Mempunyai bisnes Kopi Shuib sebelum munculnya Bubble Bee Malaysia. Shuib dedah dia terpaksa gulung tikar dan sanggup beri secara percuma namun masih ada yang tidak mahu

Artis

Pelawak dan penyampai radio Shuib Sepahtu mendedahkan dia mempunyai bisnes Kopi Shuib sebelum munculnya kedai minuman jenama Bubble Bee Malaysia.Menurut Shuib, 36, dia terpaksa menerima kenyataan apabila perniagaan kopi itu tidak dapat bertahan lama dalam pasaran.

Katanya, pada peringkat awal produknya hanya terjual sebanyak 3,000 daripada 10,000 kotak justeru dia memilih untuk berikan secara percuma sahaja.“Setelah macam-macam yang saya buat. Semuanya buat sendiri, buat tanpa pengetahuan, buat pakai hent4m je, KOPI SHUIB yang mulanya ada stokis, ejen semuanya hilang dan senyap macam tu ja.

“Walaupun pada dasarnya #KOPISHUIB ni sangat berkualiti, tapi saya kena terima kenyataan tanpa team yang bagus, pemasaran yang bagus, platform yang bagus, sesuatu produk mungkin tak akan boleh bertahan lama dalam pasaran.“Kopi yang saya pesan pada peringkat awal 10,000 kotak hanya terjual 2000-3000 kotak sahaja. Itu pun ada yang pulangkan balik.

“Masa tu Mertua ada buka restoran dekat Kuala Selangor, jadi saya cuba juga letak dekat situ untuk jual, sampai buat sale kaw sebab masa tu dah risau tarikh luput produk dah dekat.“Sale pun orang taknak beli sangat!!! Bayangkan!! Sampai satu tahap saya sedekah kan ja pada siapa yang nak.“Bagi kat orang percuma sebab masa tu dah putus asa dah! Lagi sedih nak bagi percuma ada yang tak nak. 

“Sedihnya Tuhan ja yang tau. Berapa banyak masa yang dibuang, berapa banyak duit simpanan yang saya habiskan. “Saya gunakan semua duit yang saya dapat dari show, sh00ting, buat program, duit menang Maharajalawak.. semuanya habis!!!!!” tulisnya di Instagram (IG).Tambah suami kepada penyanyi Siti Sarah, dia dan isteri tidak mampu untuk berbuat apa-apa sehinggalah tarikh luput tiba.

Kata pemilik nama Shahmira Muhamad, kenangan paling sedih adalah dia terpaksa memanggil lori datang untuk membuang kopi itu ke tempat pelupusan samp4h.“Dan kli1mak sedih adalah bila semua kopi saya bawa balik rumah di Puchong, saya letakkan dalam satu bilik dan memang penuh dengan KOPI SHUIB yang menantikan tarikh luput tiba.“Masa tu kami suami isteri hanya mampu tengok kopi tu mereput depan mata, tak tau nak hantar ke mana, nak buat apa dengan kopi tu.

“Sarah adalah orang paling sedih sebab masa tu kami dah ada anak, baru nak mulakan hidup, tapi duit yang ada kami habiskan untuk buat KOPI SHUIB.“Dan bila tiba tarikh luput KOPI SHUIB, itulah saat paling sedih dalam hidup kami suami isteri, saya terpaksa hubungi lori datang rumah dan buang kopi ke tempat pelupusan sampah.

“Hancur hati kami suami isteri. Apa yang diimpikan tak menjadi kenyataan, segala usaha seolah sia-sia.“Tapi saya sentiasa sabar dan yakin dengan perancangan Allah. Biar pun tak berjaya tapi pasti masanya akan tiba.“Jangan pernah berhenti untuk mengejar apa yang kita impikan. Allah Maha besar, Allah tahu yang terbaik untuk kita.“Kini KOPI SHUIB tinggal menjadi kenangan buat saya dan isteri..Kopi penuh kenangan,” tulisnya lagi.

Sekadar info, Shuib dan Sarah berkahwin pada 26 Februari 2011 dan dikurniakan dengan tiga orang cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, Dzakira Talita Zahra dan Ariq Matin.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral.Sumber : GEMPAK

Lepas Je Shuib Muat Naik Foto Terbaru Dengan Kereta Tiba Tiba Warganet Desak Iesya Toh Minta Maaf Pada Shuib. Rupa Rupanya Ini Yang Iesya Buat Sampai Kena Desak Untuk Minta Maaf.

Selepas pelawak dan penyampai radio Shuib Sepahtu memuat naik foto terbaru bersama isteri dan kereta mereka, pelbagai reaksi ditinggalkan warganet. Ia termasuk komen yang mengheret nama pengacara dan penyanyi Iesya Toh ke dalam ruangan komen dan mendesak personaliti tersebut memohon maaf kepada Shuib.

Antara komen tersebut mengatakan, Iesya sebelum ini pernah memuat naik hantaran di laman sosial Instagram (IG), mengaitkan Shuib dengan kes penggubahan wang haram dan Mcau Scam. Menyedari namanya disebut pada ruangan komen di IG Shuib, Iesya memohon maaf kerana dengan tindakan yang membuat hantaran semula (repost) dari Facebook (FB), foto pacuan empat roda yang dikatakan milik pelawak tersebut.


Tidak melenting namanya ditagged oleh warganet, bekas pengacara Selamat Pagi Malaysia (SPM) itu secara terbuka membuat permohonan maaf kepada Shuib. “Minta maaf @shuibsepahtu post pic kereta u, even repost from FB,” tulisnya.

Walaupun sudah memohon maaf dan tindakan tersebut menjadi perdebatan warganet, ada pengikut IG yang memuji Iesya kerana berani tampil di laman sosial suami kepada Siti Sarah itu. “Love U Iesya, humble straight to the point. Berani kerana benar, salah minta maaf…simple!”, komen sorang pengikut.

“Love U more, tak kurang seringgit pun dengan minta maaf. Pic (gambar) tu SPRM yang keluarkan. Apa yang penting kes lagi besar sedang berjalan. Kita doakan agar yang salah boleh dibongkarkan oleh Allah SWT,” balas Iesya.

Selain itu menerusi tinjauan Gempak di ruangan komen, Shuib turut memberi respon kepada Iesya. “Terima kasih sebab banyak sebar dan fitnah saya. Saya doakan semoga awak diberkati dan dirahmati selalu,” tulisnya.


Sementara itu, Iesya ketika dihubungi Gempak enggan memberikan komen lanjut mengenai perkara tersebut kerana tidak mahu memanjangkan isu. “Saya minta maaf, saya tidak ada apa-apa komen lagi tentang perkara ini,” jawabnya ringkas.

Dalam pada itu Iesya menerusi sebuah hantaran di IGnya berkata dia hanya menulis berdasarkan rekod awam. Hantaran tersebut turut mendapat sokongan pengikutnya di IG yang tidak putus-putus memberikan kata-kata positif dan semangat agar Iesya terus menyalurkan informasi terkini di laman sosialnya.

Shuib Baru Sahaja Memaklumkan Penutupan 4 Cawangan. Rakan Kongsi BabyAnamoi Terus Beri Sindiran Padu Dan Dikatakan Mahu Menyaman Warganet Disebabkan Satu Perkara Ini

Sejak kebelakangan ini,heboh satu Malaysia berkaitan dengan kes SPRM melibatkan selebriti tanah air,Shuib dengan beberapa individu lain termasuk berpangkat Dayin dan Datuk Seri. Untuk pengetahuan semua,kes tersebut masih lagi di bawah siasatan pihak SPRM. Mereka yang dithn adalah untuk memberi kerjaama kepada SPRM untuk menyelesaikan kes tersebut

Manakala di media sosial,ramai mengatakan bahawa beberapa individu ditahn tersebut merupakan orang yang terlibat sebagai ejen atau boss. Untuk makluman semua orang,SPRM membekukan 750 akaun. Dengan simapan kira kira RM75 juta hasil aktiviti penggubahan wang haram,termasuk membabitkan selebriti.

Agensi itu juga turut menyita 24 kenderaan mewah dan motosikal berkuasa tinggi milik beberapa daripada individu yang dithn. Sumber SPRM berkata, mereka juga menyita kediaman mewah milik pasangan suami isteri yang dithn Jumaat lalu san seorang individu yang terbabit yang dithn bersama sama mereka.

Siasatan terperinci masih dijalankan ke atas enam individu yang terlibat yang masih dithan, selepas dua daripada mereka dibebaskan dengan jaminan SPRM petang tadi. BabyAnamoi Update Status Mahu Saman Wargamaya ?Menerusi update terbaru di media soslal wanita tersebut mengatakan bahawa mereka dipanggil untuk memberi kerjasama kepada pihak SPRM dalam menyiasat sahaja.

Dalam status itu dia mengatakan “Apabila kita ni melayu buka bisnes banyak-banyak nak maju. Nak berjaya, orang report kata kita buat benda haram pula.Ramai pula yang panas mata. Ramai juga yang berlumba-lumba nak buat tajuk cerita.Nak cari makan juga kan. tak apa katanya.Benda dalam proses sasatan, kita harus beri kerja sama.

Nanti dah habis orang yang berkelayakan buat kerja dan slasat. Baru kita umumkan pembetulan untuk orang yang tertanya-tanya.Buat masa sekarang ini kita rilex dulu pekena kopi jangan kacau orang nak buat si1asatan katanya.”Cari Lawyer.Dalam caption pula wanita itu mengatakan bahawa :“Kita diam sekarang untuk bagi kerjasama sebaik mungkin.

Nanti akak carikan lawyer untuk lawn balik hakim-hakim dalam media sosial ni pula ye.Cuma katanya bukan sekarang nanti kalau surat cinta tu balas la katanya”Untuk pengetahuan anda semua, BabyAnamoi dikaitkan dengan isu ini selepas dia dikatakan ingin mendapatkan beberapa buah francais dibawah jenama Bublebee milik pelawak terkenal Shuib Sepahtu.

Berita Harian memaklumkan bahawa: ” “Siasatan pada masa ini tertumpu kepada wang yang dilaburkan.Selain mengesan individu lain yang turut terbabit serta dibayar untuk mel1ndungi aktiviti berkenaan,” katanya ketika dihubungi hari ini.Beliau berkata, SPRM juga mengesan pegawai agensi keselamatan yang menerima bayaran bagi melindungi kegiatan pelaburan Macav Scm dan jvd1 atas talian yang dijalankan oleh mereka.

BH sebelum ini melaporkan, d4lang utama sndket berkenaan dipercayai rakyat China.Tetapi menggunakan ejen di Malaysia untuk menguruskan ‘pelaburan’ termasuk mencari perniagaan berpotensi sebagai platform membersihkan wang hasil penpvan.Ejen sindket akan mendekati selebriti tanah air dan menyatakan minat melabur dalam perniagaan atau menyvnt1k modal untuk selebriti berkenaan memulakan perniagaan.

Jumaat lalu, seorang selebriti bersama isterinya yang juga seorang artis serta seorang usahawan kosmetik.Mereka dipanggil oleh SPRM membantu siasatan berhubung pengvbahan wang har4m.Selepas Disiasat SPRM, Bubblebee Umum Tamatkan Kerjasama Dengan Rakan Kongsi. 4 Cawangan Ini Akan Ditutup

Susulan slasatan Suruhanjaya Pencegah Rasvah Malaysia (SPRM), syarikat pengeluaran air minuman Bubblebee Sdn Bhd.Shuib menamatkan usahasama di empat cawangan yang terkait dengan siasatan berhubung pengvbahan wang h4ram.Ketua Pegawai Eksekutif Bubblebee, Datuk Ismail Abdul Rahman berkata, apa yang berlaku terhadap rakan usahasama mereka telah mendatangkan kesan negatlf yang secara tidak langsung menjejaskan repvtasi perniagaan tersebut.

Malah, perkara itu turut menyebabkan salah seorang ahli lembaga pengarah Bubblebee iaitu Shuib dipanggil bagi membantu slasatan.“Walaupun kami sendiri tidak pasti tentang kebersalahan rakan usahasama cawangan kami ini kerana kes ini masih dalam siasatan pihak berkuasa.Tetapi yang jelas, siasatan ke atas rakan usahasama ini telah mendatangkan kesan negatlf yang mampu menjejaskan reputasi perniagaan kami dengan teruk sekali.

“Sehubungan dengan itu, kami mengambil keputusan untuk menamatkan usahasama dengan kesemua rakan usahasama yang menguruskan empat cawangan berkenaan, ” ujarnya dalam satu kenyataan.Tambahnya, empat cawangan iaitu Bubblebee Ampang, Senawang, Sentul dan Sungai Buloh akan ditutup untuk sementara waktu.

Ini bagi melancarkan urusan pengambilalihan operasi oleh ibu pejabat Bubblebee.Sebagai makluman, Ismail berkata, syarikat tersebut ditubuhkan pada hujung tahun 2019 dengan menghimpunkan beberapa usahawan yang pakar dalam bidang masing-masing.Terutamanya dalam industri minuman, penghasilan madu lebah, dan pemasaran.

Pasangan selebriti tanahair, Shuib Sepahtu dan Siti Sarah yang berperanan dalam bidang pemasaran menjadikan Bubblebee kini bukan sahaja minuman.Malah jenama perniagaan yang dikenali ramai yang menjadi igauan pengusaha untuk menjadi rakan kongsi atau francais.Sehingga kini, Bubblebee mempunyai 17 cawangan iaitu 11 cawangan merupakan milik penuh manakala enam cawangan lagi dibuka secara usahasama.

Pada 1 Oktober lalu, Shuib dan isterinya dilaporkan dipanggil hadir ke pejabat SPRM, Putrajaya berhubung pengubahan wang hram membabitkan perniagaan air yang dijalankan mereka.Shuib dan Sarah menerusi Instagram miliknya menjelaskan mereka dipanggil bagi memberikan kerjasama penuh terhadap slasatan tersebut.

BabyAnamoi Update Status P3rli Shuib.Dalam satu entry terbaru Babyanamoi, dia menyiarkan lontaran seolah mempersoalkan tindakan Shuib menutup kesemua cawangannya.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral.Sumber: budaksitu.pw

Akui Dipanggil Sprm Lagi. Sekali Tiba Tiba Mak Shuib Luahkan Sesuatu Bila Macam Ni Jadi Ada Ank Dan Menantu. Mengejutkan Sampai Macam Ni Sekai Luahan Hati Mak Shuib.

Akui dipanggil sprm lagi. Sekali tiba tiba mak Shuib luahkan sesuatu bila macam ni jadi ada ank dan menantu. Mengejutkan sampai macam ni sekai luahan hati mak Shuib.

” Salam Jumaat, Alhamdulillah syukur.. Terima kasih pada semua yang mendoakan saya dan isteri. ” Saya dipanggil untuk membantu siasatan SPRM berkenaan AMLA dan terima kasih pada pihak SPRM kerana memberi layanan yang sangat baik pada saya sepanjang 23 jam siasatan.

” Saya anggap ini satu cabaran dan dugaan dalam bisnes. Doakan perniagaan BubbleBee kami terus maju dan memberi manfaat pada semua orang..” Demikian hantaran ditulis pelawak Shuib Sepahtu di Instagram beliau selepas dipanggil SPRM untuk memberi keterangan berhubung isu penggubahan wang hram dan Macau Scam.

Difahamkan nama Shuib terpalit sekali selepas individu yang menjalankan aktiviti Macau Scam tersebut mahu ‘halalkan duit hram’ mereka dengan membuat kerjasama (franchise) BubbleBee milik Shuib. Susulan posting Shuib tersebut, rata-rata rakan artis tampil memberi sokongan dengan menitipkan kata-kata serta doa kepada Shuib dan isterinya, Siti Sarah.

Namun terdapat juga segelintir warganet yang mengec4m serta menudvh Shuib turut sama terlibat dalam aktiviti penggubahan wang hram meskipun beliau hanya dipanggil memberi keterangan. Terkesan dengan kata-kata kritikan warganet, emak kepada pelawak itu tampil bersuara.

Menggunakan nama Amy Salmi di Instagram, emak Shuib tampil membela anak dan menantunya dengan menulis komen memberi penjelasan menerusi posting Shuib tersebut. ”Allah sentiasa bersama orang-orang yang benar. Biarlah apa pun yang orang nk kutvk anak menantu saya..

” Saya ibu yang mengandungkan dan melahirkan Shuib, saya tahu siapa anak saya.. ” Biar semua orang membenci pun, dia tetap anak saya yang baik taat pada suruhan Allah, taat kepada seorang ibu..dan saya tahu anak saya macam mana.

” Berani kerana benar.. tak terbang dek sanjungan. Tak tumbang dek kejiian. Allah sentiasa ada bersama kita. ” Kalau tak tahu apa-apa belajar lah jaga pertuturan kita.. dosa dengan Allah, Allah sentiasa membuka pintu kemaafan. Tetapi jika dosa dengan manusia, faham-fahamlah sendiri..

” Untuk anak menantu ku.. bertabahlah dengan segala dugaan yang dihadapi..pasti ada hikmah di sebalik semua ini. ”Bukan semua orang suka melihat kita bahagia… berhati hati selalu…mama sayang kamu Shuib dan Siti Sarah,” Sementara itu, komen emak Shuib itu turut mendapat reaksi balas warganet lain di mana ada yang bersimpati dengannya dan ada juga yang mempersenda kata-katanya.

Sedih bila anak saya yang kandung 9 bulan 10 hari dihna

” Tak apa lah, biarkan saja dan serahkan segalanya pada Allah..hanya Allah maha mengetahui. Setiap solat saya tidak pernah berhenti berdoa agar anak mnntu saya dijauhkan dari perkara yang mungkar… ” Semoga anak menantu saya sentiasa diberikan pertunjuk ke jalan yang diredhai Allah..hidup bukan untuk dunia sahaja..

” Saya sentiasa tabah melalui perjalanan hidup menjadi ibu kepada seorang anak yang brgelar artis. ” Tapi sebagai manusia biasa saya juga punyai perasaan. Dan sedih bila anak saya yang kandung 9 bulan 10 hari dicerca dihiina sesuka hati.

” Sebelum terbukti dia lakukan kesalahan.. Hebat betul kuasa mulut dan lidah yang tidak bertulang dan jari melakukn dosa… ” Terima kasih pada yang mrnghna semoga hidup kalian sentiasa di berkati Aamin, ” akhiri Salmy

Sebelum itu heboh mengenai penahanan seorang lelaki berpangkat Datuk Seri dan Datuk oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dipercayai terlibat dalam kes penipuan sindiket atau ‘macau scam’. Dikatakan, lelaki berpangkat Datuk Seri itu adalah ketua atau bos yang selama ini menjalankan aktiviti ‘macau scam’ dan sangat dikenali dalam kalangan selebriti tanah air dan menjalani kehidupan serba mewah.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : Obulan

Isu Shuib Dan Siti Sarah Hadir Ke Ibu Pejabar SPRM. Peguam Yang Mewakili Pasangan Selebriti Itu Akhirnya Menjelaskan Punca Mereka Hadirkan Diri Dan Harap Semua Mohon Maklum

Putrajaya: Peguam yang mewakili pasangan selebriti, Shuib Sepahtu dan Siti Sarah iaitu, Muhammad Fadhli M. Sutris menafikan khabar angin anak guamnya itu ditahan rman Suruhanjaya Pencegahan Rsuah Malaysia (SPRM). Dalam satu kenyataan rasmi, Muhammad Fadhli berkata sebarang komen mengenai kes itu memang tidak dapat dikongsikan buat masa sekarang kerana boleh mengganggu proses siasatan.”Ingin kami tekankan sekali lagi bahawa kehadiran anak guam kami hanyalah untuk membantu proses siasatan pihak SPRM sahaja. Anak guam kami sudah memberi kerjasama penuh dalam membantu siasatan terbabit.  

“Tiada sebarang tngkapan mahupun permohonan remn dibuat terhadap kedua-dua anak guam seperti dilaporkan beberapa media sebelum ini. Kesemua kenyataan yang bertentangan dan tular adalah tidak benar sama sekali.”Tujuan kenyataan kami ini adalah bagi menjawab sebarang khabar angin mahupun berita tidak sahih dan spekulasi yang tular di media sosial mahupun berita-berita yang diterbitkan di media cetak sejak kehadiran anak guam kami di pejabat SPRM pada hari Khamis lepas,” katanya.

Tambah Muhammad Fadhli, sebarang komen berkenaan kehadiran dan sebab mengapa mereka hadir di pejabat SPRM tidak dapat didedahkan buat masa ini memandangkan ia masih berada di dalam peringkat siasatan SPRM.”Seperti yang sudah kami nasihatkan dan untuk menghormati proses perundangan negara, anak guam mahupun pihak pengurusan mereka tidak digalakkan untuk mengeluarkan sebarang kenyataan berkaitan perkara terbabit.  

“Perkara ini amatlah penting bagi mengelakkan sebarang gngguan terhadap siasatan yang sedang dijalankan oleh pihak SPRM,” katanya.Terdahulu, Harian Metro melaporkan pasangan selebriti itu dipanggil SPRM bagi membantu siasatan dipercayai berkaitan kes pengubahan wang hram, pada Rabu lalu.

Difahamkan, pasangan berkenaan masing-masing berusia 36 tahun hadir ke Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya.Selain pasangan itu, difahamakan terdapat beberapa individu termasuk seorang usahawan terkenal turut dipanggil memberi keterangan.-metro

Mengejutkan Shuib Nk Jual Motor Ysuku Dia. Sekali Zizan Masuk Komen Nk Beli Dgn Harga Yg Tk Masok Akal. Rupa Rupanya Ini Punca Shuib Nk Jual Motor Dia.

Kali pertama Shuib post pasal Ysuku di Instagram untuk pujuk Siti Sarah beli motor Ysuku ialah pada 23 Mei 2019. Punca Kenapa Shuib Beli Ysuku. Kali pertama Shuib terdetik untuk beli motor Ysuku berpunca daripada plate number sebenarnya. Sebelum ni Shuib ada sebuah motor yang jarang sekali digunakan.

Motor tersebut dibeli sebab nak beli plate number yang digunakan untuk kereta Shuib sekarang ni. Semuanya bermula apabila ada seorang follower di Instagram yang DM Shuib, hantar gambar kat Shuib bersama dengan sebuah motor Ysuku parking sebelah kereta Shuib.

Yang menariknya, plate number motor tersebut berjaya menambat hati Shuib. Kesudahannya, motor Ysuku tersebut dibeli oleh Shuib daripada follower yang DM di Instagram. SHUIB NAK JUAL MOTOR YSUKU. Hari ini Shuib telah memuat naik satu video di instagram beliau dengan kapsyen ‘Tak di bawak,jarang di start,, NAK JUAL LAH,ade yg nak beli tak? Bukak harga tgk brp yg berani???’.

Adakah Shuib betul betul nak lepaskan motor kesayangan beliau? Zizan Razak antara yang terawal menawarkan harga kepada Shuib. ‘RM45K’ – Zizan Razak. Semua sedia maklum bahawa Zizan sudah mempunyai motor Y15zr sendiri tetapi dia telah menawarkan RM45k kepada Shuib Sepahtu sekiranya dia sanggup melepaskan motor Ysuku bunga bunga. Rasanya sangat okay harga yang ditawarkan kepada Shuib bagi pendapat admin. Patut atau tidak Shuib jual motor kesayangan dia? Apa pendapat anda?Sumber : AwatttSyeikhh Network

Isu Video Siti Sarah Yang Menerima Banyak Kritikan Warganet. Siti Sarah Nekad Buat Permohonan Maaf Atas Silap Dia Semasa Membuat Promosi Produk Syampu

PENYANYI Siti Sarah Raisudin tampil membuat permohonan secara terbuka berhubung isu mengkritik rambut rambut orang asli yang dilakukannya tanpa sengaja menerusi sebuah video promosi shampoo yang tular beberapa hari lalu.Sarah, 36, mengharapkan permohonan maaf tersebut diterima baik dan tidak diperbesarkan lagi selepas ini. “Saya ingin menyusun sepuluh jari memohon maaf kepada semua rakyat Malaysia, terutamanya kepada masyarakat Orang Asli.

“Saya amat berharap permohonan maaf saya ini diterima kerana ianya bukanlah sesuatu yang disengajakan.“Saya mohon isu ini tidak akan diperbesarkan lagi dan kenyataan ini akan menjadi yang pertama dan terakhir daripada saya,” ujar Sarah menerusi sebuah kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh syarikat pengurusannya, Indigital Music.

Tambah Sarah yang juga isteri kepada pelawak Shuib Sepahtu itu, selama lebih dua dekad dalam industri seni, dia sedar kedudukannya sebagai selebriti yang sering menjadi perhatian masyarakat. “Saya sangat mementingkan etika dalam setiap perkara yang saya lakukan termasuklah setiap posting yang ingin dimuat naik di media sosial. Saya percaya segala perbuatan akan menjadi perhatian masyarakat.

“Namun susulan kejadian yang tercetus, ia sedikit sebanyak menjejaskan reputasi saya sebagai selebriti dan usahawan.“Di sini, saya ingin jelaskan bahawa saya Siti Sarah Raissuddin tidak pernah terlintas untuk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak, malah menghormati seluruh masyarakat di Malaysia.

“Bagaimanapun sebagai manusia kita semua tidak terlepas daripada melakukan kesilapan.“Justeru saya menerima permohonan maaf yang dibuat Pengarah Syarikat House of Ridz Okumura Sdn Bhd, Ridzo Okumura yang memuat naik video perbualan kami tanpa mendapat keizinan saya terlebih dahulu sehingga menjadi tular,” jelasnya.Terdahulu Sarah menerima kritikan hebat selepas kenyataan yang dibuat menerusi video terbabit dikatakan menghiina rambut Orang Asli.(FOTO: Instagram Siti Sarah)