Masih tidak puas hati sehingga raih perhatian warganet. Sharifah Zarina dan anak luah ketidakpuashatian terhadap satu restoran terkenal ini

Artis

Sekelip mata Penyanyi Langit Ketujuh Sharifah Ketujuh dan anaknya Athalia Deena Buswani menjadi perhatian warganet apabila video mereka luahkan rasa tidak puas hati terhadap sebuah restoran tular di laman Twitter. Menerusi video tersebut di Instagram dan Tiktok tersebut,Sharifah Zarina dan Athalia mempersoalkan tentang profesionalisme kakitangan restoran yang terletak di Petaling Jaya tersebut terhadap mereka.

Dikatakan, Zarina dan ahli keluarga ke restoran tersebut kerana mahu menyambut majlis hari lahir Athalia.Bagaimanapun sebaik sahaja mereka duduk, pelayan restoran memberitahu mereka hanya ada 15 minit untuk membuat pesanan kerana premis tersebut akan ditutup untuk sebuah majlis.

“Pukul 4.15 petang tiba-tiba mereka kata tempat ini ada event! Aku peduli apa event apa korang? Kau bagitahu kat mana? Letaklah besar-besar kat luar sana…Ataupun tak payah masukkan aku kat dalam list!“Tadi aku kat depan tu que apasal  kau bawak aku masuk juga dalam ni. Tau pun kita datang ramai kan?,” luah Zarina yang terpaksa mencari lokasi lain untuk meraikan majlis hari lahir anak sulungnya itu.

Sementara itu Athalia menerusi sebuah video, mendkwa dirinya dimalukan di restoran terbabit.“Kami dah duduk kat meja tu, tak tahu berapa lama…Mereka dah bagi menu, suruh scan dan order. Tak ada orang pun bagitahu yang tempat tu nak tutup sebab ada event.“Kalau mereka bagitahu lebih awal sebelum kami masuk, kami boleh ‘blah’ pergi tempat lain,” katanya bengang.

Difahamkan Athalia dan Zarina juga mendkwa pemilik restoran memohon maaf diruangan komen IG serta menawarkan mereka dua keping kupon bernilai RM50.Video tersebut telah ditonton lebih 450 ribu kali di Twitter dan diulang kicau hampir 5,000 pengguna laman sosial tersebut.Sementara itu di ruangan komen, warga Twitter mula mengkritik tindakan Zarina dan Athalia dan mendkwa pemilik restoran sudah membuat pemberitahuan menerusi laman sosial mereka.Terdahulu Zarina dan Athalia menjadi tular selepas anak sulungnya itu ditduh mempunyai hubungan cinta dengan pelakon dan penyanyi Alvin Chong.

Pemilik Restoran Cari Peguam Untuk Ftnah Yang Didkwa Sharifah Zarina & Athalia

Pemilik restoran makanan pokok.kl, Christine Bong tampil memberi penjelasan selepas penyanyi Sharifah Zarina dan anak perempuannya, Athalia Deena Buswani mendkwa servis perniagaannya tidak profesional.Menurut Christine, apa yang didkwa oleh Zarina dan Athalia adalah ftnah kerana notis penutupan awal kedai sudah dimaklumkan di merata tempat.

Malah, Christine tidak teragak untuk mencari wakil peguam yang ingin mewakilinya bagi tindakan und4ng-und4ng.“Jadi hari ini pokok.kl yang kita sayangi sedang ‘disrang’ oleh sekumpulan orang yang gagal melihat tanda-tanda penutupan awal kita yang ada di mana-mana.“Mana-mana peguam mahu mengambil kes ftnah ini terhadap personaliti media sosial (Instafamous) bagi pihak kami?” tulisnya di Instagram Stories, semalam.

Sebelum ini, tular video TikTok Athalia meluahkan rasa mar4h dengan restoran tersebut kerana mendkwa tidak wajar dengan layanan yang telah diberikan kerana ia memalukan. Mereka mendkwa mahu meraikan majlis ulang tahun di restoran tersebut namun setelah menunggu lama baru dimaklumkan lokasi yang dipilih ditutup awal kerana sudah ditempah untuk sebuah event lain.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube ViralSumber : GEMPAK

Bila Semakin Tular Kontroversi Anaknya Ada Hubungan Dengan Alvin Chong. Kini Sharifah Zarina Tekad Untuk Awasi Pergerakan Athalia Kerana Takut Sesuatu Ini Terjadi.

KUALA LUMPUR: Nama penyanyi Langit Ketujuh, Sharifah Zarina terheret dengan kontroversi membabitkan kisah percintaan Alvin Chong dengan gadis bawah umur yang juga anak sulungnya, Athalia Deena Buswani. Bukan mahu membela anaknya, tetapi Sharifah Zarina bangkit bersuara ketika gosip mengenai Alvin dan Athalia mula mendapat perhatian warganet. Bagaimanapun, penyanyi kelahiran Kuching, Sarawak itu dituduh cuba menangguk di air keruh dan mencari publisiti murahan.

Zarina berkata, dia hanya mahu mempertahankan maruah anaknya, sekali gus menegakkan kebenaran. “Saya tahu setiap pergerakan Athalia. Saya menghantar dan mengambilnya di sekolah kerana tak mahu anak menaiki pengangkutan awam. “Begitu juga membabitkan projek usaha sama dengan Alvin, saya tahu aktiviti mereka, malah saya juga menghantar dan mengambilnya di lokasi dengan penyanyi itu. “Segala-galanya sudah dijelaskan, kerjasama mereka hanya berpaksi urusan kerja dan profesional. Memang tiada hubungan peribadi seperti yang didakwa. Athalia akan menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), tidak lama lagi,” katanya kepada BH Online. Zarina berkata, dia tidak kisah jika anak-anak mahu mengikuti jejak langkahnya bergelar selebriti. Namun, apa yang lebih utama, mereka perlu mengutamakan pelajaran. “Saya tak melarang sekiranya anak-anak berminat dalam dunia seni. Seperti Athalia, saya memaksanya belajar bermain piano. Jika ikutkan, anak ketiga, Alfenriz Habeeb lebih menunjukkan minat dalam nyanyian, tetapi anak kedua,

Ariana Deena mempunyai suara lebih sedap berbanding lain. “Athalia pula suaranya tidaklah sedap mana, tetapi masih boleh menyanyi dan diasah bakat. Bagaimanapun, popularitinya dalam Instagram agak hebat kerana jumlah tontonan video dan tanda suka tinggi. Saya sendiri kalah dengan apa diraihnya. Athalia memang minat menyanyi, tetapi kena tunggu habis SPM,” katanya. Dalam perkembangan lain, Sharifah Zarina berkata, minatnya dalam dunia nyanyian masih belum pudar. Kali terakhir muncul dengan single Pernah Bahagia, tahun lalu.

“Dunia nyanyian tetap dalam hati, cuma tawaran masih berkurangan dalam situasi COVID-19 ini. Jadi, saya alih perhatian dan meneruskan survival dengan melakukan perkara lain. “Saya baru dilantik menjadi jurucakap produk kecantikan, Xanzwhite Skincare,” katanya.Sumber: BHONLINE

Ank bawah umur kantoi keluar dating dengan Alvin Chong. Sekali Sharifah Zarina tampil bersuara jawab tentang dakwaan ank bercinta dengan Alvin. Mengejutkan sampai macam ni respon Sharifah Zarina.

Penyanyi Sharifah Zarina tidak menghalang anaknya Athalia Deena Buswani untuk berkawan dengan sesiapa asalkan tahu menjaga diri dan menjaga nama keluarga. “Saya tak kisah anak saya nak kawan dengan sesiapa pun, yang penting dia pandai jaga diri dan jaga nama baik keluarga,” katanya.

Bagaimanapun ketika diminta mengulas dakwaan anaknya sedang menjalin cinta dengan pelakon dan penyanyi Alvin Chong, penyanyi Langit Ketujuh itu lebih selesa jika persoalan tersebut dijawab empunya diri.
“Jika tanya saya, tiada komen tentang ini, ‘I reserved my comment’ tentang perkara ini. Saya rasa Alvin pun akan buat sidang media Jumaat ini.

“Rasanya lebih baik jika kita tunggu Jumaat nanti. Kita dengar apa yang mereka nak cakap sebab saya tak mahu komen lebih-lebih,” katanya ketika dihubungi Gempak. Terdahulu, Athalia, 17, memuat naik videonya bersama di aplikasi TikTok bersama reaksi daripada ibunya.

Sharifah Zarina menerusi video tersebut memberi reaksi positif kepada Alvin dan Athalia, sehingga mencetuskan tanda tanya di kalangan warganet. Malah reaksi yang ditunjukkan Sharifah Zarina menggambarkan seolah-olah dia ‘merestui’ hubungan anaknya dengan penyanyi Sayangku Salmah itu.

Namun, warganet pula memberikan pandangan berbeza terhadap Athalia dan Alvin sekiranya benar mereka sedang menjalin hubungan istimewa. Apatah lagi usia Alvin sudah mencecah 30 tahun manakala Athalia pula masih di dalam kategori remaja bawah umur.

Gara gara dituduh sesuatu ini kontrak Alvin Chong bersama satu syarikat tersebut terus dibatalkan. Rupanya ini punca perkara itu berlaku.

Penyanyi dan pelakon Alvin Chong meluahkan rasa kecewa apabila kontraknya dengan sebuah syarikat aplikasi gara-gara gosip bercinta dengan gadis bawah umur. Gosip tersebut juga menyebabkan penyanyi Sayang Salmah itu dituduh pedofilia. “Saya kecewa disebabkan berita tidak benar dan tidak masuk akal, kontrak saya dengan sebuah syarikat aplikasi dibatalkan. “Saya tidak menyalahkan mereka tetapi saya agak terkilan kerana impak kontroversi tersebut terhadap diri saya agak besar sebenarnya.

“Bukan saya saja tapi Athalia juga tertekan dengan isu ini. Saya kasihankan dia kerana dia akan menduduki peperiksaan SPM tahun ini,”kata Alvin. Alvin ketika ditemui Gempak pada Jumaat, turut menafikan mempunyai hubungan cinta dengan Athalia Deena Buawani yang juga anak kepada penyanyi Sharifah Zarina. “Tak sangka pula TikTok dimuat naik Athalia boleh menjadi isu sehingga ada yang menuduh kami bercinta.

“Kami berjumpa atas dasar kerja malah, ibu Athalia sendiri yang menghantar dia ke sana,” ujarnya. Bagaimanapun Alvin berkata dia tidak bercadang untuk mengambil tindakan terhadap individu yang mencetus kontroversi tersebut. “Biarlah, cuma saya akan lebih berhati-hati selepas ini dan jadikan perkara ini sebagai pengajaran dalam hidup saya,” katanya ketika ditemui pada sidang media tergempar yang diadakan di Universal Music sebentar tadi. Sementara itu ibu kepada Athalia mengakui menghantar anaknya bertemu Alvin atas dasar kerja. “Ya saya tahu mereka ada urusan kerja dan saya yang hantar Athalia pada hari tersebut. Saya dan anak saya tidak pernah berenggang dan saya tahu setiap aktiviti dilakukan,” katanya. Pada Sabtu lalu nama Alvin menjadi perbualan hangat di laman sosial Twitter apabila warganet membuat spekulasi dia bercinta dengan gadis bawah umur.Sumber: Gempak

Kantoi keluar dating dengan gadis bawah umur. Sekali Alvin Chong tampil buka mulut dedahkan dia akan jawab dalam sidang media tentang isu ini.

Baru-baru ini  nama Alvin Chong menjadi sebutan sehingga ‘trending’ di laman sosial gara-gara videonya bersama seorang gadis bawah umur tular. Warganet mendakwa, Alvin kini sedang menjalin hubungan cinta dengan gadis yang dikenali sebagai Athalia Deena Buswani. Dipercayai, Athalia adalah anak kepada penyanyi Sharifah Zarina. Menerusi ruangan komen rata-rata warganet tidak bersetuju sekiranya Alvin dan Athalia mempunyai hubungan cinta kerana gadis tersebut baru berusia 17 tahun.

Penyanyi Sayang Salmah itu bagaimanapun tidak memberikan sebarang reaksi mengenai isu yang tular tersebut. Sebaliknya hanya akan menjawab segala persoalan mengenai isu berkenaan pada majls sidang yang akan diadakan pada Jumaat ini.

Terdahulu Athalia memuatnaik videonya bersama Alvin di aplikasi TikTok bersama reaksi daripada ibunya. Menerusi video tersebut, Sharifah Zarina memberi reaksi positif kepada anaknya dan Alvin yang ketika itu sedang duduk di sebuah restoran.

“Oh anak aku tu bukan main…kata keluar nak belajar. Nasib baik kau keluar dengan artis handsome ya! Comel orangnya…,” kata penyanyi Langit Ketujuh itu. Dalam pada itu, Athalia juga sudah memberi kenyataan tidak mempunyai hubungan istimewa dengan Alvin sebaliknya keluar bersama untuk meluangkan masa sahaja.-ctto

Tak Nak Fikir Pasal Cinta. Alvin Chong Sanggup Dedahkan Pekerjaan Ibu Bapanya Sehinggakan Dia Dan Adiknya Menanggung Perbelanjaan Keluarganya

Alvin Chong tidak mahu memikirkan soal perkahwinan buat masa ini. PELAKON dan penyanyi Alvin Chong mengakui masih belum bersedia untuk menjalinkan hubungan cinta mahupun mengambil langkah berani dengan mendirikan rumah tangga.Alvin, 29, berkata, dia tidak yakin dapat memberikan komitmen dari segi kewangan terutama ketika wabak Covid-19 yang sedang melanda dunia.

“Buat masa sekarang, saya tak bersedia nak bercinta sebab tak ada siapa jangka yang pandemik ini akan jadi dan menyebabkan PKP (Perintah Kawalan Pergerakan). “Saya baru saja beli rumah dua tahun lepas. Sekarang ni tengah risau samada saya masih boleh support pinjaman perumahan atau tidak,” katanya kepada mStar.

Alvin ditemui pada sidang media Sayangku Salmah yang merupakan single terbaharu penyanyi itu di Highpark Suites Experience Gallery, Petaling Jaya, Selangor pada Rabu.Dalam pada itu, pelakon drama Awak Suka Saya Tak ini turut mengakui pendamik memberikan kesan kepada ahli keluarganya yang kehilangan pekerjaan.

Alvin berkata, dia dan seorang adiknya yang bertanggungjawab untuk menanggung perbelanjaan keluarganya ketika ini.”Keluarga saya sekarang tak ada kerja. Ibu saya merupakan seorang pelayan di sebuah pub dan ayah saya bekerja sebagai penjaja… disebabkan PKP dia terpaksa tutup kedai sampai sekarang.

“Adik bongsu pun tak ada kerja sekarang ni. Jadi yang tanggung keluarga adalah saya dan seorang lagi adik,” ujarnya.Alvin Chong akui perkahwinan merupakan perkara penting.Bercerita tentang alasannya enggan berumah tangga dalam masa terdekat, Alvin juga berkata, perpisahan yang sering berlaku kepada orang sekelilingnya juga membuatkan dia takut untuk memikirkan tentang perkahwinan.

“Sekarang ni kalau tanya saya jika saya bersedia untuk bercinta dan melangkah ke fasa seterusnya, jawapan saya tak sebab saya tak tahu jika mental saya cukup kuat untuk berhadapan dengan keadaan semasa kalau-kalau ada gelombang kedua atau virus baru yang tersebar.

“Sekarang ni ramai yang berpisah, jadi saya nampak yang ianya sangat mudah untuk sesebuah perkahwinan itu berakhir. Kalau tak jumpa orang yang sesuai saya tak nak bazirkan masa dan duit sebab perkahwinan tu akan habiskan duit yang banyak,” jelasnya.Video muzik rasmi Sayangku Salmah bakal dilancarkan pada 28 Ogos di saluran YouTube AlvinChongVEVO.-mstar

“Tiada siapa boleh ganti tempat Emma dalam hati saya” – Alvin Chong

Alvin akui hubungan persahabatan dia dan Emma sangat rapat. GANDINGAN pelakon Alvin Chong dan Emma Maembong menerusi drama Awak Suka Saya Tak membuatkan peminat suka melihat keserasian mereka. Alvin, 29, mengakui hubungan mereka yang sancta serasi sehingga menganggap tiada siapa yang mampu menggantikan tempat Emma di hatinya.

Malah, dia meluahkan rasa terharu apabila Emma menerima tawarannya untuk berlakon dalam video muzik lagu terbaharunya, Tak Terganti.Peminat suka gandingan Alvin dan Emma dalam drama Awak Suka Saya Tak.

“Emma seorang kawan yang saya sangat rapat dan menghargai persahabatan kami. Tak ada orang boleh ganti tempat dia dalam hati saya.”Saya sangat terharu Emma terima tawaran untuk berlakon dalam video muzik saya walauapun dia tak tahu pun konsep video dan lagu itu.”Bagi saya, memang Emma paling sesuai sebab dia ada semua ciri-ciri yang diperlukan seperti ramai pengikut di laman sosial,” katanya kepada mStar.

Bagi saya, memang Emma paling sesuai sebab dia ada semua ciri-ciri yang diperlukan.

Video muzik yang mengandingkan pasangan ini akan dilancarkan di saluran YouTube AlvinChongVevo, pada Isnin.Lagu Tak Terganti itu merupakan hasil ciptaan Ariadinata yang juga vokalis kumpulan Samson dari Indonesia.Single tersebut telah dilancarkan pada 17 Januari lalu dan turut menjadi runut bunyi drama Tolong Sempurnakan Cinta Mami lakonan Alvin.

Alvin terima dua tawaran berlakon dalam filem Melayu.Dalam pada itu, bercakap mengenai lakonan Alvin memberitahu dia ada menerima dua tawaran untuk membintangi filem Melayu.Bagaimanapun, dia masih mempertimbangkan tawaran tersebut kerana dalam proses perbincangan lebih lanjut dengan pihak produksi terlibat.

“Saya dapat dua tawaran untuk filem Melayu tetapi tak tahu nak terima atau tidak. Sebab nak kena tengok pada jadual juga.”Buat masa sekarang, kena bincang dahulu mengenai skrip dan bila mula penggambaran. Takut nanti tarikh yang ditetapkan saya tiada di sini,” ujarnya.-mstar

Alvin Chong terlepas ‘makan besar’

KUALA LUMPUR: Biarpun sibuk dengan penggambaran drama yang sedang ‘mengejar’ tarikh siaran, Alvin Chong tetap mengambil cuti dua hari untuk menyambut Tahun Baharu Cina bersama keluarga.Pulang ke Pulau Pinang, Alvin, bagaimanapun terlepas sesi ‘makan besar’ bersama keluarga gara-gara penerbangan tertunda, malam tadi.

Namun, penyanyi dan pelakon yang semakin popular ini mahu mengambil kesempatan menghabiskan cuti dua hari bersama insan tersayang.“Saya sedang dalam penggambaran drama Tolong Sempurnakan Cinta Mami. Namun, biar apa pun, keluarga tidak boleh dilupakan.

“Sayangnya, saya terlepas ‘makan besar’ bersama keluarga kerana penerbangan saya tertunda. Tidak mengapa, saya luangkan masa dua hari ini untuk bersama keluarga dan saudara-mara.“Saya jarang pulang ke kampung, jadi inilah masa untuk saya tebus semula. Saya juga sudah sediakan angpau untuk ibu bapa,” katanya kepada BH Online.

Jejaka berbangsa Cina berusia 28 tahun ini mengaku sudah menyediakan jawapan kepada soalan lazim yang akan diterima ketika menerima kunjungan saudara-mara.“Pasti ada yang bertanya bila saya mahu kahwin, hendak beli rumah dan sebagainya. Satu sahaja jawapan iaitu apakah mereka fikir pilih isteri atau beli rumah macam beli barang di pusat beli-belah?

“Tapi, tidak mengapa. Saya faham mereka mengambil berat. Jadi saya terima semua itu sebagai bahan jenaka untuk mengeratkan lagi hubungan,” katanya.Mengenai perkembangan karier, Alvin berkata, selepas selesai penggambaran drama Tolong Sempurnakan Cinta Mami, dia akan mempromosikan single terbaru berjudul Tak Terganti.

Single yang dicipta penyanyi dan komposer Indonesia, Ariadinata, iaitu anggota kumpulan terkenal, Samsons, diharapkan mampu menarik perhatian peminat. “Saya sudah menghasilkan beberapa lagu tapi kurang mendapat sambutan. Diharapkan dengan single ini, ia boleh melonjakkan nama saya sebagai penyanyi.

“Saya sedar ada yang beritahu lebih baik berlakon sahaja. Namun, menyanyi adalah minat dan kepuasan saya,” katanya yang pernah merakamkan beberapa single iaitu Lagu Mu, Mencintaimu dan Tajam.Mengenai video muzik Tak Terganti, Alvin akan menampilkan pelakon, Emma Maembong sebagai watak utama. Alvin mula mencipta populariti apabila bergandingan dengan sahabat baiknya itu dalam drama rantaian Awak Suka Saya Tak?-mstar

Alvin Chong simpan rahsia Emma

KUALA LUMPUR: Tiba-tiba disatukan dalam majlis diatur indah, rupa-rupanya, Alvin Chong menjadi antara individu yang merahsiakan tarikh pernikahan Emma Maembong dengan jejaka pilihan hati si ‘Mr Pilot’, pagi tadi.

Bersyukur majlis dirancang lancar, Alvin tumpang gembira teman gandingannya dalam drama Awak Suka Saya Tak itu selamat bernikah di sebuah premis acara di Bukit Damansara. “Syukur akhirnya apa yang dirancang menjadi kenyataan. Saya sangat gembira kerana sudah lama saya simpan rahsia ini.

“Ramai yang cuba ‘korek’ daripada saya mengenai perkahwinannya, tetapi saya jaga rahsia sebaik-baiknya. “Saya doakan perkahwinan Emma kekal bahagia. Semoga Emma dan pasangan cepat-cepat dikurniakan cahaya mata comel dan jadikan saya bapa angkat,” katanya kepada BH Online.

Pada jam 11.58 pagi tadi, dengan sekali lafaz, Emma atau nama sebenarnya, Fatimah Rohani Ismail, 27, sah bergelar isteri kepada juruterbang, Muhammad Shazli Azhar, 32, pada majlis tertutup, di sini. Sementara itu, pasangan adik-beradik, Aprena dan Oktovia Manrose tidak menyangka Emma yang mereka kenali sejak kecil, bergelar isteri orang.

“Tahniah kepada Emma dan Shazli, selamat pengantin baharu! Semoga kekal ke anak cucu. Dari kecil kita bersama-sama, tak sangka sekarang Timah sudah berkahwin. “Jagalah rumah tangga baik-baik. Semoga cepat dikurniakan zuriat… Kami sayang Emma,” kata Aprena mewakili kakaknya.

Sementara itu, adik Emma, Chacha Maembong mendoakan kakaknya gembira dengan fasa baharu dalam hidup. “Selamat pengantin baharu buat kakak saya. Saya tumpang gembira untuk Emma. Sudah lama dia menyimpan hasrat untuk berkahwin. Akhirnya hari ini niat, Emma termakbul.

“Saya doakan perkahwinan Emma berkekalan dan cepat-cepatlah beri saya anak buah yang baharu. Tapi sedih kerana sekarang, saya terpaksa tinggal seorang,” katanya. Pelakon, Lia Natalia turut mengharapkan perkahwinan Emma dan suami berkekalan hingga ke syurga serta dikurniakan zuriat comel.-ctto