Orang lain sibuk bercuti dekat Langkawi tapi individu ni syok bercuti 3 hari 2 malam dalam kedai akuarium. Rupanya ini yang terjadi.

Viral

ISNIN lalu, Merak Jalanan singgah di sebuah kedai akuarium berhampiran rumah. Bukan sengaja mahu keluar mencuci mata tetapi kerana makanan ikan hiasan di rumah Merak Jalanan sudah kehabisan. Sampai di pintu kedai, Merak Jalanan mengimbas kod QR MySejahtera dan suhu badan.

Seorang pekerja kedai memeriksa MySejahtera Merak Jalanan sama ada sudah lengkap vaksin atau tidak sebelum dibenarkan masuk. Sudah dapatkan barang yang dicari, Merak Jalanan pun balik dan tidak lagi ke mana-mana. Sehinggalah hari Rabu, Merak Jalanan baru perasan tak tekan butang check out di MySejahtera selepas keluar dari kedai akuarium tersebut.

Rupanya bukan Merak Jalanan sahaja yang mengalami situasi terlupa check out. Ramai juga mengalami kejadian serupa sehingga menjadi topik perbincangan dan bahan lawak warganet di media sosial. Merak Jalanan akui butang check out ditambah untuk mendapatkan rekod yang tepat seseorang itu berada di satu-satu tempat.

Tapi kalau sudah banyak kes orang ramai terlupa check out, bermakna data yang direkodkan dalam MySejahtera itu sudah tidak lagi tepat. Jadi, apa rasionalnya menambah butang check out tersebut? Ramai juga mengatakan penggunaan MySejahtera semakin menyusahkan apabila mereka terpaksa buat dua kerja iaitu mengimbas kod QR ketika masuk dan kini terpaksa pula menekan check out apabila keluar.

Melihat reaksi-reaksi warganet, Merak Jalanan rasa penggunaan MySejahtera sepatutnya dipermudahkan untuk menggalakkan orang ramai menggunakannya dan bukan merumitkan lagi. Dek kerana kelalaian Merak Jalanan menekan butang check out itu juga, ia menjadi bahan gurauan kawan-kawan. Kata mereka, orang lain berduyun-duyun melancong ke Langkawi dan tinggal di hotel, tapi Merak Jalanan tiga hari dua malam menginap di kedai akuarium.

Sumber : Sinar Harian

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.