Mengejutkan sekali lagi Anju tampil bersuara. Ada kaki ada tangan cari kerja. Dah miskin buat cara miskin. Tk sangka dia cakap macam ni dekat individu ini.

Artis

Sebut sahaja pasal Zarina Anjoulie, pasti orang ramai akan terbayang imej sksi dan ayat pedas yang sering keluar dari mulut bekas pelakon ini. Lahir pada 9 September 1987, pemilik nama penuh Zarina Anjoulie Lavocah Mohd. Fahizul ini merupakan seorang bekas pelakon dan model.

Selepas beberapa tahun kemunculan dalam dunia hiburan, beliau menghilangkan diri daripada media dan peminat sejurus berpindah ke Brunei. Kini beliau yang lebih dikenali sebagai Anju lebih aktif berinteraksi dengan para pengikut di media sosial yang mana kirimannya banyak berkaitan dengan pemasaran perniagaan yang dijalankan.

Anju yang pernah membintangi drama Anak Pontia1ak selamat bernikah kali kedua dengan jejaka pilihan dikenali Eliyas Azhar di Pejabat Agama Islam Daerah Seremban, Negeri Sembilan pada 17 Julai lalu. Meskipun kini tidak berlakon lagi, populariti Anju dilihat tidak berkurang. Malah nama Anju beberapa hari lalu juga tular selepas dia mengulas isu membabitkan influencer bernama Eiira Aziera.

Terbaru, Anju sekali lagi menarik tumpuan apabila menulis hantaran di Instagram beliau yang membid4s seorang indvidu. Difahamkan individu terbabit cuba meminta duitnya dengannya. ” Stop lah minta duit dengan aku macam aku ni bank..kau ada kaki ada tangan pergi la cari kerja.

” Ingat aku ni babu ke kena kerja untuk beri kat orang-orang yang aku tak kenal. Duit dah la minta beribu, 90% DM aku semua nak pinjam duit aku sebab terjebak dengan sana sini. Padan muka tu jer aku boleh cakap. Bila tengok prifile wahh hidup gah. Wahai Melayu tolong sedar diri, kalau dah miskin buat cara miskin.

” Gambar bukan main bawak BMW 5 Series tapi nak pinjam duit aku yang bawa Satria buruk ni. Itu pilihan kau yang nak hidup macam ‘have2’ tapi dalam akaun bank ada 30 sen. Meluat nya lahaii masing-masing nak berangan. Yang ‘annoyed’ nya kenapa orang yang minta ni takde perasaan malu langsung dan apa yang membuatkan mereka fikir aku akan beri? Baik aku beri anak-anak yatim makan dari aku bagi kat kau!” tulis Anju

Reaksi warganet

Sementara itu menerusi ruangan komen rata-rata bersetuju dengan kata-kata Anju. Malah beberapa warganet turut berkongsi pengalaman serupa apabila ramai yang menerima mesej DM dari individu tidak dikenali meminta duit.” Baru jugak kena semalam. Kenal tak berapa hari dah berani mintak pinjam duit. Kata segan, tapi mintak jugak, pergi melepak join convoy kereta boleh pulak ada duit.” tulis Anep

” Ada kenal dengan orang macam ni hidup nak berlawan orang beli gelang dia nak beli gelang , padahal hidup nak hado makan anak laki mencekik” tulis Sam Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber :http://limauais.pw/

Mengejutkan Zarina Anjoulie Tampil Bersuara Lantang Tentang Eira Aziera Yang Tularkan Restoran 35. Akhirnya Zarina Anjoulie Tampil Bongkarkan Sesuatu Yg Buat Orang Ramai Terkedu.

‘Kenapa yang kaki tular tular ini kebanyakkannya founder produk, instafamous, influencer?’ Belum habis lagi kisah tentang seorang influencer/founder produk bernama Eira Aziera dengan Restoren 35. Video yang tular di media sosial sejak beberapa hari ini mengundang pelbagai kritikan dari warganet.

Pada awalnya ramai juga yang menyokong Eira Aziera kerana dia dikatakan dihalau keluar dari Restoren ketika sedang membuat LIVE Facebook. Tetapi tidak lama selepas itu warganet mula buka mata dan teliti video yang telah dirakamkan itu dan ternyata pemilik Restoren 35 bukanlah menghalau dan memarahi Eira Aziera tetapi hanya menyuruh untuk berhenti buat LIVE dan tidak dibenarkan promote produk di Restoren beliau.

Sampai hari ini masih ada yang katakan Eira tidak salah dan ada yang kata Restoren 35 juga tidak salah tetapi ada yang cakap sebenarnya dua dua salah kerana dua dua kurang adab. Jika anda buat carian google atau carian Facebook terdapat pelbagai review negatif terhadap Restoren 35 tersebut. Kami tidak akan siarkan, anda cari lah sendiri.

Eira Aziera juga dikritik kerana cepat terasa hati dan lebih sedih apabila dia sebagai influencer yang mempunyai lebih dari 500 ribu pengikut di Facebook mengajak untuk memboikot Restoren tersebut. Jadi siapa yang salah sebenarnya?

Zarina Anjoulie Tidak Puas Hati Kenapa Mesti Nak Viral

Anju memuat naik 1 video di instagram tentang isu Eira dan Restoren 35 dan jelas dia menyebelahi Restoren 35. Anju berkata kenapa mesti dia (Eira Aziera) buat review di restoren. Anju beritahu bahawa Eira adalah ‘low class malay’. Sekiranya restoren tidak minta buat review atau tidak beri kebenaran janganlah kita buat review.

Zarina Anjoulie mengaku dia sendiri mulut pedas tetapi mestilah tahu adab. Pernah nampak selebriti lain seperti Neelofa atau Dato Siti Nurhaliza buat review begitu? Anju beritahu mereka yang terlibat dalam media seperti instafamous dan influencer memang akan mencari peluang untuk fame (viral) walaupun sekejap. Zarina juga buat rujukan tentang isu viral seorang founder produk kecantikkan yang memarahi pengawal keselamatan hanya kerana diminta memakai topeng muka (facemask).

Apa terjadi dengan RESTOREN 35 selepas tular?

Restoren 35 bukan calang calang sebenarnya dan tidak dinafikan menu lauk pauk yang disajikan seperti masakan dari air tangan kita sendiri. Ini yang telah dikongsikan oleh bukan seorang dua tetapi ramai pelanggan yang telah menjamu selera disitu.

Jadi apa terjadi selepas tular? Selalu kalau tular sudah pasti akan menarik minat sesorang untuk merasai adakah benar apa yang telah diperkatakan. Seorang pengguna Facebook bernama Halimatussaadiah Salleh telah memuat naik 1 status berserta gambar Restoren 35 hari ini dan apa yang terjadi amat mengejutkan.

Tengok pada gambar yang telah dikongsikan oleh beliau, betul betul menaikkan selera pada siapa yang melihatnya. Bukti tular sudah ada apabila orang ramai mula menyerbu Restoren 35.

BERATUR SAMPAI KE LUAR

Sumber : Instagram Zarina Anjoulie / Facebook Halimatussaadiah Salleh

Artikel : AwattSyeikhh Network

Tular Usahawan Buat Riviu Produk Tapi Kena Keluar Dari Kedai. Lelaki Ini Tampil Pertahan Pemilik Kedai Dan Cerita Kisah Sebenar Eira Aziera Yang Mungkin Ramai Tak Tahu

Isu video tular membabitkan seorang influencer wanita bernama Eira Aziera yang ditngking pemilik kedai ketika sedang membuat live masih hangat diperkatakan ramai.Memang tidak dinafikan berdasarkan video tersebut kedengaran agak jelas pemilik kedai itu menngking Eira agar tidak membuat live dan mempromosikan produk di dalam kedainya.

Mungkin juga niat makcik itu sekadar mahu menegur. Tapi tidak kedengaran pula kata-kata makcik kedai itu mengh4lau keluar.Yang dengar cuma makcik tu cakap, “Kedai makan tak boleh buka produk. Selepas makan balik, (sebab) PKP”.

(Dalam video memang jelas Eira sibuk mempromosikan produk kesihatan beliau)Namun yang menjadi hangat apabila orang yang ditegur tak kurang lantang mulutnya.Terus dibalas kata-kata makcik tuan kedai itu kononnya dia niat mahu membantu mentular’kan kedai makcik itu dan tak sepatutnya dia kena ‘sound’.

Dan selebihnya adalah ayat-ayat yang tersembur keluar dari mulut Eira yang tak sanggup nak dengar.Ada yang kata Eira tidak ditngking..Eira minta orang ramai tengok balik video.Susulan dari video itu juga terdapat beberapa orang yang tinggalkan komen mengatakan makcik restoran tersebut tidak memak1 hamuun Eira.

Disebabkan itu Eira meminta semua untuk melihat kembali video LIVE tersebut dan nilaikan sendiri.Lelaki ini sahut cabaran dan dengar balik video..Individu bernama Eryzal Edry mengikut saranan Eira Aziera dan melihat kembali LIVE tersebut dan memberi pendapat memberi pendapat beliau.

Berdasarkan semakan, Eryzal mempunyai lebih 7 ribu pengikut di Facebook dan banyak berkongsi tentang isu semasa.Berikut komen beliau.” Kawan-kawan aku tag dekat aku video ni dari semalam.. suruh tengok video ni.. tapi malam ni baru sempat tengok.

” Masa tengah tengok video ni, aku ada dengar tuan video sendiri cakap minta warganet ulang tengok balik video dia dan minta untuk menilai..” Pengajaran dan Peringatan yang dapat hasil dari tengok video ni.. bila satu tahap kita dah berada diatas, bersikap lah merendah diri walaupun dah pusing satu malaysia.. jangan sombong jangan ego sampai buat diri rasa tercabar kalau kena tegur..

” Bila kita rasa diri kita hebat dan follower ramai.. kita lah yang akan rasa kita sentiasa betul. sampaikan melalui reaksi balas kita sendiri pun tak menjadikan kita betul.” Kedudukan atau apa yang dimiliki sekarang bukan nya boleh berkekalan pun. dan siapalah kita boleh tau bila aj4l seseorang.

Asalnya dulu orang susah..” Eira ni asalnya dulu orang susah..peniaga pasar malam je.. patut tiada istilah dia nak pandang sinis walaupun pakcik tu pakai kain pelekat..” Tapi tu lah setelah apa yang dia ada sekarang ni.. Kesenangan, kemewahan, bangga dengan followers/ pengikut yang dia ada.. dia rasa selama ni apa yang dia buat tiada halangan.. tiada orang mnghalang..

” Bak kata dia dah pergi satu malaysia (je pun) itu yang buat dia rasa “Tercabar” bila jadi macam tu. Dari situ timbul la keegoan dan lahir lah kes0mbongan dan keangkuhan diri.” Padahal benda mudah je, kita masuk kedai orang, orang larang tak bagi live, minta maaf dan tutup live. tak nak tutup live pun tak apa.

” Tapi tak payah la menyambung sampai almost dalam 30 mnit tu kau maki, hiina makcik tu dan menghasuut orang ramai dalam live tu.” Dari reaksi balas kau tu pun, kau sendri yang meng’tular’kan betapa teruknya diri kau, as a influencer, alangkah lebih bagus kau memberikan reaksi balas yang positif dari kejadian tu. Mesti ramai yang akan respect.

” Dan tak perlu lah kau guna sentimen melayu untuk pertikaikan macam kau cakap, macam ni ke orang melayu.. sedangkan apa yang keluar dari mulut kau tu.. tak tau la kalau kau bukan orang melayu”Pendapat admin pula, mungkin ada betul pendapat Eryzal. Sebaiknya adalah tidak perlu mengeluarkan pelbagai kata-kata c4cian kepada makcik itu.Cukup kita ‘blah’ saja dari kedai itu kalau rasa tak suka. Sekian.

Sumber : Facebook Eryzal Edry