Lepas Azhar Sulaiman bagi ayat padu dekat warganet gara gara mengata ank dia. Terkejut bila tiba tiba ada sesuatu terjadi dekat laman fb Azhar Sulaiman.

Artis

Anak kepada pelakon Azhar Sulaiman, Kasih Iris Leona kembali mendapat perhatian warganet apabila fotonya yang menjolok mata dikritik warganet. Rata-rata mempertikaikan pemakaian Leona yang agak menjolok mata dan keterlaluan selepas mewarnakan rambutnya baru-baru ini.

“Dik, kalau boleh jaga sikit ‘aset’ tu,” kata salah seorang pengguna twitter. “Mak bapak tak tegur ke? Dah lah pakian menjolok mata,” komen salah seorang warganet. “Jaga aurat dik, tak fasal-fasal nanti cantik kejap je, bnasa yang lama,” nasihat salah seorang warganet.

Leona yang memuat naik foto terbaharunya di akan Twitter dan Instagram itu tidak memberikan sebarang respon di atas teguran dan kritikan tersebut. Namun Azhar menerusi laman Facebook miliknya menyedari akan hal tersebut.

“So today Leona kena kritik lagi termasuk lah Mami (Azhar) jugak kena hntam sebab tak pandai didik Leona to be “islamik” “You ada anak?” persoalnya. Leona pada Mac lalu turut hangat diperkatakan apabila dia dan kembarnya Andika Rees Pahamin berjaya meraih pencapaian terbaik dalam SPM 2019. Azhar berkahwin dengan isterinya, Chempaka Emalin Pahamin dan mereka dikurniakan sepasang kembar Leona dan Andika Rees Pahamin serta Kasih Leia Ixora yang berusia 21 tahun.

Status Terbaru Azhar Sulaiman

Reaksi Orang Ramai

Sy percaya Mami dah tegur dan beri didikan Islam sewajarnya utk family. Selebihnya berdoa kepada Allah sbb hati kte ni Allah yg pegang. Anytime Allah boleh bagi hidayah dan bolak balik hati kte. Yg mengata tu, hati2 la. Lebih baik doakan yg baik-baik. Gitewwwww.

Abg Azhar Sulaiman … Tak baik la sape yang mengkritik begitu. Subhanallah.. Allahuakbar.. Sabarlah abg Azhar… Saya faham, abg Azhar da sedaya upaya mendidik anak abg Azhar.. Jadi ayah terbaik.. Saya doakan Semoga dipermudahkan segala urusan abg Azhar menuju ke jalan yang diredhai Allah.. Aamiinn ya robbal alaminn.

Saya tak pernah krtik kalau mungkin menegur pun mesti dgn cara halus dan berhemah, sbb saya pernah sebaya leona, saya doakan agar semua manusia menjadi hamba Allah yg lebih baik in f.uture.

Ini adalah ujian utk mami. sabarlah… yg penting jangan berhenti berdoa dan menegur sekadar yg mampu.. nabi pun pernah pesan didiklah anak ikut zamannya.. budak dulu2 boleh di dibantai kalau degil, budak2 skg tak boleh buat mcm tu, nanti lain pulak jadinya…sabar ye.

Teguran itu perlu kerana kita saudara seagama… Tapi tegur dengan beradab.. Tegur sembunyi2.. Teguran yang kasar, umum di khalayak, itu seperti menghna…. Benda paling mudah Allah suruh, tapi susah nak buat laksanakan sebab hati kita belum cukup cintakan Allah…. Tapi Allah masih sayang kita, kita masih bernyawa saat dan detik ini, peluang untuk kita menjadi hamba Allah yang lebih baik dari semalam.

Kredit : AstroGempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Akui Silap Didik

Azhar Sulaiman yang merupakan pelakon akui telah membesarkan keluarganya dengan cara moden sehinggakan penampilan anaknya menimbulka rasa kurang senang di kalangan warganet. Namun begitu, Sebgai ketua keluarga Azhar berkata dia masih cuba berusaha untuk memperbaiki apa yang patut dalam bimbingan dan didikannya.

“Saya akui kami hidup dalam keluarga yang agak moden dan ‘urban’ sejak dari awal lagi.“Jadi apa yang berlaku pada anak-anak saya mungkin saya galas kesilapan saya sendiri. Saya ambil pengajaran ini untuk membentuk anak saya menjadi seorang yang baik sehingga tiada ruang untuk warganet kritik

“Saya juga nasihati mereka jika buat kesilapan itu cuba perbetulkannya dan kembali mendekatkan diri dengan Islam.“Apa-apa pun marilah berharap agar mereka mengambil langkah yang selamat dalam apa jua yang mereka lakukan. Insya-Allah mereka pasti sedar,” katanya

Sejak kebelakangan ini, Leona sering menjadi tumpuan di kalangan warganet dengan aksi dan penampilannya yang lebih kepada kebaratan dan moden.Terdahulu, Leona dikritik gara-gara merakam dirinya dari aplikasi TikTok ketika berada di dalam kelas dalam sebuah institusi pengajiannya.

Pelbagai kritikan yang telah diterima anaknya itu sebelum ini, Azhar akui anaknya belum matang.“Saya rasa dia masih muda dan kadang-kadang belum matang untuk mengawal situasi yang dihadapinya.“Sepatutnya dia tidak perlu menjawab atau balas kembali teguran dari warganet itu,” katanya lagi.

Leona pada Mac lalu turut hangat diperkatakan apabila dia dan kembarnya Andika Rees Pahamin berjaya meraih pencapaian terbaik dalam SPM 2019.Azhar berkahwin dengan isterinya, Chempaka Emalin Pahamin dan mereka dikurniakan sepasang kembar Leona dan Andika Rees Pahamin serta Kasih Leia Ixora yang berusia 21 tahun.

Anak Dikritik Rakam TikTok Dalam Kelas, Azhar Sulaiman Tampil Respon

Anak kepada pelakon Azhar Sulaiman, Kasih Iris Leona dikritik gara-gara merakam dirinya dari aplikasi TikTok ketika berada di dalam kelas dalam sebuah institusi pengajiannya.Malah nama Leona terus trending di Twitter semalam selepas mendapat teguran selepas kerap beraksi di TikTok.

Ciapan yang ditulis seorang pengguna Twitter mendapat perhatian ramai sekaligus dikongsi lebih daripada 4,000 dan tidak kurang yang tinggalkan komen.“Anak Azhar Sulaiman doing TikTok all the time, everywhere, even in a class…and I be like – girl can you just be normal one? (Anak Azhar Sulaiman buat TikTok setiap masa, di mana jua, malah di dalam kelas juga…dan saya seperti – adik, boleh tak jadi orang normal?)” tulisnya.

Pun begitu, Leona tidak berdiam diri malah tampi memberi penjelasan.“Semua TikTok yang anda lihat itu, dilakukan ketika masa lapang, tidak pun ia sebelum atau selepas pengajian. Kenapa saya nak buat TikTok jika ia buat rakan kelas dan guru tidak selesa . Walaupun mereka tidak kisah malah biasanya akan menyertai bersama,” jelasnya.

Dalam pada ramai yang kritik, terdapat juga yang turut menyokong Leona.Azhar tidak mendiamkan diri, menerusi akaun Instagram miliknya pula, dia tampil memohon maaf.“Salam Semua…..“Dengar cerita kat Twitter harini sibuk betul pasal anak saya Leona sampai nama Azhar Sulaiman kena petik.“Komen Mami (Azhar), How I wish my dotter Leona is like me…..Play safe selalu dengan public!“Apapun kepada semua yang terguris hati dgn perangai anak saya ni…. Mami dengan rendah hati mohon maaflah dengan you uollss semua ok…Peace K!,” responnya.Leona pada Mac lalu turut hangat diperkatakan apabila dia dan kembarnya Andika Rees Pahamin berjaya meraih pencapaian terbaik dalam SPM 2019.

Tayang perbelanjaan bulanan, anak Azhar Sulaiman mohon maaf selepas dikritik

Seerti yang semua sedia maklum aplikasi TikTok mendapat banyak sambutan oleh masyarakat di seluruh dunia, termasuklah di Malaysia.Baru-baru ini, antara trend yang sedang hangat di TikTok ialah merakam video cabaran menunjukkan perbelanjaan bulanan seseorang kepada khalayak ramai.

Anak perempuan kepada pelakon terkenal Azhar Sulaiman, iaitu Kasih Iris Leona turut tidak ketinggalan mencuba cabaran berkenaan. Malahan, video itu telah mengundang reaksi pelbagai pihak sehingga ada yang menyifatkannya sebagai sesuatu yang tidak elok dan seolah-olah Leona tidak sensitif dengan situasi semasa.

Susulan itu bagi menjernihkan keadaan, remaja berusia 18 tahun itu tampil memberi penjelasan berkenaan video yang dikongsinya itu di laman sosial Twitter miliknya.“Saya dah ulang ni banyak kali, duit itu adalah 100% hasil dari titik peluh saya sendiri dan ibu bapa saya tidak beri saya duit belanja dah.

“Saya rasa tidak perlulah saya menjelaskan tentang perbelanjaan saya malah, bukan saya yang memulakan trend TikTok tersebut,” tulisnya dalam posting di Twitter.Di samping itu, Leona turut memohon maaf sekiranya ada pihak yang terasa hati saat melihat video TikTok tersebut.

“Saya mengaku yang TikTok saya mungkin tidak kena/tidak sensitif dan saya meminta maaf tentang itu. “Saya dah memadamnya semalam setelah sedar dan ya jika kamu berasa tidak selesa dengannya, saya minta maaf,” tulisnya lagi.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Simplehijab dan Apam Pink Media

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.