Warganet dah mula kritik PU Abu lepas dah berpisah dengan dua bekas isteri. Pu Abu akhirnya buka mulut tentang isu itu

Artis

Terdahulu, ada sahaja cerita yang dikaitkan dengan PU Abu dan juga isterinya. Kali ini, PU Abu yang merupakan pendakwah bebas telah menjawab kenyataan yang menyatakan dirinya suka mempermainkan hati wanita . Ramai yang berpendapat sebegitu setelah melihat episod rumah tangganya bersama dua bekas isteri. Namun begitu, jelas PU Abu ” Biarpun sering berdepan dengan masalah perpisahan dan kahwin, perkahwinan baginya bukanlah seperti satu permainan.

“Tidak ada siapa akan dicraikan pun. Perkahwinan ini bukan macam game PS5. Insya-Allah saya akan sedaya upada bawa rumah tangga saya sampai syurga.”Badai, ribut dalam rumah tangga tu biasalah sedangkan lidah pun tergigit. Doakan saya sabar dan kuat ya,” katanya. Katanya lagi, matlamatnya untuk hidup bahagia bersama keluarga yang dibinanya bersama dua wanita sebelum ini.”Yang tahu je tahu apa yang kita hadapi. Saya bncikan prpecahan. Tujuan saya satu je nak hidup bahagia bersama keluarga,” tambahnya.

Sebelum ini, PU Abu pernah menjadi buah mulut ramai apabila berpisah dengan isteri pertamanya, Ain Afini Latif ketika wanita itu sedang sarat hamil anak pertama mereka.Pendakwah bebas itu kemudiannya berkahwin dengan seorang usahawan wanita, Hana Azraa sekitar awal tahun 2019 sebelum dikatakan telah berpisah setahun kemudian.Bagaimanapun, masih belum ada sebarang pengesahan mengenai status terkini rumah tangganya bersama wanita terbabit.

Mata Isteri Kedua PU Abu Ada Kesan. PU Abu Dedah Punca Mata Isterinya Ada Kesan Dan Akui Dia Sedang Dalam Proses Untuk Berpisah

Untuk pegetahuan,sebelum ini Hana Azra pernah mendedahkan PU Abu sudah rujuk dengan bekas isteri pertama iaitu Ain Afini dua minggu selepas mereka berdua bernikah. Baru baru ini,PU Abu pula menjawab soalan daripada warganet berkaitan hubungannya dengan Hana. Kata PU Abu,mereka berdua dalam proses utnuk berpisah.

Katanya Sepatutnya tarikh tu lebih awal. Namun disebabkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) tarikh tersebut telah ditunda pada bulan April nanti. Kalau kita nak buat yang terbaik untuk someone, tak semestinya kita perlu bersama kan? Kita serah kepada Allah.

Melihat Instagram Story, PU Abu menjawab soalan daripada warganet tentang hubungannya dengan isteri kedua iaitu Hana Azra. Jelasnya, mereka dalam proses berpisah dan tarikh perbicaraan mahkamah jatuh pada 19 April ini. Mengulas pula mengenai hubungannya dengan isteri pertama iaitu Ain, PU Abu memberitahu mereka masih bersama sehingga ke hari ini dan belum berpisah

PU Abu juga turut menjelaskan mengenai kesan di mata isteri keduanya baru-baru ini. Ujarnya, dia tidak menmbuk mahupun memkl isterinya itu. Tetapi ianya berlaku disebabkan kejadian kecil.Di Instagram, Hana turut memuat naik satu posting sewaktu dia berada di Mahkamah Syariah Anak Bukit, Kedah. Menurutnya, manusia hanya mampu merancang dan Allah juga telah merancang. Oleh itu, dia berharap perancangan mereka selari dengan perancangan Allah. Hana turut mendoakan agar urusan mereka dipermudahkan.

Ada Pula Warganet Ungkit Semula Kisah PU Abu. PU Abu Buka Mulut Bila Kisah Perpisahannya Dahulu Jadi Bualan Selepas Tular Isu Shuk

Terbaru,PU Abu Sufyan merasa hairan apabila warganet masih mengungkit kisah masalah rumah tangganya dan bekas isteri dua tahun lepas. Kata PU Abu, tak perlu untuk mengaitkannya dengan kisah kotroversi artis yang sedang hanat diperkatakan sekarang.Ada juga manusia yang masih belum move on dari isu saya yang dah dua tahun berlalu.

“Berhentilah menjadi warganet yang tidak baik. Sedarkah anda tindakan tinggalkan komen seperti ini tidak memberikan kebaikan sedikit pun pada saya, pada awak dan pada yang lain.”Lebih mengecewakan ada yang DM hanya sekadar nak throwback benda yang dah hampir dua tahun berlalu dan mengaitkan dengan isu yang sedang berlaku,” tulisnya menerusi Instagram Stories.

Mohon PU Abu agar warganet sentiasa bersangka baik dan memurnikan satu sama lain terutama di media sosial.”Macam inilah kalau dengar kisah orang, tutup telinga, kunci mulut dan hati. Doa, sangka yang baik-baik buat orang yang sedang diuji.”Hari ini orang lain esok lusa kita. Fuh, buih dah mulut sebut benda ni,” katanya.

Menerusi paparan skrin yang dimuatnaik di Instagramnya, warganet mengungkit kisah kontroversi rumah tangganya dan mengaitkan dengan isu semasa Shuk Sahar yang menjadi bualan ramai.Mengimbas semula, PU Abu pernah berpisah dengan isterinya, Ain ‘Afini yang sedang sarat hamil tujuh bulan sekitar April 2019 untuk mengahwini seorang janda anak satu, Hana Azraa.Konflik perceraian PU Abu dan Ain berkesudahan dengan jatuh talak dua pada 16 Mei 2019.

Episod Rumahtangga Mereka Masih Jadi Perhatian. Terkini Fara Salleh Dedahkan Dia Menerima Mesej Berunsur Kritikan Selepas Nombornya Tersebar

Heboh tentang nombor telefon Fara Salleh mula tersebar di media sosial baru baru ini. Episod masalah rumah tangga melibatkan antara pengacara,pelawak dan penyampai radio iaitu Shuk Sahar serta isterinya,Rossalennah Natassyiah dan Fara Salleh. Baru baru lagi, Fara memuat naik sebuah entri yng mendedahkan kiriman mesej yang diterima daripada warganet serta di aplikasi ws

Antara kandungannya adalah kritikan dan makian daripada warganet yang tidak berpuas hati dengan tindakannya selepas didakwa masih berhubung dengan Shuk.Tidak cukup dengan itu, ada juga mesej yang berbaur luc4 h dan menga1bkan.Malah, Fara bertindak memaparkan wajah-wajah segelintir individu yang menghubunginya.

Nombor telefon Fara terkantoi tersebar selepas Rossalennah memuat naik sebuah rakaman video yang menunjukkan perbualannya bersama Shuk.Pada Sabtu lalu, kecoh apabila Rossalennah mendedahkan suaminya itu masih lagi menjalinkan hubungan dengan Fara.Jelas Rossalennah lagi, dia juga bertindak menerjah ke rumah wanita tersebut untuk meminta suaminya pulang ke rumah namun terpaksa beredar dengan hampa. gempak

Episod Rumahtangga Pelawak Ini Masih Berlarutan. Terkini IG Hotfm Juga Tidak Terlepas Dari Komen Dari Warganet

Episod rumahtangga Shuk dan orang serta Fara Salleh masih berlarutan sehingga ke hari ini. Terkini warganet bukan sahaja datang komen di IG Shuk,malahan di IG Hotfm pun kena. Manakala berdasarkan semakan di IG Shuk,pelawak dan pengacara berasal dari Pulau Pinang itu dilihat belum memuatnaik apa apa kenyataan balas berhubung pendedahan isterinya

Namun itu tidak menghalang warganet datang tinggalkan komen dengan mengkritik Shuk atas perbuatannya.Namun lebih teruk, bukan sahaja IG peribadi Shuk yangdidatangi warganet, ‘tentera bawang’ dilihat turut tinggalkan komen IG rasmi stesen radio Hotfm.Meskipun Shuk cumalah penyampai radio di Hotfm, namun kebanyakan ruangan komen ditinggalkan warganet menyentuh isu membabitkan Shuk walaupun entri ditulis tiada kena mengena.

Rata-rata meminta pihak Hotfm mengambil tndakan ke atas Shuk, malah ada yang meminta supaya Hotfm dibo1kot.” Saja nk bgtau, nnti buang jela shuk tu, berlambak lagi org boleh gantikan tempat dia kt hotfm tuh. Sekiann.” tulis Ida” Hotfm better bu4ng shuk. Drpd radio korang kena bo1kot. Kami pun xselera dgr suara syuk. Please hotfm,” tulis Jep

Isteri Shuk Terduduk Depan Pintu Sambil Merayu Suruh Suami Dia Keluar. Fara Salleh Tanpa Ragu Terus Bongkar Hal Sebenar Lepas Dikrtik Teruk Oleh Warganet

Heboh betul di media sosial berkaitan pendedahan Rossalennah Natassyiah Asshafera yang menyatakan suaminya,Shuk yang merupakan penyampai radio HotFm dan pelawak berlaku menduakan si isterinya. Melalui entri di IG,Rossalennah mendedahkan suaminya itu masih menjalinkan hubungan dengan wanita sama iaitu Fara Salleh.

” Aku dah terduduk depan pintu merayu rayu suru suami aku keluar dan balik..” Selama ni aku diam dah sabar dan bertahan. Diam demi menjaga a1b suami.” Tapi semakin lama diam diorang semakin menyakitkan hati. Satu sibuk mengejar bujang, yang bujang tak sedar diri buktikan dia tak bersalah dan tak ganggu rumah tangga orang,” katanya.

Tambah Rossalennah lagi, dia juga bertindak menrjah ke rumah Fara untuk meminta suaminya pulang ke rumah, namun terpaksa beredar dengan hampa.” Allah tu maha adil naluri isteri tak pernah salah.” Seraa ada saksi pergi sini dengan PA Shuk.. dia kol faara suruh Shuk keluar..shuk bercakap melalui fon fara kta xnak kluar.. selagi ak ada.. apa jdi dia xkan kluar..

” Bayangkan la apa perasaan aku .. aku tak pernah sesed1h ini.. sesak1t ini, aku dah cukup pendam macam2..” Allahukabar.. bila Allah menghendaki akan sesuatu tiada siapa dpt halang.. aku dah merayu mnangis depan pintu minta belas kasihan dgn kau farah.” Kau campk kasut Shuk depan aku suruh bawa balik. Apa do-sa aku sampai aku kamu buat macam ni. Aku ada anak-anak perlu jaga. Terima kasih kerana dah tinggalkan aku dengan anak-anak.

” Aku dah bertahan sampai saat ini menutup segala ce-Ia yang bvruk demi masa depan anak-anak. Tapi hari demi hari, kau buang aku dengan anak-anak.” Malam ni perjalanan aku jauh sangat, orang lain tidur, aku berkeliaran cari laki aku dimana,” katanya.Sementara itu, menerusi entri terbaru dimuatnaik sebentar tadi, Rossalennah memuatnaik paparan skrin status yang ditulis Fara berhubung Rossalennah.

Berikut adalah respon balas ditulis Fara yang didedahkan oleh Rossalennah;Fara antara lain berkata, dia tidak pernah menghalau Rossalennah, sebaliknya hanya menutup pintu dan Rossalennah telah pulang sendiri.Selain itu, Fara mendkwa dia tidak sembunyikan ‘manusia’ (Shuk) di dalam rumahnya.

” Semalam kau kata nak call JAIS kalau aku tak bagi kau masuk, aku persilakan kau call JAIS.” Aku siap bagitau call polis sekali sebab kalau kau je maaflah ya, memang aku takkan bagi masuk, sebab rumah aku.” Aku offer video call untuk tourtour rumah segala pelusuk aku boleh tunjuk kalau betul aku sembunyikan manusia dalam rumah, tapi kau taknak! Kenapa??

” Aku ada soalan;” 1- Bila masa aku h4Iau kau? Kau yang taknak balik dan nak tunggu depan rumah sampailah manusia kau cari tu keluar so then aku pun tutuplah pintu sambung tidur.” 2- Bila masa aku dirayu sambil kau menangis? Kau berikan aku arahan sis, bukan merayu kat aku, dan ugut untuk pec4hkan pintu rumah.” 3- Bila masa aku campak kasut kat kau? Aku bagi dua-dua belah tu melalui jeriji besi.” tulis Fara.

Reaksi warganet.Sementara itu menerusi ruangan komen, rata-rata warganet membela Rossalennah dengan mendkwa Fara masih mahu menegakkan benang yang basah.Apatah lagi Fara sendiri mengakui tentang kasut Shuk yang berada di dalam rumahnya.” Dia bagi kasut shuk. Cemana pulak kasut si shuk tu ada kt rumah dia. Hahahahaha” tulis Ain.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Baru Je Pindah Rumah Di Kawasan Baru. Mengejutkan Bila Tiba Tiba Ada Suara Wanita Menangis Dalam Live Ig Shuk Sahar. Sekali Shuk Sahar Dedahkan Cerita Sebenar Buat Warganet Terkejut.

PELAWAK Shuk Sahar terkejut apabila dimaklumkan oleh pengikut mengenai kehadiran bunyi misteri seakan-akan wanita menangis semasa dia sedang bersiaran langsung di laman Instagram. Shuk atau nama sebenar Mohammad Shukri Mohamed Sahar, 34, berkata semasa kejadian dia tidak menyedari sebarang bunyi misteri kerana terlalu fokus melayan pengikut.

“Saya betul-betul tak perasan dengan suara yang masuk dalam live saya… saya memang tak dengar apa pun waktu live tu. “Mula-mula saya live biasa je… lepastu kami main teka-teka umur dan nama… siapa menang dia dapat duit RM150.

“Kemudian saya tengok kat ruangan komen semua kata ada suara orang menangis, padahal saya tak dengar apa pun!” katanya. Bunyi wanita menangis dikesan semasa Shuk Sahar buat siaran langsung di Instagram. Penyampai radio Hot FM ini berkongsi mengenai kejadian misteri itu menerusi Instagram miliknya pada malam Khamis.

Dia turut memuat naik rakaman berdurasi 12 saat memperlihatkan dirinya bersama seorang teman yang turut berada dalam video tersebut. Saya cuba panggil ustaz untuk tengok benda apa sebenarnya!Lebih menakutkan apabila ada pengikut yang sempat merakam bunyi misteri itu dan menghantar kepadanya sejurus selesai bersiaran langsung.

“Bila orang hantar screen recorder dekat saya, baru saya perasan memang ada bunyi orang menangis, ” ujarnya. Shuk dan keluarga baru mendiami kawasan tersebut. Sementara itu, Shuk berkata pada malam itu dia bersiaran langsung di rumahnya yang baru sahaja didiami.

“Jujur saya cakap rumah saya ni baru duduk dan belum sempat buat doa selamat lagi.“Tak apa esok saya cuba panggil ustaz untuk tengok benda apa sebenarnya,” katanya. Dalam pada itu, rata-rata pengikut yang turut menyertai siaran langsung itu mengesahkan kehadiran suara misteri itu.

“Dari awal live lagi saya dengar tapi buat tak endah saja, mula-mula masa teka beg tu, masa tu dah dengar bunyi menangis tapi buat tak tahu je… seram!“Seriuslah! Tadi saya ingat ada orang main-main sebab Abang Shuk buat macam tak kisah je. “Saya dengar tadi masa Shuk nak video call pemenang tiba-tiba dengar suara perempuan menangis… dengar benda yang sama, lepas itu semua cakap benda sama,” antara komen pengikut.

Kali Ni Giliran Shuk Sahar Pula Ke Pejabat SPRM. Mengejutkan Rupa Rupanya Ini Punca Dia Ke Pejabat Tersebut Buat Ramai Terkedu.

Kebelakangan ini kita digemparkan dengan kes ‘Macu Scm’ yang melibatkan golongan selebriti bagi membantu siasatan kes pengubahan wang haram. Menurut laporan Berita Harian, ramai lagi rakan selebriti yang akan dipanggil kerana mereka diperlukan untuk membantu siasatan berhubung kes penggubahan wang yang dikaitkan dengan sindiket Mcu Skemm dan jdi dalam talian.

Terbaharu, Shuk pula dipanggil ke pejabat (SPRM) TETAPI bukan kerana kes pengubahan wang harm, sebaliknya untuk merakamkan muzik video mengenai pencegahan rsuah. Haa terkejut bukan? Memandangkan kes rsuah di Malaysia semakin berleluasa, pihak SPRM terpanggil untuk membuat satu muzik video untuk memberi kesedaran kepada semua rakyat Malaysia tentang bah4ayanya benda ini.

Untuk anda yang tidak tahu apa itu rsuah, ia adalah penerimaan atau pemberian suapan sebagai upah atau dorongan kepada seseorang individu, yang melakukan atau tidak melakukan sesuatu perbuatan, yang berkaitan dengan tugas rasmi. Suapan terdiri daripada wang, hadiah, bonus, undi, perkhidmatan, jawatan upah ataupun diskaun.

Sebagai contoh, seorang kontraktor telah menghadiahkan seutas jam tangan kepada seorang pegawai kerajaan kerana telah meluluskan projek kepada syarikat milik kontraktor berkenaan. Muzik video ini juga menampilkan Fizie dari Geng Pagi Hot sebagai penyanyi utama selain Shuk. Jom tonton!

Jadi untuk semua masyarakat di luar sana, anda tidak perlu gentar untuk membantu membanteras kes rsuah. SPRM sentiasa memastikan kerahsiaan maklumat yang diberikan dan pemberi maklumat akan dilindungi serta tidak boleh didedahkan kepada mana-mana pihak dalam apa jua keadaan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : HOT.FM

Lama Menyepi Tiba Tiba Isteri Shuk Sahar Dedahkan Rumahtangga Masih Diganggu Orang Ketiga. Tergamam Ini Tindakan Isteri Shuk Bila Perempuan Tu Masih Ganggu Lagi Rumahtangga.

Isteri kepada penyampai radio Shuk Sahar, Rossalennah Natassyiah Asshaferah meluahkan rasa marah terhadap individu yang difahamkan Fara Salleh yang sebelum ini pernah didakwa bermain kayu tiga dengan suaminya.

Menurut Rossalennah, terdahulu dia pernah berjumpa dengan Fara namun wanita itu masih tetap menganggu keluarganya. “Aku dah penah jumpa kau elok-elok. Aku bercakap dengan kau elok-elok.  “Tapi lama-lama kau marah dengan aku. Kau sakitkan aku balik. Kau screenshot macam-macam.

“Kau sakitkan aku masa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Kau sedar tak Fara. Kau dah sakitkan aku lama sangat-sangat.  “Aku tak pernah minta kau hadir dalam rumah tangga kami ni. Kau yang hadir dan kacau keluarga ni, kau kacau aku, maki aku dengan anak-anak aku. “Mana akal kau Fara? Antara kau dengan laki aku itu hal kamu,” dakwanya.

Pendedahan itu dibuat menerusi sebuah entri yang disertakan dengan screenshot kiriman mesej yang dihantar Rossalennah di Instagram (IG) miliknya. Tegas Rossalennah, dia tidak akan berpisah demi kebahagiaan Fara.

Malah, Rossalennah berharap agar Fara meneruskan hidup tanpa suaminya. “Minta maaf, jangan block unblock apa yang kau hantar semua tu. Aku tetap tak akan berpisah. “Minta maaf sangat-sangat. Aku harap kau move on juga. Doa la banyak-banyak Fara semoga Allah terima taubat. Aku maafkan dosa-dosa kau dengan Shuk,” dakwanya lagi.

Walaubagaimanapun, posting itu telah dipadam selepas dikongsikan. Gempak juga sudah menghubungi Syuk dan Rossalennah melalui kiriman mesej di WhatsApp, namun masih menanti jawapan dan pencerahan. Selain Shuk, Fara juga didakwa pernah menjalinkan hubungan dengan Shah Jaszle dan Kecik Ogie sebelum ini.

Pada bulan Julai lalu, beberapa pengguna laman sosial Twitter tampil membuat dakwaan mengenai sikap buruk Shuk yang dituduh bermain kayu tiga. Shuk mengakui pernah mengenali wanita yang dikaitkan dengan dirinya namun enggan mengungkit lagi kisah terbabit.

Setelah Sekian Lama Menyepi Lepas Tular Isu Ada Perempuan Lain Kali Ni Shuk Sahar Tampil Bongkarkan Sesuatu Tentang Perkahwinannya. Rupa Rupanya Ini Yang Terjadi Antara Dia Dan Isteri.

SELEPAS lama mendiamkan diri, penyampai radio Hot FM iaitu Shuk Sahar akhirnya tampil menjelaskan dakwaan berlaku tidak setia terhadap isterinya, Rossalennah Natassyiah Asshaferah. Shuk atau nama sebenarnya Mohammad Shukri Mohamed Sahar, 34, mengakui pernah mengenali wanita yang dikenali sebagai Fara Salleh dan isterinya mengetahui tentang perkara itu.

Menurut Shuk, dia dan isterinya sudah berbincang untuk tidak memberi sebarang kenyataan lebih lanjut lagi mengenai isu tersebut kerana fokus utamanya kini hanya keluarga serta kerjaya. Shuk belajar daripada kesilapan dan akan lebih berhati-hati di masa kelak.

“Saya mengaku yang saya pernah kenal insan terbabit dan isteri pun mengetahui perkara itu. Sebenarnya masalah tersebut sudah lama selesaikan. “Tapi saya tak tahu apa niat individu yang menyebarkan perkara itu. Saya pun dah berbincang dengan isteri dan ambil keputusan untuk tidak mengulas lebih lanjut.

“Apa yang berlaku sudah berlalu dan saya nak fokus kepada keluarga serta kerjaya sahaja sekarang ini,” kata Shuk kepada mStar. Pengacara dan pelawak terkenal itu ditemui ketika media night bersama HotFM & KoolFM di Red Box, The Gardens, Mid Valley, Kuala Lumpur pada Rabu.

Sebelum ini, Shuk didkwa berlaku tidak setia dan mempunyai hubungan dengan seorang wanita yang dikenali sebagai Fara Salleh. Kisah tersebut menjadi tular pada awal Ogos lalu selepas seorang pengguna di Twitter mendedahkan beberapa bukti. Malah individu tersebut juga membuat pelbagai dkwaan bruk terhadap Shuk dan Fara.

Dalam pada itu, anggota kumpulan lawak Balas ini menjelaskan dia mengambil keputusan untuk berdiam diri ketika itu kerana sedang dalam perjalanan pulang ke kampung untuk menyambut Hari Raya Aidiladha. Shuk akui mengenali wanita yang didkwa kekasihnya.

Shuk meluahkan rasa syukur kerana hubungannya dengan isteri sentiasa baik malah mereka tidak berenggang sepanjang kontroversi itu hangt diperkatakan. “Ketika benda itu (isv tidak setia) berlaku, saya dan isteri serta anak dalam perjalanan pulang ke kampung di Pulau Pinang untuk sambut hari raya sebab itu saya ambil keputusan untuk berdiam diri.

“Sepanjang waktu itu, isteri dan saya tak pernah berenggang dan Alhamdulillah, hubungan kami baik saja. Sebagai seorang lelaki, ketua keluarga dan suami… kita tak mungkin lari daripada buat kesilapan. “Itu keluarga saya dan saya akan cuba pertahankan sampai bila-bila. Saya belajar daripada kesilapan dan akan lebih berhati-hati selepas ini,” ujarnya.

Shuk mendirikan rumah tangga dengan Rossalennah Natassyiah Asshaferah pada 2015 dan dikurniakan dua cahaya mata perempuan. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Apam Pink

Sumber : Mstar