Masa mlm pertama dengan suami wanita ini keluar dengan pakwenya. Dia tknk mengandungkan ank suami. Sanggup tinggalkan suami hanya kerana ingin mengandungkan ank pakwe.

Kisah Rumah Tangga

Di sini ingin berkongsi masalah saya dan dapatkan pandangan dari pihak tuan/puan. Saya seorang isteri, berusia 24 tahun dan baru berkahwin bulan Julai 2014 yang lalu. Sebelum berkahwin saya telah jatuh cinta dengan suami orang yang berusia 39 tahun. Dia juga telah mempunyai 4 orang anak.

Isterinya mengandung, kami berkenalan. Semasa isteri nya mengandungkan anak ke 4, kami mula berkenalan melalui aplikasi WeChat. Semasa berkenalan, secara jujur, dia mengakui bahawa dia adalah suami orang dan bapa kepada anak-anak kesayangan. Memang saya tiada masalah, kerana sekadar kawan-kawan biasa sahaja…

Dia terus menerus menghubungi saya sehingga saya jatuh cinta padanya dalam masa tidak sampai 2 bulan. Bermula dari situ kami saling mencintai dan menyayangi. Dia kerja offshore dan cuma balik darat setiap 2 bulan. Masa dia nak balik, kami telah atur pertemuan sulung kami di sebuah hotel.

Hati sungguh berdebar-debar kerana itu adalah kali pertama kami bersemuka. Sebelum ini kami hanya video call sahaja sepanjang dia berada di laut… Terlanjur jua akhirnya… Kali pertama dating saya telah kalah dengan dia. Saya terlanjur dengan dia.

Dia adalah lelaki kedua yang penah saya terlanjur. Sebelum ini, saya pernah terlanjur dengan bekas teman lelaki semasa menjadi pelajar di universiti. Kami terlanjur di hotel itu, atas kehendak masing-masing, tiada paksaan…

Seterusnya, begitulah setiap kali balik ke darat, kami telah atur pertemuan untuk pergi honeymoon. Dia sanggup menipu isterinya untuk pergi honeymoon dengan saya. Kasih sayang dan cinta kami makin erat dan sukar untuk saya lupakan dia.

Saya cuba lupakan dia, tetapi saya tidak dapat bohong perasaan saya sendiri. Saya cintakan dia sangat-sangat. Kenapa sanggup selingkuh? Saya ada bertanya, kenapa dia selingkuh dengan isteri. Katanya, “Abang takkan selingkuh kalau isteri tiada masalah. Kehendak batin abang selalu tidak dipenuhi”.

Itu sahaja alasannya… Saya pun terdetik, “Adakah aku ini hanya pemuas nafsu untuk dia?”. Saya cuba bencikan dia dan tidak berhubungan dengan dia, tetapi gagal. Sayang saya pada dia sangat kuat… Dalam masa kami bercinta, pernah isteri dia baca mesej kami.

Bila isterinya tanya, dia jawab cuma kawan sahaja. Saya keliru dengan cinta kami… Terima lamaran… Dalam masa bercinta dengan suami orang itu, tiba-tiba kawan lama saya masa kanak-kanak dahulu datang melamar… Saya menerima lamaran itu dengan harapan inilah cara terbaik untuk saya berpisah dan melupakan suami orang itu.

Setelah tarikh kahwin ditetapkan, saya beritahu dia, “Abang, ayang dah nak berkahwin”. Dia benar-benar terperanjat dan menangis. Dia ada nyatakan hasrat untuk berkahwin dengan saya. Namun, saya sendiri takut untuk beritahu keluarga kerana status dia sebagai suami orang.

Jarak umur kami juga jauh, dan saya adalah anak bongsu. Keluarga mengharapkan yang terbaik untuk saya…. Saya suruh dia jumpa kelurga saya kalau betul mahu kahwin dengan saya. Dia kata, “Abang akan cari masa yang sesuai”..

Setelah memberitahu dia yang saya akan berkahwin, saya fikir ini akan buatkan hubungan kami terputus. Sebaliknya, ia jadi semakin galak dan masing-masing tidak dapat kawal diri. Kami sangat sayang antara satu sama lain.

Sehinggakan, dia sanggup berikan duit untuk saya, sponsor semua barang hantaran perkahwinan dan baju kahwin saya. Barang hantaran dan baju kahwin, kami pergi shopping bersama-sama. Sampai macam itu sekali dia sanggup layan saya. Kadang-kadang terfikir, patutlah dia boleh belanja saya kerana bergaji besar.

Hubungan terlarang dengan saya dia dapat, jadi apalah sangat dengan duit itu. Kadang-kadang terfikir, betapa bongoknya saya…. Hari ijabkabul… Tanggal hari perkahwinan saya, dia menangis lagi. Setelah sebulan kahwin, kami masih tidak berjumpa.

Kami masih tidak dapat kawal diri kami. Kami terlanjur lagi, walaupun selepas saya kahwin. Ia berlanjutan sehingga ke hari ini. Saya buntu bagaimana mahu berpisah dengan dia. Saya ada beritahu, saya tidak mahu berkawan lagi dengan dia.

Dia hanya cakap, “Abang tetap sayang dan cintakan ayang macam dulu-dulu. Abang akan tunggu ayang selamanya”. Dia masih tidak mahu lepaskan saya… Saya tidak dapat elak dari dia. Saya sayang dia sangat-sangat. Kadangkala, terfikir mahu beritahu isterinya, bahawa suaminya selingkuh dengan saya.

Namun, saya terfikir pula kerana faham perasaan lembut perempuan. Mesti isteri dia sedih bila tahu suaminya selingkuh dengan saya. Sebelum ini, dia juga pernah terlanjur dengan perempuan lain. Pernah bawa berjumpa dengan isterinya untuk minta izin berkahwin lagi. Isterinya tidak izinkan. Kini, saya pula menghadapi situasi ini…

Hubungan jarak jauh Saya tinggal jauh dari suami. Sebab itulah saya ada masa untuk layan suami orang itu bila dia balik ke darat. Sudahlah jauh, suami saya pula sibuk dengan kerja. Isteri kekasih saya juga sibuk dengan kerja. Jadi, selama ini, sayalah yang melayan suami orang itu…. Kalau boleh saya tak mahu mengandungkan anak suami, saya mahu mengandungkan anak kekasih saya iaitu suami orang..

13 ​Perkara Yang Akan Terjadi Jika Anda Bercinta Dengan Suami Orang!

1. Masa Bersama Si Dia Terbatas :Tengah syok makan kat restoran siap candle light dinner lagi tiba-tiba isteri si dia telefon suruh balik. Nak tak nak anda terpaksa akur sebab andalah yang mengambil masanya. Sepatutnya time-time macam ni si dia meluangkan masa dengan isterinya bukan dengan anda. Bukan setakat itu sahaja, bila anda keluar shopping beli kasut, tengok wayang dan sebagainya anda sering di tinggalkan saat akhir kerana sebagai suami orang tanggungjawabnya lebih berbanding single.

2. Perlu Berhati-Hati Ketika Keluar :Part ni paling susah dan leceh! Bila berhubung secara rahsia inilah masalah utama. Anda dan pasangan nak berjalan kat taman petang-petang pun rasa diperhatikan. Anda mungkin rasa biasa tapi kekasih yang rasa lebih-lebih sebab takut kantoi yang dia selingkuh. Si dia juga akan mengelak tempat-tempat yang isterinya selalu pergi supaya tak bertembung. Cukup bulan si dia boleh jadi paranoid dan takut dengan dengan isteri sendiri walau satu rumah! Huhu.

3. Sering Memberi Arahan :Boyfriend anda selalu bagi arahan untuk mengelakkan diri dari dikesan oleh isterinya. Sebagai contoh anda hanya boleh call si dia selepas jam 12 malam sewaktu isteri dan anak-anaknya dah tidur. Anda tak boleh sesuka hati pergi ke rumah dan pejabat dia. Anda juga dilarang untuk berteman rapat dengan rakan-rakannya bimbang rahsianya diketahui.

4. Rasa Tak Selamat :Bercinta dan jatuh hati dengan suami orang risikonya tinggi. Kalau isteri kekasih anda dapat tahu, silap-silap anda boleh masuk hospital kena belasah. Lagi power kalau dia bawak geng! Jangan main-main dengan isteri yang di rampas suaminya, hilang emas pun tak mengamuk macam tu.

5. Makan Hati :Apa boleh buat, nak juga suami orang kena lah berkongsi kasih. Sebelum ni sedap makan jantung pisang masak lemak, sekarang makan hati sendiri. Hah tu maknanya anda terpaksa memendam rasa kerana di duakan oleh si dia. Anda tahu cemburu, bagaimana pula dengan isterinya yang mempunyai ikatan sah kalau dia dapat tahu? Cemburunya tentu lebih hebat.

6. Sering Menerima Alasan :Anda sering menerima pelbagai alasan darinya saban hari. Si dia perlu menjaga hati anda dan juga isterinya. Natijahnya, dia bagi alasan tak dapat keluar dengan anda hujung minggu ini kerana outstation tapi sebaliknya dia pulang ke kampung isterinya. Dia juga bagi alasan penat bekerja jika anda mesej tetapi sebenarnya dia tak balas sebab isterinya ada di sebelah.

7. Di Pandang Negatif :Jika hubungan anda di uji dengan si dia, persepsi masyarakat adalah ujian sebenar. Bayangkan jika anda mempunyai masalah dengan boyfriend anda dan luahkannya pada kawan, anda akan di persalahkan kembali kerana andalah punca kepada masalah itu.

Belum lagi dengan keluarga, tak semua boleh terima kalau dapat tahu salah seorang dari ahli keluarga mereka jalinkan hubungan dengan suami orang tanpa pengetahuan isterinya. Masyarakat tak payah cakap, lagi hebat mengutuk.

8. Rasa Bersalah :Hati anda rasa tak tenteram. Lagi anda teruskan hubungan itu lagi anda rasa bersalah. Anda cintakan dia tetapi bagaimana dengan perasaan isterinya? Anda tersepit dalam situasi yang sukar. Apabila cinta di pertaruhkan sesetengah orang sanggup bina kebahagiaan diri sendiri atas derita orang lain.

9. Cenderung Untuk Ditinggalkan :Anda perlu ingat bahawa boyfriend anda mungkin hanya gunakan anda untuk melupakan masalahnya dengan keluarga. Bila bosan si dia akan jumpa anda. Bila sedih si dia akan meluahkan masalahnya.

Tapi bila si dia tak perlukan anda, dia bahagia dengan keluarganya, anda tak dilayannya. Sebenarnya dia tak berniat pun nak jadikan anda sebagai isterinya. Kalau dia pernah berjanji berkahwin dengan anda sekalipun, tindakannya tak menggambarkan percakapannya.

10. Suami Akan Menipu Isterinya :Biasalah dah nama pun selingkuh, penipuan dah jadi makanan. Dia perlu menipu isterinya untuk luangkan masa lebih untuk anda. Dia perlu ciptakan alasan untuk keluar dengan anda malam-malam. Menipu adalah perkara yang sukar dan perlu bekerja keras untuk bagi isterinya percaya. Jika dia boleh tipu isterinya, maka dengan anda lagilah!

11. Menyumbang Kepada Keruntuhan Rumah Tangga :Bagi para isteri, suami yang selingkuh adalah mimpi terburuk dalam institusi rumah tangga. Tidak ada isteri yang boleh terima tingkah laku si suami yang dulu bersungguh sungguh untuk dapatkannya tetapi akhirnya dibiarkan hancur begitu sahaja. Andalah puncanya! Anda perlu ingat, lelaki sememangnya akan ambil kesempatan jika anda memberi peluang. Itulah kelemahannya yang terbesar!

12. Menggalakkan Suami Lari Dari Tanggungjawab :Kalau dahulu, si suami luangkan banyak masanya dengan isteri dan anak-anak. Kini masanya diberikan pada anda. Anak-anak terabai dari mendapat didikan sempurna.

Masalah kewangan mula memberi kesan dan membuatkan suami tak memberi nafkah kepada keluarga kerana banyak berbelanja untuk anda. Si dia pun tidak lagi berminat untuk bermesra dengan isteri kerana asyik teringatkan anda.

13. Bahagia Sukar Dikecapi :Menjadi orang ketiga dalam hubungan orang lain sememangnya perlukan usaha keras dan berterusan untuk dapatkan kebahagian. Anda perlu buat itu buat ini, pergi sana sini sebelum anda dapat apa yang anda nak.

Tetapi itu bukan persoalannya. Anda perlu tanya diri anda adakah anda bahagia merampas hak orang lain? Adakah anda boleh berpura-pura seperti tidak ada apa-apa berlaku jika anda jumpa isteri pertama, kalau anda berkahwin dengan suaminya?

Bagaimana Kalau Dah Jodoh?Itu soalan yang selalu kita dengar kalau dah malas nak bertekak. Benar jodoh itu ditetapkan oleh Allah, tetapi kita perlu usaha terlebih dulu untuk elakkan diri kita dengan laki orang. Jika hubungan anda baru di peringkat permulaan, sebaiknya anda selidik dulu latar belakang dan perhatikan sikapnya supaya anda tidak mudah terjebak dalam cinta suami orang. Ingat! Jangan jadikan diri anda terlalu mudah untuk di dekati!