Puteri Sarah ke Pejabat Agama akhirnya Syamsul Yusof tampil bersuara dedahkan sesuatu tentang rumahtangga mereka. Rupa rupanya ini yang terjadi antara mereka.

Artis

Kuala Lumpur: Pengarah Syamsul Yusof, 36, memohon orang ramai mendoakan hubungan rumah tangganya dengan isteri, Puteri Sarah dalam keadaan baik. Syamsul atau nama sebenarnya Mohd Syamsul Mohd Yusof ketika dihubungi Harian Metro, bagaimanapun enggan mengulas lanjut apa yang terjadi dalam perkahwinan mereka.

Terdahulu, timbul dakwaan Puteri Sarah dilihat muncul di Pejabat Agama Islam Daerah Gombak, kelmarin, yang ditemani ibu mentuanya. “Tak ada apa yang saya nak komen, ia hal peribadi. Hal yang personal dan harapnya dapatlah menghormati

“No komen, ini hal peribadi. Tetapi, saya berharap peminat dapat mendoakan yang terbaik buat kami sekeluarga,” katanya. Ditanya juga mengenai tindakan isterinya yang sudah tidak mengikuti Syamsul di Instagram, dia tegas enggan memberi komen.

Apapun, semalam Harian Metro melaporkan kelibat Puteri Sarah yang berjubah dan bertudung hitam menarik perhatian orang ramai yang kebetulan berada di kawasan pejabat agama itu. Malah, Puteri Sarah bersama ibu mentuanya dikatakan masuk ke bahagian undang-undang keluarga meskipun tidak dapat dipastikan tujuan sebenar kehadirannya itu .

Selain itu, di Instagram Syamsul juga kali terakhir dia memuat naik foto bersama isteri dan anak-anak pada Mei lalu, manakala, foto bersama Puteri Sarah pula kali terakhir pada November tahun lalu. Pasangan Syamsul dan Puteri Sarah berkahwin pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata Syaikhul Islam, 3, dan Sumayyah, 1.

SUSULAN keadan rumah tangga pasangan selebriti Syamsul Yusof dan Puteri Sarah Liyana yang didakwa berantakan selepas kedua-duanya dilihat muncul di pejabat agama, bapa pengarah filem itu Datuk Yusof Haslam enggan mencampuri urusan peribadi mereka.

“Dah 2 tahun mereka tak tinggal bersama kami” – Yusof Haslam dan isteri doakan Syamsul, Puteri Sarah selesaikan isu rumah tangga dengan baik

Yusof ketika dihubungi mStar memberitahu dia tidak berhak memberi sebarang komen memandangkan pasangan itu tidak lagi tinggal bersamanya sejak dua tahun lalu. Bagaimanapun Yusof berkata, dia dan isterinya iaitu Datin Fatimah Ismail sentiasa mendoakan yang terbaik buat anak dan menantunya itu.

Puteri Sarah enggan mengulas dakwaan rumah tangganya dengan Syamsul kini berdepan dengan masalah. “Saya tak tahu apa-apa mengenai rumah tangga mereka. Biarlah Syamsul dan Puteri Sarah sendiri yang beri kenyataan sebab saya tak boleh nak beri komen.

“Benda ini terlalu peribadi sebab melibatkan hal rumah tangga mereka. Lagipun, mereka berdua dah tidak tinggal bersama dengan saya sejak dua tahun lalu sebab mereka ada rumah sendiri. “Sebagai bapa, sudah tentu saya mendoakan yang terbaik untuk mereka berdua. Apa saja kemelut yang berlaku, saya dan isteri mendoakan agar mereka dapat selesaikan dengan baik,” kata Yusof kepada mStar.

Benda ini terlalu peribadi sebab melibatkan hal rumah tangga mereka. Yusof diminta mengulas mengenai dakwaan Puteri Sarah Liyana dilihat muncul di Pejabat Agama Islam Daerah Gombak pada Jumaat lalu.

Heboh Bila Ada Org Nampak Puteri Sarah Ke Pejabat Agama. Mengejutkan Ini Jawapan Puteri Sarah Bila Ditanya Wartawan. Sampai Macam Sekali Rupanya Hubungan Dia Dengan Syamsul Yusof Sekarang.

DAKW4AN kononnya pelakon Puteri Sarah Liyana hadir ke Pejabat Agama Islam Daerah Gombak pada Jumaat lalu menimbulkan spekvlasi tentang hubungan rumah tangganya dengan pengarah filem Syamsul Yusof sedang berant4kan.

Menerusi laporan Harian Metro, Puteri Sarah dilihat mengenakan jubah dan bertudung hitam memasuki bahagian undang-undang keluarga. Puteri Sarah dikatakan hadir ke pejabat berkenaan ditemani seorang wanita dipercayai ibu mertuanya iaitu Datin Fatimah Ismail. Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan tujuan sebenar Puteri Sarah mengunjungi pejabat agama itu.

Salah satu perkongsian Puteri Sarah di Instastory.

Jawapan Puteri Sarah Bila Ditanya

Ditanya mengenai dakw4an tersebut, Puteri Sarah memilih untuk tidak mengulas lanjut. “Maaf, tiada apa yang ingin saya kongsikan buat masa ini,” katanya. Usaha mStar untuk mendapatkan penjelasan Syamsul tidak berjaya apabila panggilan tidak dijawab. Tinjauan mendapati Puteri Sarah juga sudah berhenti mengikuti atau ’unfollow’ akaun Instagram suaminya, bagaimanapun Syamsul masih lagi mengikuti akaun wanita itu.

Puteri Sarah bersama suami, Syamsul Yusof dan dua anak mereka.

Foto terakhir dimuat naik pasangan itu ialah pada Hari Raya Aidilfitri sekitar Mei lalu. Menerusi Instastory, Puteri Sarah turut berkongsi paparan skrin kata-kata semangat yang ditulis dalam bahasa Inggeris. “Ahad… ini bukan tentang hubungan sempurna, ini tentang mencari seseorang yang sesuai dengan kamu dan akan melalui segalanya tanpa putus asa, ” kongsinya. Pelakon drama Cinta Antara Kita ini berkahwin dengan Syamsul Yusof pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 3, dan Sumayyah, setahun.

Terdahulu Syamsul izin Puteri Sarah kembali berlakon

KUALA LUMPUR: Cinta pelakon, Puteri Sarah Liyana, 35, terhadap dunia lakonan tidak pernah pudar biarpun lebih enam tahun terpaksa mengetepikan minat demi memberi tumpuan terhadap keluarga. Kali terakhir isteri kepada pengarah dan pelakon popular, Syamsul Yusof itu membintangi drama pada 2013.

Sarah atau nama sebenarnya, Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin, 35, dia kembali ke lokasi penggambaran sejak tahun lalu, tetapi hanya menerusi naskhah tidak menuntut masa yang panjang. “Saya kembali dengan mengendalikan program Glam terbitan RTM sebagai hos pada Oktober tahun lalu. Kemudiannya, saya berlakon telefilem dan akan datang, saya akan menjayakan sebuah lagi telefilem.

“Saya tak mampu Tinggalkan dunia lakonan kerana minat. Saya sudah biasa dengan sibuk, saya boleh melompat-lompat ke beberapa lokasi penggambaran dalam masa sehari. Disebabkan tak mahu bosan, saya mula berniaga. Apabila berniaga, timbul pula rasa nak berlakon,” katanya kepada BH Online.

Sarah berkata, dia mendapat keizinan suami, tetapi ada syarat. “Suami izinkan saya berlakon tetapi hanya telefilem. Saya tak boleh terima tawaran berlakon drama bersiri kerana ia mengambil masa yang panjang, sekurang-kurangnya tiga bulan.

“Sungguhpun begitu, saya akan bertanya pada suami terlebih dahulu sebelum menerima tawaran. Saya jaga batasan sebagai isteri orang,” katanya. Bagaimanapun, Sarah menafikan suaminya punca dirinya menyepikan diri daripada dunia lakonan.

“Suami tidak pernah halang minat saya. Sebelum ini, saya ada anak kecil dan masih belum pandai mengendalikan masa. Bagaimanapun, saya semakin faham rentak apabila dikurniakan dua cahaya mata. Sekarang, Syamsul pun sudah boleh jaga anak apabila saya bekerja, jadi tiada masalah untuk saya kembali berlakon.

“Saya akui pernah mengeluarkan kenyataan saya perlu memperlahankan kerjaya lakonan apabila berkahwin, tetapi jiwa saya meronta-ronta mahu berlakon. Tetapi, berlakon bukanlah keutamaan, tidak mengapa tiada tawaran kerana keluarga menjadi keutamaan saya,” katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran produk kecantikannya, Shara, baru-baru ini.

Mengusahakan produk kecantikan sejak 2018, ia adalah salah satu cara untuk Sarah sibuk. “Alhamdulillah, ia mendapat sambutan baik. Syamsul juga menyokong saya berniaga,” katanya. Syamsul turut hadir menyokong Sarah pada majlis pelancaran.

Mengulas kelihatan gugup ketika berucap, Sarah berkata inilah kali pertama berucap di hadapan suaminya. “Ini kali pertama suami datang ke majlis pelancaran produk saya. Selalunya, saya duduk di tempatnya pada majlis tayangan filem, dia yang bercakap di hadapan, hari ini pula sebaliknya.

“Suami menegur, saya boleh berlakon tetapi kenapa tak boleh bercakap di hadapan tetamu. Betul juga, berlakon saya okay, bercakap gugup pula,” katanya. Sarah dan Syamsul mendirikan rumah tangga pada 8 Mac 2014. Pasangan itu dikurniakan anak lelaki, Syaikul Islam, 3 dan Summayyah, 1. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Mstar, BH

Syamsul Yusof beri amaran individu menyamar suaranya di Bigo – “Saya penat nak saman orang turun naik mahkamah”

Syamsul akan mengambil tindakan undang-undang jika individu tersebut enggan memadam akaun Bigo. Pengarah dan pelakon Syamsul Yusof berang apabila mengetahui ada individu tidak bertanggungjawab menyamar menjadi suaranya di aplikasi laman Bigo.Syamsul atau nama sebenarnya Mohd Syamsul Mohd Yusof, 36, turut menegaskan dia tidak pernah mempunyai akaun Bigo dan Facebook.

Anak kepada pengarah Yusof Haslam ini memberi amaran kepada individu tersebut untuk memadam akaun palsu itu sebelum dia mengambil tindakan undang-undang.”Ada mamat menyamar jadi suara saya dalam Bigo. Saya tiada langsung akaun Bigo dan juga FB, jadi yang ada semua itu akaun palsu menyamar jadi saya.Syamsul memberi amaran kepada individu tersebut di Instagramnya.

“Kepada mangkuk yang menyamar jadi suara saya tolong padam akaun Bigo itu cepat. Sebab saya penat nak saman orang turun naik mahkamah ini. Jadi, tolong jangan paksa. Padam sekarang,” katanya.Pelakon dan pengarah filem Munafik 2 ini memuat naik status memberi amaran terhadap individu tersebut di laman Instagram miliknya.

Rata-rata warganet juga menyedari perkara itu berlaku di aplikasi tersebut dan mengatakan individu itu tidak pernah menayangkan wajahnya ketika membuat video live.Malah, ada segelintir warganet juga meminta Syamsul untuk meneruskan tindakan undang-undang terhadap individu tidak bertanggungjawb itu.”Saman saja abang @syamsulyusoffilm beritahu banyak kali pun bukan diorang nak faham sangat pun. Saja nak pekakkan telinga… emosi pula kita ni.

Kepada mangkuk yang menyamar jadi suara saya tolong padam akaun Bigo itu cepat.

“Pernah dengar… Sepupu ada Bigo. Memang sebiji, rasanya suara dia kut. Sebab ada tanya, Syamsul ke? Dia cakap bukan.”Aah betul-betul dia buat suara itu. Cuma kalau dia live, dia tak tunjuk muka. Cuma suara saja sama,” komen beberapa warganet di laman sosialnya.Sekitar tahun 2018, Syamsul mengambil tindakan undang-undang terhadap individu berkaitan penyebaran filem Munafik 2 secara haram di laman sosial. Berikutan itu,  kes tersebut berpihak Skop Productions Sdn Bhd menyebabkan individu tersebut diminta membayar ganti rugi berjumlah RM100,000 selain ada beberapa perkara yang perlu dipatuhi.-mstar

“Majlis untuk wanita sahaja” – Puteri Sarah jawab pertanyaan tidak nampak Syamsul pada majlis akikah anak keduanya

PERKONGSIAN pelakon Puteri Sarah Liyana sepanjang majlis akikah anak keduanya iaitu Sumayyah Mohd Shamsul yang berlangsung pada Ahad menarik perhatian peminat.Ini berikutan suaminya yang juga pengarah filem dan pelakon iaitu Syamsul Yusof tidak kelihatan pada foto yang dimuat naik oleh wanita itu.Ia mengundang komen seorang pengikut yang bertanyakan mengenai kehadiran pengarah filem Munafik tersebut.

“Bang Syamsul tidak kelihatan sis,” komen seorang pengikut di foto yang di muat naik di Instagram.Puteri Sarah menjawab pertanyaan seorang peminat.Menjawab pertanyaan pengikut itu, Puteri Sarah memberitahu majlis tersebut hanya dihadiri oleh wanita sahaja dan diuruskan oleh ibu serta bapa mertuanya iaitu Datuk Yusof Haslam dan Datin Fatimah Ismail.

Mereka sepakat membuat kelainan dengan mengundang tetamu wanita bagi majlis akikah untuk Sumayyah itu.”Majlisnya wanita sahaja, terima kasih kepada mereka yang datang memeriahkan.Ketiadaan suami pada foto mengundang pertanyaan peminat.“Terima kasih kepada ibu dan bapa mertua anjurkan majlis akikah Sumayyah, kali ini akikah kita buat lain sikit,” katanya.

Foto yang dikongsi di Instagram Puteri Sarah itu menerima lebih 50,000 tanda suka.Puteri Sarah dan Sumayyah yang kini berusia lima bulan mengenakan pakaian sedondon dalam rona merah jambu sepanjang majlis tersebut.Pelakon drama Cinta Antara Kita ini berkahwin dengan Shamsul Yusof pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 2, dan Sumaiyyah yang dilahirkan pada 16 Mac-mstar