Rasa sebak ketika mendengar khutbah Jumaat sehingga mengalir air mata. Nabil Ahmad dan isteri dedah detik terima hidayah

Artis

Macam yang kita semua tahu sesungguhnya hidayah itu milik Allah. DIA berhak memberikan kepada sesiapa pun yang dikehendakinya tanpa mengira latar belakang,pangkat,usia dan harta. JUsteru,itulah apa yang didambakan oleh semua hamba nya supaya ia nanti akan membawa kepada pengakhiran terbaik dalam hidup

Ibarat tersedar daripada mimpi, itulah apa yang digambarkan oleh selebriti terkenal tanah air, Nabil Ahmad dan isterinya tatkala mereka diberikan hidayah oleh Allah S.W.T untuk lebih mendalami ilmu agama.Kisah penghijrahan mereka selama ini tidak dihebohkan di media dan disimpan rapi dalam kalangan mereka sahaja. Namun, mereka memilih untuk berkongsi sedikit sebanyak kisah penghijrahan mereka menerusi IGTV Prof Muhaya.

Nabil berkongsikan perasaannya dengan umum dan mengibaratkan dirinya seperti baru terjaga dari mimpi serta mulai sedar bahawa hidup di dunia ini sementara sahaja. Selain itu, beliau turut bersetuju dengan Prof Muhaya dimana kita perlu menganggap hidup kita di dunia ini cuma dua minit setengah sahaja.

Mengikut apa yang dapat kita lihat pada beliau, ia tidak mustahil telah sedikit sebanyak turut memberikan kesan terhadap hidup keluarganya. Hal ini dapat dilihat dengan jelas bahawa isterinya juga telah perlahan-lahan berubah dan tampil berhijab.

Pada perkongsian itu juga, Nabil Ahmad turut mengaku bahawa beliau turut tidak terlepas daripada mengalami masalah rumah tangga. Antaranya ialah salah faham, ada sahaja benda yang tidak kena dan macam-macam lagi yang akan berlanjutan berlaku.

Apa yang boleh dilakukan oleh beliau pada ketika itu hanyalah berdoa. Doa supaya diberikan jalan keluar oleh Allah S.W.T. Kemudian, beliau membuat keputusan untuk keluar selama 3 hari. Memetik apa yang dikongsikan oleh isteri beliau,

“Mula-mula saya rasa marah bila dia beritahu nak keluar rumah sebab masalah tak settel lagi, tapi selama 3 hari tu saya rasa macam rindu dan selepas 3 hari tu dia balik rumah saya nampak macam ada sesuatu yang lain pada diri dia.”

Pelakon, pengacara dan pelawak popular yang berusia 38 tahun ini turut berkongsi satu momen indah bagi dirinya. Dia tanpa malu sanggup untuk berkongsi bagaimana dirinya suatu ketika dahulu dan dibandingkan dengan sekarang. Antara yang paling ketara beliau rasakan adalah, beliau berasa sebak ketika mendengar khutbah Jumaat sehingga mengalir air mata.

Nabil Ahmad sedikitpun tidak merasakan bahawa status sebagai seorang selebriti terpaksa untuk dilupakan jika ingin berhijrah. Malah beliau merasakan dengan status ini, beliau boleh menarik lebih ramai lagi orang untuk sama-sama berhijrah dan menjadi contoh terutamanya kepada peminat-peminat beliau.

“Kalau inilah asbab yang Allah nak tunjukkan kenapa aku dalam dunia hiburan ni supaya orang boleh kenal nabi, sayang nabi, kenal Allah melalui aku, aku memang nak jadi da’i mu ya Allah”Semoga kekal istiqamah Nabil Ahmad dan keluarga dan semoga kita semua juga dipilih oleh Allah S.W.T untuk menerima hidayah-Nya.

Ada Yang Merasa Pelik Bila Nabil Masuk Tandas Khas Untuk Orang Kurang Upaya. Nabil Ahmad Akhirnya Buka Mulut Hal Tersebut

Rupanya masih ramai yang tidak tahu akan nasib malang yang telah dilalui oleh pelakon dan pelawak terkenal Nabil Ahmad sewaktu bekerja sebagai seorang Mat Dispatch suatu ketika dahulu. Imbas kembali kejadian yang tidak diingini yang belaku di saat dia berusia 19 tahun. Jelas Nabil,gara gara kejadian tersebut itu juga,dia terpaksa berpaut pada sesuatu benda untuk kembali berdiri sekiranya duduk dalam jangka masa yang lama.

Tanpa ragu dia membuka akan rahsia hidupnya, Nabil mengakui bahawa pada usia yang begitu muda iaitu 15 tahun dia sudah mula bekerja di warung. “Saya masih bersekolah pada masa itu, tetapi semuanya saya tanggung sendiri. Yuran sekolah pun saya yang bayar sendiri. Kemudian pada umur 16 ke 17 tahun, saya bekerja di sebuah kedai yang menjual nasi lemak. Selepas itulah baru saya menjadi seorang dispatch.”

“Pada umur 19 tahun, saya hanya terlantar selama setahun kerana telah mengalami kejadian tersebut. Paha saya ptah dan inilah yang menyebabkan saya sebenarnya cact. Ramai orang yang merasa pelik apabila melihat saya masuk ke tandas OKU. Memang mengejutkan kerana jika dilihat dengan mata kasar, saya di kaca televisyen nampak begitu sempurna. Tapi sebenarnya semua orang tidak tahu bahawa saya tidak boleh bangun dengan cepat sehinggalah ke hari ini.” Kenyataan eksklusif ini telah didedahkan sendiri oleh Nabil menerusi rancangan ‘Rumah No 107’.

“Sebenarnya, orang tak tahu bahawa saya selepas membuang tak boleh bangun terus secara mendadak sehinggalah ke hari ini.  Selepas saya duduk di dalam tandas untuk satu tempoh yang agak lama, saya akan susah untuk bangun dan terpaksa berpaut pada sesuatu.”“Badan saya ada besi yang bermula dari tulang pinggul hingga ke bahagian tulang paha. Gigi depan saya juga adalah gigi palsu sebab gusi saya patah susulan kejadian itu sewaktu saya bekerja sebagai dispatch,” kongsi Nabil.

Pernah Tular Lepas Ikuti Jemaah Tabligh. Nabil Dan Isterinya Sekali Lagi Raih Tumpuan Ramai Lepas Mereka Buat Satu Perkongsian Ini

Khabar berita tentang pelawak dan pengacara Nabil Ahmad sebelum ini yang mengikuti jemaah tabligh telah mendapat respon positif daripada warganet apabila video luahan tersebut mengaitkan tentang pengalam sepanjang mengikuti jemaah.

Tambahan pula,penampilan terbaru isteri kepada Nabil iaitu Zira Ayuh menjadi tumpuan warganet apabila mengenakan hijab dalam gambar gambar yang dikongsi di IG. Melalui akaun IG kendalian dia dan suami,Zira atau nama sebenarnya Nazirah Ayub memuat naik beberapa gambar dan video terkini dengan mengenakan tudung secara sopan.

Melihat ke ruangan komen, rata-rata warganet serta rakan selebriti menyokong usaha wanita berusia 32 tahun itu dan memuji kecantikan serta penampilannya sewaktu berhijab. Ada juga seorang bekas pelakon iaitu Azuan Mazlan yang meluahkan rasa hormat kepada pasangan terbabit kerana mereka dikatakan semakin mendekatkan diri dengan ilmu agama Islam.

Tambah Azuan lagi,dia memuji sikap Nabil sebagai ketua keluarga yang bertanggungjawab untuk mendidik isteri untuk mendalami ilmu agama.Menerusi akaun Instagram miliknya, Azuan memuji sikap Nabil sebagai seorang ketua keluarga yang bertanggungjawab untuk mendidik isteri mendalami ilmu agama. Difahamkan lagi gambar yang dikongsi oleh Azuan diambil ketika pasangan itu menyertai jemaah masturat

“MasyaAllah Allahuakbar Tabarakallah. Tahniah Nabil. Sejuk mata memandang. Bukan senang ya untuk bawa keluarga amalkan sunnah Nabi Muhammad SAW.“Seronok sangat bila Allah SWT pilih mereka ini, untuk buat kerja Agama Allah SWT. Semoga pengrbanan mereka dalam usaha dakwah ini, hidayah tersebar seluruh Alam. Allahumma Ameenn,” tulisnya.

Rata-rata peminat Nabil gembira dengan perkhabaran tersebut dan mendoakan agar kedua pasangan itu terus istiqamah untuk melakukan kebaikan kerana Allah SWT.Buat pengetahuan, pasangan tersebut berkahwin pada 30 September 2011 dan dikurniakan tiga cahaya mata perempuan bernama Nayla Mikayla, Leyla Medyna dan Mishall Imani. Alhamdulillah semoga terus istiqamah di jalan Allah SWT!

Penampilan Terkini Isteri Nabil Ahmad Jadi Perbualan Hangat Warganet. Sekali Ini Respon Dari Nabil Buat Orang Ramai Terkedu.

Saban tahun, antara yang dinantikan buat peminat rancangan Meletp merupakan Anugerah Meletop Era (AME) dan tahun ini juga majlis yang dinantikan itu dilakukan penghujung 2020 dengan pelbagai perkara yang menarik perhatian.

Pastinya ramai juga mengetahui bahawa, Anugerah Melet0p Era (AME 2020) ini dihoskan oleh Nabil Ahmad iaitu selaku hos tetap rancangan hiburan itu bersama gandingan hebat, Jihan Muse dan juga bersama Zizan Razak.

Walau bagaimanapun, tentu sahaja antara momen paling menarik yang dinantikan peminat juga apabila dapat menyaksikan pelbagai fesyen menarik yang digayakan selebriti Malaysia. Manakala seperti tahun lalu juga, fesyen selebriti lelaki dan wanita menarik perhatian ramai dengan keunlkan tersendiri namun bagaimana pula pada tahun ini.

KOMEN WARGANET:

Lihat beberapa foto yang dikongsikan para selebriti dan beberapa laman Instagram yang memuat naik foto-foto fesyen yang digayakan mereka pada malam Anugerah Melet0p Era 2020.

PELAKON dan pengacara, Nabil Ahmad, 34, menganggap tindakan isterinya kembali tidak berhijab selepas dilihat mengenakan hijab penghujung Ogos lalu sebagai pilihannya sebagai individu. Menurutnya, dia sudah menjalankan tanggungjawabnya sebagai suami memberikan nasihat.

“Pada ketika itu, mungkin dia sedang mencuba untuk berhijab dan saya beri galakkan. Tapi bila dia tak mahu berhijab, saya tak tahu nak cakap macam mana sebab saya dah pernah memintanya untuk berhijab,” katanya kepada Harian Metro.

Menurut Nabil, dia sebagai suami sentiasa mendoakan isterinya, Zira Ayub supaya diberikan keikhlasan untuk berhijab. “Setiap hari saya doakan supaya dia dapat rasa keikhlasan untuk berhijab. Saya dah rujuk kepada beberapa ustaz dan kata mereka, kerja saya sebagai suami adalah untuk memberitahunya mengenai kewajipan menutup aurat.

“Sampai satu tahap, bila kita dah cukup menasihatinya, itu terpulang kepada dia pula untuk menjalankan tanggungjawabnya,” katanya. Selain menasihatinya, Nabil kerap berkongsi informasi mengenai kewajipan berhijab dan sebagainya.

“Ada juga beberapa kali saya buka ceramah mengenai kewajipan menutup aurat dan menghantar kiriman WhatsApp kepadanya,” katanya. Dia tidak mahu terlalu memksa kerana inginkan isterinya kekal sekiranya berhijab. “Kalau paksa sangat pun, saya rasa tak kena juga sebab kalau boleh, biarlah dia sendiri yang ikhlas untuk berhijab. Saya nak dia kekal berhijab dan bukan sekejap pakai, dan tak lama kemudian, kembali buka hijab,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : http://www.news.dekiwaketek.com/haji-nabil/

Pernah Berdepan Kerugian Hampir Setengah Juta Ringgit Ketika Cuba Ceburkan Diri Dalam Dunia Perniagaan. Nabil Ahmad Dedahkan Sapai Ada Yang Dm Minta Bantuan RM100 Dan RM200

Pelakon dan pelawak Nabil Ahmad mendedahkan bahawa dirinya pernah berdepan kerugian hampir setengah juta ringgit ketika cuba menceburkan diri dalam dunia perniagaan.Menurut Nabil atau nama sebenarnya, Ahmad Nabil Ahmad, 37, dia mengakui keg4galan dalam bisnes yang dialaminya itu berpunca daripada diri sendiri yang tidak mempunyai ilmu dalam perniagaan.

“Sebelum ini pelbagai perniagaan yang saya lakukan. Antaranya termasuklah bisnes studio Muay Thai dan zumba.“Semuanya tak boleh ‘pergi’ (tak beri keuntungan). Memang banyak habis duit. Semuanya disebabkan saya tak ada ilmu nak berniaga. Tak tahu nak uruskan hal berkaitan pemasaran dengan betul, main buat sahaja.

“Kita ingat bila ada duit, kita boleh buat (berniaga), tapi itu sebenarnya satu kesilapan. Nak berniaga kena ada ilmu. Kalau ingat balik (kerugian) memang rasa ral4t,” katanya kepada Gempak.Nabil ditemui pada sidang media pelancaran produk makanan ringan, DoryLicious di Gombak, Selangor hari ini.

Jelas Nabil lagi, biarpun berdepan kegagalan, dia tidak pernah berputus asa untuk terus menjadi seorang usahawan.Bahkan, katanya, perniagaan makanan yang diusahakan sejak tahun lalu  ini juga merupakan salah satu cara dirinya menyalurkan bantuan kepada mereka yang terkesan dengan pandemik.

“Sebenarnya, ramai yang mesej di DM (mesej peribadi di Instagram), minta bantuan RM100, RM200.“Jadi, apa yang saya boleh bantu, saya ajak mereka berniaga,” katanya yang turut memperkenalkan dua rakan niaga lain iaitu pelawak Achey dan Zizan Razak.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral.Sumber: GEMPAK

Pakaian Yang Diperagakan Oleh Nabil Sering Disamakan Dengan Pelbagai Objek. Ini Kata Dari Nabil Sendiri Selepas Pakaian Yang Diperagakan Menjadi Bualan Warganet

Hos Gegar Vaganza 7 (GV7), Nabil Ahmad tidak terasa dengan kata-kata warganet terhadap pakaiannya setiap minggu.Malah, Nabil selesa sekiranya pakaian yang dipakai menjadi buah mulut di media sosial sekali gus ia merancakkan lagi rancangan yang dikendalikannya bersama Jihan Muse itu.

“Alhamdulillah kita dapat perhatian di media sosial. Orang bercakap macam-macam, ada kata saya macam lobaklah, the mask-lah.”Saya tak kisah, saya suka. Boleh teruskan lagi.”Sebenarnya saya nak buat yang terbaik supaya apa yang saya pakai orang akan bercakap-cakap,” katanya kepada Gempak.

Beberapa minggu sejak GV7 bersiaran, pakaian yang diperagakan oleh Nabil sering disamakan dengan pelbagai objek oleh warganet di media sosial.Jika Ahad lalu sut Nabil disamakan dengan highlighter oren dan lobak, terdahulu sut hijau neon pengacara itu pernah disamakan dengan Ratu Britain, Elizabeth II.

Bagaimanapun, Nabil secara berseloroh akui sedikit tersinggung apabila saiz perutnya menjadi bualan warganet minggu lalu.”Saya harap minggu depan lagi jahat sebenarnya. Saya pun nak berkepak, ada buah-buahan atas kepala.”Sepanjang GV7, saya tak ambil hati dengan kata-kata warganet cuma minggu lepas saya terasa sikit sebab orang kata saya buncit,” katanya sambil tertawa.

Dihoskan oleh Jihan Muse dan Nabil Ahmad, GV7 bersiaran secara langsung dari Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) selama 10 minggu pada setiap hari Ahad, jam 9.00 malam.GV7 turut menampilkan Datuk Ramli MS dan mengembalikan Datuk Khatijah Ibrahim sebagai juri tetap dan akan dibantu juri jemputan setiap minggu.

Teruskan menonton GV7 yang dibawakan sekali lagi oleh Farm Fresh selaku Penaja Utama, disokong Adabi dan CUCKOO Healthy Home sebagai Penaja Bersama selain Digi selaku Telco Rasmi.Rangkaian program GV7 akan mula bersiaran secara eksklusif menerusi saluran Astro Ria (124) dan Astro Ria HD (104) serta turut boleh diakses menerusi portal Gempak dan aplikasi Astro Go untuk pilihan yang lebih fleksibel.

Klip sedutan sesi latihan vokal, persediaan dan trivia para peserta dapat ditonton melalui liputan kapsul ‘Kapsul Gegar Vaganza’ yang bersiaran pada hari Isnin hingga Jumaat, jam 6.30 petang dan ulangannya pukul 11.00 malam.Untuk pengisian di platform digital, program ‘Gegar Vaganza Live Plus’ disiarkan secara serentak di www.gempak.com/gegarvaganza ketika berlangsungnya konsert mingguan ‘GV7’.

Selepas Menjalani Ujian Saringan Covid 19. Nabil Ahmad Kongsikan Reaksinya Menerusi Satu Video Ketika Menjalani Ujian Itu Sehingga Meraih Perhatian Orang Ramai.

Pengacara dan pelawak terkenal Nabil Ahmad menjalani ujian saringan COVID-19 sebagai langkah awal pencegahan pandemik tersebut. Menerusi laman sosial Instagram, Nabil berkongsi sebuah video ketika mengambil ujian saringan tersebut untuk tatapan umum. 

“Memang muka swab test macam ni eh rupa dia? Kalau masuk news, shoot muka ni yang diorang highlight ni,” tulis Nabil di ruangan kapsyen. Menerusi perkongsian berdurasi 30 saat itu lagi, Nabil dilihat menahan kesakitan dan terbatuk ketika alat dimasukkan ke dalam hidungnya untuk mengambil sampel. 

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata wargamaya mendoakan kesihatan Nabil dan keputusan ujian yang diperolehinya kelak negatif.  Malah, tidak kurang juga yang terhibur melihat aksi menahan sakit Nabil dengan wajah hampir tebersin. “Haaa, sakit kan? Bayangkan kalau anak-anak kita buat swab test. Kesian anak-anak. Jadi, kita jaga kita ya,” komen seorang wargamaya.

“Sakit dia tu tak kelakar ye. Semoga semua urusan Nabil dipermudahkan,” kata seorang wargamaya. “Hahaha sorry Nabil tapi ni memang lawak,” usik seorang wargamaya. “Awat kami yang berair mata tengok,” tulis seorang wargamaya. “Muka macam kena bersin singgah tu bang, jaga-jaga kang kejang,” pesan seorang wargamaya lagi.  Sehingga kini, video tersebut telah menerima hampir 300,000 tontonan daripada warga Instagram. 

Sumber: Gempak

Zizan Akui Dia Dan Nabil Akan Jadi Pengapit Masa Neelofa Kahwin Nanti. Tapi Ini Yang Warganet Takut Kalau Mereka Jadi Pengapit.

Apa agaknya akan terjadi di atas pelamin sekiranya pengapit yang dipilih oleh pasangan pengantin itu ialah seorang pelawak? Pelawak dan pelakon hebat, Zizan Razak memuat naik fotonya dan Nabil Ahmad bersama pasangan drh manis iaitu Noor Neelofa dan PU Riz.

Menurut Zizan, dia dan Nabil bakal menjadi ‘pengapit’ pasangan itu di atas pelamin tidak lama lagi dan perkara itu sama sekali telah mengejutkan warganet. Apa yang menjadi kerisauan mereka ialah sekiranya pelamin Neelofa dan PU Riz akan runtuh disebabkan Zizan dan Nabil yang gemar membuat lawak spontan.

Namun perkara itu belum disahkan oleh Neelofa atau PU Riz lagi, mungkin Zizan dan Nabil akan menjadi pengacara majlis mereka nanti dan bukannya hadir sebagai pengapit. Dalam masa yang sama, Zizan turut memberi hint bahawa dia sudah mengetahui tarikh perkahwinan pasangan itu tetapi masih dirahsiakan buat masa ini.

Pengacara Shalma Ainaa juga sempat tinggalkan  hint di ruangan komen, ada kemungkinan Shalma sudah mengetahui tarikh itu kerana sebelum ini beliau ada berjumpa dengan Neelofa sendiri. Apa pun kita doakan semoga urusan Neelofa dan PU Riz dipermudahkan, mana tahu nanti jadi Wedding Of The Year kan?

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : HOT.FM

Masih Belum Bertudung. Akhirnya Athisha Khan Tampil Bersura Bongkarkan Sikap Neelofa Yang Ramai Tak Tahu. Rupanya Dalam Diam Ini Perangai Sebenar Dia.

Sebut sahaja nama Neelofa, pasti ramai mengenali pelakon dan pengacara popular itu. Bukan sahaja Neelofa malah adik beradiknya juga turut dikenali ramai. Antara adik beradik Neelofa yang popular adalah Noor Nabila, Ameera Khan dan Atisha Khan. Namun antara ketiga mereka, Atisha antara yang terkenal menerusi saluran YouTube.

Meskipun dikenali sebagai adik kepada selebriti terkenal, Namun Atisha berkata dia tidak menjadikan kakaknya sebagai batu loncatan untuk membina nama. Ujarnya, tiada guna berpaut pada populariti kakak semata-mata, tetapi diri sendiri tidak berusaha menghasilkan sesuatu yang berbaloi.

“Tak sangka percubaan pertama menjadi sehingga ahli keluarga menyarankan membuka saluran YouTube sendiri, tetapi Sha pula enggan terburu-buru. “Sha ambil inisiatif menggali ilmu suntingan dan teknik angle rakaman video serta mencuba bermacam-macam aplikasi terlebih dahulu,” katanya.

Gadis berusia 22 tahun yang melanjutkan pengajian di United Kingdom (UK) itu sering menghasilkan video berkisarkan kehidupan, pengalaman melanjutkan pelajaran, persahabatan, keluarga, budaya dan tutorial solekan.

Ditanya soalan adakah dia terbeban memiliki kakak bernama Neelofa yang mempunyai pengaruh yang besar, Atisha berkata dia amat mengagumi kakaknya yang mesra disapa Kak Lofa itu. “Sha amat mengagumi Kak Lofa (Neelofa). Beliau bukan sahaja bijak dalam akademi dan penampilan, bahkan bijak berbisnes dan menyusun perjalanan karier dengan baik. Pelbagai ujian dan cabaran yang datang, Kak Lofa hadapi semua itu dengan sabar dan tabah.

“Kak Lofa sedikitpun tidak melatah, apatah lagi perlu melayan warga maya yang melemparkan kata-kata sinis. Ketenangan Kak Lofa mengendalikan apa jua situasi cukup luar biasa,” katanya. Dalam pada itu, Atisha mendedahkan Neelofa tetap sama meskipun dia kini sudah berniqab. Malah, tidak pernah memerli mereka adik-beradik walupun belum berhijab.

“Walaupun kini memakai niqab, personaliti Kak Lofa tetap sama. Beliau tidak pernah memerli apa lagi memaksa kami adik-beradik untuk turut sama memakai hijab sepertinya,“ luah Athisha. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

SUMBER: SinarPlus via gulapop