Mengatakan ramai yang mula lupakan baju kurung. Designer Belanda ini teruk kena kritik dengan warganet dan dia tampil memohon maaf atas kenyataan tersebut

Walaupun dunia dah semakin moden, tradisi daripada nenek moyang masih tidak dilupakan. Baju Melayu, Baju Kebaya dan Baju Kurung masih lagi dipakai oleh orang Melayu zaman sekarang. Kadang-kadang tu, kaum Cina dan India pun ada yang pakai baju tradisional ni kan.  Namun, baru-baru ini, seorang pereka fesyen Belanda telah mendakwa bahawa pemakaian baju kurung kini semakin […]

Continue Reading

Teruja bila teman lelaki ajak panjat bukit tapi pegi pakai bajuu kurrung. Pelik tiba tiba je teman lelaki suruh pakai baaju macam tu. Akhirnya kantoi rupa rupanya ini yang bf dia nak buat.

“Assalamualaikum. Pertamanya terima kasih admin sebab kongaikan cerita saya yang tak seberapa ni.saya terpanggil untuk kongsi pengalaman sendiri lepas baca kisah ‘Awak sayang ALLAH?’..kisah tersebut lebih kurang sama dengan kisah yang saya alami sendiri. Saya ni dulu memang bertudung.tapi bagai dikatalah ‘tudung tapi telnjng’. baju tu WAJIB sendat, ketat, melekat kalau tak memang saya tak […]

Continue Reading

Makwe hairan tetiba jer pakwe ajak naik bukit tapi ada syarat. Pakwe suroh makwe pakai baju kurung. Bila sampai je atas bukit rupa rupanya ini yg pakwe nk buat dekat dia.

“Assalamualaikum. Pertamanya terima kasih admin sebab kongaikan cerita saya yang tak seberapa ni.saya terpanggil untuk kongsi pengalaman sendiri lepas baca kisah ‘Awak sayang ALLAH?’..kisah tersebut lebih kurang sama dengan kisah yang saya alami sendiri. Saya ni dulu memang bertudung.tapi bagai dikatalah ‘tudung tapi telnjng’. baju tu WAJIB sendat, ketat, melekat kalau tak memang saya tak […]

Continue Reading