Muat naik foto dengan nak tapi ada komen individu ini harapkan ank Ali jangan ikut perangai dia. Sekali Ali Puteh balas balik buat warganet terkedu.

Tetapi kesan yang ditinggalkan sebelum itu masih kekal. Jika anda lihat ramai yang menyokong Ali Puteh tetapi tidak kurang ramai juga yang membenci Ali Puteh. Di dalam akaun instagram Ali Puteh sendiri sudah biasa dia menerima kritikan atau komen yang bukan bukan setiap kali Ali Puteh memuat naik sesuatu. Baru baru ini Ali Puteh telah […]

Continue Reading

Genap 9 bulan Abam pergi menghadap illahi Ali Puteh dedahkan Abam muncul dalam mimpinya. Mengejutkan Abam datang dalam mimpi dalam keadaan macam ni.

GENAP sembilan bulan berlalu, adik kepada pelawak Abam Bocey iaitu Ali Puteh berkata masih ramai yang datang menziarahi abangnya. Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, berkata, kasih sayang terhadap abangnya itu masih kuat biarpun dia terpaksa menerima pelbagai kritikan dan hinaan sejak pemergian Abam. “Hari ini 10 hari bulan… genap sembilan bulan […]

Continue Reading

9 bulan dah Abam pergi menghadap illahi. Ali muat naik foto pergi melawat psara Abam. Tiba tiba ada individu tanya pasal balu Abam. Mengejutkan Ali selamba je boleh jawap macam ni.

Hampir genap sembilan bulan pemergian pelawak popular Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan atau Abam Bocey yang pergi menghadap illahi di kediamannya di Gombak pada 10 Januari lalu. Berita tersebut telah mengejutkan seluruh industri hiburan tanah air di mana Abam ketika itu dikatakan berada pada kemuncak kariernya. Adik Abam , Ali Puteh adalah individu terawal […]

Continue Reading

Beli motor pakai duit Abam. Terkejut ini respon dari Ali bila ada warganet cakap Ali beli motor guna duit Abam. Selamba macam ni je komen yang Ali bagi.

Ali ada memuat naik gambar motor baru. Menurut Ali dai membeli motor tersebut dengan tunai, kerana jika beli dengan loan akan memakan masa. “Dah jom balik..ape lagi hentam lah netizen gambr ni…sedap membaca ni” tulis Ali berserta gambar motor baru Namun begitu, pelbagai kritikan di lemparkan oleh warganet dan ada yang mendkwa Ali beli dengan […]

Continue Reading

Setelah lama menyepi akhirnya Ali Puteh muatnaik sesuatu di ig nya. Sekali warganet masuk komen nak beli sesuatu dari Ali. Terkejut Ali Puteh balas komen dengan warganet sampai mcm tu sekali.

Isu melibatkan Ali dan Kakak Iparnya di lihat menemui jalan penyelesaian apabila mahkhamah telah membuat keputusan mengenai pembahagian harta Abam. BALU kepada pelawak Abam Bocey iaitu Siti Nor Hidayah Mohd Ali berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam berhubung tun-tutan fa-raid yang difailkannya pada 15 Julai lalu. Menurut Nor Hidayah, 28, mahkamah menetapkan […]

Continue Reading

Setelah sekian lama berteka teki akhirnya terjawab segalanya tentang duit 10k yang balu Abam ambil. Keluar je mahkamah tiba tiba Hidayah bongkarkan satu persatu tentang duit tu.

Terkini, balu Abam Bocey, Siti N0rhidayah Mohd Ali berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam, hari ini mengenai tuntutan faraid yang difailkan pada 15 Julai lalu. Menurut Hiidayah, 28, mhkamah menetapkan pembahagian berdasarkan hukum syarak membabitkan rumah, kereta, wang ringgit, barang peribadi seperti jam tangan, kasut, telefon bimbit, kamera dan barangan lain peninggalan […]

Continue Reading

Rupanya mak mertua balu Abam tuntut sesuatu dari balu. Apa yg dituntut oleh mak Abam memag tak patut. Mengejutkan sampai benda ni pun mak Abam tuntut kat Hidayah.

Kemelut antara balu Abam iaitu Nor Hidayah Mohd Ali dan adik kandung Abam, Syed Ali Mubarak nampaknya masih belum berakhir. Isu ini menjadi lebih serius selepas kedua-dua membawa k3s ini hingga ke muka pengadilan. Terbaru, peguam Nor Hidayah menafikan d@kwaan yang pernah dikeluarkan oleh Ali Puteh mengenai isu sam4n tersebut. Menerusi laporan yang dipetik daripada Harian […]

Continue Reading

Mengejutkan lepas Ali Puteh muatnaik alamat rumah ajak berdepan ini yang terjadi pada Ali. Tak sangka sampai macam tu sekali yang terjadi kat Ali Puteh.

Meskipun ramai yang mengkritik, namun Ali memberitahu dia menerima banyak mesej daripada warganet yang ingin meminta maaf. Tegasnya lagi, mereka yang mengkritiknya tidak tahu tentang hukvm pembahagian harta faraid. “Yang masih mengkritik itu saya anggap mereka tidak faham hukvm faraid. Selalunya yang mengkritik ni budak-budak. Sudah saya terangkan saya tidak mahupun harta abam saya tahu […]

Continue Reading

Ramai masih tak puas hati sekali Ali Puteh muatnaik gambar yg buat warganet terkejut. Sampai macam tu sekali Ali Puteh muatnaik gambar.

Ali juga telah memuat naik keratan kad pengenalan yang menunjukkan alamat penuh rumah beliau kepda warganet sebagai ajakan untuk datang bersemuka sendiri dengan beliau jika mempunyai sebarang koman atau pandangan mengenai kemelut yang sedang melanda beliau dengan kakak ipar Jemput tuan tuan dan puan puan.. Terdahulu Ali mendedahkan dia menerima surat saman daripada Hidayah bermula […]

Continue Reading

Akhirnya Ali Puteh tampil bersuara lantang bongkarkan punca sebenar dia buat macam tu kat Balu Abam. Warganet terkejut dengan apa yang dibongkarkan. Sampai macam tu sekali puncanya.

Minggu lalu kontroversi melibatkan pelawak Ali Puteh dan kakak iparnya, Nor Hidayah kembali menjadi sebutan ramai apabila timbul isu sam4n-menyam4n melibatkan kedua pihak pula. Malah, kes sudah pun berlangsung Rabu lalu. Menurut Ali sam4n balas yang dilakukannya itu tidak melibatkan harta tetapi untuk membersihkan nama dan imej keluarganya. Ali berkata dia tidak menyesal kerana apa yang dilakukan adalah untuk […]

Continue Reading