Selalu terima panggilan dari wanita. Kali ni giliran isteri pula mula dedahkan sikap sebenar Edika Yusof buat ramai yang terkedu.

Artis

”Semua orang sama sahaja, cuma terserah kepada individu sama ada mahu bertanggungjawab ataupun tidak.” Itu kata-kata dan sumpah setia aktor kacak, Edika Yusof, 53, terhadap isterinya yang tidak pernah dipersia-siakan, biarpun beliau sering kali digda wanita lain.

Hatinya tidak sedikitpun tergugat. Seperti diketahui, siapa mampu menolak kehebatan Edika, suatu ketika dahulu. Bukan sahaja memiliki wajah tampan yang menjadi kegilaan ramai wanita, malah menyusuri populariti menerusi filem Maria Mariana.

Bagi Edika, sebaik ijab kabul dilafazkan dengan pasangannya, Nor Hidayah Yusri, 43, dirinya bertanggungjawab sebagai suami. Namun, hidupnya diuji ketika Nor Hidayah melahirkan cahaya mata kedua apabila menghidap pnyakit meningtis hingga menyebabkannya kma, bisu, hilang deria pendengaran selama setahun, diikuti tidak boleh bergerak separuh badan.

Edika tidak sesekali tinggalkan isterinya, malah terus setia di sisinya hingga mampu mempertahankan bahtera rumah tangga yang dibina selama 18 tahun. Kesetiaan Edika terhadap isterinya membuatkan ramai mengagumi sifatnya itu. Wajah tampan dimiliki menyebabkan aktor kelahiran Kampung Baru, Kuala Lumpur itu kerap dibandingkan dengan selebriti yang suka bersikap tidak setia terhadap pasangannya.

Bagaimanapun, bapa kepada tiga cahaya mata itu mengakui, kurang selesa apabila dirinya kerap dijadikan bahan perbandingan. ” Sebenarnya, saya tidak gemar apabila ada yang membandingkan saya dengan rakan selebriti lain. Bukan apa, saya kasihan rakan yang menjadi sasaran perbandingan. Soal setia mahupun tidak setia bukan terletak pada rupa paras, tetapi rasa tanggungjawab.

”Cabaran sentiasa, pasangan yang berkahwin umpama dua makhluk asing yang tinggal dalam satu rumah. Tidak akan selalu sependapat dan setiap orang ada masalah tersendiri. ”Bagaimanapun, sebaiknya sah bergelar suami isteri bermakna kita harus menandatangani perjanjian berdepan dengan pelbagai dugaan hidup bersama-sama.

” Perkahwinan ibarat sebuah syarikat, sebaik sahaja bersetuju untuk membina syarikat, daripada tidak ada modal kita sama-sama membinanya hingga berjaya,” katanya kepada BH Online. Diperkenalkan menerusi filem Pelumba Malam pada 1989, Edika berkata, apa yang penting dalam menjaga keharmonian rumah tangga adalah kejujuran.

Sejak hidup sebumbung dengan isteri tercinta, Edika mendedahkan, dia tidak pernah menyorokkan sebarang rahsia daripada pengetahuan pasangannya. Malah, katanya, dia tidak pernah menghalang isteri daripada memeriksa telefon bimbit, lebih lagi, tiada rahsia yang perlu disembunyikan.

”Sepanjang berkahwin, saya tak pernah menyorokkan sebarang perkara daripada pengetahuan isteri. Saya akui, cabaran amat besar apabila bergelar pelakon. Sentiasa ada wanita yang cuba mendekati saya. ”Sejak mula isteri sakit, saya sering menerima panggilan daripada wanita. Sampai sekarang masih ada yang menghantar mesej langsung dalam laman sosial, tetapi saya tidak melayannya.

”Ada antara mereka yang berani menghubungi saya, tetapi saya akan menyerahkan telefon kepada isteri untuk menjawabnya,” katanya yang sanggup membotakkan kepala selama bertahun-tahun kerana enggan diganggu.

Pelakon drama Puteri Yang Ditukar dan Pengantin Satu Malam itu berkata, dia melakukan semua perkara termasuklah menguruskan perniagaan percetakan, produk kecantikan dan menguruskan anak-anak bersama isterinya.

” Kerja rumah, memasak, membeli barang, bekerja, segala-galanya dilakukan bersama. Segala kekurangan dalam diri juga diperbaiki bersama-sama. ”Jadi, tiada apa yang perlu disorokkan dengan isteri. Bukan hendak berlagak hebat, tetapi semua ini kuasa tuhan.

Cuma selagi boleh elak, saya elak. Ini kerana jika kita cuba sorok sesuatu, lambat laun Tuhan akan tunjuk juga,” kata Edika. Hasil perkongsian hidup bersama Nor Hidayah, mereka dikurniakan tiga cahaya mata, Nazirul Afiq, 21, Fardeen Nasrulhaq, 17, dan Fereena Nurulhaq, 16.

Bagi Nor Hidayah, tipu jika sebagai isteri tidak merasa curiga. Namun, dia meletakkan sepenuh kepercayaan kepada suami kerana cukup mengenalinya. ”Edika, seorang lelaki yang sangat berterus terang. Jika ada perkara yang tidak kena, dia tidak akan menyorokkan perasaannya.

” Hendak kata tiada risau, sedikit sebanyak tentulah ada kerisauan. Cuma, saya meletakkan sepenuh kepercayaan kerana amat mengenalinya. Suami tidak pandai menyembunyikan perasaannya. Jika tak suka, dia akan berterus terang.

”Jika menyampah dengan seseorang, dia juga akan beritahu saya. Suami seorang yang sangat ‘gentleman’, semua hal dikongsikan dengan saya,” katanya. Nor Hidayah berkata, dia tahu ramai yang cuma mendekati suami ketika dirinya terlantar. Malah, ada yang menyuruh suami berkahwin lagi.

”Saya tak tahu nak cakap macam mana, tetapi saya tak pernah berputus asa sejak hari pertama sakt. Mujurlah, saya tidak mengalami kemrungan. ” Bagi saya, tiada masa mahu termenung dan meratapi dugaan yang berlaku, sebaliknya, saya lebih memikirkan tanggungjawab terhadap anak-anak.

”Memang pernah terlintas difikiran suruh suami cari pengganti, tetapi mana-mana wanita tentu sukar untuk menerimanya. Tetapi, saya hanya fikir ‘move on’ dan terima sahaja,” katanya. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber:bharian

Sumber: https://www.asiakini.com/2021/02/06/isteri-edika-yusof-ceritakan

Sambut Ulangtahun Yang Ke 18. Ramai Yang Kagum Dengan Edika Yusof Kerana Dia Terus Setia Jaga Isteri Walaupun Isteri Tiada Keupayaan Untuk Bergerak.

Baru sahaja menyambut ulang tahun perkahwinan yang ke-18, pelakon Edika Yusof dan isteri meraikannya secara sederhana cukup dengan sebiji kek. Menerusi satu perkongsian di Instagram, Edika menitipkan ucapan romantis bahawa dia merupakan suami yang bertuah kerana memiliki wanita sehebat isterinya di sisi.

Dalam video dikongsikan itu, isterinya, Hidayah sentiasa menguntum senyuman menyambut hari bahagia itu bersama suami tersayang. Kesetiaan pelakon itu masih diperkatakan apabila Edika sanggup berkrban untuk menjaga isterinya yang tak boleh bergerak selama 16 tahun.

Kebahagiaan yang diimpi hanya 2 tahun, mereka kemudian diuji hanya dalam sekelip mata. Ketabahan Edika Yusof menjaga isterinya yang menghidap meningitis sehingga tak boleh bergerak ini wajar menjadi iktibar dan dicontohi semua pasangan.

Edika yang sebelum ini pernah popular menerusi filem Maria Mariana mengambil keputusan untuk mengurangkan aktiviti seni untuk menjaga isterinya, Norhidayah. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! SK

Sumber: ROTIKAYA

Edika Yusuf Dan Azhar Tak Setuju Dengan Cara Komen Dari Mas Idayu. Tiba Tiba Mas Idayu Balas Semula Komennya Tersebut.

Perkongsian penyanyi Mas Idayu mengenai sikap garang yang ditunjukkan setiap kali menjadi juri program realiti mendapat perhatian pelakon senior Azhar Sulaiman dan Edika Yusuf. Menerusi ruang komen di Instagram rasmi mStar, Azhar dan Edika masing-masing tidak setuju dengan cara itu dan menyifatkan boleh memberi kesan negatif pada semangat peserta.

Menurut Edika, 53, komen yang terlalu ‘panas’ hanya akan memalukan peserta program realiti tersebut. “Mengikut pendapat saya memang tak patut komen panas-panas. Ini akan mematahkan semangat dan memalukan mereka sebab satu Malaysia sedang tonton. Azhar dan Edika memberi pandangan mereka menerusi ruang komen di Instagram rasmi mStar.

“Kita yang berpengalaman patut bagi komen yang menaikkan semangat bukan memalukan mereka,” tulis Edika. Manakala, Azhar pula menganggap apa yang ditonjolkan seseorang selebriti itu di kaca TV memberi gambaran kepada warganet mengenai diri mereka sebenar. Malah pelakon berusia 49 tahun ini memberitahu kesilapan dalam tutur kata dan gaya juga boleh menghilangkan rasa hormat kepada selebriti itu.

“Ini program realiti dan program bersiaran langsung. Bagi saya, apa yang anda tunjukkan akan menjadi asas bagi warganet untuk mengetahui siapa anda sebenarnya. Komen pandai la belakang-belakang, meh sini depan muka mummy. “Yang rugi atau untung adalah anda sendiri. Silap cakap dan gaya… boleh makan diri,” kata Azhar.

Menerusi laporan mStar pada Selasa, Mas Idayu memberitahu caranya memberi komen sebegitu untuk mengajar seseorang penyanyi baharu. Juri tetap Lagu Cinta Kita 2 ini berkata, dia tidak kisah jika cara itu membuatkan dirinya dibenci dan menerima kritikan penonton program berkenaan.

Mas Idayu Balas Komen Edika

Dalam pada itu, Mas Idayu turut membalas komen Edika dengan mengatakan aktor tersebut hanya memberi pendapat tanpa mengenali dirinya dan mengetahui perkara sebenar.

“Ikut pendapat awak? Pendapat awak saja? Awak kenal ke Mas Idayu itu sangat-sangat? Kau tahu ke budak yang dia tegur, marah itu… setiap hari WhatsApp, datang makan minum, sayang aku sampai sekarang?” soal Mas Idayu. Penyanyi Mas Idayu yang kini menjadi juri program Lagu Cinta Kita 2 (LCK2) mengakui dia tegas dalam berkongsi ilmu kepada bakat muda dalam bidang nyanyian. Meluahkan isi hati di laman Instagram miliknya, wanita yang mesra dengan sapaan Mommy ini turut mengakui dia mempunyai sebab tersendiri untuk bersikap garang.

“Inilah saya. Bekerja dengan kawan-kawan, saya pasti akan jadi diri saya sendiri, benci? kritikan, hak manusia, tanggungjawab saya bukan untuk orang benci, bukan itu yang saya hebahkan. Yang saya hebahkan perkongsian illmu saya, pengalaman saya selama saya dlm industri, untuk bakal anak seni yang bakal tumbuh… Dari awal saya ni memang tegas, garang, sensitif dan penyayang , sebab tu saya marah! Berlakon atau drama? Itu bukan saya! Saya ikhlas! Kejujuran dan keikhlasan mungkin orang kita ni tak suka.. Tapi saya nak jadi siapa? Untuk memuji talents demi merosakkan mereka?” tulis Mommy

Mas Idayu menjadi juri Lagu Cinta Kita 2 bersama Ajai dan Hael Husaini. Selain komen Edika, penyanyi dangdut itu juga memberi respon kepada warganet yang mempertahankan dan memberi sokongan kepadanya.

Akui penyanyi lagu Cinta 100% itu, dia berasakan keikhlasannya dipandang remeh apabila diminta untuk menjadi orang lain. “Ya dik, kadang-kadang keikhlasan kita dipandang enteng. Nak kita jadi orang lain, nak kita jadi macam dia! Sivik dia sempurna ke tidak, kita tak komen pun.

“Sebab kita tak kenal dia. Komen pandai la belakang-belakang, meh sini depan muka mummy… geram mummy,” katanya. Sebelum ini, tindakan Mommy memberi kritikan kepada peserta LCK2 menimbulkan perdebatan dalam kalangan warganet. Selain Mommy, penyanyi Hael Husaini dan komposer Ajai turut duduk di kerusi juri program terbabit.

Dikatakan Pulau Anak Sendiri Walaupun Sudah Berkahwin Lain. Aman Graseka Munculkan Diri Terangkan Segala Galanya Cerita Di Sebalik Semua Ini Berlaku

“Sejujurnya saya malas nak komen isu ini, bukan apa, nanti ia akan jadi meleret dan berpanjangan serta membuatkan orang salah faham,” itu ulas pelakon Aman Graseka yang dikatakan mengabaikan anak hasil perkahwinannya dengan Mas Idayu iaitu Nur Dayini, 22 tahun.

Menurut Aman, 52, sejak isu anaknya meluahkan perasaan di Instagram, dia lebih selesa mengambil pendekatan mendiamkan diri kerana enggan mengeruhkn keadaan. Bahkan dia tidak mahu dikatakan membela isterinya kini iaitu Nurul Amrina Zamri atau lebih dikenali sebagai Reena Areena sekiranya memberi kenyataan.

“Apa yang boleh saya katakan, kalau mereka rasa betul apa yang diperkatakan itu terpulanglah. “Saya diam bukan bererti saya salah atau saya takut,” ujarnya kepada SinarPlus.Ditanya dkwaan menyekat anaknya di aplikasi WhatsApp, Aman berkata, dia tidak pernah berbuat demikian.

Hakikatnya telefonnya mengalami kerosakan dan semua urusan atau panggilan adalah menerusi telefon isterinya.“Akibat daripada kerosakan itu, saya tidak boleh membaca mesej atau menerima panggilan. Jadi jika sesiapa nak mencari atau menghubungi saya, memang melalui Reena.

“Bagaimanapun dia (Dayini) tidak pernah cuba menghubungi Reena.“Tapi saya tahu, bila saya bagi jawapan macam ini pun akan ada yang pertikaikan nanti. Namun ALLAH SWT lebih Maha Mengetahui,” katanya.Tambah Aman, dia berasa kasihan dengan isterinya yang menjadi sasaran dan kritikan warganet apabila isu seperti ini berbangkit.

“Saya kesiankan Reena sebab semua bantai dia. Orang di luar saya juga perlu ingat, saya telah bergelar duda sejak 13 tahun lalu dan Reena tak pernah rmpas saya daripada sesiapa pun “Atas sebab itu saya lebih selesa ambil pendekatan tutup mulut kerana saya tak mahu mengeruhkan keadaan,” ujarnya.

Semalam, menerusi laporan mStar Online, penyanyi Mas Idayu dan Dayini meluahkan kekesalan mereka apabila tidak dapat mengubungi Aman sejak Februari lalu. Malah mereka juga mengatakan, Aman telah menyekat nombor Dayini di WhatsApp sebaik mereka pulang dari mengerjakan umrah pada Februari lalu.

Tegas Mas Idayu, anaknya itu bukan mahu berjumpa kerana wang tetapi hanya mahu bertemu dengan bapa kandungnya itu. Aman dan Mas Idayu mendirikan rumah tangga pada thun 1997, namun berpisah pada tahun 2006. Aman kemudiannya mendirikan rumah tangga dengan model, Reena pada 2018 dan dikurniakan anak lelaki, Aishymir Mateen Shah, setahun.-sinarplus

Ramai Salah Faham. Mas Idayu Luah Rasa Kesal Bila Isu Yang Melibatkan Anak Dan Aman Graseka Masih Berlarutan Angkara Satu Pihak Ini

Mas Idayu bengang ada individu menghalang anaknya bertemu dengan bekas suami. ISU membabitkan anak kepada penyanyi dangdut Mas Idayu iaitu Nur Dayini Ashiqah dengan ibu tiri, Reena Arina menarik perhatian ramai apabila kedua-dua pihak berbalah di media sosial sejak Februari lalu.

Perbalahan dingin yang tercetus itu secara tidak langsung turut menaikkan nama Mas Idayu yang didkwa seolah-olah tidak pandai mendidik sehingga anak gadisnya didkwa bersikap kurang ajar bukan sahaja terhadap ibu tiri tetapi bapa kandungnya sendiri, pelakon Aman Graseka.

Menjawab dkwaan tersebut, penyanyi lagu Senggol Senggolan, Cubit Cubitan ini akhirnya buka mulut. Kata Mas Idayu, pada awalnya dia enggan masuk campur dalam urusan tersebut sehinggalah namanya dikaitkan dalam sebuah artikel baru-baru ini.

“Awalnya saya memang tak tahu apa masalah anak saya dengan bapanya sebab malas nak ambil tahu kerana itu membabitkan mereka berdua. “Tapi baru-baru ini saya ternampak ada berita mewakili pihak Aman dan isteri mengatakan saya masuk campur, itu saya tak boleh terima.

Mas Idayu tunjuk bukti Aman menyekat anaknya di aplikasi Whatsapp. “Sampai ada kata saya tak ajar anak hormat ibu tiri… walaupun dia dah umur 22 tahun saya masih pukvl lagi (kalau buat salah). Apa-apa mengenai anak saya kena ambil tahu,” kata Mas Idayu ketika ditemui mStar di kediamannya pada Jumaat.

Pada Mac lalu, Nur Dayini meluahkan rasa kesal terhadap sikap ibu tirinya yang difahamkan menghalang dia untuk bertemu bapa kandungnya. Gadis berusia 22 tahun itu saling berbalas kapsyen sindirn dengan ibu tirinya di Instagram.

Sekarang ini profil foto pun dah tak ada, mesej pun tak sampai itu bukti mereka sekat kami. Aku tak kisah jika Aman nak menyebelahi isterinya tapi biar dengan cara cerdik.

Sementara itu, Mas Idayu berkata dia terkilan apabila mengetahui Aman menyekat nombor Nur Dayini di WhatsApp selain tidak menghubungi anaknya itu selepas mereka pulang dari mengerjakan umrah pada Februari lalu.

“Selepas Aman kahwin, dia tak jumpa langsung bapa dia kerana Aman dah balik Kedah… terakhir Dayini mesej bapanya sebelum kami tunaikan umrah tapi beberapa hari kemudian mesej dibalas dipercayai oleh isterinya berdasarkan teks yang dihantar.

“Sekarang ini profil foto pun dah tak ada, mesej pun tak sampai itu bukti mereka sekat kami. Saya tak kisah jika Aman nak menyebelahi isterinya tapi biar dengan cara cerdik. “Walaupun dah berpisah, saya kenal Aman macam mana… dia tak pandai nak sekat orang dekat Whatsapp, Instagram. Saya bukan nak puji bekas suami tapi saya kenal dia,” ujarnya.

Dalam pada itu, komentator tetap program nyanyian D’Academy Asia ini berharap pelakon drama Tuan Danial ini tidak melupakan anak perempuannya itu.”Abang (panggilan untuk Aman) tahu apa yang anak kita nak… dia hanya nak bapa dia, dia bukan nak duit. Kami ada duit… bukan nak cakap besar tapi dia hanya nak bapa dia

“Jangan harap anak yang akan ke Kedah untuk bertemu bapa, dia anak perempuan! Takkan nak memandu seorang diri ke sana… nanti kalau aku hantar (anak ke Kedah) takut ada orang yang tergugat pula,” katanya. Aman dan Mas Idayu mendirikan rumah tangga pada 1997, namun berpisah pada 2006.

Mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan iaitu Nur Dayini. Aman kemudian mendirikan rumah tangga dengan model, Reena pada 2018, pasangan berkenaan dikurniakan cahaya mata lelaki, Aishymir Mateen Shah Aman Shah berusia setahun.-mstar

Baru Sahaja Berbalah Mulut. Anak Kepada Aman Graseka Dan Mas Idayu Dedahkan Sesuatu Tentang Ibu Tirinya Berhubung Kait Dengan Ayahnya

KUALA LUMPUR: Pelakon, Aman Graseka, 53, menafikan isteri baharu, Reena Arina, 31, menghalangnya bertemu dengan cahaya mata, Nurdayini Ashiqah, 22, sejak mereka mendirikan rumah tangga. Sebelum ini, Nurdayini yang juga cahaya mata menerusi perkahwinan bersama penyanyi dangdut, Mas Idayu meluahkan kekesalan terhadap Reena yang difahamkan menghalangnya untuk bertemu Aman.

Menerusi entri Instagram, Nurdayini dan Reena dilihat ‘berbalah’ mulut dan berbalas komen sekitar Mac lalu.Bagaimanapun, aktor yang pernah diangkat sebagai Pelakon Lelaki Terbaik, Anugerah Seri Angkasa pada 1999 itu menafikan isteri baharu menjadi penghalang hubungannya dengan anak.

“Ini semua tak betul. Saya ada menghubungi Nurdayini pada Ramadan lalu, tetapi dia tidak menjawab panggilan, mesej pun tidak dibalas. Saya hairan kenapa anak boleh mengeluarkan kenyataan isteri tak membenarkannya bertemu saya?“Reena tak pernah halang, malah sering bertanya dan mengingatkan saya untuk menghubungi anak.

“Nurdayini tak boleh terima hakikat saya sudah kahwin lain. Sekarang, dia sudah mempunyai adik apabila isteri melahirkan anak lelaki,” katanya kepada BH Online.Pelakon yang mencipta populariti menerusi filem Cinta Kita pada 1995 itu menegaskan, salah faham bukan berpunca daripada Reena.

“Saya tak mahu orang ramai memandang serong pada isteri. Disebabkan itu, saya mengeluarkan kenyataan untuk membersihkan nama Reena.“Semua yang ditulis Nurdayini tidak betul dalam entri IG. Dia sengaja mahu memburukkan ibu tirinya. Reena tak pernah salah dan tak buat apa-apa untuk mengeruhkan keadaan,” katanya.

Pelakon kelahiran Kuala Kangsar, Perak itu mendkwa, dia kecewa apabila bekas isteri turut campur tangan dalam kekusutan yang berlaku.“Sebelum ini, bekas isteri pernah membalas pesanan menerusi telefon Nurdayini dengan mengeluarkan perkataan yang tidak baik. Apa butirannya, biar saya sahaja yang tahu.

“Disebabkan itu, Reena membuat kenyataan dalam IG. Reena mestilah terasa dengan campur tangan bekas isteri.“Sepatutnya, Nurdayini kena hormat ibu tiri seperti ibu kandung. Dia tak boleh kurang ajar dengan isteri saya. Saya tidak pernah membelakangkan anak, malah saya sudah meminta kebenaran sebelum bernikah bersama Reena,” katanya.Aman berkata, dia berharap pengikut laman sosial tidak mempunyai persepsi negatif terhadap isterinya.

“Saya tidak mahu perkara ini berpanjangan. Saya sentiasa berdoa agar hubungan kekeluargaan ini kembali jernih,” katanya.Aman dan Mas Idayu mendirikan rumah tangga pada 1997, namun berpisah pada 2006. Mereka dikurniakan Nurdayini. Menerusi perkahwinan kedua bersama model dan pelakon baharu, Reena pada 2018, pasangan berkenaan dikurniakan cahaya mata lelaki, Aishymir Mateen Shah Aman Shah berusia setahun.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Mstarkini.Sumber:BH