Nak buat content video untuk Youtube. Tetapi tanpa disangka-sangka lain pula yang jadinya apabila salah seorang ahli kumpulan terkena sesuatu ini

Berita

Gangguan makhluk halus atau jin bukanlah satu perkara yang asing lagi. Malah, kita perlu percaya dengan kewujudan makhluk ini. Tetapi lain pula yang jadinya apabila seorang individu dipercayai telah dirsuk ketika sedang membuat rakaman untuk video Youtube mereka. Seram!Kena rask, lari ke tempat persemadian

Menerusi video pendek yang dikongsikan semula oleh The Hulkey memaparkan sekumpulan manusia sedang mengejar seorang individu yang dipercayai telah dirasuk. Individu terbabit yang berpakaian serba putih dan disolek seperti ‘hantu’ itu dikatakan berlari menuju ke kawasan persemadian.

Difahamkan, kejadian tersebut berlaku disebabkan mereka iaitu Belengclub dari Indonesia ini ingin membuat content video untuk Youtube mereka. Tetapi tanpa disangka-sangka lain pula yang jadinya apabila salah seorang ahli kumpulan mereka telah dirask. Menerusi sumber dari Belengclub, mereka juga tidak menyangka perkara sebegini akan berlaku selain menegaskan bahawa ianya bukanlah satu lakonan tetapi benar-benar terjadi.

‘Jangan pakai redah’Dalam kesempatan itu, The Hulkey meluahkan rasa kesal dengan sikap segelintir individu yang hanya inginkan ‘populariti’ dan ‘content’ semata-mata tanpa memikirkan kesan daripada perbuatan mereka itu.Malah, dia menasihati orang ramai supaya berfikir terlebih dahulu sebelum melakukan sesuatu perkara atau alangkah baiknya jika mereka membawa seseorang yang boleh berubat atau berpengetahuan apabila datang ke tempat seperti itu.

‘Jangan menyesal sampai ke akhir hayat’Sementara itu, menjengah ke ruangan komen kebanyakan warganetn mengakui video tersebut memang seram dan mendakwa bahawa sejak kebelakangan ini, kandungan video seperti ini seakan sudah menjadi satu trend. Bukan itu sahaja, ada segelintir daripada mereka percaya video ini adalah lakonan semata-mata. Walaupun begitu, sehingga kini masih belum dapat dipastikan kesahihan video tersebut.

UNTUK MENGELAK DARI TERKENA HIST3RIA / G4NGGUAN MAKHLUK H4LUS.Amalkanlah :1. Al – Fatihah sekali selepas solat . (Diamalkan selalu sehingga akhir h4yat amat digalakkan.)2.”Bismillahillazi layadurru ma’asmihi syai’un fil ardi wala fissama’ wahuwassami’un ‘alim ” 7 kali pagi dan petangSumber: https://www.trending.allmhi.com

Lepas Tular Pasal Ketukan Misteri Kali Ni Brader Ni Berjaya Rakam Entiti Misteri Masa Tengah Lepak Depan Rumah. Mengejutkan Benda Tu Siap Pusing Kepala Lagi.

Menerusi Kelab Cerita Hantv Malaysia, seorang lelaki berkongsi pengalaman seram ternampak kelibat mahklus halus di depan rumahnya. Pada mulanya lelaki itu terbau hanyir di kawasan rumah diikuti dengan bunyi sayup-sayup orang menangis. Namun selepas diperiksa rupanya ada sesuatu sedang memerhati.

Lebih menyeramkan apabila video tersebut memaparkan jelas entiti tersebut berpusing ke arahnya. Ok semua, Abang Man akan susun balik pengalaman ni untuk dikongsi. Bukan niat nak mena.kutkan sesiapa, tapi sekadar nak berkongsi pengalaman abang malam tu berdepan dengan makhluk ni.

Malam tu abang dengan anak lelaki abang tengah rehat-rehat depan rumah mertua abang ni sambil isap rkok. Tiba-tiba terasa sunyi semacam. Sebelum dia betul-betul muncul, memang abang dah terasa lain macam suasananya dengan angin yang datang sepoi-sepoi.

Mula-mula terbau hanylr macam bau siang ikan keli tu. Tiba-tiba abang terdengar bunyi macam ada orang perempuan ketawa, abang abaikan sebab mungkin jiran, sebab kejiranan teres kan.  Sekali terdengar pulak bunyi tu bertukar jadi nans teresak-esak. Sayup je bunyi tu..angin terus datang kuat. Time tu baru abang terperasan ada bayang kabur-kabur macam asap kat kawasan pokok kemboja depan rumah tu.

Dua kali makhluk ni cuba tunjukkan diri dia. Yang pasti memang dia mula jelas kat pokok bunga kemb0ja tu. Tu yang abang man dapat snap dua gambar, tapi masih kabur jugak macam camera hp ni takmau focus.

Pusingkan kepala

Tu yang abang man dapat snap dua gambar, tapi masih kabur jugak macam camera hp ni takmau focus. Abang tunggu je, baru je nak duduk balik terus dia jelas. Terkejut campur takutt campur nekad,abg on camera/video, bangun dan terus rakam.

Nauzubillah minzalik, mukanya buruk, pucat habis, mulutnya tak ada, bajunya lusuh buruk dengan macam bertanah-tanah, rambutnya panjang menggerbang. Bila abang cuba zoom in, camera ni tendang balik zoom out, abang zoom balik terus jadi pecahh gambar tu tak tau kenapa.

Sedangkan video-video lain abang ambik time malam masa dengan family, elok je clear. Abang pakai A51s je. Masa start dia jelas, dia dah mula pusingkan kepala dia 360 darjah. Abang kuatkan semangat baca ayat dan surah, terus dia toleh muka abang sambil mula peletakkan kepala kebelakang.

Time tu abang dah mere.mang tahap habis dah, kaki ni macam tak rasa pijak lantai, jantung jangan cakapla. Laju macam orang baru lepas lari pecut 100meter. Video dan gambar ni abang sharekan untuk korang nilai sendiri bahawa benda ni memang wujud kalau di izinkan Allah kita nampak.

Kalau tak jelas jugak cuba cari tempat gelap yang mana handphone korang tak silau dari cahaya pada screen tu, tengok ulang-ulang kali. Amati betul-betul rupa dia. Ada yang kata mcm pakai mask, sebenarnya yang jelas depan mata abang memang benda ni tak ada mulut. Lepastu korang dengar betul-betul saat ke 0.40.

Dia mengilai, kalau tak dengar cuba gunakan earphone dan kuatkan volume tu. Abang mintak maaf pada semua kalau ada yang tetap tak boleh nampak, abang tak berani nak cakap apa-apa atas sebab apa korang tak boleh nampak.

Kat sini abang kongsikan sekali gambar waktu siang tempat tu, l0kasi kejadlan abang man terpaksa rahslakan atas fakt0r kesela.matan. Apa yang abang mintak do’a kalian semua moga-moga abang dan keluarga serta kalian semua dijauhkan dari segala muslbah dan sentiasa dilindungi Allah SWT…Aminn.

Sumber : Man Manz/OhBulan

Kes Ketukan Di Sabak Bernam Belum Habis Lagi. Kali Ni Di Klang Pulak Yang Kecoh. Tengah Hari Pun Boleh Kena Gegar. Rupa Rupanya Ini Punca Kenapa Rumah Tu Kena Ganggu Begitu Teruk Sekali

TIDAK lagi berlaku misteri ketuk pintu di Sabak Bernam, namun kini menular pula ke Alor Gajah, Melaka dan terbaharu di Klang, Selangor, lapor Kosmo! Jika sebelum ini misteri ketukan tanpa salam hanya berlaku di pintu depan rumah, namun kini gangguan tersebut kini turut menyasarkan pintu bilik tidur.

Kejadian tersebut dialami penduduk di Jalan 4, Jalan 12, Jalan 78 dan beberapa jalan lain di Pandamaran Jaya di sini yang menjadi lokasi baharu misteri ketukan tersebut selepas Sabak Bernam, Selangor dan Alor Gajah, Melaka.

Menceritakan kejadian itu, seorang sasaran, Nor Hidayah Salehudin, 29, mendakwa pintu bilik tidur di bahagian beranda luar menerima ketukan seba­nyak dua kali pada pukul 2 pagi kelmarin. Katanya, semasa kejadian dia tidur di tingkat atas, manakala bapanya di bahagian bawah di dalam rumah teres dua tingkat tersebut. “Ketukan kedua itu sangat kuat sehingga menyebabkan bulu roma saya meremang dan ini pertama kali berlaku gang­guan seperti ini.

Rakaman Video ada di Bawah Sekali

“Pada masa sama, saya terfikir insiden ketukan pernah berlaku di Sabak Bernam sebelum segera membuka bacaan ayat suci ­al-Quran di radio,” katanya kepada Kosmo! semalam. Jelasnya, ketukan itu membuatkannya tidak boleh tidur semalaman sebelum memaklumkan kepada bapanya yang tidak mendengari sebarang ketukan pada awal pagi itu.

Seorang wanita, Aryana Rosli, 35, pula mendakwa menjadi sasaran ketukan juga sebanyak dua kali sekitar pukul 1.40 pagi. “Saya beranggapan hanya rumah ini sahaja yang diketuk, rupanya banyak rumah turut mengalami insiden sama sehingga menjadi kecoh di Facebook,” katanya.

Bagi Mohd. Shahrul Ridzwan Mohd. Sani, 29, pula, dia memberanikan diri menyelak langsir rumah selepas menerima ketukan ketika dalam kejadian bermula pukul 1.15 pagi.“Bagaimanapun, tiada sebarang kelibat dengan pintu pagar berkunci rapat dengan mangga. Perkara ini sungguh pelik,” ujar­nya.

Tengah Hari pun Kena Gegar, Rumah ini Kena Ganggu Dgn Begitu Teruk Sekali

Mlsteri ketukan pintu kediaman tambah memblngungkan apabila kejadlan itu sebenarnya berlaku di kulim, kedah. Video kejadlan yang tular di media sosial itu menunjukkan jeriji besi kediaman berkenaan digegar dengan kuat berulang kali tanpa ada sesiapa melakukannya.

Malah, seorang lelaki yang juga pemilik kediaman dilihat berdiri berhampiran pintu gelongsor kaca sambil menlnjau pvnca kejadlan pelikk itu. Menerusi laman facebook Kulim Media TV, pihak mereka berjaya menemui keluarga seperti yang tular di dalam video tersebut. Dan jelaskan apa yang terjadi sebenarnya serta l0kasi kejadlan. Rakaman Terbaru Pada 11.30 Pagi

Sumber : https://budaksitu.pw/

Tiada Kes Terbaharu Dilaporan Selepas 18 Hari Heboh Tentang Ketukan. AKhirnya Brader Solo Rungkai Cerita Sebenar Ketukan Pintu

SABAK BERNAM: Selepas 18 hari menghantui penduduk di daerah ini, mlsteri gangg.uan ketukan pintu rumah pada waktu malam berakhlr apabila tiada lagi kess terbaharu dilap0rkan berlaku.Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superlntendan Agus Salim Mohd Alias ketika dihubungi, mengesahkan perkara itu.

Beliau berkata, pihaknya tetap melakukan kawalan r0ndaan di kampung dan taman perumahan meskipun gang.guan itu telah berakhir.“Kita juga menggalakkan penduduk supaya membuat r0ndaan di kawasan masing-masing bagi mengela.kkan perkara tidak dilngini berlaku,” katanya.

Dalam pada itu, Agus Salim menglngatkan masyarakat agar tidak memperbesarkan lagi lsu gang.guan ketukan pintu mlsteri itu.“Orang ramai diminta tidak men0kok tambah perkara sedia ada selain menyebarkan maklumat tidak sahlh hingga menlmbulkan ketidak.tenteraman kepada penduduk,” katanya.

Sebelum ini dilap0rkan, penduduk daerah Sabak Bernam dilanda tanda-tanya dan keta.kutan susulan gang.guan ketukan pintu mlsteri yang berlaku sejak 18 November lalu.Menerusi hantaran terbaru dari individu yang terkenal dengan keberanlan beliau menylasat dan menjejaki l0kasi-l0kasi secara berseorangan, solo ambush tampil beritahu apa yang beliau jumpa selama 2 hari beliau di sabak bernam.S0lo Ambvsh ( Rungkalan Mlsteri di Sabak Bernam)Ok geng ..seperti yg di janjlkan….Aku dah upload video di YouTube tentang data,analisls dan stra.tegy yg ringkas selama dua hari aku di Sabak Bernam.Ninndiaa..sila share dan beritahu semua ye.

Reaksi Orang Ramai.lhamdulillah..semakin upgradee video SA..analisls SA memng tinggal tanda tanya bila terjumpe kotak r0kok yg sama,botol air dn tmpat lepak..kalau benar ia adalah perbvatan manusia patut la 2 hari SA kat sana tiada gang.guan sbb depa tau sifu menyelusurl setiap sudut. Takut terkant0i..tu pendapat sy kalau betul manusia…kalau sebaliknya memng seramm..apa2 pon semoga sabak bernam kembali aman seperti sedia kala..aamin.

Sepanjang men0nton bkn rlsau makhlvk haluss yg muncul tp risau ada blnatang buass/berblsa yg keluar and ada org pr0voke or buat sesuatu semoga dilindvngi selalu ya bro hani.Ketuk2 pintu ni sebelum sabak bernam pernah kec0h kt kampung sy di gunung semanggol. Pastu sampai ke rumah sy di bukit gntang ni. Rumah abg ipar sy 2 org kena ketuk. 1 umah kg 1 umah taman. Takutt org kg nk keluar mlam. Awal2 dah ketuk. Ketuk pulak x beragak..nk r0boh pintu.. pastu senyap jap..ni dengar balik kt sabak bernam.. pastu ada kata jalan p Selangor dah..ni kat melaka pulak.. sebenarnya yg ketuk tu nak apa.

Misteri Ketukan Pintu Beralih Ke Negeri Sembilan

BELUM reda misteri ketukan pintu di Sabak Bernam, Selangor, pada bulan lalu, kini khabar angin bertiup kencang mengenai kejadian itu berlaku di Negeri Sembilan dan Melaka.Menerusi satu mesej yang kini tular di media sosial termasuk aplikasi WhatsApp, penduduk di beberapa kawasan di Negeri Sembilan dinasihatkan supaya tidak membuka pintu sekiranya terdapat ketukan sebanyak tujuh kali.

“Minta penduduk di sekitar kawasan Ampangan, Sikamat, Panchor, Taman Tasik Jaya untuk tidak membuka pintu jika diketuk tujuh kali.“Ketukan misteri dari Sabak Bernam sudah ke Negeri Sembilan,” menurut dakwaan menerusi maklumat yang kini tular.

Maklumat tersebut turut mendakwa 25 penghuni kediaman di Taman Tasik Jaya di Seremban telah membuat aduan kepada Kawasan Rukun Tetangga (KRT) di lokasi berkenaan.“Betul ke bunyi ketuk-ketuk pintu sebanyak tujuh kali tu dah sampai Negeri Sembilan dan Melaka. Kalau dengar bunyi ketukan tu jangan buka tau,” tulis seorang pengguna Twitter menerusi satu ciapan, lewat Isnin malam.

Mesej yang tular di media sosial termasuk aplikasi WhatsApp.Bagaimanapun, kejadian misteri ketukan pintu itu dinafikan oleh Pengerusi KRT Taman Tasik Jaya, Abu Hassan Osman selepas dimaklumkan mengenai perkara tersebut.Menurut laporan Sinar Harian, Abu Hassan dipetik sebagai berkata, penduduk di sekitar Taman Tasik Jaya tidak perlu bimbang kerana maklumat yang tular itu adalah tidak benar.

“Saya telah membuat pemeriksaan, memantau dan bertanya kepada semua penduduk di taman ini mengenai perkara tersebut, namun tidak ada yang kena kacau.“Tiada pun orang ketuk pintu, misteri ketukan pintu tidak berlaku di taman ini, ada pihak yang tidak bertanggungjawab sengaja mengada-adakan cerita,” katanya.

Kita tetap perlu mengambil langkah berjaga-jaga, sentiasa mengunci pintu rumah dan tingkap dengan kemas bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku ABU HASSAN OSMAN.Sehubungan itu, beliau menasihatkan penduudk di sekitar taman tersebut supaya berhati-hati dan sentiasa mengambil langkah berjaga-jaga demi keselamatan bersama.

“Walaupun ini adalah sekadar maklumat palsu yang ditularkan dan diada-adakan, namun kita tetap perlu mengambil langkah berjaga-jaga, sentiasa mengunci pintu rumah dan tingkap dengan kemas bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku,” katanya sambil menambah perkara itu telah dimaklumkan kepada pihak polis namun tiada laporan polis dibuat.

Menurut Abu Hassan, beliau dan beberapa penduduk KRT membuat rondaan di kawasan Taman Tasik Jaya pada Isnin, namun tiada sebarang kejadian yang mencurigakan berlaku.Ciapan yang tular di laman Twitter sejak Isnin.Bulan lalu, kecoh mengenai misteri ketukan pintu yang kuat sehingga mengejutkan penghuni rumah di beberapa kampung sekitar Sabak Bernam.

Selepas 18 hari menghantui penduduk di daerah itu, misteri gangguan ketukan pintu rumah pada waktu malam berakhir apabila tiada lagi kes terbaharu dilaporkan berlaku.Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Agus Salim Mohd Alias mengesahkan perkara itu sambil menambah pihaknya tetap melakukan kawalan rondaan di kampung dan taman perumahan meskipun gangguan itu telah berakhir.

Selepas ketukan misteri di Sabak Bernam, kejadian aneh itu turut dilaporkan menghantui penduduk di Alor Gajah, Melaka dan Klang, Selangor.Lebih menyeramkan, ketukan misteri tanpa salam itu bukan lagi hanya berbunyi di pintu rumah, malah dilaporkan berlaku di pintu bilik tidur.Bagaimanapun, setakat ini tiada pengesahan rasmi berhubung perkara itu.Kredit : FBSoloAmbush/OM

Tular Satu Mesej Supaya Tidak Membuka Pintu Sekiranya Terdapat Ketukan Sebanyak Tujuh Kali. Pengerusi KRT Taman Tasik Jaya Tampil Beri Kenyataan Tentang Mesej Tersebut

BELUM reda misteri ketukan pintu di Sabak Bernam, Selangor, pada bulan lalu, kini khabar angin bertiup kencang mengenai kejadian itu berlaku di Negeri Sembilan dan Melaka.Menerusi satu mesej yang kini tular di media sosial termasuk aplikasi WhatsApp, penduduk di beberapa kawasan di Negeri Sembilan dinasihatkan supaya tidak membuka pintu sekiranya terdapat ketukan sebanyak tujuh kali.

“Minta penduduk di sekitar kawasan Ampangan, Sikamat, Panchor, Taman Tasik Jaya untuk tidak membuka pintu jika diketuk tujuh kali.”Ketukan misteri dari Sabak Bernam sudah ke Negeri Sembilan,” menurut dakwaan menerusi maklumat yang kini tular.Maklumat tersebut turut mendakwa 25 penghuni kediaman di Taman Tasik Jaya di Seremban telah membuat aduan kepada Kawasan Rukun Tetangga (KRT) di lokasi berkenaan.

“Betul ke bunyi ketuk-ketuk pintu sebanyak tujuh kali tu dah sampai Negeri Sembilan dan Melaka. Kalau dengar bunyi ketukan tu jangan buka tau,” tulis seorang pengguna Twitter menerusi satu ciapan, lewat Isnin malam.Mesej yang tular di media sosial termasuk aplikasi WhatsApp.

Bagaimanapun, kejadian misteri ketukan pintu itu dinafikan oleh Pengerusi KRT Taman Tasik Jaya, Abu Hassan Osman selepas dimaklumkan mengenai perkara tersebut.Menurut laporan Sinar Harian, Abu Hassan dipetik sebagai berkata, penduduk di sekitar Taman Tasik Jaya tidak perlu bimbang kerana maklumat yang tular itu adalah tidak benar.

“Saya telah membuat pemeriksaan, memantau dan bertanya kepada semua penduduk di taman ini mengenai perkara tersebut, namun tidak ada yang kena kacau.”Tiada pun orang ketuk pintu, misteri ketukan pintu tidak berlaku di taman ini, ada pihak yang tidak bertanggungjawab sengaja mengada-adakan cerita,” katanya.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan penduudk di sekitar taman tersebut supaya berhati-hati dan sentiasa mengambil langkah berjaga-jaga demi keselamatan bersama.”Walaupun ini adalah sekadar maklumat palsu yang ditularkan dan diada-adakan, namun kita tetap perlu mengambil langkah berjaga-jaga, sentiasa mengunci pintu rumah dan tingkap dengan kemas bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku,” katanya sambil menambah perkara itu telah dimaklumkan kepada pihak polis namun tiada laporan polis dibuat.

Menurut Abu Hassan, beliau dan beberapa penduduk KRT membuat rondaan di kawasan Taman Tasik Jaya pada Isnin, namun tiada sebarang kejadian yang mencurigakan berlaku.Ciapan yang tular di laman Twitter sejak Isnin.Bulan lalu, kecoh mengenai misteri ketukan pintu yang kuat sehingga mengejutkan penghuni rumah di beberapa kampung sekitar Sabak Bernam.

Selepas 18 hari menghantui penduduk di daerah itu, misteri gangguan ketukan pintu rumah pada waktu malam berakhir apabila tiada lagi kes terbaharu dilaporkan berlaku.Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Agus Salim Mohd Alias mengesahkan perkara itu sambil menambah pihaknya tetap melakukan kawalan rondaan di kampung dan taman perumahan meskipun gangguan itu telah berakhir.

Selepas ketukan misteri di Sabak Bernam, kejadian aneh itu turut dilaporkan menghantui penduduk di Alor Gajah, Melaka dan Klang, Selangor.Lebih menyeramkan, ketukan misteri tanpa salam itu bukan lagi hanya berbunyi di pintu rumah, malah dilaporkan berlaku di pintu bilik tidur.Bagaimanapun, setakat ini tiada pengesahan rasmi berhubung perkara itu.

Ahli Paranormal Cuba Merungkai Ketukan Misteri. Akhir Sekali Polis Panggil Untuk Memberi Keterangan.

SABAK BERNAM – Polis sudah memanggil beberapa mangsa yang mendakwa diganggu dengan bunyi ketukan misteri bagi menjalankan siasatan lanjut berhubung kejadian yang tular di beberapa kampung dan taman perumahan di daerah ini sejak tujuh hari lalu. Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Agus Salim Mohd Alias berkata, penduduk termasuk ahli paranomal yang membuat rakaman secara ‘Live’ telah dipanggil untuk memberikan keterangan. Bagaimanapun, katanya, tidak semua mngsa ketukan pintu misteri dapat hadir ke balai polis bagi memberikan keterangan.

“Bagi mngsa yang tidak dapat memberikan keterangan di balai, kami (polis) pergi ke rumah mereka untuk mendapatkan maklumat berkaitan,” katanya kepada Sinar Harian di sini hari ini. Mengulas lanjut, Agus Salim memaklumkan sehingga kini pihaknya hanya menerima satu sahaja laporan polis yang dibuat pemimpin peringkat kampung berhubung gangguan ketukan misteri itu.

“Kita menerima satu aduan yang dibuat pada 22 November lalu yang mendakwa rumahnya diganggu sebanyak dua kali termasuk 24 rumah penduduk di kampung terbabit,” katanya. Misteri ketukan pintu didakwa sudah sampai Kuala Selangor

Polis beri amaran tindakan tegas pihak cuba takutkan penduduk. Dengar jeriji pintu digegar, objek dilempar ke dinding rumah. ‘Dengar bunyi ketukan tapi tiada pelaku dalam CCTV’ Dalam pada itu, katanya, polis juga turut meningkatkan rondaan di beberapa kawasan kampung dan taman perumahan terlibat.

“Kita juga meminta kerjasama semua penduduk agar membuat rondaan di kawasan masing-masing bagi menangani isu ini,” katanya. Justeru, beliau menasihati orang ramai agar tidak menokok tambah atau menyebarkan perkara yang boleh menimbulkan ketakutan kepada masyarakat. Polis bimbang ada pihak yang cuba mengambil kesempatan atas isu ini. Jika ada maklumat, salurkan segera kepada pihak polis,” katanya.

Sinar Harian sebelum ini melaporkan, polis akan mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang cuba menakut-nakutkan penduduk berikutan kejadian tular ketukan pintu yang mengganggu penduduk beberapa kampung di daerah ini pada waktu malam. Agus Salim menegaskan, pesalah yang melakukan perbuatan itu boleh dikenakan tindakan kerana mengundang ketakutan dan kegu-saran kepada orang awam.

Misteri ketukan pintu redakan stress orang Selangor

Merak Jalanan dapati berita berkaitan bunyi ketukan misteri di rumah penduduk di Sabak Bernam, Selangor mendapat perhatian yang sungguh luar biasa. Beribu-ribu warganet berlumba-lumba memberikan komen dan like, mengalahkan berita kilang sarung tangan di Selangor yang ditutup selepas lebih 1,000 pekerjanya terkena Cov-id-19.

Dalam kejadian di Sabak Bernam itu, penduduk bingung mendengar bunyi ketukan kuat pada pintu pagar atau pintu depan rumah pada waktu malam. Anehnya bila dijenguk, tiada siapa di situ. Rakaman CCTV pula tidak menangkap sebarang kelibat atau bayang.

Ada yang mengandaikan itu perbuatan hantu seperti pocong atau belaan pengamal ilmu hitam. Yang lain percaya ia kerja budak nakal. Yelah, macam-macam bunyi boleh dibuat dengan teknologi gajet pintar hari ini.

Tak lama dulu, kecoh pintu rumah penduduk diketuk pada malam hari kononnya angkara hantu raya mencari tuan baharu di Perak. Rupa-rupanya ia perbuatan bomoh dari kampung sebelah. Setakat yang Merak Jalanan tahu, kisah misteri sentiasa menarik minat masyarakat dari New York sampai ke Tokyo, bukan di Sabak Bernam sahaja.

Live Science menjelaskan manusia memang sukakan kisah misteri disebabkan sifat semula jadi mereka iaitu perasaan ingin tahu mengenai sesuatu yang berbeza daripada kehidupan normal mereka.

Minat itu bertambah apabila banyak hal misteri gagal dijelaskan oleh sains.Contohnya, angkasawan pertama China, Yang Liwei mendakwa pernah terdengar bunyi ketukan misteri semasa penerbangan pertama ke angkasa, namun tiada siapa yang mampu menjelaskan sebab terjadinya perkara itu sehingga sekarang.

Dalam saat genting kes Covid-19 yang terus melonjak di Selangor, kisah misteri di Sabak Bernam itu kadangkala berguna untuk meredakan suhu kebimbangan dalam negara. Orang juga boleh lupa seketika akan kesakitan akibat pandemik mahupun hiruk-pikuk politik belanjawan.

Sekali Lagi Kisah Ketukan Pintu. Kali Ni Ibu Serta 2 Anaknya Mengalami Lebih Teruk Sehingga Bergegar Pintu Dapur.

“Gangguan itu ‘menggnas’ selama 30 saat dan menggoncang jeriji pintu dapur sehingga terbuka,” kata Salmiah Abdul Rahman, 45, di rumahnya di Taman Air Manis, di sini, semalam. Salmiah berkata, ketika kejadian pada jam 11.20 malam kelmarin hanya dia dan dua anak berusia 10 dan lima tahun berada di rumah manakala suaminya, Hairol Rizam Musa, 45, keluar menyertai Rondaan Sukarela Cegah Jnayah (RSCJ) anjuran taman perumahan itu.

“Kami bertiga duduk di ruang tengah sambil menonton televisyen. Ketika itu, semua anak belum tidur lagi. Tiba-tiba kami mendengar bunyi seakan-akan goncangan pada jeriji pintu dapur sampaikan anak tanya pada saya bunyi apa itu? Saya memberanikan diri pergi ke dapur melihat apa yang berlaku. Apabila intai di tingkap, saya tidak nampak sesiapa di luar.Apa yang menyeramkan, jeriji yang ditutup suami sebelum keluar meronda terbuka luas seperti ada seseorang membukanya,” katanya yang menetap di taman perumahan itu sejak lima tahun lalu.

BUNYI SEPERTI DIBALING KAYU

Bagi penduduk, Rohayu Asmawi, 53, pula dia dan anak perempuannya berusia 23 tahun mendakwa terdengar bunyi seperti seseorang membaling kayu ke arah dinding berhampiran cermin bilik hadapan rumahnya pada jam 10.45 malam kelmarin. Katanya, anak perempuannya yang duduk di bilik berasingan turut mendengar bunyi balingan itu dengan jelas.

“Bunyi balingan itu berlaku dua kali. Ia (bunyi) begitu menggervnkan menyebabkan saya panik dan ketakutan. Sebelum ini saya sekeluarga pernah diganggu dengan bunyi ketukan mIsteri. Tak sangka kali ini saya dan anak perempuan pula menjadi mangsa gangguan bunyi (baling objek seakan-akan kayu) itu,” katanya.

Setiausaha Taman Air Manis, Zulkifli Ijoh berkata, tiga aduan berkenaan gangguan ketukan pintu berlaku di taman perumahan terbabit sejak semalam. Beliau berkata, selain dua aduan, ada juga satu aduan berhubung bunyi ketukan misteri di sebuah rumah kosong tidak berpenghuni di taman perumahan itu.

“Gangguan ketukan pintu yang berlaku di taman perumahan ini berlaku sejak 19 November lalu. Aduan yang diterima ketika itu sebanyak enam (aduan) dan ia menjadi jumlah keseluruhan sebanyak sembilan aduan.Untuk itu, kami kerap melakukan rondaan untuk memastikan keamanan dan keselamatan penduduk taman perumahan ini terjamin.Surau taman perumahan ini akan mengadakan bacaan Yasin dan solat hajat dalam tempoh terdekat. Sama-sama kita berdoa kepada Allah semoga gangguan ini segera berakhir,” katanya

Tak Habis Lagi Kisah Ketukan Pintu. Penduduk Sabak Bernam Dedahkan Alami Gangguan Lain Sampaikan Menarik Perhatian Umum

BUNYI ketukan pintu yang kuat hingga mengejutkan penghuni rumah di beberapa kampung sekitar Sabak Bernam sejak beberapa hari lalu masih menjadi teka-teki.Gangguan misteri itu turut menjadi perbualan hangat warganet di Facebook sehingga menarik perhatian seorang wanita untuk berkongsi pengalaman s3ram yang pernah dilaluinya.

Menurut Nur Rabitahani Basroh yang sudah menetap di Kampung Kemboja, Sepintas juga di daerah sama sejak enam tahun lalu, dia sering diganggu dengan bunyi pintu rumah diketvk tanpa salam sejak tiga bulan lalu.

Bukan Perkara Baru, bunyi suara menangis minta t0long.“Sebenarnya gangguan mist3ri ni bukan perkara baru bagi saya. Pintu rumah saya sering diketuk tiga kali tanpa salam sejak tiga bulan lalu.“Waktu tu pukul 10 malam. Saya hanya tinggal dengan anak-anak. Bukan saja pintu rumah diketuk, gril rumah pula digegar macam nak r0boh bunyinya.

Nur Rabitahani berkongsi pengalaman s3ram pernah dilaluinya sejak tiga bulan lalu.“Sekarang tak sangka benda tu gaanggu satu Sabak Bernam. G4ngguan tu bermula pukul 10 malam sampai 4 pagi, kiranya benda tu kuat lepas Maghrib, nak Subuh jadi lemah,” katanya.Kata ibu kepada lima orang cahaya mata ini, dia turut terdengar bunyi suara men4ngis merintih seolah-olah meminta pert0longan.

“Selang beberapa minit pintu rumah diketuk, saya dengar bunyi suara men4ngis mendayu-dayu seolah-olah meminta tolong dekat tepi tingkap di ruang tamu.Anak saya berumur tiga tahun selalu sebut p0cong. Dia juga selalu cakap mama… kat luar ada orang datang. Masa tu malam, mahu tak mer3mang bulu roma saya.

“Masa tu saya memang dah meng-gigil, tak berani buat apa-apa. Cermin tingkap masa tu memang tak pasang langsir tapi saya tak nampak apa-apa kelibat lalu,” katanya.Tidak lama kemudian, Nur Rabitahani berkata, dia membuka pintu rumahnya kerana tidak meng3syaki sesuatu yang p3lik ketika itu.

“Selepas tu saya buka pintu tapi tak ada siapa-siapa kat luar rumah. Kesan tapak kaki pun tak ada. Saya jadi s3ram sejuk.Antara penampakan p0cong yang berjaya dirakam seorang penduduk di kawasan tersebut.“Lepas tu saya pun tertanya-tanya siapa yang ketuk pintu tadi tu. Kalau manusia pasti ada kesan tapak kaki sebab masa tu hujan baru berhenti.

“Saya pun cerita dengan seorang jiran. Dia siap pesan jangan keluar rumah malam-malam sebab ada orang di Sepintas tengah uji ilmu seru p0cong,” katanya.Sejak insid3n yang tular itu, wanita berusia 30 tahun itu bersama anak-anaknya kini bermalam di rumah ibunya dekat Batu 2 Sepintas.

“Sekarang saya masih t4kut dan ambil keputusan untuk tidur di rumah mak yang tidak berapa jauh dari rumah saya sejak Jumaat.“Walaupun saya ni jenis kasar tapi pen4kut juga sebab saya sendiri pernah dig4nggu sebelum ini,” katanya.Nur Rabitahani yang berniaga bunga secara kecil-kecilan juga percaya gangguan mist3ri itu bukan perbuatan manusia.

Tangkap layar video bunyi ketukan tanpa salam yang tular di media sosial.“Ramai kata h4ntu raya sebab mencari tuan rumah baru tapi yang arif bab ilmu gh4ib kata p0ntianak.“Anak saya berumur tiga tahun selalu sebut p0cong. Dia juga selalu cakap mama… kat luar ada orang datang. Masa tu malam, mahu tak m3remang bulu roma saya.

“Saya pula rasakan benda ni kerja p0ntianak. Saya kerap dengar bu-nyi ramai orang berseret atas bumbung setiap malam. Ramai kata kalau dari bumbung ke pintu ni kerja p0ntianak,” katanya.Dalam pada itu, Nur Rabitahani turut berharap agar misteri tersebut dapat dirungkai segera supaya penduduk kampung dapat menjalani kehidupan dengan t3nteram.

“Saya harap masalah ini dapat diselesaikan secepat mungkin. Sekarang anak-anak saya semua jadi t4kut walaupun di dalam rumah sendiri.“Saya juga merancang untuk pindah ke rumah baharu bulan depan kerana tidak tahan dig4nggu. Orang yang berubatkan saya dulu pernah kata rumah saya tu laluan ji-n,” katanya mengakhiri perbualan.

‘Siapa ketuk pintu, jadi mist3ri penduduk kampung di Sabak Bernam’.Bunyi ketukan pintu yang ku4t hingga meng3jutkan penghuni rumah, mencetuskan tanda tanya dan menjadi mist3ri dalam kalangan penduduk beberapa kampung sekitar daerah ini sejak kelmarin.

Ketukan itu menimbulkan persoalan dengan pelbagai ulasan daripada netizen, antaranya mendakwa ada individu tidak bertanggungjawab sengaja melakukan perbuatan itu hingga tular menerusi aplikasi WhatsApp dan laman sosial Facebook.

Difahamkan, g4ngguan ketukan itu berlaku pada waktu malam hingga awal pagi itu dan membabitkan beberapa kampung lain, antaranya Batu 38, Kampung Tengah dan Kampung Banting.Penduduk Kampung Batu 37, Mhd Khairol Anuar Mhd Zaini, 38, mendakwa ketika berada di dapur rumahnya kira-kira 10.45 malam, dia terdengar bunyi ketukan yang datang dari pintu dapurnya.

“Bunyi ketukan itu kuat seolah seseorang mahu masuk ke dalam rumah dengan cepat.“Apabila saya intai menerusi tingkap, tidak nampak siapa yang ketuk. Beberapa minit kemudian, bunyi ketukan itu kembali dan ia datang dari bilik air di dalam rumah.“Kebetulan bilik air itu sudah lama tidak digunakan, jadi seluruh tubuh saya mengg-igil dan bulu roma mer3mang sebaik dengar ketukan itu,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Mhd Khairol menunjukkan pintu yang diketuk susulan g4ngguan mi-steri di rumahnya di Kampung Batu 37, Sabak Bernam. – Foto Mhd Khairol Anuar Mhd Zaini.Penduduk Kampung Tengah, Nor Zaihana Yaakob, 38, mendakwa turut mengalami pengalaman sama ketika berada dua anak dan ibunya ketika berada di rumah.

“Mulanya saya ingatkan dua anak saudara pulang dari kerja. Namun, sangkaan itu meleset apabila tiada siapa di luar rumah sewaktu saya menjenguk menerusi tingkap.“Seram jugalah dengan peristiwa ini. Tambahan pula, suami tiada di rumah kerana bekerja malam,” katanya.

Pengerusi Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK) Kampung Batu 37 Darat, Muhammad Nazri Saiman, memaklumkan pihaknya menerima aduan berhubung perkara itu.Muhammad Nazri berkata, g4ngguan itu turut berlaku kepada dirinya ketika berada di rumah kira-kira 11 malam kelmarin.

“Difahamkan, hampir separuh penduduk kampung ini mengadu berkenaan kej4dian (ketukan pintu) itu.“Saya menasihatkan mereka agar berhati-hati dan tidak membuka pintu sekiranya terdengar bunyi mencurig4kan,” katanya.Beliau berkata, penduduk dinasihatkan menghubungi polis atau pihaknya, selain jiran terdekat sekiranya ternampak individu mencu-rigakan.“Kami kini mengambil tindakan dengan melakukan rondaan membabitkan sukarelawan MPKK bermula 10 malam hingga 3 pagi di sekitar kampung ini,” katanya.