Mengejutkan rupa rupanya bukan sekali lelaki tu masukkan video dia dengan ank Nora. Akhirnya ank Nora Ariffin tampil bersuara bongkarkan satu persatu cerita sebenar buat warganet tergaman.

Artis

Namun, apa yang lagi menyedihkan, tular lagi video anak Nora bersama lelaki tersebut. Melalui video tersebut dengan lagu latar nyanyian Dato Siti, lelaki tersbeut kelihatan memegang, mmelvk dan menciium anak Nora bebrapa kali di dahi dan mvlut. Anak nora ariffin kantoi lagi? Pada hari yang sama ? Mintak dijauhkan (video tidak dapat di kongsi di sini demi menjag aiib mereka)

” InsyaAllah kalau disabitkan kesaIahan, kami cubalah untuk bawa anda ke muka pengadilan sekali. ” Sebab bukan sekali awak post video ni. Memang berniat untuk membvrukkan lagi keadaan ya?” Itulah komen terbaru yang dimuatnaik oleh anak sulung kepada penyanyi Nora Ariffin, Mohd Syakir Iman susulan tersebarnya video adik perempuannya yang ‘comolot’ dengan seorang remaja lelaki pada Khamis.

Tampil memberikan respon terhadap apa yang sudah terjadi, Syakir berpendapat adalah tidak adil hanya adiknya sahaja yang dijadikan sasaran cemvhan sedangkan budak lelaki tersebut yang seharusnya dipertanggungjawabkan.

Menerusi satu status yang telah dikemas kini menerusi Twitternya pada Jumaat, Syakir mendedahkan pihaknya akan bertemu dengan keluarga remaja lelaki tersebut. Memohon agar mendoakan yang terbaik, lelaki berusia 27 tahun itu turut meminta ramai agar tidak berkongsikan lagi video yang berkaitan.

” Perkara ini telah berubah menjadi lebih serius. InshaaAllah petang ini kami akan bersemuka dgn keluarga budak lelaki itu. ” Walaupun ada yg sudah membnci dan mencci adik dan mak saya, saya mohon jasa baik anda utk tidak share video yg sedia ada, dan doakan kami semua InshaaAllah,” tulisnya. Sementara itu, sepotong video berbeza dipercayai turut dimuat naik seorang pengguna Twitter dan Syakir turut memberikan reaksinya. Bagaimanapun, video tersebut sudah pun dipadamkan.

Namun, Syakir, berasa kes4al kerana rata-rata warganet meletakkan kesalahan kepada ibu dan adik lalu mngkritik. “Untuk yang baru nak amek ort walaupun tak wajib, lepastu nak tduh aku tak terima adik aku salah “Ye adik aku salah. Dua-dua salah sebab buat dosa. Lepastu laki tu kongsi kat ‘socmed’.

“Tu ja ‘point’ aku. Yang kena bash adik and mak aku ja. Jadi bukan aku yang tak adil ya. Moga bermanfaat,” tulisnya di Twitter miliknya. Tambah Syakir, dia berharap isu bercmbu ini dijadikan pengajaran oleh adiknya dan juga kepada keluarga yang mempunyai anak perempuan.

“Isu viiral adik aku biarkan jadi pengajaran buat dia. Secara dalaman, keluarga aku memang dalam usaha membendung hal ini. “Tapi buat kawan-kawan yang ada anak perempuan, dia boleh menjadi yang seterusnya. Jadi jaga depa baik-baik.

“Yang turut quote, retweet dan api-apikan lagi tu, moga anda juga merasa nanti insya-Allah,” tulis Syakir. Dalam pada itu, menurut Syakir masalah ini akan diselesaikan antara keluarga dan dia juga akan memastikan supaya pisang tidak berbuah dua kali.

“Anda dibenarkan menyalin atau memautkan tweet saya sebelumnya kepada sesiapa yang bertanya, atau menyiarkan video tersebut. “Kami berhasrat untuk menangani perkara ini secara dalaman dan berharap pihak lain memahami dan menghormti keputusan kami. Kami akan melakukan yang terbaik untuk mengelakkan perkara ini berulang.

“Insya-Allah kita hanya akan bercakap tentang lelaki dengan adik perempuan ketika dia sudah bersedia untuk berkahwin. “Dia seorang kanak-kanak, ‘not so innocent’, dipengaruhi oleh trend Tiiktok, dan bercinta dengan ‘asshle’. Ya, budak itu ‘asshoe’. Semoga dia berubah sebagai seorang manusia yang lebih baik juga,” tulisnya lagi.

Semalam, penyanyi N0ra atau nama sebenarnya Wan N0rafizah Ariffin, 47, tanpa berselindung mengakui remaja perempuan tersebut adalah anaknya Sedih dengan apa yg terjadi, N0ra berharap anak perempuannya itu belajar daripada kesiIapan dan berusaha untuk menjadi orang yang lebih baik.

” Allahuakbar. Dengan penuh rasa terkiilan. Saya mengaku, video itu adalah dia,” Itu kata-kata penyanyi N0ra Ariffin yang mengakui gadis yang ‘comolot’ dengan seorang remaja lelaki dalam video yang tular adalah anak perempuannya, Putri Nor Dahlia.

Mengakui terkilan dengan insiiden yang berlaku, N0ra berkata, dia sudah melakukan apa yang terbaik untuk mendidik puterinya menjadi insan berguna. ” Sebagai seorang ibu, saya sudah cuba sedaya-upaya untuk mengajar, membimbing dan mendidik serta memberikan apa yang terbaik dan termampu dalam kapasiti yang terbatas.

” Namun, sebagai seorang manusia kita tidak b0leh lari daripada membuat kesiIapan. ” Dia masih muda dan ada banyak ruang untuk diperbaiiki dan belajar daripada kehiidupan. Sebagai ibu saya juga banyak kelemahan,” katanya.

Menurutnya, dia berharap anak perempuannya itu belajar daripada kesiiIapan itu dan menjadi individu lebih baik pada masa akan datang. ” Saya berdoa semoga dia belajar daripada kesiiIapannya dan menjadi individu lebih baiik. ” Kepada semua, berikan kami ruanggi dan ketenangan pada masa ini. Sama-sama doakan yang terbaik untuk dia dan diri masing-masiing,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber: Gempak, asiakini/ Sinar Viral Press

Laki Tu Yang Viralkan Tapi Adik Yang Kena Kritik. Kali Ni Giliran Ank Sulung Nora Ariffin Pula Tampil Bersuara Lepas Video Adik Tular. Mengejutkan Sampai Macam Ni Sekali Respon Ank Sulung Nora.

Sejak semalam, industri hiburan hangat memperkatakan mengenai penularan video aksi bercmbu pasangan kekasih yang masih remaja di media sosial. Lebih mengeejutkan, remaja perempuan itu merupakan salah seorang anak perempuan kepada penyanyi popular Nora Ariffin iaitu Putri Nur Dahlia. 

Sejurus selepas itu, Instagram Nora dibanjiri dengan pelbagai komen termasuk kritikan daripada warganet yang mempersoalkan mengenai tindakan anaknya. Bagaimanapun, rata-rata meluahkan rasa simpati ekoran penyanyi turut menerima khabar duka pada pagi Rabu mengenai pemergian ibu mertuanya, Nora Abdullah.

Susulan itu juga, Nora memuat naik satu hantaran di laman Instagram nya yang mana dia dengan berat hati akui pelaku di dalam video tersebut adalah anak perempuannya. Jelas Nora, dia sebagai seorang ibu telah cuba sedaya upaya untuk mendidik anak-anaknya dengan cara terbaik dan mengharapkan orang ramai memberi ruang seketika kepada mereka.

Harap Jadikan Pengajaran 

Dalam perkembangan lain, anak sulung kepada Nora yang juga penyanyi Mohd syakir Iman menerusi kenyataanya di laman Twitter berharap agar isu mengenai adiknya itu dapat dijadikan sebagai pengajaran buat orang ramai.

Malah dia dan keluarga sememangnya dalam usaha untuk membendung hal ini daripada terus tular. Menerusi carian Murai.my di komen yang ditinggalkan pada hantaran Nora sebelum ini mendapati, ramai yang turut bersimpati dengan ujian yang menimpa pelantun Hanya Satu itu dan tidak lama kemudian Nora telah menyahaktikfkan ruangan komen di beberapa hantaran di laman Instagram.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber :Murai.my via TerengganuTv

Kaku Dan Tak Dapat Buat Apa Apa. Lepas Tular Tentang Video Bermesraan Depan Orang Ramai Akhirnya Ank Nora Ariffin Tampil Bersuara Bongkarkan Sesuatu Tentang Video Tu Buat Warganet Terkejut.

MASIH berduka dengan pemergian ibu mentua pada Rabu, penyanyi Nora Ariffin sekali lagi berdepan dengan dugaan apabila sebuah video remaja perempuan bersama kekasih sedang bercium tersebar. Tidak mahu berselindung apabila namanya dikaitkan, penyanyi Nora atau nama sebenarnya Wan Norafizah Ariffin, 47, mengakui remaja perempuan tersebut adalah anak ketiganya iaitu Putri Nur Dahlia.

Kesal dengan tindakan tersebut, Nora berharap anak perempuannya yang kini berusia 14 tahun itu belajar daripada kesilapan dan berusaha untuk menjadi orang yang lebih baik pada masa hadapan. Nora membuat kenyataan berhubung video anaknya di laman Instagram.

“Allahuakbar. Dengan penuh rasa terkilan… saya mengaku, memang dia… sebagai seorang ibu, kita telah mencuba paling terbaik untuk mengajar, mendidik, beri apa yang terbaik dan termampu dalam kapasiti yang terbatas.

“Tetapi sebagai manusia, kita tak boleh lari daripada membuat kesilapan. Dia masih muda… dan dia banyak pelajaran yang perlu dipelajari dan kehidupan yang harus dilalui. Sebagai ibu, saya juga banyak kelemahan. “Saya berdoa agar dia belajar, menjadi lebih baik dan teruskan hidup. Insya-Allah. Kepada semua orang, berikan ruang dan ketenangan buat masa ini. Sama-sama doakan yang terbaik untuk dia dan diri masing-masing,” katanya.

Saya tak sanggup nak tumbk dia ke apa tapi saya marah dia selepas video itu, kami dah putus.

Sejak Rabu, sebuah video yang memperlihatkan pasangan remaja bercmbuan di tempat awam menjadi perbualan hangat warganet di laman sosial. Dalam pada itu, Putri Nur Dahlia menerusi laman Twitter miliknya membalas komen warganet dengan mengatakan dia dipaksa oleh bekas kekasihnya untuk melakukan perbuatan tidak sennoh itu.

dkwa Putri Nur Dahlia, bekas kekasihnya secara tiba-tiba bertindak sedemikian sehingga menyebabkan dirinya terkaku dan tidak dapat berbuat apa-apa. Putri Nur Dahlia mengakui dirinya dipaksa oleh bekas kekasih untuk melakukan aksi tersebut.

“Saya dipaksa… dalam video itu pun boleh nampak saya ke belakang, saya cuba mengelak. Selepas benda itu berlaku saya macam duduk diam sebab saya malu dan tak tahu nak buat apa. “Saya tak sanggup nak tumbuk dia ke apa tapi saya marah dia selepas video itu, kami dah putus. Demi Allah selepas video itu, saya marah dia sebab sebelum itu saya sudah kata tidak mahu melakukannya.

“Nak tolak macam mana lagi saya terkejut. Kalau korang dalam situasi sama dengan kekasih korang yang korang dah nasihat banyak kali jangan buat macam itu dan dia dah tarik muka ke mulut, nak buat apa, nak tumbuk pun masa saat itu tak terfikir,” tulisnya.

Anak Perempuan Nora Jadi Bualan Hangat

Lebih mengejutkan, remaja perempuan di dalam video merupakan salah seorang anak perempuan kepada penyanyi terkenal Nora Ariffin iaitu Putri Nor Dahlia. Ujian Allah, Nora dah buat yg terbaik. Kesian lihat Nora, luka kehilangan insan yang tersayang pun masih belum sembuh lagi, datang pula ujian baru dalam hidupnya. Semoga terus kuat sis!

Ibu Mertua Nora pergi menghadap illahi

Dalam pada itu, Nora turut berkongsi satu khabar yang menyedihkan yang mana ibu mertuanya Nora Abdullah telah pergi menghadap illahi pada pagi Rabu. Menerusi hantaran di laman Instagram, Nora memohon agar pengikutnya dapat mendoakan ibu kepada suaminya Johan Nawawi itu di tempatkan dalam kalangan orang beriman.

Untuk rekod, anak kedua Nora yang juga penyanyi Muhammad Syakir Alif Johan pergi menghadap illahi secara mengejut di kediaman mereka pada 14 Disember lalu manakala pada 24 Mac 2017 Nora telah kehilangan suami tercinta, Johan Nawawi. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Apam Pink Media

Sumber : MB

Diuji Lagi. Mengejutkan Lepas Kehilangan Ank Dan Suami Kini Sorang Lagi Orang Tersayang Pergi Menghadap Illahi. Rupa Rupanya Ini Punca Buat Orang Ramai Terkedu.

 Setiap yang hidup pasti akan merasakan pemergian. Namun bagi penyanyi Nora Ariffin, kebelakangan ini banyak pemergian yang berlaku begitu dekat dengan kehidupannya. Bermula dengan pemergian suaminya, Johan Nawawi pada 2017 dan diikuti dengan pemergian anaknya pula, Alif Johan pada 2019, satu lagi berita pemergian menyusul.

Menerusi Instagram Nora, penyanyi Di Persimpangan Dilema ini memaklumkan bahawa ibu mertuanya, Nora Abdullah (ibu Johan Nawawi) telah pergi menghadap illahi hari ini pada pagi tadi (2 September 2020). Dalam kenyataannya di media sosial tersebut, dia berharap ibu mertuanya ditempatkan bersama para solehin dan dapat bertemu dengan suami dan anaknya di sana nanti. Sedihnya… 

Warganet bersimpati dengan Nora. Rata-rata warganet di media sosial mengucapkan takziah buat Nora dan mendoakan semoga penyanyi ini tabah dengan dugaan yang dihadapinya itu. Ujian yang menimpa Nora ini juga mendapat perhatian personaliti TV3, Fedtri Yahya yang juga bersimpati dengan penyanyi ini.

Untuk info, Nora Abdullah ialah pelukis komik wanita pertama negara dan terkenal dengan hasilnya tentang lagenda Cik Siti Wan Kembang pada tahun 1955 dan diterbitkan semula dalam majalah dan Salina pada tahun 1980-an. Takziah buat keluarga Nora Ariffin. Al Fatihah… 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : LOBAK MERAH/ Berita Harian

Nora perlu terus kuat

HAMPIR lima bulan selepas pemergian anak keduanya, penyanyi Nora Ariffin mengakui Ramadan tahun ini amat berbeza buat mereka sekeluarga selepas pemergian anak lelakinya Muhammad Syakir Alif Johan yang pergi menghadap illahi pada 14 Disember tahun lalu.

Nora ketika dihubungi berkata, pemergian Muhammad Syakir Alif atau mesra disapa Alif sangat dirasai lebih-lebih lagi di bulan Ramadan kerana banyak kenangan bersamanya dalam bulan mulia ini. Nora bagaimanapun menguatkan hatinya bagi memastikan dua lagi anak perempuannya, Putri Nur Dahlia dan Putri Nur Fatehah terus kuat dan tidak bersedih.

“Sebagai ketua keluarga, saya cuba sedaya upaya untuk hiburkan anak-anak kerana tak mahu mereka rasa terlalu sedih dan kehilangan. Saya perlu menjadi contoh kepada mereka. Jadi, kalau mereka nampak mama mereka kuat, mereka pun akan jadi kuat,” katanya.

Nora berkata, dia juga dinasihatkan doktor yang membimbing psikologi mereka sekeluarga supaya tidak menunjukkan rasa kesedihan kepada anak-anak. “Sejak Alif tiada, banyak yang bermain di dalam fikiran saya. Tanpa saya sedari, semua itu memberi impak kepada anak-anak sehingga menjejaskan pembelajaran mereka.

“Jadi, bagi menyelesaikan perkara itu, saya dan anak-anak bertemu dengan pakar psikiatri sebab saya sendiri pun tak pernah lalui situasi sebegini. Pada masa sama, saya juga ada merujuk ustaz dan ustazah bagi membimbing rohani kami untuk diseimbangkan dengan psikologi. Alhamdulillah, semua dah kembali kuat untuk teruskan kehidupan kami sekeluarga,” katanya.

Pada 14 Disember tahun lalu, Alif pergi menghadap illahi secara mengejut apabila tiba-tiba rebah di kediaman mereka. Sebelum itu, Nora yang popular dengan lagu Di Persimpangan Dilema itu kehilangan suaminya, Johan Nawawi yang juga composer popular pada 24 Mac 2017.

Nora harap 2020 lebih baik buatnya

PENYANYI, Nora Ariffin, 47, berharap kedatangan tahun baru 2020 ini akan memberi ruang yang lebih baik buatnya. Nora atau nama sebenar Wan Norafizah Wan Ariffin dalam perkongsian ringkas di Instagram (IG) menulis, dia berserah segalanya kepada Allah SWT.

“Dia (Allah) lah sebaik-baik perancang. Moga Allah kurniakan apa yang terbaik untuk saya. “Moga segalanya lebih baik dari sebelum ini. Bismillahirrahmanirrahim, welcome (selamat datang) 2020,” tulisnya. Pada 14 Disember lalu, Nora berhadapan ujian besar apabila kehilangan anak keduanya, Muhammad Syakir Alif Johan, 20, yang pergi menghadap illahi.

Alif ditemui tidak sedarkan diri di rumahnya oleh pembantu rumah selepas balik daripada menghantar Nora ke lapangan terbang. Bagaimanapun, Alif disahkan ketika dalam perjalanan ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).

Nora yang reda dengan pemergian itu, sering berkongsi kerinduannya terhadap Alif menerusi muat naik foto dan video persembahan nyanyian Aliff di IG. Menerusi satu lagi perkongsian terbaru, Nora memuat naik video nyanyian Alif yang mendendangkan lagu Kemarin di pentas Mentor Milenia 2019.

Tulisnya, siapa sangka lagu Kemarin yang dinyanyikan untuk papa, kini juga untuk dirinya. “Allahuakbar, ada kalanya aku juga rapuh dan tidak mampu. Hidup semakin sunyi. Hanya Allah yang tahu. #mamarindualif. Al-Fatihah. “Sehingga hari ini (1/1/2020), belum berhenti orang menziarahi saya dan psra Alif.

“Kawan dari sekolah rendah, menengah, Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan lain-lain, rata-rata datang memuji dan mengatakan benda sama. “Alif anak yang baik, sahabat yang baik, rapat dengan mama dan menghormati orang tua,” katanya. Nora juga menulis dia dan dua anak perempuannya selalu mimpikan Alif.

“Seolah-olah macam biasa. Aktiviti Alif di rumah bersama kami. Ya Allah, berikan aku kekuatan dan ketabahan,” tulisnya. Alif dikbmkan di Tanah Islam Kampung Tunku, Petaling Jaya pada 15 Disember lalu selepas menjalani proses operasi siasat. Untuk rekod, Nora kehilangan suami tercinta Johan Nawawi yang juga seorang komposer pada 24 Mac 2017.

Setelah beberapa lama pemergian suami Nora Ariffin mengaku tak dinafikan ada yang cuba dekat. Soal jodoh dia berserah pada Allah. Rupa rupanya Nora Ariffin sudah jumpa pengganti.

Bukan satu perkara mudah untuk dilalui apabila kehilangan insan yang amat disayangi dalam kehidupan. Penyanyi lagu yang terkenal menerusi Dipersimpangan Dilema itu mengakui ada lelaki yang cuba mendekati dirinya selepas hampir 4 tahun kehilangan suami, Pemergian komposer Johan Nawawi. “Alhamdulillah saya okey- okey saja, saya sibuk kerja dengan kerjaya dan juga anak-anak.

“Orang kata berkawan tu ramai. Ada tu ada tapi sy tak mencari kita berserah kepada Allah. Nak kata tak nak tak baik sebab nanti benda yang kita tak nak tu akan jadi. Jadi kita cuma berserah pada Allah dan kalau benda tu kepada saya dan anak-anak kita minta yang terbaik tak nak fikir yang negatif,” katanya jujur. Bagaimanapun, penyanyi berusia 46 tahun itu mengakui ada ketika, dia berasa sunyi ketiadaan suaminya di sisi.

“Sunyi memang tak dapat lari malah orang tanya adakah malam-malam rasa sunyi. Sunyi tu memang selalu ada sebab kita sudah biasa bersama dia tapi bagi saya itu normal dah biasa. Tapi alhamdulillah anak-anak menjadi pengubat kesunyian saya,” luah Nora. Terdahulu suami Nora, pemergian Johan Nawawi telah pergi menghadap illahi pasa 24 Mac 2017 kerana sakit jantung.

Terdahulu, Nora ditemui di Sidang Media Usahasama Mega Event Catering & Nora Ariffin di Mega Glory Hall, Bangi pada Khamis. Mahu cabaran dengan terokai dunia baru, Nora kini melibatkan diri dalam dunia perniagaan makanan dengan menjual pelbagai makanan tradisi Melayu seperti Rendang Tok, Daging Masak Hitam, Acar Buah dan Kuah Kacang. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MH

Nora nak cucu panggilnya ‘wan’

PENYANYI Nora Ariffin, 46, menggelar dirinya dengan panggilan ‘wan’ untuk cucu sulung, Ayden Johan yang dilahirkan pada 26 Ogos lalu. Ayden adalah anak pertama, hasil perkahwinan anak sulung Nora iaitu Mohd Syakir Iman, 27, dan isteri, Putri Eliya Sofea yang mendirikan rumah tangga pada Januari, tahun lalu.

Menurut Nora, dia sangat bersyukur dan menjadi insan paling gembira dengan kehadiran cucu sulung lelaki berkenaan. “Bukan saya sahaja yang seronok dan bahagia dapat cucu, tapi dua anak perempuan saya pun gembira kerana mereka dah dapat anak buah.

“Apapun, nama Ayden Johan itu memang dipilih sendiri oleh Iman dan isterinya. Mereka mahu abadikan juga nama Allahyarham suami saya, Johan Nawawi kerana nama bapa mereka juga,” katanya. Ujar Nora lagi, dia nampaknya akan lebih kerap menjenguk menantu yang kini berpantang di rumah besan kerana mahu bermain-main dengan cucu.

Baru-baru ini, Nora menerusi perkongsian di Instagram, turut meluah perasaan sedih kerana meraikan kelahiran cucunya tanpa suami di sisi. “Pa… Kita sudah dapat cucu. Kalau abang masih hidup, mesti abang gembira sangat. Bayi selamat, sihat, ‘semangat’ dan comel. Sama macam kita sambut Iman dahulu.

“Moga kehadiran Ayden bakal menambah seri dan kebahagiaan dalam keluarga sederhana kami. Moga Allah memberkati kami semua di dunia dan akhirat,” tulisnya. Nora kehilangan suami tercinta, Johan yang pergi menghadap illahi pada 24 Mac 2017, manakala pada Disember tahun lalu, dia sekali lagi berhadapan ujian apabila anak kedua, Muhammad Syakir Alif dijemput Yang Maha Esa.