Nampak dua dua mata pasangan ini sembab. Peminat terus buat andaian macam macam dan minta untuk mereka berehat

Artis

Selepas melangsungkan pekahwinan,pasangan suami isteri ini iaitu AYda Jebat dan Nabil Mahir semakin meraih perhatian ramai selepas mereka pulang daripada percutian bulan madu di Pulau Langkawi. Berdasarkan video yang dimuat naik di laman IG Nabil,Ayda dan Nabil kelihatan agak letih sehingga menampakkan sesembapan di mata masing masing seperti tidak cukup tidur.

Mungkin mereka sedang sibuk menyusun semula semua jadual kerja bersempena dengan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang telah dilaksanakan baru-baru ini.Rata-rata peminat mereka tinggalkan komen supaya pasangan ini mendapatkan rehat yang secukupnya.Dalam masa yang sama, mereka turut sempat memesan kepada Ayda dan Nabil untuk kurangkan ‘aktiviti malam’ kerana khuat1r dengan tahap kes1hatan mereka.

Aaiipp, amboi korang ni nampak saja ya mata sembab Ayda dengan Nabil tu.Mana tahu Ayda dengan Nabil sekarang ni tengah dalam fasa untuk mendapatkan 13 cahaya mata seperti yang dirancangkan?Apa pun sekali lagi, selamat meniti bahtera perkahwinan untuk Ayda dan Nabil!

Baru Je Beberapa Hari Dirikan Rumahtangga Dah Ada Individu Yang Minta Ayda Jebat Berpisah Dengan Nabil Mahir Dan Kahwin Dengan Zul Ariffin. Sekali Nirespon Dari Ayda Jebat.

Meski baru mendirikan rumah tangga pada 1 Januari lalu, namun pelakon dan penyanyi, Ayda Jebat sudah menerima mesej peribadi daripada seorang pengguna Instagram yang memintanya berpisah dengan suami, Nabil Mahir dan berkahwin dengan pelakon Zul Ariffin.

Penyanyi lagu Parah Parah itu menerusi satu hantaran di Instagram Story memuat naik kapsyen yang terkilan dengan mesej yang dihantar individu berkenaan. “Ada lagi orang macam ni,” tulisnya ringkas disusuli emoji beserta tangkap skrin yang dihantar pemilik akaun terbabit.

Pemilik akaun itu meminta Ayda berpisah dengan Nabil dan berkahwin dengan Zul yang dirasakan lebih baik. “lepaskan jelah suami awak tu…Lagi baik kahwin dengan Zul Ariffin,” tulis individu berkenaan. Sebelum ini pernah timbul gosip mendakwa wujud cinta lokasi di antara Ayda dan Zul selepas drama gandingan mereka, Rindu Awak 200% disiarkan TV3 beberapa tahun lalu.

Bagaimanapun, baik Ayda dan Zul, kedua-duanya menafikan dakwaan tersebut, sebaliknya menyifatkan hubungan mereka tidak lebih dari rakan selebriti. Sementara itu, menerusi entri Ayda di Instagram, dia dan suami kini sedang menikmati momen indah bulan madu di Langkawi.

Suami jadi imam ketika bulan madu, Ayda Jebat terharu

PETALING JAYA – Penyanyi Ayda Jebat meluahkan rasa terharu apabila suaminya mengimamkan solat mereka berdua ketika berbulan madu di Pulau Langkawi, Kedah. Menerusi InstaStory yang dimuat naik Ayda dalam Instagram miliknya, jelas memaparkan suaminya, Nabil Mahir selesai mengimamkan solat jemaah mereka berdua.

“Saya sungguh bertuah memiliki kamu dalam hidup saya,” tulis Ayda dalam video berdurasi lima saat tersebut. Nabil ketika baharu sahaja selesai mengimamkan solat jemaah bersama Ayda. Terdahulu, majlis resepsi perkahwinan sebelah pihak lelaki yang dijadualkan berlangsung pada 9 Januari lalu di Langkawi terpaksa dibatalkan berikutan kes Covid-19 yang semakin meningkat saban hari.

Sebelum ini, dengan hanya sekali lafaz pasangan itu sah bergelar suami isteri selepas selamat dinikahkan pada pukul 3.28 petang di Masjid At-Taqwa, Taman Tun Dr. Ismail, Kuala Lumpur 1 Januari lalu. Foto: Instagram Ayda Jebat

Baru Je 7 Hari Bergelar Suami Nabil Mahir Tak Percaya Ini Yang Terjadi Pada Dia Dan Ayda Jebat. Tak Sangka Sampai Macam Ni Sekali Yang Terjadi.

Pada 1 Januari lalu, pelakon dan penyanyi popular Ayda Jebat selamat diijabkabulkan dengan pengacara Nabil Mahir. Ia dilakukan dengan sekali lafaz dalam majlis serba sederhana di Kuala Lumpur. Pasangan itu dinikahkan Ustaz Rozimi Zamri, Ketua Penolong Pengarah Kanan Bahagian Perkahwinan dan Pembangunan Keluarga (JAWI).

Majlis dengan disaksikan bapa pengantin lelaki, Datuk Ahmad Mahir Kamarudin dan  Wan Jean Basri Wan Othman. Pada majlis  berkenaan, rombongan pengantin lelaki menyerahkan tujuh dulang hantaran berbalas sembilan dulang daripada pengantin perempuan dengan mas kahwin berupa seutas gelang emas.

Bagaimanapun, jumlah wang hantaran dirahsiakan atas permintaan keluarga. Namun apa yang menjadi perhatian ketika majlis itu adalah penampilan Nabil yang kemas tanpa jambang. Sinonim dengan imej berjambang sebelum ini, Nabil berkata dia mencukur licin jambang pada hari bahagianya itu bagi memenuhi permintaan isterinya.

“Dari awal dia memang suka kalau saya cukur licin jambang. Cuma kalau nak diikutkan, saya lebih suka simpan, nampak lagi macho dan ‘garang’. Tapi demi hari bahagia kami, saya okay sahaja tampil sedemikian,” katanya.

Dalam pada itu, ditanya adakah dia akan menghalang isterinya dari terus aktif dalam bidang seni. Bekas hos program HLive! itu berkata dia akan menyekat punca rezeki Ayda selagi Ayda tahu menjaga batas dengan statusnya kini bergelar isteri.

“Saya tidak halang asalkan dia tahu beza baik dan buruk, termasuk dalam soal pemakaiannya. Tak naklah seksi sangat,” sambung Nabil,” katanya. 7 Hari Bergelar SUAMl, Nabil Tak Percaya Dia dah Bernikah Dengan Ayda Jebat

Genap tujuh hari mendirikan rumah tangga, Nabil dilihat ada memuat naik bersama ahli keluarganya yang dirakam sewaktu majlis pernikahannya. Nabil berkata dia seakan tidak percaya sudah disatukan dengan kekasih hatinya.

“Pejam celik dah seminggu bergelar sebagai suami isteri. Masih macam tak percaya kita dah kahwin. Tak percaya boleh 1 lafaz je. Ye la kan saya ni kaki tersasul je,” tulisnya. Perkongsian Nabil itu mendapat perhatian warganet yang tidak henti-henti mengucapkan tahniah di atas perkahwinannya itu.

Warganet Juga Tak Percaya ini yg Berlaku

Serta mendoakan rumah tangga yang dibina akan berkekalan hingga ke syurga dan segera dikurniakan cahaya mata. Meluahkan rasa syukur majlis pernikahannya berjalan dengan lancar meskipun dalam situasi pandemik COVID-19.

Ayda menitipkan ucapan terima kasih kepada peminat dan orang ramai yang mendoakan kebahagiaannya. “Alhamdulillah, walaupun kini kita berada dalam norma baharu, syukur majlis pernikahan kami berjalan dengan lancar se­perti yang dirancang.

“Di sebalik pandemik Covid-19 yang membataskan ba­nyak perkara, kami memilih untuk melangsungkan yang wajib dulu.Terima kasih buat semua yang mendoakan,” katanya. Dalam pada itu, Ayda berkata dia sudah bersedia untuk menggalas tanggungjawab sebagai ister.

Dan tidak menolak seandainya cepat dikurniakan cahaya mata. “Ini adalah perkara baharu dalam hidup kami sebagai suami isteri. Saya dan Nabil percaya akan ada banyak dugaan serta cabaran yang bakal ditempuh. “Jujurnya, kami sudah lama impikan saat ini dan juga sudah bersedia untuk menimang zuriat secepat mungkin, insya-Allah,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber RotiKaya

Bakal Tamatkan Zaman Bujang Tak Lama Lagi. Ayda Jebat Diraikan Sebelum Bergelar Isteri Esok. Sekali Ini Kata Kata Dari Ayda Jebat Buat Warganet Teruja.

Umum mengetahui pelakon, Ayda Jebat dan tunangnya Nabil Mahir bakal melangsungkan majlis pernikahan mereka di sebuah masjid di ibu kota pada hari esok. Seperti biasa, sebelum bergelar isteri pasti akan ada sambutan yang dilakukan oleh rakan-rakan terdekat yang mahu meraikan momen gembira itu bersama.

Semalam, pelakon drama Cindai itu memuat naik satu foto di laman Instagram memaparkan dia sedang diraikan sebelum menamatkan zaman bujang dengan dipenuhi belon-belon serta perhiasan. Dapat dilihat, pemilik nama Nur Suhada Jebat ini sedang memegang sebuah kek dan memakai selempang yang bertulis ‘bride to be’.

Selain itu, Ayda juga memberitahu dia begitu sibuk dengan pelbagai persiapan menjelang hari bahagia sehingga tidak sempat untuk membalas pesanan mesej daripada kenalannya. “Thank you guys for the surprise! Awww! Sorry mana yang saya tak sempat nak reply whatsapp for now busy sampai tidur pun kadang satu jam je.

Doakan yang baik-baik for me dan @nabilmahir. Amin,” corentnya di kapsyen. Perkongsian momen indah yang dikongsi pelakon berusia 28 tahun itu disambut baik oleh warganet yang rata-rata turut sama mendoakan agar segala dipermudahkan untuk hari esok selain mengucapkan tahniah.

Semoga yang baik2

Setelah hampir sembilan bulan mengikat tali pertunangan, mereka mengambil keputusan untuk bernikah esok. Tahniah diucapkan buat kedua-dua pasangan romantis ini. Semoga sampai ke syurga!

Sumber: Instagram Ayda Jebat

Bakal Melangsungkan Pernikahan Di Masjid Pada 1 Januari. Ayda Jebat Dan Nabil Mahir Dedahkan Fasal Persiapan Untuk Majlis Serta Plan Majlis Resepsi

Ayda dan Nabil bakal melangsungkan pernikahan di sebuah masjid pada 1 Januari depan.MENGHITUNG hari menantikan hari bahagia, pelakon dan penyanyi Ayda Jebat mengakui semakin gementar untuk bergelar isteri kepada pengacara Nabil Mahir.

Ayda atau nama sebenarnya Nur Suhada Jebat berkata, dia juga sudah bersedia menggalas tanggungjawab sebagai isteri dan tidak pernah menyesali keputusan untuk berkahwin.”Alhamdulillah… semua persiapan berjalan dengan lancar tapi semakin nak dekat kahwin, ada sahaja kerja. Apa-apa pun, saya memang tak sabar dan rasa teruja.

Ayda tidak pernah berasa ragu-ragu dengan keputusan untuk berkahwin dengan Nabil.“Tak pernah pun rasa ragu-ragu sebab saya memang yakin dengan keputusan untuk berkahwin. Nak cakap soal bersedia galas tanggungjawab sebagai isteri itu, memang kena bersedia juga.

“Nak kata kita dapat laksanakan tanggungjawab itu dengan baik atau terbaik… masih tak tahu lagi sebab saya tak pernah lagi jadi isteri orang.”Cuma, saya harap kalau ada perkara yang saya atau Nabil tak tahu, nanti ada ahli keluarga atau ibu boleh nasihatkan kami untuk jadi terbaik,” katanya kepada mStar.Penyanyi lagu Tembrang itu ditemui ketika sesi rakaman sebuah program TV di Sri Pentas, Bandar Utama Damansara, Petaling Jaya, pada Khamis.

Menerusi laporan mStar pada 7 November lalu, Nabil dan pelakon drama Bukan Gadis Biasa itu mengumumkan bakal melangsungkan pernikahan pada 1 Januari tahun hadapan.Dalam pada itu, pelakon berusia 28 tahun ini memberitahu dia tidak pernah mengimpikan sebuah majlis perkahwinan besar-besaran namun berharap hari bahagiannya dapat berjalan dengan lancar.

Menurut Ayda, majlis pernikahan mereka akan diadakan di sebuah masjid yang hanya dihadiri kurang daripada 50 orang manakala masih belum mendapatkan lokasi untuk resepsi.”Sebenarnya secara jujur, saya tidak ada simpan sebarang impian untuk majlis perkahwinan. Jadi, bila berlaku Covid ini tak boleh ada majlis besar-besaran… saya tak rasa terkilan.

Ayda dan Nabil masih belum tetapkan tarikh dan lokasi untuk majlis resepsi mereka.“Mungkin ada orang impikan nak buat majlis besar-besaran tapi terpaksa bersederhana. Tapi bagi saya, tak apa walaupun majlis kecil asalkan perkara wajib itu selesai dengan lancar.”Kami hanya akan buat majlis pernikahan sahaja di sebuah masjid yang hanya untuk tidak lebih 50 orang tetamu termasuk ahli keluarga dan rakan rapat.

“Manakala majlis resepsi, kalau ikutkan saya nak buat bulan Februari tetapi lokasi yang kami nak itu penuh. Tengok macam mana nanti, kalau tak boleh mungkin buat tempat lain,” ujarnya.Sebelum ini, Nabil mengikat tali pertunangan dengan Ayda pada 28 April lalu melalui aplikasi Google Meet bagi mematuhi pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).Nak macam-macam info? Join grup Telegram mStar!

Tular Di Media Sosial Apabila Prank Ayda Jebat Dikatakan Nabil Telah Tinggalkannya Di Tepi Jalan Hanya Kerana Sesuatu Ini. Dan Akhirnya Lebih Mengejutkan Lagi Respon Dari Sheila Rusly.

Bakal melangsungkan perkahwinan pada tahun 2021, nyatanya ramai peminat yang tidak sabar menantikan penyatuan antara Ayda Jebat dan juga Nabil Mahir. Menjengah ke Instagram masing-masing, dua orang selebriti ini memang dikenali dengan perangai ‘gila-gila’ dan mungkin itulah yang membuatkan perhubungan mereka tampak serasi. Malah terbaru, mereka juga sempat membuat kemunculan dalam rancangan ‘Trek Selebriti’ yang dihoskan oleh Aliff Farhan.

Nabil kononnya tinggalkan Ayda Jebat tepi jalan sambil marah-marah

Kali ini, Ayda Jebat dan Nabil Mahir telah mensasarkan sebuah prank kepada Mama mereka iaitu Sheily Rusly. Kononnya, Nabil telah naik angin setelah mendapati Ayda berhubung dengan lelaki lain walhal tarikh perkahwinan sudah semakin dekat. Mengetahui kejadian itu, penerbit JS Picture berkenaan juga mula risau sebelum mengatakan akan menghantar bantuan ke sana. Dengan reaksi yang cukup resah, siapa sangka semuanya hanyalah gurauan semata-mata.

Puas hati bila Aliff kena prank…Biru muka kau

Disangka akan tergelak sekali, Aliff seakan-akan ‘terciduk’ kerana dimarahi pula oleh Sheila Rusly. Setelah berkali-kali menyakat orang dalam episod sebelum ini, akhirnya dia sebagai pengacara rancangan pula yang menjadi sasaran prank. Dalam pada itu, warganet juga berpuas hati selain berseloroh muka Aliff menjadi biru gara-gara terlalu gementar.

Ayda Jebat Mengimpikan Untuk Menghadiahkan Satu Benda Ini Pada Ibunya Sebelum Berkahwin. Akhirnya Tercapai.

Bakal mendirikan rumah tangga pada Januari 2021, penyanyi dan juga pelakon Ayda Jebat meluahkan rasa terharu kerana melaksanakan impiannya untuk membelikan sebuah rumah untuk ibu tercinta.

Ayda,28, telah berkongsikan berita gembira itu menerusi Instagram miliknya dengan foto memaparkan dia memeluk ibu tersayang dengan latar belakang sebuah rumah dua tingkat yang dibelinya.

“Bismillahirrahmanirrahim. Syukur alhamdullilah. Allah makbulkan doa saya. Rezeki dapat hadiahkan mama sebuah rumah. Saya beritahu Nabil, ada benda yang saya mahu capai sebelum kahwin. Inilah antaranya. Buat mama bahagia sebelum saya bahagiakan orang lain. Lega hati ini Ya Allah.”Difahamkan, kediaman dua tingkat itu terletak di Eco Grandeur, Puncak Alam, Shah Alam, Selangor.

Penyanyi lagu Pencuri Hati itu turut berkesempatan mendoakan para peminatnya supaya dapat membahagiakan orang tua, namun bukanlah sekadar dengan pemberian dalam bentuk harta benda semata-mata. Sekadar info, Ayda Jebat dan tunang, Nabil Mahir bakal mendirikan rumah tangga pada 1 Januari 2021 nanti. Semoga dipermudahkan urusan Ayda dan pasangan!

Maklum Mahu Mengumumkan Tarikh Perlangsungan Pada Malam Semalam. Ayda Jebat Mohon Maaf Setelah Dia Tak Dapat Nak Umumkan Atas Satu Sebab Ini

Pelakon dan penyanyi, Ayda Jebat memohon maaf kepada peminat kerana tidak dapat berkongsi tayangan #BilaAydaJatuhCinta seperti yang telah diberitahu menerusi media sosial sebelum ini.Atas beberapa kekangan, penyanyi Mata itu turut merakamkan ucapan terima kasih buat semua yang menantikan tayangan berkenaan yang sepatutnya dilancarkan pada Jumaat, jam 9 malam di saluran YouTube, Wuvv Show.

 Ini kerana episod tersebut antara lain difahamkan bakal mengenang fasa jalinan cintanya bersama tunang tersayang, hos Nabil Mahir selain keduanya bakal membuat pengumuman mengenai tarikh nikah mereka.“Assalamualaikum and hi. Sorry, due to some issues, kami tak dapat tayangkan #BilAydaJatuhCinta 9 malam tadi.

“Maaf dan thank you kepada yang menunggu. Insyaallah hari ni (Sabtu). Terima kasih banyak.“Make sure to subscribe and on notification at our YouTube, WuvvShow. See you very soon,” tulis Ayda pada satu hantaran di Instagram.Terdahulu, pasangan selebriti ini telah berkonngsi akan membuat pengumuman mengenai tarikh nikah mereka menerusi video episod pertama #BilAydaJatuhCinta di Instagram.

Video #BilAydaJatuhCinta difahamkan bakal bersiaran selama 10 episod menerusi platform sama.Sementara itu menerusi ruangan komen, para peminat yang sedia maklum mengenai perkara berkenaan masih tidak sabar untuk mengetahui hari bersejarah keduanya selain turut mendoakan agar urusan Ayda dan Nabil dipermudahkan.Foto: Instagram Ayda Jebat.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Ayda Jebat dan Nabil Mahir bakal melangsungkan majlis pernikahan mereka. Dijangka akan mengumumkan tarikh perlangsungan pada malam ini.

Pelakon dan penyanyi, Ayda Jebat dijangka akan mengumumkan tarikh bagi melangsungkan pernikahan mereka dengan tunangnya Nabil Mahir pada jam 9 malam ini.Menerusi laman Instagram miliknya, difahamkan pengumuman tersebut akan dibuat melalui saluran Youtube milik mereka Wuvvshow #BilAydaJatuhCinta episod pertama.

Insyaallah esok (hari ini) kita announce our special day bila. 1st episode #BilAydaJatuhCinta on Youtube Wuvvshow 9pm. Korang teka bila?,” tulisnya. Menurut Nabil, #BilAydaJatuhCinta akan ditayangkan sebanyak 10 episod istimewa yang memaparkan perjalanan kisah mereka menuju ke hari perkahwinan.

Posting itu dipenuhi dengan pelbagai komen daripada para peminat dimana rata-rata cuba meneka tarikh yang mereka bakal disatukan sebagai suami isteri selain tidak sabar menantikan hari bahagia tersebut.Terdahulu, Ayda atau nama sebenarnya Nur Suhada Jebat mengikat tali pertunangan dengan pengacara itu secara atas talian ketika pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pada April lalu.

Masih Belum Halal Tapi Dah Buat Macam Dah Berkahwin. Ternyata Gambar Ayda Jebat Dan Nabil Mahir Raih Perhatian Warganet Sanggup Kritik Perbuatan Mereka

Baru-baru ini, foto aksi mesra yang dikongsikan pelakon dan pengacara Nabil Mahir bersama tunangnya, Ayda Jebat sempena Hari Kebangsaan Malaysia Ke-63 di Instagram mengundang kritikan warganet. Foto berpelukan di hadapan hiasan tanaman berbentuk bendera Malaysia itu menimbulkan rasa kurang senang warganet yang menyifatkan tindakan pasangan itu kurang sopan kerana belum lagi mempunyai ikatan yang sah.

Warganet turut memberikan cadangan daripada berpelukan sebegitu adalah lebih baik jika pasangan itu cepat-cepat mendirikan rumah tangga untuk mengelak daripada sebarang ftnh. Warganet juga turut berasa hairan mengapa kebanyakan artis tidak terus bernikah sedangkan sudah mempunyai kewangan yang stabil.

Malah, ada warganet membandingkan mereka dengan pasangan penyanyi Syamel dan Ernie Zakrie yang masih menjaga batas antara satu sama lain walaupun baru mengikat tali pertunangan. Untuk rekod, Nabil sebelum ini, melamar pelantun lagu Temberng itu pada sambutan hari lahirnya yang ke-28 pada 17 Mac lalu. Kemudian, pasangan itu mengikat tali pertunangan secara dalam talian pada 28 April lalu.

Pasangan Tak Setia Dan Tak Jujur. Ayda Jebat Akui Terima Pelbagai Reaksi Dari Warganet. Akhirnya Ayda Jebat Tampil Buka Mulut Bongkarkan Semua Yang Berlaku.

Pelakon dan penyanyi, Ayda Jebat mengakui rasa terharu selepas menerima pelbagai reaksi daripada para peminatnya di Instagram selepas selebriti tersebut meminta ramai untuk berkongsi kisah percintaan yang putus di tengah jalan.

Jelas penyanyi Mata itu lagi, dia berterima kasih atas perkongsian dan menyifatkan hubungan cinta yang terjalin perlu saling melengkapi. Jika tiada jodoh, mungkin ada insan yang lebih sesuai menanti selepas ini. “Post saya semalam berapi-rapi comment.

Saya baca semua yang korang luahkan. Sempat reply. Seriously terharu baca rintihan hati korang. Thank you for sharing. “tak setia, tak jujur semua berlaku dalam percintaan. Tak jadi dekat semua orang, tetapi kebanyakkan. Ingat, kalau nak pasangan kita baik, setia, tak tipu kita, jujur, tulus, maka kita pun kena jadi dan buat benda yang sama.

“Semoga semua baik-baik saja untuk kalian. Redha, banyak doa. Pasangan anda sebelum ni bukan yang terbaik buat diri kamu, tapi dia mungkin yang terbaik dan lebih baik bersama orang lain. Insyaallah yang bersesuaian dan yang terbaik buat dirimu akan hadir,” tulisnya. Ayda kini sedang menantikan detik bergelar raja sehari bersama tunangnya, Nabil Mahir. Pasangan sama cantik sama padan itu bakal disatukan pada 1 Januari 2021.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : MH

Ayda Jebat Mengimpikan Untuk Menghadiahkan Satu Benda Ini Pada Ibunya Sebelum Berkahwin. Akhirnya Tercapai.

Bakal mendirikan rumah tangga pada Januari 2021, penyanyi dan juga pelakon Ayda Jebat meluahkan rasa terharu kerana melaksanakan impiannya untuk membelikan sebuah rumah untuk ibu tercinta.

Ayda,28, telah berkongsikan berita gembira itu menerusi Instagram miliknya dengan foto memaparkan dia memeluk ibu tersayang dengan latar belakang sebuah rumah dua tingkat yang dibelinya.

“Bismillahirrahmanirrahim. Syukur alhamdullilah. Allah makbulkan doa saya. Rezeki dapat hadiahkan mama sebuah rumah. Saya beritahu Nabil, ada benda yang saya mahu capai sebelum kahwin. Inilah antaranya. Buat mama bahagia sebelum saya bahagiakan orang lain. Lega hati ini Ya Allah.”Difahamkan, kediaman dua tingkat itu terletak di Eco Grandeur, Puncak Alam, Shah Alam, Selangor.

Penyanyi lagu Pencuri Hati itu turut berkesempatan mendoakan para peminatnya supaya dapat membahagiakan orang tua, namun bukanlah sekadar dengan pemberian dalam bentuk harta benda semata-mata. Sekadar info, Ayda Jebat dan tunang, Nabil Mahir bakal mendirikan rumah tangga pada 1 Januari 2021 nanti. Semoga dipermudahkan urusan Ayda dan pasangan!

Maklum Mahu Mengumumkan Tarikh Perlangsungan Pada Malam Semalam. Ayda Jebat Mohon Maaf Setelah Dia Tak Dapat Nak Umumkan Atas Satu Sebab Ini

Pelakon dan penyanyi, Ayda Jebat memohon maaf kepada peminat kerana tidak dapat berkongsi tayangan #BilaAydaJatuhCinta seperti yang telah diberitahu menerusi media sosial sebelum ini.Atas beberapa kekangan, penyanyi Mata itu turut merakamkan ucapan terima kasih buat semua yang menantikan tayangan berkenaan yang sepatutnya dilancarkan pada Jumaat, jam 9 malam di saluran YouTube, Wuvv Show.

 Ini kerana episod tersebut antara lain difahamkan bakal mengenang fasa jalinan cintanya bersama tunang tersayang, hos Nabil Mahir selain keduanya bakal membuat pengumuman mengenai tarikh nikah mereka.“Assalamualaikum and hi. Sorry, due to some issues, kami tak dapat tayangkan #BilAydaJatuhCinta 9 malam tadi.

“Maaf dan thank you kepada yang menunggu. Insyaallah hari ni (Sabtu). Terima kasih banyak.“Make sure to subscribe and on notification at our YouTube, WuvvShow. See you very soon,” tulis Ayda pada satu hantaran di Instagram.Terdahulu, pasangan selebriti ini telah berkonngsi akan membuat pengumuman mengenai tarikh nikah mereka menerusi video episod pertama #BilAydaJatuhCinta di Instagram.

Video #BilAydaJatuhCinta difahamkan bakal bersiaran selama 10 episod menerusi platform sama.Sementara itu menerusi ruangan komen, para peminat yang sedia maklum mengenai perkara berkenaan masih tidak sabar untuk mengetahui hari

bersejarah keduanya selain turut mendoakan agar urusan Ayda dan Nabil dipermudahkan.Foto: Instagram Ayda Jebat.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Ayda Jebat dan Nabil Mahir bakal melangsungkan majlis pernikahan mereka. Dijangka akan mengumumkan tarikh perlangsungan pada malam ini.

Pelakon dan penyanyi, Ayda Jebat dijangka akan mengumumkan tarikh bagi melangsungkan pernikahan mereka dengan tunangnya Nabil Mahir pada jam 9 malam ini.Menerusi laman Instagram miliknya, difahamkan pengumuman tersebut akan dibuat melalui saluran Youtube milik mereka Wuvvshow #BilAydaJatuhCinta episod pertama.

Insyaallah esok (hari ini) kita announce our special day bila. 1st episode #BilAydaJatuhCinta on Youtube Wuvvshow 9pm. Korang teka bila?,” tulisnya. Menurut Nabil, #BilAydaJatuhCinta akan ditayangkan sebanyak 10 episod istimewa yang memaparkan perjalanan kisah mereka menuju ke hari perkahwinan.

Posting itu dipenuhi dengan pelbagai komen daripada para peminat dimana rata-rata cuba meneka tarikh yang mereka bakal disatukan sebagai suami isteri selain tidak sabar menantikan hari bahagia tersebut.Terdahulu, Ayda atau nama sebenarnya Nur Suhada Jebat mengikat tali pertunangan dengan pengacara itu secara atas talian ketika pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pada April lalu.

Masih Belum Halal Tapi Dah Buat Macam Dah Berkahwin. Ternyata Gambar Ayda Jebat Dan Nabil Mahir Raih Perhatian Warganet Sanggup Kritik Perbuatan Mereka

Baru-baru ini, foto aksi mesra yang dikongsikan pelakon dan pengacara Nabil Mahir bersama tunangnya, Ayda Jebat sempena Hari Kebangsaan Malaysia Ke-63 di Instagram mengundang kritikan warganet. Foto berpelukan di hadapan hiasan tanaman berbentuk bendera Malaysia itu menimbulkan rasa kurang senang warganet yang menyifatkan tindakan pasangan itu kurang sopan kerana belum lagi mempunyai ikatan yang sah.

Warganet turut memberikan cadangan daripada berpelukan sebegitu adalah lebih baik jika pasangan itu cepat-cepat mendirikan rumah tangga untuk mengelak daripada sebarang ftnh. Warganet juga turut berasa hairan mengapa kebanyakan artis tidak terus bernikah sedangkan sudah mempunyai kewangan yang stabil.

Malah, ada warganet membandingkan mereka dengan pasangan penyanyi Syamel dan Ernie Zakrie yang masih menjaga batas antara satu sama lain walaupun baru mengikat tali pertunangan. Untuk rekod, Nabil sebelum ini, melamar pelantun lagu Temberng itu pada sambutan hari lahirnya yang ke-28 pada 17 Mac lalu. Kemudian, pasangan itu mengikat tali pertunangan secara dalam talian pada 28 April lalu.

Warganet Syak Ayda Jebat Tinggal Sebumbung Dengan Tunang. Ternyata Jawapan Yang Diberi Oleh Ayda Jebat Buat Orang Ramai Terkedu

Pelakon Ayda Jebat jawab spekulasi warganet yang mengatakan dia dan tunangnya, Nabil Mahir tinggal serumah. LEBIH dua bulan mengikat tali pertunangan, pasangan pelakon Ayda Jebat dan Nabil Mahir kelihatan semakin mesra apabila banyak menghabiskan masa bersama sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP).

Namun yang kurang menariknya apabila warganet mula berteka-teki sama ada mereka tinggal serumah kerana kerap berkongsi perkembangan bersama di laman sosial. “Seronoknya… belum kahwin boleh satu rumah walaupun realiti ada ramai di rumah, ni berdua saja dalam video.

“Dulu-dulu aku bertunang jangan harap dapat jumpa macam ni selalu,” komen seorang waraganet. Bagaimanapun kembimbangan yang dibangkitkan warganet terjawab apabila Ayda atau nama sebenarnya Nur Suhada Jebat, 28, membalas komen berhubung isu berkenaan.

Pelakon drama Bukan Gadis Biasa ini berkata dia masih tidak berani untuk keluar rumah dalam keadaan pandemik Covid-19 yang masih belum pulih sepenuhnya. “Kita masih tak berani nak keluar sangat… takut. “Jadi, lebih baik jumpa, mesyuarat, penggambaran di rumah. Lebih selamat dan selesa. Tak perlu pakai mask dan sanitizer,” tulis Ayda.

Ayda dan Nabil mengikat tali pertunangan secara dalam talian (online) pada 28 April lalu. Kisah perhubungan pasangan selebriti ini mula menjadi perbualan hangat warganet apabila Ayda berkongsi foto cincin lamaran yang diterimanya semasa ulang tahun kelahiran ke-28 pada 18 Mac lalu.

Ayda Jebat, Nabil Mahir bertunang ‘online’

PELAKON dan penyanyi popular, Ayda Jebat selamat melangsungkan pertunangan dengan pengacara Nabil Mahir secara ‘online’, hari ini. Menerusi gambar yang dimuat naik di Instagram, Ayda berkata, pertunangan yang berlangsung hari ini itu bersempena dengan ulang tahun kelahiran Nabil yang ke-32. “Melamar pada hari jadi saya. Bertunang pada hari jadi anda. Saya yakin kita boleh lakukan sehingga majlis bahagia kita. Kini anda sah bergelar tunang saya,” katanya.

Dalam pada itu, Nabil turut berkongsi perkhabaran gembira itu di Instagram. Melangsungkan pertunangan ketika tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), pasangan ini dilihat kreatif dalam menjayakan majlis itu. Apa yang menarik, mereka turut berkongsi foto suntingan seolah-olah sedang berada di lokasi sama sedangkan upacara itu diadakan secara ‘online’ di kediaman masing-masing dan hanya berinteraksi di depan kamera.-hmetro

Ayda Jebat Memang N4kal, K4ntoi Makan’ Megi Di Bulan Puasa

Setiap orang mempunyai nostalgia tersendiri ketika mula bertatih untuk melakukan ibadah puasa. Memang bukan mudah bagi seorang kanak-kanak berpuasa lebih-lebih lagi perlu menghadiri 2 sesi persekolahan, iaitu sekolah kebangsaan dan sekolah agama. Ayda Jebat juga mempunyai memori apabila kantoi dengan ibunya ketika senyap senyap makan megi ketika semua orang sedang berpuasa.

“Saya mengaku ketika pada zaman persekolahan dahulu memang agak n4kal. Saya mengaku saya selalu ponteng puasa. Saya masih ingat lagi ketika itu di tingkatan satu, saya balik dari sekolah berjalan kaki. Ketika itu cuaca sangat terik dan saya tidak larat nak berpuasa. Akibat tidak tahan lapar dan dahaga saya masak megi sementelah mak tak ada di rumah kerana bekerja. Selepas selamat makan saya menutup semua bahan bukti agar mak tidak tahu saya tidak berpuasa.

Tetapi saya ‘kant0i’ juga dengan mak apabila beliau dapati megi dah kurang satu dalam kabinet. Memang lucu kalau ingat balik masa k4ntoi tu. Kini, apabila sudah dewasa saya tidak pernah lagi p0nteng puasa seperti itu.

Apabila diingat kembali timbul rasa kelakar dengan telatah ketika kecil dahulu,” kongsi Ayda Jebat yang kini sudah semakin matang. Berbuka puasa tidak dapat lari daripada menikmati juadah istimewa mengikut kegemaran masing-masing. Bagi peminat Ayda Jebat sudah pasti tahu bahawa penyanyi lagi Temberang ini mengemari kuih lopes. “Juadah kegemaran saya ketika berbuka sudah pasti kuih lopes.

Selain itu saya suka berbuka dengan air tau fu fa dan martabak. Jangan tak tahu, saya seorang yang suka makan kari. Kalau kat rumah mesti saya minta mak masakkan lauk kari. Kalau kat luar pula saya akan cari makanan yang berasaskan kari seperti nasi beriani.

Saya tak pandai makan nasi kerabu, nasi dagang dan sebagainya. Berbeza dengan adik-beradik saya semua boleh makan mungkin saya jenis takut nak mencuba makanan yang baru. Saya hanya makan apa yang biasa dimakan,” ujar Ayda atau nama sebenarnya, Nur Suhada Jebat.

Menjadi pelakon membuatkan Ayda Jebat tidak terkecuali mencipta pengalaman berada di set penggambaran ketika berpuasa. “Secara jujurnya setelah saya bergelar anak seni, masa untuk bersama keluarga sangat terbatas.

Sepanjang bergelar pelakon hampir setiap tahun drama saya akan keluar untuk tontonan ketika berpuasa dan hari raya. Jadi jadual penggambaran telah diatur ketika sebelum berpuasa dan sepanjang bulan puasa. Kalau ada pun mungkin sehari atau dua boleh balik Melaka berpuasa bersama keluarga. Kemudian pergi set penggambaran semula.

Berpuasa di set penggambaran sebenarnya masa berlalu lebih pantas berbanding bekerja bukan di bulan puasa. Ini kerana ketika shooting saya dan krew penggambaran kita tidak fikir soal makan atau minum. Tak ada lunch dan tak ada minum petang,

jadi kita dah jimat banyak masa di situ. Bekerja di bulan puasa kita fokus hanya untuk bekerja semata-mata, jadi kerja lebih cepat dilaksanakan dan tidak terasa masa berlalu. Selalunya di set penggambaran meriah sebab kita akan habis shooting dalam pukul 6 petang.

Saya bersama krew yang lain akan naik van pergi bazar Ramadan bersama-sama mencari juadah berbuka puasa. Sebelum ini saya jarang pergi membeli juadah berbuka di bazar Ramadan kerana di rumah of course mak sudah menyediakan juadah berbuka puasa.

Kalau di set memang terpaksa keluar kalau tidak tak ada makanan. Krew produksi merupakan keluarga kedua saya apabila kami berbuka bersama-sama sepanjang proses penggambaran,” tutur Ayda sambil tersenyum. Penyanyi dan pelakon yang sentiasa riang ini sangat bersyukur kerana terpilih buat tahun keempat kolaborasi bersama ARIANI.

Tersarung indah di tubuh penyanyi lagu Pncuri Hati koleksi ARIANI tahun ini benar-benar memukau pandangan mata. Pelakon drama Rindu Awak 200% ini teruja dengan keunikan rekaan yang diketengahkan oleh ARIANI. “Mungkin di luar sana terdapat banyak jenama yang terkenal, bagi saya semua ada keunikan tersendiri.

Namun rekaan ARIANI ini begitu istimewa kerana membuat penampilan lebih eksklusif dan anggun secara natural. Koleksi ARIANI tahun ini banyak bermain dengan rona pastel membuat pemakai rasa lebih yakin dan selamat dan boleh digayakan ke mana-mana kerana nampak manis ketika digayakan,” bicara Ayda Jebat.-nona