Setelah sekian lama memendam rasa akhirnya Datin SHahida tampil bersuara lantang luahkan sesuatu tentang bekas pembantu peribadi. Tergamam sampai macam ni sekali Kak Mel tu buat pada Datin Shahida.

Artis

Setelah sekian lama memendam rasa akhirnya Datin SHahida tampil bersuara lantang luahkan sesuatu tentang bekas pembantu peribadi. Tergamam sampai macam ni sekali Kak Mel tu buat pada Datin Shahida.

Setelah sekian lama mememdam rasa, Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid yang juga isteri kepada usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri tampil bersuara mengenai bekas pembantu peribadi mereka, dikenali sebagai Kak Mel.

Shahida menerusi empat hantaran di laman sosial Instagram (IG), meluahkan rasa terkilan terhadap Kak Mel yang sanggup memburuk-burukkan mereka sekeluarga.Selain itu Shahida turut mendakwa Kak Mel turut memanggilnya dengan pelbagai gelaran tidak enak seperti ‘Si Bod*h’, ‘Ustazah Jadian’, ‘Betna’ dan lain-lain panggilan buruk.

“Alhamdulillah saya masih boleh memanggil dengan panggilan Kak Mel kerana saya mengenang jasa dia pernah berkhidmat untuk keluarga saya. “Tidak dengan panggilan ‘Si Bod*h,ustazah jadian, betna atau perkataan buruk yang lain-lain seperti dia memanggil saya sekeluarga,” luahnya.

Dalam pada itu, Shahida menjelaskan tujuan memuat naik hantaran tersebut bukan untuk meng4ibkan Kak Mel tetapi hanya ingin menjelaskan keadaan sebenar supaya tidak terus dipandang sinis masyarakat. “Saya menulis ni bukan untuk meng4ibkan Kak Mel. Kak Mel berjasa jaga anak-anak kami dan keluarga saya.

“Jangan la harapnya memburuk-buruk atau brblah di mana-mana ruangan komen. Saya hanya ingin menjelaskan keadaan supaya orang terus tidak berburuk sangka pada kami. “Bila diam orang kata salah, bila bersuara orang kata nak berlwn, Demi Allah tiada niat sebegitu melainkan hanya ingin anda semua jelas.

“Saya terkejut Kak Mel ‘pusing cerita’ ni semata-mata untuk viral, meraih viewers dan followers. Kalau ya pun kak nak viral, jangan la mewujudkan cerita yang tidak benar. “Saya berani menulis sebab saya ada segala bukti sebelum akak berhenti, tak ada benda buruk yang kami lakukan pada akak….Janganlah Kak Mel menimbulkan perkara-perkara yang tak wujud Kak Mel,” luahnya panjang lebar.

Part 1 Hari terakhir kita bersua!!!! Alhamdulillah saya masih boleh memanggil dengan panggilan kak mel kerana saya mengenang jasa dia pernah berkhidmat utk keluarga saya. Tidak dengan panggilan ‘Si Bodh, ustazah jadian, betna atau perkataan buruk yg lain2 seperti dia memanggil saya sekeluarga….sebelum akk bekerja dgn saya kita dah lama kenal kerana akk bekerja dengan salah seorang rakan bisnes saya

saya kenal akk tahun 2012-2013…akk juga ada mengikut percutian saya ke London,Paris dan Venice. Ketika itu akk tidak bekerja dgn saya pun lagi…..saya yg minta akk ikut saya utk bantu jaga anak2 saya di sana..lepas tu akk berhenti kerja dgn rakan bisnes saya ketika itu,dan apa yg terjadi hari ni (sesi memburukkan) dah pernah berlaku ketika itu………cumanya ketika itu akk tidak dikenali…sebelum kerja dgn saya juga,akk sendiri telah beberapa kali bertukar majikan…

2015, akk ada Msj saya di FB/ig (saya x berapa ingat) ingin memohon kerja dan datang ke rumah saya merayu utk minta kerja ….jika benar kami sejahat yg dikata kenapa perlu minta kerja dgn saya pada ketika itu…..sbb rasanya akk dah kenal kami lama sebelum tu dan bercuti bersama kami….Akk patut tahu kami…….silap saya x belajar dari pengalaman sebelum ni…sbb saya selalu bersangka baik yg manusia berubah..

Jujurnya kak mel saya ambik kak mel bekerja atas dasar ingin membantu kak mel pada ketika itu. 5-6tahun berkhidmat di sebuah organisasi adatlah bekerja suka duka,naik turun,dimarah ada lah perkara biasa ketika bekerja.

Tapi saya rasa kak mel sendiri tahu bagaimana saya meganggap kak mel dalam keluarga saya. Kemana2 pergi kami bawa,setiap kali saya pergi haji umrah,saya x pernah lupa beli buah tangan utk kak mel.Belum lagi kak duit2 tepi yg akk selalu dapat yang Dato dan saya bagi…Kalau ada pendapatan youtube,ceramah dan lain2 akk pun selalu dapat (lain daripada gaji) .

Pada Julai lalu bekas pembantu Aliff Syukri, Melati Abdul Ghani atau Kak Mel tampil bersuara berhubung perkhidmatannya yang diberhentikan syarikat. Pemberhentian Kak Mel kemudiannya menjadi tular dan pelbagai spekulasi timbul selepas wanita yang berkhidmat selama lebih enam tahun bersama keluarga usahawan tersebut membuat beberapa hantaran di media sosial mengenai bekas majikannya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Macam Tahu Je Dia Akan Pergi Sampai Rasa Menyesal. Mengejutkan Rupa Rupanya Ini Yang Bekas PA Datin Shahida Buat Sebelum Menghembuskan Nafas Terakhir.

Bekas pembantu peribadi usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman yang dikenali sebagai Ghazi dilaporkan pergi menghadap illahi semalam. Berita duka itu dikongsi isteri kepada usahawan tersebut, Datin Shahida yang memuat naik ucapan takziah dan mendoakan agar dia dicucuri rahmat.

Dukacita dimaklumkan… “Bek-as kakitangan saya yang amat saya sayangi seperti adik saya sendiri, Muhammad Ghazali Mat Lawi telah kembali ke rahma tullah sebentar tadi.. “Mari sama2 kita sedekahkan al-Fatihah dan sama2 doakan dicucuri rahmat, diampunkan dsanya, dilapangkan ditempatkan di kalangan mereka yang beramal soleh.

“Saya akan rindu awak Ghazi. Saya sayang awak tapi Allah lebih sayang awak,” katanya. Pemergian ghazi turut mengundang kesedihan usahawan kontro versi, Muhammad Sajjad dengan berkongsi gambar kenangan bersama Ghazi.

Salam takziah buat rakanku… Sebelum ini, seorang lagi bekas pembantu yang mesra dipanggil Kak Mel turut berkongsi mengenai keadaan dia yang sedang tenat disebabkan apen diks pech dan kuman telah merebak ke bahagian paru-paru

“semoga ghazi_ml di beri keajaiban.. pg td sy dpt call dari abg gazi bahawa beliau tgh ten-at sekarang.. di sbbkan app-endiks beliau pec-ah dan kum-an dah mer-ebak ke paru2 beliau.. semoga beliau di beri keku-atan… dan kesem-buhan.. akk pun ingin memohon maaf jk selama kita bersama menjalankan tugasan.. akk ada terkasar bahasa dan mengu ris hati.. halkan mkn minum.. akk pun maafkan segala kesala han ko dik”

Kata-kata terakhir Ghazi

Lebih meruntuh hati, dia sempat memuatnaik coretan terakhir di Instagram ghazi_ml mengenai bekas majikannya itu yang disifatkan bukan seperti wanita elite yang lain. Seperti seakan tahu mahu ‘pergi’, dia juga memberitahu merasa ksal menlak ajakan mereka sekeluarga untuk ke tanh suci, Kota Makkah selain berterima kaish kerana melayan baliau seperti ahli keluarga sendiri,

Awalnya Dato dan Datin ada ajak. Bekerja bersama Datin menguruskan anak-anak.. Terima kasih layan diri ini seperti sebahagian keluarga.. Kami doakan semoga roh Ghazi dicucuri rahmat dan ditempatkan di dalam kalangan orang beriman. Amin.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Apam Pink media

Sumber : trending sgt

Ghazi Bekas PA Dato Aliff Syukri Pergi Menghadap Illahi. Punca Dia Pergi Buat Selamanya Sangat Mengejutkan. Warganet Tk Sangka Ini Puncanya.

Sebentar tadi menerusi info yang diterima, bekas pembantu peribadi kepada usahawan kosmetik popular Dato Seri Aliff Syukri yang dikenali sebagai Ghazi dikhabarkan telah pergi buat selamanya . Berpunca Daripada Appendiks.

Menerusi hantaran beberapa sahabat terdekat Ghazi atau Muhammad Ghazali B Hj Mat Lawi pergi menghadap illahi dipercayai berpunca daripada penyakit appendiks yang dihadapinya. Malah keadaan dia juga semakin teruk sejak beberapa hari yang lalu.

Terdahulu, Ghazi menarik perhatian ramai dan menjadi tanda tanya pengikut Aliff Syukri apabila kelihatan seorang jejaka kacak sering bersama keluarganya sebelum dia mengundurkan diri sebagai pembantu peribadi usahawan itu.

Shahida Luah Rasa Sedih

Dalam pada itu, menerusi hantaran isteri kepada Aliff iaitu Datin Seri Nur Shahida, dia meluahkan rasa sedih atas perkhabaran tersebut. Menganggap Ghazi seperti adiknya sendiri, Shahida memohon orang ramai untuk sama-sama mendoakan roh Ghazi dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Salam takziah dari kami di Apampink. Al-Fatihah (dibaca).

SUMBER : Murai

Mengejutkan Tiba Tiba Bonda Rozita Tampil Dedahkan Perangai Sebenar Datin Shahida. Tergamam Rupanya Mcm Ni Perangai Sebenar Datin Shahida.

Belum sepi dari komen-komen warganet yang tidak bersetuju mengenai tindakan Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman yang memuat naik detik isterinya Datin Seri Shahida mener4n untuk melahirkan bayi, nyata ibunya Rozita Ibrahim bijak menenangkan keadaan dengan memberi pandangan berbeza.

Kegembiraan menyambut kehadiran cucu baru dalam keluarga ini membuatkan dia begitu menghargai menantunya itu malah Rozita atau dipanggil Bonda Rozita turut berkongsi cerita yang menyentuh hati tentang menantunya itu yang selama ini mungkin tidak ramai yang tahu.

Belum sepi dari komen-komen warganet yang tidak bersetuju mengenai tindakan Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman yang memuat naik detik isterinya Datin Seri Shahida mener4n untuk melahirkan bayi, nyata ibunya Rozita Ibrahim bijak menenangkan keadaan dengan memberi pandangan berbeza.

Kegembiraan menyambut kehadiran cucu baru dalam keluarga ini membuatkan dia begitu menghargai menantunya itu malah Rozita atau dipanggil Bonda Rozita turut berkongsi cerita yang menyentuh hati tentang menantunya itu yang selama ini mungkin tidak ramai yang tahu. Kalau dilihat dari catatan di instagram bondarozitaibrahim , Datin Seri Shahida ini memang menantu pilihan dan kesayangan.

Macam mana saya uji dia

Bagaimana Ida menjadi menantu saya? Saya uji dia semasa dia mejadi staf saya lagi Masa interview staff HR bagitahu dia ni adalah model syampoo yg terkenal..(saya tak kenal artis sangat ) saya agak tekejut kerana seorang model yg income byk boleh bekerja sebagai CS..??

Disini saya akui saya tidak mahu org yg dlm dunia glamer jadi ahli keluarga saya!! Tetapi saya tak prejudis, saya sentiasa memerhatikan dia sebab saya melihat akhlaknya seindah rupa parasnya yg cantik, sgt baik. Dia tak sombong dan tak kekok menggangkat kotak dan menyapu samp4h walaupun dia seorg model yg terkenal. Ini sgt mengejutkn saya.

Saya risi1k dan intai setiap kali waktu solat, dia akan berhenti utk solat dan sewaktu berenang di kolam renang dia tetap menjaga auratnya. Masa baru kerja setiap hari peminat2 lelakinya hantar bunga..kasi jam mahal. Ida bukan murah dan senang nak dapatkan. Bila Kri ngorat dia pun tak nak. Woww hebat budak ni…

Sepanjang saya melihatkan anak saya sukakan dia dan saya masih menguji sejauh mana kekuatan anak sy dn kekuatan jiwa Ida adakah memilih anak saya adakah sebab harta. Bila saya bagi zakat pada fakir miskin Ida sebagai staf paling suka bantu uruskan. Saya simpan di hati ” nak sgt budak ni…” Yg pinang dia ialah Abg Ady dan Kak Yatienya..

Ciri-ciri murni Ida jadi idaman saya

Kri memang hensem dan ramai peminat tp bab d0sa besar dia tak kan buat sy puji Kri bab ni. Nak kawin pun dia serahkan pada saya. Bila dia kata nak Ida saya kata tak payah lama… kawin je terus. Mak yakin Kri pandai urus perkahwinan sbb dia jaga anak-anak saya waktu saya kerja masa miskin.

Kri ni bab baiknya lah ya..puasa tak pernah tinggal sehari pun, tak merok0k dan sayang saya sgt (sampai nama ank dia pun dia nak saya kasi nama semuanya) Saya akui susah hati didik Kri! Masa dia remaja bini org , mak cik-makcik suka dan sayang dia, utk elak perbuatan tak senon0h Ida terbaik utk saya. Antara lain saya tak melihat Ida seperti gadis lain yg terge3dik-g3dik utk mengg0da org kaya, ciri-ciri murni pada Ida ini memang menjadi idaman saya.(Saya sgt memilih nasab).

Satu paling saya tak lupa pada awal perkahwinannya dia menjaga ayah saya s4kit sama-sama dgn saya. Dia sayang anak-anak saya yg msih kecik dan begitu bersemangat tak mengeluh walaupun baru berkahwin. Cuba bayangkan di hati anda adakah Ida ini patut saya sia-siakan di dalam keluarga saya?…

Touching kan membaca status instagram ibu Datuk Seri Aliff Syukri ni. Untung dapat menantu macam ni, dan beruntung juga Datuk Seri Aliff dapat isteri sebegini baik. Aliff dan Shahida berkahwin pada Ogos 2007 dan dikurniakan tiga cahaya mata, Ammar Ahyan 10, Qadejah El Zahra, 8, dan Ibraheem Adham, 6.

Pasangan ini mengambil anak angkat, Ameena pada Oktober 2017 dan Qayyum pada awal Disember 2017. Dua hari lalu pasangan ini menimang cahaya mata keempat selepas enam tahun menanti. Bayi yang baru lahir ini dinamakan Yusoff Al Qardawi. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber: Cempedak Cheese

Diuji Ank Ada Sakit Ini. Setelah Sekian Lama Menyepi Akhirnya Isteri Dato Aliff Tampil Buka Mulut Bongkarkan Kisah Tentang Anknya Buat Ramai Terkedu.

Gembira mendengar perkembangan baharu pasangan viral Dato’ Seri Aliff Syukri dan Datin Seri Nur Shahida yang sudah berbaik semula. Dalam pada itu sempat juga bertanyakan kepada DS Shahida tentang suaminya. Apabila diajukan pertanyaan jika Dato’ Seri Aliff Syukri bukan disleksia agaknya adakah beliau berjaya seperti sekarang? “Saya rasa tak.

Sebab pesakit disleksia ni kan luar biasa dan sering berfikiran di luar kotak. Mungkin itu rezeki Dato’ sebabnya beliau sekolah memang tak pandai. Dato’ boleh membaca ketika darjah 4 dan pernah masuk kelas peralihan waktu tu. Siapa sangka dia berjaya seperti sekarang.

Anak saya, Qadejah (Qadejah El Zahra) jugak disleksia. Pada mulanya kami tak tahu pun dia ada disleksia. Saya hantar dia ke sebuah tadika waktu tu, saya perasan dia suka pakai kasut terbalik. Tapi masa tu saya fikir mungkin sebab dia kecil lagi.

Apabila Qadejah berusia 6 tahun dan nak masuk darjah 1 keputusan peperiksaannya teruk sangat. Ini kerana dia tak boleh jawab soalan periksa langsung. Tulis terbalik-terbalik dan nama sendiri tak tulis dengan betul. Cikgu bagitahu Qadejah mempunyai simptom disleksia sebab tak boleh fokus dalam pelajaran dan selalu main dalm kelas.

Masa tu saya tak tahu apa itu disleksia. Cikgu tersebut sarankan buat ujian saringan. Bila dah buat test memang betul dia ada disleksia. Qadejah ni lebih kepada seni dan keistimewaan Qadejah adalah suka melukis apa yang orang tak fikir pun nak lukis.

Saya ambil cikgu khas untuk latihan otaknya (brain gym). Bila saya tengok dia penat akhirnya saya ambil cikgu datang rumah. Cara pembelajaran mereka tak sama macam anak-anak biasa,” terang DS Shahida. Ketika ditanya tentang hala tuju pendidikan anak-anaknya,

jawabnya sambil tersenyum, “Memang saya mahu anak-anak mewarisi perniagaan tapi saya tak paksa kalau tak minat. Macam anak saya yang sulung memang nampak dia minat berniaga. Dia sangat adore dengan ayah dia. Saya pentingkan akhlak anak-anak bukan kepada sijil,” katanya.

Memiliki empayar perniagaan yang gah dan juga anak-anak yang sedang membesar sudah tentu Datin Seri Nur Shahida tidak cukup tangan untuk mengimbangi tugas sebagai seorang isteri, ibu dan majikan. Bagaimana agaknya wanita yang lemah-lembut ini meredakan tekanan atau stres?

“Stres saya akan hilang bila saya menghabiskan masa dengan anak-anak. Melihat mereka membesar dan melayan ragam anak-anak sudah cukup menghiburkan saya. Kalau ada masa, kami sekeluarga akan keluar bercuti,” bicara Datin Sri Shahida mengakhiri perbualan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : Nona.my

Kes Dato Aliff Syukri Apa Apakan Anak Angkatnya Ameenah. Akhirnya Terbongkar Keputusan Sebenar Mahkamah

USAHAWAN kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri memaklumkan kes buat anak angkatnya, Aminah Alip Syah sudah selesai apabila mahkamah memutuskan dia tidak bersalah. Aliff mendedahkan mengenai perkara itu menerusi kapsyen yang dimuat naik di laman Instagram miliknya pada malam Khamis.

“Budak lasak jatuh motosikal, Ibraheem Adham… dia akan kembangkan hidung tanda dia bersalah. “Kalau Ameenah kena mahu kes polis. By the way, kes Ameenah mahkamah dah putuskan yang saya tak bersalah hanya berunsur f1tn4h!” tulisnya.

Aliff maklumkan mengenai kes itu dalam muat naik di Instagram. Bersama kapsyen tersebut dia turut berkongsi foto anak ketiganya itu yang mengalami kelukaan pada wajah selepas terjatuh daripada motosikal. Pada Mac lalu, Aliff didakwa telah lakukan sesuatu pada anak angkatnya berusia dua tahun dalam satu kejadian yang berlaku di kediamannya yang terletak di Petaling Jaya pada 28 Februari lalu.

Difahamkan pembantu rumah kepada pengasas produk Dherbs itu sendiri yang melaporkan kepada pihak polis sehari selepas kejadian tersebut. Aliff ditahan dan dibebaskan dengan jaminan polis selepas keterangan diambil. Sebelum itu, tular video dan salinan laporan polis yang yang turut tertera nama Datuk Seri Aliff Syukri dan anak angkatnya Aminah Alip Shah.

Sementara itu, menerusi ruangan komen rata-rata pengikut turut gembira dengan perkhabaran tersebut dan berharap penyanyi lagu Cuba Bahagia ini akan terus menyayangi Aminah seperti anak kandungnya sendiri.

Sumber: Mstar 

Selepas 13 tahun bersama DS Shahida, DS Aliff Syukri dedah hal rumah tangga sendiri yg tidak diketahui umum

SEPANJANG 13 tahun perkahwinan dengan Datin Seri Nur Shahidah, usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri berkata dia lebih matang dalam mengharungi kehidupan sebagai seorang suami. Menurut Aliff, 33, dalam melayari hubungan itu pasti akan ada kekurangan dan proses memperbaiki diri itu berlaku setiap hari.

“Berkahwin itu amat mudah tetapi untuk menjadikan perkahwinan bahagia ini kekal lama dan sempurna serta saling melengkapi bukan sesuatu perkara yang mudah. “Lebih daripada 13 tahun perkahwinan kami, banyak asam garam yang ditempuhi. Setiap tahun adalah tahun pembelajaran kami untuk memperbetulkan kelemahan masing-masing.

“Syukur Alhamdulillah, 13 tahun itu mematangkan saya untuk menjadi seorang suami, abah dan usahawan yang terbaik,” katanya. Aliff sedar isteri menjadi tulang belakang dalam hidupnya. Penyanyi lagu Cuba Bahagia ini berkongsi luahan hatinya untuk isteri tercinta menerusi laman Instagram.

Pada Mac lalu, pasangan ini menjadi perbualan hangat warganet apabila rumah tangga mereka dikatakan bergolak. Bagaimanapun, setelah empat bulan tinggal berjauhan dengan isteri dan anak-anak, Aliff mula menyedari kekurangan diri dan memilih untuk kembali semula bersama keluarga.

Sementara itu, Alif berkata kebahagian paling utama dalam kehidupan adalah apabila dapat bersama keluarga di sisi. Perkongsian Aliff menerima komen positif pengikut. “Tetapi benda yang paling penting sekali adalah kebahagian yang hakiki iaitu bersama dengan keluarga dan ibu bapa kita.

“Semoga semua rakan-rakan saya di laman sosial, pekerja… anda adalah orang yang hadir dalam hidup saya adalah yang terbaik. “InsyaAllah saya doakan! Semoga kita sama-sama mendoakan untuk kebahagian orang lain juga,” ujarnya.

Aliff Syukri dan Nur Shahida berkahwin pada tahun 2007. Pasangan ini dikurniakan lima orang cahaya mata iaitu Ammaar Ahyan, Qadejah El Zahra, Ibraheem Adham dan Yusoff Al Qardawy dan Raudhah Arshiyah serta seorang anak angkat.

Sebelum ini, Aliff terpalit dengan beberapa kontr0versi sehingga menerima kritikkan teruk daripada banyak pihak termasuklah daripada ahli keluarga sendiri. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Mstar/applehijau

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk pantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.