Mengejutkan lepas Ali Puteh muatnaik alamat rumah ajak berdepan ini yang terjadi pada Ali. Tak sangka sampai macam tu sekali yang terjadi kat Ali Puteh.

Artis

Meskipun ramai yang mengkritik, namun Ali memberitahu dia menerima banyak mesej daripada warganet yang ingin meminta maaf. Tegasnya lagi, mereka yang mengkritiknya tidak tahu tentang hukvm pembahagian harta faraid.

“Yang masih mengkritik itu saya anggap mereka tidak faham hukvm faraid. Selalunya yang mengkritik ni budak-budak. Sudah saya terangkan saya tidak mahupun harta abam saya tahu hukvm. Tapi sebenarnya lebih ramai yang tinggalkan pesanan minta maaf di laman sosial saya. Selama ini tidak tahu apa-apa. Jujurnya saya juga malu dengan apa yang berlaku.

“Dalam soal ini sebagai seorang anak adik dan pak cik, perlu saya lakukan sesuatu. Bukan saya tidak tengok wajah anak buah saya itulah satu-satunya waris abang saya,” katanya. Ali juga telah memuat naik keratan kad pengenalan yang menunjukkan alamat penuh rumah beliau kepda warganet sebagai ajakan untuk datang bersemuka sendiri dengan beliau jika mempunyai sebarang koman atau pandangan mengenai kemelut yang sedang melanda beliau dengan kakak ipar

Jemput tuan tuan dan puan puan..

Namun begitu, warganet terus menerus dengan kritikan terhadap Ali sehingga beliau bertindak membalas kembali beberapa komen, “Segerakan faraid…tolak la siap2 bhgian dayah yg dia dh ambik tu..bhgian anak dia bg kat dayah sbb dia yg bela jaga kan..settle..simple je kan…apa nk.ssh2”

“Cerita dekat media macam Hidayah sam4n dia. Padahal tu prosedur biasa menuntut harta sepencarian jika suami pergi menghadap illahi. Cerita kat media macam Hidayah sam4n kau sebab tak puas hati. Lepas tu kantoi PDF tulis gelaran biadap. Ingat pakai kopiah tu terus jadi betul la kau? Ingat keturunan Syed tu jaminan berilmu ke?” tulis warganet.

Ali Balas Komen

Tidak berdiam diri, Ali puteh terus membalas koemen tersebut dengan mengajak mereka semua supaya berdepan dengan beliau.@syihabuddin13 ala haji ..meh dm sy jap..kalau islam meh jumpa sy meh… @syihabuddin13 syed xde ilmu??meh dm sy meh..sy dh bg alamat tu

“Semoga dipermudahkn ni bukan hal harta ni hal maruah dicaci difitnah dan diaibkn . Salah mngambil harta faraid senyap2 tnpa persetujuan semua waris. Tak salah punn kalau nk guna hrta tu utk kelansungan hidup tapi pstikn berbincang dgn semua waris. Mengambil dan memakn harta faraid tanpa brbincang dgn semua ahli waris haram disisi Allah.. Tak slah pun balu tu amik yg salahnya dia tak brbincang dgn mak ayah ali. Bila tnya ada amik mngaku tak amik heboh kt media keluar tnpa amik apa2. Skrg kntoi ckp ada amik .. Menipu tk mnghalalkan segala cara. Brkata benarlah wlaupun ia pahit .bahana menipu satu 1fmly kena hamun.. Selagi balu tk bersihkn nama baik kluarga baik kau . Trusknlah ali. Tpi klau dia nak brbaik memaafkn itu lebih baik. Maruah yg dah calar tkkan mmpu dibersihkn dgn harta” tulis seorang lagi warganet

Sumber : http://trendingsangat.pw/ Berita Semasa

Ramai Masih Tak Puas Hati Sekali Ali Puteh Muatnaik Gambar Yg Buat Warganet Terkejut. Sampai Macam Tu Sekali Ali Puteh Muatnaik Gambar.

Ali juga telah memuat naik keratan kad pengenalan yang menunjukkan alamat penuh rumah beliau kepda warganet sebagai ajakan untuk datang bersemuka sendiri dengan beliau jika mempunyai sebarang koman atau pandangan mengenai kemelut yang sedang melanda beliau dengan kakak ipar

Jemput tuan tuan dan puan puan..

Terdahulu Ali mendedahkan dia menerima surat saman daripada Hidayah bermula 26 Februari lalu. Saman itu berkaitan tuntutan faraid, tuntutan hak penjagaan anak, tuntutan kereta dan sebagainya.

Tak fikir soal sam4n adik ipar, Hidayah luah gembira tengok anak sudah pandai berjalan

Dalam pada itu Bekas isteri kepada Abam, Siti Norhidayah meluahkan rasa gembira apabila anaknya, Syed Uthman Hamzah kini sudah mulai pandai berjalan. Anak tunggal kepada pelawak yang disayangi ramai itu sudah mencecah usia lebih setahun.

Di samping itu, Hidayah mendoakan agar anaknya membesar dengan baik sebagai seorang anak yang soleh. “Moment my dear son Alhamdulillah, thanks to Allah. Hamzah already know how to walk. Falling and getting up is normal, learning process, Keep it up and you can do it. May God bless you and grow up to be a good child.Al-fatihah buat Syed Umar Mokhtar.. Aamin

Meskipun kini sedang kecoh mengenai kes saman yang dibuat oleh pelawak Ali Puteh terhadap alu kepada pelawak dan pelakon Abam Bocey iaitu Siti Norhidayah. Namun, menjengah ke laman Instagram Hidayah, dia dilihat terus cekal dalam menempuh kehidupan bersama anak tunggalnya, Syed Uthman Hamzah hasil perkahwinan bersama Abam Bocey.

Seronok tengok Hamzah dah boleh jalan. Menerusi entri di IG, Hidayah meluahkan rasa gembira dan mendoakan agar anaknya yang kini sudah mencecah usia lebih setahun itu membesar dengan baik sebagai seorang anak yang soleh.

Membesar jadi anak soleh seperti ayah dia

Melihat di ruangan komen, rata-rata peminat memberi kata semangat kepada ibu tunggal itu supaya cekal dan tabah menghadapi ujian hidup. Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar telah menghadap illahi pada 10 Februari lalu akibat dem4m panas.

SUMBER:UTUSAN ONLINE

Selepas Heboh Kes Ali Puteh Dan Balu Abam Akhirnya Lelaki Ini Tiba Tiba Tampil Bongkarkan Sesuatu. Warganet Terkejut Dengan Apa Yang Dibongkarkan. Rupa Rupanya Ini Cerita Sebenar.

Nampaknya kemelvt antara pelawak Ali Puteh dengan balu kepada Abam iaitu Nor Hidayah yang berpanjangan sehingga dibawa ke mahkamah. Pada Rabu, Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 31, bertindak memfailkan sam4n balas terhadap kakak iparnya, Nor Hidayah dan jutawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman.

Ali mengambil tindakan tersebut selepas mendapatkan nasihat daripada peguamnya berikutan balu kepada Abam Bocey itu terlebih dahulu memfailkan sam4n terhadap dia dan keluarganya. Sam4n tersebut dikeluarkan oleh Ali selaku plaintif keempat bersama ibunya Sabariah Arshad (plaintif pertama), bapa Syed Mohd Ridzuan (plaintif kedua) dan kakak sulung Sharifah Norwahidah (plantif ketiga).

Berikut Posting dari TN KA sebgai perkongsian kita bersama.

Assalamualaikum semua, Sebenarnya saya tidak berhasrat untuk campur tangan isu keluarga sesaorang, tetapi kerana saya berada dalam bidang pewarisan dan telah membantu menyelesaikan banyak kes kes pusaka, ramai yang, bertanya kepada saya untuk mendapat pandangan dan analisa akan perkara yang berlaku dan telah tersebar di media social. Saya akan beri pandangan saya dari sudut professional berdasarkan maklumat saya dapat dari apa yang ada di media dan yang telah menjadi pengetahuan umum.

SIAPAKAH WARIS FARAID ABAM?

1. Ayahnya (Syed Mohd Redzuan yang diberitakan masih lagi hidup) Hak Faraid 4/24

2. Ibunya (Rosbiah Arshad) hak Faraid 4/24

3. Isterinya (Siti Nurhidayah Mohd Ali) 3/24

4. Anaknya (Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey) bakinya sebagai Assobah Binafsih 13/24. Hak nya akan dijaga oleh penjaganya. Untuk kes ini Ibunya berhak menjadi penjaga.

APAKAH TANGGUNG JAWAB WARIS ABAM?

1. Jika ada sebarang harta yang telah dihadiahkan (Hibah) oleh Abam dengan cukup syarat dan rukunnya, keluarkan harta tersebut dari pengiraan Pusaka.

2. Jika ada sebarang harta yang Abam pegang sebagai pemegang amanah bagi pihak sesiapa, keluarkan bahagian yang dipegang amanah dari pengiraan Pusaka

3. Jika ada sebarang kos lepas uruskan Abam, boleh diambil dari harta tunai ynag ditinggalkan seperti duit tunai dalam dompet, duit yang sempat dikeluarkan dari ATM dll. Dan sekiranya ada ahli keluarga yang dahulukan pembayaran kos, boleh tuntut dari pusaka tunai Abam.

4. Jika ada sebarang hutang Abam kepada Allah seperti Zakat, Fidyah, Haji, waris boleh gunakan pusaka tunai Abam untuk lunaskan.

5. Jika ada sebaran hutang Abam kepada manusia atau kerajaan, waris uruskan untuk membayarnya mengunakan harta yang ditinggalkan (Rujuk Surah An Nisa ayat 11-12)

6. Jika ada isteri yang sah, Si isteri boleh menuntut 3 perkara. Nafkah sara hidup semasa iddah atau sebaiknya selama 12 bulan ( Rujuk Surah Al Baqarah ayat 240) Peruntukan untuk tempat tinggal ( Rujuk Surah Al Baqarah ayat 240) Tuntutan harta sepencarian sekiranya ada harta yang diperolehi sepanjang perkahwinan mereka

7. Jika ada sebarang wasiat yang dibuat oleh Abam kepada bukan waris atau untuk tujuan kebajikan dan nilainya tidak melebihi 1/3 dari harta yang ditinggalkan, maka wajib waris laksanakan ( rujuk Surah An Nisa ayat 11 dan 12)

HAK WARIS

Setelah dilaksanakan 7 perkara di atas, barulah bakinya menjadi hak waris faraid. Waris-waris ini setelah tahu berapa kadar hak faraid mereka dan nilai pusaka yang ditinggalkan, mereka boleh bermuafakat ( At Taharuj). Ada 4 jenis permuafakatan yang mereka boleh ambil.

Melepaskan hak mereka dengan redha kepada waris lain. Jika ini berlaku waris yang melepaskan hak itu seolah olah memberi sedekah akan hak mereka dan akan mendapat ganjaran pahala. Melepaskan hak mereka dengan menerima pampasan yang dipersetujui. Semua waris setuju untuk membahagikan pada kadar tertentu. Semua waris setuju untuk dibahagi mengikut kadar faraid

Setiap harta boleh mengikut kaedah muafakat ynag berbeza, bukan bermakna satu muafakat terpakai untuk semua harta. CARA TERBAIK MENYELESAIKAN ISU PUSAKA

Jemput pihak ketiga yang pakar dalam menyelasaikan isu pusaka. Tindakan sendiri dari pihak waris, lebih lebih lagi dengan pengaruh emosi dan bertindak tanpa kefahaman yang tepat tentang faraid dan proses urus pusaka akan mengeruhkan keadaan.

Mulakan proses urus pusaka di tempat yang sepatutnya, sebaik baiknya dengan bantuan pakar. Membuat kenyataan di media social dan tindakan sam4n menyam4n tidak akan menyelesaikan masalah. Untuk semua yang masih hidup dan yang mempunyai keluarga, harta, Hasrat dan satu haru nanti akan menghadap illahi, disarankan untuk membuat perancangan legasi yang lengkap.

ANALISA PERIBADI SAYA

Apa yang berlaku kepada urusan Pusaka Abam adalah kesilapan yang biasa berlaku dalam pengurusan pusaka masyarakat kita yang menyebabkan ketika ini ada lebih RM 80 billion harta milik orang pergi buat selamanya, masih terbeku, ada hampir 1 juta geran tanah masih milik orang yg sudah tiada dan banyak kes perbalahan antara waris berlaku yang menyebabkan urusan pusaka tidak selesai

SEKIRANYA PERKHIDMATAN SAYA DIPERLUKAN UNTUK MENYELESAIKAN ISU INI, SAYA SEDIA UNTUK MEMBERI PERKHIDMATAN SECARA PERCUMA, INSYAALLAH

Pandangan ikhlas dari KAMARUL AZMAN. CEO Mypusaka. Pemegang tauliah berceramah dan mengajar Faraid dan Urus Pusaka dari Pejabat Mufti Negeri Sembilan ( No Ruj 02749)

sumber: Aida Mypusaka

Saya tidak menyesal – Ali Puteh

“Saya tidak menyesal” itu kenyataan Ali Puteh ketika diminta mengulas tindakannya menfailkan sam4n terhadap kakak iparnya, Nor Hidayah Mohd Ali. Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd. Ridzuan, 31, memberitahu, apa yang dilakukan ini dilihat sebagai satu tindakan yang betul dalam mengembalikan maruah keluarganya.

“Selepas abang saya pergi hanya saya satu-satunya lelaki dalam keluarga. Hati anak mana yang tidak sedih melihat ibunya dikritik dengan pelbagai kata-kata tidak benar. Apa yang saya buat ini demi keluarga dan tanggungjawab saya kepada ibu. Jadi saya akan tetap teruskan sam4n seperti yang sudah dinasihatkan peguam saya,” katanya kepada Utusan Malaysia sebentar tadi.

Sementara itu, Ali juga memberitahu laman sosialnya kini juga dibanjiri pesanan warganet yang ingin meminta maaf. “Yang masih mengkritik itu saya anggap mereka tidak faham hukum faraid. Selalunya yang mengkritik ni budak-budak. Sudah saya terangkan saya tidak mahupun harta Abam saya tahu hukum.

“Tapi sebenarnya lebih ramai yang tinggalkan pesanan minta maaf di laman sosial saya. Selama ini tidak tahu apa-apa. Jujurnya saya juga malu dengan apa yang berlaku. Dalam soal ini sebagai seorang anak adik dan pak cik, perlu saya lakukan sesuatu. Bukan saya tidak tengok wajah anak buah saya itulah satu-satunya waris abang saya,” katanya.

Sebelum ini Ali memaklumkan dia menerima surat sam4n daripada Hidayah bermula 26 Februari lalu. Sam4n itu berkaitan tuntutan faraid, tuntutan hak penjagaan anak, tuntutan kereta dan sebagainya. “Aku xde masalah ngn ali atau dayah ni , dgn kuasa allah kes ni akan terungkai , yg aku geram kat warganet ni marah melampau mcm 100% dia betul , betul la apa benda yg paling tajam dlm dunia ni adalah lidah , harap dpt bersabar bg dua2 belah pihak” tulis seorang warganet

p/s: Apa yang terjadi antara mereka berdua itu boleh diambil sebagai pengajaran kerana beranggapan mungkin ia boleh berlaku kepada diri kita serta keluarga.

Sumber : http://trendingsangat.pw/Berita Semasa

Lepas Balu Abam Muatnaik Status Di Ig Kini Ali Puteh Pula Muatnaik Sesuatu Di Ig Nya. Sekali Adk Dia Syuk Dtg Komen Bongkarkan Sesuatu. Wargent Terkejut Dgn Apa Yg Dia Komen.

Berita membabitkan sam4n balas pelawak Ali Puteh terhadap kakak iparnya Nor Hidayah Mohd Ali beberapa hari lalu seakan ‘melet0p’ kembali. Pada hari pertama berita tersebar, Ali sudah memuatnaik status di Instagram merujuk kepada isu tersebut, namun terpaksa menutup ruangan komen.

Selepas tampil memberi penjelasan, Ali dilihat sudah membuka semula ruangan komen bersama dengan posting baru. Jika sebelum ini, timbul perbezaan pendapat di kalangan warganet apabila gigih memberikan hujah masing-masing berkenaan isu sam4n Ali dan Hidayah.

Dah macam ada dua pasukan ‘berbalah’ pula, di mana team Ali melawan team Hidayah. Ada yang menyokong Ali, ada juga yang menyokong Hidayah. Bagaimanapun menerusi perkongsian terbaru Ali, rata-rata komen ditinggalkan warganet kali ini bersifat positif.

Meskipun Ali hanya berkongsi gambar pergi memancing, tapi kebanyakan memberi kata-kata berbentuk nasihat dan sokongan kepada Ali merujuk kepada isu dengan Hidayah. ” Sabar lah ali. Orang kalau dah tak suka.. Kau terangkan lah kebenaran macam mana pun.. Still dia tak akn suka kau.. Still dia akan nmpk salah kau. Bagus kau tak pedulikn apa orng nk kata..,” tulis Ghoul

Komen Syuk Kicuk, adik Ali Puteh menarik tumpuan Menariknya, dalam banyak-banyak komen ditinggalkan warganet, terselit satu komen adik Abam yang bernama Syuk. Menggunakan ID SyukKicuk, adik Ali itu dilihat bukan sahaja meninggalkan komen, namun sempat berbalas komen dengan warganet lain

” Alhamdulillah.. Sedikit sebanyak ada banyak jugak komen-komen yang baik untuk ngah.. Alhamdulillah..” tulis Syuk. Kemudian menerusi komen Syuk itu juga, beberapa warganet lain tampil membalas sehingga Syuk dilihat berbalas komen dengan warganet.

Ia susulan salah faham timbul apabila seorang warganet meminta Syuk agar berdiam diri sahaja dan jangan masuk campur dalam isu membabitkan Ali dan Hidayah. Individu bernama Azriea menulis “Lebih baik Syuk Kicuk diam dari berkata apa-apa sebab orang luar kan. Takpe lah Allah ada tak lama lagi terungkai la cerita sebenarnya.”

” Assalamualaikum sis.. Maaf sebelum ni pernah nampak saya keluarkan apa-apa statement ke melalui ig saya ini? balas Syuk. Saya pun sedar siapa saya.. Kalau sis tengok posting-posting yang sebelum ini, adakah saya ada buat posting mengenai kes Ali dgn dayah..? Kalau sis tengok betul posting saya banyak melawat ke tempat persemadian abam dan gambar bersama abam. Dan lagi satu, saya pun berharap sis doakan yang baik-baik saja.. Itu saja.. Maaf kalau ada silap..” tulis Syuk.

Bagaimanapun Syuk kemudian meminta maaf di atas salah faham tersebut, “Rilek-rilek salah paham je ni.. Jangan marah-marah Azrieaa misunderstood jer.. Maaf kalau saya da silap.. Ampunnn” Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://limauais.pw

Lepas Ali Puteh Bersuara Pasal Saman Akhirnya Balu Abam Tampil Muatnaik Status Ini. Mengejutkan Sampai Macam Tu Sekali Dia Update Status Di Ig.

Sejak dua hari lalu warganet dikejutkan dengan berita pelawak dan pelakon Ali Puteh yang berbalas sam4n dengan kakak iparnya, Nor Hidayah Mohd Ali. Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 31, mengakui mengeluarkan sam4n terhadap balu Hidayah yang juga balu Abam Bocey.

Menurut Ali, saman balas itu sebagai tindakan susulan kerana sebelum ini Hidayah terlebih dahulu memfailkan sam4n terhadapnya sekeluarga dengan jumlah terkumpul mencecah RM900,000.Ali antara lain mendakwa Hidayah mengaku memindahkan wang berjumlah RM10,000 dari akaun bank milik Abam ke akaun anak mereka Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey Syed Umar Mokhtar Al-Juffrey kerana bimbang direbut Ali.

Sejak semalam juga pelbagai pendedahan dibuat oleh Ali tentang apa yang berlaku antaranya dengan Hidayah.Sementara itu, Hidayah turut bersuara namun memilih untuk tidak mengulas lebih lanjut mengenai isu saman yang dikeluarkan adik iparnya itu.

” Buat masa sekarang ini, saya nak diamkan diri dulu. Nanti akan tahu juga perkara yang sebenar,” katanya. Menurut Hidayah, setiap apa yang dilakukannya hanya semata-mata untuk anak, Hamzah. Saya hanyalah ibu tunggal yang mencari rezeki dengan titik peluh sendiri menjual cempedak goreng untuk menyara anak,” katanya lagi.

Hidayah muatnaik status terbaru

Sejak itu juga tidak banyak yang keluar dari pihak Hidayah. Kebanyakan kenyataan dan pendedahan semua dibuat dari pihak Ali. Sementara itu menerusi satu entri di Instagram, Hidayah dilihat berkongsi (repost) gambar anaknya di Insta Story berserta kapsyen yang menarik perhatian ramai.

Bagaimanapun entri tersebut dipercayai dimuatnaik oleh ahli keluarga terdekat, dikenali dengan nama Untie Thira. ”Dak hensem potong rambut dah.. dah besar nanti Hamzah jaga ibu baik-baik tau.. Jangan bagi orang tindas ibu. Jangan bagi orang tindas Hamzah juga. Anak lelaki kena kuat okey! Ibu awak struggle buat apa jer untuk awak, asalkan awak terbela. Untie Thira mampu doakan dari jauh jer. Nanti kita jumpa okey..Love you sampai ke bintang”, tulis MrsThira

Dalam pada itu, majoriti berasa sedih melihat perkembangan isu melibatkan Ali Puteh dan Hidayah ini kerana rata-rata mahukan perbal4han ini dapat diselesaikan dengan cara baik. Tidak terkecuali rakan artis yang rapat dengan mereka iaitu Achey. Achey atau nama sebenarnya Mohd Nasir Hamzah berkata, dia dan rakan seperjuangannya, Fad Bocey sudah menyarankan kepada kedua-dua belah pihak supaya membincangkan konflik itu secara tertutup.

” Sedih apabila perkara ini berlaku. Saya dan Fad ada menghubungi kedua-dua belah pihak dan menyarankan agar perbincangan diadakan secara musyawarah. Kita ada hukum Islam yang boleh diikuti dan dengan itu, semuanya dapat diselesaikan dengan baik. Namun, nampaknya saranan kami tidak diterima,” katanya.

Sumber : http://transformasi.pw/

Akhirnya Terbongkar Lagi. Rupanya Balu Abam Yg Saman Ali Puteh Dulu. Mengejutkan Dia Siap Saman Ibu Abam. Rupanya Ini Punca Dia Saman Ibu Abam.

“BERKAT kesabaran saya, akhirnya, dia mengaku.” Itu penjelasan pelawak, Ali Puteh ketika dihubungi dan diminta mengulas mengenai saman yang difailkan terhadap kakak iparnya, Nor Hidayah Mohd Ali yang juga balu kepada pelawak Abam Bocey.

Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 31, berkata, dia menerima maklum balas daripada Hidayah semalam, yang juga hari terakhir untuk kakak iparnya itu menjawab saman yang difailkan selepas Aidiladha lalu.

“Semalam adalah hari terakhir untuk pihak Hidayah memberikan maklum balas. Sebelum ini, mungkin ramai yang tak tahu dia pernah memfailkan saman terhadap saya sekeluarga dengan jumlah terkumpul mencecah RM900,000.

“Saman yang dibuat oleh Hidayah itu antaranya menuduh saya mengambil harta abang saya dan harta anak yatim. Jadi, selepas berdiam diri selama beberapa bulan, dah tiba masanya untuk saya pula mengatur langkah demi membersihkan nama keluarga,” katanya kepada Harian Metro. Diminta berkongsi lebih lanjut mengenai saman yang difailkan Hidayah sebelum ini, Ali berkata, dia ada menerima beberapa surat saman bermula sejak 16 hari selepas Abam pergi menghadap illahi.

‘TEMPAT PERSEMADIAN MASIH MERAH, SURAT SAMAN SAMPAI PADA HARI TAHLIL.

“Arwah abang saya pergi menghadap illahi pada 10 Februari dan pada 26 Februari pula, saya menerima surat saman pertama.Pada ketika itu, kami mengadakan majlis tahlil untuk Abam.Saya nak bersuara, tapi mak melarang. Katanya, abang baru saja pergi menghadap illahi. Jadi, saya akur dengan permintaan mak saya.

“Selepas dua ke tiga bulan kemudian, bertalu-talu surat saman daripadanya sampai ke rumah dan pada ketika itu, terdetik dalam hati saya yang dia memang benar-benar nak ke mahkamah.Jadi, saya pun berbincang dengan peguam saya,” katanya.

Menurut Ali, antara tuduhan lain yang difailkan terhadapnya dan keluarga adalah tuntutan faraid, tuntutan hak penjagaan anak, tuntutan kereta dan sebagainya. “Ada satu tuduhannya mengatakan bahawa saya mengambil wang abang saya dari dalam rumah dan mengambil jam-jam tangan.Itu adalah tuduhan yang tak berasas dan bersifat fitnah,” katanya.

Berkongsi mengenai pengakuan yang dibuat oleh Hidayah menerusi peguamnya, dia mengaku mengeluarkan wang berjumlah RM10,000 dari akaun bank Abam dan mengambil empat jam tangan milik Abam. “Sebelum ini, dia pernah keluarkan kenyataan kononnya dia dihalau dari rumah sehelai sepinggang dan keluarga kami merebut semua wang milik abang saya.

“Jadi, bila saya nak uruskan urusan faraid, pihak bank memaklumkan mengenai wang RM10,000 yang dikeluarkan.Di situ, saya dah ada satu bukti dan akhirnya, dia sendiri yang mengaku mengambil wang itu untuk dipindahkan ke akaun anaknya dan juga mengambil jam tangan berjenama milik Abam,” katanya.

Tambah Ali, tidak menjadi masalah sekiranya Hidayah mengaku dari awal mengenai pengeluaran wang yang dibuatnya. “Dalam faraid itu, memang sah-sah ada bahagian untuk dia dan anak. Buat apa, saya nak ambil sedangkan bukan ada hak saya pun.Lagi satu, kalau dia maklumkan yang dia ada buat pengeluaran, semuanya boleh disusun semula mengikut bahagian masing-masing.

“Bayangkan, abang saya pergi menghadap illahi dan ditanam selepas Maghrib dan pada tengah hari keesokan harinya, RM10,000 dah dipindah keluar dari akaun sedangkan kami sekeluarga masih berada di rumah. Alasannya, takut kami rebut wang yang ada dalam akaun itu. Saya ada duit sendiri dan tak mahu pun wang abang saya,” katanya.

Menutup perbualan, Ali tidak berniat untuk membuka aib, sebaliknya membersihkan namanya dan keluarga selepas dikritik masyarakat. “Dia berniaga cempedak goreng, dia beritahu media. Saya pasang batu kat tempat persemadian abang saya pun, dijadikan isu. Bila dia mengaku, kenapa tak dihebahkan pula kan? Saya nak bersihkan nama saya dan keluarga kerana isu-isu macam inilah nama kami sekeluarga terpalit kontroversi,” katanya.

IBU ABAM BOCEY JUGA DISAMAN.

Terdahulu, sebutan kes saman difailkan Ali terhadap Hidayah berlangsung di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, semalam.Saman itu dikeluarkan Ali selaku plaintif keempat bersama ibunya, Sabariah Arshad (plaintif pertama), bapa Syed Mohd Ridzuan (plaintif kedua) dan kakak sulung, Sharifah Norwahidah (plaintif ketiga).

Sementara itu, Hidayah ketika dihubungi menjelaskan dia sibuk berniaga. “Alhamdulillah, saya sihat. Cuma sibuk sikit berniaga. Mengenai perkara itu, buat masa sekarang ini, saya nak diamkan diri dulu. Nanti akan tahu juga perkara yang sebenar,” katanya. Abam dan Hidayah diijabkalbulkan pada 8 Disember 2017 dan dikurniakan cahaya mata, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia setahun dua bulan.

Sumber : HMETRO ONLINE

Ali Puteh Bongkarkan Dalam Akaun Bank Abam Ada Duit Banyak Tu Je. Terus Ali Dedahkan Kemana Pergi Semua Duit Abam. Rupa Rupanya Ini Punca Duit Abam Banyak Habis.

” Ada yang tertanya-tanya Abam adalah seorang artis popular, menang Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2015, jadi kenapa dalam akaun abam ada sebanyak itu sahaja. mana pergi semua duit Abam?” Demikian soalan wartawan kepada Ali Puteh semasa dia mengadakan sidang media memberi penjelasan berhubung isu berbalas sam4n dengan kakak iparnya, Hidayah.

Sehubungan itu, Ali telah menjelaskan satu persatu berkenaan duit simpanan dalam akaun bank Abam yang mungkin mengejutkan ramai. Menang beratus ribu tapi dalam akaun bank tinggal banyak tu jer? Rupanya..

” Okay dekat sini saya ulang balik, dalam akaun Maybank ada RM56 ribu (selepas pengeluaran RM10 ribu) dan dalam akaun Affin Bank RM 28 ribu. Logik tak sebagai seorang artis terkenal, yang cukup dikenali, yang menang anugerah Maharaja Lawak Mega, boleh dikategorikan duduk belakang tiang pun orang tahu itu Abam Bocey, tapi ada duit simpanan banyak ini.

” Inilah yang dikatakan saham akhirat. Abam adalah seorang yang sangat suka menderma. Cuma dia menderma dia tak hebahkan Itu sebab saya pernah tanya dia, bang duit kau dalam akaun cukup tak ni? Dia jawab cukup aku belanja dengan mak, cukup untuk aku belanja dengan anak isteri.

” Ibarat kata cukuplah banyak itu, tak perlu banyak pun..cukuplah untuk dia buat belanja katanya. Sebab banyak duit dia sudah agihkan untuk saham akhirat dia..rumah bantuan sana, rumah bantuan sini.. Cuma dia je tak perlu buat video rekod untuk hebohkan..takde itu bukan Abam.

” Malah selepas dia pergi menghadap illahi pun ramai yang keluar (individu tidak dikenali) tiba-tiba muncul beritahu Abam ada bantu.. Abam ada bantu.Alhamdulillah itu saham akhirat dia. Tapi janganlah buat tuduhan yang saya makan harta berjuta-juta (duit Abam).

Tiada isu Ali makan harta Abam 

” Inilah duit Abam yang ada, yang selama ini saya biarkan, yang orang duk cakap saya duk kejar-kejar (harta)..inilah dia duit Abam yang ada sebenarnya” kata Ali lagi. Kemudian wartawan turut bertanya ketika akaun Abam sudah dibekukan semasa faraid dibuat, maksudnya tiada langsung isu Ali makan duit.

” Saya rasa pada hari kelima saya ambil kad bank itu, semua duit dalam akaun itu kita sudah beku. Bukan untuk apa, tapi untuk memudahkan urusan faraid. Bila lambat urusan faraid jadi beginilah, yang ambil duit itu, yang keluarkan duit itu kita tak tahu..jadi kita nak kumpul untuk urusan faraid itu susah. Jadi sekarang tengah nak urus faraid, timbul pulak isu sam4n..” kata Ali

Sumber : http://limauais.pw/

Bukan Setakat Ambil 10k Dan 4 Utas Jam Tangan Abam Tapi Balu Juga Ambil Duit Belas Belas Ribu Dalam Bilik Abam. Ali Puteh Bongkarkan Jumlah Kekayaan Abam Bocey. Dituduh Banyak Makan Harta Ank Yatim Ali Puteh Akhirnya Tampil Dedahkan Sesuatu.

Kisah harta pusaka memang susah nak selesai sekiranya tiada persetujuan dari kedua belah pihak keluarga. Kisah pertelingkahan Ali Puteh dan Balu Abam Bocey, Hidayah semakin sampai ke puncak. Hampir setengah tahun, Ali Puteh dikritik dan dikeji oleh warganet kerana dikatakan memakan harta anak yatim (anak sulung lelaki abam bocey, hamzah) dan tidak membela nasib kakak ipar sendiri, hidayah sehingga hidayah terpaksa berniaga cempedak untuk sara hidup dia dan anaknya.

‘Kalau Ada Bukti Saya Makan Harta Anak Yatim, Buktikan’ – Ali Puteh Akui Dah Lama Bersabar

Terbaru, menerusi live Facebook Malaysia Gazette dia menjelaskan perkara sebenar. Menurutnya, saman ini hanyalah saman balas untuk membersihkan nama dan keluarganya selepas dikritik masyarakat. Saman balas saya kepada balu selepas saya disaman. Saya tak hebahkan pada media sebab saya masih menghormati abang saya baru pergi menghadap illahi. Saya bukan takut cuma dalam keadaan kehilangan dan keluarga masih bersedih.

Kau saman mak, kau saman aku pula 900k. Aku okay. Mana seorang menantu dengan mak mertua. Yang mak mertua yang baru kehilangan anak. Kau tuduh aku guna Vellfire, padahal kereta itu dah kena tarik. Siapa nak bayar? Jangan tuduh aku ambil pakai.

JUMLAH KEKAYAAN SEBENAR ABAM BOCEY SELEPAS SUDAH TIADA

Tolonglah hentikan duduk cakap harta Abam berjuta juta. Anggaran untuk kedua dua bank milik Abam adalah hanya lebih kurang RM84 ribu sahaja. Barang-barang Abam dalam RM20 ribu. Jumlah keseluruhan RM714 ribu termasuk rumah, kereta dan motor milik Abam.

Dalam pada itu, menurutnya saman itu dibuat selepas pihak Hidayah membuat tuntutan tidak berasas. Dalam surat saman itu, dia menuntut kereta Vellfire, motor LC, tanah rumah yang bernilah RM300 ribu dan juga beberapa harta lain.

Vellfire dan kena tarik bossku. Tuntutan kau kata nak Vellfire, kalau kau ambil tahu mesti tiada dalam tuntutan. Bukan saya tak nak tolong bayar tapi kau saman aku RM900 ribu. Kalau betul ada bukti saya makan harta anak yatim buktikan. Saya cakap terus terang, buktikan.

Ali turut terkilan apabila Hidayah dilihat seperti tidak sabar. Harta Faraid masih belum diuruskan dengan baik memandangkan pihak Hidayah tidak ambil tahu melainkan hanya saman. Malah harta faraid yang dituntut turut dilihat tidak adil apabila pihak Hidayah sudah ambil duit Abam secara senyap senyap.

Video penuh boleh tengok di youtube.

Sumber : Malaysia Gazzete via Oh Bulan

Artikel : AwattSyeikhhh Network

Mengejutkan Berita Dah Tersebar. Ali Puteh Dah Muatnaik Status Ini. Tapi Pelik Dia Tutup Ruangan Komen. Rupa Rupanya Ini Puncanya.

Berita tentang Ali Puteh yang mengakui mengeluarkan sman terhadap kakak iparnya Siti Norhidayah Mohd Ali dan jutawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman menarik perhatian ramai. Menurut Ali, dia mengambil keputusan menyaman bekas kakak iparnya itu sebagai tindakan balas Hidayah yang mengeluarkan sman terhadapnya terlebih dahulu.

” Pihak mereka mengeluarkan sman terhadap kami dahulu. Selepas mendapat nasihat daripada peguam saya, beliau menyarankan agar kami pula mengambil tindakan terhadap Hidayah. Itupun selepas perbincangan dan mengambil kira beberapa faktor seperti kesan emosi kami sekeluarga sebaik sahaja video Hidayah bersama jutawan kosmetik Aliff Syukri menjadi tular.

Banyak yang kami tanggung ak1bat video tersebut. Ibulah yang paling terkesan apabila kami ditohm4h dan menjadi bahan hin4an masyarakat,” katanya. Menjawab d@kwaan plaintif, Hidayah selaku defendan kedua mengaku membawa duit tabung berisi wang kertas did@kwa hasil tabungan bersama suami dan empat utas jam tangan keluar dari rumah.

Selain itu Hidayah turut mengakui mengeluarkan wang berjumlah RM10,000 dari akaun bank milik Abam dan memasukkan kesemuanya ke dalam akaun anak Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey Syed Umar Mokhtar Al-Juffrey kerana bimbang direbut plaintif.

” Kami sekeluarga hanya mahu membersihkan maru4h kami yang selama ini dipijak-pijak. Sebelum ini dia (kakak ipar) kata dihalau dari rumah sehelai sepinggang tetapi hari ini dia kata tidak bertanggung jawab dengan semua kenyataan dikeluarkan menerusi video Aliff Syukri.

” Semoga kebenaran akan terjawab selepas ini. Mungkin inilah yang Allah SWT nak tunjukkan selepas kami sekeluarga bersabar sekian lama. Saya bersyukur. Apapun saya maafkan semua yang telah mengeluarkan kata-kata kes4t terhadap kami sekeluarga,” katanya.

Status terbaru dimuatnaik Ali

Sementara itu menerusi semakan, Ali Puteh dilihat memuatnaik status di Instagram beliau dipercayai merujuk kepada 1su sman terhadap Hidayah. ”Alhamdulillah berkat bersabar, sabar dan terus bersabar..akhirnya mengaku juga. Allah mendengar doa orang ter4niaya, Allah maha adil dan maha agung”, tulis Ali Ali juga menulis “Sebenarnya kita buka takut tapi kita taknak tunjuk perangai s3tan kita sebab itu diamkan aja”.

Bagaimanapun Ali dilihat sudah menutup komen bagi status terbaru yang ditulisnya itu. Ia dipercayai bagi mengelak warganet meleparkan kata-kata kritikan yang boleh menimbulkan fitn4h dan persepsi buruk memandangkan k3s masih berjalan.

Namun jika dilihat pada status sebelum-sebelum ini di Instagram Ali, terdapat segelintir yang gigih menulis komen yang tidak berkaitan. Malah kebanyakan warganet menjadikan status lain yang tidak ditutup komen sebagai sasaran mereka untuk mengkritik Ali.

Setelah Lama Berdiam Diri Akhirnya Achey Tampil Bersuara Lantang Bongkarkan Sesuatu Tentang 10k Dalam Akaun Abam Dan 4 Utas Jam Yang Balu Abam Ambil.

PELAWAK, pelakon dan penyanyi, Achey mengakui sedih apabila k0nflik antara pelawak Ali Puteh dengan kakak iparnya yang juga isteri Abam Bocey, Nor Hidayah Mohd Ali kembali hangat. Achey atau nama sebenarnya Mohd Nasir Hamzah ketika ditemui berkata, dia dan rakan seperjuangannya, Fad Bocey sudah menyarankan kepada kedua-dua belah pihak supaya membincangkan konflik itu secara tertutup.

“Sedih apabila perkara ini berlaku. Saya dan Fad ada menghubungi kedua-dua belah pihak dan menyarankan agar perbincangan diadakan secara musyawarah. Kita ada hukum Islam yang boleh diikuti dan dengan itu, semuanya dapat diselesaikan dengan baik. Namun, nampaknya saranan kami tidak diterima,” katanya kepada Harian Metro.

Tambah Achey yang juga anggota kumpulan Bocey, dia tidak mahu kemelut yang berlaku ini memberi kesan kepada anak Abam, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia setahun dua bulan. “Bukan apa. Kalau kemelut ini berterusan saya takvt ia memberi kesan kepada Hamzah apabila dia sudah dewasa nanti.

“Tapi, saya dan Fad pun ada batasan kerana kami tak boleh terlalu masuk campur memandangkan kami bukanlah ahli keluarga,” katanya. Konflik timbul apabila Ali memfailkan sam4n balas terhadap Hidayah yang mengaku dia memindahkan wang dari akaun bank Abam sebanyak RM10,000 selain mengambil empat jam tangan milik Abam.

Achey ditemui di majlis sidang media filem TV (FTV) lakonannya berjudul Frontliner.

Akui Ambil 10k Dalam Akaun Abam Dan 4 Utas Jam Untuk Buat Ini. Mengejutkan Bila Tiba Tiba Ali Bongkarkan Noor Hidayah Ambik Duit Untuk Buat Ni. Rupanya Sampai Macam Ni Sekali Dia Buat.

Perseteruan antara Ali Puteh dan balu Abam Bocey, Siti Norhidayah Mohd Ali kini sampai ke kemuncaknya apabila Ali mengaku telah mengeluarkan saman terhadap kakak iparnya dan jutawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman. 

Menurut Astro Gempak, saman tersebut dikeluarkan Ali selaku plaintif keempat bersama ibunya, Sabariah Arshad (plaintif pertama), bapa Syed Mohd Ridzuan (plaintif kedua) dan kakaknya, Sharifah Norwahida (plaintif ketiga). Sebutan kes tersebut telah berlangsung semalam (Rabu) di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.

Saman Hidayah sebagai tindak balas disaman terdahulu – Ali. Kata Ali, dia mengambil keputusan untuk menyaman kakak iparnya itu adalah sebagai tindak balas terhadap Hidayah yang telah mengemukakan saman terhadapnya terlebih dahulu.

“Pihak mereka mengeluarkan saman terhadap kami dahulu. Selepas mendapat nasihat daripada peguam saya, beliau menyarankan agar kami pula mengambil tindakan terhadap Hidayah. “Itupun selepas perbincangan dan mengambil kira beberapa faktor seperti kesan emosi kami sekeluarga sebaik sahaja video Hidayah bersama jutawan kosmetik Aliff Syukri menjadi tular.

“Banyak yang kami tanggung akibat video tersebut. Ibulah yang paling terkesan apabila kami ditohmah dan menjadi bahan hinaan masyarakat,” katanya. Hidayah mengaku keluarkan wang RM10,000 dari akaun Abam

Dalam pada itu, menjawab soalan plaintif, Hidayah selaku defendan kedua mengaku membawa duit tabung berisi wang kertas yang didakwa hasil tabungannya bersama Abam dan 4 utas jam tangan keluar dari rumah. Malah dia juga mengaku mengeluarkan wang berjumlah RM10,000 dari akaun milik Abam dan memasukkan ia kesemuanya ke dalam akaun anak mereka, Syed Uthman Hamzah Al Juffrey Syed Umar Mokhtar Al Juffrey kerana bimbang direbut plaintif (pihak Ali Puteh).

Selain itu, Hidayah juga tidak bertanggungjawab ke atas semua kenyataan yang dibuat defendan kedua (Aliff Syukri) atau wakil ejennya dalam rakaman video yang tular sebelum ini. Menurut Ali Puteh, dia sekeluarga hanya mahu membersihkan maruah mereka yang selama ini dipijak dan berharap kebenaran akan terjawab selepas ini.

“Semoga kebenaran akan terjawab selepas ini. Mungkin inilah yang Allah SWT nak tunjukkan selepas kami sekeluarga bersabar sekian lama. Saya bersyukur. “Apapun saya maafkan semua yang telah mengeluarkan kata-kata kesat terhadap kami sekeluarga,” katanya. Harap semuanya dapat diselesaikan dengan baik. Makin meleret dah isu ini. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Apam Pink

Sumber : LM

PERHATIAN: Pihak Apam Pink tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Apam Pink juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Setelah Lama Berdiam Diri Akhirnya Balu Abam Tampil Bongkarkan Yg Dia Terkedu Dan Tergamam Lagi. Terkejut Ini Yg Ali Puteh Diam Diam Buat Kat Balu Abam. Warganet Tak Percaya Sampai Mcm Tu Sekali Yg Dia Buat.

SELEPAS lima bulan pergi buat selamanya, tempat persemadian Abam Bocey yang terletak di Tanah Persemadian Islam Sungai Pusu, Gombak selamat dinaikkan batu dan binaan persemadian. Pada entri yang dikongsikan di Instagram, Ali meminta pengikutnya yang ingin menziarahi tempat persemadian Abam untuk mendoakan kesejahteraannya.

Namun tindakan itu kurang disenangi balu Abam, Nor Hidayah Mohd Ali kerana dia tidak dimaklumkan mengenainya. Nor Hidayah ketika ditemui mStar bagaimanapun enggan memperbesarkan mengenai perkara berkenaan bagi mengelakkan sengketa berpanjangan.

“Saya pun tak tahu yang dia buat batu ni. Dia tak hubungi saya langsung. Saya tahu lepas tengok di Instagram. Saya malas nak cakap apa-apa, baik saya diam saja,” katanya dalam nada kecewa. Dalam pada itu, bapa Nor Hidayah iaitu Mohd Ali Bahtin turut melahirkan rasa kecewa kerana anaknya seolah-olah tiada hak ke atas tempat persemadian Abam.

“Memang kami tak tahu ahli keluarga Abam bina kepok di tempat persemadian Abam hari ini,” kata Mohd Ali. Nor Hidayah dan Abam melangsungkan perkahwinan pada 8 Disember 2017 di Masjid Jamek Sultan Hishamuddin, Sabak Bernam.

Pasangan itu dikurniakan seorang cahaya mata lelaki Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia 14 bulan. Abam atau nama sebenar Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan pergi buat selamanya pada 10 Februari lalu selepas dua hari mengalami demam.

Berikut pula reaksi dari warganet..

“Laaa. Letak batu pun jadi problem patutnya terima kasih. Taah2 selama ni masalah mmg dngan bini dia.. Bak kata Achey ngn Fad pun.. Ali puteh mmg silap bg status wasap mcm tu. Tp bini dia pun silap bukak crita keluarga kat org luar.

” Jasad pun dah kene makan ulat, hanya amal dan taqwa bekalan Abam kat sana. Tempat persemadian tu sebagai peringatan je utk kita yg hidup ni. Tk perlu kecewa. Doakan yg baik2 utk suamimu. Berlapang dada lah. Muga hidupmu Dan anakmu tenang selalu. X perlu nk brbalah dgn bekas keluarga mertua… ” Mana la nk tau bini dia xsuka, yala kan ada satu hadis ka apa entah sy terbaca, nabi melarang membuat binaan di situ. Correct me if i am wrong..

Dalam diam sudah genap dua bulan Abam Bocey pergi menghadap illahi. Fad luahkan sesuatu. Tak sangka ini yang Fad luahkan.

Sudah lebih dua bulan Abam Bocey tinggalkan kita, pasti insan terdekat masih merasa kehilangan. Baru-baru ini, Fad Bocey meluahkan rasa rindu di akaun instagramnya sambil menyatakan kehilangan ini sudah genap dua bulan. “SALAM SUBUH SEMUA🤲🏻🤲🏻 Hari ni genap 2 bulan kau pergi bam,aku tak penah rasa kau jauh dari aku,hati ni hari2 ingt kat kau,semoga bersama org2 yg beriman ye sahabat,aku rindu kau sgt2..AL FATIHAH🤲🏻🤲🏻🙏🏻🙏🏻”

Fad juga memohon agar semua untuk mendoakan dan sedekahkan Al-fatihah untuk Abam. Fad juga ada berkongsi kenangan terindah untuk mereka terutamanya apabila mereka bersama-sama sebagai kumpulan Bocey. Selain itu juga, Balu  Abam, Nor Hidayah Mohd ada memuatnaik satu video di akaun insatgram @abam_bocik yang diuruskan olehnya.  “Hari ini genab 2 bulan Abg pergi tinggal kan kami, Al-fatihah suamiku”. tulisnya. Terdahulu, Abam, 32, pergi menghadap illahi pada 10 Februari lalu di kediamannya di Kampung Sungai Salak, Batu 10, Gombak.  Abam tinggalkan isteri, Nor Hidayah Mohd Ali, 28, dan seorang lelaki, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey berusia lapan bulan.

Sumber: Instagram Fad Bocey, Abam Bocik

Tak sangka balu Abam dedahkan sesuatu pada hari ke 30 Abam pergi buat selamanya. Ramai warganet terkejut dengan apa yang dia dedahkan

Isteri kepada Abam Bocey, Siti Nurhidayah Mohd Ali menerusi Instagram Abam ada memberikan dedikasinya buat suaminya yang kini genap sebulan pergi buat selamanya. Sambil menyatakan setiap yang hidup pasti menemui pemergian, Hidayah turut menyatakan adalah lebih baik mendoakan pasangan yang ditakdirkan pergi lebih dahulu.

“Setiap yang hidup, pasti akan pergi.” Jika ditakdirkan pasangan kita pergi buat selamanya terlebih dahulu daripada kita, usahlah meraung tetapi, berdoalah kepada Allah S.W.T buat suamiku yang tercintaaa hari ni genap sebulan abang tinggalkan kami semua.. AL-FATIHAH (dibaca) Syed Umar Mokhtar,” tulisnya sambil d1susuli dengan beberapa tanda pagar.

Abam atau nama sebenarnya, Syed Umar Mokhtar bin Syed Mohd Redzuan, 32, telah pergi buat selamanya di kediamannya pada pagi 10 Februari lalu. Abam dan Nor Hidayah mendirikan rumah tangga pada 2017. Pasangan itu dikurniakan seorang anak lelaki, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey bin Syed Umar Mokhtar Al-Juffrey, 8 bulan.

Terdahulu, Hidayah turut mengumumkan dirinya kini mengawal selia akaun Instagram Abam dan berjanji untuk berkongsi perihal perkembangan terkini anak tunggal mereka. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook.Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MH

Tak sangka balu Abam dedahkan sesuatu pada hari ke 30 Abam pergi buat selamanya. Ramai warganet terkejut dengan apa yang dia dedahkan

Isteri kepada Abam Bocey, Siti Nurhidayah Mohd Ali menerusi Instagram Abam ada memberikan dedikasinya buat suaminya yang kini genap sebulan pergi buat selamanya. Sambil menyatakan setiap yang hidup pasti menemui pemergian, Hidayah turut menyatakan adalah lebih baik mendoakan pasangan yang ditakdirkan pergi lebih dahulu.

“Setiap yang hidup, pasti akan pergi.” Jika ditakdirkan pasangan kita pergi buat selamanya terlebih dahulu daripada kita, usahlah meraung tetapi, berdoalah kepada Allah S.W.T buat suamiku yang tercintaaa hari ni genap sebulan abang tinggalkan kami semua.. AL-FATIHAH (dibaca) Syed Umar Mokhtar,” tulisnya sambil d1susuli dengan beberapa tanda pagar.

Abam atau nama sebenarnya, Syed Umar Mokhtar bin Syed Mohd Redzuan, 32, telah pergi buat selamanya di kediamannya pada pagi 10 Februari lalu. Abam dan Nor Hidayah mendirikan rumah tangga pada 2017. Pasangan itu dikurniakan seorang anak lelaki, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey bin Syed Umar Mokhtar Al-Juffrey, 8 bulan.

Terdahulu, Hidayah turut mengumumkan dirinya kini mengawal selia akaun Instagram Abam dan berjanji untuk berkongsi perihal perkembangan terkini anak tunggal mereka. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook.Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MH

Terkejut Fad dedahkan keadaan tanah persemadian Abam lepas 16 hari Abam pergi buat selamanya. Ingatkan makin lama makin ok.

Lebih dua minggu sudah berlalu, namun Syed Umar Mokhtar atau dikenali sebagai Abam masih ‘basah’ sehingga hari ini kerana tetamu tidak putus-putus menziarahi Abam. Dalam pada itu, Fad turut menziarahi sahabatnya itu yang pernah sama-sama menganggotai kumpulan Bocey.

“Sempat melawat sahabat sy Syed Umar Mokhtar, Alhamdulillah sampai sampai basah je tanah kau, yg datang pon tak putus putus. Tiap kali aku datang sini autom4tik flashback semua kenangan kite, aku ingat makin jauh hari berganti hari bole jd makin ok, tp makin tebal rindu ni bam.. Al Fatihah😔 #kitabaikramaisayang #hatiinihanyarindu,” tulisnya.

Terdahulu, Abam, 32, telha di sahkan pergi buat selamanya dipercayai ak1bat d3mam pan4s. Abam diuruskan di Tanah Persemadian Islam Jalan Sungai Pusu, Gombak, semalam. Abam telah tinggalkkan seorang balu, Siti Nurhidayah Mohd Ali dan seorang anak lelaki, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey Syed Umar Mokhtar Al-Juffrey,8 bulan.

Dalam perkembangan lain, majlis bacaan Yassin dan tahlil akan diadakan pada 27 Februari ini (Khamis) di Masjid Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Foto : Instagram Fad Bocey Sumber: MH

Tak sangka ini 9 bukti mengejutkan yg Ali buat isteri Abam macam tak wujud.Terkedu rupanya inilah kereta mewah yang mereka rebutkan

based on videos yang i tengok dalam utube mengenai Abam (masa hidup & dah pergi buat selamanya) 1. Abam anak mak sangat. sebab dunia Abam hanya dengan mak. kakak dah kawen, adik adik ada hal sendiri. mak Abam siap cakap yang mak seorang yang manja, masa suami (bapak tiri Abam hidup) bapak selalu tido tepuk2 tepuk mak.

then bila bapak pergi buat selamanya, abam yang take over. tapi tak sure la even sampai  abam kawen pon mak manja mcmtu. so kat sini boleh tau Abam terlalu sayangkan mak sangat. even mak Abam pon pernah mention pasal hal adek beradik kt Abam , tp Abam bekap cakap tak pela mak. so kat situ dah nampak peel adik beradik Abam yer

2. manjakan adik adik. even adik nak beli air pon, pow dengan Abam. 3. beli tanah dan buat rumah siap bina 4 bilik (saiz & perabot yang sama). Ali mention yang Abam cakap if 1 day dorang merempat, balik la ke rumah Abam yang Abam dah sediakan bilik untuk dorang.

4. based on IV reporters dengan Ali: a. Ali dok mention pasal peribadi Abam yang baik dengan mak, adik beradik dan orang luar. hal balu Abam tak sebut pon. if ada, pasal anak je. b. dalam IV dengan HMetro pon, Ali bukak stordan almari, tunjukkan barang barang Abam siap tengah plan nak let go ke macam mana barang Abam. tak ada langsung ayat nak refer to kakak ipar ke apa. as if balu Abam xde hak atas barang abam.

c. sama jugak mcm kereta. Ali cakap nak bg kat anak abam bila dah besar if dorang mampu tanggung kereta tu. dah jadik tukun kot kalo tggu sampai budak tu beso. lgpon kete bukan ada insurans ke, so kalo dah ta ada  bukan kira burn ke tak payah bayar. (i xpaham bab nie, mohon uols yang expert explain)

d. time kt Meletop pon Ali cakap rumah tu balu boleh duduk. tp if balu kawen lain jangan pisahkan anak Abam dengan dorang. waris kuat family dorang sebab keturunan lelaki pertama syed syarifah. 5. IV DTL, balu Abam mention die nak guna kereta, memula dorang tak bagi. then bila balu cakap nak bawak anak g kinik dorang bagi. tapi bila balu nak bawak balik umah family balu, dorang buang roadtax kereta. hp kakak die ambil. wallet tak tau siapa yang ambil. sbb kualiti video DTL nie hauk, pakai headphone pon xberapa clear.

conclusion nya :

kesian balu Abam, sebab i tgk dalam rancangan Jom Berbuka Abam mention wife die orang yang lurus dan tak banyak cakap. so masa 1st tahu Abam dah pergi buat selamanya i banyak bukak video Abam so i dah agak perkara ini (rebut harta) akan jadik.

sebab Abam sangat manjakan adik beradik. kategori adik beradik parasit di kalangan meleis nie mmg fofular sebab mmg ada di kalangan kita. so xheranla if adik beradik Abam hadap dengan reta Abam. nak pulak sekarang dorang kene jada mak, lg la dorang nak duit tu utk kegunaan mak dorang kan.

credit warganet luvly_snow8608

‘Budaknya jenis lurus. Tak wajar dia dilayan seperti itu” – Sepupu B4lu Abam Ger4m Dgn Ali Kata Kakak Ipar dia macam tu

Terlajak perahu boleh berundur, terlajak kata buruk padahnya! Ketelanjuran kenyataan Ali Puteh tentang  kakak iparnya itu telah mengundang kem4rahan ramai pihak, sebagai ahli keluarga, sudah semestinya Akhi Fairuz tidak boleh terima kerana dia kenal sikap sepupunya itu.

Deleted? Damage is done bro! Katanya, Hidayah itu seorang yang lurus bendul, jadi kalau diperhatikan apabila ditanya sudah semestinya akan dijawab. Tapi d@kwaan Ali kata dia tamak harta sampai labelkan kakak ipar sendiri hati binaaatang itu telah sangat keterlaluan.

Akhi akui, tindakan Aliff Syukri itu agak melampau, tapi sikap cepat buat andaian Ali itu lagi keterlaluan. Kalau diam@ti betul-betul, Hidayah ini memang jenis ‘lurus’ sikit orangnya sebab Abam sendiri pernah mengaku dalam satu program ni pasal isterinya itu. Katanya dia suka usik isterinya sebab lurus sikit.

Ada masa terluang tengok lah ni, tiba-tiba rasa sebak.Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Saya sebenarnya suka kacau dia sebab dia sebenarnya lurus” – Abam

Sumber penakita