Beli motor pakai duit Abam. Terkejut ini respon dari Ali bila ada warganet cakap Ali beli motor guna duit Abam. Selamba macam ni je komen yang Ali bagi.

Ali ada memuat naik gambar motor baru. Menurut Ali dai membeli motor tersebut dengan tunai, kerana jika beli dengan loan akan memakan masa. “Dah jom balik..ape lagi hentam lah netizen gambr ni…sedap membaca ni” tulis Ali berserta gambar motor baru Namun begitu, pelbagai kritikan di lemparkan oleh warganet dan ada yang mendkwa Ali beli dengan […]

Continue Reading

Setelah lama menyepi akhirnya Ali Puteh muatnaik sesuatu di ig nya. Sekali warganet masuk komen nak beli sesuatu dari Ali. Terkejut Ali Puteh balas komen dengan warganet sampai mcm tu sekali.

Isu melibatkan Ali dan Kakak Iparnya di lihat menemui jalan penyelesaian apabila mahkhamah telah membuat keputusan mengenai pembahagian harta Abam. BALU kepada pelawak Abam Bocey iaitu Siti Nor Hidayah Mohd Ali berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam berhubung tun-tutan fa-raid yang difailkannya pada 15 Julai lalu. Menurut Nor Hidayah, 28, mahkamah menetapkan […]

Continue Reading

Setelah sekian lama berteka teki akhirnya terjawab segalanya tentang duit 10k yang balu Abam ambil. Keluar je mahkamah tiba tiba Hidayah bongkarkan satu persatu tentang duit tu.

Terkini, balu Abam Bocey, Siti N0rhidayah Mohd Ali berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam, hari ini mengenai tuntutan faraid yang difailkan pada 15 Julai lalu. Menurut Hiidayah, 28, mhkamah menetapkan pembahagian berdasarkan hukum syarak membabitkan rumah, kereta, wang ringgit, barang peribadi seperti jam tangan, kasut, telefon bimbit, kamera dan barangan lain peninggalan […]

Continue Reading

Rupanya mak mertua balu Abam tuntut sesuatu dari balu. Apa yg dituntut oleh mak Abam memag tak patut. Mengejutkan sampai benda ni pun mak Abam tuntut kat Hidayah.

Kemelut antara balu Abam iaitu Nor Hidayah Mohd Ali dan adik kandung Abam, Syed Ali Mubarak nampaknya masih belum berakhir. Isu ini menjadi lebih serius selepas kedua-dua membawa k3s ini hingga ke muka pengadilan. Terbaru, peguam Nor Hidayah menafikan d@kwaan yang pernah dikeluarkan oleh Ali Puteh mengenai isu sam4n tersebut. Menerusi laporan yang dipetik daripada Harian […]

Continue Reading

Mengejutkan lepas Ali Puteh muatnaik alamat rumah ajak berdepan ini yang terjadi pada Ali. Tak sangka sampai macam tu sekali yang terjadi kat Ali Puteh.

Meskipun ramai yang mengkritik, namun Ali memberitahu dia menerima banyak mesej daripada warganet yang ingin meminta maaf. Tegasnya lagi, mereka yang mengkritiknya tidak tahu tentang hukvm pembahagian harta faraid. “Yang masih mengkritik itu saya anggap mereka tidak faham hukvm faraid. Selalunya yang mengkritik ni budak-budak. Sudah saya terangkan saya tidak mahupun harta abam saya tahu […]

Continue Reading

Ramai masih tak puas hati sekali Ali Puteh muatnaik gambar yg buat warganet terkejut. Sampai macam tu sekali Ali Puteh muatnaik gambar.

Ali juga telah memuat naik keratan kad pengenalan yang menunjukkan alamat penuh rumah beliau kepda warganet sebagai ajakan untuk datang bersemuka sendiri dengan beliau jika mempunyai sebarang koman atau pandangan mengenai kemelut yang sedang melanda beliau dengan kakak ipar Jemput tuan tuan dan puan puan.. Terdahulu Ali mendedahkan dia menerima surat saman daripada Hidayah bermula […]

Continue Reading

Akhirnya Ali Puteh tampil bersuara lantang bongkarkan punca sebenar dia buat macam tu kat Balu Abam. Warganet terkejut dengan apa yang dibongkarkan. Sampai macam tu sekali puncanya.

Minggu lalu kontroversi melibatkan pelawak Ali Puteh dan kakak iparnya, Nor Hidayah kembali menjadi sebutan ramai apabila timbul isu sam4n-menyam4n melibatkan kedua pihak pula. Malah, kes sudah pun berlangsung Rabu lalu. Menurut Ali sam4n balas yang dilakukannya itu tidak melibatkan harta tetapi untuk membersihkan nama dan imej keluarganya. Ali berkata dia tidak menyesal kerana apa yang dilakukan adalah untuk […]

Continue Reading

Selepas heboh kes Ali Puteh dan Balu Abam akhirnya lelaki ini tiba tiba tampil bongkarkan sesuatu. Warganet terkejut dengan apa yang dibongkarkan. Rupa rupanya ini cerita sebenar.

Nampaknya kemelvt antara pelawak Ali Puteh dengan balu kepada Abam iaitu Nor Hidayah yang berpanjangan sehingga dibawa ke mahkamah. Pada Rabu, Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 31, bertindak memfailkan sam4n balas terhadap kakak iparnya, Nor Hidayah dan jutawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman. Ali mengambil tindakan tersebut selepas mendapatkan […]

Continue Reading

Warganet bongkarkan siap screenshot yang Ali Puteh ada tulis sesuatu kat surat saman yg dia balas untuk Balu Abam. Mengejutkan sampai macam tu sekali Ali Puteh tulis.

Pada hari pertama berita tersebar, Ali sudah memuatnaik status di Instagram merujuk kepada isu tersebut, namun terpaksa menutup ruangan komen. Selepas tampil memberi penjelasan, Ali dilihat sudah membuka semula ruangan komen bersama dengan posting baru. Jika sebelum ini, timbul perbezaan pendapat di kalangan warganet apabila gigih memberikan hujah masing-masing berkenaan isu saman Ali dan Hidayah. […]

Continue Reading

Lepas Balu Abam muatnaik status di ig kini Ali Puteh pula muatnaik sesuatu di ig nya. Sekali adk dia Syuk dtg komen bongkarkan sesuatu. Wargent terkejut dgn apa yg dia komen.

Berita membabitkan sam4n balas pelawak Ali Puteh terhadap kakak iparnya Nor Hidayah Mohd Ali beberapa hari lalu seakan ‘melet0p’ kembali. Pada hari pertama berita tersebar, Ali sudah memuatnaik status di Instagram merujuk kepada isu tersebut, namun terpaksa menutup ruangan komen. Selepas tampil memberi penjelasan, Ali dilihat sudah membuka semula ruangan komen bersama dengan posting baru. […]

Continue Reading