Suami geram bulu mata bini cantek sgt. Melentik dan lebat. Terperanjat suami bila bini tibatiba je nanges sambil merengek lepastuh meneran pukul 3 pagi. Suami jadi hairan. Rupanya nih yg berlaku.

Kisah Rumah Tangga

Salam, saya umur 20, isteri pun 20, kiranya kami berkahwin awal umur 18, sebab saya sudah jatuh cinta. Kami kenal since dari zaman sekolah tetapi sekolah berbeza. Saya sekolah lelaki, dia campur perempuan lelaki. Saya pernah berjanji, umur kami 18 saya hendak kahwin dengan dia. Alhamdulillah saya tunaikan janji saya.

Hantaran isteri rm5k tapi sebenarnya dia cakap rm3k tetapi emak saya bagi lebih sikit. Isteri saya ini tinggi cecah bahu saya, orangnya putih2, bulu matanya melentik, ada tahi lalat di bawah mata kiri. Kami belajar setakat form5. Tetapi dia kreatif, pelamin mini hasil tangannya sendiri. Lepas itu buat kenduri, siap. Tidak ada grand sangat.

Lepas saja berkahwin saya terus cari kerja, isteri di rumah buat apa yang patut, rumah hadiah dari emak saya. Namanya juga ujian kan, 2 bulan saya tidak dapat kerja. Tapi isteri saya selalu dengan saya. Malam itu jam 3 pagi saya terdengar ada orang menangis, saya nampak isteri saya berdoa, saya dengar setiap kata2nya, saya sebak, tidak tahu cakap apa. Dia doa supaya kami di beri rezeki, dia doa saya dapat kerja, yang penting halal.

Belum dia aminkan, saya sempat doa dalam hati hendak zuriat. Hehee . Pagi itu selepas solat, saya terus semangat hendak cari kerja balik. Tiba2 ada call, saya di terima kerja. Kerja biasa saja, . Tidak semena-mena saya syukur sujud terima kasih kepada allah pemberi rezeki. Saya pergi dapur cari isteri, saya peluk dia dari belakang cakap saya di terima kerja. Kerja market.

Isteri saya pun apa lagi gembiranya , siap masak sedap2 makanan kesukaan saya nasi pattaya sebab hendak bagi tenaga esok saya mula kerja. Dipendekkan cerita, lepas beberapa bulan kahwin dan bekerja, kehidupan macam biasa, balik kerja isteri tunggu depan pintu sambil main dengan kucing, makanan sudah sedia, kadang2 dia menyorok dilangsir sebab hendak kejutkan saya.

Selalu dia buatkan minum petang, hilang penat bekerja saya serta merta. Tapi saya sedih sebab kadang2 saya bagi isteri rm100 untuk shopping, kadang2 tidak dapat bagi isteri nafkah, tapi dia tidak pernah merungut. Allah, betapa syukurnya saya dapat isteri macam dia. Isteri saya ni suka mekap, so saya izinkan dia buka bisnes mekap, tapi online saja. Adalah tambah side income.

So ada 1 hari ini, isteri saya lain macam, dia mula tengok gambar baby, saya tidak syak apa2 lagi. Sebab peluang hendak ada zuriat memang tipis memandangkan dia jenis tidak suka budak. Saya perasan bila ada budak menangis dia akan jauhkan diri, dia macam ada tension sikit, marah2 tanpa sebab. Jadi saya tidak kisah lagi pun baru 18.

Ada 1 hari itu saya tidak dapat bagi isteri saya nafkah, tidak tahu lah hendak cakap apa malu pun ada tapi dia hendak rm1 saja, bayangkan rm1? Hendak beli apa? . Rupanya dia beli coki2 alahai happynya dia sambil tunjuk 10 batang coki2 itu dekat saya.

Dia cakap tiba2 hendak makan. Tiba malam, dia berubah. Tidak tahu apa salah saya, dia tidak suka saya, tahu marah2, tidak kena itu ini tidak suka bau saya . Padahal tiap malam ini hah, ketiak masam saya ni dia hendak hidu.

Hilangkan stress katanya. Isteri saya jenis happy go lucky tahu, benda kecil saja pun dia boleh ketawa. Dia kalau hendak marah, asal dia tengok saya tiba2 dia ketawa. Tidak boleh hendak marah. Kalau saya hendak marah, ada saja dia buat supaya sejukkan hati saya . Tapi entahlah malam itu kenapa, so malas hendak cakap banyak jadi saya pun tidur diruang tamu guna toto.

Pagi saya bangun ada pula dia diketiak saya, hahahah. Sebelum pergi kerja macam biasa dia masakkan saya. Tetapi mood tidak okey, saya tanya kenapa. Dia cakap ‘ sayang mengandung’. Apa ! Dalam hati ini, Allah saja tahu betapa happynya saya sebab hendak ada zuriat. Tetapi muka dia tidak happy. saya cakap dengan dia ‘ b happy, rasa hendak jerit 1 dunia kata sudah ada baby ‘ tetapi dia diam.

Saya cakap lagi ‘ b tahu sayang tidak suka budak. Tetapi tolonglah b, b teringin ada zuriat kita. 1 pun cukup , b janji kerja sungguh2 untuk family kecil kita . Baru dia lega, baru dia boleh senyum2. tiba2 dia cakap ‘ b janji jangan tinggalkan sayang ‘ . Boleh pula dia fikir macam itu. Dipendekkan cerita, janji allah itu betul, lepas kahwin kita diberi lebih banyak rezeki, lagi2 tuah baby dalam perut isteri.

Alhamdullah, saya dinaikkan pangkat assistan manager, jadi saya up lagi nafkah isteri saya. Syukurlah saya boleh beli barang baby, untuk rumah, saya tidak lupa beri emak duit di sabah, saya dengan isteri orang sabah, tapi kerja di kl. Isteri mengandung macam biasa, ada morning sick, ada mengidam pelik2 hendak makan disana disini.

Lagi hendak makan buah tarap yang boleh dijumpa disabah, tetapi saya ikhtiar juga, saya bawa balik sabah kebetulan memang musim nya di sabah. Bawa jumpa emak sekali, perangai dia kalah budak tetapi saya makin seronok tengok dia. Tengok baby bump makin besar, isteri sihat, anak sihat. saya tidak pernah bosan layan karenahnya. Makin sayang terhadap isteri.

Dipendekkan cerita, 9 bulan sudah usia baby, tunggu hari. Saya diberi cuti 7 hari sebab hendak jaga isteri sebab dia tunggu hari saja, hari dinantikan tiba, isteri pecah ketuban masa dalam kereta, pinjam kawan punya. Sebab belum ada kereta. Dia punya jerit nauzubillah, saya pun panik tapi saya dapat kawal sampai ke hospital. Di hospital, masa hendak bersalin dia berpesan kepada saya, dia hendak saya ada temankan dia dalam labour room.

Jujur saya cakap saya tidak boleh tengok cairan merah, saya tidak kuat. Tetapi dia berkeras juga, saya terpaksa ikutkan. Dalam hati ini semua perasaan ada. Takut, gembira macam2 lagi. Putus doa saya berikan buat isteri dan baby. Dalam labour baru saya tahu macam mana perit seorang isteri kita hendak lahirkan anak, skitnya, terkoyaknya rahimnya hanya untuk melahirkan zuriat suaminya.

Dia jerit dia teran, dia genggam tangan saya, saya menangis saya tidak sanggup tengok dia tersiksa, Allah selamatkan isteri dan anakku, saya lihat dia sudah bermaya, peluh di dahi makin banyak. Terus saya cakap’ sayang tolong b, jangan tinggalkan b, b tidak kuat tanpa sayang. Allah selamatkan mereka’ doktor nurse pun banyak bagi kata semangat, terima kasih pada mereka. Lutut saya sudah tidak kuat masa itu.

Saya menangis tidak peduli semuanya. Yang penting mereka berdua selamat. Tiba2 saya rasa pening semacam, apa yang saya ingat saya bangun saja, saya di sebelah katil isteri saya, ada kerusi disitu. Saya sedar saja, saya nampak isteri kesayangan saya dengan baby boy yang diberi nama muhammad alzikry .

Alzikry gabungan nama saya dengan ayah isteri saya. Betapa syukurnya saya, tengok isteri sudah boleh senyum. Saya azankan dia. Kehidupan saya sekarang lebih baik. Pekerjaan tetap, ada kereta sudah. Dahulu awal berkahwin saya pakai motor saja, tetapi alhamdulillah rezeki luas. Ini semua atas doa isteri saya.

Apa yang isteri doa, tidak pernah tidak makbul, betullah isteri itu pembawa rezeki. Terima kasih sayang atas doa2 mu, terima kasih untuk baby kita, terima kasih atas setia kamu disamping aku, susah senang ada dengan b. Terima kasih sayang isteri dunia akhirat aku. Apa yang saya perasan, lepas ada baby ini, isteri sudah suka dengan baby, dia sudah pandai jaga baby, dia yang uruskan segalanya pasal baby, saya pun ada bantu dia.

You all tahu apa dia cakap dengan saya baru2’ini?’ . Dia hendak minta tambah baby. Kali ini kalau ada rezeki mahu baby girl, boleh main mekap2 nanti besar. Dia hendak 6 orang anak kalau boleh. Saya pula yang tidak sanggup memandangkan saya ada masa dia melahirkan .

tapi doktor cakap saya pengsan masa baby sudah hendak keluar, tidak sempat saya potong tali pusat. Doktor cakap, ada rezeki jangan pengsan lagi, Hehehe malu juga saya. Sekarang 2018, dimana saya menulis cerita saya, umur 20.

Alhamdulillah isteri saya pregnant lagi, kemungkinan besar twin ! Abang zikry excited tengok baby bump ibunya, tidak sabar tengok adik kembarnya keluar. Sampai sini saja cerita saya. InshaAllah ada masa saya sambung cerita saya. Maaf terlalu andai panjang . Doakan saya tidak pengsan lagi masa isteri beranak twin kami nanti. Amin.

Mengejutkan Lepas Je Dh Halal Masa Mlm Pertama Suami Tknk Dah Sentoh Bini. Waktu Honeymoon Pon Suami Buat Tak Tahuuuuu Jerrr. Bila Bini Dok Tanya Baru Bini Dpt Jawapan.

Assalam Admin. Saya ada benda nak berkongsi. Tapi macam malu sangat nak cerita kat orang. Harap kalau bagitau kat sini ada lah yang sudi dengar dan beri pendapat tanpa judge saya. Saya baru berkahwin 6 bulan lepas. Isunya di sini, suami tak nak sentuh saya. Selepas malam pertama kami, dia tak sentuh saya dah. Masa honeymoon pun dia buat tak endah.

Bila saya tanya barulah saya dapat tahu. Rupanya suami geli dengan bulu roma pada badan saya. Katanya dia jijik. Tak sangka ada perempuan yang berbulu lebat macam saya. Saya memang berbulu di seluruh badan. Ya, seluruh badan! Saya sedih sangat. Saya memang dilahirkan macam ni. Apa saya boleh buat?

Bila saya jumpa doktor, doktor cakap saya takde masalah. Saya cuma ada sikit hormon imbalance yang mana hormon testosterone saya lebih sikit dari perempuan biasa. tapi doc kata tak lah sampai tahap teruk atau bahaya sebab dia kata kalau kes teruk perempuan tu memang dah macam lelaki dah – suara agak garau etc etc. Doc kata ini hirsutism tapi yang jadi kat saya ni adalah hirsutism paling minima.

Kalau hirsutism teruk ada yang sampai boleh jadi mandul tapi doc kata saya tidak. Masih normal dan memang tak ada apa masalah. Saya terangkan pada suami. Dia kata dia faham tapi dia tetap tak boleh buang rasa jijik tu. Kalau bahagian kaki dan bawah lengan memang takde masalah untuk saya nak cukur ke guna epilator semua.

Dan memang saya sentiasa pastikan bahagian yang perlu shave ni saya shave sentiasa. Leceh memang leceh tapi saya anggap semua ni pengorbanan untuk suami. Sayangnya, dia tetap tak pandang pun. Dan dekat bahagian lain macam mana? Belakang badan saya pun berbulu. Walaupun bulu halus lembut dan bukannya kasar bergulung, tetap nampak kat mata. Dan sebab tu suami jijik.

Saya pernah tanya tempat yang ada laser. Katanya boleh buat tapi bayarannya cecah puluhan ribu. Dan hasilnya belum tentu permanent walaupun iklannya kata permanent. Mereka kata kalau bulu banyak sebab hormon, cuma boleh buang je lah. Sebab selagi hormon tak balance memang takkan hilang bulu. Kalau pergi buang selalu entah berapa lagi lah kosnya.

Kalau saya berduit memang saya tak kisah. Tapi saya memang takde duit sebanyak tu. Dan sebelum kahwin saya dah resign kerja sebab suami tak bagi kerja. Dan lagi, suami pula hanya tahu complain tapi bila saya cakap dengan dia tentang kos takde pulak dia kata nak tolong bayarkan ke apa.

Saya tak faham perangai dia. Sebelum kahwin dia pernah nampak saya berlengan pendek dan nampak bulu roma lebat di tangan saya. Tapi dia tak kata apa. Di muka dan leher saya pun kalau duduk sebelah saya boleh nampak bulu roma halus. Dia nampak je selama ni tapi tetap teruskan masuk meminang dan kahwin dengan saya. Kalau jijik kenapa tak dari dulu jijik? Kenapa tiba2 nak jijik?

Bila saya persoalkan dia diam je. Tak kata apa. Maaf kalau terlalu open tapi orang yang dah pernah merasai hubungan intim mesti faham apa rasanya bila disentuh cuma sekali dan seterusnya tak dapat. Dan dengan hormon imbalance saya ni memang saya akui nafsu drive saya lebih tinggi dari perempuan biasa. Sungguh saya terseksa bila jadi macam ni.

Saya cuba tutup kekurangan yang satu ni dengan cuba untuk jadi isteri terbaik. Masak untuk suami, sediakan makan pakai dia, give up kerjaya untuk jadi suri rumah sepenuh masa supaya boleh kejar syurga dengan melayan suami. Akhirnya hampa.

Suami makan pun tak pandang muka saya. Lepas saya salam dia lepas solat atau bila dia pergi dan balik kerja takde pun dia nak cium saya. Jijik sangat agaknya. Saya geram macam mana pun alhamdulillah tak pernah lagi tinggi suara pada dia. Bila saya marah atau sedih dengan kata2 dia yang menghina fizikal saya ni saya sabarkan hati. Berendam air mata sorang2. Takpelah asalkan saya tak berdosa marah atau tengking dia bila saya terasa hati.

Sampai satu tahap saya terfikir, kalau suami nak tinggalkan saya, saya redha. Tapi ada ke lelaki lain yang sudi nak terima orang macam saya ni? Jijik sangat ke bila berbulu sedangkan Allah yang cipta saya macamni. Sudahlah selama ni memang rendah diri dengan keadaan fizikal saya ni. Bila dah kahwin suami menjauh atas sebab kekurangan yang satu ni, memang buat keyakinan diri saya ni hilang. Rasa terhina sangat.

Dulu saya ada terfikir masalah macamni akan muncul kalau saya kahwin sampai saya takut nak kahwin. Tapi bila suami tunjukkan kesungguhan nak kahwin dengan saya, saya ingat dia tak kisah dengan kekurangan saya ni. Walhal bukannya bulu roma saya ni panjang kasar bergulung macam beruk. Cuma kuantiti lebih banyak dari perempuan lain.

Salah saya ke? Tak sangka kerisauan saya jadi realiti. Sedih sungguh rasanya. Saya ingatkan dia sayang saya kerana diri saya. Tapi nampaknya dia lagi kisahkan fizikal saya dari hati saya dan segala apa yang saya telah buat dan korbankan untuk dia.

Saya tak pernah ambil kisah pun tentang betapa tak sempurnanya dia tu. Dia pun muka biasa2 saje. Kalau saya nak kutuk fizikal dia, macam2 saya boleh kutuk. Tapi pd saya semua tu tak perlu sebab saya memang sayangkan dia. Ikhlas cintakan dia. Dalam kebanyakan perkara dia memang calon suami terbaik. Maknanya bila hubungan jadi macamni memang salah saya lah agaknya. Memang berpunca dari kekurangan saya lah.

Dia tak ‘dapat’ dari saya mungkin dia boleh kahwin lain. Dapatkan dari perempuan lain. Tapi nasib saya ni macam mana? Adake lelaki yang boleh terima perempuan tanpa kisahkan fizikal dia? Saya pun nak ada zuriat sendiri. Nak merasai mengandung dan lahirkan anak sendiri.

Tapi kalau dia tak sentuh saya macam mana? Sampaikan saya pernah cakap dengan dia, saya tak kisah saya ni puas atau tak tapi sentuh lah saya sampai dapat anak. Lepastu nak tinggalkan saya ke apa silakan. Kalau saya ni berduit memang saya buat ivf je. Senang. Biar dia tak perlu sentuh saya yang jijik ni.

Yang paling saya risau adalah kalau parents saya tahu tentang ni. Mesti kecewa mereka. Serahkan anak pada lelaki yang mereka sangka dapat sayangi saya dan jaga saya sebaik mana mereka jaga. Tapi rupanya anak mereka ni menderita. Saya tak nak parents saya tahu saya tak bahagia. Tak sanggup nak tengok mereka tempuhi hari tua dlm keadaan yang risaukan saya.

Entahlah. Serabut kepala jadinya. Isunya cuma satu tapi meleret sampai mewujudkan isu lain. Sedih sangat rasanya. Agaknya kalau bulu ni adalah satu stigma negatif pada lelaki, sanggup ke diorang nak shave setiap 3 hari? Atau sanggup ke diorang nak wax sebulan sekali? Proses buang bulu ni makan masa, kadang2 sakit, penat. Entah lah. Saya tak tahu apa lagi nak buat.

Tulisan ini dikongsikan oleh seorang wanita yang sedih dengan keadaan rumahtangganya yang baru dibina hanya kerana keadaan fizikal semulajadinya dipandang jijik oleh suami.

Hairannnn Bini Senyap Senyap Bangonnnn Ke Toilet Kol Dua Pagi. Laki Acah Acah Tido Sebab Nak Tgk Apa Bini Dia Buat. Tergamam Laki Bila Intai Tgk Apa Yg Bini Dia Buat Dlm Toilet. Sampai Mcm Tu Sekali Bini Dia Buat.

GAMBAR SEKADAR HIASAN.

Hye krt…Aku pinjam fb kawan sebab aku tiada fb.. Hide profile ye..Macam ni.. Apa perasaan korang dapat bini yang rasa dia ni seorang yang bujang.. Tak mengaku diri tu dah berkahwin.. Selama ini,, aku hormat dia sebagai seorang isteri tapi dia langsung tak hormat aku sebagai suami.. Aku biarkan dia leka dengan media sosial sampai aku leka tanggung jawab aku sebagai suami..

Selama ni aku tak tahu pun apa yang dia post kat fb.. Sampai satu masa tu dia diviral kan sebab post perkara yang tak senonoh dalam fb.. Mula-mula tu aku tak percaya.. Lepastu aku pinjam fb kawan aku ni untuk stalk dia..Sampai hati dia.. Post pasal aib aku, keluarga aku min.. Dia memperburuk-burukan nama baik keluarga aku..

Bila aku scroll-scroll lagi aku jumpa gambar tak senonoh dia.. Bukan main lelaki komen.. Cakap hot la,, comel la.. Lepastu aku ternampak satu posting ni.. Posting dia lebih kurang macam ni “Like gambar saya sampai mencecah 500likes.. Nanti saya buat live pukul 2a.m”..Isteri aku ni memang selalu tidur lewat min.. Jadi aku tak hairan pun dari dulu.. Aku pun perati kan gerak-geri dia..

Aku pura-pura tidur sampai berdengkur.. Aku perhatikan dia perlahan-lahan bangun dari katil lepas tu pergi ke bilik mandi.. Aku pun ikut dia dari berlakang.. Sampai ke bilik mandi Aku dengar bunyi air je dalam tu.. Lepastu aku intai.. Korang tahu apa yang dia buat?? Dia buat live min.. Live secara tak berpakaian. Aku sergah pintu tu dengan tiba-tiba.. Dia terkejut.. Aku rampas hand phone dia lepastu aku ajak dia pergi keruang tamu..

Malam tu memang brbalah besar kami min.. Sakit nya hati aku dia buat macam ni.. Sim dia aku patahkan.. Hand phone dia aku pecahkan.. Tak sangka selama ni aku bekerja 2 shift siang dan malam,, ini kerja dia selama ini..

Aku sayangkan dia,, aku kutip dia sebab mak ayah dia buangkan dia lepas dia kantoi hisap benda terlarang dulu.. Patut lah berpisah dengan bekas suami sebelum ni.. Aku dulu memang tak percaya dia ni kaki bahan terlarang,, kaki lelaki dulu-dulu.. Malam tu jugak dia mengaku segalanya.. Dia mengaku pernah ada hubungan dengan beberapa orang lelaki termasuk kawan baik aku sendiri!! Dia mengaku dia pernah terlanjur dengan kawan aku sampai trbunting!! Tapi dia buang ank dalam kandungan tu.. Post di fb pasal dia keguguran..

Punca keguguran aku selalu push dia untuk kuruskan badan.. Aku ni tak pernah pun hina fizikal dia..Dia tu gemuk sangat min. Sampai 110kg berat dia..Tapi sampai hati dia tuduh aku atas punca keguguran tu.. Semua yang komen backup dia bagai aku ni suami yang dayus.. Elok lah dia keguguran masa tu.. Sebab aku tak nak bela anak bukan dari benih aku.. Awal pagi tu aku panggil mak ayah aku dan semua adik beradik aku datang ke rumah..

Aku panggil jugak mak ayah dia supaya datang ke rumah.. Bersaksi kan kedua-dua belah pihak,, aku lepaskan dia dengan talak 1..Aku suruh mak ayah dia ambik dia semula. Macam mana aku ambik dia secara baik dulu,, aku pulangkan balik dia secara baik.. Aku ceritakan segala-galanya depan keluarga kitorang.. Biarlah dia malu,, selama ini dia tak pernah pun malu post perkara yang tak senonoh dalam fb..

Aku pesan kat lelaki luar sana,, jangan biarkan isteri anda leka dengan media sosial.. Selalu check hand phone isteri anda.. Itu je yang aku nak pesan.. Sekarang aku on the way nak pergi court.. Semoga dipermudahkan urusan aku nanti..

Sumber KRT

Bini Terperanjat Tgk Ws Suami Dgn Adk Kandonggg Bini Sendiri. Terkejut Suami Sanggop Cek In Tido Sekatil Dgn Adk Kandongggg Bini Sendiri Masa Bini Tgh Saket. Akhirnya Ini Yg Terjadi.

Hide profile saya min. Saya isteri berumur 44 tahun, ada tiga orang anak. Bulan Ogos 2018, saya disahkan menghidap sakit payudara tahap empat. Hidup saya sejak itu keluar masuk hospital saja. Payudara sebelah kanan sudah dibuang. Chemo dah 16 kitaran.

Saya baru saja keluar dari hospital. Sekarang sakit saya dah merebak sampai paru-paru. Doktor bagi balik dengan oksigen dan ubat tahan sakit.  Saya tahu masa saya dah tak lama. Sepanjang duduk di dalam wad, saya dah nampak dah biasanya kanser tahap saya ini paling lama boleh tahan sampai raya ni je. Saya dan keluarga pun dah tandatangan perjanjian dengan doktor hospital untuk tidak selamatkan saya (tak buat CPR atau masuk tibu dalam mulut saya) jika keadaan saya semakin teruk.

Sejak keluar dari hospital, saya perasan suami selalu hilang pada waktu malam. Saya tak tahu berapa lama dah dia jadi begini. Mungkin semenjak dari saya duduk di hospital lagi sebab waktu itu yang jaga saya adalah anak perempuan kami. 

Selepas dua minggu di rumah dan perhatikan perangai dia, saya cakap dengan dia kalau dia nak kahwin dengan perempuan lain, saya benarkan. Cuma jangan kahwin sewaktu saya masih hidup saja dan saya nak tahu juga perempuan mana yang dia kacau itu. 

Dia tidak marah dan tidak juga menafikan. Mungkin dia nampak keadaan saya yang dah uzur. Mungkin dia berasa kasihan untuk bergaduh dengan saya.  Dua hari lepas, saya dapat amek sekejap telefon dia sewaktu dia masuk tandas. Betapa hancurnya hati saya terjumpa mesej ini. Saya cuba menghubungi nombor itu tetapi tidak dijawab. Saya gunakan kad sim anak saya call, barulah berjawab.

Terkejut saya apabila mendengar suara yang menjawab itu adalah suara adik perempuan saya sendiri. Yang lebih menyakinkan dia adalah adik saya apabila saya terdengar suara di belakangnya adalah suara mak saya yang berleter.  Saya terus tamatkan panggilan. Saya terkedu dan tak boleh cakap apa-apa. Adik saya janda muda, baru berumur 28 tahun, model tudung lagi. Mestilah orang berkenan. Tetapi kenapa yang berkenan itu mesti suami saya? 

Kalau saya serbu suami dengan adik, maruah keluarga saya hancur, maruah suami saya depan anak-anak pun habis hancur. Saya mungkin dah tak lama di atas dunia ini. Kalau saya diam, semua orang selamat. Anak saya takkan tahu perangai ayah mereka macam mana. Saya rasa macam nak minta kat Tuhan untuk cabut nyawa saya sekarang! Saya tak mahu susahkan sesiapa dan sudah bersedia untuk pergi. 

Saya nak tanya, kalau tuan puan duduk di tempat saya, tuan puan buat macam mana?