Lepas Achey kali ni Ali Puteh pula tampil bersuara dedahkan rutin keluarga kalau hari lahir Abam. Rupanya ini yang selalu keluarga buat kalau hari lahir Abam.

Bersempena dengan ulang tahun kelahiran Allahyrham Abam Bocey yang ke-33, pelawak Ali Puteh menitipkan ucapan menerusi sebuah entri di Instagram (IG) miliknya. “Ali atau nama sebenarnya, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 32, menyatakan sudah menjadi rutin keluarganya untuk keluar makan bersama di sebuah restoran mamak. Walaubagaimanapun, momen itu tinggal kenangan kerana kini dia hanya […]

Continue Reading

Ali Puteh masih belum dibenarkan jenguk ibu yang dimasukkan ke hospital. Ali Puteh dedahkan keadaan ibunya dan harap semua doakan yang terbaik buat ibunya

KUALA LUMPUR: Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Pelawak, Ali Puteh tak mampu menahan kesedihan apabila belum dapat menjenguk ibunya, Sabariah Arshad, 63, yang dimasukkan ke Hospital Selayang akibat sakit jantung, asma dan buah pinggang sejak 10 hari lalu. Ali berkata, ibunya masih dalam pemerhatian dan pemantauan doktor.”Hari ini sudah 10 hari mak […]

Continue Reading

Ali Puteh luah rasa rindu pada ibu dan Abam. Sekali warganet perasan sesuatu yang tak kena dalam gambar yang dikongsikan oleh Ali

Kuala Lumpur: Pelawak Ali Puteh, 31, meluahkan rasa rindu terhadap dua insan tersayangnya iaitu ibu, Sabariah Arshad dan abangnya, Abam Bocey.Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan menerusi perkongsian di Instagram memaklumkan sudah lima hari dia tidak bertemu ibunya yang kini dirawat di hospital. “Rindu saat ni, mak masih di hospital sekarang […]

Continue Reading

Ramai yang tak suka. Setelah sekian lama menyepi tiba tiba isteri Ali Puteh tampil bersuara bongkarkan perangai Ali yang ramai tak tahu. Rupanya sampai macam ni sekali perangai dia

JIKA dilihat menerusi cara penulisannya membalas komen warganet di laman sosial, pasti ramai yang menyangkakan pelawak Ali Puteh seorang yang bersikap garng dan tegas. Berkongsi mengenai karakter sebenar Ali, isteri iaitu Melati Fitri mendedahkan suaminya itu seorang lelaki yang berprinsip dalam kehidupan dan tidak mudah berputus asa mengejar impian. “Awak rasa dia macam mana? Ramai yang […]

Continue Reading

Muat naik foto dengan nak tapi ada komen individu ini harapkan ank Ali jangan ikut perangai dia. Sekali Ali Puteh balas balik buat warganet terkedu.

Tetapi kesan yang ditinggalkan sebelum itu masih kekal. Jika anda lihat ramai yang menyokong Ali Puteh tetapi tidak kurang ramai juga yang membenci Ali Puteh. Di dalam akaun instagram Ali Puteh sendiri sudah biasa dia menerima kritikan atau komen yang bukan bukan setiap kali Ali Puteh memuat naik sesuatu. Baru baru ini Ali Puteh telah […]

Continue Reading

Genap 9 bulan Abam pergi menghadap illahi Ali Puteh dedahkan Abam muncul dalam mimpinya. Mengejutkan Abam datang dalam mimpi dalam keadaan macam ni.

GENAP sembilan bulan berlalu, adik kepada pelawak Abam Bocey iaitu Ali Puteh berkata masih ramai yang datang menziarahi abangnya. Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, berkata, kasih sayang terhadap abangnya itu masih kuat biarpun dia terpaksa menerima pelbagai kritikan dan hinaan sejak pemergian Abam. “Hari ini 10 hari bulan… genap sembilan bulan […]

Continue Reading

9 bulan dah Abam pergi menghadap illahi. Ali muat naik foto pergi melawat psara Abam. Tiba tiba ada individu tanya pasal balu Abam. Mengejutkan Ali selamba je boleh jawap macam ni.

Hampir genap sembilan bulan pemergian pelawak popular Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan atau Abam Bocey yang pergi menghadap illahi di kediamannya di Gombak pada 10 Januari lalu. Berita tersebut telah mengejutkan seluruh industri hiburan tanah air di mana Abam ketika itu dikatakan berada pada kemuncak kariernya. Adik Abam , Ali Puteh adalah individu terawal […]

Continue Reading

Beli motor pakai duit Abam. Terkejut ini respon dari Ali bila ada warganet cakap Ali beli motor guna duit Abam. Selamba macam ni je komen yang Ali bagi.

Ali ada memuat naik gambar motor baru. Menurut Ali dai membeli motor tersebut dengan tunai, kerana jika beli dengan loan akan memakan masa. “Dah jom balik..ape lagi hentam lah netizen gambr ni…sedap membaca ni” tulis Ali berserta gambar motor baru Namun begitu, pelbagai kritikan di lemparkan oleh warganet dan ada yang mendkwa Ali beli dengan […]

Continue Reading

Setelah lama menyepi akhirnya Ali Puteh muatnaik sesuatu di ig nya. Sekali warganet masuk komen nak beli sesuatu dari Ali. Terkejut Ali Puteh balas komen dengan warganet sampai mcm tu sekali.

Isu melibatkan Ali dan Kakak Iparnya di lihat menemui jalan penyelesaian apabila mahkhamah telah membuat keputusan mengenai pembahagian harta Abam. BALU kepada pelawak Abam Bocey iaitu Siti Nor Hidayah Mohd Ali berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam berhubung tun-tutan fa-raid yang difailkannya pada 15 Julai lalu. Menurut Nor Hidayah, 28, mahkamah menetapkan […]

Continue Reading

Setelah sekian lama berteka teki akhirnya terjawab segalanya tentang duit 10k yang balu Abam ambil. Keluar je mahkamah tiba tiba Hidayah bongkarkan satu persatu tentang duit tu.

Terkini, balu Abam Bocey, Siti N0rhidayah Mohd Ali berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam, hari ini mengenai tuntutan faraid yang difailkan pada 15 Julai lalu. Menurut Hiidayah, 28, mhkamah menetapkan pembahagian berdasarkan hukum syarak membabitkan rumah, kereta, wang ringgit, barang peribadi seperti jam tangan, kasut, telefon bimbit, kamera dan barangan lain peninggalan […]

Continue Reading