Niat nak tunjuk gambar bersama dengan teman wanita tapi hasilnya amat mengejutkan, cuba perhatikan belakang

Hampir semua orang melakukan perkara ini: selfie! Biasanya, selfie atau wefie  adalah untuk mengabadikan detik-detik istimewa yang dialami sendiri atau dengan orang lain. Yang digambar boleh menjadi gambar yang indah, tetapi ada juga boleh menjadi gambar yang tidak menyenangkan.

Seorang pemuda bernama Andy Fuentes memuat naik foto selfie dengan teman wanitanya melalui Twitter. Berkongsi foto kekasih di media sosial adalah rutin biasa di zaman ini. Selepas memuat naik, Fuentes dilihat memeluk teman wanitanya dan tersenyum pada kamera.

Walau bagaimanapun, gambar ini tiba-tiba menjadi viral. Foto ini bahkan telah diedarkan lebih dari 48 ribu kali dan mendapat hampir 100 ribu like. Ternyata foto yang dimuat naik Fuentes menunjukkan kejanggalan. Jika dilihat lebih jelas, foto ini sebenarnya boleh membuat anda takut.

Andy Fuentes dan teman wanitanya (Twitter/extracis). Ternyata Fuentes dan teman wanitanya mengambil foto membelakangi cermin.
Selepas foto ditangkap terdapat pemandangan yang pelik dari cermin.
Pose asal, teman wanita Fuentes kelihatan tersenyum menatap kamera.

Logiknya, pantulan di cermin akan menunjukkan bahagian belakang badan dan rambut wanita. Bagaimanapun, dalam bayangan cermin, teman wanita Fuentes kelihatan tersenyum melihat kamera itu. Bahagian belakang Fuentes hanya mempamerkan pose yang sama dengan wanita yang asal.

Ramai warganet yang melihat foto ini juga keliru tentang bagaimana ini boleh berlaku. Inilah yang membuat warganet merasa bahawa imej ini menakutkan. Reaksi warganet sangat pelbagai, antara keliru dan terkejut. @mjsunshine_: “Ini sangat menakutkan.”

@ H_Moody6: “Lebih baik anda meninggalkan gadis ini.” @ dfurn2: “Bagaimana wajahnya boleh berada di cermin?” Terdapat juga warganet yang meminta Fuentes untuk memadama foto ini kerana ia dianggap mistik. Bagaimanapun, tidak lama selepas itu, beberapa orang warganet

mula menerima kejanggalan foto ini. Seorang warganet menggunakan kapsyen Fuentes sebagai ayat mengenai foto ini. Dalam caption, Fuentes menulis, “Saya mencintai teman wanita saya walaupun dia Gemini.” Bintang Gemini diketahui mempunyai simbol kembar.

Maksud caption ini merujuk kepada foto wanita yang mempunyai 2 muka. @steeezepizza: “Jenaka itu gemini mempunyai” 2 wajah / personaliti “, ia adalah simbol berkembar Ia adalah gambar yang diedit.” @wylylizz: “Saya faham, kerana dia adalah gemini, jadi dia mempunyai 2 muka.”

Malangnya, Fuentes tidak pernah menerangkan kebenaran di sebalik foto misteri ini. Ini menjadikan tanda tanya di kalangan para warganet sama ada benar foto ini hanya hasil Photoshop. Gadis itu berada di topi keledar kaca. Perkara yang sama juga mengejutkan ruang siber di Indonesia.

Foto-foto ini viral di media sosial dan menjadi perbualan panas. Gambar itu biasa sahaja, hanya dua muka wanita yang memakai topi keledar tersenyum. Seramnya, senyuman di muka wanita di topi keledar berbeza dari senyuman wajah asal.

Kenapa senyuman gadis yang selfie itu berbeza dari bayang-bayang yang terpantul di topi keledar rakannya? Lihatlah wajah kedua-duanya. Berbeza bukan? Senyuman gadis yang selfie berbeza dari bayang-bayang yang dipantul dalam topi keledar rakannya 

Foto yang disebarkan dan didakwa diambil oleh seorang gadis Bali menunjukkan dua orang yang sama tetapi fotonya adalah berbeza. Yang lain tersenyum kecil, yang lagi satu senyum lebar menampakkan gigi.

Sumber : kumbangterbalik

Kisah Seram Abah

Dah lama aku menyepi. Kali ini aku kembali dengan cerita baru ; yakni cerita yang aku langsung tak expect akan jadi. Okay, we will start one by one. Aku nak cerita pasal abah aku. Abah aku ni kan, dia seorang yang boleh tengok makhluk halus.

Kadang- kadang bila dengar cerita dia, aku rasa macam takut + tak percaya. Tak percaya sebab aku tak pernah tahu pun yang dia boleh nampak semua benda tu. Aku teringin nak tau, orang yang boleh nampak entiti halus ni kan, adakah satu kelebihan atau kekurangan??

Cerita pertama – that he told us is in 2014. Abah kalau dia turun hutan nak pergi cari ayam memang phone dia akan pastikan full battery + power bank sebab nanti dia nak rakam video ayam dia tu. So masa abah tengok balik video tu, ternampak kelibat satu macam bayangan putih berlari laju dekat hujung pokok tu.

Next ialah cerita masa aku drjah 6 which is tahun 2015. Abah memang peminat tegar ayam, jadi mana- mana je hutan yang orang cakap ada banyak ayam, dia akan pergi dan tangkap ayam. Abah aku ni pulak bukannya jenis penakut. Abah tangkap ayam tu untuk dibela,

bukan untuk dimakan. It’s been a very usual thing if after someone went out from a forest, there might be something following. And that is what happened to my dad. Maksudnya, banyak kali laa jugak abah bawak balik ‘something’ ke rumah. Aku sedar benda ni melalui perwatakan abah yang

tiba-tiba je berubah. Tiba-tiba je dia marah-marah. And I admit it, sejak haritu aku memang dah tak suka abah sebab dia jarang marah kitorang dan he acted like he’s not himself. Like somebody else. Aku rasa sebenarnya abah tak tau apa-apa pun – tak sedar la maksudnya.

Jadi, ada suatu hari tu, mak aku kena balik kampung. Mak aku balik sekejap je, balik bawak adik-adik. Bila balik rumah malam tu, abah masuk bilik. Lepastu aku dengar cerita yang akak aku cerita, dia cakap abah tidur kat ruang tamu sebab dia kata dia nampak ada hantu dalam bilik.

Even mak aku ada jugak pernah bagitau, yang dia pernah kena gigit dengan benda tu sampai biru kaki jadinya. Bila abah dah mula rasa macam pening- pening dan asyik demam, dia decide nak balik kampung. Nak berubat cara kampung katanya. Masa berubat tu, makcik yang ubatkan abah tu dia

cakap la yang hantu tu tengah meratah kaki abah,so sebab tu abah selalu rasa sakit kaki. Makcik tu pon halau hantu tu dan abah pun kembali seperti diri dia yang dulu. Ada masa hari raya tu, kitorang satu fam balik kampung. Rumah kosong laa jadinya tak ada orang.

Ada sorang jiran kitorang bagitau yang dia nampak ada orang tengah bagi ayam makan. Mengucap panjang mak aku bila tahu pasal ni. 2016 takde kot eh entahla aku tak ingat. but 2017 ada. Abah kata masa tu macam biasa kat hutan. Bila abah masuk, mula- mula sekali dah dengar dah bunyi macam

haiwan pelik-pelik mengaum tapi abah buat tak tau je. Bila abah mula pasang perangkap ayam, ofcourse lah kan abah tengah diam. Mata tengah melilau tengok kot ii ada haiwan buas ke. Bila abah hampir nak dapat ayam tu, tiba-tiba puntianak menjerit sampai ayam tu lari. Abah pun marah lah dia apa lagi.

2018, this one is the most superb one. Hujung tahun ni – masa tu kitorang nak balik kampung. Almaklumla nak pindah sebenarnya. Jadi kenala bawak balik lori untuk angkut barang yang banyak-banyak. Lokasi kampung kenalah dirahsiakan atas sebab privacy dan aib pihak tertentu.

Jadi dipendekkan cerita, kitorang pun dah selamat sampai, begitu jugak dengan barang-barang. Tapi, masih ada lagi barang yang tak ambil lagi. Jadi, abah pun naik moto untuk ke rumah lama balik. Dalam perjalanan balik tu, – dalam pukul 2 pagi, abah tengok laa side mirror.

Bila tengok, abah jeling je seolah-olah tak rasa takut pon bila tengok ada hantu tengah duduk gaya kaki menyenget kat belakang. Abah kata dia senyum bukan main, tapi abah malas nak layan dia. 2019 – the most bomb story i’ve ever heard. + tak percaya.

Situasi ni kat kampung. Ada satu hari tu, abah kata dia nampak hantu lagi. Aku macam pelik sikit, asal ada hantu je mesti abah yang notice dulu dan yang paling aku tak fham ialah kalau ada bunyi pelik sikit jer mesti semua orang dengar – means adik beradik tapi aku xdgr jauh sekali nak tersedar daripada lena. Kadang-kadang aku pon tak tau knpe.

Okay, abah keep cakap yang dia nampak smpai laa kejadian semalam di mana semalam aku tidur dekat ruang tamu. Aku tersedar kira – kira 2.30 pagi bila ada ramai orang kat luar bising-bising. Cakap apa pun aku tak taulah. Bila aku keluar, aku terkejut bila tengok ada ular.

So keesokannya my family gathered together and abah cerita pasal semalam. Abah kata masa abah balik pagi tu, abah nampak ada makhluk berbulu macam beruk katanya tengah mengejar itik. Macam kacau itik tu lah. Abah kata tu hantu raya. Dia macam tengah sepak-sepak itik tu.

Abah marah dia sebab abah kesian dekat itik tu. Lepastu entah dari mana datangnya ular. Abah dah letak dah ular tu dekat tempat lain. Bila semua masuk tidur, mak aku tiba-tiba macam mengigau laa cakap sesorang. Ni mak aku cakap. Mak aku cakap dia macam bercakap lah dengan hantu tu. Tapi mak aku tak ingat apa yang dia dah cakap dengan hantu tu, hmm.

Sebenarnya banyak je lagi cerita seram yang boleh aku buat kompilasi tapi aku minta maaf aku bukan seorang yang berani. Ni pun aku share sebab aku nak tahu kenapa aku tak rasa apa-apa pun? aku cuma nak tahu adakah dapat melihat makhluk ni satu kelebihan atau kekurangan?

Apa-apa pun, yang pasti niat aku bukan untuk takut-takutkan orang. Bukan jugak untuk mengaibkan sesiapa cuma aku nak cakap ke mana je kita pergi kena selalu ingat. Tak semestinya rumah kita, alamnya milik kita. Akan sentiasa ada pemiliknya yang kita tak tau dan tak nampak. Oleh sebab itu, penting untuk kita jaga akhlak dan perlakuan bila dimana-mana saja.

– The same girl

About ApamPink 1065 Articles
Artikel di dalam blog ini hanyalah perkongsian dari pelbagai website dan blog yang bertujuan untuk berkongsi maklumat dengan masyarakat umum. Sekiranya perkongsian artikel yang dipaparkan disalah-ertikan, kami tidak akan bertanggungjawab. JIKA ANDA SUKAKAN SALAH SATU ARTIKEL, JANGAN LUPA SHARE...