Terpaksa tinggalkan keluarga jauh beratus batu untuk pulang ke Malaysia demi ini. Anak lelaki ini dipuji warganet.

HATI seorang adik sangat tersentuh tatkala melihat kesungguhan abangnya yang sanggup mengambil cuti tanpa gaji dan meninggalkan keluarganya jauh beratus batu di negara lain semata-mata mahu pulang ke Malaysia menjaga ibu tercinta. Video yang memperlihatkan ketekunan Alias Embong, 38, menjaga ibunya yang berkerusi roda itu, mendapat pujian daripada warga maya. Bercakap kepada mStar, adiknya, Nurkhadijah Embong, 34, yang […]

Continue Reading

Sanggup hantar dan teman dating anak bujang sampai ke Perak. Bapa akui dan cerita kenapa sanggup lakukan begitu.

Dua hari lalu, tular sebuah video di TikTok mengenai seorang bapa sanggup memandu kereta dari Sungai Buloh untuk menghantar anak bujangnya berjumpa dengan teman wanita yang tinggal di Taiping, Perak.Mendapat perhatian serta pujian daripada warganet sejak ia dikongsikan, pihak Gempak Starz tidak melepaskan peluang untuk menemu bual lelaki tersebut. Budak perempuan tu tinggal di Taiping, […]

Continue Reading

Nak bagi nafkah anak alahai aji bakhil. Farah Lee buka mulut nasihat ibu bapa tentang nafkah anak.

Biarpun dia bukan seorang selebriti, namun nama Farah Lee tetap dikenali ramai sebagai personaliti media sosial dan usahawan yang mempunyai jenama pakaiannya sendiri. Sehingga kini Farah Lee mempunyai pengikut berjumlah lebih 784,000 orang di Instagram miliknya itu yang banyak berkongsi kisah semasa belajar, kisah anaknya, koleksi pakaiannya dan kisah-kisah lain lagi. Dalam satu entri di […]

Continue Reading

Tidak akan sewenang wenang minta mainan baru. Hanis Zalikha ajar anak berjimat.

Lambakan mainan di pasaran memudahkan ibu bapa untuk membeli. Daripada sekecil-kecil saiz, sehingga sebesar-besarnya, ada sahaja yang dibawa pulang. Perlu atau tidak ibu bapa menyediakan mainan yang banyak kepada anak-anak? Persoalan itu sering timbul terutama kepada ibu bapa muda yang baru memiliki cahaya mata, mungkin kerana perasaan kasihan atau terlalu teruja menjadikan mereka memanjakan anak […]

Continue Reading

Enggan membahayakan keluarga. Fatin Afeefa pilih tak mahu jumpa anak disebabkan ini.

Pelakon Fatin Afeefa berkata dia enggan mengambil risiko membahayakan anak-anaknya apabila dia difahamkan akan mula memasuki set penggambaran sebuah telefilem, tidak lama sahaja lagi. Ujar Fatin, penggambaran yang mengambil tempoh masa seminggu itu membuatkan dia terfikir akan keselamatan dan kesihatan anak-anak memandangkan kes harian COVID-19 masih tinggi ketika ini. Oleh disebabkan itu, Fatin membuat keputusan […]

Continue Reading

Selama hidup tidak pernah bertemu. Anak Jackie Chan tidak tersinggung tidak tersenarai sebagai penerima wasiat.

KUALA LUMPUR : Anak perempuan pelakon aksi lagak ngeri terkenal dunia, Jackie Chan, iaitu Etta Ng, mengaku tidak tersinggung apabila mengetahui namanya tidak tersenarai sebagai penerima wasiat untuk mewarisi harta aktor tersebut yang dianggarkan bernilai RM2 bilion. Menerusi buku memoir Never Grow Up yang diterbitkan pada tahun 2018, Jackie ada menyebut bahawa orang-orang yang akan […]

Continue Reading

Tak tahan gelak. Anak sampai penat gelak tengok gelagat ayah bila anak buat macam ni.

Sejak awal pagi ini tular satu rakaman video di media sosial oleh sebuah keluarga yang sangat kelakar ini meskipun sudah beberapa hari pemilik video berkongsikan di ruangan YouTube. Ini kerana, rakaman keluarga tersebut yang bersama-sama pr4nk ayah mengundang ramai terhibur dan tidak dapat menahan ketawa selepas salah seorang anak merakam video rutin harian p4lsu. Untuk […]

Continue Reading

Dah hampir 3 bulan tak jumpa dengan anak. Fiza Halim luahkan rasa rindu sebab berjauhan dengan anak. Ibu mana je yang anggup berjauhan dengan anak.

Pelakon Fiza Halim akui menerima pelbagai tohmahan selepas dituduh kaki sondol dan mata duitan oleh adik iparnya sendiri baru-baru ini. Kata Fiza ia sebahagian daripada ujian hidupnya dan menerimanya sebagai qada dan qadar. “Semua yang berlaku sudah pun tertulis. Ada yang menghina, mencaci, mengeji saya. Bermacam-macam tohmahan yang saya dapat. Tapi saya hanya berdiam diri […]

Continue Reading

Cukup saja usia anak Anzalna Nasir 2 tahun. Sekali dia tampil seolah olah beri hint macam ni dan buatkan warganet tertanya.

Begitu cepat masa berlalu, kini anak lelaki kepada pelakon dan model terkenal di Malaysia iaitu Anzalna Nasir sudah semakin membesar dan lincah, malah baharu sahaja menyambut hari jadinya yang ke 2 tahun pada 31 Mei lalu. Menerusi perkongsian terbaharu di laman Instagram milik Anzalna, beliau telah memuat naik foto anak lelakinya, Mohamad Eidrees itu dengan […]

Continue Reading

Nama sering jadi bualan warganet. Terkejut ini jawapan dari Neelofa bila dia disoal mengenai perancangan anak.

Setakat 4 Mei 2021, namanya tidak lekang disebut-sebut di laman sosial, bukan sahaja soal perkahwinan namun perdebatan mengenai dakwaan tidak patuh (SOP) juga dipertikai oleh rata-rata warganet. Sebelum ini soal jodoh selebriti ini mungkin sentiasa menjadi teka-teki di kalangan umum, namun setelah mendirikan rumah tangga, Neelofa kini disoal mengenai zuriat pula. Terdahulu, selebriti dan usahawan […]

Continue Reading