Seakan tak percaya. Ini sebenarnya yang terjadi kepada Liyana Jasmay selepas tidak mengenakan hijab dan ini perkembangan terbaru darinya

Artis

Macam sebelum ini Pelakon Liyana Jasmay menerima teguran warganet kerana hanya memakai ‘snowcap’ menggantikan tudung ketika bercuti di London awal tahun lepas. Rata-rata warganet meluahkan rasa terkejut melihat penampilannya, adakah Liyana sudah buka tudung? Tidak kurang juga yang memerli tindakannya itu.

Bagi anda yang pernah menonton drama bersiri Kami sudah pasti mengenali dengan aktres jelita, Liyana Jasmay.Menerusi entri terkini Liyana di Instagram, ibu kepada dua orang cahaya mata itu kelihatan tidak memakai hijab.“Dengan my trusted girl Wani from @bubblegumwax_Only she can handle my cr4ziness before all the lasers.Thank you so much @bubblegumwax_ for the best service and best staff ever! I’m ready for honeymoon weekend with my love!,” tulisnya.

Bagaimanapun, bintang berusia 29 tahun ini turut menutup ruangan komen di akaun media sosial berkenaan.Sekadar informasi, Liyana telah dilahirkan pada 28 Mac 1991 di Kuantan, Pahang dan telah membuat untuk berhijab sepenuhnya pada tahun 2017.Apa-apa pun, kita doa kan yang baik-baik sahaja buat Liyana.Sebelum ini Liyana pernah berhijrah dengan mengenakan hijab. Sejak berhijab sebelum ini, penampilan Liyana tetap nampak sangat comel dan begitu stailo

Sebelum ini, sudah beberapa kali gaya pemakaian tudung Liyana Jasmay dikritik sehingga ada yang mengatakan dia mempermainkan agama. Ada segelintir warganet mengatakan pelakon itu memakai tudung sekadar main-main dan bakal membukanya suatu hari nanti. Namun, pada Liyana ramai yang tidak tahu apa itu fesyen dan tidak perlu sibuk mengkritik cara dia berhijab.Foto: Instagram Liyana Jasmay. Kredit:MH

Artikel sebelum : Tudung Dah Terbang. Ambil Keputusan Untuk Buang Imej Bertutup. Tak Sangka Ini Respon Padu Liyana Jasmay Apabila Warganet Sibuk Tentang Dirinya

Sebelum ini, sudah beberapa kali gaya pemakaian tudung Liyana Jasmay dikritik sehingga ada yang mengatakan dia mempermainkan agama. Ada beberapa warganet mengatakan pelakon itu memakai tudung sekadar main-main dan bakal membukanya suatu hari nanti.

Namun, pada Liyana ramai yang tidak tahu apa itu fesyen dan tidak perlu sibuk mengkritik cara dia berhijab. Terbaru, nama Liyana sekali lagi hangat diperkatakan apabila dia memuat naik foto tidak bertudung ketika sedang menikmati hidangan di restoran luar negara bersama suami dan dua orang anaknya.

Rata-rata warganet meluahkan rasa terkejut melihat foto tersebut tertanya-tanya, adakah Liyana sudah buka tudung? Tidak kurang juga yang memerli tindakannya itu. Jika dilihat pada instagram rasmi beliau, terdapat beberapa keping gambar yang tidak bertudung. Sebelum ini warganet menyatakan gambar bersama keluarga itu adalah gambar lama tapi gambar di bawah seperti gambar terbaru.

Warganet Selar Tindakan Liyana Jasmay Yang Seperti Tak Bersedia Bertudung. Terkejut Bila Ini Respon Padu Liyana Untuk Warganet Itu

Liyana Jasmay meminta warganet untuk tidak memperlekehkan penampilan hijabnya itu kerana ia dianggap peribadi. GAYA pemakaian tudung Liyana Jasmay yang unik sering menerima kritikan warganet sejak pelakon ini membuat keputusan untuk berhijab sejak tiga tahun lalu.

Terbaharu, fesyen tudung aktres ini menerusi drama berjudul Tolong Saya Encik Dinosaur yang dilihat seperti memakai snowcap sekali lagi menerima kritikan warganet. Menurut salah seorang pengguna Twitter dengan  tweethandle @xxxbyefelicia Liyana tidak seharusnya mengenakan hijab jika dia tidak bersedia.

“Sebenarnya tengok tayangan perdana 30 minit tu not bad… macam best juga. Liyana berpendapat penampilannya itu tidak seharusnya dijadikan isu kerana soal menutup aurat adalah bersifat peribadi buatnya. “Cuma tajuk saja pelik dan Liyana Jasmay kalau tak bersedia nak bertudung tak payah la. “Kaedahnya dalam cerita ni ala-ala jadi emo berhijab lepas tanpa pin.

Oh ya, dia yang arahkan drama tu sebab tu dia heroin okay,” tulisnya. Enggan berdiam diri, Liyana, 32, berkata, penampilannya itu bukanlah suatu isu yang perlu diperkatakan memandangkan ianya bersifat peribadi buat pelakon itu. Malah, Liyana juga menganggap individu berkenaan tidak mengetahui apa-apa mengenai fesyen.

“Cara saya pakai hijab tak macam cara konvensional awak pakai, itu bukan urusan kamu. “Saya nak pakai hijab atau tidak, pun bukan urusan kamu. Ia sesuatu yang sangat peribadi. “Saya nak pakai hijab atau tidak, pun bukan urusan kamu. Ia sesuatu yang sangat peribadi.”- LIYANA JASMAY, PELAKON“Ouh dan lagi satu, awak tak tahu apa-apa fasal fesyen! #SOKAMPUNG,” tulisnya. Gara-gara menggunakan tanda pagar #SOKAMPUNG itu juga, Liyana turut menerima pelbagai kritikan apabila warganet menyifatkan tindakannya itu seperti kebudak-budakan yang tidak mengakui kesilapan sendiri.

“Awak ni umur 12 tahunkah? Sangat tak matang. “Cara Liyana Jasmay ni reply pun dah tahu tahap artis yang macam mana… suam-suam kuku tapi berlagak sangat. “Fesyen zaman sekarang adalah fesyen yang menimbulkan kehairanan dan kontroversi. Lagi banyak perhatian, lebih ‘rad’,” tulis warganet.

Liyana Jasmay sebelum ini pernah berdepan kontorversi sama apabila dia memuat naik sebuah video yang memaparkan dia sekadar mengenakan selendang sehingga menampakkan sebahagian kecil rambut hadapannya pada April tahun lalu.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Dalam Masa 23 Hari Dapat Hasil Yang Baik Tanpa Sebarang Ubat. Liyana Jasmay Kongsi Tips Kurus Dan Pengalaman Pahit Yang Dilaluinya

Liyana sasarkan untuk turun berat sehingga 49 kilogram.PELAKON Liyana Jasmay berkongsi cara dia menurunkan berat badan dalam masa 23 hari tanpa mengambil sebarang makanan tambahan atau produk kurus.Menurut Liyana, 32, dia hanya amalkan diet seimbang tanpa mengambil makanan yang mengandungi karbohidrat dan gula.

Pelakon filem Papadom ini mengakui biarpun pada mulanya mengalami pening kepala dan mengigil namun dia terus berusaha mencapai target sehingga 49 kilogram.Liyana berjaya turunkan hampir 4 kilogram dalam masa 23 hari.“Selepas 23 hari diet, tiada karbohidrat dan gula! Sasaran saya adalah 49 kilogram. Saya sangat gembira sebab lagi 0.03 kilogram saja sasaran nak sampai!

“Daripada 53 kilogram sehingga kini! Saya tidak mengambil sebarang pil atau makanan tambahan. Saya hanya buang semua karbohidrat dan gula. Permulaan yang sukar, hari kelima saya gigil dan pening tapi teruskan juga,” katanya.Liyana menerusi laman Instagram berkongsi tip kurus dan memberitahu berat badannya kini 49.03 kilogram.

Tolong lakukan secara semula jadi sebab ia selamat dan untuk kebaikan badan kita

Rata-rata warganet di ruang komen tersebut mengucapkan tahniah dan meminta aktres itu berkongsi aturan pemakanan yang diamalkan sepanjang tempoh diet.Dalam pada itu, Liyana memberitahu perkongsian itu bertujuan untuk memberi semangat kepada semua wanita yang ingin menurunkan berat badan tanpa pengambilan makanan sampingan atau pil kurus.

Tegas Liyana, seseorang itu perlu kuat dari segi mental dan turut menasihati agar tidak menggunakan jalan pintas untuk kurus kerana boleh membahayakan diri.Liyana mahu beri semangat kepada wanita di luar sana yang ingin turunkan berat badan.“Kenapa saya kongsi ini? Untuk beri semangat kepada semua wanita di luar sana, percayalah bahawa tiada makanan tambahan atau pil atau apa air mampu buat awak kurus.

“Dan ya, tiada jalan singkat, jalan pintas bahaya. Kita hanya perlu ada kemahuan dan jiwa yang kuat. Dalam keadaan macam mana pun, apa saja awak nak capai dalam hidup, kena kuat dan teruskan.”Tolong lakukan secara semula jadi sebab ia selamat dan untuk kebaikan badan kita,” ujarnya.-mstar

Liyana Jasmay tak mahu komen

GAMBAR yang dimuatnaik Liyana Jasmay ketika bercuti di Australia.“KALAU bukan mengenai kerja atau kerjaya saya, saya tak mahu komen . Saya hanya akan memberikan kenyataan jika berkaitan kerja saja,” kata pelakon Liyana Jasmay mengenai dia memuat naik gambar terbarunya yang tidak lagi bertudung.

Rata-rata pengikutnya di Instagram mempertikaikan tindakan Liyana yang berkongsi gambar dan video tanpa memakai tudung ketika bercuti di Gold Coast, Australia bersama pelakon Intan Ladyana.Walaupun gambar-gambar yang dimuat naik di Instagram menerima kritikan teruk wrganet namun ada juga pengikut yang terus mendoakan Liyana supaya kembali bertudung.Liyana mula mengenakan tudung pada akhir Julai 2017.-mymetro

Liyana tak serik filem sulung hanya pungut RM9,185.50

KUALA LUMPUR: Walaupun hanya mampu memungut RM9,185.50 menerusi Bella & Jamie, Liyana Jasmay tidak serik untuk terus menghasilkan filem.Bercakap kepada BH Online, Liyana yang juga pemilik Mermaid Studios tidak menganggap sambutan dingin diberikan terhadap filem lakonannya bersama Juliana Evans itu sebagai kegagalan, sebaliknya ia berpunca daripada pemasaran yang lemah.

“Tiada istilah serik bagi saya apabila Bella & Jamie kurang mendapat sambutan di pawagam. Sebaliknya, ia menjadi pengajaran buat kami supaya tidak memandang remeh aspek pemasaran dan promosi.“Saya percaya, jika kami mendapatkan pasukan pemasaran dan pengedaran yang baik, ia tentu dapat menarik penonton ke pawagam,” katanya yang berazam untuk tidak mengulangi kesilapan sama bagi projek filem terbarunya, Reunion, tidak lama lagi.

Filem sulung terbitan Liyana itu menemui penonton di pawagam pada 31 Januari tahun lalu.Kutipan dilakukan Bella & Jamie adalah yang terendah sepanjang 2019 bagi judul tempatan, seperti dikongsi oleh Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS).

Bagi filem kedua terbitan Mermaid, Liyana, 31, yang akan turut bertindak sebagai pengarah berkata, dia teringin untuk menjalinkan kerjasama bersama syarikat lain.“Saya belum boleh mendedahkan secara terperinci mengenai filem yang bakal diterbitkan itu. Cuma, ia akan memulakan penggambaran pada Jun atau Julai nanti.

“Kali ini, kami tidak mahu mengulang kesilapan sama. Jadi, kami sedang berusaha mencari syarikat yang sudi untuk melabur dalam projek terbaru ini.“Kalau boleh, saya mahukan syarikat yang bukan sekadar mempercayai cerita dihasilkan oleh kami, malah turut percayakan kemampuan saya sendiri,” katanya sambil mengakui gementar untuk bergelar pengarah buat julung kali.

Bagaimanapun, kata Liyana, dia beruntung apabila sutradara terkenal, Bade Azmi, banyak membantunya ketika dia memerlukan nasihat berkaitan perkara itu.“Saya juga sudah menganggap ‘Uncle’ Bade seperti keluarga sendiri dan berasa cukup beruntung kerana hanya dengan satu panggilan telefon, dia akan memberikan pelbagai pengisian berguna,” kata Liyana.-bh

Aik! Hilang Dah Tudung” – Muat Naik Gambar Tak Bertudung, Warganet Perli Liyana Jasmay

Selepas tular perbalahan pelakon Liyana Jasmay dan warganet mengenai cara memakai tudung hingga nampak rambut di media sosial baru-baru ini, kech pula apabila pelakon itu memuat naik foto terbaharu tidak lagi berhijab.Menerusi kemas kini akaun Instagramnya, Liyana berkongsi sekeping foto sedang menikmati hidangan tengah hari bersama suami dan dua anaknya.

Semestinya situasi itu mencetuskan provokasi warganet yang tertanya-tanya akan kesediaan pelakon itu untuk benar-benar berhijrah dan menjaga auratnya sebagai wanita muslim.Tak kurang juga yang memerli tindakan Liyana itu.”Dah tak pakai tudung dah ke sekarang ni Liyana Jasmay?” soal @syafiqali82.

“Tak pakai dah. Shooting kat Melaka hari tu memang dah tak pakai tudung. Biarlah, dia ada suami, korang doa yang baik-baik,” tambah @diela_mewangi.”Bisnes tudung dah tak laku macam ni lah,” tambah @wanieyhadiey88.”Mungkin dia tak bersedia lagi nak berhijab. Doakanlah dia. Tapi janganlah sampai pakai baju pun tak cukup kain atas bawah ye?” tulis @tasha_razali90.

Dalam pada itu, ada juga peminat yang bersangka baik dan menganggap penerima trofi Pelakon Wanita Terbaik Festival Filem Malaysia ke-22 ini sekadar berkongsi foto lama sebelum bertudung di laman Instagram miliknya.”Picture lama kot,” tulis @nurulhuda21690.”Think positive. Gambar lama kot,” tambah @yanapen_yu.”2020 kan… Tak ada kereta terbang tapi… eh aku bersangka baik mungkin gambar lama dulu,” sahut @mariyamokhtar.-gmpk

Fesyen Tudung Dalam Drama Dihntam, Liyana Jasmay ‘Sound’ Warganet ‘So Kampung’

Pelakon Liyana Jasmay kini kurang muncul di kaca televisyan mahupun layar perak, namun itu tidak bermaksud dia tinggalkan dunia seni. Perkongsiannya di Instagram dipenuhi dengan kerja-kerja belakang tabir sebagai pengarah dan penerbit drama TV.Terbaru, anak seni ini muncul dengan buah tangan berupa drama gandingannya dengan Syafiq Kyle bertajuk Tolong Saya Encik Dinosaur.

Jangan sibuk cara pakai tudung

Seorang pengguna Twitter memberi komen berkenaan dramanya itu yang disifatkan boleh tahan menarik. Namun individu itu mengkritik cara Liyana menggayakan tudungnya dalam drama berkenaan.Penyanyi Cinta Bersatu ini kemudiannya membalas tweet tersebut dengan mengatakan apa yang dikenakannya bukanlah isu yang patut diambil kisah memandangkan ianya bersifat peribadi.

Cara saya pakai tudung bukan dengan gaya konvensional, bukan untuk awak ambil tahu. Pakai tudung atau tak, bukan hal awak. Ianya peribadi. Awak tak tahu apa pasal fesyen.Liyana turut menyertakan hashtag #SOKAMPUNG di pengakhiran tweetnya itu.

Liyana turut membalas kritikan yang diterima berkaitan dramanya itu. Antaranya, dia bukan mudah terasa hati, namun hanya membuktikan tidak takut bersuara. Dilabel drama syok sendiri, ibu muda ini menyarankan kepada warganet untuk menonton drama tersebut terlebih dahulu sebelum menghntamnya.-ohbulan

“Saya nak pakai hijab atau tidak, bukan urusan kamu” – Liyana Jasmay balas komen warganet tegur cara pemakaian tudung

GAYA pemakaian tudung Liyana Jasmay yang unik sering menerima kritikan warganet sejak pelakon ini membuat keputusan untuk berhijab sejak tiga tahun lalu.Terbaharu, fesyen tudung aktres ini menerusi drama berjudul Tolong Saya Encik Dinosaur yang dilihat seperti memakai snowcap sekali lagi menerima kritikan.

Menurut salah seorang pengguna Twitter dengan tweethandle @xxxbyefelicia Liyana tidak seharusnya mengenakan hijab jika dia tidak bersedia.”Sebenarnya tengok tayangan perdana 30 minit tu not bad… macam best juga.Liyana berpendapat penampilannya itu tidak seharusnya dijadikan isu kerana soal menutup aurat adalah bersifat peribadi buatnya.

“Cuma tajuk saja pelik dan Liyana Jasmay kalau tak bersedia nak bertudung tak payah la.”Kaedahnya dalam cerita ni ala-ala jadi emo berhijab lepas tanpa pin. Oh ya, dia yang arahkan drama tu sebab tu dia heroin okay,” tulisnya.Enggan berdiam diri, Liyana, 32, berkata, penampilannya itu bukanlah suatu isu yang perlu diperkatakan memandangkan ianya bersifat peribadi buat pelakon itu.

Malah, Liyana juga menganggap individu berkenaan tidak mengetahui apa-apa mengenai fesyen.”Cara saya pakai hijab tak macam cara konvensional awak pakai, itu bukan urusan kamu.”Saya nak pakai hijab atau tidak, pun bukan urusan kamu. Ia sesuatu yang sangat peribadi.

Saya nak pakai hijab atau tidak, pun bukan urusan kamu. Ia sesuatu yang sangat peribadi.

“Ouh dan lagi satu, awak tak tahu apa-apa fasal fesyen! #SOKAMPUNG,” tulisnya.Gara-gara menggunakan tanda pagar #SOKAMPUNG itu juga, Liyana turut menerima pelbagai kritikan apabila warganet menyifatkan tindakannya itu seperti kebudak-budakan yang tidak mengakui kesilapan sendiri.”Awak ni umur 12 tahunkah? Sangat tak matang.

“Cara Liyana Jasmay ni reply pun dah tahu tahap artis yang macam mana… suam-suam kuku tapi berlagak gila.”Fesyen zaman sekarang adalah fesyen yang menimbulkan kehairanan dan kontroversi. Lagi banyak perhatian, lebih ‘rad’,” tulis warganet.Liyana Jasmay sebelum ini pernah berdepan kontorversi sama apabila dia memuat naik sebuah video yang memaparkan dia sekadar mengenakan selendang sehingga menampakkan sebahagian kecil rambut hadapannya pada April tahun lalu.

Saiz kaki berubah selepas bersalin, Liyana Jasmay nak jual lima pasang kasut jenama mewah – “Kaki saya besar jadi saiz 36.5”

SELEPAS melahirkan anak pertama iaitu Sofia Arissa pada 2014, pelakon Liyana Jasmay terpaksa akur apabila berlaku perubahan kepada saiz kakinya.Disebabkan perkara itu, Liyana, 32, membuat keputusan untuk menjual beberapa pasang kasut berjenama yang dianggap sangat berharga berikutan tidak lagi boleh dipakai.

Menurut penyanyi lagu Aku Tak Percaya Cinta itu, sesiapa yang berminat untuk membeli boleh menghantar mesej di laman Instagram miliknya.Liyana muat naik video memperlihatkan lima pasang kasut yang ingin dijual.“Kasut-kasut saya untuk dijual! Saiz 35 dan 35.5. DM saya jika anda berminat! Saya bebel banyak sambil tunjuk anda kasut-kasut saya. Tapi kasut-kasut ini saya jarang pakai.

“Jadi, selepas beranakkan Sofia, kaki saya besar jadi saiz 36.5. Oh well… semua kasut ini sangat berharga bagi saya sebab itu lama saya fikir nak jual ke tak?”Jadi, jika ada antara anda yang kaki saiz 35.5 dan 35 boleh DM saya jika anda betul-betul berminat okay” kata Liyana.

Semua kasut ini sangat berharga bagi saya sebab itu lama saya fikir nak jual ke tak.

Pelakon filem popular Papadom itu berkongsi perkara itu dengan memuat naik video memperlihatkan lima pasang kasut berjenama yang masih lagi berada dalam keadaan baik dan boleh dipakai.Bagaimanapun, Liyana tidak meletakkan harga kasut yang ingin dijualnya itu.Liyana mendirikan rumah tangga dengan ahli perniagaan, Mohd Fathuddin pada Februari 2013 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata perempuan, Sofia Arissa, 6, dan Selena yang kini berusia empat tahun.

Nak nasihat atau sindir?- Lisa Surihani kecewa gaya Liyana Jasmay terus dikritik

AKTRES Lisa Surihani meluahkan rasa kecewa terhadap segelintir warganet yang terus menghntam rakannya iaitu Liyana Jasmay kerana penampilan muslimah yang didkwa sebagai hip0krit.Lisa atau nama sebenarnya Lisa Surihani Mohamed, 33, berkata, nasihat yang diberikan warganet dilihat sebagai satu sindiran kepada pelakon berkenaan.

Komen Lisa Surihani di Instagram milik Liyana Jasmay.”Kita terlalu merisaukan dosa orang lain dari dosa kita sendiri. Bila kita nampak orang lain buat benda yang mungkin kita kurang setuju, patut kita ambil sebagai iktibar.”Doakan yang baik-baik untuk orang lain. Walau atas dasar menasihati sesama orang Islam, yang lebih nampak di sini hanya sindiran dan perli memerli,” tulis Lisa.Lisa tinggalkan komen tersebut di ruangan Instagram milik Liyana Jasmay pada malam Khamis.

“Kita terlalu merisaukan dosa orang lain dari dosa kita sendiri. Bila kita nampak orang lain buat benda yang mungkin kita kurang setuju, patut kita ambil sebagai iktibar.

Beberapa hari lalu, pelakon filem Kami The Movie itu menimbulkan persoalan warganet apabila memuat naik satu video hanya mengenakan topi sambil cuba menyorokkan rambutnya.Penampilan Liyana cetus tanda tanya warganet. Liyana, 31, bagaimanapun sekali lagi memuat naik sebuah video di Instagram memaparkan dia sekadar mengenakan selendang sehingga menampakkan sebahagian kecil rambut hadapannya semasa menghadiri sebuah pertunjukan fesyen pada Khamis.

Ekoran itu, warganet mula melabel penyanyi lagu Oh Na Na sebagai hipokrit dalam menutup aurat.”Nanti dah buka tudung jangan pula salahkan orang lain ye. Cermin diri dulu sebelum tuding jari ke arah orang lain, jangan jadi macam Emma,” “Dah mula tunjuk rambut, esok lusa tercabut terus. Dah akhir zaman ni makin berani plak anda ya? Jadi trend pula artis bukak tudung,” ujar warganet..Sementara itu, menerusi sebuah portal berita, Liyana enggan menjawab soalan yang dirasakan bodoh daripada media berkaitan isu itu.Liyana mula mengenakan hijab pada Julai 2017.