Nurse hamil 4 bulan pergi buat selamanya gara gara dijangkiti Covid 19. Tak sangka ini keadaan mengejutkan jururawat sebelum beliau pergi mengadap ilahi

Berita

Besar peng0rbanan dan jasa barisan kakitangan kesihatan ketika ini. Disaat orang lain disuruh duduk di rumah tetapi merek bertungkus lumus bergadai nyawa untuk memastikan pes4kit-pes4kit segera pulih dan mengawal virus pandemik ini dari terus merebak.

Namun kita lihat tiada satu pun yang mengeluh tentang kerja mereka, cuma hanya sesekali mereka luahkan rasa kesal dengan sikap segelintir masyarakat yang mengambil mudah untuk terus berada di rumah. Banyak sudah kita lihat di luar negara, doktor dan jururawat yang telah pergi buat selamanya akibat dijangkiti COVID-19.

Terbaru melalui perkongsian yang dibuat oleh salah seorang pengguna Twitter, seorang jururawat di Indonesia yang sedang hamil 4 bulan pergi buat selamanya kerana COVID-19. Video turut dimuat naik ketika jururawat tersebut dipindahkan ke wad dan menggunakan bantuan pernafasan.

Frontliner tersebut yang hamil 4 bulan juga didakwa telah dibawa ke unit rawatan rapi (ICU) susulan keadaannya yang semakin kritikaI. Dalam video tersebut, dapat dilihat rakan sekerjanya yang berada di tempat itu menangis sehingga terduduk mengenangkan rakan sejawat mereka tumb4ng dij4ngkiti pendemik.

Video yang berdurasi 52 saat itu berlatarbelakangkan suara perakam yang turut sama menangis mengenangkan kondisi frontliner wanita tersebut. Perawat RS Royal Surabaya, positif Covid-19 & kondisi hamil 4 bulan, saat ini sudah menggunakan Respirator… Mohon doa untuk ibu dan calon bayi

Perawat RS Royal Surabaya, positif Covid 19 & kondisi hamil 4 bulan, saat ini sudah menggunakan Respirator… Mohon doa untuk ibu dan calon bayi… Sudah menghadap yang Kuasa.

Menurut daripada laporan sumber juga, petugas kesihatan itu serta kandungannya tidak dapat diseIamatkan dan telah pun pergi buat selamanya. Tumbangnya seorang frontliner bermakna risiko untuk petugas kesihatan turut sama dijangkiti amatlah tinggi kerana berhadapan dengan beribu lagi pes4kit yang positif wabak ini.

Semoga peng0rbanan yang dilalui petugas itu dibalas dengan syurga buatnya kelak. ‘” Allah ampun kan lah d0sanya, kau terimalah Amalannya. Engkau tempat kan lah org yang beriman.” – komen dari saIah seorang warganet

Perkongsian tersebut telah mendapat perhatian warga media sosiaI dan rata-rata turut bersedih dengan apa yang berlaku. Sememangnya virus ini adalah perkara yang serius, jangan ambil mudah saranan yang telah di tetapkan oleh pihak kerajaan dan Kementerian Kesihatan Malaysia.

Perawat RS Royal Surabaya, positif Covid 19 & kondisi hamil 4 bulan, saat ini sudah menggunakan Respirator… Mohon doa untuk ibu dan calon bayi.. Pelepasan alm Ari Puspita Sari. S. Kep.Ns. diantara rekan2 para medis, selamat jalan Pahlawanku, Insyah Allah Surga menantimu