Y15zr sendiri tetapi dia telah menawarkan RM45k kepada Shuib Sepahtu sekiranya dia sanggup melepaskan motor Ysuku bunga bunga. Rasanya sangat okay harga yang ditawarkan kepada Shuib bagi pendapat admin. Patut atau tidak Shuib jual motor kesayangan dia? Apa pendapat anda?Sumber : AwatttSyeikhh Network

Isu Video Siti Sarah Yang Menerima Banyak Kritikan Warganet. Siti Sarah Nekad Buat Permohonan Maaf Atas Silap Dia Semasa Membuat Promosi Produk Syampu

PENYANYI Siti Sarah Raisudin tampil membuat permohonan secara terbuka berhubung isu mengkritik rambut rambut orang asli yang dilakukannya tanpa sengaja menerusi sebuah video promosi shampoo yang tular beberapa hari lalu.Sarah, 36, mengharapkan permohonan maaf tersebut diterima baik dan tidak diperbesarkan lagi selepas ini. “Saya ingin menyusun sepuluh jari memohon maaf kepada semua rakyat Malaysia, terutamanya kepada masyarakat Orang Asli.

“Saya amat berharap permohonan maaf saya ini diterima kerana ianya bukanlah sesuatu yang disengajakan.“Saya mohon isu ini tidak akan diperbesarkan lagi dan kenyataan ini akan menjadi yang pertama dan terakhir daripada saya,” ujar Sarah menerusi sebuah kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh syarikat pengurusannya, Indigital Music.

Tambah Sarah yang juga isteri kepada pelawak Shuib Sepahtu itu, selama lebih dua dekad dalam industri seni, dia sedar kedudukannya sebagai selebriti yang sering menjadi perhatian masyarakat. “Saya sangat mementingkan etika dalam setiap perkara yang saya lakukan termasuklah setiap posting yang ingin dimuat naik di media sosial. Saya percaya segala perbuatan akan menjadi perhatian masyarakat.

“Namun susulan kejadian yang tercetus, ia sedikit sebanyak menjejaskan reputasi saya sebagai selebriti dan usahawan.“Di sini, saya ingin jelaskan bahawa saya Siti Sarah Raissuddin tidak pernah terlintas untuk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak, malah menghormati seluruh masyarakat di Malaysia.

“Bagaimanapun sebagai manusia kita semua tidak terlepas daripada melakukan kesilapan.“Justeru saya menerima permohonan maaf yang dibuat Pengarah Syarikat House of Ridz Okumura Sdn Bhd, Ridzo Okumura yang memuat naik video perbualan kami tanpa mendapat keizinan saya terlebih dahulu sehingga menjadi tular,” jelasnya.Terdahulu Sarah menerima kritikan hebat selepas kenyataan yang dibuat menerusi video terbabit dikatakan menghiina rambut Orang Asli.(FOTO: Instagram Siti Sarah)