Lepas tular tentang video tu ank selebriti lain pun terkena tempias. Muat naik foto dengan kekasih kalini ruangan komen Marissa Dania pulak yang dibanjiri dengan komen warganet. Rupa rupanya ini punca.

Artis

Sedang hangat diperkatakan, mengenai isu anak perempuan penyanyi Nora Ariffin mengenai isu video panas yang telah tular di media sosial. Video ‘panas’ itu mendapat pelbagai reaksi warganet, malah Nora juga turut mengakui gadis yang di dalam video tersebut adalah anak perempuannya.

Anak artis lain kena tempias

Bagaimana pun, isu tersebut juga sedikit sebanyak memberi kesan kepada anak-anak selebriti yang lain, seperti anak perempuan Norman Hakim, Marissa Dania. Memuat naik gambar menyambut ulang tahun teman rapat di Instagram, ruangan komen dipenuhi dengan kata-kata nasihat agar Marissa mengambil berat dan menjaga maruah diri serta keluarga.

Zaman sekarang ini memang membimbangkan, namun diharapkan anak muda mengambil pengajaran daripada apa yang telah berlaku dan menjaga batas masing-masing. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Marissa Dania

Turun 5 Kilo Lepas Buat Operasi Ikat Perut. Mengejutkan Lepas Beberapa Minggu Buat Operasi Ikat Perut Sampai Macam Ni Sekali Jadi Pada Abby.

Pelakon Abby Abadi berkongsi berita gembira apabila proses operasi ‘ikat’ perut mula menunjukkan perkembangan positif. Menurut Abby, berat badannya sudah mula menunjukkan penurunan selepas dua minggu melalui proses operasi tersebut.

“Walaupun dah dua minggu, baru turun 5 kilogram, tapi nak posing juga sebab badan rasa kurang lemak-lemak degil. “Operasi bariatric memang bantu menceriakan hari-hari saya. Semoga yang diluar sana yang berat atas 80kg, 100kg terutamanya dengan berbagai-bagai penyakit, buatlah, usahakan,” katanya menerusi satu entri di Instagram.

Bahkan, dalam entri tersebut, Abby memuat naik gambar terkini dirinya yang sudah mula boleh memakai baju-baju lama. “Nak cerita juga yang baju ni beli di Singapura masa sibuk dengan acara hujung tahun lepas, tapi masa itu beli tak cuba dulu, balik KL, bila nak pakai tak boleh butang.

“Sekarang dah boleh dah. Jeans tu pun sama, beli tak cubam, maing agak-ahak, hari ini baru boleh pakai,” katanya yang gembira dengan perkembangan positif selepas melakukan operasi tersebut. Sebelum ini, Abby mengakui dia terpaksa melakukan operasi ikat perut demi mengelakkan masalah berat badannya yang semakin sukar dikawal apabila sudah mencecah 92kg. Bahkan, sebelum itu, Abby juga pernah meluahkan hasratnya untuk menurunkan berat badan selepas suaminya memintanya untuk menjaga kesihatan.

Mengejutkan Lepas 5 Tahun Dengan Abby Abadi Tiba Tiba Suami Luah Rasa Kecewa Bila Di Saat Sambut Ulangtahun Perkahwinan Yang Ke 5. Rupanya Ini Punca Buat Warganet Terkedu.

BAKAL menyambut ulang tahun perkahwinan yang ke-5 pada Ogos depan, suami kepada pelakon Abby Abadi iaitu Muhammad Faizal Zakaria meluahkan rasa cinta terhadap isterinya di laman Instagram.Muhammad Faizal Zakaria atau lebih dikenali sebagai Jai berkata biarpun dia masih gagal menjadi seorang suami yang terbaik namun Abby sentiasa memberikan kasih sayang kepadanya tanpa jemu.

KECEWA KERANA GAGAL MENJADI SUAMI YANG TERBAIK BUAT ABBY ABADI“Lima tahun kita membina mahligai ini sayang. Menangis disaat ini, kala jari jemari menitip kata-kata untukmu. Selama lima tahun ini la aku sentiasa bersyukur dengan nikmat dan amanah yang Allah berikan padaku.

“Kasi sayang yang tak pernah luntur. Sayang, lima tahun… maaf diri ini masih gagal menjadi suamimu yang terbaik. Diri ini masih terasa belum sempurna, malah masih banyak kekurangan. Maaf ya sayang. “Namun, kau terlalu sempurna untukku. Sikap kasih sayangmu sentiasa menebal dalam dirimu. Kesabaranmu menghadapi liku-liku kehidupan tanpa keluhan. Kau tabah hadapi segalanya.

“Walaupun ada kalanya kau dihimpit keresahan namun itu tidak menudarkan kasih sayangmu pada diri ini. Sayang maafkan diri ini, atas segala kekurangan dan adakalanya membebankan hidupmu,” katanya. Jai turut memuat naik video kenangan manis mereka bersama yang disuntingnya sendiri di laman sosial.

Ruang komen di perkongsian tersebut turut dipenuhi dengan doa warganet untuk pasangan itu sentiasa dilindungi Allah dan kekal bahagia hingga ke Jannah. Pasangan itu berkahwin pada 14 Ogos 2015 dan dikurniakan seorang anak, Muhmammad Danial Firman yang dilahirkan secara pra-matang namun pergi selepas 70 hari dirawat di wad Unit Rawatan Rapi Neonatal , Hospital Sungai Buloh.

Bagaimanapun, mereka mempunyai tiga orang anak angkat iaitu Muhammad Daiyan Fayyad, Maisara Dayana Fathia dan Maira Darda Farisa. Dalam pada itu, Jai turut mengakui tidak dapat menahan air mata daripada mengalir ketika memikirkan dirinya tidak sempurna sebagai ketua keluarga.

“Aku menangis bila fikirkan diri ini yang serba kekurangan tapi kau masih menyayangi diri ini sepenuh hatimu… tidak ada sebarang keluhan dari mu. Kau tetap tersenyum manis,” ujarnya. Sebelum ini BAYI pramatang pasangan Abby Abadi dan suami, Muhammad Faizal disahkan pergi menghadap illahi

Bayi yang diberi nama Muhammad Danial Firman atau Baby D itu dilahirkan dengan berat 535 gram pada 27 September tahun lalu. Apa yang menyedihkan ialah Abby dan suami kini berada di Makkah bagi menunaikan umrah sejak 5 Disember lalu.

“Kali terakhir jumpa Baby D iaitu sebelum kami pergi menunaikan umrah. Maafkan Mama dan Abah sayang. Tarik kami masuk syurga nanti ya sayang. “Urusan akan disempurnakan hari ini oleh keluarga,” katanya. Sementara itu, suami Abby di Instagram berkata, dia reda dengan ketentuan Allah SWT. “Hari kedua kami di Makkah, Baby D tinggalkan kami. Allah pinjamkan dia sekejap sahaja

Sumber : MSTAR ONLINE

Pilih kasih gara gara jarang muat naik foto ank perempuan sorang lagi. Akhirnya Abby Abadi tampil buka mulut beri respon padu buat warganet terkedu.

GARA-GARA kerap memuat naik foto anak keduanya iaitu Marissa Dania Hakim di laman Instagram miliknya, pelakon Abby Abadi dianggap sebagai ibu yang pilih kasih. Menjawab dakwaan tersebut, Abby, 43, menjelaskan dia banyak berkongsi foto Dania berikutan ulang tahun kelahiran anaknya itu yang ke-15 pada Ahad lalu.

Menurut pemilik Arbaiyah Abdul Manan, anak ketiganya iaitu Maria Dania Hakim tidak gemar untuk bergaya di hadapan kamera. “Ada yang kata, kenapa asyik keluarkan gambar Dania saja, yang seorang lagi tu kenapa tak keluarkan. Saya tahu dia maksudkan baby besar saya tu

“Satunya, dah hari ini kebetulan hari lahir Dania, jadi banyaklah gambar dia. Hehe. Lepas itu baby Danisha saya tu tak suka bergambar, tak nak dia posing macam kakaknya ni. “Karakter berbeza. Tapi kalau setakat mengusik, bli yang kecil Daiyan, Dayana dan Darda itu dialah orangnya ya,” kata Abby.

Pelakon drama Gerak Khas itu menjelaskan perkara itu di laman Instagram miliknya selepas ada warganet mempertikaikan tindakannya tersebut. Saya mama yang adil dan saksama ya. Abby pernah berkahwin dengan pelakon Norman Hakim pada 8 Januari 2002 namun berpisah pada 18 Disember 2008.

Hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan tiga orang anak iaitu Mohamed Danish Hakim, 17, Marissa Dania Hakim, 15 dan Maria Danisha Hakim, 12. Dalam pada itu, Abby memberitahu dia sentiasa melayan kesemua anak-anaknya secara sama rata. “Tu menyorok-yorok photobomb macam itu, itulah dia. Tapi suruh posing tak mahunya. Tak ada saya lebihkan Dania. Semua anak sama rata saja saya layan.

“Yang komen tu, cara dia macam tak puas hati saja. Padan muka pun dah kena block. “Jadi yang tak faham-faham tu tolonglah ya… Tak ada pun. Saya mama yang adil dan saksama ya. Sekian,” ujarnya. Abby mendirikan rumah tangga dengan Jaiezzanny pada 14 Ogos 2015 dan mereka mempunyai tiga orang anak angkat bernama Muhammad Daiyan Fayyad, Maisara Dayana Fathia dan Maira Darda Farisa. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Mstar

Rupanya nak beranak lagi patutlah susah nak lepaskan barang ank. Abby muat naik foto ank baru buat warganet teruja.

Pelakon Abby Abadi memberi bayangan yang dia sedang mengambil seorang anak angkat yang baru lahir untuk dijaga. Bayi yang tidak didedahkan jantinannya itu dibawa baik ke rumahnya sejak semalam. “Assalamualaikum. Morning. Salam Corona. Mama berpantang Day 1

“Patut macam payah je nak lepaskan barangan baby dalam rumah ni, rupanya nak beranak lagi hihi…Kan Abah (suaminya),” tulisnya. Abby berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya. Menerusi entri tersebut dia memuat naik rakaman video bayi tersebut yang berada di rumahnya. Pun begitu, Abby memberitahu suaminya, Faizal Zakaria meluahkan rasa bimbang jika mereka tidak dapat menanggung perbelanjaan membesarkan bayi tersebut.

“Abah risau tak tertanggung baby ni nanti, tanggungjawab besar kalau ambil lagi.. “Tapi sahabat-sahabat disini, kalau suatu masa nanti saya susah, boleh tolong jugakkan kumpul sorang rm10? hehee..,” katanya lagi. Abby juga memberitahu dia akan memberi nama lengkap bayi tersebut pada hari ketujuh kelahirannya nanti.

“Hari ketujuh nanti saya beritahu nama dia ya. Buat sementara ni kita panggil dia ‘Baby Lockdown’ dulu hihihi,” tambahnya. Abby dan Faizal yang mendirikan rumah tangga pada 14 Ogos 2015 telah dikurniakan anak pra matang pada tahun lalu namun hanya hidup selama 70 hari.

Bagaimana pun pasangan itu mempunyai dua anak angkat iaitu Muhammad Daiyan Fayyan dan Maisara Dayana Fathia yang berusia setahun lebih. Menerusi perkahwinan terdahulu, Abby dianugerahkan tiga anak iaitu Mohamed Danish Hakim 16, Marissa Dania Hakim, 14, dan Maria Danisah Hakim, 11.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : Gempak

Ura Ura Bakal Menantu Buat Abby Abadi. Rupa Rupanya Ini Cerita Di Sebalik Cerita Tentang Seorang Budak Lelaki Yang Selalu Bergambar Bersama Anak Gadisnya

Baru-baru ini, keluarga besar pelakon, Abby Abadi telah pun mengadakan sebuah majlis bagi meraikan hari lahir anak gadisnya, Marissa Diana yang ke-15 tahun. Majlis serba ringkas namun meriah itu turut dihadiri keluarga terdekat termasuklah bapa, Norman Hakim dan Memey Suhaiza. Namun, apa yang menarik perhatian warganet adalah kehadiran seorang remaja lelaki yang dilihat ada bersama sepanjang majlis tersebut berlangsung. Malah, pelakon drama, Gerak Khas itu turut memuat naik beberapa foto remaja tersebut bersama Marissa di platform Instagram.

Tindakan itu nyata menimbulkan tanda tanya dikalangan warga net yang ingin mengetahui siapakah gerangan remaja lelaki tersebut. Dalam pada itu, rakan yang juga merupakan seorang pelakon, Salina Saibi turut dilihat sempat mengusik Abby mengenai perkara tersebut. “Bf ke bff tu?,” usiknya. Melihat komen tersebut, ini respon balas Abby sendiri; “Kawan sama sedarjah la,” katanya. Menerusi ruangan komen, rata-rata warganet turut sama mengusik selain turut mendoakan yang baik-baik sahaja buat Abby dan Marissa.- Sumber: Instagram Abby Abadi-mediahiburan

Norman Hakim, Abby Abadi raikan Syawal bersama keluarga besar

UMUM sedia maklum bahawa pelakon Norman Hakim dan Abby Abadi pernah berkahwin dan mereka telah pun lama berpisah. Mereka juga sudah berkahwin dengan pasangan masing-masing. Namun, apa yang menariknya tentang mereka adalah walaupun sudah lama berpisah namun Norman dan Abby tetap menjalinkan hubungan yang baik seisi keluarga. Justeru, tidak hairanlah apabila kisah rumah tangga mereka menjadi perhatian sehingga dijadikan inspirasi kerana seronok melihat keakraban dan ukhuwah yang terjalin.

Apa yang lebih menarik, di hari raya ini Norman dan Abby masih lagi mengekalkan amalan tradisi pulang berhari raya untuk berkumpul bersama keluarga besar masing-masing. Mohamed Nurhakim Zaidon atau lebih dikenali sebagai Norman Hakim berkata, mereka sudah mengamalkan rutin itu sejak tujuh tahun yang lalu. “Kebiasaannya pada hari raya pertama saya akan pulang beraya di kampung saya, Kuantan, Pahang kemudian pada sebelah petang akan pulang ke Kuala Lumpur untuk berkumpul bersama keluarga sebelah Abby pula. “Selepas itu, kami akan berp3cah untuk pulang berhari raya ke kampung halaman masing-masing. Macam saya pulang ke kampung Memey di Johor dan begitu juga Abby akan mengikut suaminya. “Kami sudah terbiasa dan kalau tak berkumpul akan ada lahir satu perasaan yang janggal,” kongsi pelakon berusia 43 tahun itu. Norman dan Abby berpisah pada 2006. Menerusi perkahwinan tersebut, mereka memiliki tiga cahaya mata, Mohamed Danish Hakim, 16, Marissa Dania Hakim, 14, dan Maria Danisha Hakim, 11.

Selepas itu, Norman mendirikan rumah tangga dengan Memey Suhaiza pada 24 September 2011 dan turut dikurniakan tiga orang cahaya mata, dua lelaki dan seorang perempuan, Muhammad Darwisz Hakim, 6, Muhammad Dikhriz Hakim, 4, dan Mikayla Delisha Hakim, 11 bulan. Usai menyambut keriangan Syawal bersama kedua belah keluarga tersayang di kampung halaman masing-masing, Norman akan mengadakan rumah terbuka pada minggu ketiga atau akhir Syawal selepas beberapa urusan selesai. “Mungkin lewat tetapi yang pasti dalam salah satu tarikh bulan Syawal kerana pada minggu pertama saya beraya di kampung dan minggu kedua biasanya dah mula bekerja semula. “Jadi, saya kena habiskan kerja-kerja berkaitan terlebih dahulu. Bila sudah OK barulah akan mula fikirkan untuk mengadakan rumah terbuka.”Bagi saya rumah terbuka ini penting untuk mengeratkan ukhuwah antara sesama keluarga dan jiran tetangga serta sahabat handai,” jelasnya.-sinarharian

Pilih kasih gara gara jarang muat naik foto ank perempuan sorang lagi. Akhirnya Abby Abadi tampil buka mulut beri respon padu buat warganet terkedu.

GARA-GARA kerap memuat naik foto anak keduanya iaitu Marissa Dania Hakim di laman Instagram miliknya, pelakon Abby Abadi dianggap sebagai ibu yang pilih kasih. Menjawab dakwaan tersebut, Abby, 43, menjelaskan dia banyak berkongsi foto Dania berikutan ulang tahun kelahiran anaknya itu yang ke-15 pada Ahad lalu.

Menurut pemilik Arbaiyah Abdul Manan, anak ketiganya iaitu Maria Dania Hakim tidak gemar untuk bergaya di hadapan kamera. “Ada yang kata, kenapa asyik keluarkan gambar Dania saja, yang seorang lagi tu kenapa tak keluarkan. Saya tahu dia maksudkan baby besar saya tu

“Satunya, dah hari ini kebetulan hari lahir Dania, jadi banyaklah gambar dia. Hehe. Lepas itu baby Danisha saya tu tak suka bergambar, tak nak dia posing macam kakaknya ni. “Karakter berbeza. Tapi kalau setakat mengusik, bli yang kecil Daiyan, Dayana dan Darda itu dialah orangnya ya,” kata Abby.

Pelakon drama Gerak Khas itu menjelaskan perkara itu di laman Instagram miliknya selepas ada warganet mempertikaikan tindakannya tersebut. Saya mama yang adil dan saksama ya. Abby pernah berkahwin dengan pelakon Norman Hakim pada 8 Januari 2002 namun berpisah pada 18 Disember 2008.

Hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan tiga orang anak iaitu Mohamed Danish Hakim, 17, Marissa Dania Hakim, 15 dan Maria Danisha Hakim, 12. Dalam pada itu, Abby memberitahu dia sentiasa melayan kesemua anak-anaknya secara sama rata. “Tu menyorok-yorok photobomb macam itu, itulah dia. Tapi suruh posing tak mahunya. Tak ada saya lebihkan Dania. Semua anak sama rata saja saya layan.

“Yang komen tu, cara dia macam tak puas hati saja. Padan muka pun dah kena block. “Jadi yang tak faham-faham tu tolonglah ya… Tak ada pun. Saya mama yang adil dan saksama ya. Sekian,” ujarnya. Abby mendirikan rumah tangga dengan Jaiezzanny pada 14 Ogos 2015 dan mereka mempunyai tiga orang anak angkat bernama Muhammad Daiyan Fayyad, Maisara Dayana Fathia dan Maira Darda Farisa. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Mstar

Rupanya nak beranak lagi patutlah susah nak lepaskan barang ank. Abby muat naik foto ank baru buat warganet teruja.

Pelakon Abby Abadi memberi bayangan yang dia sedang mengambil seorang anak angkat yang baru lahir untuk dijaga. Bayi yang tidak didedahkan jantinannya itu dibawa baik ke rumahnya sejak semalam. “Assalamualaikum. Morning. Salam Corona. Mama berpantang Day 1

“Patut macam payah je nak lepaskan barangan baby dalam rumah ni, rupanya nak beranak lagi hihi…Kan Abah (suaminya),” tulisnya. Abby berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya. Menerusi entri tersebut dia memuat naik rakaman video bayi tersebut yang berada di rumahnya. Pun begitu, Abby memberitahu suaminya, Faizal Zakaria meluahkan rasa bimbang jika mereka tidak dapat menanggung perbelanjaan membesarkan bayi tersebut.

“Abah risau tak tertanggung baby ni nanti, tanggungjawab besar kalau ambil lagi.. “Tapi sahabat-sahabat disini, kalau suatu masa nanti saya susah, boleh tolong jugakkan kumpul sorang rm10? hehee..,” katanya lagi. Abby juga memberitahu dia akan memberi nama lengkap bayi tersebut pada hari ketujuh kelahirannya nanti.

“Hari ketujuh nanti saya beritahu nama dia ya. Buat sementara ni kita panggil dia ‘Baby Lockdown’ dulu hihihi,” tambahnya. Abby dan Faizal yang mendirikan rumah tangga pada 14 Ogos 2015 telah dikurniakan anak pra matang pada tahun lalu namun hanya hidup selama 70 hari.

Bagaimana pun pasangan itu mempunyai dua anak angkat iaitu Muhammad Daiyan Fayyan dan Maisara Dayana Fathia yang berusia setahun lebih. Menerusi perkahwinan terdahulu, Abby dianugerahkan tiga anak iaitu Mohamed Danish Hakim 16, Marissa Dania Hakim, 14, dan Maria Danisah Hakim, 11.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : Gempak

Ura Ura Bakal Menantu Buat Abby Abadi. Rupa Rupanya Ini Cerita Di Sebalik Cerita Tentang Seorang Budak Lelaki Yang Selalu Bergambar Bersama Anak Gadisnya

Baru-baru ini, keluarga besar pelakon, Abby Abadi telah pun mengadakan sebuah majlis bagi meraikan hari lahir anak gadisnya, Marissa Diana yang ke-15 tahun. Majlis serba ringkas namun meriah itu turut dihadiri keluarga terdekat termasuklah bapa, Norman Hakim dan Memey Suhaiza. Namun, apa yang menarik perhatian warganet adalah kehadiran seorang remaja lelaki yang dilihat ada bersama sepanjang majlis tersebut berlangsung. Malah, pelakon drama, Gerak Khas itu turut memuat naik beberapa foto remaja tersebut bersama Marissa di platform Instagram.

Tindakan itu nyata menimbulkan tanda tanya dikalangan warga net yang ingin mengetahui siapakah gerangan remaja lelaki tersebut. Dalam pada itu, rakan yang juga merupakan seorang pelakon, Salina Saibi turut dilihat sempat mengusik Abby mengenai perkara tersebut. “Bf ke bff tu?,” usiknya. Melihat komen tersebut, ini respon balas Abby sendiri; “Kawan sama sedarjah la,” katanya. Menerusi ruangan komen, rata-rata warganet turut sama mengusik selain turut mendoakan yang baik-baik sahaja buat Abby dan Marissa.- Sumber: Instagram Abby Abadi-mediahiburan

Norman Hakim, Abby Abadi raikan Syawal bersama keluarga besar

UMUM sedia maklum bahawa pelakon Norman Hakim dan Abby Abadi pernah berkahwin dan mereka telah pun lama berpisah. Mereka juga sudah berkahwin dengan pasangan masing-masing. Namun, apa yang menariknya tentang mereka adalah walaupun sudah lama berpisah namun Norman dan Abby tetap menjalinkan hubungan yang baik seisi keluarga. Justeru, tidak hairanlah apabila kisah rumah tangga mereka menjadi perhatian sehingga dijadikan inspirasi kerana seronok melihat keakraban dan ukhuwah yang terjalin.

Apa yang lebih menarik, di hari raya ini Norman dan Abby masih lagi mengekalkan amalan tradisi pulang berhari raya untuk berkumpul bersama keluarga besar masing-masing. Mohamed Nurhakim Zaidon atau lebih dikenali sebagai Norman Hakim berkata, mereka sudah mengamalkan rutin itu sejak tujuh tahun yang lalu. “Kebiasaannya pada hari raya pertama saya akan pulang beraya di kampung saya, Kuantan, Pahang kemudian pada sebelah petang akan pulang ke Kuala Lumpur untuk berkumpul bersama keluarga sebelah Abby pula. “Selepas itu, kami akan berp3cah untuk pulang berhari raya ke kampung halaman masing-masing. Macam saya pulang ke kampung Memey di Johor dan begitu juga Abby akan mengikut suaminya. “Kami sudah terbiasa dan kalau tak berkumpul akan ada lahir satu perasaan yang janggal,” kongsi pelakon berusia 43 tahun itu. Norman dan Abby berpisah pada 2006. Menerusi perkahwinan tersebut, mereka memiliki tiga cahaya mata, Mohamed Danish Hakim, 16, Marissa Dania Hakim, 14, dan Maria Danisha Hakim, 11.

Selepas itu, Norman mendirikan rumah tangga dengan Memey Suhaiza pada 24 September 2011 dan turut dikurniakan tiga orang cahaya mata, dua lelaki dan seorang perempuan, Muhammad Darwisz Hakim, 6, Muhammad Dikhriz Hakim, 4, dan Mikayla Delisha Hakim, 11 bulan. Usai menyambut keriangan Syawal bersama kedua belah keluarga tersayang di kampung halaman masing-masing, Norman akan mengadakan rumah terbuka pada minggu ketiga atau akhir Syawal selepas beberapa urusan selesai. “Mungkin lewat tetapi yang pasti dalam salah satu tarikh bulan Syawal kerana pada minggu pertama saya beraya di kampung dan minggu kedua biasanya dah mula bekerja semula. “Jadi, saya kena habiskan kerja-kerja berkaitan terlebih dahulu. Bila sudah OK barulah akan mula fikirkan untuk mengadakan rumah terbuka.”Bagi saya rumah terbuka ini penting untuk mengeratkan ukhuwah antara sesama keluarga dan jiran tetangga serta sahabat handai,” jelasnya.-sinarharian

Norman Hakim terk1lan tak pernah jumpa Baby D – “Tolong cari kami di syurga nanti ya sayang!”

Norman Hakim dan anak-anaknya tidak berpeluang untuk bertemu dengan Baby D iaitu bayi sulung kepada Abby serta Faizal. PELAKON Norman Hakim turut meluahkan rasa sedih dengan pemergian anak kepada bekas isterinya, Abby Abadi iaitu Muhammad Danial Firman yang pergi buat selamanya ketika berusia dua bulan pada Sabtu. Norman berkata, mereka sekeluarga tetap menyayangi bayi tersebut biarpun belum berkesempatan untuk bertemu. “Walaupun papa, mama, abang-abang dan kakak-kakak semua tak pernah bertentang mata dan tak pernah dapat peluang belai Baby D kecuali abah dan mama tapi kami sangat menyayangi Baby D. Norman sedih tak dapat lihat Baby D. “Hari-hari dengar perkembangan Baby D daripada abah dan mama. Dan sekarang Baby D dengan izinNya dah pun ke syurga tinggal kan kami dahulu. “Antara sebab Baby D bawa abah @jaiezzany dan mama @abby_abadi112 ke syurga juga nanti,” tulisnya menerusi laman Instagram pada Ahad. Muhammad Danial merupakan anak pertama Abby bersama suaminya Muhamad Faizal dilahirkan pra matang seberang 535 gram pada 27 September lalu. Selepas lebih dua bulan bergadai nyawa di Unit Rawatan Rapi Neonatal (NICU) bayi itu akhirnya pergi buat selamanya akibat kompl1kasi pada hati.

Semalam rasa macam mimpi bila abah beritahu Baby D dah tak ada tinggal kan kami selepas Isyak waktu Makkah.

Berita sedih itu dikongsi Abby dan suaminya menerusi Instagram pada awal pagi, Ahad. Bagaimanapun kedua-dua mereka kini berada di Tanah Suci Makkah bagi menunaikan umrah sejak Khamis lalu melahirkan rasa terkilan kerana tidak dapat menatap wajah bayi itu buat kali terakhir. Dalam pada itu, Norman memberitahu dia masih tidak percaya menerima perkhabaran sedih itu. Katanya, dia dan keluarga akan menziarahi tempat persemadian Muhammad Danial setibanya di Malaysia pada minggu depan. “Semalam rasa macam mimpi bila abah beritahu Baby D dah tak ada tinggal kan kami selepas Isyak waktu Makkah.

Norman, Memey, Abby dan keluarga mereka kini berada di Makkah bagi menunaikan umrah. “Hari ini bangkit dari Tahajud, pun rasa macam mimpi juga tapi bila buka IG tengok komen dan tengok ramai yang mendoakan serta sedekahkan Baby D Al-Fatihah, memang kenyataan Baby D dah tak ada, dah tinggal kan kami semua. “Insya-Allah selesai umrah, bila balik Malaysia nanti, kami akan ziarah Baby D kat tempat persemadian nanti. Tunggu kami datang ya sayang. “Insya-Allah kita jumpa lagi nanti betul-betul kat syurga (kalau tak jumpa, selain daripada abah dan mama, tolong cari kami nanti juga tau sayang),” katanya.

Abby kongsi berita sedih anaknya sudah pergi buat selamanya pada Sabtu. Abby dan Faizal mendirikan rumah tangga pada 14 Ogos 2015 dan turut mempunyai dua orang anak angkat bernama Muhammad Daiyan Fayyad dan Maisara Dayana Fathia. Bekas anggota kumpulan Elite itu  pernah berkahwin dengan Norman Hakim, bagaimanapun berpisah pada 2008. Hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Mohamed Danish Hakim, 16, Marissa Dania Hakim, 14, dan Maria Danisha Hakim yang berusia 11 tahun-mstar

“Saya Telan 10 Papan Panadol Dan..” – Norman Hakim Pernah Cuba Tamatkan Hidvp

Pelakon Norman Hakim akui pernah hampir akhiri riw4yatnya selepas berpisah dengan bekas isterinya, Abby Abadi, lapan tahun lalu. Norman atau nama lengkapnya, Mohamed Nurhakim Zaidon, 43, berkata, pengaruh drama televisyen juga menjadi punca dia hilang pertimbangan. “Saya pernah melalui fasa perpisahan dan ketika itu saya tiba-tiba hilang keluarga dan anak-anak. “Bila saya hilang keluarga, maknanya saya sudah tiada.

“Masa tu bila betul-betul keluarga hilang, rasa gelap dunia dan bernafas pun rasa tak guna. “Tambahan pula ketika itu macam terpengaruh dengan drama juga, saya tak fikir panjang lalu menelan 10 papan Panadol pada jam 4 pagi,” katanya. Beliau membuat kenyataan sewaktu menghadiri segmen Pagi Di Sinar bersama Jep, Rahim dan Angah Raja Lawak. Dalam pada itu, Norman memberitahu bagaimana peristiwa itu telah menjadi titik perubahan kepada dirinya untuk lebih mendekatkan diri dengan Allah SWT.

“Kemudian terus telefon mak dan ayah untuk minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki atas salah silap saya selama ini. “Tidak lama selepas itu saya terus terlelap tak sedar diri dan hanya sedar kembali pada jam 9 pagi kemudian terus berkata ‘eh aku hidup balik?’ “Kemudian ia terus menjadi turning point dalam hidup saya kerana Allah telah bagi peluang untuk saya hidup dan bertaubat kepadanya,” katanya.Terdahulu, Norman mendirikan rumah tangga dengan Abby pada tahun 2002 dan hasil perkongsian hidup mereka dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Mohamed Danish Hakim, Marissa Dania Hakim dan Maria Danisha Hakim. Bagaimanapun pasangan itu membuat keputusan untuk berpisah pada 2008. Manakala perkahwinan keduanya bersama Memey Suhaiza pada 2011 pula dianugerahkan tiga orang anak iaitu Muhammad Darwisz Hakim, Muhammad Dikhriz Hakim dan Mikayla Delisha Hakim.-iluminasi